Toukotenavat 2017 <3 lokakuu

Pahoinvointia edelleen. Ihan kauheaa kun tuntuu että on koko ajan pakko syödä tai oksennus tulee. Yölläkin söin ja silti aamulla kauhea nälkä ja kuitenkin huono-olo. Yritän syödä kevyesti, mutta kuitenkin pitkävaikutteisia hiilihydraatteja. Mutta huono-olo vain pysyy. Toivon tosiaan että tämä alkaa tästä vähenemään.

Kävin nyt vasta ekassa neuvolassa. Sain lähetteen ultraan, aika tulee postissa. En halunnut siis nt-ultraa vaan viikkojen tarkistusta. Myös lähete lähti sokerirasitukseen aikasemman raskausdb takia. Ehkä vähän toivon että olis taas. Mulla kun ei sokerit nouse liian ylös, vain laskevat liian alas. Niin mitään insuliineja en tarvitse. Vain tarkempaa seurantaa. Mutta en todellakaan mene vielä kun on nämä pahoinvoinnit. Kun siinä pitää 12h olla syömättä ja ei saa oksentaa. Silloin on hylätty heti. Eli paras odotella.

Verikokeita otettiin myös ekassa neuvolassa. Oon saanut ekan synnytyksen jälkeen verensiirron. Niin joka raskaudessa mun veriryhmä pitää tarkistaa, resurstekijät jne. Ja mainitsinkin että mulla on ollut 2 synnytyksessä GBS positiivinen ja 2 vauvaa saaneet synnytyksestä vakavan yles-infektion. Mutta tuo testi kuulemma otetaan nykyään automaattisesti kaikilta.

Rai-da ja mini 9+2
 
Nt-ultra takana ja kaikki hyvin, mikä helpotus!! <3
Vaikka onhan elämä toki arvaamatonta ja rakenneultran jälkeen osaan ehkä itsekin paremmin vielä rentoutua, mutta näillä mennään ja annan itselleni luvan nauttia tästä vaiheesta, koska ei se ressaaminen auta, päinvastoin.
Vauva vastasi vähän isompaa, jotain 13+, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Vauva oli todella vilkas ja sisaruksiinsa nähden vanhoja nt-kuvia vertaillen jotenkin tosi "pitkä ja siro". :LOL:

Rakenneultra on 14.12. (20+5), seuraavaks sitten jännäillään tosiaan sitä!

Mikayla & Möttönen 12+5 :love:
 
Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista Tytti2017 ja Mikayla, ihanaaaa :love::love:
Mä EN jaksa odottaa omaa ultraa, vielä 8 päivää!!

Määkin haluaisin rakenneultran ennen joulua... Mutta katsellaan nyt.

Tsemppiä kaikille! Ketäs seuraavaksi ultraillaan? :rolleyes:

Sulkava_ ja masukki 11+4 :love:
 
Onnea ultrakuulumisista! :love: mulla on ultra ens tiistaina, onkohan jollain vielä ennen sitä? Ei kyllä mitenkään jaksais odottaa! Mukavan nopeasti on kyllä nää päivät menneet, jospa nää viimeisetkin sitten. :barefoot:

Pupumama ja Pottu 11+2
 
Onnea ultrakuulumisista! :love: mulla on ultra ens tiistaina, onkohan jollain vielä ennen sitä? Ei kyllä mitenkään jaksais odottaa! Mukavan nopeasti on kyllä nää päivät menneet, jospa nää viimeisetkin sitten. :barefoot:

Pupumama ja Pottu 11+2
Miulla maanantaina! Fiilikset kyllä huitelee ihan miten sattuu, välillä on ihan luottavainen olo ja välillä oon ihan valmis pettymään. Onneks maanantai on kohta.. F ja pallero 11+4
 
Heippa! Ihania ultrakuulumisia tänne tullut! Onnea teille! :love:
Mulla itellä oireet nekin vähät mitä ollu on vähenemässä, paitsi hampaiden harjaus on kamalaa! olo vaihtelee onnellisesta, epäuskoiseen ja kaikkee siltä väliltä et meneekö tää hyvin vai ei. Mut ei auta kun odotella mitä aika tuo! Sain kutsun np-ultraan 7pvä, eli vielä kaks ja puoli viikkoa odottelua. Mulla oli niitä pieniä tuhruvuotoja ja niiden takia ultrattu ja syke löyty sillo reilu viikko sitte. Reiluun viikkoon ei ollu mitään, mut tänää lorahti ruskeeta vuotoa, siis ei mitää limaa, vaa ihan lirua, mut se loppu samantien! Hassua! Tosi ärsyttävää tällänen, mut toisaalta sehän voi olla normaalia ja ainakaa ei oo jatkuvaa ollu, ainakaa vielä! Ja toivottavasti ei tuliskaa enää yhtään, toisaalta osaa ottaa asian tosi rauhassa mut toisaalta taas sit ei. Mut päivä kerrallaan! Ei tässä muukaan auta!
Hetki sitten alkoi uusi viikkokin 10+0. Hurjaa et kaksnumeroisella jo mennään!
Kaikkea hyvää!
-L-
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Onnea ultra kuulumisista ♡
Tuntuu että te muut odottajat olette isommilla viikoilla ja käynneet jo nt ultrassa.. minä en edes ekassa neuvolassa ole käynnyt saatika mitään nt-ultra kutsua saannut :eek:
Mielihaluja on tullut tosi paljon tekee mieli salmiakkia:p ostin salmiakkijauhetta ja syön sitä, tikkareita jossa jauhetta sisällä namnam:D., vaahtiksia dipattuna salmiakkiajauheeseen omnom.. sitte omppuja himoitsen todeeella paljon:p.
Massua vihloo ja nipistelee välillä varmaan kohtukasvukipuja, palelen aika usein muut hiessä ite jäässä :D, jospa pian tasottus(y)

Tänään poksutaan ♡♡♡

HooKoo82 9+0rv ♡♡
 
Nt-ultra saatiin rv11+6 eli reilu 3 viikkoa aikaa. Nyt on helpompi odotella sitä, kun nähtiin että siellä se pikkuinen on :love: Se sydämen jumputus on kyllä maailman hienoin ääni :rolleyes:
Ekat housut pesty kaapin ylähyllylle odottamaan raskauden jälkeistä aikaa :whistle:kiristävät jo niin paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Tsemppiä Leenulainen vuotoihin! Ei ole varmasti helppoa, mutta onneksi on ollut vähäistä ja sykekin nähty. Toivottavasti nyt pysyy vuodot poissa.

Pitkää pinnaa ultrien odotteluun kaikille! Sitä tässä itsekin tarvii; viikko vielä (n). Kylläpäs nyt olen jotenkin malttamaton kun monta viikkoa meni niiiin vauhdilla ettei huomannutkaan :rolleyes:.

Mutta lauantaina ristiäisiin ja nuuskuttamaan ihanaa pientä tyttöä :love:. Ihanaa oli lastentarvikeliikkeessä miettiä mitä ostaisi lahjaksi ja katsella niitä kaikkia ihania vauvajuttuja :love::love:. Päädyin ostamaan sellaisen ensi-ateriasetin. Sille varmaan ainakin on käyttöä sitten vähän ajan päästä. Miehestä tulee kummi niin häneltä on sitten ihan oma lahjansa.

Väsyttää nyt jotenkin taas enemmän ja mulla sääret kutiaa ihan hirmuisesti! Onko muilla tällaista? Tai muistan tätä kyllä ensimmäisessäkin raskaudessa olleen, ja voihan se johtua myös näistä kylmästä ilmaista kun kuivuu iho...

Hookoo-82 täällä kanssa omppuja kuluu aikamoisia määriä, nam :p.

Tänään vielä kyläilemään ja sitten pakkailemaan huomista reissuun lähtöä varten.
Voikaa hyvin kaikki!

Sulkava_ ja masukki 11+5 :love:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :) Ja onnea kaikille ultrassa käyneille ihanista uutisista!

Me käytiin vähän "maailman toisella puolen" miehen kanssa lomailemaan kaksin, varmaan viimeistä kertaa pitkiin aikoihin. Reissussa vaivasi huono olo, onneksi aaltoillen etten ihan koko ajan voinut pahoin. Oksensi kuitenkin ekan kerran raskauksien aikana ja juuri siitä syystä. Myös palelu vaivasi kovat ja tietty väsymys jonkin verran. Ruuista mieli tekee lähinnä hedelmiä, kaikki muu ällöttää. Ei kauhean kätevää reissussa, jolloin liikutaan paljon ja pitäisi jaksamisen kannalta syödäkin jotain..

Maha on myös täällä rv 8+2 ihan mielettömän turvonnut. Pitkillä lennoilla oli pakko avata housujen nappia ja vetoketjun istuessa, kun nuo muutenkin aika löysät housut kiristivät. Yleensä joudun niitä housuja pitäessä käyttämään vyötä, mutta siitä tajusin luopua heti alkumatkasta. Onneksi välillä oli niin lämmin, että saatoin pitää mekkoa, joka tuntui ihanan löysältä! :p

Täällä on myös vuotoa, etenkin petipuuhien jälkeen tulee ihan punaista verta ja päivä sen jälkeen ruskeaa tuhrua.Sama on ollut kahdessa onnistuneesta raskaudessakin, mutta ei se silti tietty ihan poista huolta siitä, että onko kaikki ok. .(n)

Saa nähdä, miten tässä vielä käy. Neuvola olisi parin viikon päästä ja verikokeet np-ultraa varten samalla viikolla. Ultra sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.. Kohtu tuntuu ainakin alavatsalla, häpyluun päältä selkeästi pyöristyneen. (y)

Tsemppiä kaikille olojen kanssa!(y)
 
Milliaani: me ei olla uskallettu petipuuhiin, vaikka haluja on ollut. Varsinkin mies haluaa olla varovainen. En itsekään halua edes miettiä sitä että jos sit tuleekin jotain vuotoa. Eihän petipuuhat pitäs aiheuttaa mitään mut...

Hookoo: salmiakista on jotkut vouhkanneet ettei sais oikein yhtään syödä. Neuvilassakin siitä erikseen mainittiin. Aiemmissa 2 raskaudessa olen syönyt ilman rajoituksia; paitsi jälkimmäisessä rajoitin sen verran ettei sokerit nouse.
Oletko aiemmin syönyt ihan rajoituksetta?

Helmiina ja nyytti 9+1
P.s. 11.11. on NT-ultra. 3 viikkoa vielä.
 
Neuvola olikin tänään ja kaikki hyvin:) nt-ultra ainakin saatiin 14.11. se sitten. Ens viikolla paastoverikokeet ja peruskokeet ja pissakoe . Turvotus verikokeita ei oteta ja turvotusta ei ultrassakaan lasketa joten meillä se normiultra ja varmistetaan LA. Sokerimittaukset alkavat myös jossain vaiheessa, onneks itellä sokrumittaus laite.

Hitsit en muistanu kysyä salmiakista mutta luulen että kohtuudella saa syödä :LOL:

HooKoo82 9+1rv ♡
 
Tulin kertomaan nt-ultra uutiset eiliseltä. Kaikki oli hyvin, edelleen vastasi viikkoja täysin (kuten kahdessa edellisessä varhaisultrassa) ja niskaturvotusta oli 0,9mm ja toisella mittauksella 1mm. Ultraajalla oli vaikeuksia saada vauva hyvään asentoon mittaamista varten, mutta onneksi suostui hetkiseksi sivuprofiiliaan vilauttamaan. Muuten ois vaan masuaan ja nassua esitellyt :) ihana onnellinen olo jäi ultrasta. Etukäteen pelkäsin pahinta, muistissa on esikoisesta se kun jouduttiin jatkotutkimuksiin poikkeavan nestekertymälöydöksen vuoksi, mutta onneks ei tällä kertaa :) Netpostiinkin tuli jo eilen illalla vastaus, ettei kohonnutta trisomia 21 riskiä ole!

Kerrottiin ultran jälkeen illalla tulevalle isosiskolle (5v.) vauvasta. No, hänhän meni jotenkin ihan lukkoon ja kieltäytyi puhumasta koko aiheesta. Ajateltiin, että annetaan vähän aikaa sulatella ennen kun otetaan uudestaan puheeks. Tänään olikin jo ihan eri ääni kellossa. :) aamulla tyttö kuiskas mulle, että on kiva tulla isosiskoksi. Sen jälkeen vauvasta on paljon puhuttu ja kuunneltiin sydänääniäkin dopplerilla <3

Miten teillä on tulevat sisarukset ottaneet uutisen?

Kastehelmi_ ja MiniOnni 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Me ei olla lapsille vielä kerrottu, ei olla kyllä kellekkään muullekkaan :LOL: Haluaisin että lapset ois ensimmäisenä kuulemassa, kun ei halua että esim.mummu möläyttää :ROFLMAO: Ehkä np-ultran jälkeen vois kertoa eka lapsille ja sitten pikkuhiljaa muillekin kun nähdään :)

Tytti ja pikkunen rv8+2 :love:
 
Onnea Kastehelmi hyvistä uutisista! Meillä on ajatuksena myös kertoa vasta np-ultraa jälkeen lapsille. Omat vanhempani tietävät. Muut eivät. Tosin meidän nuorimmaisella on jokin vaisto, kun yhtäkkiä kysyi yksi päivä, että "onko äitin mahassa vauva?" . Tainnut päätellä jotain mun ja miehen puheista, vaikka ollaan yritetty olla varovaisia.

Hookoo, mä kanssa jostain luin, että salmiakki olisi pahasta, mutta jotenkin ajattelisin, että kohtuus kaikessa.. Itse olen salmiakkia syönyt kun mieli tekee, tosin yleensä kymmenkunta karkkia saa mut tyytyväiseksi. Ei tuu kauheasti kuitenkaan ahma kerralla. Pitäisi kyllä päivittää tietoja noista kielletyistä ruuista, sen verta on unohtunut ja ilmeisesti tullut paaaaljon lisää niitä, mitä ei saisi syödä..
 
Vissii se salmiakki ja laku on nyt totaalisessa kiellossa, näin ymmärtänyt kun tehty tutkimus jonka mukaan salmiakkia syöneiden äitien lapsilla oppimis ja keskittymisongelmaa, tai sit se oli jotain ton suuntaista. Tosiaan tarkaan en muista, mut neuvolassa salmiakki ja lakut sanottiin olevan kielletty, samoin kun esim homejuustot, tai raaka liha... mut kyl mä ainakii muutaman oon syöny. Normaalisti söin ekassa raskaudessa ja ihan fiksun oloinen poika on. Et mul ainakii vähä sellanen ylihysterisointi fiilis asian suhteen. Mut kai se varovainen kannattaa olla, ettei ihan övereitä lähde vetämään! :ROFLMAO: ja neuvolan täti on tyytyväinen kun ei mee sille kertomaan kaikkee! :sneaky:

Sit omaan napaan.. viimeks kirjottelin et tuli taas vuotoa sitä ei onneks oo näkyny lisää, tosin ylihysteerisenä juoksen vessassa ku lorahtelee pikkuse valkovuotoa.. täs olikii vähä kuivempi kausi ni nyt sit senkii eestä! Mut parempi näin. Sit ku menin kehumaan et ei oo oireita tai vähenee nekin, ni nyt sit pari päivää ollu senkii eestä.. :sick: eilen mies tarjos lounaan ja pian olikii juostava ravintolan vessaan, se siis siitä.. sit tänää pitäny syödä vähänväliä tai tulee huono-olo! Masuakin vihlonu tuolta alhaalta jos tekee rajumpia liikkeitä, et kasvua taitaa tapahtua.
Mut just tossa muistelin et ekassa raskaudessa alko kans kunnon oireet vasta ekan kolmanneksen lopulla ja jatku toisen puoleenväliin.. et katotaa mennäänkö samalla kaavalla!

Tänää kävin labrassa näytteillä ja mä nyt sit otin sen kromosomitutkimuksen, en tiiä oliko fiksua..? Ekasta ei otettu, mut nyt sit aattelin et katotaa, mut alko kyl jo ahdistamaan et haluunko oikeesti tietää jos vaikka oliskii pieni kohonnut riski niin sit sitä stressaa koko raskauden.. pitää nyt toivoo taas parasta! (y) ja oli siellä mikä hyvänsä vastaan hänet otetaan!

Mukavaa viikonloppua! :love:
Leenulainen ja pikku2 10+2
 
Mulla on kanssa alkanut huono olo vasta viime päivien aikana. Koko raskauden on ollut etomista mutta nyt joutuu ihan keskittymään ettei tavarat tule ylös.

Öisin herään siihen että meinaa tulla oksu. Sitten vaan makaa hiljaa paikoillaan ja hyvä kun uskaltaa hengittää. Mahassa on lähes koko ajan pientä kipua, varmaan kohtu kasvaa. Mun kipukynnys on alhainen, tunnen varmaan läpi raskauden kaiken. En valita oloista, ihanaa kun tuntuu.

Oon menossa ylimääräiseen ultraan 16+ jotain. Onko 2d vai 3d parempi?
 
Mulla on vasta marraskuun puolella se eka ultra ja ru menee tammikuun alkuun. No onpahan kaikki kehittyneet kunnolla. Viime päivinä onneksi on ollut pahoinvoinnissa helpompaa. Vähän aamulla etonut ja pyörinyt mahassa.

Rai-da ja mini 9+5
 
Mulla pahoinvointi vaan jatkuu. Primperanit sain avuksi neuvolalääkäriltä, mielelläni en niitä käyttäisi, mutta niiden avulla pystyn edes syömään jotain ja beibi saa ravintoakin. Maanantaina täytyisi käydä kokeileen työntekoakin, vahva veikkaus on että saikku jatkuu. :sick:

Olen alkanut jännittelemään jo nyt 31.10 olevaa NP-ultraa, pelottaa ajatella jos kaikki ei olekkaan kunnossa. Harkinnassa on, hommaisiko sellaisen koti-dopplerin, saisi kuunnella sydänääniä ihan kotosalla. Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta?

Reuna ja beibi 11+1
 
Heippa! Pitkästä aikaa tulin lueskeleen tänne teidän kuulumisia. Ollut niin hirveetä kiirettä tässä että hyvä kun ehtinyt ajatellakaan raskautta. Paitsi pahoinvointi siitä edelleen muistuttaa. :ROFLMAO: Vähän tosin muuttunut, enää en oksentele mutta yökkäilen tosi helposti esim. jääkaappia avatessa. Ja hampaiden harjauksessa täytyy olla varovainen kans.:LOL:

Mulla oli kans eka neuvola tossa pari viikkoa sitten eikä siellä mitään kummempia. Seuraava ultra on 8.11 ja sillon taitaa olla rv 13. (y) Kohta on eka kolmannes ohi.. Äkkiä menee aika!!

Meillä on tosiaan Thaimaan matka varattuna ja pitäisi selvittää rokotuksia. Onko kellää kokemusta? A-hepatiitti vissiin pitäis normaalisti ottaa mutta entä raskaana?

Terkuin tinz_l & pikkunen rv 10+4:love:
 
Onnea forester huomiseen ultraan! (olikohan muita... Jos oli niin onnea)

Ja onnittelut kastehelmi_ hyvistä ultrauutisista :love:

Huh, ristiäisreissusta selvitty! Kahdeksan tunnin automatka suuntaansa, mä olen ihan loppu...
Poitsulle pokkasi silmätulehdus ja varmaan mullekin tulossa. En nyt kyllä kaipaisi mitään antibioottitippoja :alien: No, huomenna lääkäriin.
Meni vähän suunnitelmat uusiksi; Nyt pitäisi löytää sellainen lapsenvahti, joka suostuu hoitamaan tuota pikkupotilasta että mies pääsee ultraan mukaan. Neljä päivää aikaa, nyt toivoisin ettei se olisi ihan vielä... Mä en halua mennä sinne ilman miestä. (n)Normaalisti meillä on poika mukana joka paikassa, mutta tuonne ei kyllä voi ottaa...
Katsellaan...

Voikaa hyvin!

Sulkava_ ja masukki 12+1 :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Sulkava, pikaista paranemista sinne ja toivottavasti mies pääsee ultraan mukaan! Esikoista odottaessa oli kyllä niin helppoa mennä yhdessä joka paikkaan, nyt on aina tää lapsenvahdin metsästys (n) Meilläkin on tiistaina ultra ja vielä vähän auki saadaanko joku poitsun kanssa siksi aikaa. Ois kyllä niin kurja mennä yksin sinne! Yleensä ei ole ongelmaa kun mun käynnit on sairaalalla, missä mun äitini on töissä, joten hänen on helppo tulla kesken työpäivän katsomaan poikaa siksi aikaa. Mutta tää nt-ultra on ainoa joka on eri paikassa ja heti on ongelma :cautious:
 
Huomenta!

Me ollaan ajateltu kertoa lapsille vasta rakenneultran jälkeen, joka on meillä siis vasta joskus tammikuun puolessa välissä. Nt-ultraakin joudun vielä odottamaan yli 3 viikkoa :eek: Varhaisultrassa ei tullut käytyä, joten on kyllä piinaavan pitkät 2kk odottaa, ennen kuin saa tietää onko siellä mahassa edes elämää. Sitä ei oo antanu oikein sijaa raskaudelle, kun ei vielä oo sinne kohtuun päässyt kurkkimaan. Varsinaisia raskausoireita ei oo viime päivinä kauheesti ollut, mutta flunssa vaivaa. Viime viikolla riesana oli joka päivä päänsäryt, ja meinas epätoivo iskeä, kun mitään apuja ei oikein voinut ottaa.
Aika tuntuu kyllä menevän hitaasti, vaikka normaalisti mulla menee syksyt aina niin nopeesti :ROFLMAO:

taikatalvikki 9+3
 

Yhteistyössä