Tunnetko äitiä joka on ollut tai aikoo olla kotona siihen asti kunnes kaikki lapset ovat kouluikäisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma äitini. Kunnioitan syvästi hänen uhraustaan, itse en jaksaisi olla kymmentä vuotta kotona siinäkään tapauksessa, että se olisi taloudellisesti mahdollista. Äitini oli oikea superäiti; siivosi, huolsi okt:n pihaa, kokkasi, keräsi marjat ja hedelmät, säilöi ja keitti mehut, teki munkit ja simat jne. Eli ihan oikeasti teki kovaa työtä kotona meidän lasten hyväksi.
Itse vien lapsen 1 -vuotiaana hoitoon. Minusta kun kasvoi korkeakoulutettu uranainen:)

Oma äitini.
Oli kotona siitä lähtin kun vanhin siskoni syntyi, ja meni töihin vasta kun mä olin 12v. Oli siis kotona 15v, ihan omasta vapaasta tahdostaan.
Itse tahtoisin tehdä samoin, ei vaan minusta ole siihen.

Tunnen yhden joka on ainoansa kanssa ollut "kotona" kunnes alkoi yläasteen! Ala-asteella saattoi lapsensa kouluun ja haki lähes joka päivä. Ihan kiva, mutta sääliksi kävi lasta, kun ihan normaali lapsi ja ois halunnut varmaan toisten kanssa kulkea ja muut alkoi pilkata ja sorsia kun äiti aina oli mukana, änkes aina kuulema koulun retkille valvojaksi.

No tunnen muitakin, tämä vaan ääriesimerkkinä :ashamed:

Tunnen edellisestä sukupolvesta (ystävieni äitejä), omastani en. Tulee lähinnä mieleen, ettei näillä ihmisillä ole ollut juuri minkäänlaista palkkatyöuraa, eikä tarvetta sellaiseen. Sitä en sinänsä paheksu vaikkei se mulle sopisikaan, jokainen tyylillään. Kotiäitiys on ihan kunnioitettava ammatti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tea:
Tunnen edellisestä sukupolvesta (ystävieni äitejä), omastani en. Tulee lähinnä mieleen, ettei näillä ihmisillä ole ollut juuri minkäänlaista palkkatyöuraa, eikä tarvetta sellaiseen. Sitä en sinänsä paheksu vaikkei se mulle sopisikaan, jokainen tyylillään. Kotiäitiys on ihan kunnioitettava ammatti.

Joillain varmaan on noinkin. Mun tuntema on lto ja takana jo vuosia työtä ennen esikoista. Halusi lapset hoitaa kotona 3v ja sillä tiellä vieläkin. Iän puolesta ehtii vielä pitkän uran tekemään jahka kuopus menee kouluun. Tiedä sitten miten saa töitä oltuaan kotona 10v.

tunnen...

Meidän äiti oli kotona 16vuotta ku meistä nuorin oli 6 ja meni eskariin.
Oli mukava ku ties että äiti oli kotona.

Ja voisin osakseen peesata vierasta :"

Oma äitini. Kunnioitan syvästi hänen uhraustaan, itse en jaksaisi olla kymmentä vuotta kotona siinäkään tapauksessa, että se olisi taloudellisesti mahdollista. Äitini oli oikea superäiti; siivosi, huolsi okt:n pihaa, kokkasi, keräsi marjat ja hedelmät, säilöi ja keitti mehut, teki munkit ja simat jne. Eli ihan oikeasti teki kovaa työtä kotona meidän lasten hyväksi. "

tunnen muutaman ja mikäs siinä =) yhdessä perheessä se tuntuu tosi luontevalta ja "oikealta",sellaselta että just noin sen kuuluu mennäkin :)
yhden naisen sitten tiedän joka oli kotona 18vuotta ennen kun meni töihin ja tuntuu kyllä että siinä oli muutakin kun se että "haluaa kasvattaa lapset kotona".

Itse olen hoitanut kaikki lapseni kotona ja olen ylpeä siitä. Näin toimii tällä hetkellä oma tyttönikin ja toivottavasti muutkin kun se aika tulee. Lapselle on paras paikka olla kotona.
Olen muuten vieläkin kotona töissä!

Yhteistyössä