***Toukovauvat 2007*** heinäkuu

hätäseen pari riviä vauva tissillä...

meillä mennyt ihana tosi mukavasti taas. itkut on historiaa ja itkevät ähisevät pallerot on muuttunut nauravaisiksi ja hyväntuulisiksi poijiksi! uskoisin, että vyöhyketerapia toi avun kun joka kerran jälkeen vaan tilanne muuttui paremmaksi ja paremmaksi. yötkin menee jo melkein läpi, ainakin toisella. toinen herää yleensä puol 5 ja toinen vasta klo 7. päviä alkaa sit siinä 9 aikaan.

ME lähdetään aamulla heti reissuun mutkan kautti mökille. viikon päästä keskiviikkona poikien 3 kk:n neuvola, joten sitten pitää tulla piipahtamaan taas kotona. Eli hyvää viikonloppua kaikille. Kirjoitelkaa ahkerasti, jotta mulla sit taas lukemista kun palaamme.

Tirlittan ja pojat
 
MOI! :wave:

Ihana kun vihdoin täällä meilläkin aurinko näyttäytyy B) ! Kyl on ollut äitin hermo koetuksella kun kun kaikki kolme ihanaista vaatii huomiota yhtä aikaa ja isukki ei ole paikan päällä.... No onneksi itku ei ole haitallista kun on ollut pakko antaa ukkelin välillä itkeä ja onneksi nuo tytöt kuitenkin hyväksyy että pikku mies on vähän niinkuin etusijalla ja että äiti tulee kun ehtii... Osaa onnex tuo isoin sisko vähän nuorempaa auttaa.

Sunnuntaina ois nyt sitten ne kastajaiset. Onneksi mun sisko on lupautunut auttamaan siivouksessa ja leipomisessa ja kaikessa muussakin järjestelyssä... Nyt vaan toivotaan että ei sataisi niin vois olla ulkonakin välillä.

Tänään kokeilin miten tuttipullon kanssa käy ja HURRAA poika joi pullosta!!!! On ne pienet ilot pienen lapsen äitillä.... Siis mulla ainakin! Tuttia meillä ei kyllä vieläkään suuhun hyväksytä.

Mut nyt on taas mentävä...
Kirjoittelemisiin!

Hepotyty ja Kasperi
 
Hetkeen ei oo tullut taas kirjoiteltua, että josko nyt vähän laittais kuulumisia :)
Pikkuneidin vatsavaivat alkaa helpottaa kun päästiin taas täysimetykseen ja rotavirusrokotteen haitatkin on häipyneet =)
Tyttö on nyt kolmena iltana käynyt yöunille 21-22 ja ensimmäinen syöttö on 2.30-03, sen jälkeen 6-7 ja sitten 10-11.Eli ihan mukavia yöunia alkaa jo olla :) Päivisin neiti nukkuu lähinnä pieniä tirsoja vaan ja kovasti kaipaa juttuseuraa; naureskelee ja jokeltelee jo pitkät tovit. Syöttöjen väli päivisin on kolme tuntia ja sekin on auttanut niihin vatsavaivoihin. Aiemmin annoin tissiä joka itkuun ja se vaan lisäsi vatsakipuja :/

Mökeistä on ollut puhetta..
Meillä on "mökki", miehen vanha kotitila, jossa tosin asustelee tällä hetkellä anoppi miehensä kanssa :/
Välillä kismittää vietävästi kun ei saa omalle mökilleen mennä (anoppi kun ei halua lapsia sinne, varsinkaan mun isompia lapsia :( )
Mutta jos sitten mökkeilis 3 vuoden päästä kun heillä loppuu vuokrasopimus. :|
Meillä on tämä nuorimmainenkin ollut jo ensimmäisen kerran Lintsillä (juhannusaattona oltiin) ja kalassakin on päässyt käymään muiden mukana =)
Miehen kanssa ei olla kahden oltu missään yli 1,5 vuoteen ja nyt suunnittelenkin jos päästäis lokakuussa vaikka risteilemään ihan vaan kahdestaan :whistle: Mun vanhemmat ja toinen siskoista on luvanneet auttaa lasten kanssa, voitte uskoa että odotan sitä kun kuuta nousevaa.
Ristiäiset on sitten lauantaina ja kaverit ja siskot on lupautunu hoitamaan tuon tarjoilupuolen, eli eipä tarvitse siitäkään stressata :)

Nyt ripustamaan pyykit ja "ilta"palalle

Emmi06 ja "pikkutonttu" (perjantaina 2kk)
 
Tänään oli mulla jälkitarkastus ja Paavolla kans lääkärintarkastus...
Eli ikää Paavolla nyt 7 vkoa ja

pituus 58.4
paino 5950g
pipo tasan 40

Eli todella hyvin kasvanu... varsinki paino..

Lääkäri kirjotti; Jäntevä poika, hyvin ottaa kontaktia, sydän ja keuhkot ok. Myös lonkat ja heijasteet oli asianmukaiset lääkärin mukaan.

Lääkäri huomasi, että Paavolla vesikives :( Kuulema 7% poikavauvoista tätä esiintyy ja yleensä se surkastuu itsekseen ja jos ei niin sitte plastiikkakirurgi sen leikkaa... Onko kellään muulla vastavaa tai jollaki tutulla? Lääkäri sano, että ei vakavaa, mutta tottakai mulla alko asia huolestuttamaan.. olen googlannu asiasta, mutta ois "rauhottavaa" kuulla tästä semmosiltaki, joitten vauvoilla on se ollu...

Mulla oli kaikki ok tarkastuksessa ja pyysin saada lähetettä sterilisaatioon, mutta tämä samanen lääkäri kieltäyty kirjottamasta sitä. Sano, että olen liian nuori, että jatkaa pillereiden syömistä pari vuotta ja sitte jos olen vielä sitä mieltä, että haluan sterilisaatioon niin hän kirjottaa lähetteen... :/ Vaikka olen jo 30-vuotta ja 3 lasta niin ei... :|

Eli tämmönen oli tämä päivä...

Hanna ja Paavo 7viikkoa :heart:
 
On ollut taas pari päivää sellaista vaakalentoa, että on jääneet teidän kuulumiset pimentoon, nyt oli jo pakko tulla koneelle, vaikka olis telkastakin kerrankin tullut jotain katsottavaa. Eli huomaan taas olevani tästä hommasta riippuvainen...

meillä on talo saanut uuden maalin ja sitä myötä kuin nuorennusleikkauksen, enää kivijalka pitäisi maalata, meidän kolme vuotias kyllä ennätti eilen sen homman aloittaa, mutta kylläkin väärällä värillä, teki kuulemma miesten hommia....lienee toi temppu geeneissä, kun anoppi kertoi, että mieskin oli samanikaisenä maalannut seinää.

Kahvittelin äsken ystävän kanssa yhdellä terassilla, sillä oli parisuhde ongelmaa, vaikka asiat oli osittain ikäviä, niin muuten oli kyllä ihan piristävää olla ilta ruljanssista taka-alalla, ja hyvin se ukko noiden kanssa pärjää.

Nimipäivistä on ollut puhetta, meillä lapsuuden kodissa ei niitä liiemmin juhlittu, tyyliin suklaalevyn sai, mutta miehen puolella niitä on aina pidetty, joten sieltä ollaan omittu vaikutuksia, että pienimuotoisesti ollaan pidetty, mummojen ja vaarien kanssa ollaan kahvit hörpitty ja pienet paketit ovat saaneet. Nyt Helmillä on synttärit ja nimpparit samana päivänä (nimi oltiin jo päätetty, ennenkuin tiedettiin sektio päivä) joten on ollut puhetta, että keitetään sitten tasapuolisuuden vuoksi hänelle sitten kahvit Katariinan päivänä.

Tänään mie luulin, että mulla alkaa menkat kun oireet on olleet sellaiset, ja aiemmin onkin näihin aikoihin palautuneet. Vaikken niitä kaipaakaan, niin mielenkiinnolla odotan millaiset ovat, kun tän hormoonikierukan kun pitäis niitä pienentää, kun mulla on joka aikaisemman lapsen jälkeen ne runsastuneet. Se olikin yksi syy miksi sen laittautin, ja toinen on kyllä mun harva pää, olis varmaan puolet pillereistä jäänyt ottamati.

Nyt taidan ruveta tutkimaan viikonlopun sää ennustuksia, jos vaikka saareen päästäis.

T:Minnihiiri
 
Moi!

Nimistä ja nimipäivistä: meillä vietetään oman perheen kesken, pieni lahja ostetaan, kortti laitetaan ja yleensä jonkin kakun tekaisen tai jotkin pullat ostan. Myös mummuilta ja muilta sukulaisilta tulee kortteja. Itse lähetän kaikille lasten serkuille pienen rahalahjan synttäreiksi ja nimppareiksi, jollei satuta näkemään. Nyt on niin jo tottunut Rasmuksen nimeen, että muuta ei voisi enää kuvitella, onneksi laitettiin tuo nimi!

Rattaista ja vaunuista: kun olen itse kova kävelemään, niin tuli mieleen, että onko kellään sellaisia rattaita tai vaunuja, mistä vauva näkee ulos? Eli tavallisissa vaunuissahan hereillä olevan vauvan on vähän tylsä ja hermostuu helposti, kun ei näe ulos, mutta tykkäisköhän vauva kävellä jos olis niinkuin rattaat, joista saa katsella. Ja millainenkohan systeemi sopisi vauvalle, joka ei vielä istu?

Mies ja isot lapset lähti mummulaan, me ollaan vauvan kanssa kaksin kotona. Ihanan rauhallista. Lääkärin soittoaika on keskipäivällä, ihme luumöykky ilmestynyt nilkkaan ja olin siitä röntgenissä maanantaina.
 
Nihkula ilmoittautuu täten listalle poika vauvan kanssa. Poika syntyi 24.05.07, painoa oli 3350g ja pituutta 49cm.Huomenna pikku-ukko saa nimekseen Aleksi =) Toivottavasti mahtuu kastemekkoon, sen verran paljon on tullut "lihaa " luitten ympärille ;)
 
Heippa!!Meillä oli 6 viikkos lekurineuvola ja kaikki ok.

Miska kasvanut
paino nyt 4,8 kg (3 viikkosena 3,7 kg,syntymäpaino 3,3 kg)
pituus nyt 54 cm (3 viikkosena 50,5 ja syntyessä 50 cm)
Pipo nyt 38,5 cm ja syntyessä 35 cm

ristiäiset on kuun vika sunnuntai ja Miska saa virallisesti nimensä!! :heart:

Aloitin cerazette pillerit ja heti eilen unohdin..Taas tätä.Yhen muistaa ja toisen unohtaa.Mä oon ens kesänä taikka seuraavana riippuen imetyksestä,taas odottajissa!!! :LOL:

mutta ei kiitos.Kyllä nä 5 riittää!!

Vaunuista,meillä on Ceroxit ja niissä sellanen muoviluukku katossa,mutta tylsää taivasta ei vaavit kai kattele...Puita vilisee välilllä tms.
Mutta kovasti tiirailee mua päin ja näkeehän siitä jotain...

Mä oon muuten nostanut siihen ekaan asti selkänojaa,on vähän kuin sitterissä olis,vähän koholla.Tyyny pyllyn alle ja saa siitä sellasen kivan pesän.Poju on kova pulauttelemaan ja tä vähentää huomattavasti ökäämisen tarvetta tuo kohoasento.

Jaahas,ruuanlaittopuuhiin!!

kata ja miska 6 vkoa 4 pvää
 
Aaah... olipas ihana yö.. Paavo nukku kokoyön eikä heränny kertaakaan syömään.. Vasta 7 jälkeen tuli nälkä. Tissit oli kyllä yöllä sitte niin täynnä, että piti laittaa tuplasti liivinsuojuksia, ettei peti aivan lainehdi.. :whistle: Oispa kyllä mahtavaa jos nyt jo yösyönnit loppuis tai ainaki harvenis..

Meillä ei olla koskaan vietetty nimipäiviä... Joskus anoppi maalaa lapsille itsetekemät kortit, mutta siinäpä sitte se.

Täällä satanu vettä koko yön ja ulos ei nyt sitte menemistä ku siellä on miljoona kaveria inisemässä korvanjuuressa..Ihanaa tämä Lapin kesä :/

Netistä löysin sitte jotaki tietoa siitä vesikiveksestä... Jos se ei itsestään häviä niin onneksi leikkaustoimenpide on aika helppo ja ONNEKSI otettiin se lapsivakuutus niin voidaan käyä sitte vaikka yksityisellä jos siltä tuntuu eikä tartte maksaa mahottomia siitä.. Nyt touhuilemaan..

Hanna ja Paavo :heart:

Niin sitä piti vielä kysyä, että onko teillä niitä kantoliinoja? Ku kattelin nettisivuilla niitä ja ihastuin siihen hug a bub liinaan... Onkohan vaikea käyttää...? Ku tuo pikku-ukko tahtoo olla jatkuvasti sylissä ja nukkuakki siinä, niin arvelin, että jospa se helpottais minua, että vois tehä jotaki muuta siinä samalla ku Paavo nukkuu... :whistle:
 
Kuulkaa mulla kastemekon metsästys!
Eli mistä saisin nopeesti jostain turun lähistöltä kastemekkoa pojalle? ja sitten ajetaan Porvooseen joten vois olla sieltäkin jos joku osais neuvoa.. kun haluasisin varalle tietää kun miehen vanha mekko missä appivanhemmat haluais kastaa on oikein semmoinen tylli kermakakku mekko jossa on sydän pitsiä.. siinä on siis sen sisko kastettu viimeksi.. mutta ihana olis oma mekko ja joku kunnon valkoinen mekko!! eikä 27 vuotta vanhaa kellertävää.. hehe hehe!

Kata; Miten ihmeessä te saatte tuon pikku miehen noin hyvin nukkuun yöt? voih, meillä kyllä heräillään 4 tunnin välein tai joskus kolmenkin..
Tuossa mietin, että te ette sitten itse vissiin miehen kans nuku samassa huoneessa tai sängyssä? Mutta seksi luistaa kuiten ;)
Täällä meillä on mun sisko mulla aupairina kun meillä tämä muutto täällä menossa.. joten aika hiljaista on seksinkin kanssa.
Niin ja tosiaan mä aloitin nuo samat cerazette pillerit ku sä, ja arvaa vaan, mä ainakin olen vuotanu siitä asti.. eli mulla on nyt tässä menossa kohta kolmas viikko.
Voihan tieten ehkä olla jotain uutta alkanutta jälkivuotoa..en tiedä.

Mulla on tänään synttärit, 27 vee tulee täyteen..ja ihanaa mennään syömään illalla koko porukka. Olen niin odottanut että kunnon ravintolaan pääsee, ja nyt ku on siskoki mukana niin joku muukin syli kun ruoan saa nokan eteen.. ainahan se silloin poika herää ja on syliä vailla.

Meillä on kans poika kasvanut kovasti ja tosi paljon myös lääkäri kehui vahvaksi ja terveeksi hymyileväiseksi kaveriksi. Eli painoi nyt 5,5 kg ja oli 61 cm jo pitkäki ja ikää tosiaan tuo 6 vko;a. Mutta mulle muuten lääkäri sanoi, että eikö ole sairaalassa jo sanottu ettei mahallaan saa nukuttaa! Kun on niin kätkyt kuoleman vaara.. sanoin vaan , että jooo eipä paljon mulle siellä mitään sanottu, kun muutenki oli niin kaaos koko reissu..
No meillä ainakin edelleenki nukutaan mahallaan välillä..ja hyvin menee.
Mutta nyt se pikku ukko jo heräski ja pakko on mennä..

Eli auttakaa pliis mua tuon mekon kans, kata ainakin on siellä turussa päin ja tietää? eikö?! heh :heart:
 
Ihanaa, kun alkaa tää sade päivä olla ehtoo puolella, paistelin äsken pitsaa ja syötiin sitten salaatteja, patonkia yms. ja sitten saunottiin, Helmi tosin katseli touhua vaan pesuhuoneen puolelta ja kävi sitten ammeessa. Nyt isommat katsovat vielä hetken Peppiä ja kohta käyvätkin jo nukkumaan. Jotenkin nää sadepäivät on niin pitkiä kun ollaan sisällä, minä kun huonosti jaksan kuunnella ja katsella sisällä riehumista. No kohta koittaa rauha. Isäntä laittaa just Helmin ilta toimia, onkin ominut ton pikkuneidin niin itselleen, että minulla on välillä sitä suorastaan ikävä, meillä kun osa ruuasta tulee korvikkeena, niin isäntä hoitaa sen puolen ja tuntuukin, että tyttö hymyilee hänelle erityisen paljon, olenkin sanonut, että syy siihen on miehen parempi "tissi", mistä maidon saa huomattavasti vähemmällä vaivalla.

Pitäis ruveta ikkunan pesuun, kun meillä toi talon julkisivu remppa alkaa olla valmis, ikkunat ja ikkunalaudat on täynnä hionta pölyä, mikä onkin niissa tosi sitkeenä, joten pitääkin kerätä voimia, ennenkuin aloitan urakan...hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, vai mitens se meni.

Minä hommasin sen trikoisen kantoliinan, mutta jotenkin olen kovin kömpelö sitä laittamaan, vaikka sidonta ei ole vaikea, minusta tuntuu, että neiti on siinä kovin mutkallaan, johtuukohan se mun omasta lyhyydestäni, kun miehen päälle se asettui jotenkin paremmin, reppuun oli paljon nopeampi lapsi sujauttaa, mutta niskoille se taas on kurja.
Ei auttais kuin harjoitella, niin rupeis varmaan paremmin sujumaan, on meinaan päällä kuitenkin uskomattoman hyvän tuntuinen.

Nyt iltasatua lukemaan.
T:Minnihiiri

 
Onnea moonlight-80 synttärien johdosta!! :flower:
Poika sai eileen nimeksi Justus Onni Hermanni Kastetilaisuus meni hyvin....Sylikummi meinas "vaan" pyörtyä, kun tuli niin kuuma. Onneksi oli vara syli lähellä. Justus nukku koko toimituksen ajan, heräs sitten kun oli kahvien vuoro. Mutta nyt siivoamaan näin sunnutain kunniaksi. En muuten siivoaisi, mutta tulee vieraita eikä oo eileen tai perjantaina kerinny siivoamaan. Niin ja onnea mayam poijan uudesta nimestä! Nyt tuli siivoukset tehtyä....Pika sellaset, mutta kelpaa onneksi vieraiden tulla kylään. :)
Meillä poijalla oli pienenä nivus tyrä jota epäiltiin vesikivekseksi. Leikkauksessa vasta huomattiin, että oli tyrä. Meillä leikkaus meni hyvin ja samana päivänä päästiin kotia. Kannattaa vaan leikkauttaa jos ei katoa. Nopeaa myös haava parantui. Nykyään pitää tarkasti kattoa, että arpi näkyy.

Elli ja Justus 2kk 1vko
 
Hanna-77: mun pojalla oli vesikives. Kivespussit TOSI isot kun syntyi ja joutui jopa naurun ja taivastelun kohteeksi useasti vauvana juuri siksi. En stressannut asiaa. Meni ohi itekseen kuukausien kuluessa :wave: :hug: :flower: eli älä panikoi. Yleensä poistuu se neste ihan ite ja pussukat tulee normaalin näköisiksi.
-----------------------------
Täällä Eeva syö tiuhaan. Yleensä 1-2h välein. Monesti sitä tunnin välein touhua, paitsi jos nukkuu pidempään. Eilen taas niiku joskus, meni yöunille puoli 6! :eek: =) jesss. Ja nousi vasta klo 11 pintaan. Toisinaan tekee tollasta. Siis aina heräs tisulle mutta jatko unia. Aamummalla kyllä heräili ja touhus ihan sikana mun vieressä samalla kun mä yritin nukkua. :D
Toisinaan se huutaa yhteen asti yöllä ja joudun nukuttaan seisten hytkytellen. Koitan välttää kaasua aiheuttavia aineita(ruokia).
Kaste tulossa ensi lauantaiksi.

Fangis ja Eeva 6viikkoa.
 
Onnittelut Lukalle ja Justukselle nimistä :flower:
Ja kiitos Fang-Ann, toivotaan, että meilläki Paavolla katoais se neste sieltä..

Mies ja tytöt lähti raveihin ja ollaan poitsun kans täällä kahestaan.. On taas näköjään sylipäivä ku ei muualla ala olemaan.. Vaikeaa vain ku ittellä nälkä ku hevosella ja ruokaa vaikea tehä/syyä ku poika sylissä... Täytyy sitte napostella noita keksejä tuosta pöyältä.. :whistle: Kirjottaminen onneksi onnistuu yhellä kädelläki vaikkaki se on aika hidasta. Täytyy katella tuota huggista huutonetistä..

Täällä arska paistaa kuumasti ja me tietty sisätiloissa... En ole ollu yhtään päivää koko kesänä ulkona... :ashamed: Vähän vaikea vauvan kans olla siellä ku vaunuissa ei viihy ja sylissä ei voi pitää ku niin paljon ulkona tuota ötökkää.. :( Toivottavasti ens kesä ois jo helpompi. Paavoki ehkä jo kävelee silloin..

Meillä näyttää olevan ne iltahuudot taakse jäänyttä elämää.. Nyt jo 6 iltaa menny ilman huutoja ja itkuja... Ihanaa... Mutta silti täytyy tarkasti kattoa, että mitä itte syö.. Ja sitte ku poitsu laittaa nukkumaan niin nukkuu ekapätkän 4-5 tuntia ja sitte kaks parin tunnin pätkää.. eli ihan hyvin..

Hanna ja Paavo 7vkoa ja 4pv :heart:
 
Helou!!!
Moonlight juu,ei siis nukuta samassa sängyssä :wave: mies nukkuu alakerrassa,työhuoneessa pojan kanssa.Siellä sänky siis..
Jamä yläkerrassa,makkarissa.Meillä on tuo Maisa vielä makkarissa joten siis me tytöt nukutaan samassa huoneessa ja sitte pojat alhaalla!!
Treffit tehään joko olkkariin taikka sitte mä kutsun ukkelia makkariin kylään!! :whistle:
Eli näin kohdataan!!
Kastemekosta,tuolla ehdottelin sulle jo tuota Huuto.nettiä,siellä oli edullisia jos sitä kaipaat.Ja uusia,joku ompelija niitä sinne väkertää.Oli ihana sinikirjailtu mekkokin siellä,siihen kuului sukat,kastemekko ja liina.Ai joo ja lakki myös.
Oliskos se koko kompakti ollut 40-50 e hujakoilla.Mutta oli edullisempiakin.

Meillä on kummisedän vanha puku Miskalla,jos ois oma-olisin hyvin voinut lainatakin!!!
=)
Tänään Miska nukkunut samaan aikaan kun Maisakin,ihmeellistä!!Ja ihanaa samalla.

Poju on tosi iisi tapaus,anoppi ottaa huomenna päivällä häntä hoitoon.Saan puuhailla Maisan kanssa kaksin kun nuo isommat on uimakoulussa.

Tosi hienoa Hanna että itkut teillä jäänee,niin ne pienet kasvaa!!

jaahas,mentävä again!! :heart:

kata ja miska kohta 7 viikkoa
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja Onnea kaikille pienille jotka ovat kauniita nimiä saaneet!
Mun tosiaan pitää sitä kastemekkoa nyt vähän metsästellä ja tutustun nyt tuohon huuto nettiinkin, en ole sieltä koskaan tilannut niin en tiedä kuinka nopeeta sitten tulis..? Noh, mutta jatkan kalastelua ja jos ei muuta niin sitten pitää vaan kierrellä kaupoissa ym. Se hinta ei silleen ole kauhee ongelma, kunhan ei niin paljoa maksais ku täällä. .yhden päivän vuoksi maksaa mekosta jotain 300 e. .joten ennemmin ostan suomesta.
Juu kiva että te joskus Kata treffaatte jossain keskellä sitten kuiten ;) Meillä on oikein perhe peti menossa, minä ja mies ja lapsi mun vieressä ja sitten vielä tuo mun keskikokoinen villakoira mun jaloissa tai lapsen vieressä. Onneksi siitä ei lähde karva ja on sopivan pieni koira :whistle:
Mulla täällä alkamassa kauhee pakkausoperaatio ku kaikki pitäs saada kohta muutettua ja lähdetään tiistaina suomeen, eli olen sitten varmaan noin 2 viikkoa pois palstoilta, vaikka hengessä olen mukana.. niin ja ehkä voin sitten äidin koneelta käydä teitä moikkaamassa.. ja kertomassa miten näin 6 viikkosen vauvan kanssa sujuu 3500 km autossa!! huh huh. .no ollaan onneksi aina vaan 6 tuntia putkeen yhtä matkaa kohti autossa ja siihen monta taukoa ym. varmaankin. Ja sitten on laivamatka tiedossa. .tuleekohan vauvoille muuten merisairautta? onkohan niiden tasapaino aistit vielä niin kehittyneet että voisivat sairastua tai kärsiä pahaa oloa. .ei kait? ?
Niin ja sitten onkin kiva kun pääsee kohta muuttaan tuonne suomeen tosiaan niin nyt on pino sisustus lehtiä kun kaikki saa ostaa alusta.. siis isommat huonekalut..muuten on kyllä kivasti tätä tavaraa kertynyt täällä parissa vuodessa, vaikka on koittanut olla ostamatta. Mutta nyt kaikki vauvan tavaratkin on tietty hankittu ja täällähän ne on.
Mutta nyt on mentävä kun pieni poju päättää tarttea äitiään..
Joten palaillaan :wave:
Moonlight ja pikku ukko
 

Hyvää iltaa =) !

Nyt on sitten meidänkin pikku mies kastettu. Koko nimeksi tuli Kasperi Paavo Antero!
Poju vähän ääntä avasi kasteen aikana mutta mitään suurta huutoa ei ollut... Heti seremonian jälkeen oli hurja nälkä ja sit hymy ukkona seurusteltiin loppu aika. Sylikummi suoriutui tehtävästään loistavasti vaikka ei ole ollut paljon vauvojen kanssa... Muutoinkin oli juhlat hyvin onnistuneet!

ONNITTELUT kaikille synttäri sankareille ja kastetuille :flower: :flower: !

Nyt on mentävä höyhensaarille kun pikku mieskin on jo yö unillaan...
Kirjoittelemisiin!

Hepotyty ja Kasperi
 
Yötä täältäkin taas!

Ollaan oltu viikonloppu reissussa ja just sain tavarat purettua ja oli pakko tulla lukemaan kuulumiset.

Onnea kaikille nimensaaneille, tosi ihania nimiä!!

Tosiaan oltiin miehen siskon häissä ja kirkossa heti alussa Peetu veti hirveet pultit ja eikun kirkon vessaan lämmittämään tuttipulloa kun luulin että taas on nälkä. Ja kun sain pullon lämpimäksi poika nukkui sylissä :/ Että uni-itkua oli sittenkin ja tuo kun ei osaa syliin oikeen rauhoittua nukkumaan. No, meni ne häät ihan hyvin sitten siellä kirkon vessassakin. Hääjuhlan ajan Peetu oli sitten kiltti :heart:

Mä sitten ostin viikko sitten vaakan motivoimaan mua noissa kilojen karistamisessa ja just kävin, oon viikossa saanut pois 1,3kg, hyvä minä!!

:D Ja jälkitarkastus kun on ohi ja kaikki ok niin alan pikkuhiljaa taas juoksemaan niin eiköhän nuo 8 liikakiloa karise pikkuhiljaa pois :whistle:

Mutta nyt unille, kirjoittelen joskus enemmän kuulumisia!

Tiitteräinen ja Peetu kohta 2kk
 
Heipps!

Onnea MOONLIGHT synttäreiden johdosta, ja paljon tsemppiä muutolle :flower: Ja kaikille nimen saaneille tietysti myös hurjasti onnitteluja :flower: Kiva aina viikonlopun jälkeen lukea nimiuutisia =) Meidän pojallekin tuli tänään kelakortti. Hassua kun nimi oli siinä mustaa valkoisella, vaikka vielä sitä muilta salaillaan juhliin saakka..

NEEASTIINAlle ja muillekin kiitos vinkeistä! Kysyin apteekista tuota disfaltyliä, mutta täti ei sitä mulle myynyt.. hänen mielestään se ei tuo apua, jos cuplatonkaan ei ole sopinut, niissä kun on kuulemma sama vaikuttava aine :/ Kyselinkin tuossa toisessa ketjussa, että onko muilla kokemusta cuplatonin vaihdosta disflatyliin.. jos tässä vielä monta iltaa valvotaan, niin aion kyllä kokeilla tuotakin, sanoi apteekin täti mitä tahansa.. Vaikeinta tässä tuntuu olevan se, että kaikilla ammattilaisilla on eri mielipiteet asiaan kuin asiaan. Neuvolan ja apteekin suositukset ym. vaihtelevat ihan tädistäkin riippuen :| Aina saa kysyessään eri vastauksen..
Meillä siis maha on edelleen valvottanut. Perjantaina oli ihmeellinen poikkeus -poika nukkui 20-08, heräten välillä vain syötöille puoliunessa. Lauantaina sitten toiveikkaina odotettiin kuinka käy, mutta yhteenhän se meni taas.. No, olipa kuitenkin piristävä poikkeus tuo yksikin ilta =)
Kantopussin nimeen vannon edelleen, nimittäin siinä poika saa torkuttua mahavääntöjenkin ajan, kunhan vaan äiti liikkuu tarpeeksi ;)

TIITTERÄINEN.. Mullakin vaaka seisoo tuolla kylppärin nurkassa ja kieltämättä on kiva käydä aamuisin kurkkaamassa, kun paino on koko ajan laskusuhdanteessa :whistle: Tulihan sitä ihan liikaa, melkein 20 kiloa, mutta nyt siis tuntuu kilot tippuvan ilman mitään panostusta. Enää olisi viitisen kiloa lähtöpainoon. Nyt alkaa kyllä kuntoilukin jo houkuttelemaan, tuskin tuo laihtuminen loputtomiin jatkuu itsestään :p

Vilmis ja poika :heart:
 
Miten teillä muilla raskauskilot lähti :wave:
Pakko tulla hehkuttaan, kun mulla muuteskin on hiukan ylipainoo...että laitokselle jäi 10kg ja loput 4kg lähteny. Eli kaikki lähti n.4-5viikossa :) ja nyt on jopa vyötärö ja vanhat vaatteet farkkuja myöten menee päälle jeeeee =)
Kuhan tyty imis maidossa loputki liikakilot :whistle: ;) kun melkolailla tunnin välein syö.
 
Mulla tuli raskauskiloja tasan 10 ja laitokselle jäi 7.. sitte parissa viikossa lähti ne 3 kiloa ja nyt paino on juminu siihen... Pitäis kyllä vielä saaha 10 kiloa pois niin sitte ois hyvä. Olen kyllä tähän mennessä syöny jokapäivä pullan tai pari tai sitte jäätelöä... Pitäis kai jättää nämä herkut pois, muttaku mulla on ihan älytön makeanhimo.. Mitenköhän siitä pääsi eroon??? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna-77:
Mulla tuli raskauskiloja tasan 10 ja laitokselle jäi 7.. sitte parissa viikossa lähti ne 3 kiloa ja nyt paino on juminu siihen... Pitäis kyllä vielä saaha 10 kiloa pois niin sitte ois hyvä. Olen kyllä tähän mennessä syöny jokapäivä pullan tai pari tai sitte jäätelöä... Pitäis kai jättää nämä herkut pois, muttaku mulla on ihan älytön makeanhimo.. Mitenköhän siitä pääsi eroon??? :whistle:
Mulla esikoisestakin lähti nopsaan mut samalla tavalla ku sulla: jumahti sit siihen. Esikoisesta tuli 19kg ja 2kk:ssa lähti. Mutta sitten tuli muutama takas kun imetys alko hiipuun ja mä vaan mässäilin :whistle:
Nytkin pelottaa et kui ne tulee sit takas :ashamed: kun elintavat on mitä on. En kuiteskaa ikuisesti imetä.
 
Kylläpä täällä on outo ilma, vuoroin sataa ja paistaa, ja kun sataa sitä tulee ihan kaatamalla.

Tulin just teekupin ja tuoreen leivän kanssa lukemaan kuulumisianne, ja täällä olikin kiloista puhetta :( , joten tulikin heti mieleen, että voishan näitä eväitä jättää vähän vähemmälle. Mutta kun tuntuu, että on jatkuvasti jotain sosiaalista kahvittelua pullan tai jäätelön kera, ja enää en osaa niistä kieltäytyä kuten nuorempana. Ja sitten mulle on tullut paha tapa iltasella kun katras nukkuu avata kone ja taaskin eväät matkassa, mukamas siinä sitten rentoudun.

Taidan laittaa Helmin vaunuihin ja lähteä pihalle isompien lasten kanssa, jos vaikka sais hyötyliikuntaa harrastettua.

Tänään päivällä taas harjoittelin liinailua, suht nopeasti sen jo saa viritettyä, kauppias silloin sanoikin, että ei kannata opetella kuin yksi sidonta tapa, ja se on mulla ainakin toiminut, siinä saa lapsen kuitenkin viriteltyä useammalla tavalla kun ikää tulee, nyt olen häntä kantanut kahdella tavalla.

Kirjoitelkaa paljon, tulen taas illalla lukemaan kuulumisianne, joista tunnun olevan kovasti riippuvainen :whistle:

T:Minnihiiri
 

Yhteistyössä