Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Tunnustus: En ole lukenut kuin muutaman viestin tästä ketjusta ja se riitti. Elän mieluummin illuusiossa, että ihmiset ovat ihania, ystävällisiä, avarakatseisia, älykkäitä jne. kun luen näitä tämän ketjun viestejä.
Voisin lisätä tähän että olen lukenut vain muutaman otsikon ja osan olen avannutkin, se riitti mulle. Haluan myös ajatella että ihmisillä olis edes jotain tapoja , normaalisti.
Onhan ihmisillä tapoja. Hymyillään vaan jaollaan olevinaan niin ymmärtäväisiä että! Silti mielessä ajatellaan tälleen kuinka tässä ketjussa nyt ajatellaan. Onko sitten hyvä, että on tapoja, eikä ihmiset mainitse ajatuksiaan ääneen? Vai olisiko kuitenkin parempi, että joku näille valaisisi, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia kun he kuvittelevat?
Mua ainakin on häirinnyt vain se miten ihmiset asiansa ilmaisevat ei niinkään sisältö... Asiallinen ja kohtelias voi olla vaikka mielipiteet olisivat kuinka painokelvottomia tahansa.
Jos joku kirjoittaa että "
Läskit ovat tyhmiä ja laiskoja." se varmasti kirvoittaa pelkkää vihaa ja turhautumista eikä ole kovin hyvä alku keskustelulle ja itse en ainakaan vaivaudu edes yrittämään laajentaa mielipiteen esittäjän näkökulmaa.
Jos mielipiteensä ilmaisee vaikka näin: "
Mielestäni ylipaino johtuu aina liikunnan puutteesta ja väärästä ruokavaliosta joka aiheuttaa sen että mielestäni ylipainoiset ihmiset ovat pääsääntöisesti keskimääräistä laiskempia ja yksinkertaisempia kuin muut." on vastaanotto edelleen tuohtunut jne. mutta sitä voi seurata asiallinen mielipiteiden vaihto ja pyrkimys avartaa toisen näkökulmaa asiaan.