***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

Täällä justus on nukkunut nyt pari yötä kokonaan. Päivällä on aika paljon hereillä, päivällä otettaan yhdet pitkät päikkärit ja illalla sellaset pikkuiset torkut. Ja aamusta kun noustaan ylös niin on n.1 h hereillä ja sitten taas nukkuun. Reppanalle sitten kans tuli se silmätulehdus, mutta onneksi oli jo tippoja valmiiksi, että sai heti ruveta laittaan niitä, kun huomas että silmä rähmii. Isoveli haettiin justiin mumman luota kotia. Oli yö kylässä, kysyin että meetkö uudestaan niin tuumas ettei mee. Mä kysyin, että mikset niin sano, että meen seuraavaksi kummisedän luo yöksi. :LOL: Kyllä nuo niin ihania nuo 4-vuotiaat. :heart:
Justus myös katsoo meillä tv:tä, mainokset ja piiretyt on hyviä. Jokeltelua tulee aika ajoin paljonkin, mutta välillä on päiviä ettei mies paljoa "puhu".
lelukaaressa kilpikonna on hyvä juttelu kaveri, sille justus voi toimittaa kauankin. Muutenkin viihty lelukaaren alla hyvin, ottaa kiinni leluista ja tutkii niitä. Yks päivä justus huomasi omat kätensä, niitä se käänteli naaman edessä aika kauan ja tutki mitkä ihmeet nuo on. :heart:
Mutta nyt pitää mennä tekeen digestive-jäätelökakkua, kun on illalla kynttilä kutsut. Ja pitää vielä vähä siivota. Olis tosiaan muuten kiva kuulla näistä vanhoistakin jotka on kirjoitellu tänne, vaikka on uudetkin tervetulleita! ;)

Elli ja Justus

Joku, oisko ollut Hanna, olikin jo ihmetellyt mihin mie olen kadonnut.
Olin tossa reippaan viikon mökillä ja sunnuntaina tuli serkkuni meille kylään ja on meillä perjantaihin saakka.

Meillä on neidin vatsakivut huomattavasti vähentyneet. Yöunet ovat myös pidentyneet. Ensimmäinen syöttö ollut viime aikoina vasta neljän viiden aikaan ja seuraava sitten kahdeksan aikaan. Kymmenen aikaan useimmiten noustaan. Niin ja neiti on yleensä nukkumassa kymmeneen mennessä. Noin klo 11 neiti ottaa päikkärit vaunuissa, jotka kestää 1-5 tuntia. Välillä kyllä saa käydä hyvinkin tiheeseen tuttia nostamassa ja hyssyttelemässä.

Ehkäisystä ollut puhe. Mie käyn 3.8. laitattamassa kuparikierukan. Pihi, kun olen niin päädyin kupariin enkä hormooniin. :D Joku kyseli ehkäisykapselista? Mulla oli semmonen muutamia vuosia sitten. Muuta vikaa ei ollut kuin se, että kuukautiset tuli tosi epäsäännölliseksi. Parhaimmillaan oli 5kk väliä ja lopussa sitten tuli kahden viikon välein. Silloin leipäännyin siihen jatkuvaan vuotamiseen ja kävin poistattamassa kapselin. Kapseli oli mulla toisesta päästään juuttunut kudoksiin ja ei oikein meinannut lähteä suosiolla, mut lähti viimein kuitenkin, kun lääkäri sitä tarpeeksi kauan tempoi, joten miulla arpi on hyvinkin pieni.

Meidän neiti on tyynyfriikki muuten. :LOL: Mökillä tuijoitteli semmosia kukkakuvioisia tyynyjä ihan tohkeissaan ja meillä tuijottelee semmoista punamustaa pörrötyynyä silmä kovana. Lelukaaren allakin jo viihtyy jonkin verran ja huitoo niitä leluja, mutta ei ole vielä hokannut, että kädet ovat hänen. Päätään neiti alkaa myös jo pikkuhiljaa hienosti kannattelemaan. Kovasti myös meillä hymyillään ja jutellaan. Höy ja häy ovat lempisanoja.

Mut siinäpä ne tärkeimmät. =)

-mennis-

Heipä hei,

kirjoittelin muutaman kerran odotuspuolella tähän pinoon. Näköjään taas enemmän menny taustailuksi :)
Mutta kirjottelen aina kun viitsin... :ashamed:

Meille syntyi kesäkuun 4. päivä (eli meni 5 päivää yli) tyttö. Syntymähetkellä mitat olivat 3770g ja 52cm. Synnytys meni hienosti mut osastolla olo oli tuskaa..........!Lähdinkin itse kotiin seuraavana päivänä ja neiti meni lastenosastolle sinivalohoitoon. Yksi satsi tuplavaloa riitti(sittenkin...) ja neljän vrk:n vanhana kotiutui.

Suloinen neitokainen on, isot sisarukset innolla hoitelevat myös :) 2-vuotiaskin on vauvaan suhtautunut hyvin, kun ensijärkytyksestä selvisi :heart:

Yöt menny suht hyvin, puolilta öin nukkumaan ja useimmiten yhdesti syö. Viime yönä kyllä nukkui yli 7h putkeen..mulle luksusta kun edellinen vauva nukkui tosi huonosti, ja ajoittain vieläkin. Päivällä valvoo sit paljonkin, kovasti juttelee ja naureskelee. Parhaat jutut saa neuvolasta saatu nallen kuva :) Äiti tulee varmaan hyvänä kakkosena.

Lattialla en oo kovin uskaltanu neitiä pitää, ku tuo 2vee on semmonen hulisanteri, ettei muista varoa.

Mulla on semmonen kutina, et ollaan Tiitteräisen kans samoilta kulmilta =) Tai siis samalta paikkakunnalta...tuskin nyt ihan naapureita kuitenkaan..että terve vaan :wave:

piti vielä tulla katsomaan uudet viestit ja myöhäispalalle, kun telkkarin ääressä rupes silmä menemään väkisinkin kiinni.

Täällä sateli aamupäivästä joten tuli siivottua, oltiin oikeesti anopin nimppareille menossa, mutta kun odotin, että neiti heräilee niin ennätin imuroida ja vähän lattioitakin pyyhkiä. Kuvittelin kun laitoin neidin unille, et nukkuu puolisen tuntia, että ehditään muut laittautua, mutta hänpä yllättikin nukkumalla melkein kolme tuntia.

Kylläpä tää kesä on mennyt hirmu vauhtia, kohta alkaa jo elokuu, tänään illalla kun oltiin lasten kanssa ulkona, oli ilma jotenkin jo syksyisen tuntuinen, vaikka vielä niitä kesähelteitä odotellaan.

Kovasti mielenkiinnolla jo seuraavaa Helmin neuvolakäyntiä odotan, on meinaan posket pyöristynyt todenteolla ja leukojakin on kaksi, tuskin paino enää kulkee miinuskäyrillä. Elokuussa käynkin komesti samaa neuvolatätiä katsomassa, Helmin kolmikuis neuvola, pojan kolmivuotisneuvola joka siityi kuukaudella kesä sulkujen takia ja sitten tytön viisvuotis neuvola.

Nyt taidan hipsiä nukkumaan.

T:Minnihiiri

Terve vaan lobelia :wave: :wave: ja muutkin =)

Täällä viime yö meni taas hienosti. Peetu nukkui melkein 10 tuntia yhteen soittoon. Sitten söi ja jatkoi vielä hetken unia. Päivällä sitten valvoo enemmän ja nukkuu vaan pikkutorkkuja mutta sama kunhan yöt nukkuu (kun äiti valvoo) :saint:

Tulin taas just lenkiltä ja oon kyllä ylpeä ittestäni, kolmas kerta kun kävin juoksulenkillä ja jaksoin jo 4 km juosta yhteen soittoon, jee!! Eiköhän se kymppikilsa loppusyksystä jo mene :)

Mut nyt ukon viekkuun, esikoinen jäi siskon luokse yökylään. Mielellään jäi kun siellä on leikkikaveri, innolla toinen jo odottaa milloin pikkuveli alkaa hänen kanssaan leikkimään.

Tiitteräinen ja Peetu 2kk ja risat

PS. Lobelia, laitan sulle y-viestin :)

Pitkästä aikaa...

Oltiin viikon verran Itä-Suomessa mökkeilemässä ja sitten oli häät. Nyt alkaa kotitilanne taas rauhoittua... =)
Meille kuuluu ihan hyvää, poika kasvaa kovasti. Maidon tulo on mulla hyvinkin toisaikaista, toisella kerralla tuntuu tulevan hyvin, toisella kerralla ei mitään. Poju onkin aika paljon siirtynyt pulloon ja mä olen pumppaillut maitoa. Eilen sain pumpattua 20ml yhteensä yhdellä pumppauskerralla ja tänään 120ml... eli todella isoa vaihtelua on... koitan nyt kuitenkin vielä pitää tuota maidontuotantoa yllä, jos vaikka vielä saatais tissiteltyä. Jos saan "oikeeseen aikaan" tarjottua tissiä pojalle, niin suostuu ottaa, mutta jos menee minuutinkin yli, niin sit ei enää onnistu... :D hän on vähän "känkkä" tuon tissin kanssa...

Mut koitan lueskella teidän muiden juttuja, sitä on ihan pihalla että mitä teille kuuluu...

Gabria

Liityttiin sitten Nea-neidin kanssa tänne. Täällä 19.5 syntynyt neiti, rv:lla 36 :) Silti kuitenkin painoa oli huimat 3320g ja pituutta 49cm :) Meillä neiti on ruvennut nukkumaan koko yöt, parhaimmillaan 11 tuntia putkeen ilman syömistä :p Mutta oikeestaa semmosta mun piti tulla tänne kyselee että ei kenelläkään ois kantoliinaa (siis hug-a-bubii) myynnissä? Semmone ois kiva ku toi neiti on semmonen että panee isin ja äitin kantelee itteensä kokoajan :saint:

Ajattelin pitkästä aikaa tulla sanomaan muutaman sanan.

Tyttö on kasvanu valtavasti. Itteäki ihmetyttää, miten nopeasti vauvat kasvaa, mutta niin ne näyttävät tekevän. Päätä kannattelee jo loistavasti ja hiljalleen löytyvät kädetkin. Huono puoli tuossa käsien löytämisessä on se, että ne ovat löytäneet tiensä myös suuhun. Peukaloa syödään antaumuksella ja jos yrittää tuttia tarjota niin se lentää välittämästi kaaressa suusta ja sormet tilalle. :LOL:

Ihanan kiltti tenava on kyllä. Nukkuu öisin ensin noin 6-7h ennen ko herää syömään ja sitte nukkuu sen 2-3h kunnes äiti herää kattomaan Serranon perhettä.. Ja nukkumaan laittaa iltaisin aika kiltisti. Nytkin vain vein omaan sänkyyn niin sinne hän jäi jutteleen mobilelle ja hetken päästä varmaan nukahtaa. :)

Ehkäisystä, että kävin hakemassa tänään nuo minipillerit. Saa sitte nähä, millon alan niitä syömään. Aika pian varmasti ko en sitä pikkukakkosta vielä halua.

Terveisiä taas pyörälenkiltä ja saunasta :wave: 14 kilsaa kävin polkasemassa, millonkahan opin ihmisten tavoille ja ajoissa nukkumaan :ashamed:

Mutta jos harrastaa meinaa niin yöpä se on parasta aikaa kun tietää ettei kukaan kysele perään kun lapset jo nukkuu. Ja päivällä on aivan liian kuuma mitään liikuntaa harrastaa. Ja nuo kilot kun haluan pois keinolla millä hyvänsä |O

Hui kun nuo teidän vauvat on pieniä vielä kun suurin osa näyttää alle 6 kiloa painavan. Meillä kun tuo pieni jättiläinen ei ole enää yhtään vauva. Pituutta tullu hurjasti mut ei oo mitattu paljonko ja silloin 7 viikon ikäisenä painoi sen 7100g :heart: Tyytyväinen pieni mies kun vaan ruokaa saa ja unta. Juttelee, kiljuu, nauraa ääneen ja hymyilee :heart: Leluja tapailee ja mobilea huitoo käsillään ja nyrkki on jo löytänyt tien omaan suuhun. :heart:

On se vaan ihana katsoa kun ne kasvaa ja kehittyy. Isollasiskolla vaan ihan 3 vee uhma joka koettelee hermoja aikalailla mut kaippa sekin ohimenevää. Ja onhan se kun on 3 vuoden ajan ollut se "vauva" ja saanut kaiken huomion ja enää se ei onnistukkaan. Kyllähän se on selvää että takapakkia vähän tulee.
Mut aika aikaa kutaki.

Nyt taas unille! Öitä!

Tiitteräinen ja Peetu + pikku-uhmis neiti

ja aikaista sellaista, me ollaan tänään noustu jo seiskalta, keskimmäinen tuli pissahädässään meidän huoneeseen ja samalla sitten huomasinkin Helmin vaipan fuskannneen, olin yöllä unenpöppörössä onnistunut laittamaan se jotenkin huonosti, vaippa oli lähes kuiva, mutta selkä ja lakana märkiä.

Tiedoksi kaikille jotka tarvivat vauva ikäiselle passia hommata, niin se ei olekaan ihan pala kakkua, äidin passiin sitä ei voi enää liittää, ja kuvien suhteen uudet passit on entistä tarkempia, eli enää kaikki kuvaamot ei sitä onnistu ottamaan, ja hintakin on ihan toinen, ennen oma kuva kun maksoi noin 5 euroa, niin ainakin yksi kuvaamo ilmoitti hinnaksi 29 euroa! Kuvat otetaan siellä ainakin studiossa noista pienistä ketkä ei osaa istua, sinne joutui vielä oikein tilaamaan ajan, ja olisin saanut sen vasta 11.8, joten kotona tein soittokierroksen, joka ainakin tuotti sen tuloksen, että päästään tänään kuvaan, hinnasta ei kyllä ole tietoa.

Kylläpä noi rakennusalan ihmiset on huonoja pitämään aikatauluista, meidänkään piirtäjää ei sitten kuulunut, nyt kyllä soitin perään ja lupas tulla tänään, riittää kun yksi on jo tehnyt oharit. Vaikkakin olen miettinyt, että onko tää jähmeä alku enne, että meidän ei pitäis mitään lisä tilaa ruveta tekemään ;) , joten otin eilen yhden tarjouspyynnön valmistalostakin...

Meille on taas tänään aamusta tulossa kasa äitejä ja lapsia leikkimään, onneksi sää on hyvä, niin voidaan olla pihalla, säästyy koti huomattavasti siistimpänä.

Meillä isäntä aloitti työt maanantaina, ja heti kyllä huomaa, että sanomista tulee taas paljon helpommin, ärsytys kynnys on paljon matalammalla, vaikka luulisi, että kun yhteistä aikaa on vähemmän, niin sitä ei ehtis edes hitsata yhteen. Ei varsinaisesti olla tapeltu, vaan molemmat kyräilee tahollaan, no ehkä tää taas tästä tasaantuu.

Meidän neito on kanssa, hyvä nukkumaan ja muutenkin oikea hymytyttö, tuntuu, että teen jo surutyötä, tyyliin tää on mun viimeinen vauva, nyt rupean hyvinkin ymmärtämään suurperheitä!

Kirjoitelkaa paljon!

Olen jo useampana päivänä lueskellut ja päässyt lähes kirjoittamiseen saakka, kunnes on tullut jotain, yleensä nälkä tai tylsyys neiti Vauvalle... että yritän muistaa kommentoida kaiken, minkä aioinkin :LOL:

Kojo vai kuka siitä kätkytasiasta puheli, minä olen aivan samanlainen, neiti sai tässä nuhan aikaiseksi ja pelkäsin jatkuvasti, että hän ei saa henkeä. Muulloinkin käyn kyllä öisin tsekkaamassa... ilmeisesti mies tekee samaa, olen yllättänyt hänet muutaman kerran öisin vaeltelemasta sängyn ympärillä. Ilmeisesti muutenkin ihan normaalia ja hyvinkin yleistä pelätä moista asiaa, vaikka lääkärit ovatkin sitä mieltä, että on paljon normaalimpaa säilyä hengissä.. ja myöskään nuhaan vauva ei kuulemma tukehdu... mistäköhän ne aina arvaa, että tuo on mun esikoinen :kieh:

ADHD:stä sen verran, en ole varsinainen asiantuntija, silloin kun minä olin lapsi, tällaista oltu vielä keksittykään, tuolloin olin vain ylivilkas tai ylienerginen ja keskittymiskyky puuttui siksi.. mutta yleensä nämä tällaiset lapset viihtyvät paremmin television äärellä, mikäli sieltä tosiaan tulee jotakin, mikä heitä kiinnostaa. Liika television katselu voi aiheuttaa ehkä epilepsiaa enemmänkin (varsinkin ne välkkyvät peliohjelmat), mutta ei se kyllä muuten mitään adhd:tä aiheuta... tietääkseni ainakaan...

Niin sitä piti sanoa, että ihania nimiä olette antaneet lapsillenne! Ja Fangis taisi kysellä, että miten lapsi saadaan nukkumaan helposti. No meillä se menee niin, että illalla neiti tissittelee ensin sohvalla sylissä, torkahtaa, siirrän sänkyyn joskus yhdeksän-kymmenen maissa ja saattaa nukahtaa sinne, jos ei, otan vielä sänkyyn vierelle ja syötän uudelleen ja silloin yleensä on sitten tolkku pois kerrasta. Sitten hän herää viiden jälkeen syömään ja sammahtaa uudelleen ja kuten tekstin pituudesta voi päätellä, hän nukkuu edelleen. Tosin aamuruoka yleensä aiheuttaa sen, että hän jää nukkumaan meidän sänkyyn, jossa tuntuu nukkuvan kyllä kovin paljon rauhallisemmin, kuin omassaan :ashamed:

Meillä on mennyt ihan hyvin, tuo nuha hieman sekoitti arkea, mutta onneksi ei noussut kuumetta ja olen lääkinnyt häntä juomalla yrttiteetä (herukoiden lehtiä, nokkosta, vatun lehtiä, kamomillaa) sekä latasin äitiyslaatikon sivureiät täyteen valkosipulia. Tuntuu, että on auttanut. Lueskelin noita teidän juttuja ja keräilin hieman vatun lehtiä sekä nokkosta ja join teessä ja kyllä se maito tuntuu ehkä herkemmässä hieman olevan. Vatun lehdet muuten auttavat vatsavaivoihinkin samalla. Sellainen asia muuten selvisi lääkärissä, että flunssa voi tulla ainoastaan tarttumalla, sellaista kuin vilustuminen ei kuulemma olekaan. Että huolellisella käsienpesulla, etenkin vieraat, voi välttää monta tautia. Tämäkin olisi voitu välttää... onneksi ei tullut kovin pahan tautina ja ehkä meillä on hyvä vastustuskyky :heart:

Ollaan viihdytty täällä talossamme erittäin hyvin, en meinaa malttaa edes kaupassa käydä... mutta aina selviää jotain huonoakin... myyjä oli uusinut piipun ja jättänyt tekemättä olohuoneen pönttöuunille hormia... nyt tarvitaan muuraria paikalle ennen talvea... ja tietenkin taas kallis lysti, pelkään pahoin... no, aika pieni paha onneks siihen verrattuna, kuinka ihanaa täällä on.

Joku kyseli, että onko vauvoja, jotka vaikuttavat vanhemmille kuin ovatkaan. Neiti syntyi 40+1 ja hänessä ei ollu kinaa enää lainkaan ja oli muutenkin erittäin jäntevä syntyessään. Istukka olisi kuulemma lakannut toimimasta hyvinkin pian. Lääkäri juuri eilen päivitteli, kuinka tämä voi jo seurata katseellaan niin hyvin ja olla kovinkin seurallinen sekä paljon valveilla. Että on hyvinkin mahdollista, että alkuperäinen laskettu aika, joka oli siis laskettu siitä, kun uskoisin hedelmöittymisen tapahtuneen, olisi ollut se oikea. Tiedä häntä ja pääasia on, että on terve ja kehittyy hyvin :)

Noniin, romaanihan tästä taas tuli, onneks kirjottelen harvemmin nykyisin :LOL: Voikaa kaikki hyvin ja kirjoitellaanpas taas ahkerasti =)

Aurinkoisia päiviä toivoo Viivi vauvoineen 2 kk 1 vko ja pari päivää päälle :flower:

Unohtui kommentoida siihen ehkäisyasiaan. Me pääteltiin, että koska mulla on jo sen verta vuosia, että jos kolme lasta halutaan, niin tarvii pistää toimeksi :LOL: No lähinnä siksi, etten tahdo sitten joutua niihin 35-vuotiaiden lisäkontrolleihin, miehen veljen vaimo odottaa juuri tuossa iässä ja sanoi, että Tampereen seudulla on ainakin vähän stressaavat kontrollit. Tiedä sitten, onko vaan lääkäreistä kiinni, mutta kuitenkin... Mutta luonto saa siis päättää meidän kohtalon. Jos olisin ottanut ehkäisyn, olisin halunnut ehdottomasti kokeilla sitä ehkäisyrengasta, laitetaan kolmeksi viikoksi itse paikalleen ja sitten vaan pois ja menkat ja uusi kehiin. Moni on sitä kehunut. Toinen mitä on kehuttu paljon, on ehkäisylaastari. Kaikkea ne keksiikin :LOL: mutta ei muuta kuin kokeilemaan! Nyt lakkaan jaarittamasta.

Ompas tänään ollu hiljasta täällä...

Tyttö sai ekat rokotteet tänään. Kovin on ollut itkuisa ja koko ajan on jollain tapaa täytynyt viihdyttää kun ei hetkäkään ole alkanu itekseen olemaan niinkuin yleensä. Kiltisti meni yö unille, joten toivotaan et olis huomenna jo oma aurinkoinen itsensä.

Meillä on vieraita ollut kovasti käymässä. Koko viikon on joka päivälle jotain kesä vieraita riittänyt kyläilemään. Mukava on kaikkia nähä, mut helpompaa olisi jos vähän tasoittuisi nämä vierailut vaikka kahelle eri viikolle. Mut en valita... kyllä täällä sit taas talvella saa oman perheen kanssa köpistä...

Nyt oon niin väsyksissä et taijan siirytä tuonne peiton alle...

Kojo ja Noora 3 kk

No niin, nyt on taas meilläkin netti auki, joten pääsee taas kuulumisia lukemaan ja kirjoittamaan. :wave:

Hemppukin näköjään katselee Serranon perhettä. Samoin minä. :) Hassu sarja mutta nähtävä se on kumminkin melkein joka päivä. Jos ei kokonaan niin ainakin osa siitä.

Talopaketeista on ollu puhetta. Me haaveillaan kovasti oman talon rakentamisesta. Tontti on jo valmiina ja talopaketista odotetaan tarjousta muutaman viikon sisällä ja jos ei nyt aivan maltaita maksa niin sitten tilataan se. Tarkoituksena olis aloittaa pohjatyöt tontilla tän vuoden puolella ja rakentaminen ens vuonna. Omaan kotiin pitäis päästä muuttamaan ens vuoden joulukuussa viimeistään. Nyt asutaan vuokralla rivari kolmiossa, oma asunto piti myydä kun mies sai oman alan töitä toiselta paikkakunnalta.

Konsta on kasvanu valtavasti ja on niin iso poika jo, että äitiä ihan hirvittää kuinka nopeesti aika on menny.. Sunnuntaina viedään poika ekan kerran 2 tunniksi hoitoon mummolaan kun me mennään miehen kanssa leffaan. Ens viikon torstaina tuun kirjottaa Konstan neuvolakuulumiset kun sillon mennään taas neuvolaan.

Nyt me mennään Konstan kanssa päikkäreille kun takana on hieman rikkonainen yö. |O Konstalla alkaa jo olla melko selkeä päivärytmi mutta välillä on meilläkin niitä aikoja että nukutaan tai valvotaan koko päivä putkeen.

HeLiNä & Konsta

Nyt on tullut meiltä tekstiä ihan liian laiskasti, liekö perheen lomat painaneet päälle, mie olen jo monta kertaa käynyt kurkkimassa, eikä ole uusia kuulumisia tullut!!!

Tänne ei oikeesti ihmeitä kuulu, mutta senkin ajattelin tulla tänne kertomaan...

Eilen meillä kävi se rakennuspiirtäjä, ja piirsi tähän meidän talon kylkeen 25 neliöisen terassin jonka alle tulis varastot, niin sitten saatais talon sisällä oleva autotalli asumis käyttöön, eli projektista tuleekin suurempi kuin olin ajatellut, kuvat olis parin viikon päästä valmiina, täytyy mennä jossain vaiheessa hattu kädessä pnkinjohtajaa tapaamaan...

Käytin eilen neidin siinä passikuvassa, ei sitä tässä kuvaamossa missään studiossa otettu ja hintakin oli 4kpl 8 euroa ta 8kpl 10 euroa, eli kovasti on hinnoissa eroa. Kuva oli kylläkin sellainen, että suuttuu varmaan isompana, kun on vahän hassusta kulmasta otettu, niin näyttää prinsessa tosi paksulta ja nenä on niin pystyssä, et kärpäset vois lentää suoraan sieraimiin ;) . Mutta suloinen on kuitenkin.

Vähän mietittiin jos lähtis saareen viikonlopuksi, sais käytyä samalla vähän mustikoitakin poimimassa.

Eli nyt kaikki kirjoittelemaan!

Jospa mieki sitte tänne jotaki joutavanpäiväsiä naputtelisin.. Talohommista ollu puhe, niin me rakennettiin vuonna 1999/2000 puolitoista-kerroksinen Lappli-talo... Silloin muka niin suunniteltiin kaikkea kivaa taloon yms. mutta nyt alkaa tuntua, että ei tämä talon sisustuskaan ole enää sitä minkälainen haluaisin sen olevan.. :ashamed:
Oikeastaan jos remonttia vois alkaa tekemään niin kaikki menis uusiksi... eikä ole ku 7-vuotta ku tähän muutettiin... Niin se äkkiä mieli muuttuu.. ja markkinoille tulee kokoajan kaikkea ihanaa esim. laatta-valintoihin... Silloin vuosituhannen vaihteessa ei ollu ees vielä mosaiikkia markkinoilla!! Ainakaan täällä.. Noh.. jos vielä oottelis sen 7-vuotta ja sitte alkais tekemään pikkuhiljaa remonttia.. silloin pitäis olla jo taloki kohta maksettu...

Täytyy varmaan alkaa tälläämään itteä ja lähteä käymään kylällä ku ois apteekkiin asiaa.. Paavoa syöny sääsket niin täytyis käydä hakemassa jotaki helpotusta kutinaan. Minusta ei ole mikään niin ärsyttävää ku se että ku laittaa nukkumaan ja vähänajan päästä alkaa pingaus korvanvieressä... Ja tämän kesän sääsket on vielä niin pieniä, ettei niitä meinaa ees nähä.. sama se vaikka itteä syövätki, mutta ku ei vauvaa söis... :(

Hanna ja Paavo :heart:

Moi vaan!

Vai on kaivattu palstalle aktiviteettia! No meillä ei niin ihmeitä ole tapahtunut, olen lähennä lueskellut teidän muiden juttuja.

Meillä on isot lapset olleet uimakoulussa, alku oli tosi rankka kun oli kaamea tuuli ja lapset meinas hukkua sinne tyrskyihin. Ryhmäkin oli liian vaativa. Nyt vaihdettiin sopivampaan ryhmään ja sääkin suosii taas, joten ihan kivaa aktiviteettia lomalle.

Mietin myös vähän syksyksi harrastuksia heille. Tähän asti eivät ole harrastaneet mitään, kun ovat olleet pitkää päivvää koulussa, iltksessä ja päiväkodissa. Mutta nyt kun ovat vain puolipäiväisesti, ajattelin kannustaa heitä syksyllä vähän harrastuksiin. Poika kiinnostui partiosta kun aloin puhua siitä, tyttö ei vielä ole ihan varma menisikö taitoluisteluun. Kunpa löytyisi joku kaveri sinne, sitten varmaan menisi.

Viikon päästä lähdetään autolla Ruotsiin. Mennään Siljalla lahden yli ja ollaan pari yötä Vimmerbyssä, eli käydään Astrid Lindgren -maassa. Jos on vinkkejä, mitä muuta kannattaisi siellä päin tehdä, niin kiittää ja kumartaa. Kolmårdenissa on jo käyty, joten tuskin enää sinne mennään.

Hanna - niin se vaan on, että maku muuttuu. Ja mä ainakin kaipaan ihan vaan vaihtelua sisustukseen joskus. Me on kyllä aika paljon toteutettu uudistuksia huone kerrallaan, eli ei koko taloa kerralla. Meillä on tällainen Kastelli 123-talo (2-kerroksinen, ja puolikaarierkkerit olohuoneen molemmin puolin). Tämä on rakennettu -97 ja me ostettiin -99. Sisustus oli tässä aika erikoinen meidän makuun, joten on pikkuhiljalleen muutettu oman maun mukaiseksi ja tyyliltään yhtenäisemmäksi. Yläkerta on vielä meillä asumaton, lähinnä varastotilana. Siellä on kyllä peruskunnossa lattiat ja seinät (siellä edelliset asukkaat siis asuivat, mutta me ei). Mutta nyt kun lapset kasvavat (6 ja kohta 9 v.) niin tarvittaisiin yläkertakin tehokkaaseen käyttöön ja se pitäisi kunnostaa nyt kerralla kuntoon. Voi kun ehtisi vaikka asuntomessuille, että saisi vähän ideoita, millaiseksi sen laittaisi!

Kuulumisia tulin lukemaan...

[/b]Hannalle pitää sanoa et minä olen aina laittanut sääsken puremiin aloeveraa, ja hyvin toimii. Patit häviää eikä kutia. Laitan sekä itelle että vauvalle. Että kokeileppas!!

Jaas, näköjään toimii mullakin tuo tummennus väärin :eek:

Meillä kans esikoinen innostu mahottomasti partiosta, mutta ku kävi siellä muutaman kerran niin sano, ettei enää mene sinne... kerettiin ostaa jo partiopuseroki... sano, että siellä oli tylsää..

Eli nyt meillä kans sitte sama eessä, että mitähän harrastuksia tytöille sitte keksis...
Laskettelukaan ei kiinnosta, vaikka Levi on ihan vieressä..

Ja kiitos Tiitteräinen vinkistä...

Oma talo ois täälläkin haaveissa, mutta ite ko just aloitin opiskelut niin ei oikein miehen palkalla ostella mitään. Nyt sitte onki hirveät paineet palata takas kouluun, että pääsis valmistuun aiemmin. Tosin taitaa tämä syksy mennä puoliopiskelulla ko en halua tyttöä laittaa hoitoon vielä. Ja toisaalta ko en halua lasten ikäeroksi kovinkaan suurta niin saa nähä, millon oma koti on ajankohtanen.

Tuli noista passikuvista mieleen, että me ollaan lähössä reissuun tässä viikon päästä. Kierrellään viikko Norjaa ja Ruottia. Aluksi henkäsin helpotuksesta ko noissa ei tarvi passia mukana, mutta sitte tajusin, ettei meän pikkuneitiläl ole minkäänlaisia henkkareita.. Vaan eipä niitä ole tuolla pohjosessa koskaan tarvinnukkaan (paitsi systembolagetissa olutta ja siideriä ostettaessa :LOL: ).

Ei kyllä yhtään käy Hannaa katteeksi tuolla sääskien keskellä. Onhan niitä käsittämätön määrä edellisiin kesiin verrattuna. Meilläki on tytön mummola siellä vähän pohjosempana ja sääskiä on vaikka muille jakaa. Ja nyt ko minustaki on tullu tällanen kaupunkilainen, niin niihin sääskiin kiinnittää enemmän huomiota.

Voiko muuten vauva olla kipeä, vaikkei se itke tai ole kuuma? Kun tässä ihmettelen, miten ihmeessä tuo vaan nukkuu ja nukkuu. Eilen oli samallainen päivä, eli yö nukutaan yhellä syötöllä, sitte herätään aamulla tunniksi tai kaheksi ja taas nukutaan välillä syöden sinne neljään asti. Tosin sitte kyllä virotaan ja ihmetellään maailmaa. Tai no, enhän mie ite asiassa tiä, nukkuuko neiti tuolla makkarissa ko ite oon olkkarissa, mutta ko ei ääntä kuulu, nii oletan, että nukkuu. :LOL:

Nukkumisesta puheenollen, saman tien alko kovaääninen juttelu tuolla, joten lopetan tämän oman höpötykseni tähän ja vaihan huonetta. :)

Hemppu

Alkuperäinen kirjoittaja Hemppu81:
Ollaan näköjään Vaniljatädin kans samaan aikaan tuolla Ruottissa liikenteessä. Vieläon hieman auki, mennäänkö ihan Tukholmaan asti, mutta jostain sieltä poiketaan Osloon ja takas pohjoseen kohti kotia. :)
Pitäisiköhän siellä vauvalla muuten oikeasti olla jotkin henkkarit? Meillä kyllä nyt ei ole.

kommentoin edellisiin ja ehkä tyhmä kysymys.. mutta olisko kela-kortista mitään apua? Me oltiin viimevuonna Kreetalla ja hommasin lapsille ja ittelle ne kansainväliset kela-kortit siis missä ei ole ees kuvaa ja lasten nimet oli sitte passissa, mutta missään ei ollu siis niitten kuvia... Ja sitte oltiin kans tukholmassa viikko ja sielläki oli matkassa nämä kansaiväliset korit..

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna-77:
kommentoin edellisiin ja ehkä tyhmä kysymys.. mutta olisko kela-kortista mitään apua? Me oltiin viimevuonna Kreetalla ja hommasin lapsille ja ittelle ne kansainväliset kela-kortit siis missä ei ole ees kuvaa ja lasten nimet oli sitte passissa, mutta missään ei ollu siis niitten kuvia... Ja sitte oltiin kans tukholmassa viikko ja sielläki oli matkassa nämä kansaiväliset korit..
No niin luulen että me otetaan ihan tavallinen Kela-kortti mukaan kun vain Ruotsiin ollaan menossa. Siellähän täytyy vain henkilöllisyys voida osoittaa. Ei me mitään passia edes enää ehdittäisi hankkia.

Yhteistyössä