@Rai-da Ristiäiset mökillä kuulostaa ihanalta!
Tosi kiva idea. Me pidetään nimiäiset kotona, kiva kun ollaan silloin jo muutettu niin saa pitää ne uudessa kodissa
Ollaan päiväkin nyt päätetty, pidetään ne toukokuun lopussa jo ja samaan aikaan esikoisen 2v-synttärit kun ne oisi sitten kahden viikon päästä. En jaksa järjestää kaksia juhlia niin lähekkäin, joten helpointa näin. Vauva ei kyllä ehdi kovin vanha olla kun noi nimiäiset jo pidetään, mutta eipähän tarvi montaa viikkoa salailla nimeä
Eikä tää raskaus kuitenkaan nyt kovin pitkälle mene.
Kauheasti tullut taas tekstiä, unohdin jo suurin piirtein kaiken mitä halusin kirjoittaa...
@Pähkinäpuu Mustakin tuntuu välillä (no, aika useinkin) jotenkin tosi raskaalta olla esikoisen kanssa kahdestaan. Tulee niin huono fiilis itelle kun ei jaksa samalla tavalla touhuta kuin normaalisti. Vähän turhan usein tulee pistettyä telkkari päälle kun on vaan pakko saada itsekin istua hetki
No onneksi tosiaan nyt on ollut ihanan aurinkoista ja kevät tulee, niin jaksaa ehkä ulkoilla yms. taas paremmin. Ja miehellä onneksi enää nelisen viikkoa töitä, sitten 6 viikon loma.
Mä kävin tänään taas äitipolilla ja ultrassa tän diabeteksen takia. Jäi ihan super hyvä fiilis tästä käynnistä!
Vauvan painoarvio oli nyt 2133g ja kaikki mitat meni ihan keskikäyrillä. Lääkärikin sanoi, että harvoin näkee diabeetikolla näin tasaista kasvua. Kehui myös kuinka hyvinvoiva ja liikkuvainen neiti on kaikin puolin.
Mä oon nyt vaan koko päivän melkein itkenyt ilosta, kun tuli noin hyviä uutisia. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että tätä ei tarvisi käynnistää niin aikaisin kuin esikoista (joka syntyi 37+2) vaan päästäis jopa viikolle 38 tai 39. Ihanaa! Kyllä jokainen lisäviikko ja -päivä on kuitenkin plussaa. Mä niin toivon, että tämän kanssa asiat menisi paremmin ja saisin vauvan vierihoitoon synnytyksen jälkeen. Tokihan tässä voi vielä tapahtua vaikka mitä, mutta nyt oon ainakin tosi onnellinen ja tyytyväinen. Kahden viikon päästä sitten taas ultraan.
Täällä kans todella aktiivinen vauva ja itekin jossain kohtaa mietin, että onko tällanen riehuminen enää normaaliakaan vai voiko tosiaan viestiä jostain hädästä
Mutta kai se on ihan normaalia
Hyvä kun liikkuu niin ei tarvi stressata. Tänäänkin tuolla äitipolilla kun makoilin käyrillä, niin vauvan sykkeet huiteli siellä 200 tienoilla kun oli niin kova meininki. Onneksi sitten jossain kohtaa rauhoittui niin tasaantui noi sykkeetkin. Vauva valvottaa välillä myös öisin, koska kovin myllerrys alkaa yleensä just silloin kun ite menee kyljelle. Liikkeet ei ole varsinaisesti mitään napakoita potkuja enää, mutta nimenomaan sellaista myllerrystä ja muljahteluja. Mitä lie siellä touhuaa
Onneksi tää oli nyt ultrassa edelleen raivotarjonnassa, välillä oon pelännyt että vaihtaa vielä asentoa kun siellä niin kovasti liikkuu. Nyt se oli ultrassa sellasessa hauskassa konttausasennossa
Aurinkoista viikkoa mammat!
Pupumama ja Pottu 33+0