Trikozol!? Kukaan käyttänyt ??

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
dfvzfdzdv
Hei!
Itsekin haluan tätä nostella.

Itse sain papa-kokeesta selville, että on jonkin sortin tulehdus tuolla alapäässä. Täysin oireeton, mutta silti pitää kuulemma näitä tabuja syödä.
3 x 400 mg päivässä, purkissa vain 14 tablettia.

Aloin vain miettimään että onko minulla nyt sit joku pahempikin pöpö. Netissä lukee että emätintulehdukset voi parantua itsestään, ja että monet naiset kantavat sitä oireettomana vaikka kuinka kauan. Inhottaa syödä antibiootteja ns. turhaan...
 
Lensku
Tänään sain lääkityksen, 3tabl vrk:ssa, sit vähennellään (30vrk) crohnin tautiin. Ihmettelin kyllä reseptin kirjoittajaa, muutta kaipa hän tietää. Nyt tekis mieli avata olut tölkki, mut tekeekö se niin pahaa, niinkun pakkausselosteessa kerrotaan?
 
"eeh"
Lääkettä voidaan ilmeisesti määrätä moneen eri "tautiin", ja kyllä tuo 5x400mg (2g) on ihan pakkausselosteessakin mainittu että ihan normaali annostus. Itse olen kyseisellä annostuksella syönyt pari kuuria emätin tulehduksen takia ja oireet ovat kauheat, mutta kyllä lääke on toiminut. Eli esim. Torstaina otetaan se 2g ja sitten lauantaina toinen samanlainen satsi.
 
vierailija
Mulle läärättiin tätä Divertikkeleihin aikamoiset satsit ja lisäksi vielä Kefexin. Rankat lääkitykset, mutta eipä tämä tulehdus näytä muulla rauhoittuvan. Itselleni tulee sivuvaikutuksena joka kerta inhoittava katekieli kuurin lopuksi. Paha olo ja väsymys vaivaa myös. Uutena oireena ihmettelen jalkojen kylmyyttä aika pian lääkkeen oton jälkeen. Saattaahan se jalkojen kylmyys johtua tuosta lämmönvaihtelusta kropassakin..lämpö sahaa 36.1 ja 37.1 välillä.
 
Divertikuloosissa lämmön vaihtelu liittyy tulehdusasteen heittelyyn, eli toisin sanoen, näkyy c-reaktiivisen proteiinin nousuna (CRP).

Nyt kun joudut tuhoamaan suurimman osan hyvistäkin bakteereista (tästä syystä ne hiivat sitten valtaavat suolistoa/kieltäsi kun bakteereilta jää kasvualustaa), niin kiinnitäppä huomiota probioottien saamiseen ja normaalin bakteeriflooran palauttamiseen.

Ruokavaliomuutoksella divertikkelit saa pysymään aisoissa. Moni divertikkeleistä kärsivä sanoo, että porkkana rauhoittaa vatsaa. Eli jos voit, tee ruokia porkkanaan/lanttuun tai muuhun "kuidukkaaseen", verrattuna perunaan.

Helppo ruoka on esimerkiksi raastaa lanttua ja porkkanaa, sekaan paketti koskenlaskijaa, mausteita ja jauhelihaa, purkki kermaa ja paistaa uunissa 200 asteessa n. tunti.
 
p@ula
Mulle läärättiin tätä Divertikkeleihin aikamoiset satsit ja lisäksi vielä Kefexin. Rankat lääkitykset, mutta eipä tämä tulehdus näytä muulla rauhoittuvan. Itselleni tulee sivuvaikutuksena joka kerta inhoittava katekieli kuurin lopuksi. Paha olo ja väsymys vaivaa myös. Uutena oireena ihmettelen jalkojen kylmyyttä aika pian lääkkeen oton jälkeen. Saattaahan se jalkojen kylmyys johtua tuosta lämmönvaihtelusta kropassakin..lämpö sahaa 36.1 ja 37.1 välillä.
No huh! Mulla ei mitään divertikkeleitä ole, mut niitä määrätään siksi, kun muka kaikilla on niitä. Ohjeet on semmoset, et ilman verikokeiden tuloksia kirurgi määrää ne, vaikka syy voi toki olla muussakin. Ei mahda mitään, jos ei sitten halua kieltäytyä "hoidosta". Itse kieltäydyin tutkimuksesta, mut kiltisti söin ne määrätyt nappulat. Olihan siitä sen verran hyötyä, että tiedän nyt, miten systeemi pyörii, vaikka tiesin kyllä, et mun crp nousi pelkästään kaalinpalasista, mitä olin maistanut. Sain sit allergisen reaktion, mut ikinä en saa tietää kummasta, kun kahta syötettiin yhtaikaa. Ikinä en saanut tietää edes verikokeiden tuloksia, mutta osastolle olisivat ottaneet, jos siellä olisi ollut tilaa ja jos en olisi kieltäytynyt hausteallergian takia.
 
vierailija
miulle tätä määrättiin emätin tulehdukseen 5 tabletin kerta-annos ja otin sen 4pv takaperin, voikohan tuota alkoholia nauttia jo? Vai vaikuttaako antibiootti vielä?
Ps. anteeksi vanhan ketjun nosto
 
vierailija
Miten kaikilla voi ollakaan niin eri annostukset samasta lääkkeestä? Itsehän sain just tänään 400mg/10kpl purkin. Ja pitäisi ottaa kaksi päivässä (aamuin-illoin) viiden päivän ajan. Ihmetyttää kyl.. :O
Itse sain saman lääkityksen tänään. En tosin ole uskaltanut nyt nauttia alkoholia. Muuten olo ihan normaali. Olisko kellään kokemusta alkoholista tämän kanssa?
 

Yhteistyössä