Tuijottamisen raja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miss dd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...hhmmm.... kyllähän mies vaikuttaa yliviisaalta jos nainen on ite tyhmä... Ei toisten tisseistä huomauttelu tosiaankaan ole vekkulia, taiteilija tai ei. Meillä on suvussa (ollut) parikin miestä jotka kuvittelivat olevansa hauskoja, 'huomioivat' muitakin naisia ja vitsailivat jos jostakin, myös pientä nipistelyä siellä täällä, muka harmitonta.
Kyllä yleisin mielipide on, että moukka äijä, vaikka edessä naureskeltiin väkinäisesti. Miehenkin kuuluu kasvaa ulos yläasteiästä.
Itse olen onnellinen mieheni kanssa, joka kyllä sanoo jos joku näyttelijä esim on kaunis tm. mutta ei hehkuttele kuten entiseni ja osaa vilkuilla muita naisia niin etten huomaa. Tosin on sanonut ettei tarvitse vilkuilla kun hänellä on minut.
Silti on kohtelias ja mukava ystävilleni ja vanhemmillekin naisille, kehuu vaatteita tm. mutta ei tosiaankaan et hyvät munkit sulla! Huh teitä ...

Kyllä täällä on taas ahdasmielistä porukkaa. Mitä ihmeen vikaa on siinä, että miehen pää kääntyy perään katsomaan tai silmät jäävät hetkeksi tuijottamaan. Viriilillä miehellä tämä on aivan luonnollista kauniin naisen nähtyään. Miehen katse viipyy, jos jokin naisen olemuksessa tai kokonaisuudessa viehättää. Ihan samoin pää kääntyy, jos kadulla kulkee jokin tavallista hienompi auto tai prätkä. Näillä katsomisilla ei ole mitään tekemistä uskottomuuden tai uskollisuuden kanssa.

On ihan turha väittää omistavansa hyvän itsetunnon, jos miehen katselut häiritsevät. Toki naisensa seurassa pitää vähän sentään rajoittaa katselua, jottei naisen itsetunto kärsi, eikä hän loukkaannu. Olen ollut pitkää avioliitossa, eikä minua häiritse pätkääkään vaimoni kommentit, jos jossain, tv:ssä tai kadulla hän huomaa hän silmää viehättävän miehen ja siitä minulle kommentoi. Aivan samoin teen minäkin, mutta silti harvemmin siitä hänelle kommentoin. Katselen kauniita naisia kyllä, niiden katselu on elämän suola. Katsella saa, muttei koskea.

Kerrohan analyyttisenä ihmisenä miksi vaimoni vilkuilee ja jopa tuijottaa jokaisen ohi ajamamme auton sisään niin, eetä oikein pää kääntyy. On huvittavaa seurata, kun pää pyörii kuin tennisottelussa. Onko tällaisella ihmisellä haku päällä, vai mistä johtunee? Olemme olleet aviossa vasta vuoden, vaikka ikää on jo 40. Vaimo eronnut pari vuotta sitten. Luonteeltaan hiljainen ja muuten hyvätapainen. Olen asiasta joskus huomauttanut, mutta väittää, että ei ole huomannut tuijotteluaan. Ehkä naiset osaavat sanoa mistä on kyse?

Vaan ei kestä kaikki naiset sitäkään, että heitä ei yhtään katsota.

Kerran verhokaupassa meitsin ja vaimon lisäksi oli muuan varsin kaunis ja tarkoin meikattu nuori rouva. Huomasin jo ovelta hänet sieväksi, mutta en vain pysäyttänyt katsettani hänen silmiinsä, en ottanut mittoja, enkä kiinnittiänyt häneen huomiota yhtään enempää kuin hänen mieheensä. Oli yllättävää huomata, että rouva pian katseli minua suorastaan loukkautuneena. Reaktio oli aivan kuin olisin jättänyt tervehtimättä hyvän tuttavan.

En keksi muuta selitystä kuin sen, että minun olisi kuulunut huomata edes hiukan pitempään tuota kaunotarta. En vain ollut sillä tuulella, että olisin viitsinyt ja siksi jotenkin hiukan pahoitin hänen mielensä. Normaalivireessä olisin kyllä häntä vähän katsonut ja hänkin varmaan olisi hiukan katseeseeni vastannut.

Että vaikeaa se on, vaikka kuinka koittais olla oikeinpäin.

Minäkin olen vielä yli nelikymppisenä semmoinen velikulta, että saatan kehua vastaan tulevan miehen etuveitikkaa tälleen: ""ohoh, ompas sulla iso kulli"". Ujot kyllä saattaa punastua, eivät raukat ole tottuneet kohteliaisuuksiin:(

""Olen huomannut, että moni mies jonka katse harhailee minuun enemmän, olisi valmis pettämään kumppaniaan.""

Mistäköhän sinä taman olet huomannut ja miten suuri osuus noista tuijottelijoista oikeasti olisi valmis omaa naistaan pettämään. Eiköhän se ole niin että valtaosa miehistä katsoo kauniita naisia ihan samalla tavalla kuin mitä tahansa mikä silmää miellyttää ilman että takana olisi aikomus pettää. Kertoo vaan omasta rajoittuneisuudesta jos heti kuvittelee että kaikki miehet haluavat pettää. Ulkonäköä voi katsella eikä se todella tarkoita että olisi halua tai tarvetta pettää.

Itse olisi ollut valmis pettämään, koska lukee tuollaisia muka silmistä, ja kuvittelee.. Ettei vain vielä ilmehtisi ja näyttelisi käsimerkeillä mitä on mielessä?

Itse katselen samalla tavalla välillä autojen sisään. Esim jos edessä ajelee joku törppö todella hitaasti tai muuten vain kummallisesti niin katson minkälainen kuski kyseisessä autossa on. Pääsee usein nauramaan että yllätys yllätys, nainenhan se siellä ratissa. Vaikka itse nainen olenkin...

Niinpä. Itse en koskaan ole kenestäkään miehestä ajatellut että tuon kanssa kumppaniani pettäisin vaikka hyvännäköinen olisi ollutkin. Enkä todellakaan ole koskaan huomannut että mies olisi valmis pettämään vaikka olisi minua kauniiksi kehunutkin. Kyllä niistä yleensä ennemmin kauas paistaa se että oma nainen on kotona odottamassa ja sinne mies ilomielin suuntaa vaikka kauniin naisen onkin nähnyt.

Sitä tulee molemmin puolin katseltua kauniita ihmisiä, mutta ei se meidän itsetuntoa mihinkään murenna, vaikka ollaankin molemmat sellaisia harmaavarpusia. Itelläkään, kun ei ole muuta kaunista ja ylpeilynaihetta kuin kalu, eikä sitäkään voi missään julkisesti esitellä. Vaimolla oli nuorempana jumalainen päärynäpeppu, oikein sellainen herkkupeppu rakkaudenikkunan kanssa. Siitä hän kyllä kuuli ihalevia kommentteja ja omatkin kehuni saivat niistä sopivasti katetta. . Niitä hän muistelee hyvillä mielin vieläkin.
Silloin kun oma parisuhde on kunnossa, niin vieraista naisista tai miehistä ei kiinnosta muu kuin ulkonäkö. Henkistä tukea, läheisyyttä ja vastapainoa saa omalta puolisoltaan.

Jos nainen haluaa pukeutua kauniisti ja näyttää kauniilta, niin kyllä sen paras mittari on vieraiden miesten katseet. Jos niitä ei tule, niin silloin kannattaa kokeilla jotain muuta. Sopivat omaa naisellisuutta korostavat luonnolliset vaatteet ovat parasta.

Näin kerran Formula ykkösen. Katsoin sitä pitkään, sillä siinä oli jotakin kaunista ja ihailtavaa.

Minulla ei kuitenkaan ollut aikomustakaan hankkia itselleni sellaista menopeliksi. Ei ollut myöskään aikomustakaan edes kokeilla tuota kaunotarta. Katsoin vain ja ihastelin.

Myös jotkut lentokoneet ovat mielestäni kauniita ja katselen niitä mielelläni. En kuitenkaan ole lentokoneen hankkimispuuhissa. Enkä haluaisi lentää juuri noilla koneilla. (Vaikka minulla lentolupakirja onkin.)

Jotkut naisetkin ovat mielestäni kauniita.

Se on justiisa näin!

Kyllä naisesta näkee, haluaako hän itseään tuijotettavan vai ei. Jos on pakkelia naamassa ja tissit on laitettu törhölleen ja alapäästä näkyy niin perse, kun ne etukarvatkin niin totta helekutissa tämä on tehnyt itsestään taideteoksen ja haluaa tulla huomatuksi = tuijotetuksi!

Mutta, jos taas hän on sellanen tasasen harmaa säkkikankaisissa vaatteissa oleva ja piilottelee kaupassa hyllyjen takana hiljaa kyyryssä niin sillon kannatta olla ihan niinku ei olis häntä huomannukkaan..

Lukekaa ny miehet pikkusen sitä naista, että ossaatte käyttäytyä oikein!

itse ainakin kattelen muita naisia, vaikka ihanin ja omasta mielestä kaikkein kaunein onkin jo kainalossa. Miehet katselevat naisia. Piste. Naiset katselevat miehiä. Piste. Omaa katseluani en rajoita, paitsi silloin kun huomaan tyttöystäväni etsivän katseeni kohdetta. Enkä tietenkään tuijota naisia, vaan teen sen ""vaivihkaa"", jonka naiset kuitenkin tietysti aina huomaavat.

Jokainen nainen vetää omat johtopäätöksensä, että onko se loukkaavaa, imartelevaa tai kumpaakaan. Minä en ainakaan sillä mitään pahaa tarkoita.

Naisena voin sanoa että juuri tuo enzon mainitsema asia ihmetyttää. Ymmärrän että miehet katsovat kun olen itseni oikein laittanut, mutta entä kun menen lenkkivaatteissani, meikittä tukka pörrössä tuolla ja miehet katsovat silloinkin? Ei tuijotus kummassakaan tapauksessa loukkaa tai häiritse, mutta ihmetyttää kyllä.

Ja untolle sen verran, että vaikka osa naisista ymmärtääkin tuon vertauksesi ja että tilanne on juuri tuo niin suurimmalle osalle se on täyttä hepreaa. Ilmeisesti suurin osa naisista kokee suurta alemmuutta ja kilpailutilanteen muihin naisiin nähden. Varmasti taustalla on myös halu olla oman miehen mielestä paras ja vaikeahan sitä on uskoa olevansa kun ohi keikkuu joku naisenkin mielestä tyrmäävä ilmestys. Naisten on niin vaikea kuvitella että tuo naisten katselu todella on miehille aivan yhdentekvä ohimenevä hetki ja että nähdyt naiset unohtuvat kuitenkin aika nopeasti.

En oikein ymmärrä alkuperäisen ongelmaa, mutta toisaalta enpä kyllä odotakaan olevani samalla tasolla sellaisen ihmisen kanssa jonka nimim on miss dd. Ehkä jos näkisi itsensä muuna kuin tissiparina niin helpottaisi tuo ongelmakin. Miehelle voi antaa niin paljon muunkinlaista hyvää kuin täydellisen ulkonäön.

Turha sinun on rita miestäsi täällä puolustella. Näillä naisilla ei ole huumorintajua enempää kuin kookospähkinälle. Eivät ole koskaan tavannut miestä joka noin käyttäytyisi. Tai sitten ovat mutta ovat nopeasti tukehdettaneet miehen vitsit kun herne menee nenään pienimmästäkin jutusta. Itse tunnen myös miehen joka heittää samantapaisia vitsejä vastaantulijoille. Miehet ymmärtävät, naiset eivät. Näin se menee. Mutta onpahan ainakin meillä hauskaa kun tajutaan tuollaisetkin vitsit. Antaa muiden kiristellä hampaitaan. :)

Ja juuri esim tuo ""onpa isot tissit"" kommentti herättää aina hirveän hälyn tällä palstalla. Isot tissit on aina joko ehdottoman hyvä tai huono piirre jossain, muttei koskaan pelkkä ominaisuus samaan tyyliin kuin pitkät hiukset tai hoikat sääret. Jostain syystä tuollaiset tissikommentit ovat aina olevinaan todella loukkaavia.

Nimimerkille Nainen
Naisten ajattelua on todella vaikea ymmärtää. Entä jos katson poikkeuksellisen rumaa naista? Se varmaan on hyväksyttävää. Ehkäpä jopa suotavaa. Entä jos katson keskinkertaista naista?

Entäpä katseen kohde. Päättääkö hän katseeni perusteella, että olen valmis pettämään vaimoani? Kävin äsken asioilla kaupungilla ja yritin välttää katsomasta yhteenkään naiseen. Se tuntui aika hullulta ja teennäiseltä. Kääntää katsetta sivuun kun on itse kävelemässä eteenpäin. Tai jonottaa pankkiautomaatille katselemalla talojen räystäitä jne.

Onneksi minun vaimoni ei pohdi tällaisia asioita. Palasimme juuri 25-vuotishäämatkalta maasta jossa kuumat kimulit esittelivät itseään kaduilla vähissä vaatteissa. Ja ei, en haaveillut pettäväni heidän kanssaan. Tiedän kyllä kuka on minulle paras. Vaikka en silmiäni kadulla sulkenutkaan.

Ymmärrätkös sinä unto, että mitä tarkoitetaan kun puhutaan kilpailuasetelmasta?

MIksi on hankala käsittää, että kukaan ei toivo joutuvansa kilpailuasetelmaan ohikulkijoiden tai kenenkään muunkaan kanssa omassa parisuhteessaan? :)

Varmasti miehilläkin on jokin vastaava juttu, jonka ilmetessään heillä alkaa hermostuttamaan, että onko nyt kilpailuasetelma muotoutumassa.

Naisilla se sattuu usein olemaan tuo ulkonäköasia, ehkäpä miehellä jokin käytännön seikka, esim. jos muijasi pyytäisi naapurin ukkoa vaihtamaan palaneen lampun, vaikka sinäkin olet olemassa..tms.

Äläkä please rupea nyt saivartelemaan, että ""meillä vaimo osaa vaihtaa itse lamppunsa"" jne. Osaat varmaan tällaisia vertauksia käyttää hyväksesi asioiden mieltämisessä.

Ja tottakai poikkeuksellisen rumaa naista on hyväksyttävämpää katsoa kuin sellaista, jota vaimo pitää kauniinpana kuin itseään.
Suositeltavaa on jopa tokaista, että olipa epäviehättävä nainen, vaimohan siitä saa positiivisen vertailuasetelman, eli hän tavallaan voittaa.

Miksihän joillakin ihmisillä on tarve teeskennellä ja mainostaa olevansa tällaisten normaalien inhimillisten asioiden yläpuolella?
Kuule onneksi olkoon, jos teillä ollaan niin ylhäisissä sfääreissä, että vaimosikaan ei piittaa ulkonäöstä eikä ole mustasukkainen. Olisikohan niin, että olet kuitenkin saanut hänelle turvallisen olon, ja hän luottaa sinuun. Silloin kun asiat rullaa hyvin, on niin helppoa olla olematta turhanpäiväinen ja mustasukkainen, kun se ei ole kolahtamassa omaan nilkkaan. Voi olla kuinka ylevä tahtoo, suorastaan jumalallista viisautta ja käytännöllisyyttä pursuten.

Voi pyhä Sylvi Justiina! Kyllä miehet rakastavat naisiaan kaikkinen virheineen ja karvoineen päivineen, oli nainen sitten kaunis tai vähemmän kaunis. Tuskin kukaan mies seurustelee kauniin ulkokuoren kanssa, tai jos seurustelee, niin molemmat ovat bimboja. Ei tuolla miesten tai naisten katselulla ole mitään tekemistä kilpailun kanssa. Kyllä itsetunnon pitää naisella tai miehellä olla todella huono, jos kuvitelee pitävänsä toisen pelkästään ulkonäöllä. Se tie on tuhoon tuomittu. Aina löytyy kauniinpia ja viehättävämpiä, jos niikseen tulee. Parisuhteessa kauneus tulee sisältä päin, se on pysyvää, kun taas ulkoinen kauneus on katoavaa. Herätkää hyvät naiset

Tuommoinen ""onpa sulla suuret tissit"" huomauttelu on kyllä kaikkee muuta kuin kohteliasta, se on moukkamaista ja typerää. Häpeisin kuollakseni, jos mun mieheni jotain tollaista latelisi vastaan tulevalle naiselle.
Eihän kukaan nainen voi tykätä tommosesta ääliömäisyydestä.

Justiina, kysyt että miksi on hankala käsittää, että kukaan ei toivo joutuvansa kilpailuasetelmaan ohikulkijoiden tai kenenkään muunkaan kanssa omassa parisuhteessaan.

Varmaan se on niin. Mutta sitä en käsitä mitä tekemistä katsomisella on kilpailuasetelman kanssa. Annat ymmärtää, että naiset kilpailevat ulkonäöllä (""Naisilla se sattuu usein olemaan tuo ulkonäköasia"") ja miehet käytännön seikoilla. Toivon, että puhut nyt vain omista käsityksistäsi. Ei parisuhde ihan noin yksinkertainen systeemi ole. Siis, että minun tehtäväni perheessämme olisi remontoida taloa ja vaimon tehtävä olisi olla kaunis. Ja että vaimo vahtisi, että minä en missään näkisi kauniimpaa naista. Ja minä huolehtisin, että vaimoni ei koskaan näkisi ammattilaiskirvesmiestä. Onneksi elämä ei sentään ole tällaista.

Kirjoitit: ""Miksihän joillakin ihmisillä on tarve teeskennellä ja mainostaa olevansa tällaisten normaalien inhimillisten asioiden yläpuolella? Kuule onneksi olkoon, jos teillä ollaan niin ylhäisissä sfääreissä, että vaimosikaan ei piittaa ulkonäöstä eikä ole mustasukkainen.""

En ole mielestäni teeskennellyt mitään. Ja kyllä, vaimoni huolehtii ulkonäöstään, vaikka emme ylhäisissä sfääreissä eläkään. Siinä olet oikeassa, että hän ei ole mustasukkainen.

Justiina, meistä ei varmaan koskaan tulisi paria. Niin kaukana olemme henkisesti toisistamme. Ylimaallinen kauneutesi ei auta tässä yhtään.

Siitä huolimatta, että olen saattanut jopa katsoa sinua.

Terveisin
Unto