Tukisukat sektioon Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle ei puhuttu mitään tuki sukista....vaikka mulle olikin veritulpan riski suuri....mulle annettiin sitä lääkitystä 3pvä leikkauksen jälkeen ennaltaehkäisevästi...mutat jännä juttu ettei laitettu tukisukkia. hmm....

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Tietääkö joku onko naistenklinikalla sama meininki?

Kyllä jos olet suunniteltuun sektioon menossa. Sairaalassa on jonkin verran tukisukkia, mutta niitä käytetään lähinnä sellaisille potilaille jotka leikataan ns. yllättäen. Suosittelen kyllä omien ostoa sillä sairaalan sukat ovat olleet monilla jalassa ja kunto sen mukainen.
Kiireellisissä- ja hätäsektioissa ei tukisukkia käytetä, koska aikaa niiden mittaamiseen ja sovittamiseen ei ole.

suosittelen sukkien ostoa, minulla oli tulppa sektion jälkeen 4v sitten, ei sukkia eikä lääkitystä leikkauksen jälkeen. Vieläkin jalka kipeytyy tosi helposti. Seuraavassa raskaudessa jouduin varmuuden vuoksi piikittämään vatsaan verenohennuslääkettä joka päivä, lääke melkein 4?/päivä. Ja hormonivalmisteet loppuiäksi kielletty.

Minulla on Kättärillä sektio ensi viikolla ja tosiaan tukisukkien ostamista suositeltiin/kehotettiin. Ohjeiden mukaan tukisukat tulee laittaa jalkaan jo kotona edellisenä iltana.

Kos:illa vinkattiin tuota terveydenhoitotuotteiden palvelukeskusta halvimpana ja mittauksineen hintaa tuli 32euroa. Ihan ok:t, ei mitään karmeita, valkoiset ja siistit, jos sillä on jollekulle väliä. Malliltaan kuin stay upit, tosin sellaista paksua tukikangasta tietenkin. Palvelukin oli mainiota, ajanvarausta suositeltiin, mutta sain kyllä mittauksen ilman varausta kun hetken maltoin odotella.
Se paikka on Mannerheimintiellä, olisko 69 numero, ihan Laakson sairaalan/Meilahden sairaalan välimaissa. Mutta saahan noita muualtakin varmaan, kun soittelee eri paikkoihin.
Tsemppiä ja iloa kaikille sektioon meneville!

Yhteistyössä