Toukotenavat 2017 <3 lokakuu

Vauveli vanhalle onnea hienoista ultra kuulumisista (y)

Onneks mua ei niin pissitä vielä koko ajan mutta kyllä puolen yön jälkeen pitää käydä yhesti ja aamulla sitte nii kauhee hätä hyvä kun pytylle kerkii:ROFLMAO:
Mulla toi pahoinvointi aaltoilevaa välillä ei mitään ja tänään kun vaihdoin roskisen pussin keittiössä niin haju iski sellanen lämmin banaanin kuori löyhkä niin tuli oksut sinne likapussiin:oops::sick: että jotkut hajutkin oksettaa:confused:
Onneks miehellä nyt pari päivää lomaa ja lähetää mieheni siskon ja perheen luokse lomailemaan, mies saap ihan ite isosiskolleen kertoo vauva uutiset ♡
No eipä tässä muuta meillä alkaa ensi viikolla syysloma:D

HooKoo82 8+3rv♡
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Heipä hei!

Pupumama täällä kanssa yksi vessassa ravaaja! Nyt pari päivää tuntunut että saa käydä melkein tunnin välein. Että joo kyllä tuommoinen kolmisen tuntia olisi aika paha!:ninja:

Ja ai ai ai mun tissit on tänään kipeät!!! Kyllä oli ihan tuskaa äsken käydä suihkussa. Että eipä niidenkään puolesta tulisi mahallaan nukkumisesta enää mitään.

Huomenna menen pojan kanssa mun porukoille yöksi. Saas nähdä jäänkö kiinni :whistle:
, vaikka kaikkeni yritän ettei ennen ultraa tarvitsisi kertoa. Onneksi turvotus on vähän laskenut ja olo on muutenkin ihan ok. Ruoka on oikeastaan ainoa mikä voi paljastaa...

Sulkava_ ja masukki 11+1 :love:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :love:

Joo, täällä saa kanssa urakalla ravata vessassa. Ärsyttävintä on herätä aina aamuyöstä ihan järjettömään pissahätään ja kun pääsee takaisin sänkyyn, ei uni meinaa tulla enää ollenkaan.

Alkaakos muilla näkyä raskaus jo pikkuhiljaa ulospäin? Juuri noin viikko sitten ajattelin, että onpas kivaa ja ihmeellistä, ku oma vatsa on vielä aivan litteä, vaikka edellisistä näkynyt (ainakin turvotus) jo paljon aiemmin. No, niinhän se vatsa sieltä taas sitten yhtäkkiä pompsahti esiin... Mutta ihana se on :love:

Keskiviikkona on nt-ultra meillä, jännittää...!

- Mikayla & Möttönen 12+2
 
Mulla on näkynyt maha jotain 2-3 viikkoa. Olkoon turvotusta tai ei, mulle se on vauvamaha :p Viimeksi tuli kans tosi aikaisin. Mun mielestä se on kyllä vaan kiva :love: Varsinkin kun nyt ei tarvi edes yrittää sillä tavalla peitellä ja salailla niin kuin viimeksi.

Pupumama ja Pottu 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mikayla
Mulla oli sellasta vauvamahan näköstä turvotusta aikasemmin, mutta nyt se on laskenut. Luuulen että sieltä alkaa pian kohtu nouseen ja ihan oikea vauvamaha puskeen esiin, ainakin housut kiristää tosta häpyluun yläpuolelta jonkin verran... Eilen kuultiin sydänäänet kotidopplerilla! Ihanaa! Antaa jotenkin uskoo siihen että kaikki on hyvin ja jaksaa ootella vielä viikon verran sitä ultraa. :love:
Toi pissalla ramppaaminen öisin on kyllä ärsyttävää... Sit mulla on yöllä aina niin kauhee jano että senkin takia saa rampata vessassa.. Maya + Mini 11+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Mullakin muka vatsa aivan näkyy, en tiedä onko se sitten vain rasvakerrosta :D.

Mulla on tänään np-ultra, jännittää avian hitokseen !! :sick: Tulee kaikki kevään kauhut mieleen. Vaikka olipa sillonki np:ssä kaikki hyvin, vaikka kaikki olikin sitten rakenneultrassa päälaellaan :cry:
 
Tsemppiä ultraan panikoija87! :love:

Mä tulin taas poksumaan, 11+0! Ens viikon tiistaina nt-ultra, jännittääääääää enkä malttaisi odottaa enää. Tänään oli taas äitipolikäynti ja kuukaudessa oli tullut 2,5kg :whistle:
 
Tsemppiä ultriin! Mää voin jakaa täysin kaikki pelon fiilikset. Mää olen alkanut relaamaan viimesimmän ultran jälkeen vaikka riskit toki vielä on olemassa. Ollaan kerrottu tutuille ilouutiset vaikka ensin ajateltiin odotella rakenneultran kuulumisia. Osaa itsekin sitten nauttia tästä enemmän kun muut tietävät.

En osaa sanoa olinko tähän asti kova vessassaramppaaja. Tai siis olin, koska pelkäsin että vuoto alkaa, mutta hätää ei ehtinyt koskaan tulla. Herään normitilassakin kerran yössä vessaan enkä nuku sen jälkeen. Nyt käyn vessassa 2-3 kertaa yössä. Saan unenpäästä heti kiinni jos on vapaapäivä tulossa, mutta työpäivinä en enää nuku.

Onko täällä muita, joilla on paino tippunut? Mulla on tippunut 3-4 kg vaikka mitään pahoinvointia ei ole ollut. Kyllähän sitä ehtii vielä tulla, mutta jotenkin olettaisin, että paino nousisi. En ole tehnyt pariin kuukauteen muuta kuin syönyt ja maannut, väsy on ollut kova. Ruokailuvälit kyllä venyvät sitten kun vaan makaa/nukkuu tai lähinnä napsii sitten hedelmää/leipää tms. pikaisesti. Työpäivisin menee 2 lämmintä ateriaa ja vapaapäivisin yksi.
 
Pääsisinkö minäkin tälle uudelle listalle?
21.5. / Saapuska / 22 / 1.lapsi / OYS

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Jotenkin hermostutti mennä mutta vastassa oli mukava terveydenhoitaja ja kaikki meni muutenkin mukavasti. Ainut vaan että virtsassa oli proteiinia ja enkä hoksannut kysyä mitä se tarkoittaa? (n) No ylihuomenna on yhdistelmäseulonta ja tarkempi virtsatesti.

Mulla alkoi myös pahoinvointi edellisellä viikolla. Olin jo onnellinen että selvisin ilman mitään pahoinvointia mutta näköjään se tuli sitten vähän viiveellä. Muuttokin menossa, ajankohta yökkimiselle ei ole mikään paras mahdollinen. :sick:

Tsemppiä teille joilla ultra on tuloillaan! Itsellä vielä jonkin verran pitää sitä odottaa.

-Saapuska ja 9+0
 
Tsemppiä ultriin kaikille! Miulla on melkein viikko vielä piinailua. Pahoinvointi on jo helpottanut, kun muistaa syödä säännöllisesti ja kevyesti niin olo on kohtuu ok. Kaikesta makeasta tulee huono olo, hedelmiäkään ei pysty paljoa syömään. Myös väsymys on helpottanut, liekö osuutta rautakuurilla jolle neuvolantäti miut pisti. Pissilläkäynnit on miulla vähentynyt, yöllä herättää vain kerran vessaan. En nyt jaksa alkaa panikoimaan oireiden vähenemisestä, viikon päästä ollaan viisaampia :) ! Kivaa viikkoa, F ja pallero 11+2
 
L
Pääsisinkö minäkin tälle uudelle listalle?
21.5. / Saapuska / 22 / 1.lapsi / OYS

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Jotenkin hermostutti mennä mutta vastassa oli mukava terveydenhoitaja ja kaikki meni muutenkin mukavasti. Ainut vaan että virtsassa oli proteiinia ja enkä hoksannut kysyä mitä se tarkoittaa? (n) No ylihuomenna on yhdistelmäseulonta ja tarkempi virtsatesti.

Mulla alkoi myös pahoinvointi edellisellä viikolla. Olin jo onnellinen että selvisin ilman mitään pahoinvointia mutta näköjään se tuli sitten vähän viiveellä. Muuttokin menossa, ajankohta yökkimiselle ei ole mikään paras mahdollinen. :sick:

Tsemppiä teille joilla ultra on tuloillaan! Itsellä vielä jonkin verran pitää sitä odottaa.

-Saapuska ja 9+0
Lisätty. Tervetuloa ja onnea raskauteen :)
 
Heipä hei!

No en ole täällä porukoilla ainakaan vielä kiinni jäänyt. Tosin ruoalla oli lisäkkeenä paistettua kauriin maksaa, onneksi kukaan ei huomannut etten sitä ottanut(y). Normaalisti olen suuri maksaruokien ystävä, mutta nyt en viitsinyt sitä ottaa kun tuli vähän maksamakkaraa jo syötyä :ninja:.

Mites ultra panikoija87?
Tsemppiä ultraan Mikayla! (tuskin muistan käydä huomenna toivottelemassa)

Mulla ultraan 10 päivää, vielä... Mutta ensi viikolla kuitenkin :love:. Tässä nyt on onneksi ensi viikonloppuna reissu tiedossa ja yksi toinenkin hanke meneillään niin menee ehkä aika vähän nopeammin.
Mulla on alun turvotus vähän laskenut, mutta kyllä tiukemmat housut kinnaa. Jos nt-ultrassa on kaikki hyvin niin siirryn varmaan pikkuhiljaa mammahousuihin, ne on vaan niiiin paljon mukavammat (y)

Voikaahan hyvin
 
Liittyyköhän se turpoominen jotenkin siihen progesteronihormooniin ja siihen että suoliston toiminta hidastuu? (n)
Mulla on ens ti se ultra, ja jos kaikki on siellä hyvin niin käyn ostaan ensimmäiset msmmapöksyt. Oli sitten kohdun kasvamista tai tavallista turpoomista, mutta omista housuista löytyy enää yhdet jotka mahtuu jalkaan! :X3:
 
Liittyyköhän se turpoominen jotenkin siihen progesteronihormooniin ja siihen että suoliston toiminta hidastuu? (n)
Mulla on ens ti se ultra, ja jos kaikki on siellä hyvin niin käyn ostaan ensimmäiset msmmapöksyt. Oli sitten kohdun kasvamista tai tavallista turpoomista, mutta omista housuista löytyy enää yhdet jotka mahtuu jalkaan! :X3:
Mun pitäisi kanssa hakea tässä lähiaikoina, mutta en ole löytänyt sopivia. Olen siis netistä katsellut. Suurimmassa osassa tuntuu olevan se mahaosa ja vielä en haluaisi sellaisia pitää.

Mulla on yhdet farkut mitkä ovat kaksi kokoa suuremmat kuin normaalisti ja ne menee just päälle. Sitten on toiset housut joista vyötärö joustaa, niissä on leveä resori. Noita mulla on itseasiassa kahdet samanlaiset ostettu jo kesällä, kun olivat niin kivat päälle. Ostin jo silloin vähän isommat kun ennakoin tulevaa.

Autossa istuessa ja yövuorossa pitää aukaista nappia ja vetskaria jotta ei purista liikaa. Kotona mennään lökäreillä ja ulkoiluvaatteissa oon käyttänyt miehen vaatteita parisen viikkoa.
 
Miulla on enää yhdet farkut jotka sen verran joustavat että kumilenksun avulla saa ylimmän napin kiinni, alemmat napit jäävätkin auki ja tukalaa on silti :D .. Muuten pitää noissa rönttöhousuissa eli gollege- ja metsätamineissa kulkea. Uusia kuteita en osta ennenkö ens vkon jälkeen jos ultrakuulumiset on hyviä. Iltaturvotus näyttäsi vähän rauhottuneen. Otitko sie VV kromosomiseulat?
 
Miulla on enää yhdet farkut jotka sen verran joustavat että kumilenksun avulla saa ylimmän napin kiinni, alemmat napit jäävätkin auki ja tukalaa on silti :D .. Muuten pitää noissa rönttöhousuissa eli gollege- ja metsätamineissa kulkea. Uusia kuteita en osta ennenkö ens vkon jälkeen jos ultrakuulumiset on hyviä. Iltaturvotus näyttäsi vähän rauhottuneen. Otitko sie VV kromosomiseulat?
Juu otin, kaikki oli ok. Niskaturvotus oli 0,6 mm, muita en muista ulkoa. Voin kattoo ne neuvolakortista jos haluat.
 
Meillä ainakin saa ne tulokset jo ultrakäynnillä. Se täti laskee ne jotenkin koneella heti siinä ja sanoo onko kaikki ok :)
Noin meilläkin meni että laski koneella ultran jälkeen. Kävin verikokeissa viikko ja 1 päivä ennen ultraa ja olivat ehtineet tulokset tulla.

Meillä riskiluvut: Niskaturvotus 0,6 mm, T18 1:100 000, T21 1:31 767. Ikää on synnyttäessä jo 38 v. joten tyytyväisiä ollaan.

Isoin pelko on väistynyt ja nyt asiasta osaa jo iloita. Vauva on päivittäin puheissa ja mietitään tulevaisuutta. Kaverilta saatiin vähän vaatteitakin ja ilouutista on kerrottu läheisille ja kavereille. Jospa se tästä :)

Seuraava ultra on jouluaattoviikolla. Taidan käydä yksityisella joskus viikolla 16 oman mielenrauhan vuoksi. Tai sitten käyn kuuntelemassa ääniä neuvolassa aina kun siltä tuntuu.
 
Noin meilläkin meni että laski koneella ultran jälkeen. Kävin verikokeissa viikko ja 1 päivä ennen ultraa ja olivat ehtineet tulokset tulla.

Meillä riskiluvut: Niskaturvotus 0,6 mm, T18 1:100 000, T21 1:31 767. Ikää on synnyttäessä jo 38 v. joten tyytyväisiä ollaan.

Isoin pelko on väistynyt ja nyt asiasta osaa jo iloita. Vauva on päivittäin puheissa ja mietitään tulevaisuutta. Kaverilta saatiin vähän vaatteitakin ja ilouutista on kerrottu läheisille ja kavereille. Jospa se tästä :)

Seuraava ultra on jouluaattoviikolla. Taidan käydä yksityisella joskus viikolla 16 oman mielenrauhan vuoksi. Tai sitten käyn kuuntelemassa ääniä neuvolassa aina kun siltä tuntuu.
Aika huikeen pienet on siun riskiluvut! Kuiteskin ikä on riskiä nostava tekijä ;) .. Meidän sairaalassa eivät sitten osaa laskea, vai oisivatko puolessa vuodessa opetelleet. Tosin miehän otan suoraan sen nipt:n taustani vuoksi. Ainiin. Miulla on taas huono olo. Yöh.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Noin meilläkin meni että laski koneella ultran jälkeen. Kävin verikokeissa viikko ja 1 päivä ennen ultraa ja olivat ehtineet tulokset tulla.

Meillä riskiluvut: Niskaturvotus 0,6 mm, T18 1:100 000, T21 1:31 767. Ikää on synnyttäessä jo 38 v. joten tyytyväisiä ollaan.

Isoin pelko on väistynyt ja nyt asiasta osaa jo iloita. Vauva on päivittäin puheissa ja mietitään tulevaisuutta. Kaverilta saatiin vähän vaatteitakin ja ilouutista on kerrottu läheisille ja kavereille. Jospa se tästä :)

Seuraava ultra on jouluaattoviikolla. Taidan käydä yksityisella joskus viikolla 16 oman mielenrauhan vuoksi. Tai sitten käyn kuuntelemassa ääniä neuvolassa aina kun siltä tuntuu.
Paljonkohan sulla on viikkoja sitten kun on rakenneultra? Mietin vaan kun mulla on muutama päivä vähemmän viikkoja että meneeköhän se sitten joulun jälkeen. Vai tekevätköhän niitä välipäivinä ollenkaan... sitten menisi kyllä jo aika pitkälle. No, katsotaan tuo eka ultra nyt ensin.
 
Mäkin laskeskelin että voisi olla rakenneultra jouluaattoviikolla, silloin ois rv 20. Ois kyl jotenkin ihana että oisi ennen joulua :love:

Mulla on tänään ollut eka päivä kun ei ole juuri ollut pahoinvointia! Jokohan tää vihdoin helpottais (y)

Pupumama ja Pottu 11+1
 
Paljonkohan sulla on viikkoja sitten kun on rakenneultra? Mietin vaan kun mulla on muutama päivä vähemmän viikkoja että meneeköhän se sitten joulun jälkeen. Vai tekevätköhän niitä välipäivinä ollenkaan... sitten menisi kyllä jo aika pitkälle. No, katsotaan tuo eka ultra nyt ensin.
Mulla on silloin 20+5. Olisin saanut edelliselle viikolle mutta halusin tuolle viikolle, ettei tarvitse säätää arkea niin paljon.

Nt-ultra oli 11+2.
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_

Yhteistyössä