Tuli paska äiti fiilis eilen kun luin pääsiäismenu-ketjua

  • Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
Ei meilläkään ole mitään erityisiä pääsiäisruokia, ainoastaan suklaamunia kun pashat ym. ei ole meidän makuun. Eikä muuten ollut lapsuudessakaan mitään erikoista.

Kuten tuossa yllä oli kirjoitettu, niin ihan hyvin voi tällaisina juhlapäivinä vaan kattaa pöydän nätisti, laittaa niitä pääsiäiskoristeita pöytiin ja keskitytään siihen syömiseen ajan kanssa :) Teette teidän näköisen pääsiäisen ja omat perinteet!
 
"tiimarinvihko"
Meillä ei ole koskaan mun perheessä ollut mitään ihmeempiä pääsiäisperinteitä. Ihan perusruokaa syöty, mitä nyt mämmiä kermalla ja suklaamunia on tietysti ollut.

Mä en varmasti myöskään itse olis aloittamassa mitään perinteitä, jos se mun kokkaamisesta olis kiinni, sillä vihaan ruuanlaittoa. Onneksi mies kuitenkin tykkää, joten mä sitten häneltä vinguin, että haluan aloittaa pääsiäisperinteen perheessämme ja syödä pääsiäisen kunniaksi lammasta.

Mun mielestä tällaiset perinteet ei ole missään määrin pakollisia, mutta mulle on nyt tullut aika vahvasti sellainen halu suojella oman kulttuurin perinteitä. Nyt kun on monikulttuurisuutta ja tuntuu, että uudet sukupolvet mitä enenemissä (onkohan tuo edes sana? :D) määrin ei enää kunnioita meidän kulttuuriperimää. Tai ovat välinpitämättömiä.
 
"meriska"
[QUOTE="hmmm";26030340]meillä katetaan arkenakin pöytä aina kivasti. pääsiäiskoristeita ovat lasten tuomat askartelut ja viimeviikolla askartelemat pajunkissat, voi kai sitä tavisruokaakin syödä kauniilta PÖYDÄLTÄ?
mikä on sitä parempaa ruokaa? haluan vain esimerkin?
kun meillä omasta mielestäni ihan tavalliset ruoat ollut, pihviä ja perunaa, lohta ja muusia, kanaa ja riisiä.. jokaiselle ruoalle kuuluu salaatti ja leipä.[/QUOTE]

Huoh:( Sä vaan saivartelet koko ajan ja keksit kaikenlaisia tyhmiä tekosyitä:( No kai nyt jokainen aivot omaava tajuaa mitä tarkoitetaan paremmalla ruoalla??? Ja mitä tarkoitetaan kun pöytä katetaan juhlavasti?
 
"hmmm"
[QUOTE="meriska";26030366]Huoh:( Sä vaan saivartelet koko ajan ja keksit kaikenlaisia tyhmiä tekosyitä:( No kai nyt jokainen aivot omaava tajuaa mitä tarkoitetaan paremmalla ruoalla??? Ja mitä tarkoitetaan kun pöytä katetaan juhlavasti?[/QUOTE]

ei en todellakaan tiedä, mitä pääsiäisenä tarkoitetaan paremmmalla ruualla?
mitä se siis on? se pääsiäisen parempi ruoka?
 
"vieras"
[QUOTE="hmmm";26030386]ei en todellakaan tiedä, mitä pääsiäisenä tarkoitetaan paremmmalla ruualla?
mitä se siis on? se pääsiäisen parempi ruoka?[/QUOTE]

Oisko se jotain sellaista, mitä ei ihan normaalisti syödä, sellaista arkiruuasta vähän poikkeavaa? Ehkä vähän työläämpää valmistaa tai muuten vähän paremmista raaka-aineista valmistettuja. Noin voisin ajatella kun oikein pinnistelen aivonystyröilläni.
 
Ei meillä ainakaan mitään ihmeellistä ollut :D Mureke, munakastiketta, salaattia ja perunaa.. Ainoa että jälkkäriksi tein juustokakun, mutta sekin meni vähän penkin alle, onneksi ei tosin maun puolesta.. Kattauksessa meillä oli hotweels-servetit :saint:
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";26030393]Noloa:([/QUOTE]

miten se on noloa, jos minä en tiedä mikä on pääsiäisen juhlaruoka?
lammasta? aika harva siitä tykkää..
jos meillä siis on kanaa tai lohta, niin eikö se ole parempaa ruokaan?
 
3 lasta
[QUOTE="Vieras";26030435]Sinusta siis paisti ja makkarakeitto ovat ihan samanarvoisia ruokia? Kumpikaan ei ole parempaa kuin toinen?[/QUOTE]

Sunnilleen ja valmistuvatkin lähes itsekseen ;) Miksi olisivat eriarvoisia?
 
"tiimarinvihko"
[QUOTE="hmmm";26030427]miten se on noloa, jos minä en tiedä mikä on pääsiäisen juhlaruoka?
lammasta? aika harva siitä tykkää..
jos meillä siis on kanaa tai lohta, niin eikö se ole parempaa ruokaan?[/QUOTE]

Mun mielestä pääsiäisen juhlaruoka kuuluisi olla nimenomaan lammasta. Tai jos lammas ei millään uppoa niin karitsaa sitten :D. Mutta joo tähän mahtuu monenlaista ajatusta ja näkökulmaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26030403]Oisko se jotain sellaista, mitä ei ihan normaalisti syödä, sellaista arkiruuasta vähän poikkeavaa? Ehkä vähän työläämpää valmistaa tai muuten vähän paremmista raaka-aineista valmistettuja. Noin voisin ajatella kun oikein pinnistelen aivonystyröilläni.[/QUOTE]

HYVÄ!!!!!
 
"meriska"
[QUOTE="hmmm";26030434]et taida itsekkään osata vastata tähän, koska et ole kertonut mikä se on se parempi ruoka pääsiäisenä.[/QUOTE]

Kyllä mä tiedän mutta mun mielestä on noloa että aikuinen?? ihminen ei tiedä:D Enkä aio kertoa sulle, saat ihan itse miettiä jos vaikka välähtäis(mitä epäilen suuresti):D
 
3 lasta
[QUOTE="vieras";26030449]Ravintoarvoltaan? Maultaan? Kyllä minä ainakin mielummin syön paistia kuin jotain einestä, mutta se taitaa olla outoa tällä palstalla.[/QUOTE]

No eihän esim. makkarakeitossa ole muuta einestä kuin se makkra, paitsi jos sekin on itse tehtyä ;)

Mutta joo. Ihmisillä on erilaisia merkityksiä "paremmalle ruualle" ja eiköhän lie pääasia, että ruoka on mieluista eikä kenenkään tarvitse nälkää nähdä :)
 
"hmmm"
[QUOTE="meriska";26030453]Kyllä mä tiedän mutta mun mielestä on noloa että aikuinen?? ihminen ei tiedä:D Enkä aio kertoa sulle, saat ihan itse miettiä jos vaikka välähtäis(mitä epäilen suuresti):D[/QUOTE]

No älä sitten kerro :) aikuinen ihminen !
 
"yyhoo"
Kuin myös ja minä olen vieläpä oikein extrahuono äiti koska annoin LAPSEN päättää, mitä "pyhinä" syödään... :whistle: Ruokalistalla on niin broiskun kopireisiä, kuin ranskalaisiakin ja montaa muuta herkkua siltä väliltä. Jälkkäriksikin on "vain" mansikkarahkaa, eikä pashaa ja mämmiä, niin kun kunnon äidin ruokalistalla... Mut haittaakse? Meilä syödään mielummin sitä, mistä tykätään, kun ostetaan väkisin "perinneherkkuja", jotka menee yhden lusikallisen maistamisen jälkeen roskiin. Tai kyllä mä voisin syödä lammasta, mutta tenava ei tule syömään (kun ei oikein syö muutakaan lihaa, paitsi broiskua), eikä mämmi ja pashakaan oikein ole mun suosikkeja.
 
rennosti vaan
Ahhahhahhaa!!!
Me käytiin eilen grillillä syömässä ja tänään teen makaronilaatikon jos jaksan. Ellen niin sitten mennään mummolaan syömään perunamuusia :)
Kauheeta tollaset stressit ja huono omatunto, joita useampi täällä tuntuu potevan.
 
"pop"
Ööh? Ei meilläkään mitään ihmeellistä ole, eikä menua nyt ainakaan. Ota ihan iisisti, onhan se kiva hehkuttaa kun joskus oikeen repäsee ja laittaa juhlan kunniaksi pöydän koreaksi ja näkee paljon vaivaa, ei se sinulta pois ole. Meillä syödään nakkikeittoa ja eilen tein jälkkäriksi rahkaa. Mitään pääsiäsateriaa meillä ei ole, eikä muutenkaan mitään juhlita sen kummemmin. Ota ylimääräset vapaat rentoutumisen kannalta ystäväiseni!
 
"Mintus"
Mä olen halunnut luoda lapsille tietyt perinteet eri juhlien viettoon, siinä samalla lapset kasvavat avoimiksi erilaisille ripille ja tottuvat uusiin makuihin. Mutta olen tehnyt juhlista myös lasten juhlia niin että heidänkin toiveitaan toteutetaan juhlan kunniaksi. Vaikka raha on ollut tiukassa olen koittanut aina jotain pientä kehitellä, mutta ilman muuta tärkeintä on yhdessä oleminen ja ajan antaminen perheelle ja lapsille.
 

Yhteistyössä