Onnea taas kaikille pikkuisen jo saaneille! :flower: Ja tsemppiä meille lopuille!
Joka päivä olen keskustelua kyllä seurannut, vaikka kommentointi on jäänyt vähiin. Tosi kiva lukea teidän kuulumisianne ja tietysti etenkin noita synnytyskertomuksia.
Täällä ei kyllä ole mikään kiire synnyttämään. Oon varmaan niitä harvoja jotka toivoo että menis aika lailla sinne lasketun ajan tienoille.
Oon ollut 2 vk flunssassa (eka koko raskausaikana) eikä ole yhtään kivaa. Toissa viikonloppuna oli jo ihan hyvä olo ja tuli sit ilmeisesti puuhattua ihan liikaa kun ti-iltana iski paljon pahempana takaisin. Tänään vihdoin jaksaa vähän istua koneen ääressäkin, jokunen päivä meni ihan sohvalla makaillessa. Oli kyllä ahdistavaa koittaa vaan olla kun mies on siellä työreissussa ja meillä on kaikki ihan kaaoksessa ja vauvajutut kesken. Olin tietysti kuvitellut että olisin viime viikon aikana saanut kutakuinkin kaiken tehtyä valmiiksi uutta tulokasta varten, mutta kun ei jaksanut edes nettikaupoissa käydä. Tänään kun jaksaa jo istua niin tarvii koittaa vihdoin se pehmuste ommella ja niitä kestoliivinsuojia. On kyllä oikeesti hirvittänyt että miten tästä selviää jos vauveli päättäis nyt tulla kun mieskin on poissa, siis ihan käytännön kannalta kun kaikki kesken ja sit ihan se että en oikein usko että pystyisin kunnolla rentoutuun synnytyksessä ilman miestäni. Onneksi miehen reissu on jo yli puolivälin eli enää torstai-iltaan tarvii pelätä. Se mun kaverikin joka lupaili lähteä tarvittaessa mukaan olikin silloin unohtanut että lähtee tänään risteilylle ja tulee vasta ke päivällä takas, kiva. Mut ei tässä onneks mitään merkkejä ole synnytyksestä ollut ja meidän suvussa onneksi on yli menty ainakin mitä tiedän (isotäti just toissapäivänä jutteli että mun mummu olis syntynyt kuukauden yli! En tiedä onko ihan totta, mutta ei silloin varmaan kauheesti käynnistelty).
Torstaina oli taas
neuvola, nyt oli vaavi jo osittain laskeutunut muttei vielä kiinnittynyt. Niitä trombosyyttejä on edelleen seurattu ja kyllä ne vieläkin viikossa laski mut kolmessa päivässä taso pysy samana ja oli vielä kohtuullinen. Yhdet maksa- ja munuaisarvotkin otettiin ja ne oli suht ok, joten ei sinne äitipolille vielä ole laitettu eteenpäin. Flunssaa lukuunottamatta vointi on ollut oikein hyvä, mitä välillä sellaista lievähköä menkkamaista kipuilua ja pari viiltävämpää ihan hetkellistä kipua ollut. Ja muutamana päivänä kauheesti jotenkin kiristänyt ikävästi tosta navan lähettyviltä. Siis sellaista jatkuvaa, ei mitään harkkasuppareihin liittyvää. Onko muilla sellaista? Onko vaan kun paikat venyy?
Olipa hauska lukea noista teidän
koirista ja kissoista kuinka ovat reagoineet. Meillä ei koirat ole vielä mitenkään reagoineet poikkeuksellisesti, onneksi. Saas nähdä reagoiko toi meidän narttu sitten kun aika koittaa.
Mites muuten osaatteko
oravista sanoa kuin innokkaasti tunkee vaunuihin? Kun meillä on paljon oravia pihassa ja joku kaveri vaan niistä varoitteli. Riittääkö niiltä suojautumiseen ihan normaali hyttysverkko (siis irrallinen, vaunuissa ei ole integroitua) vai pitääkö sellainen järeempi kissaverkko hommata?
Oxalis & mangusti 37+4