Moi!
Tuossa aamuyöllä mietin, että meillähän alkaa olla jo ihan rytmiä elämässä! Näin meillä:
- 8 ja 8.30 välillä mies tuo aamupullon valmiiksi makkariin, syötän sen tunnin sisällä, sitten vielä nukutaan
- Imetän 10 aikoihin, jonka jälkeen itse nousen ja vauva jää vielä petiin, mä teen aamuhommia ja syön aamupalaa
- Imetys 11 aikoihin keittiössä, yleensä olen samalla koneella, luen uutisia ym.
- 12-15 ollaan sisällä, syödään pari kertaa, leikitään lattialla, istutaan sitterissa, kuunnellaan musaa, tanssitaan, lauletaan, äiti nyhjää netissä, vauva torkkuu sylissä (sängyssä ehkä 10min., kunnes havahtuu siihen, ettei olekaan sylissä ja herää), äiti pyykkää ja jossain välissä koittaa ehtiä kokata
- 15.30 ja 16 välillä mennään ulos, ollaan 1-1,5h, vauva jatkaa hetken unia sisällä. Jos sataa tai muuten ei mennä ulos, nukkuu kantoliinassa ainakin tunnin.
- 18 aikoihin odotellaan isukkia töistä, isi saapuu ja laittaa ruokaa, leikkii hetken vauvan kanssa, imetellään, kun siltä tuntuu, torkahdellaan ihan pienesti. Äiskä saattaa käydä yksin kävelyllä tai kaupassa. Vieraita ehkä käy.
- 21-23 iskä ja äiskä koittavat katsoa sarjoja tai elokuvia tykiltä, vauva riehuu tissillä
- 23.30 iltapullo, uni tulee, äiskän iltapuuhat
- 03 eka yöimetys
- 05 toka imetys
- 6-8 imettelyä ja ihmettelyä (yleensä vauva on aika virkeänä, mutta äiti kyllä nukkuu...)
Jee, rytmiä ja rutiineja elämään!
Nyt siis enää kaksi pulloa päivässä, yhteensä n. 130ml. Kovasti mietin, että kun BMF ihan pian loppuu, niin jätänkö vielä iltatainnutuspullon... Sen jälkeen on niin kiva, kun vauva nukkuu tyytyväisenä 3h tai vähintään 2,5. Osaako vauva syödä pullosta, jos syöttö on vain kerran päivässä siitä? Siinä mielessä olisi myös hyvä säilyttää pullo-osaaminen, että jos mulla on joku iltameno, niin isä sitten syöttää. Mutta pakkasmaito alkaa hiljalleen loppua, joten sitten pitäisi aina päivittäin pumpata. Että jaksaako sitäkään. No, vielä mennään näin!
MaiMei + poitsu 10 viikkoa 5 päivää