Tuli paska äiti fiilis eilen kun luin pääsiäismenu-ketjua

  • Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"huoh"
oikein koko pääsiäiseksi mammat suunnitelleet ruokalistan pää ja jälkiruokineen. Ei helvetti!
En ole leiponut mitään. Leivoin nuorena (alle 35)paljon, joka viikko kerran tai kaksi. Nyt en vaan jaksa.

En suunnitellut mitään. Toivoin kyllä lammasta mutta miehen mielestä, kun minä olen ainoa joka sitä syö, niin ostimme vaan naudan sisäpaistin. muuten syödään normiruokaa. mitä tekee mieli.

pääsiäiskoristeita on, mutta ei mitään ruokia.
 
"mä"
[QUOTE="huoh";26030231]oikein koko pääsiäiseksi mammat suunnitelleet ruokalistan pää ja jälkiruokineen. Ei helvetti!
En ole leiponut mitään. Leivoin nuorena (alle 35)paljon, joka viikko kerran tai kaksi. Nyt en vaan jaksa.

En suunnitellut mitään. Toivoin kyllä lammasta mutta miehen mielestä, kun minä olen ainoa joka sitä syö, niin ostimme vaan naudan sisäpaistin. muuten syödään normiruokaa. mitä tekee mieli.

pääsiäiskoristeita on, mutta ei mitään ruokia.[/QUOTE]

Mein pääsiäisessä ainut pääsiäismäinen ruoka on MÄMMI muuten ihan tavis ruokaa eilen mätättiin perunoita tänään ranskalaisia..
 
no worries
Älä turhaan murehdi. Meillä mennään tänään kauppaan, ja ruokalistalla varmaan kinkkukiusausta, pitsaa ym. normiruokaa. En ole leiponut enkä leivokaan. Mämmiä ostan jälkkäriksi ja suklaamunia lapsille, siinä meidän pääsiäisruoat :).
Enkä pode minkäänlaista huonoa omatuntoa. En pidä ruoanlaitosta enkä tuhlaa siihen yhtään enempää aikaa ja energiaa kuin on pakko.
 
"shihtzu"
No meillä ei ole juuri mitään pääsiäiskoristeita, pari pajunkissaa ja esikoisen kerhossa tekemä tipu sisällä ja muutama narsissi ulkona.
Ruokia en ole edes miettinyt, syödään mitä kaapista löytyy, tosin olenkin nuoremman 1,5v kanssa kaksin kotona, joten en mä viitsi säätää mitään, eilen syötiin perunamuusia ja jauhelihakastiketta, että ihan perusruokaa. Suklaamunia olen sitten jälkkäriksi ja vähän muutenkin syönyt.

Tosin tänään ajattelin leipoa persikkarahkapiirakan, ihan vain huvikseen, kun oli niin kivannäköinen ohje :) En sitten tiedä joudunko sen yksin syömäänkin :)
 
3 lasta
No meidän ainoa pääsiäisruoka oli eilinen iltapala: rahka ja sekin mansikoista :D
Eilen syötiin uunilohta, tänään teen pizzaa ja huominen menee varmaan suklaamunia syödessä :p En ota mitään stressiä siitä, onko meillä pääsisiseen kuuluvia ruokia vai ei! Lampaan mausta emme edes pidä, joten miksi ostaa jotain sellaista?
 
"a p"
Älä turhaan murehdi. Meillä mennään tänään kauppaan, ja ruokalistalla varmaan kinkkukiusausta, pitsaa ym. normiruokaa. En ole leiponut enkä leivokaan. Mämmiä ostan jälkkäriksi ja suklaamunia lapsille, siinä meidän pääsiäisruoat :).
Enkä pode minkäänlaista huonoa omatuntoa. En pidä ruoanlaitosta enkä tuhlaa siihen yhtään enempää aikaa ja energiaa kuin on pakko.
Kiitos. Lohduttavaa.
 
"vieras"
Et todellakaan ole ainoa. Me vietetään pääsiäistä ihan oman perheen kanssa eikä meillä (muut kuin minä, mutten jaksa itseni takia...) ole mitään gourmet-ihmisiä.
Kaupassa on vielä käymättä, käyn kohta ja taidan ostaa kanankoipia ja riisiä joksikin päiväksi, kananmunia munakasta ja keitettyjä munia varten. Lisäksi voisi tehdä jonkun keiton joku päivä ja vaikka kalaa ja perunamuusia joksikin päiväksi. Porkkanaraastetta, kaaliraastetta yms. lisukkeeksi. Jälkkäriksi mämmiä ja suklaamunia X)
 
hik
meillä ei oikein ikinä pyöri juhlapyhät ruoan ympärillä, herkkuja (sipsiä,namia,limua) on kyllä ostettu, mutta ruokina on ihan perussettiä niinkuin viikonloppuisin yleensä, en suunnittele koskaan kamalasti etukäteen, eilen syötiin pihviä,lankkuperunaa ja salaattia, tänään uunilohta ja muusia (tyttö esitti aamulla toiveen tästä ruoasta)
huomista ruokaa en vielä tiedä, kaippa jonkun keiton tai laatikon väsään, niin ei tarvitse sitten maanantaina tehdä mitään ruokaa.
voisin rahkapiirakan leipasta tänään, kun aineksia kaapissa on.

meill'ä nautitaan muulla tavoin kuin syömällä, eilenkin olimme lasten kanssa 7km pyörälenkillä.
 
3 lasta
[QUOTE="äiti";26030261]Lapsille pitää opettaa pyhien merkitys. Ja silloin tehdään pääsiäiseen sopivaa ruokaa. Hiukan perempaa ja katetaan kauniisti.[/QUOTE]

Meille nämä päivät ovat pelkkä pitkä viikonloppu ja pari ylimäääristä vapaata. Eiks oo kauheeta, ettei edes mietitä mitään jeesuksia tai sen lähtemisiä ja tulemisia :xmas:
 
"meriska"
[QUOTE="äiti";26030261]Lapsille pitää opettaa pyhien merkitys. Ja silloin tehdään pääsiäiseen sopivaa ruokaa. Hiukan perempaa ja katetaan kauniisti.[/QUOTE]

Mä olen kyllä samaa mieltä. Nykyään ei arvosteta enää mitään pyhäpäivää, no ehkä joulua nyt sentään vielä. Mutta sekin on mennyt aivan överiksi lahjakilpailun myötä:(
 
"hmm"
[QUOTE="äiti";26030261]Lapsille pitää opettaa pyhien merkitys. Ja silloin tehdään pääsiäiseen sopivaa ruokaa. Hiukan perempaa ja katetaan kauniisti.[/QUOTE]

mikä on pääsiäiseen sopiva ruoka?
 
Äsh, meidän ainoat pääsiäiskoristeet on muksujen hoidossa/koulussa askertelemat. Olen tämän pääsiäisen yksin kotona lasten kanssa enkä tosissaan jaksa pääsiäisruokia miettiä. Lounaaksi eilistä lasagnea, päivälliseksi jauhelihakeittoa jne.

Meidän ainoa pääsiäisperinne on noudattaa ruotsalaista tapaa että pääsiäisenä kuuluu syödä enemmän karkkia kuin milloinkaan muulloin. Tyttökin joutui aloittamaan heti aamupalan jälkeen kun on onneton ainoa noista joka makeita syö ja joutuu nyt kolmen edestä ahmimaan... :popcorn:
 
Höpö höpö, toivottavasti tuo ei ole huonon äidin mittari. Me ollaan mökillä koko pääsiäinen ja suunniteltiin "meny" kaupassa, paiskimalla erinäisiä herkkuja kärriin..

Hirveesti ei edes valmisteta mitään itse, grillataan makkaraa, lihoja, kasviksia, tehdää tortilloja, ranskalaisia, salaatteja, pullat ym on pakasteesta. Että sellanen hieno ruokalista meillä.
Tänää meinattii pyrähtää vielä kaupassa:p jotain herkkua hakemassa.
 
3 lasta
[QUOTE="hmm";26030281]mikä on pääsiäiseen sopiva ruoka?[/QUOTE]

No varmaan just ne lampaat, pashat ym. "perinteiset".
Onks niitä pakko ostaa ja laittaa jos niistä ei tykkää :x sama kuin heittäis rahaa kaivoon...
 
3 lasta
Höpö höpö, toivottavasti tuo ei ole huonon äidin mittari. Me ollaan mökillä koko pääsiäinen ja suunniteltiin "meny" kaupassa, paiskimalla erinäisiä herkkuja kärriin..

Hirveesti ei edes valmisteta mitään itse, grillataan makkaraa, lihoja, kasviksia, tehdää tortilloja, ranskalaisia, salaatteja, pullat ym on pakasteesta. Että sellanen hieno ruokalista meillä.
Tänää meinattii pyrähtää vielä kaupassa:p jotain herkkua hakemassa.
Meidän poppoo viihtyis teidän kanssa :)
 
nooh
En muuten muista lapsuuden pääsiäisestä mitään erityisiä ruokia..
Lammasta ei ainakaan ikinä ollut. Keitettyjä munia kyllä maalailtiin ja ehkä rahkapiirakkaa leivottiin.
 
"meriska"
No varmaan just ne lampaat, pashat ym. "perinteiset".
Onks niitä pakko ostaa ja laittaa jos niistä ei tykkää :x sama kuin heittäis rahaa kaivoon...
No ei tietenkään jos ei tykkää! Mutta voi laittaa esim. pöydän kauniiksi, kattaa hienosti ja laittaa koristeita, kukkia ja hieman parempaa ruokaa kuin tavallisesti:) Ja samalla lapset oppii ruokatapoja ja käyttäytymistä kun vanhemmat näyttää mallia:)
 
"hmmm"
[QUOTE="meriska";26030322]No ei tietenkään jos ei tykkää! Mutta voi laittaa esim. pöydän kauniiksi, kattaa hienosti ja laittaa koristeita, kukkia ja hieman parempaa ruokaa kuin tavallisesti:) Ja samalla lapset oppii ruokatapoja ja käyttäytymistä kun vanhemmat näyttää mallia:)[/QUOTE]

meillä katetaan arkenakin pöytä aina kivasti. pääsiäiskoristeita ovat lasten tuomat askartelut ja viimeviikolla askartelemat pajunkissat, voi kai sitä tavisruokaakin syödä kauniilta PÖYDÄLTÄ?
mikä on sitä parempaa ruokaa? haluan vain esimerkin?
kun meillä omasta mielestäni ihan tavalliset ruoat ollut, pihviä ja perunaa, lohta ja muusia, kanaa ja riisiä.. jokaiselle ruoalle kuuluu salaatti ja leipä.
 

Yhteistyössä