Tukisukat sektioon Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pitäisi kuulema hankkia tulevaa sektiota varten tukisukat.. Tai siis eihän se pakko ole mitään tehä, mutta todella suositeltavaa :/. Onko kukaan ostanut helsingistä niitä sukkia, sellaiseesta paikasta kuin Terveydenhoitotuotteiden Palvelukeskus? Sinne ne sairaalasta ohjasivat, mutta mietin että paljonkohan ne mahtavat maksaa? Siellä kuulema paljon halvemmat kuin esim. Instrumentariumissa, mutta kun ei kokemusta noista hinnoista ollenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mulle tehty kaksi sektiota eikä kummassakaan tarvinnu olla omia sukkia, vaan ne sai ihan talon puolesta.
Sama juttu mut 1 sektio takana. Ne oli sellaset stay-up tyyppiset joita kaikki leikkauspotilaat käyttää. Vuorokauden verran olivat jalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mulle tehty kaksi sektiota eikä kummassakaan tarvinnu olla omia sukkia, vaan ne sai ihan talon puolesta.
Sama juttu mut 1 sektio takana. Ne oli sellaset stay-up tyyppiset joita kaikki leikkauspotilaat käyttää. Vuorokauden verran olivat jalassa.
Tarkennan ettei siis Helsingissä mut miksi ihmeessä jossain pitäs omat ostaa???

Alkuperäinen kirjoittaja John Makuupussi:
Tukisukkia??Mitääh? :o Miulle riitti ihan vain saairaalan kamalat sukat kun maha vedettiin auki :)

joo, en mäkään oo ikinä kuullutkaan tosta... mutta ehkä mä hankin ne ihan jo senkin takia että on tullut yksi suonikohju jalkaan :)

Tarkennan ettei siis Helsingissä mut miksi ihmeessä jossain pitäs omat ostaa???

vissiin tällä mun sairaalalla ei ole semmoisia omasta takaa niin pitää ite hankkia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja väiski:
Mitenkä tukisukat liittyy sektioon?

kuulema veritulpan riskin takia niitä tarttee...

Mulle on tehty kolme sektiota, eikä ole kertaakaan puhuttu tukisukkien tarpeesta.
Veritulpan riski on silloin ellei lähde liikkeelle viimeistään seuraavana päivänä sektiosta.

no kyllä kaikkiin kirurgisiin toimenpiteisiin liittyy todellinen tulppariski, joka ei häviä vaikka lähtisi seuraavana päivänä liikkeelle....

Toki tulppariski on todellinen, mutta kun lähtee liikkeelle veri kiertää huomattavasti paremmin ja tulppariski pienenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Ei TAYSissa olla koskaan puhuttu mitään tukisukista, kaksi sektiota takana. Ihan sairaalan puuvillasukilla sektioon menin. Pitääkin kysyä asiasta jahka kutsu synnytyksen suunnitteluun tulee.

tää neuvo tuli siis kättäriltä.. Kait toi on sitten niin uusi juttu siellä, että eivät ole hankkineet vielä niitä itse... mene ja tiedä.

Kuulemma ollut Kättärillä vakiojuttu tämän vuoden toukokuusta alkaen ja pienentää veritulppariskiä. Aion ehdottomasti hankkia vaikka olisi kalliimmatkin, sillä sektiossa veritulppien riski on ihan oikeasti olemassa koska epiduraali hidastaa verenkiertoa ja jalkoja ei pysty puudutuksessa liikuttamaan.

2x on kättärillä sektio tehty,mutta aikaisemmin kuin viime toukokuussa.. eikä koskaan mainintaakaan tukisukista.naistenklinikalla vissiin käyttäävät,ja ihan talon sukkia..

Juuri juttelin terveydenhoitotuotteiden palvelukeskuksen hinnoista hyvänpäivän tutun kanssa. Hänellä sieltä hankitut lääkkeelliset tukisukat (tehty siis mittojen mukaan) ja hintaa niille oli kertynyt 90e.

Ei mun tarvinnu Nastenklinikalla sektiossa käyttää sukkia? Tai sitten olin niin tillintallin, etten tajunnut niiden olemassaoloa? Itseasiassa olin niin vinttipimpim, että en muistanut, ettei sektion jälkeen saa lähteä heti kävelemään....kävin itse vessassa heti :ashamed:

Minulle sanottiin tyksissä noin kuukausi sitten sektioon mennessäni, että heillä tukisukat laitetaan kaikille leikkauspotilaille juuri tuon veritulppariskin takia. Mutta aika outoa, että sellaiset joutuu hankkimaan itse! On kyllä varmasti kalliita..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Ei TAYSissa olla koskaan puhuttu mitään tukisukista, kaksi sektiota takana. Ihan sairaalan puuvillasukilla sektioon menin. Pitääkin kysyä asiasta jahka kutsu synnytyksen suunnitteluun tulee.

tää neuvo tuli siis kättäriltä.. Kait toi on sitten niin uusi juttu siellä, että eivät ole hankkineet vielä niitä itse... mene ja tiedä.

ensin ne s**tana lopetti vauvalan ja nyt ne on luopunu tukisukista!
kato googlella löytyykö sen paikan kotisivuja,manskulta löytyy toi mesta

Yhteistyössä