Tuleeko sinustakin massamummo?

  • Viestiketjun aloittaja tiimityöskentely tyhmentää
  • Ensimmäinen viesti
-.-
Sinä sanoit, ettet kestäsi olla samassa työpaikassa kälättävän kanalauman kanssa. Sama työpaikka on mielestäsi huomattavasti laajempi käsite, kuin sinun työpisteesi.

Sanoit, että sinun puolestasi miehet saa vaikka huutaa työpaikalla.

Miksi siis vihaat niin paljon naisia? Eiköhän nekin juorua sinusta ihan yhtälailla selkäsi takana, kuin ne miehetkin?
Harvemmin olen nähnyt yhdessäkään työpaikassa, että naiset tunkisivat jonkun sellaisen työpisteelle keskustelemaan, joka ei edes osallistu keskusteluun, vaan yrittää tehdä töitä hiljaa.

Väitteesi siitä, että miehet on jotenkin "hiljaisempia" kuin naiset, on minusta aivan valtavan huvittava.

Lähinnä ihmettelen asennettasi naisia kohtaan. Naiset on aina kaakattava kanalauma ja miehet on sit niin ihQuja, kun ne ei juoruu eikä niitten olemassaolosta ole minkääntason todisteita, kun ne on niin hiljasia.
Minkä minä sille voin että minua ahdistaa tuollaiset suuret laumat naisia? Minkä minä sille voin että ole ala-asteikäisestä asti ollut se erilainen jonka kimppuun nuo laumat aina ovat ennemmin tai myöhemmin käyneet?

Joo, olen outo, kun viihdyn miesten seurassa. Enkä saa paniikkikohtauksia enkä koe että he kävisivät minun kimppuuni ihan minä hetkenä hyvänsä. Vaikka oletkin nyt tehnyt ihan selväksi että kaikki työpaikkani miehet oikeasti nauravat ja haukkuvat minua selkäni takana koska... No koska olen minä?? Minä olen joku jota kuuluu vihata jostain syystä? Vissiin sen takia että haluan tehdä töitäni enkä juoruilla?

Ja edelleen, kyllä minusta vain he ovat hiljaisempia, en voi minkään sille. He juovat kahvinsa, lukevat päivän lehden ja ehkä jonkun pienen keskustelun pätkän vaihtavat keskenään, ja jatkavat sitten matkaansa. Edelleen sanon että varmaan jossain suuremmassa porukassa saavat aikaiseksi enemmän mekkalaa, mutta meidän kahvihuoneessa eivät. Olen pahoillani jos se sinua jotenkin harmittaa.

Varmasti on hiljaisia ja mukavia naisvaltaisia työpaikkoja, Itse vain taisin kirjoittaa etten kestäisi juuri tuollaista minusta ei niin mukavaa työympäristöä. Kai kaikki saavat kuitenkin suht vapaasti valita mistä tykkäävät ja mistä ei?

En vihaa naisia, nämä työpaikkani naiset ovat aivan ihania (se joka kävi kirjaimellisesti kimppuuni irtisanottiin jonkin verran sen teon jälkeen... Yllättäen miehet olivat minun puolellani vaikka olenkin sellainen kusipää, outoa.), enkä mielestäni ole missään vaiheessa väittänytkään vihaavani kaikkia naisia?
 
Minkä minä sille voin että minua ahdistaa tuollaiset suuret laumat naisia? Minkä minä sille voin että ole ala-asteikäisestä asti ollut se erilainen jonka kimppuun nuo laumat aina ovat ennemmin tai myöhemmin käyneet?

Joo, olen outo, kun viihdyn miesten seurassa. Enkä saa paniikkikohtauksia enkä koe että he kävisivät minun kimppuuni ihan minä hetkenä hyvänsä. Vaikka oletkin nyt tehnyt ihan selväksi että kaikki työpaikkani miehet oikeasti nauravat ja haukkuvat minua selkäni takana koska... No koska olen minä?? Minä olen joku jota kuuluu vihata jostain syystä? Vissiin sen takia että haluan tehdä töitäni enkä juoruilla?

Ja edelleen, kyllä minusta vain he ovat hiljaisempia, en voi minkään sille. He juovat kahvinsa, lukevat päivän lehden ja ehkä jonkun pienen keskustelun pätkän vaihtavat keskenään, ja jatkavat sitten matkaansa. Edelleen sanon että varmaan jossain suuremmassa porukassa saavat aikaiseksi enemmän mekkalaa, mutta meidän kahvihuoneessa eivät. Olen pahoillani jos se sinua jotenkin harmittaa.

Varmasti on hiljaisia ja mukavia naisvaltaisia työpaikkoja, Itse vain taisin kirjoittaa etten kestäisi juuri tuollaista minusta ei niin mukavaa työympäristöä. Kai kaikki saavat kuitenkin suht vapaasti valita mistä tykkäävät ja mistä ei?

En vihaa naisia, nämä työpaikkani naiset ovat aivan ihania (se joka kävi kirjaimellisesti kimppuuni irtisanottiin jonkin verran sen teon jälkeen... Yllättäen miehet olivat minun puolellani vaikka olenkin sellainen kusipää, outoa.), enkä mielestäni ole missään vaiheessa väittänytkään vihaavani kaikkia naisia?
Tapasi ilmaista itseäsi on muuttunut ensimmäisistä viesteistä.
Ymmärrän sinua nyt paremmin. Ymmärrät varmaan itsekkin, että joku voi joskus ärsyyntyä siitä, että puhut muista naisista kaakattavina kanoina, vaikka oikeasti sinä pelkäät muita naisia, ainakin, jos heitä on useampi. Se kuulostaa paljon ymmärrettävämmälle ja suhtaudun sinuun myötämielisemmin.

Enkä tarkoittanut, että juuri työpaikkasi miehet puhuvat sinusta pahaa selkäsi takana. Tarkoitin lähinnä sitä, että ihan yhtälailla miehet juoruavat ja jauhavat paskaa muiden seläntakansa.

Minäkään en ensimmäisenä hakeudu paikkaan, jossa on paljon naisia. Viihdyn paremmin miesten kanssa. En tiedä miksi. Mutta ei minulla mitään naisiakaan vastaan ole.
 
-.-
Ymmärrän sinua nyt paremmin. Ymmärrät varmaan itsekkin, että joku voi joskus ärsyyntyä siitä, että puhut muista naisista kaakattavina kanoina, vaikka oikeasti sinä pelkäät muita naisia, ainakin, jos heitä on useampi. Se kuulostaa paljon ymmärrettävämmälle ja suhtaudun sinuun myötämielisemmin.
No, minusta he ovat edelleen kaakattavia kanoja. EI KAIKKI naiset, mutta ne jotka ovat tuollaisia ryhmäsieluja ja liikkuvat joukossa ja myötäilevät koko ajan toisiaan tai ainakin sitä pääkanaa.

Sellaista se on. Jotku varmaan käyttävät "ikäviä" ilmaisuja hiljaisistakin ihmisistä, eikä se minua haittaa. Huvittaa ehkä, mutta ei haittaa.
Jos joku kokee kolahduksen kun käytetään termiä kaakattava kana, niin ehkä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä miksi se loukkaa? Ehkä koska itsekin tietää olevansa (tosikko)sellainen ja tietää että se ehkä häiritsee muiden rauhaa?
 
-.-
[QUOTE="ihminen";30052477]Muuten vain vedit marttyyrikilarit. Hupsista![/QUOTE]

:D Juu, todella kilarit.
Itse olen lukenut uudestaan ja uudestaan tuon ekan viestin jonka kirjoitin enkä tajua miten siitä sai tuon ketjureaktin aikaiseksi mitä tässä muutama on pommittanut minua.

Otin nyt enemmänkin vitsinä nuo "sä oot ihan koulukiusaaja" "älä ole niin katkera" "miksi vihaat kaikkia naisia" "miehet saa huutaa mutta naisten pitää olla hiljaa" jne jne.

Juu, tiedän että olisin vielä 10 vuotta sitten alkanut itkemään kun tämä yksi nicki niin kovasti kertoi miten kaikki vihaavat minua ja miten ne minun miespuoliset työkaverit oikeasti haukkuvat minua selän takana. Mutta nyt ei voi muuta kuin hymyillä :) Onneksi olen päässyt tuon yli ja ONNEKSI olen tajunnut ettei minun tarvitse olla näiden haukkujien suosiossa. Ihan huoletta he voivat pitää minua kusipäänä, väkisinkin aina joku niin kuitenkin tekee.
 
yks vieras vaan
Osaisinpa pukeutua asiallisesti ja tyylikkäästi, ja laittautua hiuksia ym. myöden. Sen sijaan keski-iän kynnyksellä pukeudun edelleen aavistuksen liian nuorella tyylillä (eri asia kuin nuorekkaasti), pitkät hiukset eivät pysy siistinä työpäivää, kynnet laittamatta ja kärsineet jne jne. Aina tuntuu olevan tahraa jossain tai alkavaa reikää vaatteessa. Meikkaamista en vaan jaksa ja ehdi.

Oikeasti toivon, että tyyliä syntyisi ajan kanssa minulllekin.
 
jfjff
Minua rasittaa tämä ulkonäöstä kohkaaminen. Ihan kiusallani rupean kunnon tantaksi, kun ärsyttää tuollainen arvostelu.

Teininä on kaikki tytöt massateinejä. Sitten niistä tulee massanaisia. Totta kai niistä tulee sitten massamummojakin. Ja tiiättekö mistä se johtuu?

SIIITÄ, ETTÄ ERILAISIA KIUSATAAN!
 
"a.p."
Eikö oikeasti ole näiden mielestä muuta vaihtoehtoa? Joko oot lyhyt hiuksinen = instana kauhee tantta, tai pitkähiuksinen super bööna iästä huolimatta? Pitkät hiukset kun lupaa heti että kaikki muutkin puitteet on sitten kunnossa? Selvä.
Juuri näin :D Enemmänkin mua tässä alkaa ahdistaa selkeä naisten massatyperyys kun näitä viestejä lukee. Joko sitä tai joko tätä. Ja tietenkään ei osata ajatella kokonaisuutta vaan kiinnitetään huomio epäolennaiseen kuten että kaikilla on valkoiset paidat. (Ihan kuin sillä nyt olisi mitään tekemistä tämän massan kanssa kun jokainen tajuaa että töissä saattaa olla jokin tietty vaatetus jo ihan säännösten mukaan.) Mut jokainen vähänkään älyä omaava tajuaa että nuo tantat ovat juurikin ihan samantyyppisiä arjessaan vapaalla kuin töissä. (Joo ehkä juhlissa hiukan pynttäydytään enemmän mutta se ei_muuta_tätien_perustyyliä_joka_on_mummomainen_tynkätukka_jne.!)

Kuten esim. laittamani Outi Heiskanen ei missään muodossa ole massamummo vaikka ei omista lävistyksiä, värjättyä punaista tukkaa tai mitään muutakaan radikaalia ja on lisäksi vielä pyöreä ja lyhyt, niin ei massasta erottuakseen tarvitse olla mitään lävistyksiä tai muuta "ihmeellistä". Kuten täällä eräät puuskahtavat aina noiden lävistyksien, tatskojen ja napapaitojen perään ikäänkuin ne olisivat ainoat vaihtoehdot olla jotain erilaista.

Ja jos jotakuta häiritsee miettiä tällaista ilmiötä (joka on itseasiassa aika mielenkiintoinen) niin voi olla lukematta ja aloittaa vaikka vastapainoksi miesten ihmettely -ketjun jos se tekee olon paremmaksi.

Tarkoitushan ei tässäkään ketjussa ole haukkua kenenkään ulkoista olemusta mutta minua IHMETYTTÄÄ miksi, niin miksi useimmista naisista tulee tällaisia? Onko se tosiaan jotain kollektiivisuutta joka liittyy siihen työhön mitä tekee? Kun en vain tajua. Vai onko se luonteesta kiinni. Kyllä näitä asioita saa pohtia.
 
Mä taas en näe kvan naisissa juurikaan muuta yhtäläisyyttä, kuin että kaikki näyttää tyytyväisiltä ja heillä on hauskaa yhdessä. Muuten valokuvat kertovat aika vähän ihmisten persoonasta, jos heidät puetaan ja stailataan samaan tyyliin esimerkiksi työvaatteisiin.
 
"lavastettu"
Ja todellisuudessahan tuo tilanne on osittain lavastettu. Eli työpaikalla on tiedetty, että paikasta tehdään lehtijuttu etukäteen. Etukäteen on valittu kuvattavat ja heille ohjeistettu pukeutumista. Eli yhden lehtikuvan perusteella en hirveästi tekisi johtopäätöksiä näistä ihmisistä tai heidän käyttäytymisestä normaalina työpäivänä.
 
jaaahssa
Minusta persoona tekee ihmisen ei se miten pukeutuu, meikkaako tms. Haluaisin itse olla itseeni edelleen tyytyväinen ja mahdollisimman terve. Toivoisin myös, että välit lapsiini ja lapsenlapsiini olisivat kunnossa.
 

Yhteistyössä