mä en meinaa päästä eroon tuosta kuolemantapauksesta.. eilenkin illalla katselin piiitkään nukkuvaa tuukkaa ja nieleskelin kyyneleitä, kun oli niin paha olla. kai se niin on, että lapsi tuo elämään paitsi järjettömän määrän onnea, myös menettämisen pelkoa.
jos mulla olisi kotona lasipöytä, niin se olisi jo lähtenyt. en viitsisi koetella onnea, kun kyseinen kapistus on aiheuttanut sellaista tuhoa lähipiirissä.. vaikka vaaranpaikkoja toki on koti täynnä, eikä niitä voi kaikkia eliminoida millään - muuten asuttaisiin kait tyhjässä kämpässä vailla sähköjä, huonekaluja tai mitään..
mä olen aina ollut aika "kova" ihminen. esim. nuo jokelat ja kauhajoet ei mua pahemmin hetkauttaneet, koska niillä ei ole minuun henk'koht mitään yhteyttä. joka päivähän lehdistä saa lukea ampumisista, puukotuksista - mutta niin kauan kuin ne eivät koskea minua tai läheisiäni, en jaksa niistä järkyttyä pahemmin. jos joka asiasta järkyttyisi, niin olisi pää aika haperoa...
mutta nämä lapsien kuolemat, ne koskevat ja kovaa. mä en järjissäni moisesta selviäisi, olen siitä melko varma. varsinkin tosiaan jos on vain yksi lapsi ja se kuolisi - mitä jäisi jäljelle??? kaikki muu olisi aika mitätöntä siinä vaiheessa.
mulla pitäisi olla ensi viikolla (paitsi jos menkat tulevat, kuten näyttäisi tapahtuvan, niin joudun siirtämään aikaa) viimeinen kontrolli kohdunkaulalta. kolme vuotta niitä on nyt otettu ja jos viimeinen näyte on puhdas, ollaan kuivilla
ajattelin samalla vielä kysäistä uudesta raskaudesta ja sen onnistumismahdollisuuksista..