Tuijottamisen raja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miss dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nooo.. eläppä ole niin varma asiasta, nasu.. pelkät sanat eivät aina kerro paljoakaan.. sanojen vastaanottajan suhtautumiseen vaikuttaa paljon esittäjän olemus.. ilmeet, eleet, ulkonäkö, yleisolemus, jne..

Josko sulla on vaan tällä hetkellä väärän tyylinen miäs!

Aika omituinen keskustelu... Jo koulussa opetetaan, että on kohteliasta katsoa toista silmiin ja huomioida kanssaihmiset. Aika naurettavalta näyttäisi, jos kadulla pitäisi kulkea niin, ettei vain näe vastaantulijoita, naisten kauneutta tai miesten komeutta. En enää ihmettele, jos suomalaisia pidetään arkoina ja ujoina, kun toisten katseleminen kerran on kielletty ja katseet pitää kääntää lattiaan, seinille ja kattoon. Tosin tuolla tavalla käsketään käyttäytyä vain tässä keskustelussa joidenkin ahdasmielisten ja heikkoitsetuntoisten mustasukkaisten taholta. Normaali ihminen ei noin käyttäydy. Vain naisen talutusnuorassa oleva mies katselee varpaitaan ja se on aina surullinen näky.

Joo mutta estoton tuijottaminen ja rintojen vahtaaminen on ihan eri juttu kuin vastaantulijan huomioiminen ja SILMIIN katsominen. Herrajee, tietysti ihmisiä pitää katsoa puhuessa silmiin, mutta liian moni tillitääkin niitä muita ruuminosia ja jopa ääneen kommentoi. Se ei ole sivistynyttä käytöstä.

Tuota minä justiinsa tarkoitin, että ollaan kuin ei ymmärrettäisi elämän perusasioita.

""Tuskin kukaan mies seurustelee kauniin ulkokuoren kanssa, tai jos seurustelee, niin molemmat ovat bimboja.""

Ja, unto ei siis ymmärtänyt vertausta lampun vaihdosta. Se on yksi lysti minkä esimerkin mainitsen, voit valita sen mikä omalle kohdalle tuntuu passaavan. Alkoi saivarrella välittömästi.

Ja, sisäinen kauneus on asia, josta rumat ihmiset puhuvat alinomaa. Sehän on ymmärrettävää. Minäkin alan jauhaa siitä varmasti sitten, kun pitää niellä oma vanheneminen ja lihominen.

Olen sitä mieltä, että kilpailuasetelma syntyy, jos näen mieheni katsovan muiden naisten perään jatkuvasti.
Onneksi näin ei ole meillä. En ala kiistää, etteikö suhteeseen vaikuta puolisoiden käytös.

MInä tykkään siitä, miltä mieheni näyttää. Ehkä jonkun mielestä hän ei ole komea, mutta minulle hän on adonis, ja pidän näkemästäni.
Kestäisi kotvanen hyväksyä se, jos mieheni saisi esim. palovammoja naamalleen ja menettäisin näkökenttästäni jokapäiväiset hymyt ja poskensa kaaren, symmetriset piirteensä ja eloisat kulmakarvansa.
Ne ovat osa häntä, siinä missä esim. hänen luonteensa, tapansa liikkua, ja peniksen suuri koko, joka myös on edesauttanut avioliittoaikeitani hänen suhteensa.
En silti koe olevani pinnallinen tai bimbo, ja alkaisin kyllä miettiä omaa ulkonäköäni enemmän, jos näkisin hänen alituiseen vilkuilevan muita narttuja kylillä.

Lainaus:>>Annat ymmärtää, että naiset kilpailevat ulkonäöllä (""Naisilla se sattuu usein olemaan tuo ulkonäköasia"") ja miehet käytännön seikoilla. Toivon, että puhut nyt vain omista käsityksistäsi. Ei parisuhde ihan noin yksinkertainen systeemi ole. Siis, että minun tehtäväni perheessämme olisi remontoida taloa ja vaimon tehtävä olisi olla kaunis. Ja että vaimo vahtisi, että minä en missään näkisi kauniimpaa naista. Ja minä huolehtisin, että vaimoni ei koskaan näkisi ammattilaiskirvesmiestä. Onneksi elämä ei sentään ole tällaista.>>

Väitätkö Unto, että miehet ja naiset ovat täysin samanlaisia, toisella vaan on reikä ja toisella siihen sopiva meisseli?
Vaimosi varmaan on mielissään, kun olet feministi. Sehän on hyvä juttu.
MInä kyllä tiedän, että kun nainen ja mies elävät yhdessä, molemmille muodostuu jonkinlaiset sukupuoliroolit, vaikka olisi minkälainen älykkö ja androgyyni. Joskus roolit eivät mene ihan perinteisellä tavalla, mutta menevät kuitenkin jotenkin.
Muutenhan ei olisi mitään järkeä edes seurustella, jos molemmilla olisi suhteeseen tarjottavanaan täsmälleen samanlaisia asioita.

Oletko huomannut, että lesboilla ja homoillakin käy seurustellessa niin, että toinen on se joka korjaa ja on ""kovis"" ja toinen laittaa ruokaa ja itkee helpommin.
NO, saattaa olla, että sinä et tunne yhtään homopareja. Minä tunnen, molempia sukupuolia olevia homipareja ajalta ennen ja jälkeen seurustelun.
Roolinmuodostus on silminhavaittavaa.

Olen suupaltti nainen ja huomauttelen usein, että voi herranjestas, mikäs siellä housuissa pullottaa. Nauran räkäisesi päälle ja jostain syystä miehet luikkii karkuun.
HMM...

Jos kerta se kaikkein kaunein on kainalossa, mikset kattele sitä muijaas vaan muita naisia. Ei mahdu mun kaaliin.

Mun mies on aina sanonut samoin kuin sinä omastasi. Tosin en kyllä koskaan ole huomannut mieheni katselevan naisia kuin sen verran, mminkä silmien auki pitäminen vaatii.

no voi herrandyydeli sentään, oikein panit merkille, ettei daami reagoinut, (en ollut sillä tuulella, hihhih)
Kuulehan pupu!
Mies ei toimi noin! Mies ei juurikaan tollasia vivahteita tajua, kirjoittaja on varmaan nainen.
Miestä ei kiinnosta hevosen perseen vertaa tollanen taktikointi, ja miksi kiinnostaisi. Putkiaivo on pelkkää terästä ja testoteronia.

rita:
Eli miehesi on huomionkipeä yläastetasolle jäänyt ""vekkuli"" velikulta. Muistan kyllä joskus kymmenen vuotta sitten kun oli näitä poikia jotka ei muuten saanu naisilta huomiota niin ainakin he meteliä pitivät ja yrittivät esittää tärkeää. Voi niitä aikoja...

Unto:
Naiset kilpailevat ulkonäöllä. Piste. Se on tosiasia jota ei voi kieltää. en oleta että miehet ymmärtäisivät tämän, mutta ainakin nyt tiedätte että asia on niin! Sama ku miehet kilpailevat fyysisellä suorituksellaan tai jollain muulla. Kilpailutilanne on aina inhottava kun on mielestään häviöllä, ja vielä oman kumppanin edessä.

Molemmat kahdesta pitempiaikaisesta seurustelukumppanistani olivat niin herrasmiehiä, etteivät julkeasti katselleet muita naisia saatikka kommentoineet heitä ääneen. Tämä olisi minusta ollut hyvin moukkamaista, jos olisivat niin tehneet. Toki varmasti katsoivat muita naisia ja toisinaan oli puhettakin naisten ja miesten ulkonäöstä. He molemmat pitivät minua hyvin viehättävänä ja kauniina. Toivat sen myös puheissaan usein esille. Enkä minäkään nyt ihan pahvista ole tehty, joten huomaan kyllä jos komea mies ilmestyy näköpiiriini. Joku aika sitten aloittelin seurustelua miehen kanssa, joka kommentoi jatkuvasti ohikulkevia naisia ja tuijotti heitä julkeasti. Minusta tämä oli todella epäkohteliasta. Hän ei millään tavoin kehunut minua, vaikka vähän vahingossa myönsi minun olevan viehättävä. En alentunut samalle tasolle arvostelemaan miehiä, vaikka mieli olisi tehnyt. Toisaalta Suomessa näkee niin valitettavan harvoin komeita miehiä, että tilaisuuksia ei kovin usein olisi tullutkaan. No tuo mies on kyllä nyt historiaa. Jotenkin minulle jäi hänestä sellainen fiilis, etten olisi pitemmän päälle voinut häneen luottaa.

Joku täällä sanoi, että kyllä viriili mies katselee muita naisia. No tämän viimeisen miehen mieskunto oli vähän kyseenalainen ja hän on kyllä ollut tähän asti kaikkein huonoin sängyssä. Suorastaan pettymys, vaikka kokemusta luulisi olevan, muttei oikein osaa tyydyttää naista. :)

Meinaan sitä, että tuon Unton täytyy olla tyhmä. Sehän missaa kaikki pointit ihan järjestelmällisesti.
Hän ei käsitä, mitä tekemistä katsomisella on kilpailuasetelman kanssa. öööö..no mitäköhän sillä olis..

En jaksa millään uskoa, että naiset voisivat olla niin pinnallisia, että miesten pitäisi kulkea heidän kanssan laput silmillä, jotteivat naiset joutuisi kauneuskilpailulle alttiiksi. Miten ihmeessa naiset voivat kilpailla kauneudessa, kun aina tulee vastaan kauniimpi nainen. Tuolla asenteella naiset ovat aina tuomittu häviämään. Kyllä miehen huomio ja hyväksyntä on voitettava aivan muulla kuin ulkonäöllä. Siihen ei kadulla kulkeva kaunotar vaikuta sitä eikä tätä. Noin karkeasti sanottuna, vanhan poikamiehen sanoin, Ei ole p..kään väliä minkä näköinen nainen on, vaan ainostaan se ratkaiseen,minkälainen hän on sängyssä. Kauneus rapistuu, mutta taidot paranee.

Tulipahan tässä nyt sitten todistettua, että missi- ym. kilpailuja järjestetään naisille naisten itsensä vuoksi!

Ja niinku niistäkin vuosia on syyllistetty miestä ja väitetty rodun jalostajaksi....

""Olen näyttävä kaunotar""
Miten joku voi edes kirjoittaa tälläistä? Siis jonkun mielestä voi olla kaunis, ja toisten mielestä taas oksettavan näköinen. Näyttävä kaunotar on yleensä ylipainoinen isotissinen pitkähiuksinen liikaameikkiä oleva 40-vuotias, joka luulee olevansa vielä 20 ja pukeutuu liian pieniin vaatteisiin.

Kiitos kaikille kertomistanne kokemuksista! Itse näin asian esille ottaneena halusin kuulla mielipiteitänne siitä, miten te koette tällaisen katselun parisuhteessanne. Uskon,että jos luottamus on molemminpuolinen, ei haittaa vaikka toinen katsoo ja tekee sen avoimesti jos pelisäännöt suhteessa ovat selvät. Aiemmin toisten katsominen suhteissa ei minua haitannut. Huomaan, että kyse omassa suhteessani on luottamuksen pulasta.
Katsomisella en tarkoita sitä, että asettaisin itseni vertailuasemaan muiden kanssa vaan kunnioituksesta toista, eli myös itseäni kohtaan. Itse en jää komean miehen nähdessäni katsomaan hänen kiinteitä pakaroitaan ja komeita silmiään, vaan riittää että näin hänet ja se on siinä. En saa tyydytystä katsomalla häntä pitkään. Ehkä lopultakin on sitten vain luonnekysymys ja se, että kaikki eivät sovi vain yksinkertaisesti toisilleen ja on olemassa kumppaneita, jotka kohtaavat omat tarpeet suurelta osin.
Ja kyllä, olen kaunis ja näyttävän näköinen nainen, jolta löytyy myös älykkyyttä. TOivoisin vain, että joskus sitä löytyisi myös siihen, jotta tietää mikä todella on itselleen ja myös muille hyväksi.