**TOUKOTAAPEROT2006**

• Viestiketjun aloittaja *macadamia*
  • Ensimmäinen viesti
Nasu.
Siis toiset kaivaa jo pulkkaa esille. Voi kunpa mekin edes ennen joulua!

Meillä on taas talo hetken hiljaa kun mies ja typy lähtivät parturiin ja pikku-ukko nukkuu. Viimein saatiin päätettyä ristiäisistä missä ne pidetään ja ketä on kummeina. Hitsit kun nimenkin vielä keksisi... Muutama on mutta miehellä omat suosikit ja mulla omat :)

Meillä mies meinaa ihan uuvahtaa kun pikkuveljen tulo on vaihteeksi sekoittanut typyn unet ihan kokonaan. Herää tosi monta kertaa yössä ja mies ei pysty heti nukahtamaan ja käytännössä valvoo kaikki yöt. Ensi yöksi pitää varmaan mun mennä typyn kanssa nukkumaan ja kuulostella sitten koska vauva herää syömään. Samassa huoneessa tuskin pystytään kaikki olemaan kun typy herää vauvan ääniin ja ei sitten ainakaan nukahda. Laitetaan miehelle tulpat korviin jotta sais levätä. Vauva nukkuu niin hyvin aina välillä että minusta tuntuu ihan levänneeltä. Viime yönä herätin neljältä syömään ja sitten seuraavan kerran syötiin seitsemältä.

Äsken askartelin isänpäiväkortin kun katselin kalenteria että sellainenkin olisi tulossa. Kuvittelin sen olevan vasta viikon päästä. Typyltä keräilin kommentteja isistä ja kirjoitin niitä korttiin. Tulihan sinne ihan kivoja juttuja mm ikkä on paras ja ikkä on ihana, ikkä osaa tanssia hyvin (?) ja pelaa hyvin dominopeliä. Sitten vähän vesiväreillä maalattiin iskän kuvaa ja sen sellaista.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

*Lilli**
Me odotellaan isänpäivälahjaa saapuvaksi postissa, hieno paita ihan ite suunniteltiin netissä (tai no minä suunnittelin, lapset oli hengessä mukana :D). Vähän jännitti maksaa se etukäteen ulkomaalaiseen pankkiin mutta seuraavana päivänä tuli sähköposti että maksu on mennyt perille ja paita on menossa painoon ja postiin :)

Mummi oli täällä viikonlopun ja kyllä Miklulla onkin nyt taas totuttelu siihen että yksinkin joutuu olemaan eikä joku ole koko aikaa hänen kanssaan leikkimässä. Kai se muutamassa päivässä taas helpottaa, sitten lähdetäänkin ensi viikolla Tampereelle mummin luo :D En jaksa kotona kykkiä enää yhtään, nyt aletaan huitelemaan kun on aikaa ja vähän ylimääräistä rahaakin ja kun tyttökään ei mikään vastasyntynyt ole enää.

Tosiaan, eilen sitten pari päivää vajaa 3kk ikäisenä tyttö kääntyi ekaa kertaa HEREILLÄ selältä mahalleen :) Oltiin lasten serkkujen luona kylässä, tyttö lattialla makoili selällään. Sitten vaan hups, hän olikin äkkiä mahallaan :D Toista kertaa ei ole kääntynyt kuin viime yönä taas unissaan. Aina kun syötön jälkeen hänet laitoin kyljelleen, oli hän pian mahallaan...
Ja tänään sain kuulla sen ihanan ekan kikatuksen <3

VP..
Meillä nautitaan vielä tästä nyyttiajasta. Poika on vain yksinkertaisesti söötti ja ihana. Ja tosi kiitollinen hoidettava =) Minä istuin tänään 2,5h kokouksessa ja mies oli pärjännyt hienosti meidän kirppujen kanssa. Poika oli vetäissyt ensin 90ml lypsettyä ja sitten vielä 30ml korviketta päälle(!) Nyt nukkuu niinku pikku possu varmaan tuntitolkulla =)

Vautsivau! Lillin vauvahan on päässyt vauhtiin. Kohta siellä jo ryömitäänkin... Varoitus: aika menee näitten vauvojen kanssa liian nopsaan. Kohta on jo pakko saada uus ;)

Me käytiin Essin kanssa aamupäivällä kerhossa ja saatiin kuvat. Ohjelmassa oli isänpäiväkortin askartelu, pappakin saa omansa. Iltapäivällä mies otti esikoisvastuun ja kävivät uimassa. Prinsessasängystä löytyy siis toinen possu =) Nyt kun vielä aikuiset ymmärtäis mennä ajoissa nukkumaan...

Isänpäivälahjan oon jo paljastanut: mies saa hierojakäyntejä.

Taidanpa mennä sohvailemaan kutimien kanssa. Pyykkejäkin olis viikattavana, mutta nyt ei jaksa.

Satu.
Hah hah VP. Eikös sun pitäny mennä ajoissa nukkumaan:) Niinpä vaan vielä tuohon aikaan suunnittelit kutimia ja viikkaamisia. Ei sen puoleen, joskushan sä käyt koneellaki kirjottelees puolen yön mais. Meillä kuulu eilen sun kirjotteluaikaan tasanen tuhina koko kämpästä.

Vau Lilli, teillähän kehitytään huisia vauhtia.

Täällä yx kateellinen mietiskelee, et mun porukat ja sisko avomiehineen istuvat nyt koneessa nokka kohti Egyptiä. Niinpä niin ja veli tuli just sieltä Puerto Ricosta. En oo kade en:( Noh, nämä nyt on niitä elämän pikku valintoja.

Mut nyt patistamaan Jennaa. Pitää kattoo lähettäskö perhekahvilaan. Oon vähän kahen vaiheilla. Jaha, pikku mieski heräs...

miia...
Onpas Lillin tyttö ajoissa liikkeellä. Meillä ollaan jo yli 4kk, ei vielä kääntyillä, vaikka ei se kaukana ole. Mitat on tosiaan hurjat: 4kk 8kg ja 70cm! Kasvaa siis edelleen ihan mahdotonta tahtia!

Mies työmatkalla, joten loppuviikko kiirettä näiden muksujen arkitouhuissa...
Voi kun olisi apujoukkoja, mut ei oo ketään :(
Mut hyvinhän me pärjätään kolmistaankin (ainakin yleensä) heh

sinttu.
Onpas R tosiaan iso mies ;) mun kaverin poika on aikalailla samoissa mitoissa. naurattaa, kun kaveri sanoi että hän käyttää Aleksilla jo sellaista Tuksun vanhaa, ihanaa neuletakkia jonka annoin kun viimeksi nähtiin - ja sama takki oli Tuksulla käytössä vielä viime kevättalvella. 74-senttinen muistaakseni... no, Tupsukkainenhan oli 1v vain 73,5cm ja 2v 80cm... pikkuinen =)

Jaksuja Miialle poitsujen kanssa!

Tosiaan, Lillin typsyhän on varhainen kääntyjä. pian hän jo ryömii lujaa vauhtia..

nyt hetkeksi facebookiin. I'm addicted...............

*Lilli**
Ei ei VP, meille ei tule enää yhtään vauvaa :D Niin ainakin uskottelen itselleni...

Vähän on juu tyttö aikasin liikkeellä, saisi kyllä pysyä äitin vauvana vielä piiiitkään :) Minä kun luulin että Miklu oli vauvana menohaluinen, kyllä tämä neiti on ihan omaa luokkaansa. Miklu pysyi pitkään sitterissä ihan rauhassa, en muista kuinka vanhana hän vielä siinä istui mutta pitkään... Tytön kanssa pitää olla tarkkana että vyöt tulee kiinni kun hänet siihen pistää, hän kun punkeaa ylös ja vääntelehtii vaikka miten päin. Tänään sitten oli vyö jäänyt pistämättä ja pian tyttö retkotti melkein maassa. Hän nostaa jaloilla pepun ylös ja siitä sitten liukuu alaspäin.

Tänään olisi äitien ilta miehen siskon työpaikalla. Jospa sinne jaksaisi lähteä, kun kuulemma kaikkea kivaa on tarjolla. Täytyisi vaan tyttö saada tankattua täyteen ennen sitä että voisin sen pari tuntia olla pois. Muuten ei ole mitään järkeä lähteä kun matkoihin menee puoli tuntia. Ja meidän tyttö ei tosiaan pullosta juo...

Miian pienempi poitsu on tosiaan iso mies jo :) Voimia sinne...

VP..
Meillä onkin otettu oikein missioksi pullolle ja tutille opettaminen. Molemmat meni lepikkoon viimeksi ja se tuotti pienoisia hankaluuksia näin menevälle äitille, kun halusin kuitenkin imettää pitkään. Ja niitä vauvoja...vannomatta paras ;) Minä juttelin pojanpötkylälle tänään, että lisääkin pikkuisia saa meille tulla =) Mies on samalla kannalla. Tämä elämäntyyli sopii meille.

Satu, mun aikaisin on klo 23 =) Kaikista herätyksistä huolimatta mulla on hyvät unenlahjat ja 8h unta riittää. Lisäksi saan ottaa päivätorkkuja nyt kun mies on kotona. Ne meni Essin kanssa pörräilemään mummolaan ja kaupunkiin. Me ollaan ukkelin kanssa kaksin ja täytyy sanoa, että onpa helppoa! Essi vie meiltä paljon enemmän energiaa kuin vauva.

Mun pitää nyt siivota vauhdilla ennen kuin muu porukka kotiutuu. Aamupäivällä ehdin vain hoitaa työpostit ja käydä suihkussa, sitten poitsu heräs ja tankkas kolmatta tuntia. Tiedossa on ab kolme tuntia unta =) Hyvä rytmi meillä.

Nasu.
Mä päivystin viime yön kahden kanssa ja täytyypi sanoa että rankkaa oli. Jotain tunnin tai puolen tunnin välein jompi kumpi näistä heräsi. Tai pikkumies teki valeheräämisen kerran ja kun sai äitin viereensä niin jo oli tyytyväinen ja jatkoi unta vielä tunnin. Voi kun meidän typyn yöt rauhottuisi niin jaksaisi mies raukka töissä. Huomenna meillä koittaa arki kun mies joutuu menemään takas töihin. Ensi viikolle tilasin miehen siskon meille viihdyttämään typyä muutamaksi päiväksi kun miehellä on pitkiä päiviä ainakin pari. Nyt just heräsin parin tunnin päikyiltä kun tehokaksikko on ikeassa. Saas nähdä mitä sieltä tuovat...Nyt heräsi pikku-ukkeli vaatimaan välipalasta.

*macadamia*
Hiiops, yyylös..

Huoh, viikon tauon jälkeen töissä.. Mimmille nimittäin nousi kuume su-iltana ja nokka vuotaa. Viime yön sain mäkin vihdoin nukuttua putkeen ilman et 'joku nuhanenä' herättelee niistämään pitkin yötä... Sympatiat teille jotka ette saa tarpeeks unta!!

Mimmi meni tänään 'Obama 08' -paidassa hoitoon (mun sisko toi sen kun kävi Washingtonissa kesällä) ;-D. Toivottavasti tämä vallanvaihdos nyt tuo positiivisia muutoksia rapakon takana. (oikeesti ei mua niin hirveesti politiikka kinnosta)

Meilläkään ei viä näy lunta mut laitoin ipanan silti (kevyt-)toppa-asussa hoitoon, eipähän tarvii pukee alle mitään villahaalaria.. Mimmi ei meinannu saada eilen unta ja halusi mun sänkyyn mut mäpä olin ovela ja luin sängyssä lukuvalo päällä ja Mimmi sit totesi et haluun omaan sänkyyn...;-D Oikeesti on niin ihanaa kun neiti nukkuu siä omassa sängyssään!

Mittailin myös ipanaa ja samoissa mitoissa Miklun kanssa on, 96/97cm joten taitaa mennä metri rikki 3-v neuvolan mittauksessa ;p. Painoakin on varmaan lähemmäs 15kg eillei ylikin mut silti on kyl normaali/hoikka (et Miklu on kyl tosi hoikka :)) kun Mimmillä ei oo enää mitään vauvapömppistä. Eilen kun käytiin hakees terkan lappu neuvolasta niin mentiin isoilla rattailla ja totesin et en mä kyl enää niillä 'monsterivaunuilla' viitti liikkua, kuljetaan pikkusattareilla sen mitä tarvitaan. Joten roudasin kärryt sit 'kanankoppiin' myyntiä oottaan. Oon vaan pitäny ne isot rattaat sisällä just sen takia kun niissä on niin hyvä ja suojaisa kuomu ->kipeenä niissä on hyvä sit olla kyydissä.. Mut niissä on myös nappiaisa ja Mimmillä koka ja painoa joten on vähän huono yhdistelmä, eilenkin ajattelin et nytköhän nää hajoo..

*macadamia*
Kokoasiaa viä; mä kun myin niitä Mimmin vanhoja vaatteita ja joku sit osti 74cm paitoja päiväkotikäyttöä varten.. Ne oli Mimmillä 4-kuisesta asti käytössä... Kaksplussasta luin jutun tytöstä joka oli syntyessään 45cm 2200g rv 37+jotain, eli aika pieni mutta äitinsä on myös pieni (Intiasta puolivuotiaana adoptoitu) ja tää vauva kasvaa omalla käyrällään ihan hyvin vaikka neuvolassa oli jo väläytelty pakkoruokintaa.... Huoh. Hieman haluaisin kritisoida tätä ylenmääräistä käyriin tuijottelua..! VP:n Essi on nyt pieni vaikka vanhemmat on pitkiä mutta mitä sitten ja mun toinen kummityttö kasvaa käyrien _ylä_puolella (2v oli jo 97cm ja nyt 5v näyttää tokaluokkalaiselta..). Toki on hyvä et kasvua seurataan mut rajansa kaikella..ymmärtenette mun pointin... Erilaisuus on rikkautta! <3 :-D

VP..
Ymmärrän hyvin, Maca. Mua on meinattu lapsena laittaa myös "pakkoruokintaan" ja äitin piti olla mukana sanomassa, että tämä lapsi syö kuin hevonen. Ja itsekin olen ollut pieni kirppunen ja kouluiässä pitkä ja laiha, mies vielä ala-asteellakin pieni ja nyt sitten 193cm. Naapurin normaalivartaloista tyttöä taas on meinattu parivuotiaana laittaa tarkkailuun "ylipainon" vuoksi. Voi jestas! Näkisitte sen lapsen... Onhan se painava ja vankkarakenteinen, mutta läskiä saa etsiä.

Nyt muuten näyttää siltä, että meidänkin tyttö juoksee =)

Meidät on hylätty. Mies lähti aikaisin aamulla mökkiä remppaamaan ja me ollaan lasten kanssa kolmisin. Essin kanssa on kivaa, kun saadaan olla ihan rauhassa vauvan nukkuessa. Sitten kun poika on hereillä, Essi hoitais vaikka koko ajan: "Ihana vauva, pikkuveliiii..." En siis usko että suutuspäissäänkään käy kovin helposti kimppuun. Ennemmin vahinko sattuu "hoitaessa". On esim. yrittänyt nousta tuolin avulla pinnikseen hakemaan pikkuveljeä syliin.

Meillä on pullataikina nousemassa ja kohta ruoka pöydässä. Aurinkokin vilkkuu, eikä elämässä ole valittamista 8)

sinttu.
Hyvä Essi! pian sitä kirmaillaan niin lujaa, että saa äiti ja iskä alkaa hankkimaan nappulatossuja =)

täällä kans aurinko paistaa ja mä ajattelin pitää lyhyen työpäivän ja lähteä kohta kotiin - tosin kotona täytyy heti avata kone ja kytätä sähköposteja neljään asti, mutta voinpahan touhuta kotihommiakin.. ja sen verran kyllä pidän "ruokatuntia" ett käyn naapurin kans lenkillä ja juoruamassa. ei olla nähty moneen viikkoon, kun he olivat lomareissussa Kreetalla..

Tuukka nukkui tänään aamulla seiskaan asti. heräsi kyllä aamuyöstä kukkumaan, mutta nukahti viimein. on taas ollut rytmi hukassa kellojen siirron jälkeen, niinkuin itse asiassa minullakin..

mukavaa päivänjatkoa kaikille! mä kirjoittelen enempi illalla tai huomenna, kunhan ehdin ;)

*Lilli**
Minä täällä kakkavaippojen ja -pyykin keskellä. Tyttö on viimisen tunnin aikana rusautellut kahdet vaatekerrat ja noin viisi vaippaa täyteen sontaa :D Nyt tuossa peppu punaisena ottaa ilmakylpyä...

Olen kyllä samaa mieltä macan kanssa siitä että välillä liian tarkasti neuvolassa niitä käyriä katsellaan. Kaverin poika joutui nyt puolitoistavuotiaana "rasvakuurille" neuvolan toimesta. Eihän Miklullakaan tuon ikäisenä paino noussut juurikaan, kun kävelemään oli oppinut. Meidän neuvolassa ei onneksi NIIN hysteerisiä olla, vaikka painokontrollissa Miklu nyt olikin. Mutta hyvä se oli kuitenkin tarkistaa että paino ei ainakaan laske. Nyt sitten se tuli selväksi että Miklu kasvaa siinä omalla käyrällään tasaisesti, joten asia on ok. Onhan hän tosiaan hoikka, mutta luut ei kyllä paista :) Hän on edelleen kuitenkin sellainen rotevan oloinen eikä mikään heiveröinen vaikka suht kevyt onkin.

Heh, oltiin tänään joululahjaostoksilla kun en kotonakaan jaksanut olla. Käytiin H&M:llä katsomassa kummitytölle vaatetta. Siellä oli sitten pienet penkit lapsille ja telkkari jossa pyöri piirrettyjä. Miklu pyysi lupaa mennä katsomaan. Pian siihen Miklun taakse ilmestyi varmaan joku nelivuotias tyttö (minä sieltä hyllyjen välistä kuikuilin tilannetta välillä :D). Siinä he Miklun kanssa juttelivat kaikenlaista. Seuraavaksi kun katoin niin tyttö oli siirtynyt Miklun viereen ja siinä he halailivat toisiaan :D <3 Kyllä hymyilytti, oli niin sööttiä :)

Nyt tyttö on päässyt kierimisen makuun, ei enää muuta teekään. Hereillä tai unessa, ympäri mennään...

VP..
Ihana päivä =) Lasten kanssa kaikki meni nappiin. Poika on edelleen helppo -mahavaivoja odotellessa.

Mies on ihan katkipoikkiväsynyt. Sääliksi käy... Se menee vielä huomenna jatkamaan ja sitten saa mökki odotella kevääseen. Meillä mahdollisesti onkin pitkä perheloma, jos mies jää vauvalomalle kesäkuulta =) Eiköhän se mökkeröinen viimein valmistu... Kyllä mies jo Essille lupaili, että me saadaan oma "leikkimökki", jossa saa olla äitin kanssa kesät, kun joku joutuu paiskimaan töitä =D Oon aika ristiriitainen persoona, toisaalta kova tekemään ja menemään ja toisaalta ihan korpieläjä.

Nyt pitää vielä valmistella huomista, että mies pääsee kitkatta lähtemään.

Nasu.
Me oltiin kans eilinen kolmisteen ja hyvin meni. Jopa paremmin kuin sillon kun oltiin kaikki koolla. Neiti sopeutui tosi hyvin. Viime yökin oli mennyt yhdellä heräämisellä.

Me käytiin eilen kattoon titi-nallea ja kyllä minua nauratti kun näki kuin toinen nautti ja tanssi täysillä. Oli vaan koko ajan menossa lavalle silittämään ja sylissä käymään. Onneksi nallet sitten konsertin jälkeen olivat halittavissa. Miehet oli pärjänneet tosi hyvin vaikka vähän mietin kun en saanut pumpattua kuin tipan maitoa ja korvike käy vähän mahaan. Olivat pärjänneet sillä tipalla ja sitten tankattiin kunnolla.

Onneksi meillä ei olla kauhean tarkkoja näiden paino- tai kasvukäyrien suhteen vaan katsovat enempi perhettä kokonaisuutena. Minullekin sanoivat että typy on kevyt mutta paino noussut koko ajan ja esim luusto on kevyt niin massaa ei tule siitä niin paljon.

Nyt pieni mies hermostuu sylissä ja onhan tämä yhdellä kädellä naputus hidasta.

sinttu.
hoo, eilen se tapahtui - en olisi uskonut - Tuukka ei nukkunut hoidossa päikkäreitä lainkaan..... no, hän nukkuikin eilen aamulla aamuyön hyörimisen jälkeen klo 7 asti, joten meni päivärytmi sekaisin.. saa nähdä miten tänään käy, koska viime yönä unia herra veteli peräti 11 tuntia, klo 18.30-05.30. tuo 11 tuntia kun on normaalisti enemmän kuin tuukan yöunet ja päikkärit yhteensä!

ei meilläkään neuvolassa onneksi käyriä tuijotella turhan tarkkaan. (tähän väliin huomautus - muistin tuksun 2v pituuden väärin, olihan hän peräti 83cm =)). onneksi, koska muuten oltais varmaan jouduttu ramppaamaan jossain painokontrolleissa, kun tuksu on niin hoikka. kuukausi sitten lentoasemalla punnittiin hänet ulkovaatteineen tavaravaa'assa ja oli jotain alle 12kg.
tänään laitoin tuukalle eka kerran päälle reiman toppahaalarin kokoa 92 ja se oli ihan sopiva, ei yhtään iso. kyllä meidän kirppukin kasvaa =)

sen verran täytyy vielä kommentoida tätä painoasiaa, että mun siskon poika joutui heti koulussa terkkarin "hampaisiin", kun on kuulemma liian lihava.. onhan hän roteva, mutta niin ovat vanhemmatkin isoja. ja juho kuitenkin pelaa jalkapalloa ja liikkuu tosi paljon, että ei ole tosiaan mikään sohvaperuna. on tää yhteiskunta vaan niin hoikkuutta ihannoiva, että menee ihan yli.

mä kans ajattelin aloittaa joululahjaostokset huomenna, kun eurossa on tuplabonuspäivä.. mitä ihmettä sitä taas kaikille keksis?

aurinko paistaa silmiin :) ihana ilma!

ai juu, tuksulle tuli tänään mun tilaamat tepsujen vk-kengät, täytyisi ehtiä hakemaan jossain välissä.. tuukka on nykyään vähän hankala kaupunkireissukaveri. eilen kun poikettiin lastenkirppiksellä viemässä lisää tavaraa myyntiin, ilmoitti poitsu että jää odottamaan autoon. tuntui vähän hurjalta, mutta alle viisi minuuttia olin pois ja tuukka istuskeli tyytyväisenä istuimessaan kun tulin takas..

*macadamia*
Tuksu ja tuksun unet....;x Mimmillä on taas takertumisvaihe, aaargh, itkuttelee kotonakin vähän väliä ja kun kysyn mikä on hätänä saattaa vastata et 'Mörköhätä', mua pelottaa..' Toisaalta sit päästi mut eilen suihkuun sillä välin kun katteli lastenohjelmia..

Nasu.
Pitikin kysyä sintulta että tilasitteko tepsuilta kengät kun silloin kyselit niistä. Kerrohan mitä mieltä olet kun olette sisään ajaneet ne.

Mä olen jo kysellyt lahjatoiveita kummilapsien vanhemmilta ja tiedänkin jo mitä lähden kaupasta hakemaan. Osan olen jo hankkinut ja ekan lahjan hankin jo kesän alesta. Olen siis ollut super ajoissa :)

*Lilli**
Me oltiin reippaita tänään ja käveltiin kauppaan, ihanan kirpeässä aurinkoisessa säässä :) Miklulle pistin viime talvella hankitut vuorelliset kumpparit ja sinne vielä villasukat alle. Hetken kun oltiin kävelty niin Miklu alkoi hokemaan 'huonosti'. Ensin luulin että hän tarkoitti seisomalautaa jonka tungin vaunun tavaratilaan, se kun pitää hirveää meteliä jos se on paikoillaan eikä siinä kukaan seiso. Hetken päästä Miklun naama vääntyi itkuun ja hän huusi 'HUONOSTI', sitten havahduin :D Ne olikin ne kumpparit :D Otin kumpparin pois Miklun jalasta, samalla lähti kaikki sukatkin. Miklun jalka oli ihan punainen ja villasukka oli painanut kauheat jäljet jalkaan... Otettiin villasukat pois ja jatkettiin matkaa, johan alkoi sujumaan. Minä hieman nolona kun luotin siihen kun kotona kysyin Miklulta että painaako kumisaappaat ja hän vastasi että ei...
Nyt olisikin kunnon talvikenkien osto edessä, varmaan jo huomenna. Toppapukukin varmaan pitäisi ostaa, tuo viime talven 92 cm Lassie saattaa hetken vielä just ja just
mennä...

Jihaa tänään taas jumppa! Se on niiiin kivaa :D

Antsukkal
Mallailin joskus vähän aikaa sitte Idalle viimevuoden talvipukua ja näytti olevan vielä ihan ok. Nyt teidän puheista innostuneina kokeiltiin sitä, ni se on nippanappa sopiva, että keväällä tarttee kyllä jo uuden. Se on siis reimatecilta kokoa 86. Reiman syyspuku Idalla on kans 86, vaikka nyt ollaan muutamana päivänä laitettu kaapista kummitytön vanha puku, joka on hiukan reilumpi, että mahtuu alle kerroksia.

Tänää oli neuvola. Painoa oli tullu reilu kilo, mutta kun vertasin Idan aikaseen korttiin, ni nyt ollaan kolme puoli kiloa jälessä. Eli lähtöpaino on ollu vähän alhasempi. Kaikki muutenkin ok. Samalla oli myös lääkärikäynti, joten nyt on tarkistettu kaikki, kun sen jälkeen kävin vielä labrassa(vihdoin) niissä raskausseuloissa.

Paha olo on enää lämmin tunne vatsassa ja kuulemma irvistys naamalla siinä vaiheessa :) yksi työkaveri tänään kommentoi.. Väsymys on edelleen älytön. Nukun öisin vähintään yhdeksän tuntia ja viikonloppuna päikkärit jos ehdin. HImoja on...suolakurkut, mätitahna, maksamakkara, maksalaatikko ja semmoset asiat, mitä ei kaupasta tuu yleensä ostettua tai mitä ei saa syödä(niinku listasta näkyy) :)))) Hedelmiä tietty menee jonkin verran ja etenkin, ku Idaki on nyt innostunu niistä entisestään. NYt ajattelin ostaa seuraavaksi riisimuroja - minä joka en todellakaan oo koskaan ollu mikään murojen, jugurttien tai muiden sellasten syöjä.

Meillä viimeyönä keskusteltiin kiivaasti, kun mies oli "hyvällä" tuulella ensin valvoessaan vapaaehtoisesti telkkarin ääressä ja sitten kun herättelin Idan luokse nousemaan - en aina jaksa mennä ite ja mies täytyy tökkiä hereille - hän äyski ja oli vihainen niin minulle, ku Idalle. Sitte lopulta tajusi, että Idalla oli vessahätä ja minä itkeätihrustin, että ehkä vika olikin jossain muussa ku meissä.

Jaa pitää vissiin lähteä Idaa rauhottelemaan yöunille. Meillä on (enempi miehen) vieraita, joten karkasin hetkeksi tänne. Idaa on kuitenki nyt yritetty vähän aiemmin nukkumaan, ku se on aamuisin niin väsy..

*macadamia*
Huomenia. (ihan äly hissua mulla täällä..) Hymyilin Antsukan ruokahimoille ;-).
Pääsin Mimmin kanssa eilen käymään Euromarketissa (hehe, teen marketeissa usein 'löytöjä') ja löysin toisetkin talvikengät neidille hintaan 19e.. Siis ihan halpikset mut läpäisivät rimaa hipoen mun seulan. Ne on vaaleenpunaset...(oon itekin alannu tykkään ko väristä..;-)) Yhet käsineet löytyi samoin, Mimmi vaan ihaili kaikkia 'kimalle- yms sormikkaita' mut kintaat ne olla pitää (ja sitäpaitsi sormikkaita on jo parit kotona), Mimmi kutsuu niitä sanalla 'rukkaset', onko 'kintaat' sit murresana..? Vaikee vaan löytää hyvänkokoisia käsineitä! Yleensä se 2-koko on jo hieman nafti ja sit 3-koko reilu..ääh..

Tulipa tossa mieleen et sain vihdoin aikaiseksi viime viikonloppuna irrottaa liesisuojan..! Oli se kyllä hyvä vekotin niin kauan kuin sitä tarvittiin.. Ai niin, eilen kuului olkkarista; 'Onko pakko sot-ke-a!?' Ha-ha-haa, Mimmi oli vähän sotkenut ruualla(!) olkkarin mattoa.. No, onneks se lähti ihan hyvin.. Nyt mä lopetan lätinäni ja teen jotain muuta, vaikkapa ihan töitä...

Satu.
Meitsi osti kans Jennalle Lassietecin tpoppahaalarin ja kengät jo tos reilu kuukausi sitte. Molemmat on kans vaaleenpunaset. Jenna ois kyl halunnu siniset :eek:. Mut äiti pysy kovana, ku srkkupojalta tulee ihan tarpeex sinistä. Koko on 92cm.

Tomilla oli eilen neuvola. Painoa oli tullu puol kiloo ja pituutta 1,5cm. Eli mitat on nyt 9400g ja 68cm. Ei tarttis vieläkä lisäruokaa, mut eiköhän me aleta pikku hiljaa maisteleen.

Jenna on ollu serkuilla yötä ja on sielä edelleen. Me saatiinki nukkua ruhtinaallisesti puoli yheksään. Jenna oli tapansa mukaan heränny kuuelta, höm. Kiva kälylle. Omat tenavat ku olivat heränneet vasta seiskalta ja kasilta. Noh, tulevat sitte meille joskus vastavierailulle. Ja kälyhän sai olla just viikon nukkumassa kanarialla:) Pikku selittelyn makua. Me tehtiin sitte Tomin kans isälle ja isoisille jalanpohjataulut sormiväreillä. Jenna saa sitte maalata kehykset. Kortit se onki jo tehny aikasemmin sormiväreillä. Mut nyt Tomppa hermostuu sylissä...

VP..
Aika menee siivillä. Mies on enää kaks päivää kotona =/ Tänään se sanoikin että vois kyllä lomailla pitempäänkin...

Me käytiin papalla ja nyt mies on peli-illassa. Mun pitäis vielä vääntäytyä iltapalalle ja sitten kipin kapin nukkumaan. Huomenna pitää suunnitella isänpäiväilyt ja käydä kaupassa. On tää ihmehommaa, kun tuntuu ettei rahat kulu mihinkään kun on kotona. No, siihen uuteen sänkyyn sitten =) Joulukuussa on tarkoitus tehdä SUURI hankinta.

Kävin tänään hierojalla, joka on kyllä oikea helmi. Päänsärky jäi sinne pöydälle ja olo on muutenkin ihana. Ens viikolla seuraava kerta ja miehellekin varasin jo käynnin. Aah.

Nyt syömään!

Nasu.
Voi kun pääsisinkin hierojalle. Eihän mikään estä kun vaan varaisi ajan.

En tiedä kirjoittelinko jo mutta meillä arki on alkanut sujua paljon paremmin kun mies lähti töihin meidän kuvioita "sotkemasta". Typyn kiukuttelut vähentyi ja päikyt maistuu ja yöunetkin on rauhoittuneet. Paras isänpäivälahja oli kun mies sai viime yön nukkua koko yön ja aamulla herättiin kaikki vasta puoli 10. Nyt siis on meidän rytmit taas sekaisin mutta olipahan ihanaa välistä nukkua :)

Mulle meinas iskeä eilen rintatulehdus kun maito pakkaantu tosi kipeesti ja olo oli tosi tuskainen. Google on hyvä apu kaikkeen sieltä löysin jonkun kirjoituksen että yrittää kääntää vauvan sellaiseen asentoon että alahuuli tulisi paakun puolelle ja ei tarvittu kuin kerta ja maito lähti siten liikkeelle ja nyt on taas hyvä olla. Voi turkanen kuin kipee se olikin. Monta kertaa yritin itkun kanssa imettää normi asennossa ja tuloksetta. Omat ajatukset ei toimi suuntaan eikä toiseen joten hyvä että jostain saa apua ;) Eilen tein kakkupohjaa ja heitin kaikki aineet keskenään kulhoon ja sitä siinä sekoittelin kun tuli mieleen ettei kakkupohjaa vissiin ihan silleen tehdä :) Piti oikein hetki miettiä mites se olikaan ja ottaa alusta. Miehellä oli hauskaa ja totesikin että taitaa olla tulossa vuosisadan teos. Siltä se tosiaan näyttikin kun typy oli koristelu vastaavana.

Yhteistyössä