Tulipa paha mieli, kun erehdyin lukemaan ninaTT:n blogia :(

• Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Lunatic
[QUOTE="ninaTT";26282429]Sekä polyamoristi että "hermafrodiitti" (nykyisin käytetään termiä intersukupuolinen...) voi olla sinkku, näinniinku btw.[/QUOTE]

Ihaks tosi.

"ninaTT"
[QUOTE="mamma";26282674]Olisko linkkiä tähän ninaTT:n blogiin kun en ole koskaan käynyt?[/QUOTE]

Eikös tuolla aikasemmin ollu? Mä en sitten ole päivittäny sitä aikoihin :ashamed: ollu vähän kiireitä IRL ja toisaalta ne aiheet mistä olen viime aikoina halunnut kirjoittaa, eivät ikäänkuin istu blogin alkuperäiseen aiheeseen. Että en sit oo kirjottanu mitään! :D

Ja se oli nina-tt.blogspot.com

tätsy
[QUOTE="vieras";26282160]Onnittelut. Olet kylmähermoinen. Kunpa minäkin osaisin ottaa noin. Taidat kuulua vähemmistöön.

Sinänsä ihan sama, millaisia mielipiteitä hänellä on. Mua ärsyttää tuo ehdoton varmuus omasta oikeassaolosta. Tosin liittyy varmasti osittain myös ikään. Toivottavasti ei käänny häntä vastaan tulevaisuudessa, että on julkisesti noin toiminut (esimerkiksi työpaikkaa hakiessaan).[/QUOTE]

Ei kysymys ole kylmähermoisuudesta vaan siitä, että tuntee ja hyväksyy itsensä eikä pelkää muita. Keski-ikäisyyden iloja...

Nina taitaa olla älykäs ihminen kuitenkin, ja jos sielu ei ole liian jäykkä niin hyvä sellaisesta uhmapäästäkin voi vanhemmiten tulla. Se älykkyys voi auttaa notkistautumisessa.

[QUOTE="Silja";26281873]Kai mun lapset on sitten pilalla, kun ei ole ollut vessahätäviestintää, taaperoimetystä ja isäkin on osallistunut hoitamiseen. Uhmaavatkin ja kiukuttelevat joka päivä.[/QUOTE]

Miksi?
Meillä ihan eri menetelmä kuin hänellä, mutta ei häiritse yhtään, koska meilläKIN tulos hyvä ihan niin kuin NinaTT:lläkin.

Maailmaan mahtuu monenlaista.
Se rikkaus.

:)

[QUOTE="vieras";26282646]Miksi sinun pitää tuoda lapsesi julkisuuteen toistuvasti? Hän on vielä niin pieni, ettei ymmärrä, mutta voi esim. teininä olla sinulle vihainen, kun hänet julkisuuteen veit.[/QUOTE]

Voi olla.
Mutta kovin, kovin epätodennäköistä on, että olisi.
(Tämän kirjoittaja siis mediassa useinkin pikkulapsena esiintynyt mummeli, jolle - tai jonka yhdellekään sisarukselle tai lainasisarukselle ei tuosta jäänyt kuin hyviä muistoja.)

Miksi ajattelet, että avoimuus ja keskustelun herättäminen on lähtökohtaisesti pahasta?

tätsy
[QUOTE="vieras";26282222]Aivan kuten sanoin, mielipiteet ei minuakaan ärsytä, mutta ärsyynnyn siitä, että joku kuvittelee olevansa aina ja ehdottomasti oikeassa ja muiden yläpuolella.[/QUOTE]

Maailma on täynnään sellaisia ihmisiä, ja hankalimpia niistä ovat ne, jotka tekevät kaikkensa kätkeäkseen tämän uskonsa piiloutumalla laumaan ja väittää sitten sieltä että Me Muut olemme kaikkien yläpuolella.

Usein sellaisten ihmisten ikuinen oikeassaoleminen näkyy nimenomaan ärsyyntymisenä niistä, jotka kehtaavat olla mielestään oikeassa eivätkä joudu peittelemään asiaa.

"vieras"
ninaTT:n koulutus olis kiva tietää, kun tituleerataan älykkääksi. Ja työpaikka myös. Teiniäitiyttä en pidä minään meriittinä enkä sitä, että tekaisee lapsen väkivaltaiselle miehelle, joten mistä se älykkyys tulee? Siitä että lukee kasvatusopuksen ja noudattaa sitä tikitilleen? :D

"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26282570]Sitten voikin kysyä, että kuinka tervepäisiä tässä maassa keskimäärin ollaan, kun on kouluampumisia höger o vänster, joka neljäs nuori aikuinen jää saikulle masennuksen vuoksi, itsemurhaluvut ovat maailman korkeimpia...

Ja kyllä lapsissa valitettavasti näkyy terveyseroja jo taaperoiässä, eli ravitsemuksella ja läheisyydellä on vaikutusta sekä lapsen nykyisyyteen että tulevaisuuteenkin.

Lapsellani onneksi on nuo rakastavat äiti ja isä, tervepäisyys on ehkä kyseenalaista, mutta ei se niin selkeätä ole kovin monella muullakaan... :LOL:[/QUOTE]

Veikkaan että tervepäisellä tarkoitetaan sitä että elämä on hanskassa,itsensä kanssa hyvä olla ja prioriteetit kohdallaan. Ja tähän haarukkaanhan mahtuu noin miljoona erilaista tapaa olla ja elää.

Se riittää että on riittävän hyvä vanhempi. Jos rakastaa,huolehtii ja välittää niin sillä pääsee jo aika pitkälle. En ymmärtänyt tuota kouluampumisjuttua,miten se liittyy tähän? Vai oliko tarkoituksesi tuoda esille oma mielipiteesi siitä että suurinosa suomalaisista on jotenkin kajahtaneita ja lasten kasvatus sen mukaista? Ethän voi tietää onko oma tyttäresi joskus tulevaisuudessa joku itsemurhapommittaja tai muu vastaava,ei kaikki paha aina kotoa lähde.

Mun mielestä on kummallista tuomita ihmisten erilaiset elintavat ja vihjailla että ne ovat jotenkin huonompia kuin omat. Kaikki riippuu ympäristöstä,tottumuksista,perinteistä,persoonasta.. Kaikki vanhemmat eivät tykkää kaikesta ja se on hyväksyttävä. Siitäkin huolimatta kautta aikojen on kasvanut ihan hyviä ihmisiä jotka ovat pärjänneet elämässään hyvin.

Tärkeintä on että lapsi tuntee olevansa turvassa ja rakastettu.

tykkäsin
[QUOTE="vieras";26284060]ninaTT:n koulutus olis kiva tietää, kun tituleerataan älykkääksi. Ja työpaikka myös. Teiniäitiyttä en pidä minään meriittinä enkä sitä, että tekaisee lapsen väkivaltaiselle miehelle, joten mistä se älykkyys tulee? Siitä että lukee kasvatusopuksen ja noudattaa sitä tikitilleen? :D[/QUOTE]

Käy lukemassa blogia. Älykkään ihmisen kirjoituksia, sitä ei voi kieltää, vaikka ei olisikaan samaa mieltä kaikesta.
Kiitos muuten ketjun aloittajalle blogivinkistä, kerrankin lukemisen arvoinen blogi! :)
En tajua, miten joku voi pahoittaa mielensä sen lukemisesta. Täytyy olla joko todella huono itsetunto, tai sitten ninaTT:n ajatuksia on luettu loukatuksi tulemisen toivossa kuin piru raamattua.

[QUOTE="vieras";26284060]ninaTT:n koulutus olis kiva tietää, kun tituleerataan älykkääksi. Ja työpaikka myös. Teiniäitiyttä en pidä minään meriittinä enkä sitä, että tekaisee lapsen väkivaltaiselle miehelle, joten mistä se älykkyys tulee? Siitä että lukee kasvatusopuksen ja noudattaa sitä tikitilleen? :D[/QUOTE]

Kertooko koulutus tai työpaikka mielestäsi älystä?
Eikö vaikka kotiäiti voi olla älykäs?

:D

mmää
Voi olla.
(Tämän kirjoittaja siis mediassa useinkin pikkulapsena esiintynyt mummeli, jolle - tai jonka yhdellekään sisarukselle tai lainasisarukselle ei tuosta jäänyt kuin hyviä muistoja.)

Miksi ajattelet, että avoimuus ja keskustelun herättäminen on lähtökohtaisesti pahasta?

Kertoiko sunkin vanhemmat panojuttuja lehdissä ja muussa sen aikaisessa mediassa?

tykkäsin
Mua Nina TT:n blogi lähinnä naurattaa, se on kaikessa "kaikkitietävyydessään" niin absurdia luettavaa.
Mä en kyllä saanut sellaista kuvaa, että kirjoittaja pitää itseään kaikkitietävänä. Jutuista välittyy lähinnä intohimo asiaan, ja sehän ei ole huono juttu. Jos ihmisellä on paljon ajatuksia, miksei niitä saisi ilmaista? Eihän nuo NinaTT:n jutut mitään hatusta vedettyjä julistuksia ole, vaan kirjallisuuteen, omaan pohdintaan ja kokemukseen perustuvia käsityksiä.
Mutta joo, jos ihminen on VAIN parikymppinen ja sillä on VAIN yksi lapsi, eihän sillä voi eikä saa olla mielipiteitä :mad:

Alkuperäinen kirjoittaja mmää;26284372:
Voi olla.

Kertoiko sunkin vanhemmat panojuttuja lehdissä ja muussa sen aikaisessa mediassa?
En muista.
Ei ole moiset lapsi-vanhempi-suhteelle tärkeitä - vieläkään.

Muita juttuja sen sijaan muistan.
Ja arvostan.

"vieras"
Ja kun hän sanoi ettei lapselleen ole tullut uhmaa, niin voin kertoa sen olevan vain pelottava merkki jonkin puuttumisesta perheessä.
Oon samaa mieltä! Puhuisin ennemminkin tahtoiästä. Se kuuluu normaaliin kehitysvaiheeseen ja jos sitä ei tule, se vaikuttaa aikuisiällä.

Mun miehellä tuli tahtoikä 19-vuotiaana. :D Kyllä, ihan oikeesti! Siihen asti oli aina tehnyt kiltisti mitä äiti käski. Vasta mulle alkoi kapinoimaan. :D

"Cia"
Minusta olisi kiva lukea oikeasti älykkäiden palstalaisten blogeja. Mutta he eivät kai sellaisia kirjoita tai osoitteita jaa. Kuten eivät kuviakaan. Harmi koska heissä on jotain jännittävää. Ehkä just se tuntemattomuus.....

"vieras"
Kertooko koulutus tai työpaikka mielestäsi älystä?
Eikö vaikka kotiäiti voi olla älykäs?

:D
Jos ei mitään muuta kykene tekemään kuin hoitamaan kotia ja lastaan/lapsiaan, niin en lähtisi liputtamaan älynlahjoja. Jokainen (tervepäinen) äiti kykenee hoitamaan kotiasiat, älykkäät kykenee sen lisäksi huolehtimaan itsestään; kouluttautumaan ja hankkimaan työpaikan, jotta kykenisi tarjoamaan lapsilleen myös taloudellista turvaa ja älyllisiä keskusteluja, kunhan lapsi kasvaa.

"vieras"
[QUOTE="...";26282015]NinaTT ei käy ihan kaikilla pytyillä...[/QUOTE]

joo ei käy eikä myöskään hänen äitinsä jonka kans olen jutellut irl. Ihmekös tuo...

Alkuperäinen kirjoittaja tykkäsin;26284490:
Mä en kyllä saanut sellaista kuvaa, että kirjoittaja pitää itseään kaikkitietävänä. Jutuista välittyy lähinnä intohimo asiaan, ja sehän ei ole huono juttu. Jos ihmisellä on paljon ajatuksia, miksei niitä saisi ilmaista? Eihän nuo NinaTT:n jutut mitään hatusta vedettyjä julistuksia ole, vaan kirjallisuuteen, omaan pohdintaan ja kokemukseen perustuvia käsityksiä.
Mutta joo, jos ihminen on VAIN parikymppinen ja sillä on VAIN yksi lapsi, eihän sillä voi eikä saa olla mielipiteitä :mad:
Myönnän kyllä, että mielipiteeseeni vaikuttavat NinaTT:n kanssa käymäni keskustelut täällä palstalla. Niissä hän on esiintynyt hyvinkin kaikkitietävänä kumoten tieteellisten tutkimusten tulokset - ja perustelemalla niitä joidenkin "gurujen" teksteillä, joilla ei siis ole mitään tieteellistä perustetta olemassa.

Mutta totta kai yhden lapsen äidilläkin voi ja saa olla mielipiteitä, minullakin on. Ja mitä ikään tuee - nuoruuteen nyt vain kuuluu kehityspsykologisista syistä tietynlaista kaikkivoipaisuuden tunnetta. Se tauti paranee ajan mittaan itsestään :).

[QUOTE="vieras";26284596]Oon samaa mieltä! Puhuisin ennemminkin tahtoiästä. Se kuuluu normaaliin kehitysvaiheeseen ja jos sitä ei tule, se vaikuttaa aikuisiällä.

Mun miehellä tuli tahtoikä 19-vuotiaana. :D Kyllä, ihan oikeesti! Siihen asti oli aina tehnyt kiltisti mitä äiti käski. Vasta mulle alkoi kapinoimaan. :D[/QUOTE]

Minustakin tahtoikä on parempi sana. Jos omaa tahtoa ei tarvitse kasvattaa lapsena, se kertoo surullista kieltään liiallisesta rajattomuudesta.

"mimmi2"
[QUOTE="ninaTT";26282421]Teki mieli jotain jo pistää kauan ennen tätä mutta laitetaan nyt tähän :)

Minä en niinkään markkinoi OMIA kasvatustapojani, vaikka toki niistä blogissani enemmän puhun, kuin tietynlaista ihmiskuvaa, tapaa nähdä lapsi. Ja kyllä, totta kai olen sitä mieltä, että siinä minun tapani on oikea. Ei lapsia saa lyödä, manipuloida, vähätellä, alistaa...

Sitä en tiedä mistä tuo ehdottomuus mielestäsi näkyy. Muutenkin ihmettelen tämän ketjun ulosantia. En ihan tunnistanut omaa blogiani näistä "ZIIZ JÄRKYTTÄVÄÄ"-kommenteista? Mitä niin järkyttävää siellä on? :LOL: Eijjummarra.

Aika mielenkiintoisesti saa tulkita, jotta sieltä jotain kamalaa ehdottomuutta ja tuomitsemista löytää. Kunhan kerron Jatkumovanhemmuudesta pienperheessä, niin kuin otsikkokin kertoo. En pidä itseäni kasvatusguruna, kunhan lätisen pohdintojani ja tarjoan vertaistukea sitä haluaville :)[/QUOTE]

Luuletko sinä, SEKOPÄÄ, että olet ainoa äiti maailmassa, joka ei lyö, manipuloi, vähättele ja alista lapsia? Luuletko tosiaan että kaikki muut näin tekee ja mitään muuta tapaa kasvattaa lapsia ei ole kuin tämä ja tuo sinun hömpänpömppä tapasi?

:D :D :D :D :D

"ninaTT"

Kirjoitin ylioppilaaksi syksyllä, papereihin tuli LLLEE. Haen Aalto yliopistoon lukemaan teknillistä fysiikkaa & matikkaa.

Se, että päätyy väkivaltaiseen suhteeseen ei sinänsä liity mitenkään *älykkyyteen*. Aika loukkaavaa väkivaltaisissa suhteissa eläneille vihjata, että he olisivat tyhmiä kun ovat siihen tilaan joutuneet.

Minä en ole lukenut *yhtä* kasvatusopusta ja päättänyt seurata sitä tikilleen. Hyvät kasvatusopukset ovat sellaisia, ettei niitä voi "noudattaa", sillä hyvä kasvatus on jotain ihan muuta kuin minuuttien laskemista, kirjanpitoa tai muita ihme kikkakolmosia. Kirjojen lukeminen ei tee tyhmäksi. Kirjojen lukeminen avartaa, saa useamman ihmisen näkökulmia, sellaistenkin, jotka eivät sattumalta ole päätyneet naapureiksi tai sukulaisiksi.

Älykkyys ei kuitenkaan tule kirjojen lukemisesta tai koulutuksesta. Älykkyys on vähän samankaltainen piirre kuin musikaalisuus.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä