Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Hanna Paavolle mäkin lähettelen nimpparionnea (meidäkin isommalla pojalla tänään nimpparit)! :flower: Sä kun haaveilit siitä tornihuvilasta, kurkkaa huvikseen Oikotie kohde 774773, on vähän mökkiä katseltu (tuo on kyllä ylihintainen ja ranta turhan kaislaisen ja matalan näköinen) - mut rakennukset... ihania!

Meillä Rasmus on alkanut saada kamalia raivareita jollei asiat mene oman mielen mukaan. Todella sinnikkäästi yrittää raivata esteet että saa mitä haluaa ja suuttuu ihan kamalasti jos jotain kielletään tai esim. otetaan pois keinusta tms. On kyllä ehdottomasti kovapäisin meidän katraasta. Muut olleet tuossa suhteessa aika helppoja.

Huomenna (=lauantaina) Nokialle Eedeniin polskimaan!
 
Heissan!

Käytiin keskiviikkona Linnean 8kk neuvolassa:
*71,4cm
*8320g
*pipo 44,5

Kaikki oli hyvin, reippaasti neitonen siellä oli. Ei vierastanu ollenkaan, katteli vaan ihmeissään. Ja pissaa lorotteli pitkin lattioita :D

Riiviöiden äiti, kyllä meille tulee ihan automaattisesti se 10kk neuvola. On kyllä kiva juttu, muuten tulis 4kk väliä.

Nyt on tullu tosiaa meille se et neito herää keskellä yötä ja nousee seisomaan sängyssään ja kitisee. Tai siis "herää", ei se ihan hereillä kyllä tunnu olevan, se et saan sen takas maate nii on jo täydes unessa. Onneks! Tosin "heräilee" useemman kerran yössä...
Kovasti nousee kaikkea mahdollista vasten ja ottaa jo ihan pari hapuilevaa askeltakin. Näinköhän lähtee kohta jo juoksentelee :eek: Ei äiti taho vielä, pikku vauva... :'( :saint: Ja hyvin vikkelää konttaa karkuun jos on vaikka jotain kiellettyä saanu käsiinsä/suuhunsa!

Parina päivänä oon ollu kuulevinani et olis sanonu "äithi" muutaman kerran :heart: Ja komentelu on kovaa meillä! Kiljumaan on oppinu, sitä käytetää varsinki ruokapöydässä jos ei tuu lusikkaa ääntä kohti tarpeeks rivakasti. Eikä sais vessaan edes yksin mennä, heti alkaa huuto. On varmaan osaks eroahdistusta ja osaks rajojen kokeilua.

Aamulla olis vauvauinti, alko viime la mut ei päästy sillon. Mitenhän sitä jaksais herätä niin aikasin, sekun alkaa jo klo 8. Eli viimeistään 7 ylös. |O Ajattelin käydä kattomassa samalla millanen toi kylpylän solarium on. Jos pari kertaa käväsis ennen häitä :)

Mites muuten mammojen laihtumis projektit etenee? :D Mulla ihan hyvin, muutama kilo lähteny ja ihan kun olis vähän housut isot jo?! Oon tolla crosstrainerilla suht ahkerasti polkenu, siis niin hyvin kun mun tällä rapakunnolla kykenee :ashamed: Oon kyl huomannu et on ihan selkeesti kunto noussu melko lyhyessä ajassa. Tästä ku jaksais vaan pitää kiinni! Häihin on vielä 7vko aikaa, ei siinä ajassa ihmeitä tehä, mut jotain kuitenki :)

Sellasia, jos menis vähäks aikaa lueskelee kirjaa ja sit koittais jos uni tulis. Taas menny mun nukkumiset vähän huonosti, en muista millon oon viimeks ennen kahta nukahtanu. Viime yönäkin meni yli puol neljään... :/ Ja neiti heräilee 8-9 aikoihin, ollapa siinä sit virkeenä :snotty: |O

Vointeja! :)
 
Päätti sitten tuo rintaperillineni taas ottaa leikkisession keskellä yötä. Reilu 3 tuntia kesti! |O Siltikin heräs jo ennen seitsemää ja selvästi on itsekin väsynyt. Ja äiti on väsynyt ja kiukkunen! :kieh:

Piti kommentoida, että Tampereella myös 10 kk neuvola. Luulin, ettei ole mutta onkin sittenkin. Kivaa! =)

Kai tolle kukkujalle on tehtävä puuro.
 
Täällä myös poika kukkui yöllä aika pitkään ja onneksi sain sen sitten takaisin nukkumaan.
No heräsi se sitten taas uudelleen puoli 8.
Äiti on ihan rättiväsynyt ja ei jaksaisi tehdä mitään. :|

Meillä neuvolassa sanoivat että voimme tulla 10kk tai 1v neuvolaan, tai sitten molempiin.
Kyllä mä menen tuon kanssa molempiin, ettei tule niin pitkää taukoa.
Eikös se vuoden jälkeen muutenkin välit hieman pitene.

Aamulla kasilta kävin koiran kanssa lenkillä, ajattelin että se piristäisi oloa, mutta ei se mitään auttanut. Edelleen olen niin väsynyt että olla ja osaa.
Nukkumaankaan ei voi mennä, kun molemmat pojat touhuaa tuossa ja mies ei kumminkaan jaksa niiden kanssa yksin, kun tuli eilen illalla valvottua pitkään.
No jospa se tästä pikku hiljaa.

Täältä myös Paavolle myöhästyneet nimipäivä onnittelut. =)

Mutta nyt pitää mennä koneelta pois, rupeaa väsyttämään vielä enemmän.

T: B ja pojut
 
Moi!Riiviöiden äitee Ei tehty Miskalle ph mittausta kun lastenlääkäri sanoi jotain että tän ikäisellä pulautukset voi olla alkaalisia ja tuo mittari lukee vain happamat.
En tiiä sitten,mutta toisaalta oon iloinen ettei sitä tutkimusta tehä,se tehtäis sairaalassa joka on 80 kilsan päässä ja siellä kestäis ja kestäis.Ensin nenämahaletkulla se mittari ruokatorvee,röntgenkuvat että oikeessa paikassa ja seuraavana päivänä mittarin pois otto.Niin ja se mittari on selässä sellasessa repussa...

Sanoi lääkäri että äkkiä sen eron huomaa jos on tuo pulauttelu refluksista johtuvaa.
Maitoallergiaakin epäilty,ollaan tosiaan soijamaitoa käytetty,kaks päivää oltiin iahn ilman maitoakin ja silti pulautteli.Siks alkoikin enemmän epäilys että on refluksia kun ilman maitotuoteitakin pulii...

Nyt Almiron käytössä nyt varoiks,eli vielä sitä maitoallergiaa vahdataan.Ens ke lääkäri ja kyllä pulauttelee tällä maidollakin.Eli lääkitys kokeillaan.

 
Huomenta :wave:

mennis ja Bruschetta kyllä teitä nyt koetellaan :hug: Voimia !

Kata-74, kurjalta kuulostaa Miskan pulauttelu, voi pientä :hug: Voimia teillekin kovasti :hug: Meillä pulautteli toinen kaksosista pitkän aikaa, kaaressa lensi maidot, kun oli syöttänyt. Hän sai siihen lääkityksen, mutta taisi meillä kuitenkin olla se aika pientä :ashamed: Tsemppiä :hug:

Hävettää sanoa, kun täällä osa joutuu valvomaan, mutta minä olen nyt nukkunut niin sikeästi ja hyvin viime yöt :ashamed: Johtuu varmasti suurelta osaltaan tuosta uudesta sängystäkin, kun siihen itseni kellistän, niin uni tulee heti ja herään vasta kellon soittoon :)

Täällä on kiva ilma, juuri ja juuri on pakkasen puolella ja hiljalleen sataa lunta. Pitäisi tästä lähteäkin ulkoilemaan :) Maija istuu tässä sylissä ja murisee :D "Juttelua" ja komennusta tulee kovasti :heart:

Maija on kova nousemaan tukea vasten ja jos vaikkapa tiskaan, niin nousee aina jalkaani vasten seisomaan. Keittiössä kun touhutaan, niin äidin muoviset vispilät, kauhat ja mitat ovat suosikkeja ja niiden kanssa jaksaa touhuta pitkät tovit :) Se tietää vain lisää tiskiä äidille, kun pyörivät lattialla ja välillä Maijan suussa :D

Ensi viikon reissua Ylläkselle odotan kovasti! Mukavaa päästä pienten kanssa reissuun, se on niin erilaista, kun voi keskittyä miehen kanssa vain pikkuisten kanssa touhuamiseen. Hiihtolomalla on sitten mies ja koululaiset laudoilla ja suksilla ja minä touhuan pienten kanssa pulkkamäessä.

Jalka alkaa olla jo ihan hyvä, on se vähän arka vielä, mutta menettelee. Eiköhän viikonpäästä jo pääse sauvat ulkoilemaan :D

Siitä laihduttamisesta oli puhetta... yritän nyt iskostaa itselleni päähän, että tämä on elämänmuutos kysymys :D Yritän tosissani päästä siitä mässäilystä eroon ja taitaa se tepsiäkin. Jotenkin se pahin pöhöttyneisyys ja turvonneisuus on mennyt ohi ja jotenkin tuntuu vähän kevyemmältä :) Paino on tippunut sen 5kg, sen paaston aikanahan lähti se 7kg ja takaisin tuli 3kg, siitä on nyt siis tippunut tuo 1kg taas pois :) Pikkuhiljaa yritän saada painoa tippumaan, jos se sitten pysyisikin poissa :ashamed: Olen kuitenkin niin perso makealle ja herkuttelulle, että en voi kuvitellakaan jättäväni niitä koko loppuelämäkseni :whistle: :D :ashamed: Koitan päästä tasapainoon, jossa söisin pienempiä annoksia useammin ja herkutteluja olisi vain max. kerta viikkoon. Toki jos menen ystävälle tai kutsuille, niin otan pullan tms. :whistle: :D No, saapas nähdä miten käy. Toiveena olisi ainakin se toiset 5kg saada pois, luulen tyytyväni siihen painoon sitten iloisin mielin :) Niin, ja kun saisi sen sitten siinä pysymään :kieh: :D

Meillä on myös 10kk neuvola ja siitä seuraava sitten 1v neuvola.

Tyttö ja poika huutelevat nyt "kylään", kun ovat rakentaneet kotileikit tytön huoneeseen :heart: Maija oli hetken aikaa taas koirana, mutta sai sieltä häädön :whistle: :D

Voikaa hyvin :hug: :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Hei hei kaikki :)

Linjoissa taas häikkää...ihan kamalaa kuinka kiinni on kun jos ei päivään pääse niin rupee tärisyttämään ihan.

Mut pikaisesti jotain, tyttö kohta päikkäreille ja mua odottaa huushollin siivous:(
Mies lähti sinne Sveitsiin ja palaa sitten viikon päästä. Aika tylsää, yksinämme täällä. Onneksi se sisko tulee meidän kanssa niin on edes jotain. Viime vuonna olinkin ihan yksin kun Peppi vielä masussa ja se oli aika tiukka viikko henkisen kestävyyden kannalta.

Meillä täällä myös 10kk neuvola on ihan normaali ja sitten se 1v seuraavaksi.

Ei ne meidänkään yöt mitenkään kovin juhlallisesti suju:( Herää tommoset 2-5 kertaa, osa heräämisistä menee kun annan vesipullon ja siitä hiukan hörppii mutta maitoon turvaudutaan vielä ainakin kerran yössä ja sitten aamusta. Tosta johtuen ei sitten aamulla syö puuroansa kun hyvä jos pari lusikallista.

Typykkä tuolta kiitää lattiamatona ja nyt nousee jalkaa pitkin ylös:) Tita nukuttaa, joten laitan tytön ulos ja alan siivota.
Palaan illalla:)


:hug: kaikille!

EKÄ ja Peppi
 
Tulin vain kysymään, että onko teidän muiden vauvoilla huonosti syömistä?
Siis meillä tuo Samu syö toisinaan todella hyvin, mutta useimmiten ei meinaa haluta syödä soseita.
Jos koitan vaan tuputtaa, niin se huitoo käsillään kaiken pois.
Oli sitten kyseessä puuro, hedelmä-marjasoseet tai liha/kasvissoseet.
Maitoa ja velliä kuluu päivässä aika paljon.
Miten saisin pojan syömään enemmän, kun musta tuntuu että se syö aina kuin hiiri.
Tänään onneksi on syönyt yhden ison purkin lihasosetta ja päälle nyt illalla vajaa puoli purkkia lihasosetta.
Mutta eihän tuommoiselle voi väkisin syöttää, kun muuten se sylkee kaiken pois.
No jospa sen ruokahalu siitä vielä paranisi.
:)

Mutta nyt menen tekemään iltapala leipiä meille.
Hyvää lauantai illan jatkoa.

T: B ja poitsulaiset
 
Ensiksi Paavo kiittää nimppari onnitteluista! :hug:

Vaniljatäti olipas kyllä "mökillä" hintaa.. enempi maksaa ku meän omakotitalo näillä leveyspiireillä. Tai en tiiä, nyt on kyllä asuntojen hinnat nousseet.. siis todella paljon ja varsinki rakentaminen... Me rakennettiin vuonna 1999-2000 ja lainaa otettiin 500 000mk. Veljeni rakensi viime vuonna niin he joutuivat ottamaan jo lainaa 220 000?. Ja samankokonen ja samantyylinen talo. Huh, huh.. Onneksi rakennettiin silloin.. kohta on jo talo oma ;)

Laihduttamisesta sen verran, että ei kehumista... keskiviikkona aloin laskemaan ittekseni pisteitä ja -300gramma vain on pudonnut... ja tänäänki olen jo kaikki pisteet "syöny". Ei ole ollenkaan samanlaista ku ittekseen niitä laskee, entäkö jos joku tsemppais niinku esim. ryhmässä.
Ja mie menin vasta tekemään vohveleitaki... tytöt niin halus niitä ku naapurin lapsetki meillä kylässä ja täytyy myöntää, että kyllä mulla ittelläki niitä vähän halutti... siis ihan vain vähän..heh..

Bianca mie kans tykkään solariumissa köllötellä... Me saatiin semmonen viime vuonna ihan omaksi. Täältä yks parturi muutti pois eikä jaksanu raahata sitä Etelä-Suomeen mukaan, joten me saatiin se. Ei silti, kertaakaan en ole vielä siinä käyny, mutta ennen kesää jos kävis 5-10 kertaa.

Miten te joilla crosstraineri niin kuinka kauan poljetta siinä? Mie aluksi en jaksanu ku 15minsaa, nyt menee jo reilu 20 minuuttia. Mulla ei ole vastuskaan ku kaikkein keveimmillä.
Joskus teen semmosen valmiin rasvanpoltto-ohjelman jossa kellon voi säätää 5-99 minuuttia ja silloin jaksan yleensä sen 15min. Mulla taitaa olla aivan rapakunto :ashamed:

Jospa nyt lähtis sitte käväseen vielä facebookissa... Joko muutki oletta löytäneet sinne??

Hanna ja Paavo :heart:
 
:wave: Olipas tullut tekstiä, kiva :flower:

En ole oikein koneelle kerinnyt kun sisko perheineen oli meillä kaksi yötä, ja eilisen katsoin lapsia kun sisko siivos meillä. Tänään sitten potkuroin koululle ja luistelin/pelasin pari tuntia, tein kaalilaatikkoa ihan pakasteeseen asti ja äsken vielä pyöräytin sämpylätaikinan. Pakkohan niitä oli tuoreena pari maistellakkin :p

Syömisestä meillä Peetu on niin hyvä syömään, että en todellakaan voi valittaa. Syö kaiken mitä annetaan eikä ruokaa koskaan jää yli.

Laihduttaminen
täällä etenee hitaasti mutta varmasti. Kaksi viikkoa laskin pisteitä (ihan itsekseen) ja painoa tippui 1,3kg. Ei hirveä vauhti, mutta jos sitä ennen sain ilman pisteiden laskua muutaman kilon pois, että joulusta on nyt tultu liki 4 kiloa alaspäin. Minusta taas ei olis niihin ryhmiin, mutta itsekseen tykkään laskeskella. Liikuntaa olen lisännyt paljon ja nyt tuntuu että jos ei iltalenkille pääse niin päivä on pilalla. Nyt kahden viikon aikana on ehkä vaan pari päivää ollut etten ole käynyt lenkillä. Alkuun tein tunnin sauvakävelylenkkejä ja nyt olen pidentänyt ne yhteen ja puoleen tuntiin. Jospa sillä jotain tehoja olis. Ja tuo pysyvä elämänmuutos ois tääläkin tarkoituksena niinkuin myös parasta aikaa sinulla.

Meillä Peetu oppi sanomaan pom pom pom tarkoittaa siis palloa ja kovasti yrittää muitakin sanoja tapailla. Tähän asti kun on ollut aika hiljainen kaveri tuon puheen suhteen. Isosisko on niin ylpeä kun Peetu on oppinut puhumaan :D :heart:

facebookista mä en ole ymmärtänyt mikä se on, ehkä parempi niin jos siihen jää koukkuun :ashamed:

Nyt viimeinen pelti uunista pois ja saunakin lämpenee, huomenna taas luistelemaan koko perheen voimin ja pelailemaan.

Hyvät viikonloput kaikille, oli tuota omaa napaa kun kiireessä kirjoittaa :ashamed:

:wave: :wave:
 
Hei kaikille!

Kiitos äm7 kutsusta! Taitaa kyllä olla minun kohdallani niin, että olen niin koukussa tähän ketjuun, että jos vielä lähtisin toisaalle kirjoittelemaan, niin eipä kerkeis kuin tietokoneen ääressä istua. Ihan kun nyt ei menis jo ihan liikaa aikaa... :ashamed:

facebookissakin tulee vierailtua aika tiheesti. Tosin en jaksa niitä hupiviestejä ym. Lähinnä etsin vanhoja tuttavuuksia. Yhden vanhan kaverin tapasinkin noin kymmenen vuoden tauon jälkeen. Hän ei enää asunut täällä samassa kaupungissa, mutta tuli ihan vierailulle kauempaa. Ja tosiaan facebookin kautta hän minun bongasi. Samoin olen vaihtanut kuulumisia ensimmäsen poikaystäväni kanssa vajaan kahdenkymmenen vuoden takaa (hui, kylläpäs tämä aikaa rientääkin... :eek: ). Siinä mielessä hauska paikka kyllä, kun tulee juteltua monien jo unohtuneiden tuttavien kanssa :)

Bruschetta, meilläkään Dani ei ole kovin innokas syöjä. En kyllä ymmärrä miten tuo poika on noin isokokoinen vaikka syö hiiren annoksia. :D Paino ja pituus on mitattu viimeksi 6kk neuvolassa (silloin jo melkei 10kg ja vajaa 75cm) ja seuraava mittaus vasta 9kk neuvolassa (täällä ei ole 8kk eikä 10kk neuvolaa vaan seuraava on 1v) . Mutta juuri otin jostain saadun toppapuvun käyttöön joka oli kokoa 86cm. Äippäpakkauksen puku kun oli istuessa vähän pienen näköinen kun lahkeet aina nousivat ylöspäin. Että jotenkin se lapsi vaan saa tarvitsemansa energian =) Meillä ei ikinä syö kerralla isoa purkkia lihasosetta. Hyvä jos menee edes kahdella aterialla yhteensä yksi purkki.

Laihdutus etenee hitaasti mutta varmasti :D Sen verran laskin noita pisteitä, että totesin että perusjutut on itellä kunnossa. Täytyy nyt vaan muistaa herkuissa kohtuus jatkossakin. Nyt olen siis syönyt pullaa ja karkkia ainoastaan lauantaisin (ja ehkä ihan vähän sunnuntaisin... :whistle: ). Mutta näin mennen oli puolessatoista viikossa tippunut kilon verran. Kävin katsomassa käytettyä hääpukua joka oli liian pieni, mutta niin kiva ja kohtuu hintainen... Päätinkin että sen ostan, koska ompelijatuttava totesi, että kun hiukan laihdun niin hän saa sitä suurennettua minulle sopivaksi. Eli porkkana minulle sekin, ei ole varaa moneen pukuun. :LOL:

Meillä oli myös hulina yö viime yö. Toivottavasti seuraava olisi parempi. En tiedä johtuiko siitä kun olin kokeilemassa sitä pukua ja mies oli kotona pojan kanssa niin antoi maissivelliä kun oli tissitysaika. Hyvin poika muuten oli ihan tavallisesta mukista juonut, n. 1dl. Siitä tuli mahavaivoja kun silloin neljäkuisena kokeilin. Mutta yksi purkki oli jäänyt kaappiin ja sen mies oli sitten antanut. Luulisi kuitenkin että jo maha maissia kestäisi kun on sitä kuitenkin ruuan seassa saanut useasti.

Nyt taas lyö pää tyhjää... :headwall: . Taidanpa siis suunnistaa iltapalan tekoon ja sitten otan karkkipussin esiin :p

:wave:
 
Laitanpa vielä pari sanaa ennen nukkumaan menoa, tai johan minä silmittelin tossa sohvalla, mutta kun hain koneen syliin, niin kummasti piristyin ;) .

Voi kun te kaikki olette niin motivoituneita painon hallintaan, mulla on mennyt ihan plörinäksi :ashamed: .

Meillä Helmi tuli eilen flunssaan ja kovin rauhattomasti on nyt alkuyön nukkunut, vaikka annoin Panadoliakin, pikku raukka on niin tukossa.

Mulla vaan on koko ajan hirmuinen matkakuume, mutta mies tylyttää, ei kuulemma halua pitää kesälomaansa pienissä pätkissä :( , ja itse loman pystyy pitämään Juhannuksesta eteenpäin, joten silloin ei ainakaan etelän lämpöön kannata lähteä, siellä on turhan kuumaa.

Mie mietin kanssa, että pitäydyn tässä porukassa, kun teistä on tullut niin tuttuja ja porukka on tosi kiva, siis näin, ellette muut sinne karkaa.

olin tänään lasten ja mun veljen perheen kanssa merenrannalla retkellä makkaraa paistamassa, mies ahersi sillä välin remontin kimpussa, aluksi mua ei olis millään huvittanut lähteä, mutta onneksi veli oli sitkeä, sillä kivaahan meillä sitten oli.

Olenpas taas ollut kovin oma napainen, mutta sen verran väsyttää, että en edes muista mitä piti kommentoida.

:wave: Kauniita unia oman kullan kuvia.( Jos sen vaikka patistais tosta vierestä torkkumasta mun kanssa sänkyyn, vaikka varmaan väittääkin, ettei nuku, vaan katselee telkkaria ;) ) Toivottelee Minnihiiri
 
Nyt viime yö meni vähän paremmin, kuin edelliset Samun kanssa.
Mutta kumminkin Samu heräsi kerran kitisemään, eikä tahtonut mitään.
Nyt se iloisesti leikkii leluillaan ja höpöttää niille. :heart:

Saa nähdä miten Samu tänään syö.
Kun se syö niin vaihtelevasti.
Koitan aina katsoa mitä sille syötän, ettei tule semmoisia ruokia, mistä poika ei pidä. Isokokoinen ruoka menee jo todella hyvin, eikä kakomista ole paljoa.
Nyt onneksi se syö riisitkin ruoista, kun yleensä se on sylkenyt riisit pois.
Mutta perunaruokia tuo ei oikein tykkää syödä.
Makaroni ja riisiruoat kelpaa nyt parhaiten.

Facebookista mä en tykkää.
Mun veli oli laittanut sinne itsestään jotain, mutta en oikein ymmärtänyt mistä sieltä niitä löydän. Sain siltä linkin, mutta aina sieltä tulee rekistöröinti juttu.
Ja mä kun en sinne itseäni rekisteröi. :D

Mutta nyt pitää taas mennä poikien luokse.

T: B ja murut
 
Iltaa kaikille :wave:

äm7 Kiitos kutsusta :hug: Mäkin taidan olla tänne niin jumissa, etten osaa muualle mennä :ashamed: :D

Syömisestä sen verran, että Maijalle kyllä maittaa oikeastaan kaikki. Kalaruoat ja jotkut oikein "tönköt" purkkiruoat ei mene, mutta pääasiassa syödään omatekoista sosetta.

Facebook olisi varmaan sellainen paikka, mihin jäisi koukkuun totaalisesti... En halua kuitenkaan kirjautua sinne :ashamed: Tämä sopii minulle, vaikka varmaan moni meidän omalta kylältä on minut täältä tunnistanutkin :whistle: Ei ole kyllä kukaan tullut mitään sanomaan :) Sisko sinne taisi kirjautua ja joskus olen hänen olan yli kurkannut, kun on meillä ollessaan siellä käynyt. Olisihan se kiva löytää vanhoja ystäviä ja tuttuja :)

Minnihiiri kuulosti ihanalta tuo teidän retkenne :) On ne aina sellaisia elämyksiä lapsille! Matkakuume vaivaa täälläkin... :ashamed: En muista kerroinko siitä yhdestä joululahjastani teille. Mies oli jo ennen joulua kysellyt, että lähtisinkö vaeltamaan hänen kanssaan ja minähän olin tietysti heti mukana. Tykkään kovasti luonnossa liikkumisesta ja ajattelin ensimmäisenä, että johonkin Lappiin mentäisiin... Joululahjaksi sain sitten sen toivomani laukun sisällä kirjan ja nimi on " Teneriffan patikointiopas" :LOL: Mies oli ajatellut hommata liputkin heti valmiiksi, mutta onneksi ei nyt ihan niin nopeasti tullut reissu eteen :whistle: Syksyllä ajateltiin sinne lähteä, kesälomaa täytyy minunkin pilkkoa sitten moniin osiin. Maija ja 5v poika lähtevät mukaan, kun Maija kulkee rinkassa ja poika on mahtavan reipas kävelijä, niin varmaan selvitään hienosti :)

Kohta laitan pannarin uuniin iltapalaksi ja mennään saunaan! Mieskin sieltä kotiutuu illansuussa :heart:

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Iltaa taas täältäkin!

Just kotiuduttiin ulkoilu reissulta. Tuossa lähellä on meidän koulu, jossa voi luistella, laskea mäkeä ja kota missä paistaa makkaraa. Nyt on sovittu että lauantaina ja sunnuntaina sinne menee porukkaa yhden aikaan ja pelaillaan ja lasketaan mäkeä. Paikka missä asutaan on tällainen maalaiskunta ja sitten tämä missä asutaan on sen kunnan pieni kylä missä on ihanan...ööö..miten sen sanoin..no vaikka tiivis yhteisö. Oltiin siellä sitten koko perheen voimin 4,5 tuntia, eväät oli mukana ja makkaraa paistettiin. Eipä malttanut äitikään olla syömättä sillä nälkähän siellä tulee. Tyttö opetteli luistelemaan (tosi hienosti jo sujui viime kertaan nähden) ja Peetu katteli vaunuissa ja välillä sylissä. Oli pakkanen hiukka kirinyt kun lähtiessä oli 6 ja kun kotiin tultiin oli 11 astetta. Mutta hauskaa oli ja lapsetkin viihtyivät hienosti, en olis uskonut että noin kauaa jaksavat olla. Iltasella lähden vielä kaverin kanssa sauvakävelylenkille, kun en kerinnyt luistella kuin puolisen tuntia.

Voisko joku mua valaista millainen se facebook on? Vaikka parempi varmaan etten ees tiedä kun koukkuun kuitenkin jäisin. :ashamed:

Ja tämä pino mulle myös niin tuttu etten osaa vaihtaa. Menee aikansa ennenkuin uuteen porukkaan sopeutuis. Rekkasin kaverin pyynnöstä itteni toisellekkin palstalle mutta harvoinpa tulee siellä käytyä.

Voih..pannaria :p että maistuiskin hyvälle mutta ei kiitos :D *vesi tippuu kielestä* Tään painon on lähdettävä, keinolla millä hyväsä :kieh:

Antakaas mulle vinkkejä mitä tarjoaisin torstaina kun meillä on se tämän "kylän" äiti-lapsi tapaaminen. Ja jos kaikki tulee paikalle niin sitten tänne tulis 23 lasta ja 8 aikuista. Jotain yksinkertaista...ajattelin pannaria ja jotain keksejä..vai oisko korvapuustit ja keksit parempi? Vai muita hyviä ideoita?

Nyt lähden tuonne perheen pariin hetkeksi ennen lenkkiä, kirjoitelkaa!

Tiitteräinen ja lapset
 
Sunnuntai-iltaa!

Tyttö nousi tänään seisomaan. :heart: Voih, ei se oo enää kohta ollenkaan vauva. Taapero melkein. =)

Täällä laihdutus etenee hitaasti, mutta etenee kumminkin. Mulla onkin tarkoitus verkkaisesti pudotella tota painoa.

Täällä yksi naamakirja -narkomaani! :wave: Facebook on palvelu mihin voi luoda itsestään profiilin eli nimestä lähtien voi melkein mitä vaan sinne kirjottaa. Kuvan/kuvia voi myös halutessaan lisätä. Sitten sieltä voi etsiä ystäviä, sukulaisia, työkavereita jne. Profiilin voi lukita niin, että vain sinun hyväksymäsi ystävät näkevät tietosi. Profiilin pääkuva (jos semmonen on) ja nimi näkyvät kyllä kaikille, mutta muut tiedot voi lukita piiloon. Mulla ystäviä on sinne jo kertynyt melkein 170. :whistle: Tosi hauska on ollut vaihtaa kuulumisia vanhojen lukiokavereiden ja muiden vanhojen tuttujen kanssa.

Nyt iltapuuron kimppuun.
 
Kiitos mennis infosta! :flower: Täytyy tutustella tarkemmin jossain vaiheessa.

Tulin just sauvalenkiltä, kiva oli kirpeässä 13 asteen pakkasessa kahden hyvän kaverin kanssa kävellä, ihana tähtitaivas. 8km tuli sauvottua, jospa uni maistuis kohta.

Huomisiin! :wave:
 
Unohtu eilen mainita, että siellä naamakirjassa on myös kaikenlaista muuta moskaa, kuten oman vampyyiarmeijan kokoaminen jne., mutta niihinhän ei tarvitse osallistua.

Eilen tyttö siis nousi tukea vasten seisomaan ja tänään oli jo aamulla kävellyt ympäri olkkarin pöytää. Minä olin vielä nukkumassa, mutta isänsä kertoi. Nopea plikka oppimaan. :)

Mut nytten neiti pihalle aamu-unille. Meillä herätty jo kuudelta.
 
Viikoloppu meni taas niin, että en tänne ennättänyt. Meillä oli vieraita ja niiden juhlien valmistelussa meni sitten lauantai päivä. Uimassa käytiin tytön kanssa ja voi kuinka hän tykkäsi.

Nyt en muista olenko kertonut, että tyttö nousi perjantaina tukea vasten seisomaan.

Täällä myös 10 kk neuvola. Ja sen jälkeen 1 v neuvola.

Käytiin eilen pulkkailemassa ja voi kuinka tyttö tykkäsi.

Tsemppiä kaikille jotka joutuvat valvomaan öitä :hug: Ja niille myös joilla ollaan kipeitä :hug: Meillä alkaa räkätauti jo helpottamaan. Vielä räkää tulee, mutta ei niin runsaasti kuin aiemmin.

lumikko ja tyttö 9,5 kk
 
Heippa mammat! :wave:

Konsta on taas nuhassa ja yskässä. Voi pientä :'( Viimeyönä yski aika tavalla, mutta onneksi rauhottu ku annoin yskänlääkettä. Nyt raukka nukkuu jo toisia päikkäreitä tänään kun yö oli niin levoton. Jäi vauvajumpatki välistä, mutta ensviikolla uus yritys. Onneksi ei sentään oo kuumetta. Sai varmaan saman flunssan kuin mikä mulla oli viimeviikolla.

Viikonloppu meni yhdessä hujauksessa ja oli kyllä mukavaa viettää miehen kanssa kaksin aikaa. Konsta oli ollu tosi kiltisti hoidossa eikä ollu vierastunu lainkaan. Rahaa palo kyllä aivan liikaa. Ostettiin meille kaikille marimekon pitkähihaset raitapaidat ja Konsta sai paidan lisäksi marimekon isäntä lippalakin. Oli kyllä ihania uusia keväisiä värejä paidoissa. Konstan huoneeseen löyty myös yhtä ja toista ja mä ostin alusvaatteita kun tuntuu että kaikki vanhat rintaliivit on liian isoja.
Käytiin myös kivassa ravintolassa syömässä. Mä tilasin ruuan kanssa lasin valkoviiniä ja tulin siitä aivan pöhnään. Posket kuulemma punotti ja puhuin hassuja :LOL: Hävettää. Toivottavasti muut kuin mies ei huomannu. :ashamed:

Tuli kyllä herkuteltua vähän liikaakin kun oli sitten illalla vielä ne kummipojan synttärit ja siellä oli voileipäkakkua ja täytekakkua. Onneksi tuli sentään jokapäivä lenkkeiltyä ja shoppailuhan tunnetusti on tosi tehokas liikuntamuoto :D

Mä oon kanssa kirjautunu facebookkiin, mutta mun osalta alkuinnostus on jo laimenemaan päin. Sitte jotenki mua pelottaa laittaa itsestäni tietoja nettiin kun siellä liikkuu kaikenmaailman hakkereita ja identiteettivarkaita. En tiedä oonko vähän yliherkkä ja tuskin ne mattimeikäläisistä on kiinnostuneita mutta kuitenkin..:| On kyllä ollu tosi kiva vaihtaa kuulumisia vanhojen tuttujen kanssa ja pitää yhteyttä niiden tuttujen kanssa jotka asuu toisella paikkakunnalla, muuten ei varmaan tulis pidettyä yhteyttä kuin harvoin tai ei ollenkaan.

Aattelin tehdä tänään Konstalle kalakeittoa pakkaseen. Alkaa purkit taas vähetä pakkasesta vaikka viimeks tein ison satsin. Pitää vaan odottaa että mies käy töitten jälkeen kaupassa kun ei voi tuon meidän pienen potilaan kanssa ulos lähteä. Petivaatteet vein jo aamulla ulos, kun on kivasti pakkasta. Mä oon kans aina viemässä niitä jos vaan vähänkin on pakkasta. Mikähän päähänpisto sekin on... ;)

 
Ihanan aurinkoinen pakkaspäivä, kärryteltiin tänään apteekkiin ja kauppaan ja päälle lenkki sillävälin kun isommat lapset oli kerhossa. Nyt iski sitten raukeus kun tultiin sisään ja syötiin.

Mieskin soitteli koti, että poikkeuksellisesti tulee tällä viikolla ajoissa kotiin, tosin sen hintana on sitten se, ettei voi perjantaina pitää vapaata, ja minullapa oli tietysti varattuna kampaaja sille päivälle :| , saa nähdä miten käy pitääkö mun taas sitä siirtää vai voisko isovanhemmat auttaa.

Konstalle pikaista paranemista toivottelee toiset nuhanenät.

Parasta aikaa miten olet voinut olla kertomatta noin ihanasta joululahjasta :eek: , vitsi olen kade, minua kun riivaa ikuinen matkakuume.
Tänään yksi kaveri lähtee Puerto Ricoon( ei siis Kanarian sellaiseen) ja sieltä Karibian risteilylle :D .

Onpas kiva kun on taas jotenkin ihan rakastunut omaan mieheen, tänäänkin kun sain tietää, että tulee ajoissa kotiin, niin odotan sitä kuin pikkutyttö :heart: , no kohtahan sen kanssa on tullut puolet omasta elämästä kulutettua, että hyvä näin, ja eihän se tietysti aina niin auvoista ole, mutta nautitaan taas kun siltä tuntuu.

Mun pitäis ruveta siivoamaan, kun kohta mun sinkku ystävä tulee kahvittelemaan, ei varmasti ymmärtäis tällaista epäjärjestystä ja auringión esiin tuomaa pölyä :/ .

No nyt hommiin. Palataan vielä asiaan T:Minnihiiri
 
Heipsun kaikille :wave:

Pikaista paranemista nuhanenille :hug: :flower:

Tiitteräinen hyvää oli pannari :p :D Tosin söin vain yhden palan...Aiemmin kun olen ihan hyvin voinut vetää vaikka kaksi tai kolme... :whistle: :ashamed: Minä yritän menniksen tavoin päästä näistä kiloista pikkuhiljaa, kun tiedän, etten pysty mitään sellaista totaalikieltäytymistä tekemään :ashamed: Olen vähän heikko näissä jutuissa...
Kuulostaa muuten niiiiiiin ihanalta tuo teidän kylän touhuilu yhdessä :heart: Kiva, että tuollaisia yhteisöjä ja ihmisiä on olemassa!

Minnihiiri kyllä minulla oli aikomus kertoa siitä joululahjasta, mutta kun se ei ole oikein meidän tyylistä, niin ajattelin ensin olla kertomatta kokonaan :ashamed: Kun me ei todellakaan anneta tuollaisia lahjoja yleensä, en tiedä mihin mies on päänsä lyönyt, kun tuollaisen tempun teki :D Olen siitä siis todella onnellinen, mutta sitä meidän Turkin matkaakin suunniteltiin ja säästettiin vuoden verran. Ei tässä kahdeksanhengen taloudessa tälläiset äkilliset matkat oikein ole tuttuja ;)

Aamuyöstä lähdemme ajelemaan sinne Ylläkselle :) Voi kun odotan sitä! Kiva päästä pienten kanssa reissuun ja mukava, kun minun oma isi pääsee mukaan. Hän on jo niin innoissaan katsellut säätiedotuksia ja meinaa tehdä hiihtolenkkejä :)

Kävin muuten aamulla hammashoidossa, poistettiin hammaskiveä :x Ei sitä onneksi ollut paljon, mutta kyllä on nyt ikenet ja hampaat arat :( Se hoitsu teki sen työn kyllä niin perusteellisesti, että huh huh... :D No, nyt on puhtoiset taas ensi vuoteen!

Mutta nyt mä lähden tästä pakkailemaan ja suunnitelemaan mukaan otettavia tavaroita. Yhtään kun en jätä mitään viimetinkaan :D

Morjens ja palaan langoille taas perjantaina :wave: Kirjoitelkaahan ahkerasti, niin on kovasti sitten lukemista :hug:

Voikaa hyvin ja nauttikaa elämästä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Hyvää reissua parasta aikaa, ilmeisesti et ota konetta sinne mukaan. Kuulosti kyllä aivan ihanalta tuo joululahja. Mietinkin, että oliko minulta mennyt jotakin ohi kun en muistanut, että olisin siitä kuullut.

Minullakin on aivan valtaisa matkakuume. tekisi mieli edes johinkin, virossa edes käymään. Miehellähän on kohta kuukausi hoitovapaata, jos sitten tekisimme jonkin pienen reissun.

Tyttö nukahti päivällä syliini niin sikeästi, että en raaskinut herättää ja pukea ulos nukkumaan vaan siirsin hänet sänkyyn nukkumaan ja siellä nukkuikin 2 tuntia. En tiedä miten hänestä on nyt vanhempana tullut tuollainen tissille nukkuja. Ennen ei nukkunut tissille ja sanotaan nyt viimeisen kuukauden aikana on nukahtanut lukemattomia kertoja tissille. Taitaa olla sitten niin väsynyt kun ei enää nuku aamupäivä unia.

Miten teillä muilla, saatteko hyvin lapsia hoitoon isovanhemmille tai kummille tms? Meillä minun äidillä on vuorotyö joten sen puoleen viikonloppuisin on vaikea saada hoitoon, mutta viikolla on sitten taas hyvä kun voi mennä kampaajalle tms ja äiti on tytön kanssa. Toinen isoäiti sitten tekeekin "tavallista" työtä joten hänellä on taas viikonloput vapaat.

Kokeilin nyt ensimmäistä kertaa tuota että tummaan ne sanat mitkä haluan ja sitten painan b, ja se toimi todella hienosti. Parasta aikaa taisi antaa sen vinkin, kiitos. Ja piti vielä kommentoida sitä asiaa mistä olis aiemmin juttua eli noista kotitöistä. Ymmärrrän parasta aikaa että sinulla sitä hommaa on 8 henkisessä perheessä, mutta kun meitä on vain 3 ja minusta tuntuu silti että kerkiä mihinkään eli esim lenkille.

No nyt menen kahvittelemaan, piti vain käydä lukemassa teidän kuulumiset. :ashamed: Eli taitaa vain olla luonne vika minulla
 

Yhteistyössä