Imettämisestä: Ajattelin jatkaa kyllä, tai että mikään hoppu ei ole siitä poiskaan. Vuoden ikään meinasin, ensin etappina kalenterivuosi ja sitten lasketun ajan mukainen vuosi eli toukokuun puoliväliin. Määrät varmasti kyllä vähenevät, kun mukaan tulee yhä enemmän muita maitotuotteita. Ja kun poika alkaa oppia juomaan oikeasti mukista. Juuri nyt en tiedä edes, kuinka saisin pojun masuun tarpeeksi maitoa, kun itse nokkamukista juodut määrät ovat kuitenkin niin pieniä, enkä halua muutenkaan antaa korviketta. Tai kai sitä voisi, kun kerran syö korvikejauhepuuroakin ja jogurttia, mutta jotenkin tuntuu rasittavalta alkaa niitten maitojen kanssa pelata. Katsotaan nyt, mitä neuvolassa sanovat ensi kerralla. Tuttipulloa poju jäytää vähän kuin leluna, mutta ei kyllä ime. Sama tutin kanssa. Tutti pysyy suussa, kun ikenillä sitä suussa puristaa, mutta imussa se ei ole.
Hammas kurkkaa selkeästi alaleuassa! En osaa sanoa, onko se jo puhjennut vai kuultaako vaan ikenen alla, en ole ihan kunnolla päässyt suuhun katsomaan. Että onko luvassa ikäviä öitä vai joko ne meni, ainakin yksi yö tässä pari päivää sitten oli paha.
Olen yrittänyt vähän unikouluttaa tässä, ettei nukahtais tisu suussa vaan ilman, ja luulin jo, että johan lähti sujumaan, mutta juuri äsken tuli sitten takapakki. Ihan silmitön huuto alkoi, jatkui, päätyi yskimiseen ja oksentamiseen. Mun vaatteet, sen vaatteet, lakana vaihtoon, tissi äkkiä suuhun ja uneen. Huoh. Olikin jo tuossa eilinen, kun ei tullut yhtään oksennusta. Paino ei ole noussut kuukauteen yhtään
(Oman punnituksen mukaan ainakaan.) Pojalla on ikävä tapa alkaa itkemisen ohessa yskimään, ja nyt kun on muutenkin vielä yskä (mulla itsellä ihan kauhea! Vauva herää jo siihen, kun mä yskin, kun vaan ei voi pidättää!). Ehkä katsotaan noita nukkumisasioita sitten myöhemmin, kun yskä on varmasti ohi. Tosin se, mitä kutsun mielenosoitusyskäksi, varmaan jatkuu... Taitaa olla tosi herkkäkurkkuinen kaveri. Täytyy kysyä tuosta sitten neuvolassa.
Meil menee ruokaa: aamulla puuro+hedelmä 1,5dl, lounas ja päivällinen kasvis-liha-kala 2/3 isosta purkista + 1/3 (ison purkin) hedelmää, illalla normaalisti 1,5dl puuroa, mutta nyt kun yökit on tullut aina puuron jälkeen, olenkin antanut sellaista (kylmää) hedelmä-kaura/vehnä-sekoitusta reilun desin. Päivän aikataulusta riippuen välillä myös 5. ateria eli välipala eli hedelmää pikkupurkillinen.
Tänään tuo teki viidet kakat. Liekö sekään normaalia... Musta tuntuu, että nuo korvikepuurojauheet sekä sellaiset purkkiruuat, joissa on mukana jotain vauvalle sopivaa maitovalmistetta, ovat kiihdyttäneet suolen toimintaa... Ja ehkä vehnäkin. Yksikin satsi haisi aivan sille pastalle, mitä päivällä syötin...! Ehkä mekin aletaan karpata...