**TOUKOTAAPEROT2006**

• Viestiketjun aloittaja *macadamia*
  • Ensimmäinen viesti
miia...
Huomenta!

Vauva nukkuu ja Theo kattelee piirrettyjä. Aah, muutama minuutti rauhaa.
Vauski on alkanut soseiden maistelun kun ikää tuli se 4kk. Kolmena päivänä on jo saanut maissisosetta. Vähän on haikea mieli et taas se äidin vauva ottaa yhden askeleen eteenpäin. Oonkohan ihan normaali kun mulla on niin kova haikeus vauvan kasvamisesta?! Tai sitten se enteilee vaan sitä et mun vauvakuume iskee vielä. Itseasiassa oon siitä aika varma! Nyt kyllä odotetaan ensin AINAKIN tämän kakkosenkin uhmaikä... jos se vaikka sitten veis vauvakuumeen pois :D On tää sellaista taistelua nykyään.

Oonkohan mä löytänyt kaikki teidät FB:stä? Jos joku uupuu, niin lisäilkää :)

Meillä on tainnut pituuskasvu vähän Theolla hidastua. On kyllä siis edelleen ikäisekseen tosi pitkä (ainakin kun vertaa täällä paikallisiis lapsiin), mutta samat vaatteet on menneet jo tosi kauan! Nyt on käytössä pääosin 98 vaatteet. 92 on vielä muutamia käytössä kun en oo saanut aikaiseksi pakata niitä poiskaan. Samoin on käytössä myös 104 vaatteita, mut niissä taas on vielä pituutta aika reippaasti hihoissa ja lahkeissa. Sekin varmaan vaikuttaa kun on niin hoikkis, et tuntuu et heti kun laittaa isompaa kokoa niin tippuu päältä.

No nyt on sitten kakat kalsareissa... Muuten menee vaipaton elo kivasti mut kakat tulee housuun aina. Pidättelee vaikka, mutta potalle ei tee... No joo pesuhommiin siis. Mukavaa viikonjatkoa!!!

*macadamia*
Juu Mimmi on kans nykyään melkoisen hoikka kun H&M:n 98cm leggarit / collegehousut löpöttää vyötäröstä ;p. Aamulla tuli pissi yövaippaan ku ei keretty potalle. Nyt on taas semmonen kausi et käy mieluummin potalla kuin pöntöllä kotona ;p. (alkaa olla hassun näkönen siinä potalla ku oon niin iso tyttö, taaperopiirteet on alanneet muuttua leikki-ikäisen moisiksi) Niin juu ja haluu pyyhkiä itte...

Nasu.
Hitsit VP että kerkesin jo innostua sun puolesta, ni nyt ei muuta kuin peukut pystyyn!!

Macalle jaksamisia isopapan johdosta!

Meillä puetaan ja paljon jos vaan mieli sallii. Meinaa vähän typyä laiskottaa useimmiten mutta osaa pukea kaikki vaateet jos haluaa. Hanskat ja kengät toki aina autetaan ja nykyään tuntuu että pitää auttaa vähän kaikessa. Vaatteista meillä menee vielä osa 86 cm mutta pääasiassa 92 cm. En voisi kuvitellakaan mitään suurempia kokoja eli kyllä mimmi on iso pimu :)

Mua täällä ärsyttää kun lauantaina istahdin tyttö sylissä sohvalle muistamatta lainkaan varoa ja ilmeisesti silloin on vähän tikkejä revennyt. Ei kyllä satu mihinkään mutta mielestäni veri on sellaista että ei kuulu jälkivuotoon. Torstaina tulee terkka käymään meillä ja saa antaa tuomionsa. Inhoan niin niin paljon puudutuksia että nyt jo näen painajaisia jos tarttee lähtee uudelleen ompeluun. Toivottavasti ei.

Toinen mikä painaa mieltä ja ei todella sais on imetys. Mä en tajua voiko olla tosi että tisut on näin nopeesti tasannut maidon tuotannon mutta viikonloppunakaan ei kertaakaan tullut tuskainen olo vaikka pikkumies nukkui pidempiäkin unia. Ne tuntuis olevan tyhjää täynnä. Toisaalta pikkumies on tyytyväinen ja kakkaa tulee paljon ja pisujakin jonkun verran. Eilen taisi olla tilaus päällä kun oli lähes tunnin välein tunnin rinnalla ja sitten minä olin jo niin tuskainen etten pystynyt enää antaa luputtaa vaan annoin korviketta päälle. Sitten nukuttiinkin viisi tuntia yöllä putkeen ja olihan se luksusta sen kahden tunnin sijaan. Miehelle sanoin että pieni kiusaus tuli heti luovuttaa ja siirtyä korvikkeelle mutta en sentään näin vähästä. Pitää olla tyytyväinen että itsellä on hyvä olla ja vauvakin näyttää voivan hyvin vaikka syö usein. On muuten ihmeen virkeä kaveri kun jaksaa parhaimmillaan olla jotain 3 tuntia hereillä ja vain tarkkailla ympäristöään. Samanlainen kuin siskonsa aikanaan. Pitää jo jonkun aikaa itse päätäänkin pystyssä eli jäntevä kaveri.

Isi ja typy lähtivät puistoon ja minun pitäisi vääntää jotain ruokaa ja sitten siivoilla hiukan. Ei jaksais. Olis kiva vaikka vaan surfailla netissä ;)

Nasu.
Miia: mulla on jo nyt hätä että äitin vauva kasvaa liian nopeesti :) Toinen on jo puolitoista viikkoa vanha ;) Mä luulen että tämä on meidän viimeinen niin jotenkin sitä on jo valmiiksi mieli haikeana. Ekan kanssa ei malttanut odottaa koska se oppii jotain uutta ja nyt sitten ihan päinvastoin.

*Lilli**
Nasu, mulla myös tuo maidontulo tasaantui ihan tosi nopsaan tän tytön kanssa. Miklulta kun tissit pingotti ja olivat maitoa täynnä sen ekat kaksi viikkoa ainakin, nyt vaan jokusen päivän. Täälläkin silloin valitin ekoina päivinä kun sattuu ja pingottaa eikä mikään auta. Mutta sitten ihan yhtäkkiä erään lypsykerran jälkeen jäikin "tyhjät tissit" :D
Tuntuu että tissit reagoi muutenkin jotenkin nopeammin kaikkeen. Jos parikin peräkkäistä kertaa tyttö syö huonommin niin tuntuu että sitä maitoa ei sitten nousekaan seuraaville kerroille tarpeeksi ja sitten taas imeskellään jatkuvasti tissillä että maidon tulo alkaa taas runsastumaan. En tiiä, mutta aika hammasta purren välillä ollaan menty. Mutta hyvin ollaan menty kuitenkin kun tytön paino nousee hienosti ja muutenkin on tyytyväinen pissa- ja kakkakone :) Iloinen olen ja ylpeäkin, etten ole luovuttanut vaikka sekin on käynyt mielessä! Miklun kanssa kun heitin hanskat tiskiin aika nopeaan.
Mutta älä tosiaan luovuta Nasu, kyllä sitä maitoa tulee tarpeeksi jos vaavi on tyytyväinen ja pissaa ja kakkaa riittää :) Tyhjiltä nämä minunkin meijerit aina tuntuvat, mutta kyllä sitä maitoa on tähän asti riittänyt :)

Torstaina saan tietää Miklun mitat kun mennään neuvolaan painokontrolliin, tytön neuvola on siinä samassa. Meillä on tuollainen vanhanaikainen vaaka mutta kyllä se näyttäisi että Miklu painaisi n. 14 kg eli ihan hyvin sitä painoa olisi puolessa vuodessa tullut. Pituudesta ei mitään hajua, 104 cm vaatteet alkaa olla sopivia...

Satu.
Jennan pottailu menee vaihtelevasti, mut käytetään enää yövaippaa:) Kaikki reissutki menee ilman:) Mellä kans usein pyyhitään ite ja lisäx kaadetaan ite potta pöntöön. Joskus tulee kyllä vahinkoja:eek:

Jenna käyttää pääasiassa 92 cm vaatteita. Välikausipuku on 98 cm, ja sen lahkeet joutuu käärimään. Omalla puntarilla näyttäs painoo olevan vajaa 14 kg. Tiiä häntä kuinka tarkkoja noi digivaa-at sitte noin pienissä kiloissa on.

Tänään jäi taas viime viikon tapaan muskari väliin, ku ollaan kaikki kolme tenavien kans pikku flunssissa. Kuumetta ei onnex oo. Mä oon kolmena yönä joutunu jonku verran valvoonki yskimistäni. On se kumma, ku se ei kuiteska haittaa toisten unta, onnex. Harmi tämmönenm joutava valvominen. Viime yönäki Tomi heräs varmaan vasta joskus kuuen maissa syömään. Ois saanu nukkua ruhtinaallisesti, jollen ois heränny yskimään ennen neljää ja viimex kävin keittiössä viien mais. Jenna kyllä kömpi josain välisä meiän väliin.

Meillä oli tänään mun isä ja mummu vierailulla. Tai isä oli touhuus mun ja miehen kans pihahommia ja mummu hoiteli sillä aikaa tenavia. Mummu on jo 86v. Se on oikee teräsmummo. On just ostaas uutta pyörää, hoitaa täysin ite taloutensa ym. Vielä viime keväänä hoiti vaarinki täysin, syötti, puki, autto vessaan ym. Ku ois itekki tossa iässä noin hyvässä kunnossa. Mummu esitti tulevansa toistekki autteleen tenavien kaitsemisessa. Heh, niin sitä vaan luottaa Tominki ton ikäsen käsiin. Tottakai saa tulla toistekki, jos vaan viittii. Tomi ku nukkuu päivisin tommosia puolen tunnin tirsoja kuten siskonsaki muinoin. Ei siinä saa juuri mitään tehyx. Ja ku ei se viihy pahemmin lattiallaka. Nyt on kyllä ollu jonku aikaa, ku on ilman vaippaa. On se kumma kuinka kivaa se on:)

Nasu, älä luovuta imetyksessä. Eiköhän se vauva saa ihan tarpeex kummiski maitoo, ku kaikki luonnistuu normaalisti. Mulla oli kyllä viime yönäki tissit hiukka pinkeenä, ku Tomi ei syöny n. 9 tuntiin. Päivisin Tomi onki tissillä välillä melkein tunninki välein vähäisen nukkumisensa tahdittamana. Heh heh, eli ei ihme et on semmonen pullukka:) Me ei olla alotettu vielä maisteluaka, ku painoa ja yöunta piisaa ilmanki.

Nasu.
Juu siis en oikeesti meinaa luovuttaa näin vähästä. Terkka soitteli ja kun kerroin sille huoleni imetyksestä niin lupasi ottaa torstaina kotikäynnille vaa'an mukaansa. Tänään kyllä on ollut vähän enempi maitoa eli unet ja eilinen tissittely on tehnyt tehtävänsä.

Tuo meidän tintti on oikea ruuneberi. Siis ihan taukoamatta höpöttää ja niin himmeitä juttuja että mistä ihmeestä se niitä keksiikään. Nytkin kuulema pomon kanssa juttelee puhelimessa kun pomolla on lastenhoito ongelmia ja ovat lähdössä reissuun. =)

ANtsukkal
Siis ultrassa kaikki ok. Vaikkei me mitään kyseltykkään, mutta siis sydän sykki ja siellä oli pikkunen ihminen. Laskettu aika on 10.5 ja muistaakseni se on hedelmöittynyt kuusi päivää aiemmin, kun luultiin, joten tipalla oli lasketun ajan muuttuminen.

Eilen palautin viimeiset tehtävät kouluun ja olin viimeisen koulupäivän sitkeästi vaikka oli ihan järkky olo flunssan ja mikreenin kourissa :(( Nyt pitää vaan huolehtia tutkintotodistuksen anominen ennen ensiviikon perjantaita, kuhan opettaja saa viimeiset numerot kirjattua.

Tänään sitten nappasin itselleni ajokortin inssiajossa. Kehittämisen varaa PALJON peruutuksessa ja kaasun käytössä(liikaliikaajaliikaa).

Onnea VP.n perheelle!

Macalle halauksia <3

Tsemppiä kaikille imetysasioissa.

HUomenna ja ylihuomenna on vielä menoa, mutta ensiviikolla on vaan neuvola työn lisäksi. Ihanaa!!!!!!!!! Ei siis niinkään se kortti, vaan se, että on taas aikaa nähdä typykkää ja miestäkin. Ida taas on ollut ihanan reipas, vaikka yhteistä aikaa on ollut vähän. Mut nyt nukkumaan, että jaksan taas huomenna....

VP..
En juuri ehtinyt kuin silmäillä teidän jutut. Toivottavasti mitään tärkeää ei mennyt ohi.

Antsukalle kiitos ja onnittelut kortista! Voi sitä vapauden tunnetta, kun ei tartte joka mutkaan enää kuskia.

Meillä arki sujuu ongelmitta. Yöt on rankkoja ja mies saa miehen jopa paremmin röyhtäilemään ja rauhoittumaan. Minun sylissä homma menee aina tissin kinuamiseksi, vaikka olisi maha täynnä. Essi on edelleen umpirakastunut pikkuveljeensä. Hoitaisi ja silittelisi aamusta iltaan. Pikkuveljeä ei esim. saisi nostaa omaan sänkyynsä nukkumaan, vaan pitäisi saada olla viekussa.

Juu, Ruuneperi tosiaan:

http://www.soivasiili.fi/ui.php?a=15

Käykää kuutelemassa tuolta Pääosassa Soiva Siili -levyltä biisi Ruunperi (täysin sallittua ja laillista, jopa suotavaa). Aivan ihanaa lastenmusaa =) Meillä papattaa tauotta... Tätit oli vauvoineen eilen kylässä ja muakin jo nauratti, kun sanoin täteille että nyt puhuu jo Essiksikin paljon. Ei meinannut neiti saada happea välillä, kun juttua oli niin kamalasti.

Arvontatuloksen pitäisi olla selvä, mutta kukapa sitä mulle tiedottamaan ja miksipä minä kysymään =D Enää ei oo stressiä aiheesta. Kuulin illalla pienen huhun, että onni olisi suosinut minua, mutta varmistan vielä.

Kävin eilen hierojalla ja ens viikolla uusiksi. Löysin tosi taitavan, mutta edullisen hierojan n. 200m meidän kotiovelta. Sukulaisen vaimo. Ostin kerralla meille 10krt. Mies saa osansa isänpäivälahjaksi.

nuo vaatteet: Meillä käytössä 92cm. Itse ei osteta vaatteita käytännössä ollenkaan, mutta niitä tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista. Anoppi sais vaan jättää hankkimatta...kamala maku...myös miehen mielestä. Ja laatukin mitä sattuu. Krääh!

Meillä on välipalan aika ja pikku-ukko on unillaan. Päivärytmi on muuten alusta asti ollut huikea. Nyt vain yöt menee vielä tankatessa. Sängyssä hiukka ahdasta neljästään. Onneksi ollaan hankkimassa uus sänky heti kun on rahaa. Oon vähän vihjaillut miehelle, että mun mielestä uus sänky on taulutelkkaria tärkeämpi... Montakohtan yötä menee että mies kääntyy samalle kannalle?

*Lilli**
Onnea Antsukalle ajokortista!

Kyllähän ne minunkin meijerit sitten viime yönä täyttyivät kun neiti söi viimeisen kerran klo 23 ja aika pikkusen huikan. Havahduin klo 06 ja tajusin että tyttö nukkuu edelleen omassa sängyssä -> ei siis ole herännyt syömään. Tuli pikku paniikki :D ja äkkiä nousin tarkistamaan että onko se hengissä! Olihan hän :) Sitten syötiin ja jatkettiin unia yhdeksään asti. Eka kerta kun neiti nukkuu noin pitkän pätkän yöllä :) Yleensä on herännyt kolmen-neljän tunnin välein syömään.
Nyt on sitten koko tämän päivän ollut rinnat pinkeenä tuon viimeöisen "tauon" jäljiltä. Eiköhän se tasoitu huomiseen mennessä taas...

Miklukin on ottanut tavakseen tulla meidän viereen jossain vaiheessa yötä. Ja ahdasta tosiaan on, varsinkaan kun Miklu ei ole mikään rauhallinen nukkuja. Hän vie kyllä heti kaiken tilan mikä vapautuu ja välillä saan jalasta ja kädestä kunnolla päähän.

Meidän tytöllä ei ole kyllä päivärytmistä tietoakaan nykyään... Päivisin häntä ei meinaa saada millään nukkumaan, vaunuissa ulkona saattaa sen puoli tuntia-tunnin nukkua. Muutamana iltana olen saanut hänet hienosti omaan sänkyyn nukahtamaan, nyt sekin on parina viime iltana ollut kauheaa huutoa.
Ei tosiaan päivisin hirveästi mitään saa aikaiseksi kun yksi vaan torkahtelee.

miia...
antsukalle suuret onnittelut kortista!

lillille nukutusta yöstä! meillä syödään edelleen moneen otteeseen per yö.
toisaalta jopa nautin siitä (huh) koska se on mun ja vauvan "omaa aikaa"
päivisin kun sellaista ei käytännössä oo lainkaan...

ja nyt heräsi isompikin...

Satu.
Onnex olkoon Antsukka ajokortista! On se elämä toisin helppoo kortillisena, varsinki jos on vielä auto käytössä:)

Jokos Miia teillä käännytään? Meiän pullero pötköttää vaan selällään. Mahallaan ei viihy ku pikku hetkiä. Eli sama meininki ku siskollaan. Ettei vaan ois äitin käytöksestä molempien kehitys hieman kiinni:( Äiti taitaa ottaa liian herkästi syliin.

Vai on Lillin typykkä ottanu saman linjan päiväunissa ku Tomi. Eix oo ihanaa? Sitä ei todellaka saa mitään aikasex, ku Tomin nukkuessa pitäs olla vähän Jennanki kans. Varsinki ku meillä ei tota toista puoliskoaka liikoja kotona näy. Sitte ku kotona on, ni joutuu paljon tekeen töitä koneella tai on niin poikki, ettei siitä paljoo iloo oo.

Nasu.
Onnea Antsukka!! Se on oikeesti ihanaa kun pääsee huristaan oman aikataulun mukaan jos tosin sattuu auto olemaan käytettävissä.

Meillä typy ja iskä lähti kylpylään yöksi. Iskä halusi jotain kivaa järjestää typylle ja niin ne pakkas laukut ja lähtivät. Ihan kiva itselle hengähtää ja keksittyä vain tähän uuteen tulokkaaseen. Meinasin heti että menen päikyille kun lähtivät mutta niin vaan ukkeli päätti toisin. Mahaansa tuossa kitisi kolmisen tuntia ja tissi suussa olisi pitänyt olla koko ajan. Juuri kun olin saanut pakattua ulkotamineet niin rupesi pierut pörisemään. En jaksanut ottaa kaikkea alusta ja nyt sitten nukkuu tyytyväisenä kakat housuissa. On muuten autuaalisen ihanaa kun pystyy kävelemään lenkillä suht kunnolla ja ei koko aikaa kivistä ja kolota jostain :) Taidan häipyä suihkuun ja sitten jos rupeis aikaisin nukkumaan kun ei ole mitään velvotteita valvoa ellei taas tuo mini-ihminen päätä äitin puolesta.

macadamia
Antsukalle onnittelut!!!! :)

Imetysjaksuja tissittelijöille ja muuten vaan jaksuja muille!!

Mä halailin wc-pönttöä eilisen illan ja viime yön, Mimmi sattui oleen vieressä kun aloin oksentaa ja sehän säikähti ihan kamalasti ja käski mua lopettaan.. Oli aika tuskainen reissu tk:een hakeen saikkulappua...ja Mimmi mukana, huomenna kyllä vien päiväkotiin... Olo on edelleen melkoisen heikko.

miia...
satu - ei meillä käännytä! lähellä on kyllä. ei theokaan kääntyny vielä 4kk iässä. meidän pojilla on molemmilla ollu niin paljon massaa et en yhtään ihmettele etteivät saa tuollaista ruhoa liikkeelle :D viikko sitten on vasta alkanut ylipäätään mennä vähän kyljelleen ja muuten pyöriä, siihen saakka napotti selällään kädet ja jalat levällään! <3 tämä saattaa mennä vielä myöhäisemmäksi kääntyjäksi kun on saanut olla lattialla paljon isoveljeään vähemmän (kun aina pitää nostaa turvaan jos poistuu ite huoneesta)... eiköhän nää kuitenkin opi :)

VP..
Olisiko kellään piiskaa..? Mun pinna venyy ja paukkuu miehen kanssa. Tuntuu että se on vaan veltto vätys. Tänäkin aamuna oon ehtinyt nousta aikaisemmin ylös Essin kanssa (ihan kuin minua ei olisi väsyttänyt...), hoitanut aamutoimet ja syömiset, pessyt koneellisen pyykkiä, viikannut yhden... Ja mitä mies?! Käskystä teki pikkuveljen aamutoimet. Veteli brunssia toista tuntia, eikä siivonnut jälkiä. Nyt teki puoli tuntia lähtöä ulos Essin kanssa. PRKL. Ja arvatkaapas, mikä on vastaus kun sanon että oli rankka yö kun imetin koko ajan ja vaihdoin vaipatkin kahdesti... "Vitsit, minäkin oon nukkunut tosi huonosti ja väsyttää." Pitääkö tässä ..ttu alkaa vertailemaan väsymyksen määrää vai mitä?! Nyt ilmoitin että ens yö on miehen hoitovuoro ja minä nukun sohvalla. Toivottavasti se tajuaa, millaisia mun yöt on. Nyt hokee vaan, että pitäis nostaa se vauva aina omaan sänkyyn, kun ehdottelen sivuvaunuratkaisua tai isompaa sänkyä... Miten siinä saatana nostat, kun imetykseen nukahtaa?!! Joo, siis nukun minä - katkonaisesti.

Tulipas voimalla. Pakko päästellä.

Neuvolasta tullaan tänään kotikäynnille. Jappasivat kun meille ei oltu kerrottu, että poika pitää tarkastaa alle viikon vanhana aikaisemman kotiutuksen vuoksi. Ai olisiko se pitänyt arvata jostain? Soitin siis aikaa tänään ja siellä oltiinkin hädissään, kun viimeistään tänään pitäisi käydä. Terkka pisti ylitöiksi ja tulee iltapäivällä. Kilttiä.

Mun pitää nyt siivota keittiö, kun ilmeisesti olen ainoa joka täällä astioita sotkee... Ja sitten ruokaa pöytään.

p.s. Vauvan ja Essin kanssa on oikeasti tosi ihanaa. Peräänkuulutan vain tasa-arvoa tähänkin kotiin.

Nasu.
Ei meillä täällä ole mitään sääntöä vaikka pääsisi aikaisemmin kotiin että pitäs paniikissa vauvaa tulla tarkastaan. Me kyl kotiuduttiin vasta neljäntenä päivänä omasta tahdostani mutta tänään siis meilläkin kävi terkka kylässä. Paino on noussut hienosti ja noussut yli syntymäpainon 100g eli turhaan taas huolestuin näistä syötöistä.

VP: Meillä kans mies totesi yksi päivä että väsyttää kun typy oli valvottanut ja sanoin että niin minuakin. Vastaus oli "oon varmaan nukkunut vähemmän kuin sinä" ja siihen totesin että onko tää jokin v****n kilpailu kumpi nukkuu vähemmän ja kenellä on oikeus sanoa olevansa väsynyt. Meillä kun tintti herää ainakin kerran yössä ja mies on hoitanut sen ja nyt on käynyt vähän kierroksilla ja ei ole meinannut nukahtaa millään uudelleen. Tiedän että se on raskasta sekin mutta mutta... Yllättävän hyvin olen pärjännyt vähillä unilla mutta hieman pelottaa jo ensi viikko kun miehen on mentävä jo töihin ja voi olla että joutuu heti ensi viikolla tekemään pitkää päivää. Voi olla että soitan itselleni hätäapujoukot paikalle eli typyn kummitätin. Se on niin innokas että tulee riemusta kiljuen :)

Ai niin en varmaan kertonut että mies halusi viime lauantaina viettää pieni muotoisia varpajaisia kaverin kanssa saunoen ja vähän bilistä pelaten. Sanoin että mene mutta tiedät olla aamulla tiimissä täysillä mukana ja puhelin koko ajan kädessä hälytysvalmiudessa. Niinhän siinä kävi että vauva oli juuri nukahtanut rinnalle kun isosiskolla oli rätti kadonnut ja menin häntä katsomaan. Vauva sitten heräsi siihen ja sen jälkeen ei nukkunut sisko kun vauva itki. Siinä sitten kontilla sylittelin vauvaa ja silittelin siskoa että saisin ne nukkumaan mutta eipäs nukkunutkaan kumpainenkaan. Tikkien takia en kärsinyt edes istua sängyn vieressä. Soitin miehelle että nyt kotiin ja heti. Ei vastannut puhelimeen mutta ymmärsi kyllä miksi olin soittanut ja lähti tulemaan heti kun huomasi puhelut mutta kestihän siinä vielä tovi. Meinas vähän huumori loppua jossain vaiheessa kun olin reilun tunnin kekkuloinut noiden kahden kanssa.

Että semmoista se on välillä miesten kanssa mutta on se kyllä ollut oikeesti tosi ahkera ja minusta tuo kylpylä idea oli aivan loistava! Kohta sieltä tulee kaksi väsynyttä matkaajaa kotiin :) Onneksi sillä talo on aivan sairaan tylsä ja tyhjä ilman tuota ihanaa pientä tilpattajaa.

*Lilli**
Satu, kyllä tosiaan meidän vaavat on samoilla linjoilla nukkumisen kanssa... :) Vähän käy Miklua sääliksi kun kahdenkeskistä aikaa ei hänen kanssa juurikaan ole.
On sentään kerran viikossa se jumppa, elikkäs tänään :)

Me käytiin kolmestaan neuvolassa tänään. Miklukin reippaasti antoi punnita ja mitata itsensä, 14,1 kg oli painoa ja 96 cm pituutta. Täytyy päivitellä siihen listaan kunhan sen jaksan kaivaa täältä sivujen uumenista jostain...
Vaavakin oli 5600 g ja 60,4 cm. Eli täysimetyksellä jatketaan kun paino niin hienosti nousee. Täytyy mietiskellä että alotanko kiinteiden maistelun jo kuukauden kuluttua vai miten... Odotan ensi neuvolaan asti kuitenkin ja jos paino on edelleen hienossa nousussa niin mikäs kiire niiden kanssa sitten on...
Meidän tyttö kun on tuollainen sipsakka ja suht siro (pitkä kyllä on kuin mikä) niin hän jo kovasti yrittää masulleen kääntyä. Kyljelleen pääsee ja sitten siinä ähisee ja puhisee, mutta ihan ei vielä käänny. Vaikka nyt kahtena yönä olen todistanut että unissaan hän mahalleen pääsee kääntymään... Ja sitten tämä äiti murehtii että tukehtuuko se ja yrittää kääntää takaisin kyljelleen ilman että toinen herää... :D

Voimia miesten kanssa, on ne vaan toopeja välillä ei voi muuta sanoa!

Macadamia oli mahapöpön saanut :/ Se on hirveintä mitä tiedän... Paljon voimia ja tervehdy pian! Tuo tauti kyllä vie voimat ihan täysin ja nopeasti.

Miia myöskin tykkäsi yösyötöistä, niin minäkin :) Se tosiaan on ihanaa kahdenkeskistä aikaa vaavan kanssa. Minulle tulikin haikeus heti kun silloin yöllä heräsin, että nytkö ne yösyötöt loppuu :D Mutta ei ne loppuneet, viime yö mentiin normaaliin tahtiin :) Vaikka olihan se kiva nukkua edes yksi yö vähän paremmin :)

Satu.
Jos meillä mies ehtii nykyäänkin osallistumaan kodin- ja lastenhoitoon vähiten, niin tilanne ilmeisesti huononee vielä' tästäkin:( Miehen yhtiökumppani kun haluaa lähteä vuoden vaihteessa kälppimään. Toisin sanoen miehen hommat vain lisääntyä. Tuleepa vaan mieleen onko vielä mahdollista. Hän miettii kyllä koko firman alasajoakin, mutta kun ei sekään ole niin helppoa. Näin lama-aikana ei vehkeitä niin vain saakaan myytyä. Eli varsinkin Nasu arvosta miestäsi. Hän tekee todella paljon typynne kanssa. Meillä mennään mm. niin, että kun Tomi heräsi viime yönä neljästi tissille ja Jenna kämpi meidän väliin, niin mies tuumasi aamulla, ettei ole tiennyt mistään mitään. Tästäkin syystä Jenna saa tulla nykyään väliimme. Mies ei koskaan herännyt Jennan pyyntöihin vaan minä typyä nukutin öisinkin. Pahimmillaanhan se oli sitten niin, että olin juurin Jennaa uudelleen nukuttamassa, kun Tomi heräsi. Eihän siinä auttanut kuin Jennan kanssa painua meidän sänkyyn syöttämään Tomia. Miestä en viitsi edes herättää, sillä hän tekee niin pitkää päivää, että yöunet ovat muutenkin minimaaliset. Mutta se meidän maailmasta. Pointtina vaan, että on teillä muilla vaan toisin osallistuvat miehet, älkää turhaan niitä moittiko:)

Satu.
Olipas sekavaa tekstiä. Eli tarkoitin minun miehen ehtivän auttaa vähiten meidän toukokuisten isistä tai jotain.

Ja pahalta näyttää, että joudun töihin maaliskuussa. Mies painostaa:( Hän kun joutuu titysti maksamaan yhtiökumppaninsa ulos firmasta. Ihan niin kuin meillä ei olisi rahat tiukalla tuon talolainan kanssa jo muutenkin.

sinttu.
mä olen melkein vallan jumiutunut tuonne facebookin puolelle nykyään, sortsit vaan :/

se olis sit halloween. tarttisko sitä jotenkin viettää? jos jotain kurpitsankuvia vähän ostais ja leipois vaikka hämähäkkikakun - jos jaksan.. vetää tää vesisade vähän melankoliseksi mielialan.

rahasta taitaa olla tiukkaa yhdellä jos toisellakin.. tsemppiä Satu!

Nasu.
Satu: on todella miettinytkin kuin jaksat kun usein olet maininnut että miehesi tekee pitkää päivää. Olen samaa mieltä siitä että kyllä mieheni on osansa hoitanut hienosti nyt kun on ollut kotosalla, saas nähdä kuin käy kun lähtee töihin. Ai niin, on vielä kotona ainakin alkuviikon eli saan pari päivää lisää armon aikaa.

Macalle piti sanoa että koita jaksaa ja ennen kaikkea parantua!!! Mahatauti on kamala ja vielä että hoidat taaperoa samalla iltaisin niin tekee sitä monin verroin kamalampaa.

Sinttu: et nyt kokonaan katoa facebookin puolelle. On kiva lukea teidänkin kuulumisia.

Mä sain varattua typylle ja mulle liput ensi viikon titinalle konserttiin. Saatiin vaan hajapaikat eli joudutaan istumaan sylittäin konsertin ajan. Vielä mietin että pitäskö kuitenkin laittaa mies asialle kun en edes tiedä kauan se kestää ja miten sitten nuo miehet pärjäisi täällä kotosalla. Tänään olivat pärjänneet hyvin kun käytiin neitin kanssa kaupungissa shoppailemassa. Löydettiin kumpparit sekä äipälle kengät ja mummolle kiitos lahja avusta.

Viime yönä meillä nukuttiin enkat. Poika valvoi kuudesta kahdeksaan illalla ja tankkasi vähän väliä. Sitten nukahti ja minä herätin hänet syömään kolmelta kun oli jo nukkunut seitsemän tuntia. Siitä jatkettiin kuuteen ja sen jälkeen meni taas hetki valvoessa mutta kaiken kaikkiaan uskomaton yö. Itse en vaan osannut nukkua kun vähän väliä kuuntelin joko herää syömään. Jonkin verran kuitenkin sain itsekin huilattua.

VP..
Kaikki mahdollinen myötätunto Satulle =) Mutta eipä se suinkaan tarkoita sitä ettenkö edelleen valittaisi ja vaatisi sitä tasa-arvoa. Meillä kun miehellä on mahdollisuus osallistua toisin kuin teillä. Riitaa ei ole tapana nostaa, mutta kylmänkuivakkaan (miehen kaverin mukaan oon aika kipakka nainen =) ) tapaani annoin tänään palautetta kahteen otteeseen. Ja kyllä vaikuttais perille menevän, kun mies ei noussut vastarintaan, vaan nielaisi kiltisti kritiikkini. Viime yönä jopa osallistui -röyhtäytti pariin otteeseen ja kysyi, että jaksanko vai hoitaako hän <3 Ja sain nukkua kunnon päikkärit ja ottaa piiitkän hierovan suihkun (plus että sain hartiahieronnan eilen illalla), minkä seurauksena päänsärky on tiessään. Mulla nyt kuitenkin hiipii ihan samat kivut kuin Essin vauva-aikana. Täytyy olla osittain hormonaalista, kun välillä kipu nousee ihan tyhjästä. Suurin apu on kuitenkin riittävä uni. Sitä on luvassa sitten vuoden päästä...

Essin kanssa on vähän pitänyt vääntää tänään. Huomenna mennään kuitenkin mummulaan koko perheen voimin. Ajattelin uskaltautua rauhalliseen ympäristöön vauvelin kanssa, vaikka suositusikä onkin se kaksi viikkoa.

Essi sai taas äitiaikaa tänään, kun käytiin kahdestaan kauppareissulla ja äitin työpaikalla. Oli ihana nähdä työkavereita, vaikka en ehtinyt kuin pyörähtää. Sitten kun pojan uskaltaa kiikuttaa laitosympäristöön, mennään seuraavan kerran.

Taidan hipsiä nukkumaan, että jaksan yön. Tai ehkä BB...

Satu.
Kiitoksia myötätunnoista:) Edelleen kannustan teitä arvostamaan hienoja miejiänne, mutta kunnioitan kyllä omaanikin. Kyllähän se kotona ois, jos vaan ehtis. Tietty kyllä nytki on hirvimetällä, mutta kylläki mun kannustamana. Itehän käskin mennä porukkaan, että on jotain vaihtelua työlleen. Mutta kuitenki sitä purnaa, että sais sitä kotonaki olla:)

Anoppi piipahti aamusta. Käytin heti tilannetta hyväkseni. Aloin imuroimaan, vaikka se sano vaan käväsevänsä pikasesti. Jouduin välillä hoiteleen Tomia. Mummu tuumas, et nyt pitää kyllä lähtiä. Mä vein äkkiä Tomi lattialle ja tuumasin muka Tomille, et nyt pitää sitte äkkiä imuroida loppuun. Hah, eipähän tuo sitte kehannu lähtee ennen ku sain imuroitua. Kysy imuroinnin loputtua, että aiokko vielä pyyhkiä. Siihen sitte kyllä totesin, että no en, ku sun pitää päästä kotia. Mut saimpahan ees imuroitua, vaikkaki vähän kierällä tavalla:eek: Hohoo. Mut ku en oo yli kahteen viikkoon päässy ees imuroimaan. Tomppa ku nukkuu vaan sen puolisen tuntia eikä viihy ku pikku pätkisä lattialla.

Nyt lähetään kattoon kanarialta kotiutuneita, ku kutsu kävi:)

VP..
Juu arvostan, arvostan... Ja karjuin tänään pää punaisena ja kirosanojen siivittämänä, kun luvattu varaston siivous ei ole toteutunut =D Olisi pitänyt päästä hakemaan pulkkaa, että päästään Essin kanssa mäkeen, mutta en mahtunut edes ovesta sisälle. Enkä muuten liioittele, sinne ei mahdu! Piti lainata naapureilta pulkkaa. En ole kuukausiin saanut nostella/pinnistellä, eikä se onnistu vieläkään. Sain kuin sainkin synnytyksessä peräpukaman ja se pysyy kurissa vain sillä etten nyt ala riehua. Mies siivotkoon sotkunsa ja sen jälkeen tulee saamaan porttikiellon varastoon. Meillä on sääntönä myös, ettei mies saa laittaa mun ja lasten vaatteita kaappiin, koska vuosien tolkuttamisenkaan jälkeen ei mennyt kaaliin, että t-paidoille ja alushousuille tosiaankin on omat paikkansa. Omansa saa sulloa miten lystää. Ja nyt minusta saa jonkun pirttihirmun kuvan =D

Anoppi kävi täälläkin ja me myös käytettiin tilannetta hyväksi ja siivottiin piuhaviidakko tv-tietokoneakselilta. Näitä laitteita ei kuulkaas ole ihan vähän.

Oho toinen mummu tuli yllätysvierailulle. Pitää lopetella.

Yhteistyössä