Toukotenavat 2017 <3 marraskuu

Pätkis123, kiitti tuplakärry kokemuksesta. Meillä ois vaatimuksena, tukevat ja hyvin kulkevat muuallakin kun asfaltilla (koirien kanssa tulee lenkkeiltyä ei niin tasasilla alustoilla), ovista mahtuvat, koppa tietenkin vauvalle, erilliset kuomut ja säädettävät ja käännettävät istuimet turvakaarilla.
Tuleva keskimmäinen on vasta n. 1v 3kk vauvan syntymän aikaa, niin nukkuakkin tuplissa pitäisi mahtua, siis suht tilavat istuimet...liekö kaikki kriteerit yksissä kärryissä toteutuu (n)
 
Piti nyt itekki ilmottautua mukaan. Oon lueskellu näitä ketjuja eka kerran jo ihan raskauden alussa, viime viikkoina vähän ahkeramminki, mutta en oo aikasemmin uskaltautunu kirjottelemaan. Mulla ei oikeen oo ketään kaveria joka jaksais loputtomiin kuunnella minun vauvajuttuja eikä siskotkaan enää joka asiaa viitti kommentoida niin aattelin että jos jakaisin tänne isommat höpinät niin säästän läheiset paljolta, mulla ei ole edes ketään tuttua joka olis samaan aikaan raskaana jne. Ja koska ootan esikoistani, niin kaikki on uutta ja niin pirun jännää :D Eli listaan saa lisätä:
16.5. / Josjdnd / 29 / 1. / oys
Jos fb-ryhmään vielä mahtuu niin voisin ehkä liittyä... Jos se on sillä tavalla salainen että ei näy minun profiilissa että olen liittyny siihen? Vaikka varmaan suurin osa fb-kavereista tietääkin, kiitos juoruilevien sukulaisten ja miehen kavereiden, niin ei tätä silti oo facebookissa mitenkään julkistettu, ajattelin tehdä sen joskus myöhemmin että saa loputkin kaverit tietää... Sitten joskus, ehkä :D

Juu ja viikkoja nyt 15+4
 
Heippa! Oon lueskellut aina teidän jutut mutta itellä ei oo mitään ihmeempiä ollut. :)

Huomenna on neuvolalääkäri ja pelottaa paljonko on tullut painoa..:unsure: mutta ihana kuulla vihdosta viimein sydänäänet! Mulla oli myös verikokeista löytynyt joku tuntematon vasta-aine mihin ei neuvolatäti osannut sanoo juuta eikä jaata niin täytyy nyt lääkäriltä kysellä.

Vähän jo luulen tuntevani jotain hipsutuksia masussa.:love: ja aika mennyt tosi nopeesti!!

tinz_l rv 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Mä luulen kanssa että lähipiiri on jo ihan kyllästynyt kuunteleen mun raskausjuttuja, niin puran niitä täällä ja facebookryhmässä... Ja kun se esikoinen on tulossa niin on ihan kauheesti uutta ja jännää jota miettii... :D
Tää rskaus on kyllä erikoista. Just tulin salilta missä vedin parin tunnin treenin, eilen valvoin 2 asti yöllä leffaa kattellen, ruokavalio on jo tasaantunu niin, että ei tarvii enää oikein miettiä mitä saa syödä ja mitä ei. Ei oo mitään oloja, paitsi välillä nyt vähän jotain nivuskipuja. Nukun yöt hyvin, en ramppaa enää vessassa koko aikaa. Mieliala on hyvä, jaksaa touhuta kaikkee. Oon jättäny herkut lähes täysin pois, josta syystä paino pudonnut hieman ja vatsa tuntuu pienemmältä kun turvotus lähtenyt. Eli ei siis tunnu yhtään että olisi edes raskaana!!! Paitsi tietty joissain asennoiss tuntee että kyllä siellä jotakin on. Miks eka kolmannes oli niin kaamee ja sain kaikki vaivat osakseni, ja nyt taas ei mitään!!! (y);)
Muoks: Niin siis alussa kun en päässyt edes kävelylenkille, nukahtelin klo 20, heräsin joka yö pissahätään ja nälkään, olin turvonnu ja vatsakipuinen, mässytin sohvalla herkkuja, kärsin selkäjumista ja monien päivien migreenistä, ja käytin kaiken aikani sen miettimiseen mitä voin syödä kun kaikki eto ja oksetti. Ja osan ajasta tietty sit oksensin ja mietin että mitä paskaa tää on, ja kuinka se raskaudenaikanen hehku on maailman suurin kusetus. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Pallomahatar minulla oli myös vuotoa 6+0-8+6 sekä 11+0-11+6. Nt-ultrassa selvisi että istukan reuna on kohdunsuun päällä ja vuodot johtuneet siitä.

Kaz ja mini 13+4
Kiva kuulla että muillakin on ollut vuotoja ja silti kaikki hyvin. Mullakin nt-ultrassa selvisi että istukka on kohdunsuulla ja se on voinut olla syy vuotoihin. Sanottiin vain että se todennäköisesti siirtyy itsestään pois ja jos rakenneultrassa on vielä siinä niin sitten jotain lisäseurantaa. Minulla liikunta ja seksi provosoi vuotoja mutta mitään ei ohjeistettu että niitä pitäisi välttää...
 
Mulla on muuten voimistunut itsessäni tyttöolo, miehellä myös vahva tyttöolo niin sen voisi listata :) Meillä tuolla facessa on nub-arvailuketju, jonka mukaan meidän pieni olisi selkeä poika, mutta jotenkin se tyttöolo on paljon vahvempi kuin tutkimusnäyttö :D Saa nähdä näkeekö heti joulun jälkeen ultrassa kumpiko on :)

Sandelinos + minion 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Onks muilla unettomuutta? Tai no.. uniongelmia? Saatan nukkua 15h vuorokauden aikana ja unirytmi on menny ihan päälaelleen.. :/ Pakko nukkua päikkärit yöunien lisäks ja sit osa päivistä menee pakottaen hereillä et sais yöllä unta ennen neljää :S Järkyttävä päänsärky tietty myös helpottamassa tätä ja uskon et johtuu just tästä kun uni tulee ku tulee :/

- Spukka ja tyyppi 14+1
 
Onks muilla unettomuutta? Tai no.. uniongelmia? Saatan nukkua 15h vuorokauden aikana ja unirytmi on menny ihan päälaelleen.. :/ Pakko nukkua päikkärit yöunien lisäks ja sit osa päivistä menee pakottaen hereillä et sais yöllä unta ennen neljää :S Järkyttävä päänsärky tietty myös helpottamassa tätä ja uskon et johtuu just tästä kun uni tulee ku tulee :/

- Spukka ja tyyppi 14+1
Mulla on unettomuus ja väsymys edelleen kovaa, kirjoittelin siitä aikaisemmin tähän ketjuun. Ei ole vielä alkanut ihana toinen kolmannes muuta kuin ajallisesti. Mutta tämä ajanjakso on elämässä ainutlaatuinen ja kyllä tämän jaksaa, kun on hyvä asia kyseessä.

Huomenna on 17+5 ja ultra. Hyvällä tuurilla saa tietää, kumpi on tulossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Sulkava_
Jooh, uniongelmia on. Oon ollu sairaslomalla ja sen aikana unirytmi siirty kun ei aamuisin tarvinu herätä aikasin, ja vaikka nytki väsyttää niin uneta ei. Ois hienoa nukahtaa ennen neljää, kello soi puoli kuudelta... Mulla on kaikenlaisia nukahtamisvaikeuksia ollu vuosikausia muutenki, niin tämä on jo tuttua. Huolettaa vaan että miten herään aamuisin töihin jos tämä tästä pahenee.
Jos koittais taas nukahtaa... Hohhoijaa.
 
Huomenta! Täällä taas aloitetaan viikko poksumalla, 17+0 jo :love:

Uniongelmia ei kyllä varsinaisesti vielä ole. Ainoa vaan, että kun saisi nukkua vähän enemmän! Esikoinen on aika aamuvirkku nimittäin ja itse en ole :rolleyes: Viime yö oli kyllä aika levoton ja tuntuu ettei kovin montaa tuntia saanut nukutuksi, pojalle iski flunssa. (n)

Eilen tehty ensimmäisiä kirppislöytöjä vauvalle :love: Yhden bodyn ja yhdet housut vain ostin, paljon muutakin olisi löytynyt mutta melkein kaikki vaatteet on niin selkeästi joko tytölle tai pojalle, ettei viitsinyt ostaa ennen kuin sukupuoli selviää. En ymmärrä miten niiden sukupuolineutraalien vaatteiden tekeminen voi olla niin vaikeaa... :ninja:

Pupumama ja Pottu 17+0
 
Hei ja terveisiä muuton keskeltä! Tavarat vielä ihan hujan hajan, mutta nyt ollaan viimein omassa kodissa :love:. Ei ole ollut oikein aikaa eikä energiaa kirjoittelulle. Nytkin pää lyö ihan tyhjää, mutta yritetään ;).

Ei ole uniongelmia täällä ei. En edelleenkään herää edes vessaan yöllä, ja aamulla on maha siksi kipeä... Mutta täytyy olla tyytyväinen tähän, koska loppua kohti mennessä alkaa taas ne aamuyön valvomiset. Että jaksamista kaikille valvoville! Nyt tietysti tämä muuttostressi on saanut ajatukset levottomiksi, ja nukahtaminen on vähän kestänyt. Tai no joo ehkä 23 asti, että ei nyt sinänsä ole paha. Mutta iltatorkku kun olen niin...

Tsemppiä ultraan Vauveli vanhalle jos se on vielä edessä!

Mun siskot on sitä mieltä että tämä on tyttö :rolleyes:. Lähinnä siksi kun on niin erilaiset oireet kun pojasta. Mutta en edelleenkään usko. Minähän oksensin tänä aamulla ensimmäisen kerran :sick: Tulipa sekin koettua. Laitoin sen piikkiin kun piti viimeiset tavarat pakata ja aamupala jäi syömättä. Mutta olen kuullut myös että pahoinvoinnin alkaminen tässä kohtaa tarkoittaa että sokerissa on vikaa...?(n) Tämä lisää kyllä huolta sen suhteen. Mutta taas toivo kasvoi siitä että siellä voidaan edelleen hyvin, liikkeitä kun tuntuu edelleen aika niukasti (paitsi tietysti just nyt kun kirjoitin sen :love::barefoot:).

Sain äsken ultrakuvan miehen siskolla; sielläkin voidaan hyvin rv7 :love:.

Tekee mieli alkaa laittamaan lastenhuonetta kuntoon ja seota taas kaikista vauvajutuista. Mutta taidan nyt vetää syvään henkeä ja purkaa aluksi nuo muuttolaatikot :D

Kivaa alkanutta viikkoa jokaiselle! Ja jos olen vielä parin päivän päästäkin näin pöllyissä enkä muista tekaista joulukuun pinoa, niin hihkaiskaa ihmeessä :p

Sulkava_ ~ja tänään ihanasti itsestään elonmerkkejä antanut~ masukki 17+2 :love:
 
Meillä Tampereella oli nt-ultrassakin 4D :) Ei siis olla ajateltu enää erikseen mennä yksityiselle.

Tänään on ekaa kertaa tuntunut sillain kunnolla vauvan liikkeitä :love: Ennenkin on välillä jotain pieniä tuntemuksia ollut, mutta sellaisia, etten oo kuitenkaan ihan varma niistä ollut. Mutta tänään on tuntunut monta kertaa ja ihan ilman mitään sen kummempaa kuulosteluakaan. Jotenkin tuntunut ihan erilaisiltakin kuin ne aiemmat. Jospa ne nyt alkaisi :love:

Pupumama ja Pottu 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Kiva lukea muiden kuulumisia - ja että useammilla kaikki vaikuttaa olevan hyvin :)

Täällä taas vaihtuu täysiä viikkoja, lääkärineuvolakin oli ja pääsin katselemaan pikkuista uä-laitteen näytöltä :love: Vilkas pikkuinen murunen siellä jumppasi, kaikki hyvin ja koko oli viikkoja vastaava. Vähän aikaa sai hakea, mutta katsottiin myös varustuksia ;) Tytöltä selvästi näytti. Olin jo odottanut poikauutisia, koska raskausoireet ovat tässä kakkosessa olleet kovin erilaisia (esikoinen siis tyttö). Vaikka oikeasti ei kai niistä pelkistä oireista voi tietää sukupuolta, arvailuksi menee niillä perusteilla :D

Mutta täällä siis viikko alkanut mukavasti, piristi muuten niin ankeaa ja kiireistä maanantaita.

Shagrathina ja muikku 18+0
 
Onpas aika vierähtänyt sitten viime kirjoittelun!Muutamaan viikkoon on mahtunut niin nt-ultra,lääkärineuvola kuin suuhygienistinkin ohjaus☺Viim. mainittua täällä tarjoavat näköjään kaikille esikoista odottaville.Käynti oli kyllä hyvä ja kannustava siinä suhteessa esim miten paljon sitä voikaan omilla valinnoilla ja myöhemmin esimerkillä vaikuttaa lapsen hampaidenkin terveyteen.Saatiin mm.vauvalle jo oma hammastahna jolla pitää kuulemma sitten jo ensimmäistä hammasta alkaa harjaamaan.Mieskin oli aika innoissaan tuosta käynnistä!
Nt-ultrassa taas 3vk sitten vähän kuvakulmasta katsoen näytti että sikiö vois olla vähän viikkojaan suurempi eli la vois ollakin muutamia päiviä aiemmin,mut ei lähdetty la kuitenkaan muuttamaan. Virkeän näköisesti tuo siellä liikuskeli ja venytteli ja alussa hassun näköisesti oli siellä lähes tikkusuorana,ultraajan mukaan "sotilaallisessa ryhdissä"Viikko sitten lääkärin ajalla hyvin pikaisesti katottiin ultralla kun vatsan päältä ei sydänääniä kuulunut;mutta kyllähän tuo vaikutti siellä edelleen virkeänä olevanLääkäri sanoi että kohtu (vai oliko se istukka..) ois jotenkin "syvällä lantiossa"ja tämä ehkä vaikutti ettei vatsan päältä kuulunu mitään.
Onneksi pahoinvointi helpottamaan päin,en oo nyt viikkoon oksentanut. .Edelleen saa kyllä olla tarkka ja stressata syömisestä että on aina riittävästi välipalaa mukana jne tai muuten järkky olo tulee jos syömisväli venähtää..Väsymys edelleen painaa ja päivittäin semmosta lievää vihlontaa vatsan sivuilla sekä esim äkillisesti liikahtaessa/aivastaessa,mutta kuulunee asiaan.
Rakenneultran sain ilokseni siirrettyä parilla päivällä aiemmaksi, eli vuoden viimenen arkipäivä se ois eli kivasti lomaviikon puitteissa pääsee siellä vielä käymään ja sitten niinkuin jo aiemmin oon kaavaillut, vois uuden vuoden uutisena kertoo vaikka ihan Facebookissakin tämän uutisen,jos siis kaikki toivobmukaab edelleen hyvin näyttäis menevän.Ja sit ehtis vielä vähän alennusmyynteihin kattomaan vauvanvaatetta kun sukupuolikin pitäs olla tiedossa
Ja tänään siis 16+0!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Heippa taas ja tervetuloa uusille :) Meitä onkin jo aika paljon.. Muistan viimeksikin kun synnytin toukokuussa niin synnärillä oli ruuhkaa :D

Itse olen siis flunssassa ja saitsulla nyt ainaki pari päivää. Olis ollu yövuorot ni ihan kiva että saaki levätä. Osaan onneksi olla nykyään armollisempi itselle eli haen sitä saitsua vaikka ei kuumetta oliskaan ;)
Harmi vaan kun tänään olis ollu neuvola-aika ja se siirtyi ens viikon torstaille...Onneks mulla on toi doppleri sentäs rauhottamassa mieltä :)

Univaikeuksista Mulla on ollu vaikeuksia nukahtaa illalla, mikä on todella ärsyttävää. Viime yönäki keikkaloin vielä yhdeltä ja mietin kaikkea syvällistä :D

En muista oliko painosta puhetta mutta itse oon laihtunu n.3kg tässä alkuraskaudessa. Mulla on ennestään ylipainoa joten se ei haittaa.. Eikä mikään ihme että onkin laihtunu. En enää syö iltaisin oikein mitään kun ei maistu ja muutenkin ruokailutottumukset on muuttunu ihan itsestään parempaan suuntaan :)

Babies ja vauva 15 + 1
 
Heippa taas ja tervetuloa uusille :) Meitä onkin jo aika paljon.. Muistan viimeksikin kun synnytin toukokuussa niin synnärillä oli ruuhkaa :D

Itse olen siis flunssassa ja saitsulla nyt ainaki pari päivää. Olis ollu yövuorot ni ihan kiva että saaki levätä. Osaan onneksi olla nykyään armollisempi itselle eli haen sitä saitsua vaikka ei kuumetta oliskaan ;)
Harmi vaan kun tänään olis ollu neuvola-aika ja se siirtyi ens viikon torstaille...Onneks mulla on toi doppleri sentäs rauhottamassa mieltä :)

Univaikeuksista Mulla on ollu vaikeuksia nukahtaa illalla, mikä on todella ärsyttävää. Viime yönäki keikkaloin vielä yhdeltä ja mietin kaikkea syvällistä :D

En muista oliko painosta puhetta mutta itse oon laihtunu n.3kg tässä alkuraskaudessa. Mulla on ennestään ylipainoa joten se ei haittaa.. Eikä mikään ihme että onkin laihtunu. En enää syö iltaisin oikein mitään kun ei maistu ja muutenkin ruokailutottumukset on muuttunu ihan itsestään parempaan suuntaan :)

Babies ja vauva 15 + 1
Täältä saat sympatiaa univaikeuksiin. Mulla meni taas yksi yö aamu viiden jälkeen, että tuli uni. Viime yönä nukuin melkein 5 h, se on multa superhyvin. Tässä on harkinnassa josko soittaisin reseptin unta auttaviin lääkkeisiin, mutta vielä yritän mennä ilman niitä.

Eilen ultrassa kaikki hyvin. Lääkäri kyseli enkö tunne potkuja kun liikkui niin mahdottomasti. En tunne ja syynä taitaa olla etuseinässä. Voipi siis olla että liikkeitä odotellaan hetken aikaa. Pään ympärysmitta oli 41 mm. Pieni jätti vielä arvoitukseksi kumpaa sukupuolta edustaa.

Reilua 2 viikkoa rakenneultraan, sitten alan uskoa, että musta tulee oikeasti äiti. Nyt ollaan kyllä jo voiton puolella, mutta jotenkin se rakenneultra ja tarkkaan tutkiminen varmistaa asian.
 
Mites muilla varsinkin esikoista odottavilla liikkeet?
Itellä viikkoja nyt 14+6 ja istukka kohdun takaseinässä. Oon ollut useampana päivänä tuntevinani sellaisia pieniä hipaisuja, mutta jotenkin tää tuntuu aika aikaselle? Ei niitä todellakaan huomaa jos touhuilee jotain, mutta esim. iltaisin kun makailee hiljakseen. Mietin onko tää vaan vilkasta mielikuvitusta. (n)
 
Mites muilla varsinkin esikoista odottavilla liikkeet?
Itellä viikkoja nyt 14+6 ja istukka kohdun takaseinässä. Oon ollut useampana päivänä tuntevinani sellaisia pieniä hipaisuja, mutta jotenkin tää tuntuu aika aikaselle? Ei niitä todellakaan huomaa jos touhuilee jotain, mutta esim. iltaisin kun makailee hiljakseen. Mietin onko tää vaan vilkasta mielikuvitusta. (n)
Mie oon oikeestaan nyt n. viikon verran tuntenut tyypin liikkeet varmaksi, potkua ei ole vielä tullut mutta sellaisia muljahteluja eikä niitä ole tuntunut kuin hiljalleen paikallaan ollen. Tänä aamuna herätessä oli jo meno aika villiä poikkeuksellisesti, illalla on ipana ollut villimpi :) . Näitä "varmoja" liikkeitä ennen tuntui ehkä pari viikkoa epämääräistä ja epäsäännöllistä hipelöintiä. Meinasin äsken metsälenkillä pyörtyä, jaloista hävisi voimat ja kylmän hien nosti pintaan. Oli aika tuskaa hoippua kotiin. Kiva kun oisin sinne hankeen pökrännyt ja paleltunut, keväällä oisin sitten löytynyt vasta.. Voi kauhee. Onko muita heikottanut? Muuten ihan kiva meininki, viikot kuluu ihan älyttömän nopeesti. Voikaa paksusti! F ja tyyppi 17+3
 
Ohhoh, olipas mulla jäänyt teksti vajavaiseksi. Eli mulla on istukka etuseinässä, siksi liikkeitä ei varmaan vielä tunnu vähään aikaan. Maha alkaa olla aikas iso, nyt on alettu udella, että onko siellä oikeasti vain yksi.
 
Mä oon ehkä parina päivänä tuntenut jotain pieniä liikkeitä, mutta en oo kyllä yhtään varma että onko ne oikeita vai kuvittelua (n):LOL:

Maha tuntuu jo aika isolta, ja tuntuu keräävän myös katseita :D Jos menee yhtään niinkuin suvun muilla naisilla, niin tiedossa on iiiiso maha. No mikäs siinä sitten :LOL:

Mäkin oon noita vakuutuksia miettinyt vähäsen. Niissä on ilmeisesti aika tarkat ehdot? Esim että pitää osallistua seuloihin? Nyt sitten mietin että oonko käynyt kaikki seulonnat mitä niihin vaaditaan. Kävin siis siinä verikokeessa, minkä perusteella kai laskettiin se downin riski. Mutta olisko ollut tarjolla jotain muutakin seulontoja? Olin ensin vähän sitä mieltä etten haluais tietää edes niskaturvotusta, mutta muutin sen suhteen mieltäni. Niin en nyt oo varma että kieltäydyinkö samalla jostakin muusta, ja oonko jo mokannut mahdollisuudet saada vakuutusta... (n) Tietääkö kukaan noista ehdoista yms. tarkemmin?

Noh, luotan kuitenkin siihen, että kaikki järjestyy :)

Liikaa pohtiva joavi & pikkuinen 15+4
 
Aiotaan varmaan ottaa Pohjolasta vakuutus, kun sieltä lainat ja muutkin vakuutukset. Jos jollain on joku erityishyvä vinkki muusta vakuutusyhtiöstä niin toki otetaan mieluusti vinkit vastaan.
Vielä en ole tuntenyt mitään liikkeitä, mutta eiköhän ne pian ala <3
 

Yhteistyössä