tulipas pahamieli pojan puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
no kyllä se sillon on epäreilua, jos siskon lapset pääsee hoitoon ihan millon haluavat ja pojan kohdalla pitää viikkotolkulla miettiä sopivaa ajankohtaa.

Haloo, sehän oli äidistä ja isästä kiinni että ei viikkoihin sitten onnistukaan käydä, ei sen mummon!!!

juu, mutta tuntuu siinä mummossakin olevan "vikaa". Et oo tainnu ihan ajatuksella lukee koko ketjua.

Mikähän ajatus minultakin on jääny lukematta, täällä on jo useampi mummo mun mielestäni tehny selväksi että lapsen lapset on tervetulleita jos mummulle sopii, ei kait mummula ole mikään paikka jonne lapset viedään kun ÄIDILLE JA ISÄLLE kävis nyt!

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Niin mitä jos ap pyytäisitte äidin teille kylään? Ja nyt lapses meniskin toiselle mummolleen?

ei se tuu, sillä on ihan liian hauskaa siellä maalla :D siis se viihtyy siellä eikä oikein jaksa liikkua kyläilemään, ellei ole kyse synttäreistä tai vastaavista..
ja siis äitini ei ole vanha, se on vaan laiska kyläiljä :D

Jos ei jaksa liikkua niin voithan sä hakea sen?

ei se muuta asiaa.. siis se ei jaksa kyläillä (ja jaksamisella tässä tarkoitetaan viitsi/halua/ei huvita) se viihtyy siellä omassa kodissa, kissojen,koirien ja naapurin lehmien lähellä... ja ikää tällä mumolla on siis tänä vuonna 50

joo, ehkäpä näin.. ehkä mä ymmärrän joku päivä sen miksi on hankalaa laittaa yksi lapsi auton turvaistuimeen kiinni, ajaa siskon tykö, laittaa 2 istuinta kiinni autoon, laittaa lapset niihin ja ajaa takas maalle.. kun kuitenkin mahdollista ja helppoa on ajaa siskon tykö, kiinnittää 3 turvaistuina, laittaa lapset niihin ja ajaa maalle.. :whistle:

ehkä hankalaa on sanoa sinulle että: en HALUA ottaa sinun lasta nyt hoitoon? en minäkään toitota että pirjon muksut on kivempia, siksi ne on meillä usein ja vietetään aikaa yhdessä. varmaan se näkyy, mutta ei sillä mässäillä silti.

ehkä Ap:n lapsi on "työläämpi" kuin nämä toiset muksut ja mummi kokee, että ei nyt vaan jaksa häntä siihen joukon jatkekksi ? Ei varmasti ole takana mitään suurta draamaa kuitenkaan ,mummihan hän on ja ilmeisesti kuitenkin poikaakin pitää luonaan mielellään jne.

Niin mitä jos ap pyytäisitte äidin teille kylään? Ja nyt lapses meniskin toiselle mummolleen?

ei se tuu, sillä on ihan liian hauskaa siellä maalla :D siis se viihtyy siellä eikä oikein jaksa liikkua kyläilemään, ellei ole kyse synttäreistä tai vastaavista..

ei se muuta asiaa.. siis se ei jaksa kyläillä (ja jaksamisella tässä tarkoitetaan viitsi/halua/ei huvita) se viihtyy siellä omassa kodissa, kissojen,koirien ja naapurin lehmien lähellä... ja ikää tällä mumolla on siis tänä vuonna 50

No miten se lasten kuljettelu sille sitten on sun mielestä niin helppoa? Ja ei se töissä käy, kun on vasta 50?

Entä se lapses toinen mummo? Mikset pyydä sitä hätiin?

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
joo, ehkäpä näin.. ehkä mä ymmärrän joku päivä sen miksi on hankalaa laittaa yksi lapsi auton turvaistuimeen kiinni, ajaa siskon tykö, laittaa 2 istuinta kiinni autoon, laittaa lapset niihin ja ajaa takas maalle.. kun kuitenkin mahdollista ja helppoa on ajaa siskon tykö, kiinnittää 3 turvaistuina, laittaa lapset niihin ja ajaa maalle.. :whistle:

ehkä hankalaa on sanoa sinulle että: en HALUA ottaa sinun lasta nyt hoitoon? en minäkään toitota että pirjon muksut on kivempia, siksi ne on meillä usein ja vietetään aikaa yhdessä. varmaan se näkyy, mutta ei sillä mässäillä silti.

voihan se olla.. ja jos niin on niin luulisi aikuisen ihmisen voivan niin sanoa, siis että ei halua mun poikaa sinne.. ja kun näin sanoo niin silloin poika ei enää sinne mene, siis jos kyse on siitä että ei pidä pojastani.
ongelma on yksinkertaisesti ratkaistu

millaisenhan porun ap siitä nostais jos mummo vastaiskin noin?

No miten se lasten kuljettelu sille sitten on sun mielestä niin helppoa? Ja ei se töissä käy, kun on vasta 50?

Entä se lapses toinen mummo? Mikset pyydä sitä hätiin?

mun äiti ei käy töissä, pojan toinen mummo taas käy.. lisäksi kun nyt ei ole kyse mistään hoidon tarpeesta vaan lapsen omasta halusta mennä sinne mummolaan!!!
lasten kuljettelu on helppoa kun on auto, eli kun se sillä samaisella autolla ajaa tuonne mun siskolle, tismalleen saman matkan niin eipä kyse ole nyt siitä et ajaminen olisi jotenkin hankalaa..

Kuinkas ne kylä reissut on ennen sujunu, ootko antanu paljonkin palautetta , äidillesi. Tulipahan vaan mieleeni.

hyvin en on sujunut, enkä ole mitään negatiivista sille sanonut, en ole sitä mistään moittinut jne.

ihan naurettava ketju!

jos ap:n muksu kerran pääsee mummolaan silloin kun on hoidon tarve, niin miksi mummon pitäisi ottaa lapsi myös silloin, kun vain lapsi sitä tahtoo???

millaisenhan porun ap siitä nostais jos mummo vastaiskin noin?

huoh, itseasiassa se helpottais kovasti elämää.. siis mikäli taustalla on joku tuollainen syy.. toteaisin että asia kunnossa, hauskaa loppuelämää (ja tämä siis johtuen kaiken näköisistä menneisyyden asioista, mun ja äidin menneistä väleistä jne)

Voih, tiedän tunteen ja toi on tosi kurjaa, juuri siis lasten kannalta. Mulla oma äiti just hyysää siskon lapsia, milloin milläkin syyllä. Yleensä varmaan säälistä kun äijänä siskolla on hirveä juoppo/pettäjä ukko ja aina ollaan päätä silittämässä ja lässyn lässyn. Tota mä en ymmärrä, hitto soikoon aikuinen ihminen ja sellanen hyväkskäyttäjä ettei tosikaan ja sisko vaan kattelee tollasta. No kuiteskin, tosiaan jos meidän lapset haluaisi mummolaan niin etusijalla on aina ensin siskon lapset. Ja äitinikin tietää, että heidän luonaan on oikeestaan ainut hoitopaikka meillä ja olisi todella kiva jos lapset pääsisivät sinne useammin kun kaks kertaa vuodessa :( anoppi asuu kauempana, 50km, ja tilanne sama. Koskaan ei tarjoa itse apuaan ja jos kysytään voiko lapset tulla yökylään, niin aina on joku selitys. Ja silti ottaa yhtä toista lastenlastaan koko ajan kylään, heillä kun ei ole kuin 20km välimatkaa. Lapset on kuitenkin sen verran jo isoja, että kyselee joskus että miksi toi ja toi pääsi mummolaan mutta me ei. Siinä on sitten joka kerta kiva keksiä milloin mitäkin selityksiä, ihan ei viitsi silti sanoa että eipä taida mummoa kiinnostavan. Tiedänpä ainakin millanen isovanhempi en itse aikanaan ole :/

Mun miestä sun äiti on ihana kun hoitaa lapsia silloin hoidon tarvetta on , niinkuin nytkin siskosi lapsia, Olisko ne pitäny hoidotta jättää. Oletko muuten koskaan hoitanut itse siskon lapsia ja omaasi yhtä aikaa , kokeile mitä se käytännössä on , ja muista kuvitella itsesi 50v.jos nyt satut pystymään siihen . On kuules eriasia olla 50 tai 25. Ja sit sellanenkin asia että maalla varsinkin on eri juttu pitää vieraita talvella kuin kesä aikaan . Kyllä sinä olet aika itsekäs .

huoh, itseasiassa se helpottais kovasti elämää.. siis mikäli taustalla on joku tuollainen syy.. toteaisin että asia kunnossa, hauskaa loppuelämää (ja tämä siis johtuen kaiken näköisistä menneisyyden asioista, mun ja äidin menneistä väleistä jne)

oli teidän välit ollut ennen millaset on,ni eipä ne kovin terveiltä vaikuta nykyäänkään jos äidilläsi ei ole oikeutta sanoa suoraan että no nyt ei kyllä käy, en halua vaan pitäis tanssia sun pillin mukaan.
sellasen käsityksen tässä nimittäin saa.
käytät lastasi lyömäaseena äitiäsi kohtaan.se on aika inhottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan vaan hullu:
ihan naurettava ketju!

jos ap:n muksu kerran pääsee mummolaan silloin kun on hoidon tarve, niin miksi mummon pitäisi ottaa lapsi myös silloin, kun vain lapsi sitä tahtoo???

:headwall: :headwall: |O |O

mun lapsi pääsee mummolaan silloin kun mulla on samaan aikaan viikonloppu töitä kun mun miehellä ja lapsen isä ei voi luokseen ottaa.. eli tämä olisi n. kerran kk, eikä suinkaan joka kuukausi.. ja silloinkaan ei välttämättä onnistu, vaan toisinaan mun pitää viedä lapsi silloin tarhaan ja olal nukkumatta vaan ne työvuorojen välit...
ja nythän siis kyse ei ole mistään -suutinpa nyt kun kerran ei poika sinne pääse- jutusta.. vaan mulle tuli pahamieli pojan puolesta kun poika pettyi kun ei sinne pääse.. ja itse sitten kummastelen että ihmeelliset perustelut miksi poika ei sinne voisi mennä..

ja liäski, kyllähän se vähän kummastuttaa että sikon lapset 3kpl saavat olla viikko tolkulla mummolassa joka kuukausi, ja mun poika vain hyvissä ajoin sovitusti kun mulla on 3 yötä peräkkäin töitä ja silloinkaan ei aina sovi... :snotty:

ihan naurettava ketju!

mun lapsi pääsee mummolaan silloin kun mulla on samaan aikaan viikonloppu töitä kun mun miehellä ja lapsen isä ei voi luokseen ottaa.. eli tämä olisi n. kerran kk, eikä suinkaan joka kuukausi.. ja silloinkaan ei välttämättä onnistu, vaan toisinaan mun pitää viedä lapsi silloin tarhaan ja olal nukkumatta vaan ne työvuorojen välit...
ja nythän siis kyse ei ole mistään -suutinpa nyt kun kerran ei poika sinne pääse- jutusta.. vaan mulle tuli pahamieli pojan puolesta kun poika pettyi kun ei sinne pääse.. ja itse sitten kummastelen että ihmeelliset perustelut miksi poika ei sinne voisi mennä..

ja liäski, kyllähän se vähän kummastuttaa että sikon lapset 3kpl saavat olla viikko tolkulla mummolassa joka kuukausi, ja mun poika vain hyvissä ajoin sovitusti kun mulla on 3 yötä peräkkäin töitä ja silloinkaan ei aina sovi... :snotty:

et siis osaa lukea rivien välistä sitä asiaa mitä minä sinulle aika suoraan sanoin? ota asia puheeksi, ehkä asia ratkeaa hyvin molempia "tyydyttävään" ratkaisuun? sun ei tarvii pohtia miksi mummo ei huoli, eikä mummon väkisin olla sun lapsen kanssa?

ihan naurettava ketju!

mä olisin vain onnellinen, ettei lapsen tarvitse olla viikko tolkulla jossain mummolassa.. kyllä koti on paras paikka lapselle.. ja kai sä selitit lapselle, ettei aina voi mennä mummolaan, kun siltä tuntuu..

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Oiskohan syy mummon haluttomuuteen ottaa lapsi kylään siinä, että lapsestakin on kasvatettu turhasta narisija.

täh, lapsi ei ole turhasta narisija, lapsella on normaali uhmaikä :whistle:
ihan niinkuin mun siskon lapsillakin on ollut ja on paraikaa.. :snotty:

Mun miestä sun äiti on ihana kun hoitaa lapsia silloin hoidon tarvetta on , niinkuin nytkin siskosi lapsia, Olisko ne pitäny hoidotta jättää. Oletko muuten koskaan hoitanut itse siskon lapsia ja omaasi yhtä aikaa , kokeile mitä se käytännössä on , ja muista kuvitella itsesi 50v.jos nyt satut pystymään siihen . On kuules eriasia olla 50 tai 25. Ja sit sellanenkin asia että maalla varsinkin on eri juttu pitää vieraita talvella kuin kesä aikaan . Kyllä sinä olet aika itsekäs .

tuota, siskon lapsilal on ensinnäkin tarhapaikat, että viikollahan ei sinänsä hoidon tarvetta ole, yhtään sen enempää kuin munkaan lapsella
lisäksi olen jo alussa kertonut että siskollani on hoidontarve lauantai päivänä.. siskon lapset menevät mummolaan huomenna ja ovat sunnuntaihin asti siellä.. ihan vaan koska haluavat sinne mennä ja siellä olla..
olen hoitanut siskon lapsia samaan aikaan kuin omaanikin.. se maalla asuminen ei ole mikään syy, kun siellä ei ole yhtään eri olosuhteet kuin kaupungissakaan.. (olen siis käynyt äitini kotona joten tiedän kyllä)
siellä on oikeastaan helpompi olla lasten kanssa kun on turvallinen piha missä lapset voivat leikkiä..

millähän tavalal mä olen itsekäs?

Yhteistyössä