Toukotenavat 2017 <3 Maaliskuu

Täällä käyty tänään neuvolassa ja sieltä sain passituksen lääkärille. Vaikka oon pari viikkoa tuntenu että vauva on tosi alhaalla niin en oo ollut huolissani kun ei oo ollu kun harjotussupistuksia. Yllättäen nyt oonki sitten kotona lepohoidossa, kun pehmenemistä oli tapahtunut ja kohdunkaula lyhentynyt viime mittaukseen verrattuna. Vauva myös kiinnittynyt jo.. Mitään totaali liikkumiskieltoa ei ole mutta kaikkea mikä aiheuttaa harjoitussupistuksia on nyt pari viikkoa välteltävä kun se tekee painetta tuonne alas ja saanu ilmeisesti sitten paikat kypsymään.. Voi meidän koirarukkaa kun sillä pitkät viikot edessä kun en oikein voi kotikadulta pidemmäksi lähteä, rinteessä kun asutaan ja ylämäet on ollu kyllä jo pari viikkoa vähän haljuja pään painaessa.. Miehelläkin koko ens viikko pitkää päivää niin täytyy varmaan mennä johonki sukulaisten sohvalle ni saa seuraa :) No ei auta ku tehdä mikä on pienelle parhaaksi ja onneksi saan olla kotona ja en oo missään pakkolevossa, kohdunkaula kuitenkin vielä täysimittainen vaikka lyhentyny onkin..
 
@Sandelinos tsemppiä sulle, ja koiralle :D Muakin vähän mietityttää, että eihän ole mitään pehmenimisiä tapahtunut kun vaikka viimeks kaikki oli ok, niin sen jälkeen on tullut paljon lisää suppareita ja paineen tunnetta. Minkälaisia tuntemuksia sulla on, ihan normaaleja harjoitussupistuksia, vai?

@HooKoo-82 Voi ku ihanaa! No kyllä sitten yksi koira vielä menee :)

Just tässä laskin, että jos tää syntyis samana aikana kuin esikoinen, niin ois enää 7 viikkoa! Jänskää.

Pähkinäpuu rv 30+5
 
Silloin tällöin on tullut luettua ketjua, mutta omat päivitykset on jääneet vähemmälle arjen hektisyyden vuoksi.

Yllättävän hyvä olo on ollut, mutta alaselkä kipeytyy jos liikaa innostuu touhuilemaan (kuten siivoamaan ym). Kivuttomia harjoitussuppareita on ollut kuluneen viikon aikana melko runsaasti ja sikiö tuntuu laskeutuneen jo alaspäin. Ainakin tuntuu, että maha on paljon alempana ja pää on tunnustellen jo aika napakasti lantion sisässä. Mitään painetta ei kuitenkaan tunnu, vaikka kyllähän tuon pyöriminen välillä häpyliitosta vihlaisee :confused: Jännä, koska esikoisen aikana maha ei laskeutunut ollenkaan ja lapsen pää kiinnittyi vasta synnytyksessä juuri ennen ponnistusvaihetta (vaikka neuvola-th väitti jo pari viikkoa aiemmin, että lapsen pää on kiinnittynyt).

Enää pari viikkoa töitä ja sitten "lomalle" :ROFLMAO: Kyllä sitä jo odottaa kovasti! Pari isompaa juttua pitää vielä uudelle tulokkaalle ostaa, mutta suosiolla sitten loman alettua jotta on aikaa.
Ei malttaisi odottaa synnytystä ja pikkuisen tapaamista :love: Varmaan vielä synnytystapa-arvioon passittavat, koska esikoisen syntymässä oli hieman hankaluutta. Jännittää, mutta eiköhän siitä selviä :)

Ihanaa kevättä kaikille ja jaksamista loppuraskauteen! :)

Shagrathina ja muikku 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
@Pähkinäpuu ihan kivuttomia harkkasupistuksia ollu vaan, mutta ne ilmeisesti työntää vauvaa sen verta alas että se paine tuolla alhaalla on saanu paikat kypsymään.. Kipeistä supistuksista ei siis toetoakaan.. Lenkeillä varsinkin ja kyllä mä tässä kotonakin touhutessa huomasin sellasta kovaa alaspäin työntävää painetta mitä nyt koitan vältellä sitte..
 
Nyt mä tiedän, miltä se hikka tuntuu. Voihan suloisuus ❤.

Tänään ollut taas pikkuisella muuten hiljainen päivä ja piti äsken ruveta oikeen tökkimään tyyppiä hereille. Auttoi kun vetelin vähän jätskiä ja karkkia. Ja nyt on vauvalla sokerihumalabileet ja mulla äklö olo. Jotenkin on taas sellainen vaihe, ettei kunnon ruoka maistu. Voisin elää jugurtilla, puurolla, leivällä, hedelmillä ja herkuilla. Mut karkista tulee heti pää kipeeks - lisäaineet? Neuvolassa käski syömään henppareiden takii punaista lihaa, mut jotenkinnei tee vaan mieli mitään lämmintä ruokaa. Makkaraa voisin syyä, mut siinä mistä tykkään ei juuri lihaa oo . No onneks toi rautakuuri ei tee hallaa mun mahalle vaan tuntuu sopivan ihan hyvin!

Viikonloppuväsy- ja koomausterkuin,
Pitayah ja hikkatikka 31+4
 
Mä oon kans ollut viime aikoina jotenkin niin väsynyt, etten ole tännekään jaksanut pahemmin raapustella. Lukemassa kyllä käyn :) Eikä toisaalta tässä omassa olossakaan mitään suurempia muutoksia ole ollut, samanlaista kipuilua nyt monta viikkoa eikä aina jaksa vaan valittaakaan :D Mieliala on sentään selkeästi parantunut samalla, kun ulkona on koko ajan keväisempää ja valoisampaa. :) Meille on tosiaan se muuttokin tulossa huhtikuun loppupuolella, se vähän stressaa kun sattuu just niin huonoon saumaan, mutta toisaalta oon kyllä tosi innoissanikin kun päästään sitten uuteen kotiin :love:

Tsemppiä Sandelinokselle lepäilyyn!

Pupumama ja Pottu 32+5
 
Moikka kaikille! Huomenna poksuu 32+0 :love:

Nyt on alkanut vaivaamaan ruokahaluttomuus, ruoka ei vain maistu :oops: Tuntuu että väkisin joutuu syömään ja tekisi vain mieli raikkaita ruokia ja niitä tuntuu olevan vähän.

Rautaa voisi varmaan alkaa myös tankkaamaan että saa sen korkeammalle ennen synnytystä. Vuodan yleensä aika reippaasti synnytyksen jälkee, niin sairaalaankin mies tuonut nestemäisen rautavalmisteen. Oon ekaan saanut verensiirron kun vuodin niin paljon ja hemoglobiini romahti. Nyt en haluaisi samaa.

Koira :ROFLMAO: Voi että mä nauran päivittäin tuolle meidän kohta vuoden ikäiselle kultsikalle. Seuraa mua kuin hai laivaa. Mihinkään ei mua päästäis. Kun istun, niin tunkee päänsä kiinni mun mahaan. Mä aattelinkin että jos ottaisin sen doulaksi mukaan synnytykseen :D

Ristiäisiä mietin. Aattelin että jos vuokrattaisiin mökki läheltä kesällä ja pidettäisiin ristiäiset siellä. Oon aina tykännyt pukea lapset kauniisti, laittaa itseäkin. Mutta jotenkin mökillä ne olis vähän rennommat. Kirkkoon kuitenkin kuulutaan, niin ristiäiset on oikeastaan ainut vaihtoehto. Samalla tulis lapsillekin jotain ekstraa. Me ollaan hirveän huonoja reissaamaan mihinkään. Ehkä joku huvipuisto, Powerpark vois olla kiva näille.

Närästää, närästää ja närästää!!! Tai ei enää närästä mutta öisin tulee oksennus suuhun jos reseptilääke on jäänyt ottamatta!!! Ihan järkky oli taas herätä yskien tuohon. Oon vaan yrittänyt jättää "turhat" lääkkeet minimiin. Mutta ei kai tämä enää turha ole. Omeprazol on tuohon vaivaan ja Heinix allergiaoireisiin. Äitipolilta sain niihin reseptit. On paljon käytettyjä raskausaikana ja turvallisia.

Rai-da ja mini 31+6 :love:
 
Kiva kun jaksatte kirjoittaa kuulumisia.

Täällä on noin pari viikkoa levätty, oon siis jo mammalomalla sairausloman kautta. Olo on mainio: Ei isompia kolotuksia, ei ressiä. Vihlontoja tulee alapäähän ja paikat puutuu yöllä, sormissa ei ole puristusvoimaa. Vaikka en edelleenkään osaa nukkua kuin tunnin-parin pätkiä, niin silti on virkeämpi olo kuin töissä ollessa. Sokerit ja verenpaineet pysyneet hyvinä.

Fiilikset on korkealla ja kaikki alkaa pikkuhiljaa olla valmista. Olisin jo valmis synnyttämään. Viikolla pikkuisella oli ultran mukaan painoa 2500 g eli kuukaudessa oli tullut kilo lisää. Seuraava ultra kuukauden päästä, noin nelikiloista tällä hetkellä odotetaan. Kasvu on siis tasaantunut viime ultrasta, kun silloin vielä odotettiin yli 4,5-kiloista. Toki arviot on aina arvioita mut näillä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Vauveli vanhalle onpa ihana juttu että oot jo lomalla ja hienoa että se on parantanu oloa! (y)

Mä oon välillä niin väsynyt olemaan esikoisen kanssa yksin kotona ja kun oon niin väsynyt ja vetämätön ja sen kanniskelu aiheuttaa supistuksia. Mutta sitten taas jostain piristyy mieliala, niin kuin tänään on ollut ihana kaunis päivä, käytiin parin tunnin lenkillä, syötiin hyvin, illalla saunaan, poika on ollut supersuloinen (no niin kuin aina, mutta erityisen iloinen hänkin) ja miehen kanssa on ollut kiva olla. :LOL: Ens viikolla on esikoisen synttärit ja tulee kavereita kotipaikkakunnalta käymään.

@pupumama On varmaan jännittävää mutta myös ihanaa tuo muuttopuuha. Älähän sitte kanniskele liikaa eikä mitään painavaa. :rolleyes:

@Sandelinos mullakin tosiaan sitä paineentunnetta löytyy. Tänään pitkän lenkin päätteeksi tuntui peräsuolessa asti.. Toisaalta hyvä jos paikat vähän pehmiää ennen synnytystä eikä olisi niin pitkä synnytys kuin ekassa (yht. 28 tuntia, mutta menin melko aikaisin sairaalaan ja se kirjattiin alkavaksi siitä), mutta ei tietenkään liian aikaisin saisi.

Mulla olis hirveä himo kaikkiin maksaruokiin tai lähinnä maksalaatikkoon ja maksamakkaraan. Kyllä niitä jonkun verran oon syöynytkin. Mikähän niissä on se rajoitus?
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
@Pähkinäpuu kyl se munki mielestä ihan jees juttu on jos vähän paikat kypsyy etukäteen kunhan tyyppi vielä vaikka kuukauden viihtyisi yksiössään :) Oon ite laskeutunu aikanaan tosi aikasin et ehkä se on lantiostakin kiinni, en kyl ite usko että tää ennenaikaisena tulisi mutta otampa nyt kuitenkin pari viikkoa iisimmin :)

Mulla tuossa neuvolan ohjeessa lukee että maksamakkaran/pasteijan päiväraja on enintään 2vpl/pv ja 200g viikossa ja että maksalaatikkoa tulis välttää. Maksamakkaraa tullut itekin välillä syötyä, kun se vaan on niin hyvää, varsinki tomaattimaksis! :D
 
aaaaaaa.......täällä tuntuu että pikku kaveri tulee vatsasta läpi!!!:confused::confused::confused: Tätä oli jo aamulla ja nyt jonkun tunnin verran! Käy kipeetä kun puskee ja tunkee kyljistä ja navan yläpuolelta.:confused::confused: En tiedä onko nyt päättänyt kääntyä jotenkin vinksin vonksin, mutta ei ole kyllä kivaa.....Pidemmän aikaa on ollut jo pää alaspäin.

Kaksi lasta olen synnyttänyt ja jos oikein koitan muistella niin kumpikaan ei ole tällaista hulabaloota pitänyt.

Hikankin kaveri sai.....

Voiko vauva ilmoittaa hädästään jotenkin näin riehumalla?(n)

Onneksi neuvola on heti huomenna aamulla.......:unsure:
 
@ninnananna, mä jotenkin aattelen, että mitä enempi riehuu, sitä vähemmän on syytä huoleen. Taitaa olla vaan vähän mönkeröisempi tapaus tai sit tosiaan keksinyt vielä vähän kieputtaa itseään uuteen asentoon. Mut tosi kiva, että huomenna neuvola, niin saat suuntaa sieltä, miten on kääntynyt, jos on kääntynyt.

Täällä on koko viikonlopun saanut tökkimällä tökkiä tyyppiä hereille. Pyykkäilin aikanikuluks lakanat ja petivaatteet ja niitä silitellessäni mietin, että noinkohan on tääkin turhaa hommaa, kun mahassa niin hiljaista, että melkein jo tosissaan rupes huolestuttaa. Noin tunti sitten alkoi sellaset muljunnat mahassa, että oksat pois. Olo on niin helpottunut. ( vaikka tuntuu, että tää heittää nyt jotain megakärrynpyörätreeniä täällä)

Jännä kun tää ajatus menee tätä samaa kehää ihan joka päivä. Kun päivällä hiljasta, huolestun ja maalailen vaikka mitä kauhukuvia ja illalla kun vilkastuu, niin taas on kaikki maailman murheet pois pyyhitty.

Mies sanoi, että on ihan tervettä olla realisti ja huolestuneisuus ja asioiden tarkkaileminen on yksi osa sitä. Joskus vaan toivois, että osais vaan suhtautua tähän kuin huldahuoleton, innostuneen luottavaisesti. Koska ei se, että pelkää estä mitään pahaa tapahtumasta tai helpota pahaa mieltä etukäteen. Nyt vaan kun osais nauttia nauttia nauttia. Mulle toi tavaroiden lajittelu ja hamstraus on aika pitkälti sitä, että siirrän huoleni johonkin konkreettiseen tekemiseen, joka tuo vauvaa päivä päivältä lähemmäksi meitä.
 
  • Tykkää
Reactions: ninnananna
@ninnananna, mä jotenkin aattelen, että mitä enempi riehuu, sitä vähemmän on syytä huoleen. Taitaa olla vaan vähän mönkeröisempi tapaus tai sit tosiaan keksinyt vielä vähän kieputtaa itseään uuteen asentoon. Mut tosi kiva, että huomenna neuvola, niin saat suuntaa sieltä, miten on kääntynyt, jos on kääntynyt.

Täällä on koko viikonlopun saanut tökkimällä tökkiä tyyppiä hereille. Pyykkäilin aikanikuluks lakanat ja petivaatteet ja niitä silitellessäni mietin, että noinkohan on tääkin turhaa hommaa, kun mahassa niin hiljaista, että melkein jo tosissaan rupes huolestuttaa. Noin tunti sitten alkoi sellaset muljunnat mahassa, että oksat pois. Olo on niin helpottunut. ( vaikka tuntuu, että tää heittää nyt jotain megakärrynpyörätreeniä täällä)

Jännä kun tää ajatus menee tätä samaa kehää ihan joka päivä. Kun päivällä hiljasta, huolestun ja maalailen vaikka mitä kauhukuvia ja illalla kun vilkastuu, niin taas on kaikki maailman murheet pois pyyhitty.

Mies sanoi, että on ihan tervettä olla realisti ja huolestuneisuus ja asioiden tarkkaileminen on yksi osa sitä. Joskus vaan toivois, että osais vaan suhtautua tähän kuin huldahuoleton, innostuneen luottavaisesti. Koska ei se, että pelkää estä mitään pahaa tapahtumasta tai helpota pahaa mieltä etukäteen. Nyt vaan kun osais nauttia nauttia nauttia. Mulle toi tavaroiden lajittelu ja hamstraus on aika pitkälti sitä, että siirrän huoleni johonkin konkreettiseen tekemiseen, joka tuo vauvaa päivä päivältä lähemmäksi meitä.
Toi huolestuminen on ihan ymmärrettävää. Mulla on ollut pari kertaa nyt isommilla viikoilla tilanne, että vauva ei ole kunnolla liikkunut. Toisella kertaa en saanut liikelaskennassa liikkeitä ja olin jo poliin yhteydessä, mutta onneksi pienokainen alkoi liikkua. En ensin löytänyt sykkeitäkään, mutta löytyi nekin sitten.

Vaikka olo on itsellä nyt hyvä, niin silti esim. kummeja ei kysytä kuin vasta sitten, kun pienokainen on syntynyt. Mennään päivä kerrallaan.

Ninnis: Täällä myös pienokainen liikkuu paljon ja huomaankin heti, jos on hiljaisempi päivä. Tunnen liikkeet siis silloinkin, kun itse liikun. Kylkiluiden alle tungetaan peppua tai jalkoja. Epäilen että jalkoja tämän viikkoisen ultran mukaan, kun pieni oli siellä niin päin että jalat osuisi tuonne kohtaan mitä epäilen. Mut voihan se olla että luiseva peppukin siellä tunkee itseään parempaan paikkaan.
 
Jes, viimeinkin on turvakaukalo tilattu! Ei tarvitse enää neuvolantädin katsoa kieroon kun on ollut hankinnat vähän vaiheessa. Ja hyttyssuoja ostettiin tänään vaunuihin, sekä eilen pikkuvaippoja :love: alennuksesta (y). Kestojakin löytyy jo jonkin verran ja lisää on tulossa. Lähinnä itselleni pitää vielä ostaa laitokselle kaikkea, ja megamäärä siteitä niin ei tarvitse miehen sitten heti kauppaan lähteä :p. Tuota rintapumppua pitäisi opetella käyttämään ettei sitten tule hätää jos sitä kiireellä tarvitsee. Siinä kun ei ole suomenkielisiä käyttöohjeita niin vähän tuo haastetta mun kutosen englannilla ;):ninja:(n)

Hassua että näitä kaikkea pitää jo miettiä. Mutta kyllä, täällä ollaan jo neljän viikon päästä täysiaikaisia :geek::eek::love:.

Tsemppiä muuttohommiin pupumama, toivottavasti saatte hyvin apua ja kaikki menisi niin ressittömästi kuin mahdollista (y)

Ihanaa Vauveli vanhalle että siellä voidaan noin hyvin, monessakin mielessä :love:. Ei ole kauaa enää!

Täälläkin vauvalla välillä tosi hiljaisia päiviä, mutta liikkeet täyttyy kuitenkin :rolleyes:
Eiköhän siellä ninnananna ole kaikki loistavasti kun vauvalla virtaa riittää (y)

Väsy on kova... Saas nähdä mitä hb on neuvolassa torstaina. Nyt saa kyllä luvan sen mitata. Kävin eilen ostamassa verenpainemittarinkin kun on ollut pientä päänsärkyä, paineet oli loistavat ja sain mielenrauhan. Uskon että on ihan väsymystä, nukahdan päivälläkin helposti sohvalle jos yhtään makoilen...

Mutta, voikaa hyvin taas!

Sulkava_ ja masukki 33+1 :love:
JO, oikeasti!!!! :barefoot::love::geek::eek::eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mulla on @ninnananna just tollanen möngertäjä kanssa mahassa, mikä on välillä vähän turhauttavaa mutta yleensä vaan naurattaa. Tää on alusta asti ollut kovin eloisa ja jotenkin oon ajatellut että se on ihan hyvä merkki. Eipä tarvii ainakaan huolestua vauvan voinnista kun myllää kaiken päivää, yöllä onneks antaa mun nukkua! Ja hauska katsella kun nousee niin selvästi jalkaa tai peppua mahan läpi. Sit tosin rauhottuu kun joku muu yrittää kokeilla vatsaa. :p
Mulla kaikki hankinnat seisoo edelleen, remppa seisoo, kouluhommat seisoo, ainoo mikä etenee turhankin nopeesti on aika! Onneks mun ahdistus helpotti ja nyt ei enää jaksa stressata vaikkei saataiskaan kaikkee valmiiks ennen vauvan tuloo. Pyykin pesun alotin tänään ja huomenna vois alkaa silitteleen vauvan vaatteita kaappiin. Sit jos turvakaukalon ja vaunut kävis pian hankkimassa niin olis jo lähempänä valmista. (y)
Ylihuomenna olis neuvola, kiva nähdä onko hemoglobiini lähteny nouseen vai ei. Ja että missä tarjonnassa vauva päättää tällä kertaa olla. Viime neuvolassa oli perätilassa ja pari päivää myöhemmin lääkärissä oli poikkitilassa mutta käänty tutkimuksen aikana pää alaspäin. Mulla kanssa @ironmom on ihan pikkusen hengitysvaikeuksia kun tää päättää tunkee ittensä niin ylös etten saa henkee. Etenkin aamulla sängystä nouseminen saa oikein puuskuttaan. :X3:
@Sandelinos toivottavasti pieni nyt ei päätä tulla vielä ulos. Yritä nauttia levosta ja kotona olemisesta, vaikka se lepo varmaan voikin alkaa kyllästyttään...
 
Täällä on kans ollut pari päivää oikein kunnon riehumista! Alkaa olla jo sen kokoinen typykkä, että asennot vaihdokset kunnolla tuntuu. Se on niin ihanaa mun mielestä. :love: Viime yönä kun esikoinen heräs kerran neljän maissa ja kömmin hänen viereen, annoin pikkasen tissiä että nukahti helposti uudestaan. Aloitti pikkusisko mahassa riehumisen ja kun siinä makoilin, oikein tunsin missä menee selkä ja peppu ja pää, ja silittelin siinä selkää niin pieni rauhoittui mahassa. :barefoot:

Pähk.puu rv 31+0
 
@Rai-da Ristiäiset mökillä kuulostaa ihanalta! :love: Tosi kiva idea. Me pidetään nimiäiset kotona, kiva kun ollaan silloin jo muutettu niin saa pitää ne uudessa kodissa :) Ollaan päiväkin nyt päätetty, pidetään ne toukokuun lopussa jo ja samaan aikaan esikoisen 2v-synttärit kun ne oisi sitten kahden viikon päästä. En jaksa järjestää kaksia juhlia niin lähekkäin, joten helpointa näin. Vauva ei kyllä ehdi kovin vanha olla kun noi nimiäiset jo pidetään, mutta eipähän tarvi montaa viikkoa salailla nimeä :p Eikä tää raskaus kuitenkaan nyt kovin pitkälle mene.

Kauheasti tullut taas tekstiä, unohdin jo suurin piirtein kaiken mitä halusin kirjoittaa...

@Pähkinäpuu Mustakin tuntuu välillä (no, aika useinkin) jotenkin tosi raskaalta olla esikoisen kanssa kahdestaan. Tulee niin huono fiilis itelle kun ei jaksa samalla tavalla touhuta kuin normaalisti. Vähän turhan usein tulee pistettyä telkkari päälle kun on vaan pakko saada itsekin istua hetki :( No onneksi tosiaan nyt on ollut ihanan aurinkoista ja kevät tulee, niin jaksaa ehkä ulkoilla yms. taas paremmin. Ja miehellä onneksi enää nelisen viikkoa töitä, sitten 6 viikon loma. :love:

Mä kävin tänään taas äitipolilla ja ultrassa tän diabeteksen takia. Jäi ihan super hyvä fiilis tästä käynnistä! :love: Vauvan painoarvio oli nyt 2133g ja kaikki mitat meni ihan keskikäyrillä. Lääkärikin sanoi, että harvoin näkee diabeetikolla näin tasaista kasvua. Kehui myös kuinka hyvinvoiva ja liikkuvainen neiti on kaikin puolin. :love: Mä oon nyt vaan koko päivän melkein itkenyt ilosta, kun tuli noin hyviä uutisia. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että tätä ei tarvisi käynnistää niin aikaisin kuin esikoista (joka syntyi 37+2) vaan päästäis jopa viikolle 38 tai 39. Ihanaa! Kyllä jokainen lisäviikko ja -päivä on kuitenkin plussaa. Mä niin toivon, että tämän kanssa asiat menisi paremmin ja saisin vauvan vierihoitoon synnytyksen jälkeen. Tokihan tässä voi vielä tapahtua vaikka mitä, mutta nyt oon ainakin tosi onnellinen ja tyytyväinen. Kahden viikon päästä sitten taas ultraan.

Täällä kans todella aktiivinen vauva ja itekin jossain kohtaa mietin, että onko tällanen riehuminen enää normaaliakaan vai voiko tosiaan viestiä jostain hädästä :LOL: Mutta kai se on ihan normaalia :) Hyvä kun liikkuu niin ei tarvi stressata. Tänäänkin tuolla äitipolilla kun makoilin käyrillä, niin vauvan sykkeet huiteli siellä 200 tienoilla kun oli niin kova meininki. Onneksi sitten jossain kohtaa rauhoittui niin tasaantui noi sykkeetkin. Vauva valvottaa välillä myös öisin, koska kovin myllerrys alkaa yleensä just silloin kun ite menee kyljelle. Liikkeet ei ole varsinaisesti mitään napakoita potkuja enää, mutta nimenomaan sellaista myllerrystä ja muljahteluja. Mitä lie siellä touhuaa :D Onneksi tää oli nyt ultrassa edelleen raivotarjonnassa, välillä oon pelännyt että vaihtaa vielä asentoa kun siellä niin kovasti liikkuu. Nyt se oli ultrassa sellasessa hauskassa konttausasennossa :LOL:

Aurinkoista viikkoa mammat! :love:

Pupumama ja Pottu 33+0
 
Kenelläs oli juuri puhetta niistä suppareista / menkkakivuista. Mulla alko eilen aika tuntuvaa menkkakipua alavatsalla, joka ei sit ottanu laantuakseen. Soittelin neuvolaan ihan varmuuden varalta ja ehdottivat sitten yleislääkäriä seuraavalle päivälle. Varmuudelta soitin myös äippäpolin päivystykseen ja sieltä tuli heti komento päivystykseen. Täällä sitä ny sit maataan sydänkäyrillä 30min, pissatestit ja viel lääkäri :unsure:. No tuleepahan tsekattua. Ja onneks just tänään unohdin lompakon ja neuvolakortin himaan :whistle:.
Vauva kyllä on meuhannut sitä rataa että en ihmettele jos ihan siitä johtus jotenkin nämä.
Ironmom + :ninja: rv 32
 
@Pähkinäpuu tässä hieman raporttia.
Tuli tuossa hieman epäselvästi kirjoitettua taustoja eli melkeen 24h oli kovaa kipua putkeen ennen kuin soittelin. Kaikki oli kunnossa kohdunulkosuukin kova ja kiinteä, sekä kaulaa täysmitta. TOSIN lääkäri pakotti 5vrk saikulle vastustuksesta huolimatta ja kielsi liikunnan rv35 saakka. Perusteli sitä sillä, ettei tällaista kipua saisi kuitenkaan olla vaan näillä viikoilla nimenomaan rasitus provosoi esiin näitä supistuksia (vaikka ihan tasaista jomotusta ja kipua ilman kiristystä tai selkeitä taukoja). Näin ollen rasitusta täytyy vähentää tai sitten yhtäkkiä muutoksia saattaakin alkaa tapahtua. Pyysi tulla heti uudelleen jos jatkuu. Hassua, että Diacorin synnärilääkäri, joka tosi kokenut hänkin omasi paljon huolettomamman kannan asiaan tosin näin kipeä en ollut kun siellä kävin.
Parempi varmaan ottaa nyt kuitenkin siihen rv35 asti vaikka sit yli varovasti. Sit lääkäri sanoi,että saa aloittaa kevyen liikunnan taas.
Lapsen sydänkäyrät oli priimaa ja kiva oli kuunnella niitä siinä käyrillä :love:. Pääasia, että hällä siellä hyvät oltavat ja lapsivesimäärä riittävä jne.
Lepoileva Ironmom aka sohvamom ja :ninja: rv 32
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
@Pähkinäpuu tässä hieman raporttia.
Tuli tuossa hieman epäselvästi kirjoitettua taustoja eli melkeen 24h oli kovaa kipua putkeen ennen kuin soittelin. Kaikki oli kunnossa kohdunulkosuukin kova ja kiinteä, sekä kaulaa täysmitta. TOSIN lääkäri pakotti 5vrk saikulle vastustuksesta huolimatta ja kielsi liikunnan rv35 saakka. Perusteli sitä sillä, ettei tällaista kipua saisi kuitenkaan olla vaan näillä viikoilla nimenomaan rasitus provosoi esiin näitä supistuksia (vaikka ihan tasaista jomotusta ja kipua ilman kiristystä tai selkeitä taukoja). Näin ollen rasitusta täytyy vähentää tai sitten yhtäkkiä muutoksia saattaakin alkaa tapahtua. Pyysi tulla heti uudelleen jos jatkuu. Hassua, että Diacorin synnärilääkäri, joka tosi kokenut hänkin omasi paljon huolettomamman kannan asiaan tosin näin kipeä en ollut kun siellä kävin.
Parempi varmaan ottaa nyt kuitenkin siihen rv35 asti vaikka sit yli varovasti. Sit lääkäri sanoi,että saa aloittaa kevyen liikunnan taas.
Lapsen sydänkäyrät oli priimaa ja kiva oli kuunnella niitä siinä käyrillä :love:. Pääasia, että hällä siellä hyvät oltavat ja lapsivesimäärä riittävä jne.
Lepoileva Ironmom aka sohvamom ja :ninja: rv 32
Hyvä että tuli kuitenkin noin hyviä uutisia (y). Lepoa vaan, vaikka ei malttaisikaan. Onneksi ei ole pitkä matka kun on rv 35 :)
 
  • Tykkää
Reactions: ironmom
8YW
Heippa taas täältäkin

Työt edelleen haastaa, enkä mitään ole ehtinyt hankkia vauvalle. Pussillinen vaatteita on ja sepä siinä. Viikon verran on ollut oireita ylirasituksesta, mutta lääkäri piti vain pitkän puhuttelun ja passitti töihin takaisin. Esimiehen kanssa kävin keskustelun, ettei stressi nyt olisi enää hyvästä, jotta jos vähän vastuuttaisi jo muita, mutta vastaus oli vain "sinun pitää päättää olla stressaamatta ja tehdä työsi". No enää 3 viikkoa ja sitten ehkä jo ehättää tähän raskauteenkin mukaan muutenkin kuin sokeri- ja verenpainemittauksin. Väsyttää. Mutta se kuuluu asiaan kaiketi se.
 
@8YW ,kuulostaapa tosi ikävältä :( Kumma jos ei lääkäri tai esimies ole todesta ottanut, itse sain kyllä heti 3pv sairaslomaa ilman lääkärikäyntiä kun vaan esimiehelle mainitsin että olisi tarve levolle. Itsellä tosin niin fyysinen työ että uskon että lääkärikin olisi ollut samaa mieltä.. Mutta kyllä pitäisi tässä vaiheessa raskautta lääkärinkin ymmärtää milloin oikeesti sitä saikkua tai lepoo tarviis(n) Tsemppiä ja jaksamista sulle!
 
Tsemppiä 8YW! Onpa kurjaa kun on niin lääkäristä kiinni miten sitä saikkua saa. Mullakin oli esikoista odottaessa melko fyysinen työ ja "pääsin" (jouduin) saikulle jo rv26 alkaen selkäkipujen ja supistelujen vuoksi. Kyllä pitäisi laittaa äidin ja vauvan hyvinvointi edelle...

Mä olen täällä taas flunssassa :cautious: Tuntuu ettei siitä ole pitkäkään aika kun just olin. Lähinnä vaan kurkkukipua ja vetämätön olo, että ei sinänsä mitenkään paha onneksi mutta luulen että näin raskaana ollessa tuntuu vaan sata kertaa raskaammalta tällainenkin kuin normaalisti...

Tänään ajattelin pestä ekat koneelliset vauvanpyykkiä :love: Tuleepa sitten samalla tsekattua paljonko löytyy mitäkin kokoa ja onko tarvetta vielä jollekin. Vähiin käy viikot, ihanaa :love:

Pupumama ja Pottu 33+2
 
@8YW onpa kurjan kuuloset pomo ja lääkäri :eek: Ihme hommaa! Koita jaksaa.

Minä aattelin jo keitellä rintapumppua ja tutteja :D Kävin eilen ostaa pari pikkututtia. Katotaan sit huoliiko niitä. Esikoinen on ollut ainakin niin kunnon imuttelija että on ollut hyötyä noista tuteista. Joskus sit eroon.

Vaatteet on jo kaapissa ja sairaalalaukku pakattuna :LOL: Mies hermoili että pakkaa jo. Sitä voi sit täydentää, ainakin suklaa vielä puuttuu ;) Meillä on tosiaan se kolme tuntia matkaa synnärille, niin lähdetään reilusti etukäteen mun äidin luo, ellei tämä pääse yllättää.
 

Yhteistyössä