***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

ja terveiset uimarannalta. Meidän pieni neito vaan ei ihan viihtynyt siellä toivotulla tavalla, kiitos ilmeisemmin mun eilen hotkiman kukkakaalin, oli melkoista "pieruvaivaa", no nyt taas elämä voittaa, yleensä kun toi ei juuri huutele, niin tilanne oli kovin outo, vaikkei sillä, olen kyllä huomannut, että ekasta lapsesta mun oli tosi vaikea kestää itkua, mutta enää se ei hermoja kiristele.

Niin kyllä siellä Ruotsin maalla mun mielestä on kaikilla oltava kuvallinen henkkari, otettiin asiasta alku kesästä selvää kun meinattiin risteilylle, Siljalta kyllä sanottiin, että käytännössä tavan kelakortti riittää heillä, mutta kait se nykyään on aiheestakin tarkempaa, kun on kaiken maailman juttuja saanut lukea.

Joo hirmuisesti sisustusmaku muuttuu, me tehtiin pesuhuone remontti viisi vuotta sitten ja nyt valitsisin kaakelit ihan toisin. Ja kymmenvuotta tulee muusta remontista, ja jo on vähän tapettia pitänyt vaihtaa ja pitäisi yhä. Me ollaan muutenkin aika tuuliviirejä, kun toisena päivänä ollaan myymässä omaa taloa ja talopaketteja mietitään ja toisena sitten taas isoja remontteja/laajennuksia mietitään. Avaimet käteen rakentaminen kyllä helppoudella huokuttelisi, mutta oikeesti meidän kyllä kannattaisi taloudellisesti ja talon sijainnin puolesta pysyä tässä. No lottovoittoa odotellessa. ;)

Lasten harrastuksista on ollut puhetta, meidän neito haaveilee jo toista vuotta baletista, vein hänet viime vuonna tenava jumppaan, tykkäsi olla siellä, mutta yhä vaan höpöttää baletista, mutta haluaisi myös jatkaa jumpassa, me ollaan vanhempina vaan niin laiskoja, ettei harva se päivä huvittais 5 vuotiaan harrastusten perässä suhata. Minä kun olen ottanut jonkun psykologin haastattelusta itselleni tähän alibinkin, eli lapsilla saa ja on hyväkin mielikuvituksen kehittymisen takia olla tylsääkin. :whistle:

No nyt on mentävä pihalle kurkkimaan, mitä noi isommat on keksineet, onko leikit ihan ok.

T:Minnihiiri
 
Aiheeseen vielä, että pitääkö tuo kelakortti tilata erikseen vai tuleeko se automaattisesti postissa? Jos se pitää tilata nii taitaa meän neiti lähteä ilman mitään todistuksia ulkomaille. Tuolla pohjosessahan ei ole tosiaan multa koskaan kysytty minkäännäkösiä henkkareita, vaikka lähes koko elämäni siellä rajalla asunu, mutta onhan se vähän eri asia tuolla etelässä. Ja me ollaan menossa omalla autolla koko ajan tietä pitkin(ei siis millään laivalla lätäkön yli vaan Tornion kautta) niin kaipa siellä pärjää. Jos ei pärjää nii sitte häätyy miettiä asiaa uusiksi.

Mutta ei se auta. Häätyy lähteä pakkaamaan ja mummolaan viikonlopuksi.
 
Moikka...

Tyttö on edelleen aika kiukkunen siitä eilisestä rokotuksesta. Tuntuu ettei mikään muu kelpaa kuin syli... Onneksi kuitenkin nukku hyvät yö unet (11h heräämättä).

Meille kelakortti tuli kahenviikon sisään nimijuhlista. Silloinhan se nimi rekisteröidään suoraan maistraatille ja saman tien on mennyt ilmoitus kelalle.

Meillä tää meän talo on rakennettu -86. Me ollaan asuttu tässä -01 vuodesta asti. Tämä talohan on mun miehen lapsuuden koti. Remonttia ollaan koko ajan tehty pikku hiljaa. Varmaan sitten kun viimeinenkin huone on saatu laitettua niin sitten saa taas aloittaa toisesta päästä uudelleen. Syksyllä rakennetaan olohuoneeseen väliseinä ja tapetoidaan se. Myös makkari tapetoidaan ja keittiöön laitetaan uudet laatat tiskipöydän päälle. Siinäpä sitä on ens talvelle touhua =) Onko teillä muilla sellaista tapaa että ostatte esim. remontti tarvikkeita etukäteen jostain alennusmyynneistä ja teette sitten kun on aikaa. Me tosiaan ostettiin nyt alesta tapetit ja kaakelit kun halavalla saatiin. Samoin harrastan synttärilahjojen kanssa samaa. Ostan esim leluja kotiin alennuksesta ja annan niitä sitten kun jollain lapsella on synttärit. Mulla on niin huono muisti noiden kavereiden lasten synttäreistä. Aina tulee sit yllätyksenä että tervetuloa kakku kahville ja mie sit pyörin panikissa lahjaa etsimässä viimetinkaan. Siksi olen yrittänyt tavaksi ottaa et valmistaudun etukäteen.
Eilen kävin h&m:llä. Siellä oli niin mahtavat alet et innostuin tytölle ostaan muutaman mekon ens kesäksi. Taas kun halavalla sai. Mie olen niin kyllä tarjousten orja :LOL:

Sääskistä: Asutaan omakotitalo alueella täällä Rovaniemellä niin meillä ei paljon sääskiä ole. Mutta ei tarvi mennä kun muutama kilometri syrjemmäs tuonne metsän siimekseen niin jo alkaa kavereita oleen. Meän mökillä tuolla sodankylän liepeillä niitä jo onkin ihan mahottomasti.

Nyt mun täytyy varmaan ruveta pakkaileen huomista kisareissua varten tavaroita... Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
moi kaikki!!

meillä on taas ollut ihan kamala helle koko viime viikon,40 asteen molemmin puolin ja tajuton kosteus.
vauvallakin hiki virtaa..

eilen manolis täytti 3kk ja on tosissaan kasvanu ja kehittyny ihan mielettömästi! =) yöt nukkuu kokonaan jo kuukauden verran,päivisin on tosi paljon hereillä ja nukkuu yhdet kunnon päivikset ja parit pikkutorkut.

käsiään kovasti kattelee ja nyrkkiä tunkee suuhun,ja kovin yrittää jo tarttua esineisiin.
rauhallinen hymypoika meillä on ,kova on jutustelemaan ja ääntänsä testailee eri voimakkuuksilla ja hörinöillä :) ihanan kuulosta!

meillä ens viikolla toka rokotus ja nyt jo stressaan sitä,kun viimeks oli niin itkunen sen jälkeen ja lämpökin nousi.. :(
ilmottelen sit jannun mitat!

passia mekin hommataan että päästään sinne suomeen käymään ja on kyllä tarkkaa täälläkin!
2 kertaa ollaan käyty kuvassa kun ekassa pää oli vähän kallellaan ni se ei käyny!
hommataan nyt kreikan passi ,ja suomessa sit suomen passi,kun on kaksoiskansalaisuus. tytöilläkin suomen passit!! :flower:

mekin rakennetaan uutta taloa,luuranko on vasta valmis eikä kiirehditä kun tääkin mis nyt asutaan on oma,mut rempan tarpeessa kylläkin.. uudessa talossa asunto yhdessä kerroksessa,mun ehdoton vaatimus kun nyt on 2kerrosta ja mulla menny hermo noihin portaisiin :kieh:
ja aina joku tavara väärässä kerroksessa..


viikonloppuja kaikille!! t.miam ja manolis :heart:
 
Jos vaikka kans sais juttua kirjoiteltua. :) Eileen oltiin isomummaa ja paappaa kattomassa. Oli niin iloisia, että käytiin ja itellekkin tuli hyvä mieli, kun pääsi niitä kattomaan.
Aika menee nopeaa, kun mies on lomalla. No onneksi tässä raksaamisessakin on edistytty, oli jonkun aikaa taukoa, kun saatiin tuo olohuone ja keittiö valmiiksi. Ja kun pikkumies synty. Kuisti on verhoja vaille valmis....seuraavaksi aletaan laittaan khh huonetta. Tuosta rakentamisesta on ollu paljon puhetta. Meillä kans suunniteltiin isomman ostoa tai uuden rakentamista, mutta sopivaa tonttia ei löytyny tai isompaa kämpää minkä olis haluttu. Päätettiin sitten laajentaa tätä, nyt onkin n.200 neliötä tilaa. Yläkerrassa on 2 huonetta rakentamatta saa sitten joskus, kun tarvii rakentaa huoneet niistä.
Käytiin eileen noukkimassa vielä illalla mansikoita 9 kiloa ja mies oli jo päivällä käyny noukkiis niin paljon. Aamulla perkasin viimeiset mansikat. Seuraavaksi sitten pitääs mennä mustikoita mennä kerään. Justus nukkuu yöt nykyään erittäin hyvin joko herätään 1 kerran tai nukutaan koko yön. Ostin tuttipulloon uusia tutteja niin maistu jonkun verran. Meillehän ei justus oo syönyt hetkeen tuttipulloa. Ei sillä lailla oo pakkokaan, mutta voi nyt lähtiä yksin vaikka lenkille tai kaupassa käymään, ettei tarvi pelätä onko jo taas nälkä. Joskus nimittäin tuntuu että vaikka olis justiin syöttäny niin rintaa ollaan vailla heti uudestaan. Mutta nyt syömään mustaa makkaraa ja jälkkäriksi mansikka kakkua. :p

T: Elli Ja Justus
 
Jos nyt sais kirjoteltua...mies ja isompi poika lähtivät mummun luo et ehkä nyt riittäs aikaa ja rauhaa muutama rivi naputella :D lukemas oon käynyt aika ahkerasti,kiva kuitenkin kuulla miten muilla menee vaikka oma kirjottelu on jäänyt vähiin.....[/b]vilmis olitkin huhuillut :wave:

äkkiä tää aika vaan menee. 2kk neuvolassakin käytiin keskiviikkona ja hyvin on kasvua tullut :D 60,6cm pituutta ja painoa 6490g :heart:
ihana hymypoika kyllä on tää meidän ukkeli ja yötkin on menny tosi hyvin..nukkumaan n.20.00 ja syö siinä 2-3välillä ekan kerran. aamuyön hulinat on kyllä pysynyt ennallaan...ähelletään n.4alkaen ja joskus ollaan pariki tuntia hereillä ennenku nukahtaa uusiks. mahalleen edelleen nukkus parhaiten ja välillä kyllä aamuyöstä laitanki sit masulleen,jos muuten ei rauhotu. päivisin sitte nukkumiset on pieniä pätkiä....ei auta vaikka vaunuissa liikkees olis niin herää,jos herää mikä yleensä johtuu edelleen jatkuvista mahavaivoista
:'(

jahas ja nyt hermostutaan tässä sylissä siihen malliin et mamman on lähettävä liikkeelle ;)
Hyvää viikonloppua toukovauvoille&perheille!!

 
Meitin neiti oppi eilen pitämään päätänsä tosi hienosti pystyssä mahalla ollessaan ja samalla myös kääntymään mahalta selälleen. :heart: Nyt kun laittaa masulleen, niin heti molskauttaa ittensä selälleen. :D Pitää vaan olla tarkkana siinä, ettei pää kolahda maahan, kun heittäytyy niin vauhdilla.

Siinäpä tärkeimmät tälle illalle...
 

HEIPSAN!!!

Mäkin pääsin pitkästä aikaa juttuja lukemaan.
Meidänkin pikku mies on alkanut tosi paljon päätään kannattelemaan ja muutenkin seurustelemaan. Hereillä ollessa on silmät suurena ja juttua tulee. Hymyjä jätkä ei helposti anna mutta jos saa hymyilyn alkuun niin hymyjä kyllä riittää=).

Nyt kyllä taidan yrittää saada unta että jaksaa taas huomenna.
Kirjoittelemisiin :wave: !

Hepotyty ja Kasperi vähän alle 2kk
 
Vaniljatäti ja muut Ruotsinmatkaajat: Meillä ei ollut Tukholman-risteilyllä (14.6) mitään henkilöllisyystodistuksia kenellekkään lapsista mukana, eikä niitä kysytty ei lapsilta eikä aikuisilta.
Meillä Pojalla ikää nyt 2 kk 3vk ja ensimmäinen flunssa ihan kuumeen kera :(
Muutoin nauravainen ja tyytyväinen poika ollut. Olipa helpottavaa lukea että on muitakin kätkytkuolemaa pelkääviä,itse säpsähtelen yöllä ihan tarkistamaan että vauva hengittää. Kahden erityislapsen äitinä olen myös ilolla seurannut vauvan kehitystä, joka isosiskon tavoin vaikuttaa normaalilta =) siinä on jo aihetta Hymyyn.
 
Ihana ilma... ja me pojan kans sisällä.. Mies ja lapset lähti ponttoonilautalla alajoelle uimaan... siellä aivan ihana hiekka ja keskellä jokea polviin asti vettä.. oispa kiva olla ittekki mukana..


Hitto.. mie olen aivan jääny taas koukkuun tuohon huuto.nettiin.. välillä se meni ohi, mutta nyt se tuli taas takasin... Äsken huusin sieltä Paavolle aivan ihanan toppahaalarin asusteineen... :whistle:
Sieltähän saa todella hyvää tavaraa edullisesti.. Esimerkkinä siitä tilasin netistä seljan sivuilta pojalle puvun joka makso 29+postarit.. Saman puvun erivärisenä ja ihan uutena sain huutonetistä 4 eurolla ja siihen postarit päälle...!!Pikkusenko harmitti :headwall:

Onhan se kyllä ihana nähä ku vauva kehittyy.. Mies osti sille semmosen Fisher Pricen aktiivimaton ja aluksi vain katteli sitä, mutta nyt viikkoa myöhemmin kovasti huitoo jo niitä riippuleluja ja koettaa tarttua kiinni... On alkanu sitte kans pyöriä "kellonviisarin" tavoin... Muuten ei vielä pyöri. Tosi hyväntuulinen poitsu on.. aina suu leveällä nauraa.. =)

Nyt vielä huutonettiin surffailemaan ku on aikaa...


Hanna ja Paavo
 
Heips

Meillä on kanssa tämä esikoinen mun passissa. Nyt kun ei enää lapsia saa vanhemman passiin, niin hommataan sitten varmaan molemmille omat kun tarvetta tulee. Sitä en vaan tiedä, että pitääkö munkin hommata taas uus passi jos esikoiselle hommataan (joka siis on mun passilla nyt)?

meidän Niilo on nyt oikeestaan totaalikieltäytyjä tissillä. Olen koittanut nyt pumppailla edelleen ja viime yönä sain imetettyäkin. Niilo herää kerran tai kaks yössä ja nukkuu about 22-08. Olen ihan tyytyväinen, ja huomaan kyllä sen, että on nukkunut nyt paremmin kun saa enemmän pulloa. Olen pumpannut tänäänkin vaan kerran, eikä ole yhtään sellainen olo ollut, että tissit olis täynnä, et tarttis pumpata. Sen minkä pumppaan annan Niilolle sit pullosta. Tänään pumppaussaldo on ollut 110ml... :whistle: Eli ei kovin paljoa... No, jokainen tippa on aina hyväksi.

Mut nyt alan siivoo kun on ihannetilanne, Nipa nukkuu, esikko mummilla ja mies bänditreeneissä.

Gabria + Niilo 2kk ja rapiat päälle (melkein jo 3kk! hui kun aika menee äkkiä)
 
Tervehdys teille kaikille :wave: :)

Piiiiitkästä aikaa taas täällä! En edes muista milloin viimeksi olen täällä kirjoitellut kuulumisia :ashamed: Välillä olen pikaisesti käynyt katsomassa kuulumisia, mutta en ole "ehtinyt" mitään kommentoida...

Meillä on ollut aikamoista härdelliä, menoa ja meininkiä on ollut omiksi tarpeiksi, vähän on riittänyt naapureillekin :D
Heinäkuun kolme ensimmäistä viikkoa mies oli siis siellä Helsingissä tekemässä sitä arkijaksoa, ai että se otti koville :ashamed: :snotty: Jotenkin mulla on sellainen tunne, että taisin siitä jotain jo kirjoittaakin :whistle: Mutta kertaukseksi, mies siis oli ne kolme viikko Helsingissä ja kävi aika viikonloppuna kotona. Minä hoidin tätä katrasta täällä yksin ja tuntui ekaa kertaa elämässä, että ompa meillä paljon lapsia :LOL: :ashamed: :) Yksin kun tosiaan navigoi tätä arkea kuuden lapsen kanssa, niin onhan se välillä vähän kaaostakin ;)

Mutta niin vain hengissä selvittiin koko porukka! Aineksia oli kyllä vaikka elokuvaan... Meillä nimittäin on lapset sairastelleet oikein urakalla tänä kesänä :( Kolme nuorinta, siis Maijakin :eek: , ovat nyt sairastaneet vesirokon! Voitte kuvitella, miten kiva se oli käydä läpi siinä heinäkuun alun helteessä :x No, se meni ohitse kertarysäyksellä ja tilalle tuli kauhea oksennustauti :headwall: Kolme lasta oksensi yksi yö kaikki yhtäaikaa... Onneksi mies oli silloin kotona, vuorotellen ja yhtä aikaa hoideltiin lapsia, pesukone ja kuivuri lauloivat klo 2 eteenpäin, oksuvateja putsattiin ja vietiin mehua, pyyhittiin neniä ja suita... Välillä heräsi Maijakin syömään, vaikkei yöllä ole aikoihin enää syönyt. Joskus 6 aikaan aamulla maattiin kumpikin selällään sängyllä, pelkän päiväpeiton päällä (kun kummankin peitot ja tyynyt sekä petauspatja olivat pesussa) ja todettiin yhdestä suusta, että "huh, huh, kun oli rankka yö.." :D No eihän tuollaiselle yölle voi kun nauraa :LOL: Mutta ajatelkaas, näitä öitä mä vielä joskun kaipaan, ihan satavarmasti! Kyllä tässä aika elossa tuntee olevansa ;)

Minä luin vähän harppoen teidän juttuja, anteeksi :ashamed: Yritän saada teidät pian kiinni, että tiedän missä mennään! Tästäkin romaanista taitaa tulla aika omanapainen, anteeksi siitäkin! Mutta jos nyt "oksennan" tähän nämä meidän kuulumiset, niin seuraavalla kerralla lupaan olla hiljempaa omista asioistamme :D Saattaa kyllä olla toiveajattelua :whistle: :ashamed: :D

Maija on nyt siis pian 3kk ja 2vko vanha :heart: Aika menee niin hurjan nopsaan! Hänestä on tullut jo sellainen toisenlainen vauva, katselee kovasti ympärilleen, hymyilee ja nauraa. Toisaalta koen kyllä, että menetimme sen ihan pikkuvauva-vaiheen kokonaan, kun Maija oli siellä sairaalassa sen 3vko :/ Mutta nyt siitäkin tuntuu olevan ikuisuus ja on ollut ihanaa saada pitää Maija kotona!

Maikkuli on edelleen kohtuullisen tyytyväinen vauveli. Aikamoinen sylihiiri hänestä on kuoritunut! Välillä on melkoisen vaativainenkin, silloin jää siivoukset ja muut... Maija on vielä ihan täysin rintalapsi, joten syöttövälit on päiväsaikaan mitä sattuu, välillä tiheämmin, välillä tulee pidemmät unetkin. Yöt hän kyllä nukkuu läpeensä, mistä olen todella kiitollinen. Yöunille hän menee n. 21-22 aikaan ja heräilee aamulla n. 7-8 aikaan. Päivällä meillä ei olekaan sitten mitään rytmiä :/ Aamupäivällä on ihan selvästi hakusessa sellaiset pidemmät unet, mutta eivät yleensä onnistu. Välillä on röyhtäisy tai pieru hukassa tai sitten isot sisarukset pitävät sellaista hulabaloota, ettei unista tule mitään... Maija nukkuu huonosti vaunuissakin. Katsotaan muuttuuko rytmi, kun syksy saapuu ja koululaiset lähtevät kouluun ja meillä kotijoukoilla alkaa kerhot ym.

Paino on noussut ihan mukavasti rintamaidolla ja tälläiset mitat löytyy neuvolakortista:

*syntymäpaino 3920g, pituus 52,5cm, pipo 34,4cm
*2kk paino 5580g, pituus 58,7cm, pipo 38,4cm
*3kk paino 6455g, pituus 61,2cm, pipo 39,7cm

Seuraavaksi onkin sitten 4kk neuvola ja se onkin lääkärineuvola. Piikki muuten tulikin tuossa 3kk neuvolassa, eikä Maija protestoinut asiaa ollenkaan! Kuumetta tosin tuli piikistä, mutta meni nopsasti ohi.

Tuo passiasia on meilläkin ajankohtainen, ensi viikolla täytyy käydä hankkimassa passit isommille tytöille ja Maijalle, samoin me miehen kanssa tarvitaan uudet passit, kun sopivasti umpeutuvat tänä vuonna... No, ompahan sitten taas voimassa! Meillä alkaa olla vähän matkakuumetta! Jännittää miten reissu sujuu ja miten pärjätään Maijan kanssa reissussa. Täysimetys ei varmaankaan ole enää silloin päällä, vaan tarvitaan muutakin ruokaa. No, täytyy ottaa asioista selvää jo reissanneilta ja Minnihiirtä täytyy haastatella, miten he tekevät ruokien ym. suhteen :)

Moonlightille vielä kiitos ihanasta Huggiksesta :hug: :flower: Se on kyllä ihana! Maija viihtyy siinä tosi hyvin ja nukkuu muuten siinä pitkät pätkät! On varmaan niin hyvässä asennossa siinä, ja vielä pystyasennossa, niin ei masuvaivatkaan vaivaa. Jos joskus muistat sen dvd:n laittaa vielä perässä, niin voitaisiin kokeilla jotain muutakin sidontaa :D

Mutta nyt taitaa olla aika mennä nukkumaan tuon kullan viereen :heart:

Voikaa kaikki oikein hyvin :hug: Nyt täytyy käydä kyllä useammin taas palstalla! Elämä on vähän hässäkkää nyt, mutta voi vitsit tämä on "parasta aikaa" =) :wave:

parasta aikaa ja Maija 3kk ja risat päälle :heart:
 
Olipas kiva kuulla susta Parasta aikaa, ja hattua pitää nostaa miten olet saanut noin ison perheen rumbaa pyöritettyä ja jaksat kaikesta kirjoittaa niin positiiviseen sävyyn.

Meillä on myös pienen neidin kohdalta päivärytmit hakusessa, johtuen kyllä muusta porukasta, kun ollaan oltu niin liikkuvaisia, ja pienen on pitänyt nukkua silloin kun on saanut ja hyvin on kyllä mennyt.

Juoma vinkki, oletteko juoneet sitä Hartwallin Fruitya, on tosi raikasta, hieman kuivan siiderin makuista, mutta on siis vishyä ja omppumehua, joten meille mammoille huomattavasti toimivampaa...ainakin itsellä on siiderit jääneet melkolailla kauppaan.

Jaaha, mitähän sitä keksis tälle päivälle, eilinen meni ihan kotosalla, grillailtiin ja saunottiin, äipänkin piti käydä saunasta viilentymässä lasten uima-altaassa ;) , naapurit varmaan katsoi, että nyt olen viimeistään seonnut.

kivaa kun taas on väki piristynyt ja tekstiä on tullut.

T:Minnihiiri
 
Kisareissulta kotiuduttu. taikka oikeastaan se ei meidän kohdalta ollut kisareissu kun perjantai iltana kisa-auto sitten otti ja hajosi. Lähettiin sitten tyhjällä kärryllä sinne auton ostoon. Arpa onni ei taas todellakaan suosinut, kolmea autoa yritettiin eikä saatu yhtään. Pirun kalliiksi vain tuli taas... No tätä tää on...

Huomenna lähetään kesäloma reissulle asunto-autolla. Vielä ei matkasuunnitelma ole selvä, mut ensin taidetaan suunnata tohon haaparannalle ikeaan ja samassa rakennuksessa olevaan lastentarvike kauppaan. Sitten matka jatkuu johonkin. Tän tarkempaa suunnitelmaa meillä ei ole. Sitten tien päällä näkee mihin mennään.

Tulin itseasiassa kysymään et jos joku tietäis voiko imetys aikana uida järvessä/meressä? Vai tuleekohan siitä sitten se rintatulehdus?

Nyt lähen nurmikon leikkuuseen ja pyykkejä peseen niin saa kodin kuntoon ja puhtaat vaatteet raissuun mukaan...

Kojo ja Noora 3kk
 
Kojo Kyllä minä ainakin oon uinut tuollaasessa hiekkamontussa vaikka oon imettänyt. Ei tullu tulehdusta, pukia vaan lämpöösesti sitten päälle. Ja hyvää reissua!
Ihanasti kyllä kirjootit parasta aikaa elämästänne. :)
Kukas sitä kirjoitteli, että isompi sisarus on "taantunut" osaamisessa taakse päin. Niin myös meillä, tuota pian 4v. isoveljee pitää syötellä aina välillä, auttaa pukemisessa kun ei reppana muka saa puettua.
Nyt pyytelen kaikilta anteeksi, kun en ikinä muista mitä kukakin on kirjootellu ja en kommentoi niitä. Oon niin homespää. :ashamed: :whistle:
Kyllä sitten muistaa, kun on tekstin lähettänyt, että tuota ja tuota asiaa piti kommentoira.
Huomenna kans lähdetään naantalia kohti. Tiistaina pitääs sitten mennä käymään muumimaailmassa ja keskiviikkona sitten kotia kohti. Pitääs pakkaalla mutta täällä konella sitä vaan istuu. :whistle:
Mutta hyviä viikonalkuja kaikille!! :wave:

Elli Ja Justus pian 3kk :heart:
 
Oli kyllä mukava kuulla sinustaki Parasta Aikaa.. Minnepäin te oletta lähössä? Ulkomaille?
Olis kyllä ihana lähteä johonki.. Mistä ihmeestä te saatte muuten energian lähteä vauvojen kanssa reissuun?? Olen muka kans suunnitellu jotaki pientä reissua, mutta ku se on muka niin hankala lähteä tuommosen vauvan kanssa... tai sitte mie vain teen siitä asiasta niin hankalan :ashamed: Minusta jo tuommonen 120km matka tuntuu ylitsepääsemättömältä... :/

Paavo alkanu jo kovasti ääneen hekottaa... Aluksi ku juttelee sille niin saa vain leveän hymyn, mutta jos jaksaa vain jatkaa niin palkinnoksi saa mehevän naurun ;) Oikea hymypoika!
Minun on pitäny ny lämpösten päivien aíkaan käyttää poitsua joka ilta pesulla ku on aivan mahoton hikoilemaan ja varpaanvälit kerää aivan mahottoman määrää tavaraa... :whistle: En ymmärrä, että mistä se saa sinne noukittua kaikkea töhnää.. Vaikka meillä on aina aika siistiäki ettei siitä pitäis olla kyse..

Hui mulla jo kauhistuttaa, että mitenköhän sitä sitte jaksaa/pärjää ku koulut alkaa.. Mies on ollu nyt Juhannuksesta saakka kaverina pyörittämässä tätä arkea..vielä sillä ois 3 vkoa isyyslomaa, jonka jälkeen töihin ja lapsilla tietenki alkaa se koulu ja minunki on sitte joka aamu herätettävä ne ja laitettava/vietävä kouluun.. Matkaa on 2450 metriä ja koulukuljetuksen saa jos matkaa on 2500 metriä eli 50:stä metristä jää vaille!!! Eli itte on kuskattava... Toivottavasti säät nyt suosis että lapset voi pyöräillä... muuten on Paavoki sitte aamulla kiskottava ylös ja lähettävä viemään niitä autolla. Meillä ku on nyt vieläki semmonen "rytmi", että se laittaa nukkumaan joskus klo 23.30 ja herää klo 10 (syö kylläki kerran tai pari yöllä) ja nukahtaa sitte vielä pariksi tunniksi. Niin ja vaunuissa ei vieläkään suostu nukkumaan... tuntuu jo, että aivan turhaan ostin 800?:n vaunut ku ei se niissä ees viihy... :headwall:

Tämmöstä tällä kertaa... Mukavaa sunnuntaita kaikille!! :wave:

Hanna ja Paavo (kohta 10vkoa)
 
Ihana oli kuulla Parasta aikaa sinun kuulumisia. =)

Joku kysyi uimisesta, olen minäkin käynyt uimassa, joskin saunasta (vilukissa). Ja ei siellä varmasti tuntitolkulla kannata lillua, sit mulla ainaki varmaan tissit paleltuis. Mut hyvä vinkki jos meinaa tukkeutua tai tulehdusta pukkaa päälle niin saunaan hieromaan niin kyllä helpottaa.

Meillä tuo Peetu tykkää nukkua yötkin vaunuissa, nukahtaa vaubuihin ja jos nostaa omaan sänkyyn herää heti. Esikoinen nukkuin kanssa n. 4kk ikään saakka yöt vaunuissa. Kai siinä on turvallista kun on pieni tila.

Päivällä ei ole meilläkään minkäänmoista rytmiä ja yötkin vähän vaihtelee, nukkuu 6-10 tunnin pätkiä, vähän riippuu, mutta molemmat kelpaa mulle, kunhan nyt nukkuu

Meillä kanssa tuon 3 veen kanssa taantumaa tullu, piirtelee seiniin ,repii tapetteja, mitä ei ikinä ennen tehnyt |O Syöttää pitää ja hoitaa kuin vauvaa, no sehän on selvää. Ja aina tietysti haluaa syliin kun vauvan otan vaikka muuten ei niin sylissä viihdykkään. Koitan kyllä järjestää meille vähän joka väliin aikaa että saisin olla vain tytön kanssa, että ei kovin tuntisi mustasukkaisuutta kun kuitenkin 3 vuotta oli se meidän lellikki ja kaikki aika käytettiin häneen. Onhan se iso asia kun yhtäkkiä tulee vauva joka vaatiikin niin paljon äidin aikaa :heart: =)

Kohta tulee vieraita, kiva nähdä kaveria jolla la viikon päästä. Ja naapuriin oli eilen syntynyt tyttö ja kohta syntyy toisellekkin kaverille, eli ainakin 3 vauvaa tuttavapiiriin tulee nyt lähiaikoina. :heart:

Mut nyt heräs Peetukin...

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Tiitteräinen ja lapset
 

Yhteistyössä