Tuleeko sinustakin massamummo?

  • Viestiketjun aloittaja tiimityöskentely tyhmentää
  • Ensimmäinen viesti
"Minttu"
Kävin tässä yksi päivä erään keskikokoisen kaupungin kaupungintalolla, ja aamukahvin aikaan nämä massamummot pelmahtivat tauolle kaikki samaan aikaan kotkottamaan.
Oikeasti alkoi ahdistaa jo ajatus siitä että mitä jos joutuisikin tekemään töitä tuollaisen lauman seassa, kamalaa! :O


Itse olen miesvoittoisella alalla, ja meitä naisia on vain muutama. Kaikki pitkätukkaisia eikä todellakaan mitään kälättäviä kanoja joiden on pakko massan mukana kulkea :)
Täytyy sanoa että jos pitäisi valita työkaverikseen kuvan naiset tai sut kirjoituksesi perusteella nämä muut naiset voittaisi 6-0. Heidän kanssaan olisi taatusti hauskaa toisinkuin kaltaisesti omasta ulkonäöstään hyvin tietoisen tyypin kanssa.
 
-.-
[QUOTE="Minttu";30051295]Täytyy sanoa että jos pitäisi valita työkaverikseen kuvan naiset tai sut kirjoituksesi perusteella nämä muut naiset voittaisi 6-0. Heidän kanssaan olisi taatusti hauskaa toisinkuin kaltaisesti omasta ulkonäöstään hyvin tietoisen tyypin kanssa.[/QUOTE]

:LOL:
Hmm, mitäköhän tuo tarkoittaa? Olen hyvin tietoinen ulkonäöstäni koska olen pitkähiuksinen??

Uskon kyllä että massamummoilla ja -tädeillä on ihan aidosti hauskaa yhdessä, en väitä vastaan.
Mutta itse olen lapsesta asti ollut erakko enkä vain kestäisi sitä meteliä mitä isosta laumasta naisia tulee. Itse viihdyn hiljaisuudessa, eikä minua haittaa vaikka suurin osa muista ei hiljaisuudesta ja rauhallisesta ympäristöstä tykkää :)
 
Mä en muuten oikein ymmärrä, että miksi kritisoidaan, jos keski- ikäisellä naisella on lyhyehköt hiukset?
Useimmiten estrogeenin väheneminen tekee hiuksista hennommat. Mikäs sen järkyttävämpää, kuin se, että yritetään väkisin pitää pitkää tukkaa. Ompa hienon näköistä, kun siitä saadaan kynän paksuinen ponnari.

Naisten hiukset ohenee ja miehet kaljuuntuu. Semmosta se on, kun ikää tulee.
 
ojasta allikkoon
Mä en muuten oikein ymmärrä, että miksi kritisoidaan, jos keski- ikäisellä naisella on lyhyehköt hiukset?
Useimmiten estrogeenin väheneminen tekee hiuksista hennommat. Mikäs sen järkyttävämpää, kuin se, että yritetään väkisin pitää pitkää tukkaa. Ompa hienon näköistä, kun siitä saadaan kynän paksuinen ponnari.

Naisten hiukset ohenee ja miehet kaljuuntuu. Semmosta se on, kun ikää tulee.
Näinhän se menee. Minä yritän pitää pitkistä hiuksistani kiinni viimeiseen asti, mutta pakko se on kohta luovuttaa. Ikää on 43 v ja hiukset ovat ohentuneet niin paljon, että kohta on enää muutama haiven latvoissa jäljellä. Paljon rumemmilta hiukset näyttävät varmasti nyt kuin jos leikkaisin ne. Minulle vain ei sovi lyhyet hiukset, joten pelkään leikata niitä. Tosin ei sovi nämä haipulitkaan.
 
"Minttu"
:LOL:
Hmm, mitäköhän tuo tarkoittaa? Olen hyvin tietoinen ulkonäöstäni koska olen pitkähiuksinen??

Uskon kyllä että massamummoilla ja -tädeillä on ihan aidosti hauskaa yhdessä, en väitä vastaan.
Mutta itse olen lapsesta asti ollut erakko enkä vain kestäisi sitä meteliä mitä isosta laumasta naisia tulee. Itse viihdyn hiljaisuudessa, eikä minua haittaa vaikka suurin osa muista ei hiljaisuudesta ja rauhallisesta ympäristöstä tykkää :)
Jos koet tarvetta kategorisoida toisia kälättäviksi kanoiksi tai massamummoiksi en usko että olet kovin hyvää seuraa. Pikemmin sellaista koulukiusaajatyyppiä. Pitkähiuksisuuden korostaminen on lapsellista koska sillä ei pitäisi olla merkitystä miten toiset laittavat hiuksensa ja miten he pukeutuvat.

Olen ollut vaihtelevasti pitkä ja lyhythiuksinen enkä usko sen juurikaan vaikuttaneen naisellisuuteeni. Olisi sitäpaitsi raukkamaista pitää pitkää tukkaa vain siksi että joku muu niin haluaa, jos itse viihtyy lyhyissä.
 
:LOL:
Hmm, mitäköhän tuo tarkoittaa? Olen hyvin tietoinen ulkonäöstäni koska olen pitkähiuksinen??

Uskon kyllä että massamummoilla ja -tädeillä on ihan aidosti hauskaa yhdessä, en väitä vastaan.
Mutta itse olen lapsesta asti ollut erakko enkä vain kestäisi sitä meteliä mitä isosta laumasta naisia tulee. Itse viihdyn hiljaisuudessa, eikä minua haittaa vaikka suurin osa muista ei hiljaisuudesta ja rauhallisesta ympäristöstä tykkää :)
Juu, ymmärrän. Miehet on tosi hiljasia ja jos niitä laittaa 50 työtoveria samaan tilaan, niin siellä vaan kuiskutellaan ja ollaan toooooosi hiljaa.
 
-.-
[QUOTE="Minttu";30051342]Jos koet tarvetta kategorisoida toisia kälättäviksi kanoiksi tai massamummoiksi en usko että olet kovin hyvää seuraa. Pikemmin sellaista koulukiusaajatyyppiä. Pitkähiuksisuuden korostaminen on lapsellista koska sillä ei pitäisi olla merkitystä miten toiset laittavat hiuksensa ja miten he pukeutuvat.[/QUOTE]

Ahaa :D Nyt olen jo koulukiusaajakin? Ja vain koska minua ahdistaa kovaa ääntä pitävät (ei käytetä sanaa kälättävä, paha ja loukkaava sana) suuret naislaumat?

No, se on hyvä tietää. Itselläni on ollut vähän eri fiilis, ainakin kouluaikoina nämä kovaääniset tyttölaumat osasivat tehdä minun elämästäni aika... hankalaa. Mutta kai se niin on että minä olinkin se koulukiusaaja ja ne muut niitä uhreja. Totta.
 
Ahaa :D Nyt olen jo koulukiusaajakin? Ja vain koska minua ahdistaa kovaa ääntä pitävät (ei käytetä sanaa kälättävä, paha ja loukkaava sana) suuret naislaumat?

No, se on hyvä tietää. Itselläni on ollut vähän eri fiilis, ainakin kouluaikoina nämä kovaääniset tyttölaumat osasivat tehdä minun elämästäni aika... hankalaa. Mutta kai se niin on että minä olinkin se koulukiusaaja ja ne muut niitä uhreja. Totta.
Juu, nuo mieslaumat on edelleen ihan valtavan hiljasia. Niistä ei siis kertakaikkiaan lähde ääntä. Ei sitten yhtään.

Ja vaikuttaa sille, että sulla on ihan joku muu syy kokea olosi epämiellyttäväksi muiden naisten seurassa, kuin heidän puheensorinansa.
 
-.-
Juu, ymmärrän. Miehet on tosi hiljasia ja jos niitä laittaa 50 työtoveria samaan tilaan, niin siellä vaan kuiskutellaan ja ollaan toooooosi hiljaa.
Minun puolestani he voivat huutaa porukalla vaikka hoosiannaa niin kovaa kuin pystyvät. Harvemmin minun toimistolla kuitenkaan meteliä pitävät :)

Ja jos pitävät, niin huoletta voi sanoa että ole hiljaataia painu vaikka kuuseen metelöimään, mutta jos naiselle edes vihjaa että pitää turhan paljon meteliä niin on heti ilmapiirin pilaaja.
 
Minun puolestani he voivat huutaa porukalla vaikka hoosiannaa niin kovaa kuin pystyvät. Harvemmin minun toimistolla kuitenkaan meteliä pitävät :)

Ja jos pitävät, niin huoletta voi sanoa että ole hiljaataia painu vaikka kuuseen metelöimään, mutta jos naiselle edes vihjaa että pitää turhan paljon meteliä niin on heti ilmapiirin pilaaja.
Siis sua ei häiritse miesten pitämä meteli tai vaikka huutaminen, mutta naisten keskustelu häiritsee?

Ja sä oletat, että 50:ä miestä kiinnostaa vähääkään, jos sä menet sinne kertomaan, että niiden pitäisi olla hiljaa? Voin kertoa, että ne suhtautuu ihan samalla halvelsimisella sun ylimieliseen ja kontrolloivaan asenteeseen, kun ne naisetkin. Ja mikäli et ole tietoinen, niin miehetkin puhuvat susta sun seläntakana pahaa...
 
-.-
Siis sua ei häiritse miesten pitämä meteli tai vaikka huutaminen, mutta naisten keskustelu häiritsee?

Ja sä oletat, että 50:ä miestä kiinnostaa vähääkään, jos sä menet sinne kertomaan, että niiden pitäisi olla hiljaa? Voin kertoa, että ne suhtautuu ihan samalla halvelsimisella sun ylimieliseen ja kontrolloivaan asenteeseen, kun ne naisetkin. Ja mikäli et ole tietoinen, niin miehetkin puhuvat susta sun seläntakana pahaa...
:D Mikä ihme sinua vaivaa?

Sori että en ole ollut tuollaisessa työpaikassa missä 50 miestä ovat edes samassa tilassa yhdessä minun kanssani. Yleensä he ovat omissa duuneissaan ja minä omassa, eikä minua todellakaan haittaa mitä kukaan mies tai nainen tekee jossain muualla kuin minun työpisteelläni. Miksi haittaisi??
Ja jos se nyt on niin että kaikki (sekä naiset että miehet ilmeisesti) puhuvat minusta pahaa selän takana (ehkä koska minulla on pitkät hiukset, tai sitten sen takia että haluan tehdä toimistossa töitä ilman häiriötä), niin se on sitten voi voi. Elämäni on siis ihan perseestä.
Olisiko se sitten vähemmän perseestä jos leikkaisin itselleni hienon täti-tukan ja lähtisin johonkin työpaikkaan missä on 50 muuta täti-tukkaista naista? Vai mikä siis se vastaus tähän minun kamalaan ongelmaan olisi sinun mielestäsi?
 
Toi on just kuitenkin myös ongelma, jos naisen on määrä olla yksilöllinen, eräänlainen omanlaisensa taideteos. Eli tässä on kaksi aika yhteensovittamatonta tapaa olla nainen vastakkain: osa kokonaisuutta, "ratas", vs. itsenäinen yksilönsä, "taideteos". Olen arvostellut juuri sitä, että naiset turhan herkästi siirtävät työelämässä ehkä joskus tarvittavaakin "ratas"-identiteettiä koskemaan myös yksityistä minäänsä ja olemassaoloaan. Sosialismin vaikutusta toki myös osaksi tämä.
:D :D Pisti jotenkin naurattamaan nuo sana- ja lausemuodostelmat.
Mutta ajatuksena tosin täytyy munkin sanoa että en ole täysin eri mieltä. Eli jotensakin samaa mieltä O_O
Eri mieltä olen tosin siitä, että ongelma olisi jotenkin se että ei olla naisellisia. Ihan samaa muottiin pistämistä sekin on. Jos jonkun sisin olemus ihan oikeesti on jakkupukumummo tai rekkalesbon perikuva, asia on harvinaisen OK.
 
"Heidi"
Siis sua ei häiritse miesten pitämä meteli tai vaikka huutaminen, mutta naisten keskustelu häiritsee?

Ja sä oletat, että 50:ä miestä kiinnostaa vähääkään, jos sä menet sinne kertomaan, että niiden pitäisi olla hiljaa? Voin kertoa, että ne suhtautuu ihan samalla halvelsimisella sun ylimieliseen ja kontrolloivaan asenteeseen, kun ne naisetkin. Ja mikäli et ole tietoinen, niin miehetkin puhuvat susta sun seläntakana pahaa...
Olen kanssasi yleensä aina samaa mieltä. Kuulun fanijoukkoosi, samoin kuin myös Bitchin fanijoukkoon.

Mukavaa että palstalle on eksynyt pari täysipäistä elämää kokenutta naista.
 
"kieppi"
Minun työpaikassani ne on miehet, joiden idioottimaisia juttuja en kestä. Naisilla on fiksummat.

Lisäksi huomautan sellaisesta, että olen useamman kerran kaupungilla luullut nähneeni appiukon. Kun olen hivenen lähemmäs päässyt olen huomannut, että se olikin joku toinen 50+ -äijä. Ei noita kauempaa erota toisistaan, kaikilla sama muoti, viikset ja silmälasit. Massaukkoja.
 
:D Mikä ihme sinua vaivaa?

Sori että en ole ollut tuollaisessa työpaikassa missä 50 miestä ovat edes samassa tilassa yhdessä minun kanssani. Yleensä he ovat omissa duuneissaan ja minä omassa, eikä minua todellakaan haittaa mitä kukaan mies tai nainen tekee jossain muualla kuin minun työpisteelläni. Miksi haittaisi??
Ja jos se nyt on niin että kaikki (sekä naiset että miehet ilmeisesti) puhuvat minusta pahaa selän takana (ehkä koska minulla on pitkät hiukset, tai sitten sen takia että haluan tehdä toimistossa töitä ilman häiriötä), niin se on sitten voi voi. Elämäni on siis ihan perseestä.
Olisiko se sitten vähemmän perseestä jos leikkaisin itselleni hienon täti-tukan ja lähtisin johonkin työpaikkaan missä on 50 muuta täti-tukkaista naista? Vai mikä siis se vastaus tähän minun kamalaan ongelmaan olisi sinun mielestäsi?
No siis muahan ei vaivaa juuri mikään. En häiriinny muista ihmisistä tai niiden käymistä keskustelusta.

Ihmettelen asennettasi naisia kohtaan, ottaen huomioon, että olet itsekkin nainen. Miehet saa puolestasi vaikka huutaa ja naiset ovat aina kälättäviä kanoja. Ja sitten hetken kuluttua oletkin sitämieltä, että muut saa tehdä ihan mitä vaan, kunhan eivät häiritse sinua työpisteelläsi... paitsi, ettei miesten huutaminen häiritse ja naiset vaan kälättää kanoina.
Hiustenleikkuu tuskin auttaa ongelmiisi. Koita päästä eroon katkeruudestasi. Se on varmasti vastaus kamalaan ongelmaasi.
 
[QUOTE="Heidi";30051525]Olen kanssasi yleensä aina samaa mieltä. Kuulun fanijoukkoosi, samoin kuin myös Bitchin fanijoukkoon.

Mukavaa että palstalle on eksynyt pari täysipäistä elämää kokenutta naista.[/QUOTE]

Kiitos. Täyspäisyydestä en kuitenkaan menisi takuuseen.
 
vieras*
Lävistyksillä, tatuoinneilla, luonnottomilla hiusväreillä ja teinivaatteilla sitten kuuluu siihen toiseen massaan, jossa kuvittelee olevansa jollain tavoin ainutlaatuinen :)
 
fjfjjg
Aha, minusta nuuo ovat fiksun näköisiä naisihmisiä kaikki tyynni. Ovat ilmeisesti lounastauolla eli työvaatteissa. Napapaitoihinko pitäisi pukeutua ja verkkosukkiksiin? Minusta sellaiset Aira Samulinit ovat elähtäneitä ja naurettavia...
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
hmph
Mäkin nautin enemmän miesten seurasta, ei voi mitään. : /
Mutta yhtälailla miehet kälkättävät kuin kanalauma, niillä vaan on möreämpi ääni. Miehet juoruavat ihan samalla tavalla, mitä naiset. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
-.-
No siis muahan ei vaivaa juuri mikään. En häiriinny muista ihmisistä tai niiden käymistä keskustelusta.

Ihmettelen asennettasi naisia kohtaan, ottaen huomioon, että olet itsekkin nainen. Miehet saa puolestasi vaikka huutaa ja naiset ovat aina kälättäviä kanoja. Ja sitten hetken kuluttua oletkin sitämieltä, että muut saa tehdä ihan mitä vaan, kunhan eivät häiritse sinua työpisteelläsi... paitsi, ettei miesten huutaminen häiritse ja naiset vaan kälättää kanoina.
Hiustenleikkuu tuskin auttaa ongelmiisi. Koita päästä eroon katkeruudestasi. Se on varmasti vastaus kamalaan ongelmaasi.
Olen kyllä aina ollut sitä mieltä että muuta saavat tehdä ihan mitä tahansa. Kirjoitin ihan ensimmäisessä viestissä että minua ahdistaisi työskennellä suuren naislauman seassa. Miksi minua haittaisi että he pitävät mekkalaa jossain toisella työpaikalla monien kymmenien kilometrien päässä minusta ja minun työpaikastani? :O Kuulostaa tosi omituiselta ajatukselta.

Ja edelleen meidän työmiehet eivät huuda eivätkä myöskään juoruile tai pidä meteliä työpisteessäni, he tekevät sitä jossain huoltsikalla tai tupakkapaikalla, missä lie, jos siis harrastavat huutamista yleensäkään.
Tietenkin häiritsisi mekkalointi, oli se sitten mies tai nainen joka sitä harrastaisi. Kirjoitinkin että miehen vain saa helpommalla hiljaiseksi kuin naisen. Ei ehkä kaikissa työpaikoissa, mutta minun työpikalla näin (ikävä kyllä?) on ollut.

Mutta, jatkan tätä katkeraa koulukiusaajaelämääni työpaikallani missä kaikki puhuvat selkäni takana paskaa. Sellaista tämä minun elämäni on kai siitä 4-vuotiaasta ollut ja tulee olemaan jatkossakin =)
 
Olen kyllä aina ollut sitä mieltä että muuta saavat tehdä ihan mitä tahansa. Kirjoitin ihan ensimmäisessä viestissä että minua ahdistaisi työskennellä suuren naislauman seassa. Miksi minua haittaisi että he pitävät mekkalaa jossain toisella työpaikalla monien kymmenien kilometrien päässä minusta ja minun työpaikastani? :O Kuulostaa tosi omituiselta ajatukselta.

Ja edelleen meidän työmiehet eivät huuda eivätkä myöskään juoruile tai pidä meteliä työpisteessäni, he tekevät sitä jossain huoltsikalla tai tupakkapaikalla, missä lie, jos siis harrastavat huutamista yleensäkään.
Tietenkin häiritsisi mekkalointi, oli se sitten mies tai nainen joka sitä harrastaisi. Kirjoitinkin että miehen vain saa helpommalla hiljaiseksi kuin naisen. Ei ehkä kaikissa työpaikoissa, mutta minun työpikalla näin (ikävä kyllä?) on ollut.

Mutta, jatkan tätä katkeraa koulukiusaajaelämääni työpaikallani missä kaikki puhuvat selkäni takana paskaa. Sellaista tämä minun elämäni on kai siitä 4-vuotiaasta ollut ja tulee olemaan jatkossakin =)
Ai, se onkin VAIN sinun työpaikkasi, sinun työpisteesi ja ainoastaan sillä on merkitystä, että sinä viihdyt. Ja nyt miehet ei saakkaan huutaa, vaan ne on siksi parempia, että ovat hiljaa, koska sinä käsket?
Mites se niiden muiden työtekijöiden viihtyminen SINUN työpaikallasi? Joutuuko ne vaan varomaan sinun läheisyydessäsi, ettet vain hermostu kälätyksestä?
Eikun... olisko se niin, että miehet ei kälätäkkään?
 
-.-
Ai, se onkin VAIN sinun työpaikkasi, sinun työpisteesi ja ainoastaan sillä on merkitystä, että sinä viihdyt. Ja nyt miehet ei saakkaan huutaa, vaan ne on siksi parempia, että ovat hiljaa, koska sinä käsket?
Mites se niiden muiden työtekijöiden viihtyminen SINUN työpaikallasi? Joutuuko ne vaan varomaan sinun läheisyydessäsi, ettet vain hermostu kälätyksestä?
Eikun... olisko se niin, että miehet ei kälätäkkään?
En tiedä minkälaisilla työpaikoilla nämä miehet ovat niin kovia huutamaan, mutta meillä tätä tapaa ei vain ole. Ja juoruilut minusta kuuluu taukotiloihin, miksi sen pitäisi sinun mielestäsi tapahtua juuri minun työpöytäni luona?

Kyllä. Jos muiden työntekijöiden viihtyvyys on pilalla vain sen takia etteivät saa juoruilla ja tanssia minun työpöytäni äärellä, niin en voi minkään. Eivät he kyllä sitä toistenkaan toimistotyöläisten pöytien luona tee, eikä esimieheni. Eikä ole tarvinnut (muuta kuin ääritapauksissa pari kertaa) pyytää hiljaisuutta, jotenkin nämä meidän ukot ovat kai sitten keskivertoa älykkäämpiä ja parempikäytöksisiä miehiä? En tiedä mistä nuo hyvät käytöstavat kumpuavat, sellaisia he olivat jo silloin kun olin ihan uusi meidän firmassa.
 
En tiedä minkälaisilla työpaikoilla nämä miehet ovat niin kovia huutamaan, mutta meillä tätä tapaa ei vain ole. Ja juoruilut minusta kuuluu taukotiloihin, miksi sen pitäisi sinun mielestäsi tapahtua juuri minun työpöytäni luona?

Kyllä. Jos muiden työntekijöiden viihtyvyys on pilalla vain sen takia etteivät saa juoruilla ja tanssia minun työpöytäni äärellä, niin en voi minkään. Eivät he kyllä sitä toistenkaan toimistotyöläisten pöytien luona tee, eikä esimieheni. Eikä ole tarvinnut (muuta kuin ääritapauksissa pari kertaa) pyytää hiljaisuutta, jotenkin nämä meidän ukot ovat kai sitten keskivertoa älykkäämpiä ja parempikäytöksisiä miehiä? En tiedä mistä nuo hyvät käytöstavat kumpuavat, sellaisia he olivat jo silloin kun olin ihan uusi meidän firmassa.
Sinä sanoit, ettet kestäsi olla samassa työpaikassa kälättävän kanalauman kanssa. Sama työpaikka on mielestäsi huomattavasti laajempi käsite, kuin sinun työpisteesi.

Sanoit, että sinun puolestasi miehet saa vaikka huutaa työpaikalla.

Miksi siis vihaat niin paljon naisia? Eiköhän nekin juorua sinusta ihan yhtälailla selkäsi takana, kuin ne miehetkin?
Harvemmin olen nähnyt yhdessäkään työpaikassa, että naiset tunkisivat jonkun sellaisen työpisteelle keskustelemaan, joka ei edes osallistu keskusteluun, vaan yrittää tehdä töitä hiljaa.

Väitteesi siitä, että miehet on jotenkin "hiljaisempia" kuin naiset, on minusta aivan valtavan huvittava.

Lähinnä ihmettelen asennettasi naisia kohtaan. Naiset on aina kaakattava kanalauma ja miehet on sit niin ihQuja, kun ne ei juoruu eikä niitten olemassaolosta ole minkääntason todisteita, kun ne on niin hiljasia.
 
"plääh"
Kun on ohuet lasimaiset hiukset, niin ei siinä paljon auta kuin pitää lyhyttä mallia, vaikka kuinka olisi massaa. Joudun pitämään nyt ja joudun pitämään vielä arkussakin. Minkäs teet. Ehdotuksia vaihtoehdoille otetaan toki vastaan jos tämä niin kiusaa.
 

Yhteistyössä