*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

Moikka,
mietin tossa, että pitäiskö meidän kutsua tuolta odotospuolelta meidän oma jengi tänne, niin ei tarvis käydä kahdessa paikassa lukemassa kuulumisia?

Mie olen tänään ollut ekan päivän yksin meidän kolmen lapsen kanssa, ja yllättävän hyvin meni, pienin neiti nukkuikin ulkona 4 ja puol tuntia, sai siitä vissiin raittiin ilman myrkytyksen kun nukkui sitten vielä pienen tissittelyn jälkeen puoltoista tuntia, toivottavasti siis riittää unta vielä yöllekin... Luotan siihen, kun mun mielestä ulkona nukutut päikkärit ei vaikuta yö uneen, tai ainakaan näillä meidän vanhemmilla ei ole vaikuttanut, katsotaan nyt mitä huomen tänne raapustan... :snotty:

Nyt lyö akjatukset taas ihan tyhjää, oli muka jotain asiaakin, mitä piti kirjoittaa.

Palataan taas myöhemmin asiaan tai sen viereen.

T:Minnihiiri
 
Kojo kateeksi käy tuota sun painon putoamista!!!!! En ole vaa´alle uskaltautunut itse vielä...

Lumikko ihan samat fiilarit oli mulla esikoisen kanssa. Tuntui, ettei mikään onnistu, ei raskaaksi tuleminen, ei synnyttäminen, ei imettäminen, ja vauvankin kanssa oli niin hankalaa kun hän huusi ja valvotti... Tuli oikein olo, että ehkä mua ei todellakaan ollut tarkoitettu äidiksi. Mutta hienosti on alkuhankaluuksien jälkeen pärjätty, ja koen kyllä onnistuneeni äitinä. Anna vaan itsellesi lupa kaikkiin tunteisiin, ei se äitiys ole vaan vaaleanpunaista ihanuutta vaan aika kovaa työtä, jossa joutuu joutuu itsekin kovasti venymään ja kasvamaan ihmisenä.

Minnihiiri - mulle sopisi oikein hyvin, jos loput odottajissa olevat kutsuttaisiin tänne puolelle, itsekin mielelläni seuraan heidän loppumetrejään, kun on niin kauan yhdessä odoteltu ja jännäilty kaikkea. Mutta kieltämättä nyt on aika niin kortilla, ettei tahdo ehtiä monia palstoja seurailemaan. Jos vaan itse haluavat siirtyä... Mutta ilmanmuuta tervetuloa tännekin puolelle!
 
Tulin nopeesti vaan ilmottautumaan ja ilmoittelemaan, että poikamme syntyi 18.5 klo 11:18 painoi 4830g ja pituutta oli 55cm päänympärys oli 38cm. Kotiuduimme vasta 22.5. kun pojan keltaisuutta tarkkailtiin, tosin valoon asti ei tarvinnut mennä. No sai isosisko äidin ja veljen syntymäpäivänä kotiin :D

suzu1981 ja poika 6pv
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:20 suzu1981 kirjoitti:
Tulin nopeesti vaan ilmottautumaan ja ilmoittelemaan, että poikamme syntyi 18.5 klo 11:18 painoi 4830g ja pituutta oli 55cm päänympärys oli 38cm. Kotiuduimme vasta 22.5. kun pojan keltaisuutta tarkkailtiin, tosin valoon asti ei tarvinnut mennä. No sai isosisko äidin ja veljen syntymäpäivänä kotiin :D

suzu1981 ja poika 6pv
huppista! Iso poika teillekin tuli! Meillähän oli 4.550 g ja 54 cm. Onnea, ja ihanaa kun pääsitte kotiin! Terveisin Vanilja
 
Gabria harmaana
Heips

meillä on uskomaton yö takana, vauva nukahti klo 22 ja heräsi syömään 04.30!!! Mä heräsin ite vähän ennen ja panikoin heti et hengittääkö se ollenkaan kun on noin pitkään ollu hiljaa... no hengitti se, otti maitoa ja nukkui puol kasiin. =) Eli meillä todella hyvin nukuttu yö takana! Toivottavasti menis ens yökin noin upeesti. Tais tosin olla joku "vahinko" vaan...

Balou: mulle annettiin neuvolassa esikoisesta vinkiksi, että jos 5 vaippaa kastuu pissasta päivässä, niin se on merkki siitä että vauva saa tarpeeksi maitoa. Mua huolestutti kanssa se, että saako tarpeeks ja tuota ohjetta olen nyt seurannut tämänkin vauvan kanssa.

minnihiiri: mustakin olis kiva jos odottajat tulis tänne... jos niitä itseään huvittaa!

mut kauppaan täytyy mennä. moikka

Gabria
 
Moikka,
meillä oli tänään ylimääräinen neuvolakäynti kun neidin paino ei ollut viimeeksi noussut, nyt sitten se oli jo hiukan noussut, mutta nyt terkkari pohti, että onko tyttö kellastunut, laittoi lähetteen lastenpolille, jos minusta ´tuntuu, että kellastuu lisää, tai menee veltoksi ja väsyneeksi. Mutta menemisen sinne jätti mun harkinnan varaan. No tietenkin minusta rupesi tuntumaan, että tyttö vaan nukkuu, kunnes sitten illalla taas heräskin virkeänä ja seurusteli pitkään. Auringonvalossa pitää yrittää häntä pitää, mutta ei oikeesti ole mun mielestä sen keltasempi kuin noi aikaisemmatkaan on olleet. Mutta jos tilanne muuttuu ja vien hänet kontrolliin ja siellä keltaisuus todetaan, niin se on mun imetysuran loppu, koska valon lisäksi on kuulemma oltava viikko imettämäti. Sillä mun maidon tulo ei ole muutenkaan ihan ylitse vuotavan runsasta, vaikka voinhan yrittää sitä pumppailla, mutta jotenkaan en luota, että ehtisin sitä tarpeeksi tekemään.

kiitos, että sain vuodattaa, muuten meillä on vauva arki sujunut hyvin.

Nyt hipsin vielä katsomaan tän iltaisen teho-osaston.

T:Minnihiiri
 
On tuo meän tyttö uskomaton.
Toissa yönä tyttö nukku pikkasta vajaa seittemän tuntia putkeen. Mie säikähin jo kuuden tunnin jälkeen et liekkö se enää hengittää kun ei kuulu mitään. Ja sitten kun toinen reppana on vielä siinä nuhassakin. No heräs sitten sieltä oikein virkeänä hyvien unien jälkeen.
Ajattelin tietenkin et tää oli ihan sattumaa... mutta viime yönä tyttö nukkui kans kuus tuntia putkeen, otti maitohörpyt ja jatko nkkumista. Nyt on nukkunu jo kolme tuntia... heräilemässä on kun ääntelee siihen malliin :D
Molempina iltoina on ollu sellasta parin tunnin kitinää ja lopulta se on sit itkeny jo ihan väsymystään. Sitten kun on nukahtanu niin nukkuu sit oikein kunnolla. Hyvittää oikein kunnolla nuo iltakitinät :whistle:
Hieman vaan hankaloittaa mulla tätä oloa kun rinnat kerkee täyttyy ihan räjähdys alttiiksi. Nytkin laitoin maidonkerääjän paikalleen kun alko vaatteet kastua itestään :)

Nyt täyyis alkaa pakkaamaan viikonloppu reissua varten tavarat. Mitäköhän kaikkea täytyy muistaa ottaa mukaan... Ainakin kassillinen harsoja kun niitä menee ihan mahottomasti ainakin täällä kotona.
Tilasin huomiseksi sieltä toiselta paikkakunnalta täytekakun valmiiksi niin ei tartte ite eikä mummojen ruveta tarjottavista ressaamaan. Sit kaupasta jotain pullaa ja keksiä niin sehän riittää. Eivät kuitenkaan ole mitkään viralliset juhlat. Kuhan kokoonnutaan tyttöä ihastelemaan :heart:

Nyt lähen touhuileen... oikein mukavaa vikonloppua kaikille :wave:

Kojo ja Noora 4 vk
 
noppu

Ilmottaudun täältä taustalta mukaan! Eli tyttö syntyi 10.5.. 3220g ja 49cm. Nyt ekaa viikkoa yksin esikoisen 2v5kk ja vauvelin kans!

Melkosen haastavaa on ollut, kun tuo pienin on osottautunut jo nyt melkoseksi sylivauvaksi... Sängyssä ei nukkuisi muuta kun yön, onneksi edes sen!! Vaunuissa suht koht hyvin, kun on liikkeessä. Kotihommat yms. on jääny tekemättä, hyvä kun esikoiselle saa ruuan eteen yms. Illat menee kannellessa miehen kans vuorotellen ja viimestään puolen yön aikaa saa aina sänkyyn. Mutta pääasia, että yöt nukkuu! N. kolme kertaa syö yössä.

Nauttinut olen eritavalla, kun esikoisen vauva-ajasta. Se meni panikoidessa ja itkiessä ohi.. ja valvoessa. Nyt tajuaa, miten pienen hetken ne saa pitää noin pieninä ja omistautua niille kokonaan. On tuntunut haastavalta, mutta hyvältä unohtaa oma napa välillä kokonaan.

Uskomaton hetki, kun molemmat päiväunilla! Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!!

-noppu ja isla-vauva-
 
Huoh...meidän sykli tuntuu olevan pari hyvää päivää ja sitten illalla myrsky.
Tosiaan on mennyt muutama päivä/ilta tosi kivasti,
mut tänään sitten taas huudetaan.

Tyttö huutaa kuin hinaaja.
Rinnalla huutaa ihan kamalasti, niin että henki oikein tuntuu salpautuvan välillä. Pullosta on syönyt, mut ei sekään auta. On hytkytetty jos vaikka missä asennossa, mut ei niin ei. Isukki yrittää nyt häntä rauhotella,
että mä saan vähän hermolepoa.

*iso huokaus*
 
iltaa!

Tuossa pojat sittereissä valvoo ja just tulin saunasta. Ihana olo kun on niin rentoutunut ja puhdas olla. Mies nyt vuorostaan lauteilla. Ennen käytiin joka ilta kahdestaan saunassa ja oikein pitkän kaavan mukaan istuttiin ja juteltiin, mutta nyt pitää ainakin jonkun aikaa vuorotellen käydä. noh, aika aikaa kutakin, eiköhän se vanha hyvä harrastus sitten jatku kunhan pojat kasvaa.

Meidän pojat nukkuu myös mahtavasti, niinkuin Kojon vauvakin. 7 tuntia yleensä eka pätkä ja sitten 4 perään. Kyllä tämä monikkoäiti on ainakin nukkua saanut kunnolla.

Eilen käytiin neuvolassa. Painoa oli tullut molemmille sairaalasta lähtöpainoon jo 1.2kg. 2,5 viikossa oli painoa tullut 800g!! Ja vuorokaudessa vain 5-6 krt imetän.Taitaa mamman maito olla rasvaista.
Kenellä ne vanhat vaatteet sopikaan jo päälle. Olikohan se Commander? Onneksi olkoon vaan. Minulle ei todella vanhat tyköistuvat paidat mene likimainkaan päälle. Housut alkaa pikkuhiljaa löysimmästä päästä sopia. :ashamed:


Ja vielä Mennikselle ihan mahdottoman iso tsemppihali näin :hug:
On tosi tympeä että itkuksi menee, tuntuu pahalta koko perheen puolesta.
Onneksi ei kuitenkaan ihan joka ilta kuitenkaan.

Tirlittan ja pojat 5 vkoa.

 


MOI!!!!!

Tulin tuolta kärvistely puolelta kurkkaamaan kuinka täällä menee... Itse siis yhä vaan odotan pikkuista kainaloon. LA ois maanantaina. Viime yönä oli jopa sellaisia tuntemuksia että ehdin toivoa lähdön tulevan mutta eipä tullut ei :/ . Mulla kun ei ole ollut tollasia vääriä supistuksi aikasempien kanssa ollenkaan vaan kun on alkanut tukalaa olemaan niin on myös saatu tulos mut nyt sit tuli tollanen tukala tulokseton yö. Pettynyt olin aamulla mutta hyvää kannattaa odottaa =) .

Jaksamisia kaikille ja toivottavasti pian pääsen mieki tälle puolelle!

Hepotyty ja toko 39+5

 
Heipparallaa :D

Meillä sujuu myös ihan hyvin, masuvaivaa on ollut, mutta vähän toisenlaista kuin yleensä. Illalla, kun pitäisi omaan sänkyyn nukahtaa, alkaa masussa möyrintä ja siitä seuraa kitinää ja itkua ja vollotusta ja naama punaisena ähkimistä. Eilen illalla sitten annoin kuusi tippaa disflatylia (muistinkohan nimen oikein, samaa kuin Cuplaton kai) ja johan nukahdettiin tosi hyvin. Paitsi että omassa sängyssä ei olla nukuttu sitten kuin kaksi yötä... hän nukkuu nykyisin mun vieressä, tuntuu olevan kaikkeista parhaimmat unet siinä. Ja hän jää yleensä siihen myös nukkumaan päiväksikin, kunnes herättelen vaipanvaihtoon.

Meillä syödään virka-aikaan noin neljän tunnin välein, neljän jälkeen hieman tiheämmin ja yöllä yhdeltä noin puoli seitsemältä... että nukkua täällä ainakin on saanut! Maitoa riittää, ollaan jo luovutettukin sitä, tänä aamuna pumppasin jo neljä desiä syötön jälkeen talteen taas. Että ruokaa riittää... neuvolantäti mittaili ja mussukalle on tullut painoa viikossa 280g eli hän painaa jo kolme ja puoli kiloa.

Meille kuuluu siis vain ja ainoastaan hyvää, kissat tosin eivät oikein tajua, että neiti on elävä, mutta harvoin ne siitä edes kiinnostuvatkaan. Ostin huuto.netistä sellaisen puuha-alustan ja sitä on ihmetelty kovasti. Tänään voitin juuri huudon retro-kantoliinasta, ja sitä harjoitellaan sitten maanantaina.

Nii juu pakko silti vähän valittaa... vaikka alapää on muuten kondiksessa, niin hienostippa pukkas sitten peräpukaman ja hiivan... enkä meinaa päästä eroon niistä lainkaan... plääh. Mutta kyllä se tästä!

Tsemiä kaikille!

Viivi+rinsessa päivää vaille kaksiviikkoinen pari

=)
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa...

Ei tahdo aika riittää enää koneelle, sitten kun vauva nukkuu esikoinen vaatii huomion. Nytkin yhdellä kädellä naputan, vauva kainalossa.

Meillä mennyt hyvin, ekat kaks yötä oli vähän takkuisia, mut nyt on nukkunut yöt neljän tunnin pätkissä, että sen puoleen ei valittamista.

Päätin nyt kokeilla josko selvittäis pelkällä tissillä ilman korvikkeita mut ei :/ Vauva roikkui tissillä kaks tuntia jonka jälkeen oli vielä nälkäinen. Nyt syötän aina ensin 15 minuuttia molemmista rinnoista ja sen päälle menee korviketta 50-60 milliä lisäksi. Mutta ei auta murehtia, maito ei riittänyt esikoisen aikaankaan. Nytkin täysimetin sen 6 päivää mut ei tullu maitoa vauvalle riittävästi. Mutta hyviä lapsia kasvaa korvikkeellaakin onneksi =)

Nyt ukkeli meinaa hermostua, pitää lopetella ja toiste taas lisää!!

Tiitteräinen ja Elmeri 8pv
 
Miskan äiskä
Täällä olisi yksi toukovauveli lisää. En oo aikasemmin ehtiny kirjotella, kun esikoinen (2v9kk) on ollu poissa hoidosta ja vaatii paljon huomiota (vahtimista).

Toinen poika, Sintti syntyi maanantaiyönä 7.5. kello 1.07 raketin lailla reilussa parissa tunnissa, rv 39 tasan LA 14.5. Painoa oli syntyessä 3480 g ja pituutta ainakin 50 cm.

Sintti on ollu tyytyväinen vauveli joka silmät suurina ihmettelee isoveljen touhuja. Keltaisuutta on ollu jonkin verran ja pari viikkoa sitten käytiin Kattärillä käänntymässä, kun luulin biliarvojen nousseen, mutta samat oli kuin lähtiessä. Siellä sanottiin, että ja jos arvot on liian korkeat, niin silmien valkuaiset ovat kuulemma ihan kanarialinnun keltaiset.

Tissimaidolla mennään tällä hetkellä oikein hyvin ja se on hyvä juttu, koska esikoisen kanssa imetys tyssäsi mun omaan syöpäleikkaukseen ja sairaalassa ravaamiseen. Tällä kertaa ei taida olla patteja muualla kuin tuo masussa ollut ja se on nyt historiaa, kilot on jo karisseet ties minne pihalle ja leikkipuistoon.

Meillä on ihmeen hiljasta tällä hetkellä, kun molemmat vetelee päikkäreitä. Isompi nukahti kun vieraat lähti eikä sitä näytä saavan millään hereille. Meillä on tällä hetkellä tasapainottelua sen kanssa nukutaanko päikkärit vielä vai ei ja joskus sitten käy näin, että nukahdetaan ihan itsekseen vähän liian myöhään. No toivottavasti saadaan isoveli kuitenkin yöunille ajoissa ja ilman isompaa taistelua.

Miskan äiskä, Sintti vajaa 3vko ja Miska 2v9kk
 
Heissan!

Pääsen minäkin tänne joukkoon, tyttö syntyi 20.5. klo 21.36. 53cm ja 4480g :)

Supistukset alkoi su aamuna kolmen aikaan, tuli heti 3-5min välein. Sairaalassa oltiin puol 9 aikoihin ja sillon tietty supistukset loppu ku seinään. No olis joka tapauksessa pitäny sillon sairaalaan mennä, kun oli 42vko täynnä. Käyrällä makasin n. puoleen päivään, sit sain jonkun käynnistys murusen kohdun suulle, supistukset jatku ja ehkä puol 2 aikoihin meni lapsivedetkin, jota muuten oli reilusti! Kätilö sanoi vaan että ohhoh, siehän ihan uit tässä. :whistle: Sen jälkeen aika pian mentiin synnytyssaliin, kuumageelipusseja sain alkuun selälle ja vähän ajan päästä ilokaasua, joka muuten on hyvää kamaa :whistle: :LOL: Aikoja en tiiä, mut veikkaisin että vähän ennen seiskaa sain epiduraalin, eikä meinannu sen laitto onnistua. Vähän säikähdin kun se lääkäri hääräs selässä ja sano vaan et ohhoh.... tulipa reilusti verta! Olin ihan et :eek: Mut eipä se sit kai haitannu, joutu vaan rusikoimaan sen uudestaan. Mut ihan tehokasta se oli. Lapsivesi oli siinä vaiheessa muuttunut vihreeksi, vauvan sydänäänet oli kai liian tasaset ja olin avautunu vasta 4cm puol 9 paikkeilla, niin lääkäri sanoi että lähettää mut leikkuriin, kun ei synnytys edisty, ei pystyny yhtään kuulemma arvioimaan että millonka se vauva olis sieltä itekseen tullu. Eli sectioon lähettiin ja tyttö tuli maailmaan 21.36. Leikkaava lääkäri vaan sanoi että napanuora oli kaulan ympärillä ja ojensi tytön kätilölle joka sit sanoi että onpa reippaan kokoinen Tyttö :) Pikaseen näyttivät tytön mulle ja sit hänet vietiin synnytysosastolle isille pestäväksi :)

Hyvin on mennyt, leikkaushaava on parantunu hienosti, pääsee jo ilman apuja sängystäkin ylös ;) Ja maito nousi keskiviikkona, jolloin kotiin päästiin. Tuntuu ainakin nyt riittävän, tyttö on tyytyväinen. Ens keskiviikkona tulee neuvolan täti käymään, sithän sen näkee onko tyty kasvanu.

Mites muuten, millon lakkaa tää nännien särkeminen? Kun melkein tähtiä näkyy kun tyttö imasee kiinni! Kai se joskus laantuu?

Juu mutta sellasia tänne :) taitaa tyty tuolla heräillä, joutuu lähtee ruokinta keikalle :D

Jaksamisia kaikille vauva arkeen, käyn täällä lueskelemassa juttuja aina kun ehtii :)

Bianca ja "Nuppu" 6pv
 
Mäkin ilmottaudun tähän pinoon vaikka kesäkuinen mun piti olla =)

Meidän Antti päätti syntyä menkoista laskettuna päivänä 21.5 rv 36+4. Lauantai - sunnuntai yönä supisteli vähän, mutta nukuin todella hyvin. Aamulla kahdeksalta meni lapsi vedet ja siitä sitten lähdettiin sairaalaan. Kunnollisia supistuksia alkoi olemaan vasta illalla ja synnytys lasketaan alkaneeksi puolen kymmenen aikaa illalla kun en enää pystynyt makaamaan paikoillani käyrillä.

Siitä pääsin saliin missä laittoivat ensin vauvan päähän anturin ja sitten sain petidin-piikin mikä auttoi about tunnin. Piikin vaikutuksen loputtua olin kolme senttiä auki ja anestesia lääkäriä alettiin hakea pikkuhiljaa että saisin jossain vaiheessa epiduraalin (alettiin hakea jo siinä vaiheessa kun sairaalassa kiire sinä yönä). Itse viihdyin suihkussa ja mieskin saatiin paikalle. Anestesia lääkärin tullessa olin jo 8 senttiä auki ja sain spinaali-puudutuksen. Auttoi minulla hyvin ja hetken päästä sain alkaa ponnistamaan. Ponnistaminen oli vain vähän vaikeaa kun en oikein tuntenut supistuksia ja kaiketi se että vauva oli vähän korkealla niin vaikutti asiaan myös. Imukuppiin turvauduttiin siinä vaiheessa kun vauvan sydän äänet putosivat eivätkä tulleet takaisin.

Lopulta meidän 2895g painava ja 48 cm pitkä poika syntyi klo 2.52. itse en saanut vauvaa syliin, kun ei muistsanut heti hengittää, mies sai sitten kun saivat vauvan pestyä. tällä välin mulle alettiin antaa muistaakseni oksitoniinia tipassa että jälkeiset alkaisivat syntymään. ei kuitenkaan vaikutusta ja puoli viiden aikaa mua vietiin leikkausaliin että voisivat nukutuksessa poistaa käsin istukan ja kalvot. tässä toimenpiteessä menetin jonkin verran verta jota annettiin sitten pussillinen lisää. Osastolle pääsin puoli seitsemän aikaa ja vauvan sain ensimmäistä kertaa syliin yhdeksän aikoihin.

kotiin päästiin perjantai illalla kun vauvalla oli keltaisuutta ja oltiin valohoidossa 1,5 vrk. Lauantai illalla oli pakko käydä lääkärissä kun episotomia haava oli niin kipee ettei pystynyt kuin itkulla liikkumaan. No tulehtuneeksihan lääkäri sen totesi, vaikka perjantaina oli vasta toinen lääkäri sitä katsonut ja todennut ettei mitään.

kotona on mennyt vauvan kanssa hyvin, kiltti mies. nukkuu hyvin eivätkä maha vaivatkaan ole kiusanneet. *koputtaa puuta*

nyt harmittaa vaan että sanoivat ettei alle kolme kiloisen kanssa saisi lähteä ulos ja kun tuolla on aivan mahtava ilma... kohta on pakko jos en ketään saa hakemaan mulle apteekista niitä antibiootteja joita se lääkäri määräsi, kun isäntä on töissä niin ettei se kerkiä mitenkään apteekkiin... ja kaikki kaverit tuntuvat olevan just jossain... no kai mä jonkun saan...

että tämmöinen meidän alku =) täytyy käydä jossain vaiheessa lukasemassa kunnolla mitä ootte aikaisemmin rupatelleet :) <br><br>
 
lumikko
Täällä hyvin nukuttu yö takana. Jätin perjantaina d-vitamiinitipat pois, ei päästy kuin kahteen tippaan asti, mutta tämä viikko on ollut niin kaamea. Itkua illalla, yöllä, aamulla ja päivällä. Että taitaa ainakin osittain mahavaivojen syy olla nuo d-vitamiinit ja vaikka ollaan annettu viime viikko yhtä tippaa ja tämä viikko kahta tippaa niin ei tunnu pikkaisen masu niitä kestävän. Ihan innolla/kauhulla odotan seuraavaa yötä, miten sitten menee. Pikaisesti tämmöset kuulumiset täältä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 20:02 Bianca85 kirjoitti:
Heissan!


Mites muuten, millon lakkaa tää nännien särkeminen? Kun melkein tähtiä näkyy kun tyttö imasee kiinni! Kai se joskus laantuu?

Bianca ja "Nuppu" 6pv
Pakko tähän pikaseen kommentoida et mulla kans kävi ihan sairaan kipeetä aina, kuin ois pikkukoira purrut.

Kunnes sitten huomasin et oli sellasia "piilohaavoja". Ostin rintakumit ja niiden avulla ei käy yhtään kipeää. Käytän niitä kunnes ne haavat parantuu. Ja rasavaan ahkerasti bebanthenilla ja lashinoshilla, että parantuvat joutuisammin. Nyt alkaa jo näytrtää hyvälle kun olen 5 päivänä syöttänyt vain rintakumien avulla. Onneksi poju osaa imeä niidenkin kanssa.

Suosittelen!

Nyt taas tissittelemään =)
 
hilipatuiselle tsemppiä, tuo kuullosti hyvin samalta kuin minun esikoisen kohdalla 11v sitten. Lepää ja parane, ja lohdutukseksi voin sanoa että nämä kolme seuraavaa synnytystä ovat olleet helppoja ja istukka ei toiste ole jäänyt syntymättä.
Meillä poika kasvaa ja voi hyvin, viihtyy kyllä parhaiten sylissä, mutta ei haittaa kun ei huuda :D
Isosiskolla vaan on iskenyt "mitään-sääntöjä-ei-tarvitse-noudattaa"-vaihe päälle ja miehen kanssa ollaan molemmat heittämässä hanskoja nurkkaan! Isoveljet onneksi ottavat rauhallisesti, kohta alkaa kesäloma koulusta ja kotona alkaa pyöriä porukkaa...
Erilaista tämän vauvan kanssa on pulauttelu. paino nousee hitaammin kuin aikaisemmilla vauvoilla ja tuntuu että puolet syödystä maidosta tulee takaisin. viimeksi oli kymmenessä päivässä noussut paino vain 200g mutta pituutta 1,5 cm, pitkä ja hoikka poika!
Äidiltä painoa on lähtenyt vasta 10 kg, 20 kg siis vielä jäljellä. lenkkeilyä vain :LOL:
Joku kysyi petipuuhista ennen jälkitarkastusta, meillä siirrytty jo normaaliin seksielämään, kondomin käyttöä ehkäisynä suositellaan tulehdusriskin vuoksi. Meillä ei ole tarpeen, mies laitatti piuhat kiinni, että varmasti pysyy poika kuopuksena :LOL:
Nauttikaa auringosta ja vauvoista,

riiviöiden äiti ja poikariiviö 3vko
 
Ilmottaudun prinsessaisen kanssa mukaan. 10.5 tuo käärö syntyi, 3944g ja 52cm, pää 38cm.

Alussa tuntui, ettei jaksa yhtään mitään, mutta hiljalleen on elämä asettunu aloilleen ja vauvan kanssa jo pärjää. Varsinkin nyt ko viimein tajusi, että vaikka nuo rinnat onki valtavat, ei niistä silti tule vauvalle tarpeeksi maitoa. eilen illallaki porukalla ihmeteltiin, että mitä ihmettä tyttö huutaa ja huutaa, vaikka ilta menny tissillä. Tarjottiin korviketta päälle ja sitä sitten upposi varmaan lähemmäs 1,5dl tunnin aikana.. Toisaalta yöllä herää syömään ja ihan tyytyväisenä rinnan syö ja nukahtaa. Eli ilmeisesti jonku verran maitoa tulee, muttei tarpeeksi.

Sohvalta alkaa kuulua sellaista ähinää, että pitää mennä.

Hemppu ja neito 2,5vk
 
Tervehdys! :wave:

Vihdoinkin pääsen ilmoittautumaan tänne mukaan. :D
Suloinen poikamme syntyi 21.5 rv 40+4. Pojan mitat: pituus 53cm, paino 3605g ja pipo 36. Vauva-arki on lähtenyt todella mukavasti käyntiin ja oma olokin alkaa olla jo paranemaan päin. Istumista pitää vielä välttää kun eppari kipuilee, mutta muuten olo on mitä mainioin. Poika on aivan ihana ja kiltti ja tuntuu ettei tuosta pienestä kääröstä saa ollenkaan tarpeekseen. :heart:

Nyt lukemaan teidän kuulumiset kun vauva päikkäreillä. :)

HeLiNä-83 ja Konsta 6pvä
 
jurristi harmaana
Käväisenpä pikaisesti täällä kuulumisia jakamassa. Minäkin siis vihdoin poksahdin rv 40+5 eli 24.5.07 klo 11.04 meille syntyi joukon jatkeeksi kolmas pikkuprinssi.

Synnytys oli jälleen nopea, sairaalassa ehdimme olla taasen sen kaksi tuntia. Kaksi aiempaa synnytystäni ovat menneet täysin luomusti, siinä suhteessa tämä kerta oli erilainen. Ihan avautumisen loppuvaiheessa (auki 7cm) alkoi kipu häpyluun kohdalla olla niin kovaa, että siirryin lämmitetystä jyväpussista ilokaasuun. En kumminkaan hallinnut tekniikkaa ja opettelu tuntui loppuvaiheessa niin työläältä, että en saanut hommasta muuta kuin huonon olon (meinasin pyörtyä salin lattialle) ja niinpä siitä menetelmästä luovuttiin. Ehdin sitten avautumisen viime tipassa saada paraservikaalipuudutuksen, en kyllä huomannut mitään eroa kivuissa, sillä minuutin päästä puudutuksesta sain aloittaa ponnistamisen. Ja tällä kerralla teki kyllä pirun kipeää (anteeksi kielenkäyttö =) ), onneksi vauva oli jälleen maailmassa kolmen työnnön jälkeen eli ponnistusvaiheessa oli minuuteista kysymys. Aiempia paljon kivuliaamman synnytykseni syykin selvisi, lapsi tuli ulos "kasvot ylöspäin" eli leuka ja otsa edellä! :eek: Kätilö totesikin, että uskomatonta, millä vauhdilla lapsi tuosta asennosta huolimatta tuli ulos, kun yleensä noissa tilanteissa on kuulemma jouduttu imukuppia käyttämään synnytyksen pitkittymisen takia. No joo, eikä muistoksi onneksi jäänyt kahta tikkiä enempää. Kotiin pääsimme jo samana iltana, eli sain kuin sainkin sen haluamani polikliinisen synnytyksen! :D Huomenna meillä on toinen lastenlääkärin vauvalle tekemä tarkastus, eli matka Tyksiin siis edessä aamulla.

Vauva-arki on alkanut kivasti, isoveljet ovat kovasti auttamassa erilaisten juttujen kanssa. Esikko totesi, että vauva on niin söpö, ettei hän voi olla tuijottamatta sitä. Tänäänkin nukahti sohvalle vauvan viereen sitä tuijottaessaan. Kiltti ja rauhallinen tuntuu olevan tämä uusi tulokkaammekin, tosin tarvittaessa tempperamenttia ja ääntäkin löytyy. Kaksi ensimmäistä yötä tuli valvottua, kolmas yö meni jo mukavasti eli poika nukkui päivällä parin kolmen tunnin pätkiä, söi ja "seurusteli" väleissä ja sitten yöllä nukkuikin 7 tuntia putkeen. Tosin tänä aamuna menikin sitten kolmisen tuntia enemmän tai vähemmän tiiviisti rinnalla... :whistle: Taidan tästä lähin herätellä pojan syömään kerran yön aikana.

Maidon tulo on oikeastaan tänään alkanut olla kunnollista eli lisämaitoa hörpytin parina ekana päivänä teelusikalla imetyksen ohessa. Huomisesta lähtien mun täytynee pumpata ennen imetystä liiemmät omat pois, ettei poikaparka tukehdu.

Poika on tässä tämän päivän aikana pikkuisen kellastunut, ihon väristä ja silmän valkuaisista sen huomaa. Sama juttu on ollut kaikkien poikiemme kanssa, tosin kukaan ei ole kellastunut niin pahasti, että olisi takaisin sairaalaan valohoitoa varten tarvinnut lähteä. Näkee sitten, mitä se lääkäri huomenna meinaa asiasta.

Jaahas, kutsuhuutoa pukkaa tuossa vieressä, joten lähdenpä tästä toisiin tehtäviin :LOL: ...mulla tuskin on tässä kauheasti aikaa täällä säännöllisesti vierailla etenkään kirjoittelemassa, mutta lukemassa aion kyllä juttujanne käydä. Eli jaksamista kaikille teille vauva-arkeen ja pitäkäähän huolta myös itsestänne! :flower: =)

jurristi ja potkunyrkkeilijä (3vrk vanhana)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:33 noppu kirjoitti:
Ilmottaudun täältä taustalta mukaan! Eli tyttö syntyi 10.5.. 3220g ja 49cm. Nyt ekaa viikkoa yksin esikoisen 2v5kk ja vauvelin kans!

Melkosen haastavaa on ollut, kun tuo pienin on osottautunut jo nyt melkoseksi sylivauvaksi... Sängyssä ei nukkuisi muuta kun yön, onneksi edes sen!! Vaunuissa suht koht hyvin, kun on liikkeessä. Kotihommat yms. on jääny tekemättä, hyvä kun esikoiselle saa ruuan eteen yms. Illat menee kannellessa miehen kans vuorotellen ja viimestään puolen yön aikaa saa aina sänkyyn. Mutta pääasia, että yöt nukkuu! N. kolme kertaa syö yössä.

Nauttinut olen eritavalla, kun esikoisen vauva-ajasta. Se meni panikoidessa ja itkiessä ohi.. ja valvoessa. Nyt tajuaa, miten pienen hetken ne saa pitää noin pieninä ja omistautua niille kokonaan. On tuntunut haastavalta, mutta hyvältä unohtaa oma napa välillä kokonaan.

Uskomaton hetki, kun molemmat päiväunilla! Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!!

-noppu ja isla-vauva-
meillä oli melkein samanlaista, sylissä vaan suostu olemaan, yölläkin piti ihan kiinni ottaa viereen että nukkui. nyt on helpottanu siihen malliin että alku yön nukkuu jotenkuten omassa sängyssä.

cuplatonia olen antanu mahavaivoihin, meiän neitillä on näköjään tuo kakka rytmikin että joka toinen päivä tekee kakan ja sitte sitä tuleekin ihan olan takaa. en tiiä onko sekin yks syy mahavaivoihin. d-vitamiinin jätin pois nyt vähäks aikaa, onneks sentään kesä niin saa sitä d-vitskua auringostakin ainaki jonku verran.

meillä neiti on ruennut hymyilemään jo jonkun verran muutenkin kuin niitä refleksi hymyjä. jos hälle oikein lörpötelellen lässyttää ja nauraa niin tulee pieni hymyn poikanen. se on kyllä paras palkkio!

tämmöistä meillä, ei aika oikeinr iitä enää koneella istumiseen, se hetki kun lapset nukkuu niin itekkin mielellään levähtää.

aurinkoisia ilmoja kaikille ja onnea uusille vauvatuneille!

tv: Siljuska ja "pippuri" 1kk ja 1pv
 

Yhteistyössä