***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

Moro kaikille :wave:

Viikonlopun pitkä kisareissu takana ja olo hieman väsähtänyt. Pellon jokkis kisoissa oltiin perjantai päivästä saakka. Ilmat tosiaan suosi kun aurinko paistoi koko viikonlopun. Oma kisasuoritus meni ihan mukavasti. Finaalipaikka jäi lunastamatta teknisten ongelmien vuoksi, mut sellasta tää on. Oli kyllä aivan ihana ajaa ja unohtaa kaikki huolet ja murheet hetkeksi ja keskittyä vaan ajamiseen. Miehellä meni aivan loistavasti vaikkei ihan palkinnoille yltänytkään. Harmillinen juttu vain oli kun meän auto meni kaupaksi ja uuttakaan ei saatu ostettua vaikka yritettiinkin. ( Jokkiksessa on sellainen sääntö että kaikki kisaan osallistuvat autot ovat myynnissä kisan loputtua hintaan 1150?) Nyt ei sitten ole autoa millä kisata, mut täytyy yrittää ostaa sit kahenviikon päästä olevista kisoista.

Noora jakso viikonlopun oikein hyvin. Mummo hoiti tyttöä meän keskittyeesä kisa hommiin. Onneksi on tuo asunto-auto niin on kodinomaiset olosuhteet. Välillä saa tytöltäkin ottaa vaatteet pois ja vähän viilentyä auton suojissa. ja köllötelä sängyn päällä leikkimässä.

Noora on alkanu nukkumaan pidempiä yöunia. Viimeyönä veti pohjat...
9 h heräämättä :D Saa nähä onko nää muutamat yöt ollu vaan poikkeuksia, vai joko tosiaan tuo yksikin syöttö jää yöltä pois.

Kiloista ollu puhetta... Mulla tosiaan lähti kaikki kilot aika nopeasti vaikka sitä tulikin sen 25 kg. Mittanauhalla mittailin itteni silloin ihan ekoilla viikoilla kun olin raskaana ja niihin mittoihin kun vertaa niin lantiolle on jääny 4 cm. Sen kyllä huomaa kun farkut meinaa olla vähän tiukat vaikka päälle kyllä menevät. Muualle kroppaan ei oo senttejä jäänyt. Paikoin jopa vähemmän kuin ennen.

Mie kans käyn lukeen näitä juttuja monta kertaa päivässä jos vain kotona satun olemaan. koukkuun se mieki oon tähän hommaan jääny :)

Nyt tyttö heräs torkuilta ja sit lähetään appiukon tykönä käymään...

Kojo ja Noora 2,5 kk

Minä taas täällä yökukkuja :wave:

Just tulin lenkiltä, päätin aloitella juoksemisen pikkuhiljaa ja tänään kävin 1,5km ja hyvin meni. Kai mulle ei sit ihan rapakunto ole kun tuon jaksoin ihan kivuttomasti. :D Jospa ne kilot pikkuhiljaa karisis pois.

Peetu on edelleen kiltti hymypoika joka juttelee kovasti. Aina on asiaa kun menee juttusille :heart:

Tänään oli nukkumassa ja heräili pikkuhiljaa enkä heti mennyt katsomaan, siskonsa 3vee huutaa pian, "äiti tällä on ihan losovaippa" :LOL: Oli avannut bodyn ja riisunut villahousut ja avannut vaipan. Ja Peetu vain naureli ja jutteli. Omatoiminen neiti...

Nyt taidan taas kipsiä pikkuhiljaa unille! :wave: :wave:

Me ollaan taas vaan reissattu kaikki viikonloput, ja pari seuraavaakin taidetaan olla reissussa. Ihan kivaa, että ei tarvii täällä 4 seinän sisällä olla ja näkee ihmisiäkin, mut kyl se aina ainakin sen maanantain vie palautuessa reissusta :| Muuten on kyllä mennyt ihan kivasti, paitsi kun eilen minä onneton menin muutaman pavun syömään ruuassa ja ilta/ yö oli yhtä huutoa :/ Määrä oli tosiaan vähäinen, eli täytyy siis todella tarkkana olla mitä suuhunsa laittaa.

Eilen oli 2kk neuvolalääkäri, kaikki oli hienosti ja neitikin vaan naureskeli lääkärille :heart: Mitat oli 5635g (4480), 58,3cm (53) ja pipo 40 (35), suluissa syntymä mitat. Musta ei oo kauheesti kasvanu, ikää oli eilen 8vko 1pvä. Mut th ja lääkäri sanoivat et hyvin on kasvanu, kai jokainen kasvaa omaa tahtiaan :) Rotavirus rokotekin ostettiin, seuvaavan kerran neuvolassa annetaan eka satsi ja sit seuraavalla toinen. Tosi jäntevä tyttö on ollu syntymästä asti ja tässä vaan odottelen sitä päivää kun ympäri kääntyy. Kumpaankin suuntaan kovasti on yritystä, mut käsi vielä edessä. Täytyy olla tosiaan tarkkana jos joutuu sängylle/sohvalle jättää yksinään.

Oon huomannu että nää helteet vähentää maidon määrää, en muista juoda tarpeeksi ja illalla on joutunu muutaman kerran antaa tuttelia :/ Ihan selvästi huomaa eron kyllä maidon määrässä, mut kun en vaan muista juoda tarpeeksi :/

Kiloista ollu juttua, mulle tuli 16kg raskauden aikana, joku 13 niistä lähti parin vkon sisään ja loputki on onneks jo lähteny. Vanhat vaatteet menee hyvin päälle. Nyt sais vielä sellasen kympin kadottaa jonnekin :whistle: Tuo löllykkä maha vaan on kamala! Millonkohan saa alottaa vatsalihasten treenaamisen sektion jälkeen? Jostain olin lukevinani että vasta puol vuotta leikkauksesta, ei kai niin kauaa? :eek: Tosin oon niin saamaton, et taitaa se ja sama olla millon niitä sais alkaa treenailee... :ashamed: Tissitkin on saaneet uudet koot, ihan järkytyin kun kävin liikkeestä ostaa imetysliivit (63?!! :kieh: ) ja koko oli 80G! :whistle: normaalisti joku E ollu ja luulin ettei paljoo muuttuis.

Tuosta sektiohaavasta, onko muilla leikatuilla mahanahka tunnottomana siitä haavan ympäriltä? Mulla on melkein napaan asti haavan yläpuoli ihan tunnottomana. En muistanu asiasta eilen neuvolassakaan kysästä.

Sellasia taas tänne, pyykit mentävä laittaa kuivumaan, josko sit menis itekin nukkumaan, jäi viimeyön unet aika vähille :|

Bianca ja Linnea 8vko

Täällä on isompi poika kipeänä :( Bakteeri peräinen silmätulehdus ja ehkä korvatulehtunut. Käytiin jo eileen lääkärissä hakemassa tuohon silmäulehdukseen lääkkeet, korvat oli vielä eileen puhtaat, mutta aamulla poika heräs itkien ja valitti, kun korva kipiä. Onneksi saatiin nyt tänne ylistaroon lääkäri aikaa. Eileen piti mennä tk:hin istumaan. Päästiin onneksi jonon ohi sitten lopuksi, kun kävin kysymässä justus sylissä että kauanko vielä menee. Kummatkin poijat nimittäin meinas ruveta hermostumaan.
Saas sitten nähä koska justuksella on tuo silmätulehdus. On yritetty käsiä pestä joka vaiheessa ja sanottu juusolle ettei menisi kovin naaman lähelle.
Pesin sitten maanantaina osan matoista, kun oli niin nätti ilma.
Justus kasvaa ja voi hyvin, yötkin menee hyvin vielä herää 2 kertaa, mutta silti saan nukkua tarpeeksi. :)
Reppana on ihana, kun eileen pöllötti isänsä kanssa niin hekotti taas aivan ääneen. Mulle vaan hymyillään ja isä saa nuo ääneen hekotukset. Onneksi voin vieressä edes kuunnella. ;) :heart:
Täällä taas vaihteeksi sataa vettä. :( Mutta nyt juuson kans leikkimään. :wave: Kirjoitelkaa paljon kuulumisia!! Kiva käydä lukemassa. Pitää heti tulla uudestan lisäämään kirjoitusta....Noista kiloista on ollu puhetta. Mulla tuli 12 kiloa lisää painoa ja 2 viikossa kaikki lähti. Pitääs vaan lopettaa herkkujen syönti niin vois tippua vielä lisääkin.

Elli Ja Justus 2kk 1vko

Valveilla olosta...miten kauan teidän vauvat valvoo? Mun tyty on 6 viikkoa ja välillä oli kausi et nukku tosi paljon. välillä, niiku nyt tänään esim se valvoo vaikkapa 6h putkeen ja sit nukkuu 45min :eek: ja taas muutama tunti valvomista. Luulis et tarvis hiukka enempi unta.
Yhtenä päivänä se valvoi taas päivällä paljon ja sitten alko yöunille tosi aikasin ja viimesen tisun veti klo 21 ja heräs syömään vasta klo.06 aamulla mikä ei oo sen tapasta sillä yleensä syö yöllä 2-6h välein.
Hirveesti vaihtelee.
Joskus, eli esim toissapäivänä ja eilen, menee yöunille jo n.klo 17 :eek: ja sitten valvoi yöllä pari tuntia. Muuten ollu aika hyvä rytmi niin, että ymmärtää nukkua öisin.
Miten muilla? :wave:

T: Fangis ja Eeva 6viikkoa

FANGIS: Täälläkin vaihtelee paljon tuo valvominen, toisinaan tuntuu että nukkuu koko päivän ja toisinaan taas valvoo koko päivän.

Viime yönä poju veti pohjat, meni nukkumaan 21:30, heräs syömään kuudelta, söi ja jatkoi unia yhteentoista, söi ja nukahti ja heräs kahdeltatoista yhdessä äitin ja isosiskon kanssa :ashamed: Että uni meillä maistuu. Yöunet on aina sen 12 h parilla syötöllä.

Että hvyin nukuttaa, nyt kuuluu kitinää, pitänee mennä!

Tiitteräinen ja Peetu 2kk

Meillä kans vaihtelee tuo nukkuminen... viimeyönä nukku sen 12h ja heräs 4 kertaa syömään.. sitte valvo pari tuntia ja laitto päivällä nukkuun klo 13 söi yhen kerran ja just äsken sitte heräs...!!! Saa nähä mitähän poitsu ens yönä tekee... Meillä varmaan valvotaan... :eek:

Toimiiko teän vauvoilla joka päivä masu? Meillä oli eilen eka kerta ku ei koko päivänä tullu kakka, normaalisti tulee 3 kertaa päivässä, sitte aamulla klo 6 tuli ihan vähäsen sitä ja taas tänään kakkaa ei ole kuulunu... Olen miettiny, että kuluttaakohan se kaiken ravinnon, että sitä ei jää kakaksi asti vai mikähän nyt on??

Tilasin muuten tänään verkkoapteekista Weledan imetysteetä... olen kuullu paljon positiivista siitä ja ajettelin kokeilla ku monilla se on auttanu ratkasevasti maidontuotantoon... Toivottavasti mullaki auttais... :whistle:

Toivotaan Elli Etikka ettei silmätulehus tarttuis pikkuseen... :(

Kojo meiltä oli kans kesälomavieraat kattomassa jokkiskisoja... Mukavaa oli ollu ja sää suosi sitä päivää... Olisin varmaan ittekki kans lähteny sinne jos ei ois tuota Paavoa tuossa ollu... En viitti vielä noin pikkusen kanssa vielä oikein reissailla... niin laiska ku olen... :whistle:

Nyt vois lähteä vaikka Paavo kylvettämään josko siitä ois apua tuohon kakkahommaan...

Hanna ja Paavo tasan 8 vkoa :heart:

Hei kaikille!
Ilmoittautuisin mukaan, odotusaikana olin listoilla toukovauvoissa, laskettu aika oli 25.5 mutta meidän pikkuneiti viihtyi masussa viikolle 42+1 asti eli kesäkuun puolelle mentiin, Vilma syntyi 9.6.
Olisin voinut liittyä kesämasuihin mutta jotenkin tämä toukovauvat tuntuu kotoisammalta kun raskausaikana vierailin usein näillä sivuilla.

Marika72 ja Vilma kohta 6 vko

Yritin kovasti lukea kuulumisianne, mutta olen ollut liian kauan pimennossa :ashamed: Saatiin miehen kanssa joku ahaa-elämys eräänä iltana, pakattiin vauva kyytiin ja katsottiin etuovesta pari taloa, että ajellaan katselemaan, "ikkunaostoksille" niinsanotusti. Nyt sitten ollaan toisesta niistä taloista asuttu kohta kuukausi :D Ihana pirtti, sopivan kokoinen tonttikin puutarhoineen ja grillipisteineen löytyy, mutta sisälle tulee ainoastaan kylmä vesi. Saunassa onneksi pata lämmittää nopeasti pesällisellä veden ja pyllynpesun yllättäessä on tietenkin vedenkeitin. Puucee on vielä vessamuotokin, mutta kovasti suunnitellaan vessan ja suihkun rakentamista. Tästä kaikesta johtuen netti aukesi vasta tänään... (ja ens viikolla tulee astianpesukone, alkaa tympimään toi tiskaus kylmällä vedellä...)

No se siitä. Vauva sai nimen ja kuinkas ollakaan, hänestä tuli nyt sitten Viivi Lisa-Maria. Kukaan ei oikein tiedä, kuinkas näin kävikään :D hän näyttää aivan Viiviltä! 2 kk neuvolassa hän painoi 5360g (3200g) ja oli 56cm (48cm) pitkä. Kuulemma hyvin kasvanut. Minusta vähän liikaakin, en ehdi mitenkään pitämään kaikkia vaatteita, joita olen saanut! Onneksi en menny ostelemaan mitään itse... Hän kun ei juurikaan puklaile edes, vain silloin kun hotkii taikka ei saa röyhtäistyä. Muutenkin on vaivaton vauveli, 21-22 syödään iltapala ja sitten mennään nukkumaan. 5-6 maissa herätään syömään ja vaipanvaihtoon, mutta useimmiten herään 10 maissa siihen, että vauva vetää naama tississä sikeitä, nänni karannut kauan aikaa sitten jo :LOL:

Viivi nukkuu vielä kovasti päivät, mutta iltapäivän-illan puolella hän tahtoo jo olla hieman enemmän seurallinen. Kolme viikkoa sitten perjantaina hän oppi hymyilemään ja sitä taitoa harjoitellaan joka päivä lisää, tänään taisi jo pieni äänikin tulla mukana.

Meillä oli molemmilla streptokokkibakteeri, hänellä se aiheutti märkäruven ja minulla on sellaisia kummallisia pahkuroita, olen syönyt kohta 40 päivää antibiootteja eikä bakteeri tahdo lannistua. Mutta päätin, että jos ei nyt onnaa tämän kuurin aikana, niin sitten kyllä pidän taukoa, koska luulen, että vauvan masukrampit johtuvat niistä lääkkeistä. Kertakäyttövaipat tuntuu hiostavan kovasti ja kakkaa on aina korviin saakka melkein, yritetäänkin pitäytyä kestoissa, ne tulee niin paljon tukevammin ihoa vasten, että kakka on ollut paljon helpompi poistaa. Eikä vaipat haise niin paljoa. Olin aivan yllättynyt, kuinka sottaista touhua kertakäyttövaippojen kanssa oikein on. Mutta kaikkia kokeiltuani tulin siihen tulokseen, että parhaat kertsivaipat on halvat daily-vaipat ja kestoissa suosin eniten pelkkää harsoa kuoren kanssa, se tuntui sittenkin kaikkein toimivimmalta. Ainakin näin pienellä vielä. Tosin siinäkin on se ongelma ollut niiden muiden vaippojen kanssa, että kun hän kasvaa niin nopeasti, jää kaikki melkein hetkessä pieneksi.

Tällaisia kuulumisia tänne päin. Ainiin, jos joku haluaa tietää, mitä ristiäisissä tuli tarjoiltua, niin tein finfoodin sivuilta sellaista kylmäsavukirjolohijäädykettä ja sitten omasta päästä marjakakkua. Anoppi oli tehnyt loistavaa kinkkumunavoileipäkakkua ja sukulainen porkkanapiirakkaa. Ja vauva nukkui kasteen ajan, ei paljon hetkauttanut isä meidän -rukoukset :LOL:

Romaanihan tästä taas kehkeytyi, mutta nyt aion olla enemmän perillä tilanteista jälleen, minkä pihahommiltani ehdin. Huomenna aion perehtyä kompostoinnin saloihin ja ehkä hieman järjestelen vielä huonekalujani.

Voikaa hyvin kaikki, ollaan jälleen kuulolla ja toivotaan, että aurinkokin alkaisi jälleen paistamaan, alkaa jo tulla korvista tui sadekeli |O

:flower: =) Viivi+Viivi 2kk ja muutama päivä

Tervetuloa uudet mukaan... :wave:

Käytin Paavon sitte illalla kylvyssä ja annoin olla paljainpyllyin sitterissä niin ei aikaakaan ku peräpäästä posahti ja koko poika oli niskaa myöten kakissa... :x Noh.. onneksi masu toimi.. ;)

Yö meni sitte niin, että poika söi eka kerran vasta aamulla klo 7 ja aamuyö oli kuitenki yhtä kätinää.. Tunti sitte mies lähti vaihtamaan vaippoja pikkuselta ku huusi minut äkkiä kattomaan vauvaa... Mulla tietenki hyppäs sydän jo kurkkuun, että mitä nyt!! Vauvalla oli hius kietoutunu niin tiukkaan varpaan ympärille, että varvas oli aivan punanen ja turpea :eek: Aloin sitte sitä hiusta pienillä saksilla leikata ku muuten ei saanu niin se oli niin tiukasti jo painunu, että melkein alkanu jo painua ihon sisälle... Paavo huusi ku leijona ja vihdoin sitte saatiin se pois sieltä.. Onneksi ei kerinny varvas hirttyä irti!!! Operaation jälkeen saatiin sitte mahtavat naurut pojalta, aivan äänen kanssa... oli raukka ittekki niin helpottunu... Kaikkea sitä voi sattua..

Täällä on satanu vettä taas koko yö ja ulos ei menemistä nyt ku sade loppu.. Harmi vain ku ei ole kerenny tehä oikein mitään pihahommia, mutta onneksi mies on sen verran innokas puuhailemaan niin ei ole aivan mahoton homma sitte ens kesänä... Meillä tuota pihaa 4500 neliötä ja kaikki on nurmikkoa, joten puuhaa riittää.. :whistle:
Ois ihana käyttää joskus jotain puutarhasuunnittelijaa, niin kattois varmaan ihan "eri silmällä" tätä pihaa ku itte.
Mie ruukaan jokavuosi tilata talotehtaiden talo-esitteitä ku niistä saa monesti hyviä vinkkejä pihan koristeluun yms. Esim. Kannustaloissa todella hyvät kuvat..

Jos nyt lähtis huutonettiin surffaileen ku poitsu nukkuu..

Hanna ja Paavo

Profiilissa uus päivitetty kuva :heart:

Moips! Himppasen kuulumisia, jos nopeasti ehtis...Neuvolassa käytiin eilen. Aika pötkäle on Mio jo, 59 cm ja 5101g. Kaikki ok, mut neuvolan täti käski alottaa vauvan mahalaukun venyttämisen, kun syö nini tiheeseen tahtiin, että äiti joutuu turhan koville. Eipä tuo ole minua vielä haitannut, mutta öisin olisi mukava joskus nukkua tuntia pitempi pätkä kerralla...Nyt sitten ei anneta tissiä vaikka sitä tahtoisi, enne kun kaksi tuntia on mennyt edellisestä syötöstä(paitsi yöllä...), ihanne olis kolme. Voisi auttaa mahavaivoihinkin kun ei koko ajan ime pelkkää etumaitoa, joka sisältää enemmän laktoosia.

No nyt on poika sylissä, eipä tullu pitkää sepustusta tästäkään...Ostin huuto.netistä sellasen koliikkikeinun, joka soi ja keinuu itsekseen. Sopivan näppärän kokoinen meidän ahtaaseen kotiin, eikä ollut edes kallis. Mahtava kapistus, kun tähän asti on kannettu poikaa aina kun hän on hereillä, ei suostu paikallaan olemaan. Nyt voi laittaa keinuun ja saadaan mekin syötyä koko ateria yhdeltä istumalta! Ihan luksusta!

Mitähän piti vielä...ihania kuvia teidän profiileissa! Pitäs tuo omakin päivittää kunhan tulis siirrettyä kuvat koneelle..

Stiina & Mio tasan 7 vkoa

Hanna: tiedätkö saako sitä teetä ihan "livenä" ettei tarvitsisi netistä tilata. Mäkin olen kuullut, että on jotain oikein tehokasta mamma-teetä, mutta ei aavistustakaan mistä sitä saa. Voi miten se hius oli niin pahasti kiertynyt. Ihana poika sulla kuvassa!

Fangann, meillä poika 2 kk ei millään jaksaisi valvoa noin pitkiä pätkiä, valvoo vain n. 1.5 h - 2 h kerrallaan.

Meillä vauva on niin innoissaan kylpemisestä, vesi loiskuu pitkin kylppäriä, kun hän polskii! Ihanaa katsella!

Heipä hei!

Onnea viivi uuteen kotiin! Toivotaan, että se bakteeri jo antais teille rauhan.

Ja Hanna, voi miten Paavolle oli käynyt.
Tuli mieleen kun puhuit, että et voi ulkoilla Pojan kanssa sääskien takia, että me ollaan mökillä ulkoiltu vauvat turvakaukalossa ja siinä päällä hyönteisverkko vaunuista. Nöin viihtyvät hereillä ollessakin toisin kuin vaunuissa.

Eilen oli 3 kk:n neuvola. Painot oli 6330g (3130g) ja 6190g (3110g). Pituus molemmilla 60cm. Kiinteitä ei kuulemma suositella vielä kun niin hyvin kasvavat rintamaidolla. Olisin itse halunnut aloittaa, jotta esim. kaupungille ois helpompi lähteä kun purkkia voi tarjota yhtäaikaa missä vaan.

Yöt menee hienosti. Aamusta vasta heräävät syömään. Illalla nukahtavat tosi hyvin. Mies kylvettää ne joka ilta, en tiedä tuoko se rauhallisen unen vai mikä. Olen kuullut, että kylpy rauhoittaa.

päiväunet menee vähän sisälämpötilan mukaan. Hellepäivinä nukutaan huonosti ja sateisina kylminä päivinä hyvin. Eli meille sopii kylmät säät tänä kesänä... ;)

Nyt viihtyvät taas aika hyvin sittereissä, varsinkin jos on hyvin nukkuttu ja virkeitä.

Mitä kuuluu Commander, Parasta aikaa ja muut jotka odotusaikana niin aktiivisesti kirjoitteli???

Tirlittan ja pojat 3 kk huomenna

Pakko lisätä vielä, että mökillä käytin poikien päällä sellaista vanhaa peittoa, joka on tosi painava verrattuna nykyisiin höyhenpeittoihin ja tulipa hyvät unet sen alla, kun se paino kait jotenkin rauhoitti. Otin sen kotiin ja pesin, niin tänään täällä taas nukuttu mainiosti sen alla. Pieneksi vinkiksi vaan, jos jollekkin ois hyötyä tästä.

Ja meidän Aatu on ollut jo kaksi tuntia hereillä ihan tyytyväsenä, eikä ole itkenyt yhtään. Jess

Vaniljatäti, laitan tämmösen linkin sulle, mistä voit nähä, että missä myyään niitä weledan tuotteita.. myös tätä imetysteetä.. Linkistä löytyy haku, mikä näyttää lähimmän paikkakunnan, missä näitä on.

www.weleda.fi

Kiitos sulle Tirlittan, tuosta vinkistä nuitten sääskien kans... eipä ois tullu mieleenkään, että turvakaukalon vois nostaa ihan tavallisiin vaunuihin... :whistle: Täytyypä kokeilla..

En tiiä, että onko harvinaista vai mitä, mutta meillä ku Paavo syö niin se pittää siis ihan mahotonta meteliä... Kurkku vinkuu, se ärisee ja karjuu sille tissille ja päästelee aivan hassuja ääniä ku syö.. Mies nauroki tässä taannoin, että toivottavasti ei aikusena tuommosia ääniä ruokailussa päästele... :whistle: Vieraatki saa monesti hyvät naurut ku on meillä syönnin aikana.. =) Onkohan muilla vastaavaa??

Hanna ja Paavo

Höh... tuo linkkihomma ei nyt näillä sivuilla toimi... voit myös googlata weleda niin se antaa suoraan noita linkkejä...

Hanna, mä saatan myös nostaa kaukalot esim. terassille ja hyönteisverkot päälle, niin pojat viihtyy. Ja sit tuosta ääntelystä.
Itse ihmettelin myös, että miks poijat (varsinkin toinen) pitää niin kamalaa ääntä syödessä. Sisko on lekuri ja se sanoi, että varsinkin poikavauvoilla jostain syystä nuo käytävät on vielä niin ahtaat, että ne vinkuu. Paranee ajan myötä kun pojat kasvaa niin samalla ne käytävät laajenee myös ja syömisestä tulee äänettömämpää. Näin on meillä ainakin käynyt. Kyllä tosiaan vieraita naurattaa ruoka-aikana. Ja meillä vielä lisäksi pojat hamutessaan tissiä röhkii niinkuin pikkupossut! :D

Ja taas täällä nukutaan hyvin kun kolea ilma ja painava peitto :)

Tirlittan ja pojat tänään 3kk!

Hanna kiitti linkistä, mutta löysinkin jo Ikivireästä sitä imetysteetä. Toivottavasti olisi avuksi, meillä alkaa muuten varmaan koko imetykset kohta ehtymään. Maksoi 8 ja puoli euroa, mitenkäs sen netin kautta? Ohjeessa oli kai että joisi 3-6 kuppia päivässä, tulee vaan hieman hintavaksi, jos ihan ohjeen mukaan käyttää! No, kokeillaan kumminkin ja vaihdetaan kokemuksia jossain vaiheessa. Siellä kaupassa oli paria muutakin lajia, mm. "Mammatee" -merkkistä, josta eräs tutuntuttuni oli saanut paljon apua.

Röhkiviä pikkupossuja on siis muillakin!! :) Niin meilläkin, se on tosi hassua!

Onpa tämä elämä leppoisaa kun mies on lomalla... onneksi hän on 5 viikkoa kotona. Saa kaikki levätä ihan eri tavalla ja keräillä voimia syksyä varten.

Olen käynyt nyt pari kertaa siellä fysioterapiassa ja olen tosi tyytyväinen ollut siihen. Siinä näkee hyvin, missä mennään ja missä on tavoite. Saan ne laitteet muutamaksi viikoksi jopa kotiin lainaksi kun fysioterapeutti on lomalla. Tosi ystävällistä! Niillä voi mitata lihassupistusten voimakkuutta ja antaa sähköstimulaatiota lihaksille. Parin viikon treenin jälkeen voi sanoa jo, että tunnistaa harjoittelevansa oikein, ja lihakset tuntuvat jo pikkuisen jämäkämmiltä. Myös jotenkin verenkierto lienee alueella elpynyt, kun alkaa lähempi tuttavuus miehenkin kanssa kiinnostaa jälleen! =)

Täällä kotiäiti puuhastelee perheelle ruokaa, uusia perunoita ja purkkilihapullia... :whistle: Olisin halunnut, että lähdetään ulos syömään, mutta kun täällä on se tall ship races, niin ravintolat on niin tupaten täynnä, että ei viitsi edes yrittää. Ajeltiin äsken veneellä katsomassa ne purjeveneet, ja tosi isoja aluksia oli. Tän katraan kanssa ei edes jakseta lähteä kaupungin tungokseen puskemaan. Huomenna on pakko mennä mereltä käsin katsomaan kun alukset lähtevät, on varmasti upea näky, kun vaan purjeilla menisivät.

Missäs Parasta aikaa luurailee, ei ole aikoihin kuulumisia laittanut.

Meillä isännällä loppuu loma tähän viikonloppuun, joten erilainen arki mullakin taas alkaa.

No nyt tuntuu, ettei juttu luista joten palataan myöhemmin asiaan tai sen viereen.

T:Minnihiiri

Heip!

Täällä Poika on alkanut vetelemään kunnon yöunia. Monta yötä jo mennyt että nukkuu 7-8 tuntia, syö ja jatkaa unia ja nukkuu taas 3-4 tuntia. Ennätys yöunet on 13,5 tuntia. Että tää mamma saa ainakin unta kun esikoinenkin tykkää nukkumisesta :D Paitsi nyt on taas iskenyt ompelus innostus ja ompelen yöt pojalle uusia ihania vaippoja :)

Meillä kaadettiin pihalta isoja puita ja on nyt vähän projektia saada taas piha siistiksi :whistle: Ja miehen kesäloma alkaa vasta elokuun viides ja sit lähetäänki reissaan.

Juu, tuosta syömisääntelystä. Meilläkin poika aina ääntelee imiessään pulloa tai rintaa. Yks yö heräs esikoinenkin ja kysyi että äiti sanooko vauva koko ajan että "Vekku, vekku" :LOL: (Ja Vekku on meiän kaveri, esikoisen kummisetä) :D Että ääntä löytyy täältäkin, ei tyttö tuollainen muistaakseni ollut kun söi.

Joo, mutta nyt mummolasta hakemaan esikoinen pois, lähti niin innoissaan sinne kun pappa houkutteli ja sai mennä kuorma-auton kyydissä. Ennen on aina pelännyt isoja autoja.

Mut aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Tiitteräinen ja Peetu tänään 2kk

:heart:

Vaniljatäti, siellä verkkoapteekissa makso se tee 6.40?, tietty postarit siihen päälle, mutta mie tilasin sieltä sitte lisäksi sitä Weledan sinkki-salvaaki ku aiemmin Paavolle tuli pyllyyn vaippaihottumaa ja sillä sinkkivoiteella kaikki hävis tosi nopsasti pois.. Hyvä tuote.. tuli joku näytepaketti sitä siinä libero vai pampers-laukussa, minkä sai sairaalasta mukaan. Tein sitte eka kupin sitä teetä ja yök... maistu muuten aika pahalta.. piti laittaa reippaasti sokrua mukaan.. :whistle: Mie ajattelin, että jos vaikka sen kolme kuppia päivässä jois ja varmaan tuosta samasta pussista saa pari kuppia teetä.. aika tujua nimittäin oli.

Nyt jotaki muuta puuhaamaan ku ei ole oikein muuta kirjotettavaa..

Ja tervetuloa sinä uusi mukaan! yritän kuulumisia kirjoitella, kun justus istuu sylissä. Miehellä alkoi kesäloma, ihanaa. Mies oli eileen nevalla valokissa, sai melkein 3 kiloa saalista. Menee huomennakin, kun jäi kuulemma vielä noukittavaa. Oltiin pokien kanssa tänään kiertämässä lenkki, justus oli kantoliinassa ja juuso tuli osan matkaa rattaissa. Nyt vaan on jalat kipeänä, kun eileenkin kävi pitemmällä lenkillä, jalat ja kroppa ei oo tottunu.
Täällä vielä herätään yöllä 2 kertaa syömään, mutta otan viereeni ja yleensä nukahdan siihen. Jossain vaiheessa havahtuu hereille ja nostaa pojan omaan sänkyyn nukkumaan. Mulla maitoa riittää, outoa kun juusolle annettiin alusta asti korviketta. Nyt pitää mennä ruokimaan pikku mies. Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Yhteistyössä