Toukomurut 2014 ~ Maaliskuussa

Rv 34+2, paino +100g/vko, hb 120, rr 107/71, sf 34, sykkeet +145, liikkeet ++ ja ehkä RT, ens vkolla painokontrolli ultra äippäpolilla..

Ja maksa-arvot ainaki ok, otettiin kutiamisen takia eli seki homma ok.

Ihanan aurinkoinen kevät ilma menee ihan harakoille ku autolla pitää ajella ympäri kylää...

Niin joo ja ultralla on painoarviot tehty...
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Painoarviosta.Ultralla on tehty lääkärin toimesta,ja aina sama ultraaja,jotta painon kehitystä voitais mahd.luotettavasti arvioida.

Tänään oli se painokontrolli.Ei ihan toivomani kaksi kiloa mennyt rikki,mutta kehitystä kuitenkin tapahtunut.Pa oli siis nyt 1890 g rv 32+5.Uusi kontrolli vielä lähempänä laskettua aikaa,en oikein tiedä enää itsekään miksi.Lääkäri on kyllä tosi hyvä ja perusteellinen.

Kaikki muuten ok.Kohdun ulkosuu sentin auki,mutta eihän se vielä mitään tarkoita.Voi olla koko raskausajankin näin.:)

Itkuhälyttimistä taidan päätyä Philipsiin,Gigantista löysin.

Mukavaa tiistaita!Täällä ainakin paistaa aurinko.
 
srz
Liriel:
Mulla tehtiin 2 sokerirasitusta edellisen raskauden rd:n takia ja tässä viimeisimmässä oli eka ja viimenen arvo koholla. Kotona mittaillessa ei kyllä ole ollut kuin se aamun paastoarvokoholla, ihan niinkuin edellisestäkin. Henkisesti oon varautunut taas insuliiniin eikä se tässä raskaudessa edes ahdista niinkuin edellisessä. Sehän on vaan vauvan hyväksi :)

Vauvan koosta, saattaapi tässä tutkijan tarinassa olla jotain perää... esikoinen oli 3469g ja sairasti todella paljon 3kk-3,5v. Sairastamiset loppui vasta kun kitarisat leikattiin. Nuorimmainen oli sen 4kg ja sai ekan kuumetautinsa vasta n. 1,5-vuotiaana. Tarha aloitettiin viime syksynä ja 1 mahatauti on plakkarissa ja 3 räkätautia, joista 2 meni korviin. Yskää tuolla 2,5v rinsessalla ei ole vielä koskaan ollut. Allergioitakaan nuorimmaiselle ei ole todettu, esikoisella on niitäkin.
joskus joku neuvolantäti syyllistänyt muakin noista allergioista kun en pystynyt imettään erikoista kuin 2kk. Nuorimmainen sai rintamaitoa 4kk.

Tänään sain ekat vaatteet vauvalle pestyä eli jotain päälle pantavaa siis löytyy jo vaikka ajoissa syntyisikin :)

-Srz ja jätkänpätkä
 
harjoitussupistuksista , onko mitään rajaa paljon niitä saisi tulla? Täällä on vähän väliä ja osittain ne sattuu tosi paljon selkään. Ihan tuskanhiki nousee välillä. :O onneksi ylihuomenna neuvola niin voi valittaa.
Avantasia ja viikari 32+1
 
Nitta: Minullehan kuuluu paljonkin ja kovasti olen lukenut ketjua. Niin hoppu on ollut, että en ole ehtinyt kirjoitella.

Olot: Paremmat kuin aikoihin. Eilen neuvola, jossa viimein pissanäyte puhdas (Jeee!) ja alamahan jomottelu on poissa – olisiko johtunut tulehduksesta?? Olot on olleet niin hyvät, että melkein aloin jo huolestua, kun kk:n ajan tottui olemaan jo niin kipeänä. Mahan koko menee SF-mitan mukaan yläkäyrällä, mutta huomenna on lääkäri jossa asiaa katsellaan tarkemmin. Minkään sortin painoarviota ei ole tehty sitten rakenneultran, jossa vastasi viikkoja. Verenpaineet jne. hyvät ja kivuttomasti supistelee toisinaan. Tänään viimeinen työpäivä.

Esikoinen meni viikko sitten mummolaan ja me mennään huomenna perässä. Joka päivä on soiteltu ja hyvillä mielin poika on siellä ollut. Mieli lepää, kun on ollut aikaa (ja nyt myös voimia) hitaasti, mutta varmasti käydä läpi talon lähes joka kaappi jne. Oman vaatekaapin käyn tosin läpi vasta sitten, kun katson mihin paino tuossa syksyn lähestyessä asettuu. Kotiin jäämistä odotellessa tuo tavaramäärä alkoi ahdistaa ja nyt on reippaalla kädellä käyty kaapit läpi. Paljon itselle turhaa askartelutavaraa on lahjoitettu eteenpäin, pojalta tuli neljä pussillista pieneksi jäänyttä vaatetta siskon pojalle kiertoon, rikkinäiset lelut on laitettu roskiin ja turhat lahjoitettu pois.. Tavaraa on lähtenyt talosta siis moneen eri osoitteeseen varmasti yhteensä viisi jätesäkillistä.. Ei vain ole ollut aiemmin aikaa tällaiseen tavaroiden läpikäyntiin.

Sen verran piti tosin antaa periksi, että kaikkea en ala tekemään nyt, mitä toiveissa oli. Esim. loput tapetoinnit ja maalaamiset jätän suosiolla sitten vauvan syntymän jälkeiselle ajalle. Enää minusta ei noihin hommiin ole.

Patjoista ja peitoista olen kuullut myös vaikka mitä. Mutta en jaksa asiasta panikoida. Esikoisen pinnasängyn patja on mielestäni hyvä, mutta edelleen käytössä isojen poikien sängyn ja seinän välissä. On niin liikkuvainen nukkuja, että muksisi muuten itseään öisin kovaan seinään. Joten uusi ostetaan mitä luultavammin. Mielestäni tuollaiset patjat jne. on niin minimaalisia riskejä kuitenkin verrattuna esim. mahdolliseen raskauden aikaiseen tupakointiin tmv.

Kelalta tuli viimein eilen päätös rahoista ja ihan tyytyväinen olen. Summa oli suurin piirtein sitä, mitä odottelinkin.

Töihin paluuta en ole vielä miettinyt. Rahallisesti pakottavaa tarvetta ei varmaankaan ihan heti olisi takaisin mennä, mutta kun itse en ole sellaista tyyppiä, joka kotiäitinä vuosikausia viihtyisi. Pidän haasteellisesta työstäni ja koska miehen työnkuva on tosiaan sellainen, että kuljemme ristiin ja hoitopäiviä tulee muutenkin reippaasti vähemmän kuin jos oltaisiin molemmat ns. normi arkihommissa, niin melko todennäköisesti menen takaisin töihin joskus kesän 2015 tienoilla. Ehkä aluksi kuitenkin palaan töihin jotenkin kevennetysti tmv. (osa-aikaisesti tai lyhyempää päivää tehden – en tiedä kun en ole vielä perehtynyt mitä mahdollisuuksia on tarjolla), mutta en tosiaan tällä hetkellä näe itseäni vuosikausiksi kotiin.

Tsemppiä kaikille, kuukauden päästä alkaa olla jo jännät paikat.

Skaardie + Pottu 34+2
 
Neuvolakuulumisia: Oli siis neuvola maanantaina eli silloin 33+2. Painoa oli tullut viime neuvolakerrasta 200g. Viime neuvola ollut 29+3. RR huiteli 127/72, syke 140, liikkeet ++ ja yhä RT. Hemppaa meillä ei mitata kuin parin kk välein ja silloin käydään ihan labrassa antamassa näyte. Ns pikamittaria ei käytetä lainkaan.
Sunnuntaina oli kyl jännät paikat, kun aamupäivällä alkoi olla niin kivuliaita suppareita muutama ettei meinannut jalat kantaa ja tuloksena olikin loppupäiväksi pientä veristä vuotoa. Neuvolan mukaan johtui todennäköisesti siitä,että tyttö myös viikonlopun aikana laskeutunut hurjan alas, mutta vielä ei ainakaan maanantaina ollut kiinnittynyt :whistle: Säikähdin kyllä jo itse, et ei perhana nytkö se oikeasti alkaa syntyä!
Kuinka usein teillä muilla on tästä eteenpäin neuvola/lääkäri?
Kun mulla on tosiaan seuraavaksi synnytystapa-arvio/ultra vkolla 37 ja seuraava neuvola vasta vkolla 39 :O tuntuu todella hurjalta et hyvässä lykyssä tuo tänviikon neuvolakäynti olikin tän raskauden viimeinen. Ja kun olen ensisynnyttäjä niin ajattelin loppuakohden olevan enemmän käyntejä. Tai no kyllähän siellä voi käydä näytillä jos kysyttävää tulee, mut aika outoa on mielestäni.
Joko muilla on synnytysvalmennus alkanut?
Meillä ois tarkoitus alkaa enskuun puolissavälissä...tosin en tiedä ollaanko menossa ;)
Koti alkaa olla valmis lapsen syntymää ajatellen :heart: vaatteet pesty, hankinnat hankittu, enää puuttuu itse asukki :heart: sairaalakassin ajattelin pakata tuossa äippäloman alkaessa pikkuhiljaa. Iski kyl kriisi kun tajusin, että kaikki vaatteet jotka olin ajatellut kotiutumisasuun olivatkin 56cm ja jos tosiaan tää päättääkin tulla jo hippasen ajoissa ni mihin mä tän kirpun sit puen :LOL: Tiedän, että todennäköisesti pysyy tiukasti masussa jopa yliaikaan asti, mut jotenkin merkit vois olla sellaset et päättäis tulla vähän aikaisemminkin.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille :wave:

Flowerpower85 & Möttönen 33+4
 
Neuvolakäynneistä: Itselläni on seuraava käynti rv 32 ( eli ens viikolla) ja sit seuraavaksi rv35 on neuvolalääkäri. Uskoisin, että tuon lääkärin jälkeen käynti sit rv37, 39, 40. Jotenkin noin meni edellisen kohdalla. Tai no, edellinenhän syntyi rv37+1, mutta esikoiselta kävin suurinpiirtein noin. Esikoinen syntyi 40+5.

Satutin tuon vatsani (ottaessani liian pitkän harppauksen..) toissapäivänä.. eilinen meni siis aika pitkälti sohvalla. Ja kaksi viimeistä yötä on olleet hiukan hankalia, kun kyljeltä toiselle kääntyminen kestää ja kestää ja juilii...:( Viime yönäkin heräsin tuhottoman monta kertaa, enpä edes laskenut kertoja. Tänään kyllä kykeni jo auton rattiin mennä..ja kävellä paremmin mitä eilen. Eilen illalla kun levitin pyykkejä, piti jättää kesken kun vihlaisi alhaalta tosi kovaan.. ja menin sohvalle.. hetken huilasin. Jtkoin pyykin levittämistä..kun sattui taas. Ei auttanu kun sohvalle mennä uudelleen. Vanhin poika (10v) sanoi että minä voin levittää pyykit loppuun :heart::heart: Ihana poika! Vihlominen meni sit ohite. Mitä lie, vauva puski kyllä tuonne toooosi alas.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! :wave:

Äippä + tyty 31+3
 
Täälläkin supparit ei sitten illan jälkeen enää vaivannut tai jonkin verran kivuttomia mitkä nostaa punan poskille mut vaan sen tukalan olon takia..Se maaginen valitus auttoi ilmeisesti:D yölläkin heräsin vain kerran vessaan..Mut muksut on alkanut heräilemään aikaisin niin se niistä pitkistä unista |O
Tänään ajattelin viettää lepopäivää,pyykit laittelin mutta muuten ajattelin olla tekemättä juuri mitään ellei lenkille illemmasta tai keittiön kaapit laittais ojennukseen kerran homman on jo aloittanut.
neuvolakäyntejä on 2 viikon välein rv30-36 ja sitten viikon välein täällä..Esikoisesta muistan että oli rv29 ja sit seuraava vasta melkein rv36 :O mut asuttiinkin keskellä ei mitään niin sattu just sairaslomia ja sulkuja omalle kohdalle eikä uutta aikaa saanut mihinkään väliin..
Huomenna paremmin uutisia kun on neuvolassa käynti,sit kun muistais kaikki vaivansa valittaa niin täti varmaan pyörtyy :p
 
En ole ikinä käyny synnytysvalmennuksessa eikä siitä ole koskaan mitään puhuttu, esikoisesta kävin synnärille tutustumassa.... mulla oli nyt rv 34 neuvola, 35 on äippäpoli, 36 neuvola, 37 lääkärinneuvola, siinä mitä menoja tiän tällä hetkellä mutta äippäpolin käynti voi muuttaa suunnitelmia....
34+3
 
Neuvolat kahden viikon välein viikosta 30 eteenpäin. Loppuun asti näin jos ei mitään poikkeavaa ole.
Ja ylimääräinen ultra taustojen takia mutta tuskin siellä mitään poikkeavaa on. 4vk päästä. :)

Synnytysvalmennus järjestetään joka lauantai, sinne saapi mennä kaikki halukkaat viikoilla 32->
Meinattiin käydä siinä. Katsoo nyt mikä vkl sopis parhaiten. :D

Ohhoh eilen oli kyllä kovasti kaikkea. Kokopäivä melkeen jaloillaan, menossa sinne ja tänne. Eipä onneksi mitään kummosempaa illalla, vähän jalkoja särki. Pelkäsin että maha antas palautetta että rauhassa! Kerrankin nukuin jopa koko yön putkeen. Tosin tänään kokopäivä ollut kovin väsynyt olo..

Kai se olis mentävä ruokaa laittamaan..

Mintssi ja rinsessa 33+6:heart:
 
Tsemppiä teapot sairaalaan!! Viikot on onneksi jo pitkällää, eikö 35. asti yleensä yritetä pitää yksiössä? Sullahan ei ole siihen kuin muutama päivä, toivotaan tietysti, että viihtyy vatsassasi vielä päivien sijaan viikkoja. Lepäile ja ota rauhassa! :hug:

Minulla oli kanssa tänään neuvola.
Hemoglobiinia ei mitattu, verenpaine 95/65, sf 29, painoa tullut nyt yhteensä 7,5 kg ekasta neuvolasta. Vauva oli pää alaspäin, mikä on hassua, sillä liikkeet on tuntuneet aika samanlaisilta koko ajan. En tiedä missä vaiheessa on volttinsa tehnyt :)

neuvolakäyntien pitäisi nyt alkaa tihentyä. Seuraava on kahden viikon päästä ja toinen neuvolalääkäri on neljän viikon päästä. Kahden viikon välein siis näyttäisi olevan.
valmennuksia meidän neuvolassa on neljä, joista yksi on synnytys. En oikein tiedä olenko menossa. Tällaiset ryhmäjutut ei oikein tunnu omilta jutuilta.

Poca 32+0 poks :)
 
Puutuko muilla jalat? Jos rötköttää sohvalla puoli-istualteen ja tyynyihin nojaten niin johan alkaa tuntua ikävältä jaloissa, ei niin, että pistelis, mutta kuitenkin :S

Nyt on tullut myös se, että iltapalaa ei kannata syödä tai nousee oksennus suuhun jos menee sänkyyn liian aikaisin :X Kiva kun ei voi röhnöttää puol istualleen, kun jalat puutuu, eikä vaakatasossakaan kun alkaa oksettaa... Seisaaltaanko pitäis nukkua?

TeaPot 34 sulla pian täynnä, vauva selviää jo hyvin vaikka tulisikin maailmaan. jaksamista lepäilyyn, tiedän todellakin mitä se on.

Neuvolakäynnit Täällä jonkun ohjeistuksen mukaan uudelleen synnyttäjä menee 4vk välein 37 viikolle asti ja sen jälkeen 2vk välein, jollei ole mitään erityistä tarvetta seurata tiheemmin. Itse oon käyny 2vk välein jo vikosta 29...

Valmennukset TAYS:lla on netissä nettivalmennus, muutoin en ehtiny esikoisesta käymään missään ja tällä kertaa tuntuisi jotenkin turhalta, kun yksi jo on. Mutta oon kyllä tarkkaan kattonu noi TAYS:n videot, sillä vaikka tietääkin mitä se on niin ei oikein tullut perehdyttyä vaihtoehtoihin viimeksi.

32+3
 
Neuvolakäyntejä alkaa olla kohta yhtenään. Ens viikolla lääkärineuvola, siitä eteenpäin neuvolakäynti joka viikko. Nyt siis menossa 34+2.

Ollaan käyty jo kahdessa perhevalmennuksessa, ensi viikolla on viimeinen kokoontuminen. Ihan ok tapaamisia ovat olleet, aika yleistä asiaa mutta välillä tulee jotain uuttakin.
Synnytyssairaalaan menen tutustumaan ensi viikolla.
 
Neuvola oli mullakin tänään, olikin oman terkan sijaan opiskelija tekemässä (kysyttiin kyllä, että sopiiko), ja olikin ihan mukavaa. Pidän kovasti omasta terkastani, mutta nyt huomasinkin höpöttäväni joitain juttuja (tuntoja edellisestä synnytyksestä kun kerran kysyttiin) aika paljon vuolaammin, kuin mitä olisin tutulle varmaan sanonut. Teki ehkä hyvää vuodattaa vähän siellä... Verenpaine taasen molemmat alta sadan ja hemppaa ei otettu. Pissassa leukkarit olivat kahdella plussalla, mutta ei mulla mielestäni mikään virtsatieinfektio ole. Vaan hitostako sitäkään tietää, kun vessassa saa ravata joka tapauksessa koko ajan ;) Kuulemma valkovuotokin voi tehdä tuollaisen tempun testissä, kun vain pissataan purkkiin, eihän se mikään tavattoman puhdas näyte siis ole. Sf-mitta oli 32. Oon just ja just 160 pitkä itse. En tiedä onko tuo paljon vain vähän, pitääpä selata taaksepäin ja katsella teidän mittojanne ;)

Neuvola on seuraavan kerran kahden viikon päästä, kuvittelen, että sillä tahdilla mennään loppuun asti. Mulla ei oo nyt enää lääkäriä tiedossa, kun oon siellä sairaalalla kokoarvioissa käynty. Luotetaan, että kyllä se sieltä mahtuu ulos tulemaan jokatapauksessa. Synnytys- tai perhevalmennus oli mielestäni ihan hyvä täällä silloin esikoisen kanssa, ainakin oli kiva käydä etukäteen synnärillä, vaikka kaikki salit olivatkin silloin varattu.

Painoarviot on mulla tehnyt lääkäri äitipolilla ultralla, johtuen ekan raskauden tiheästä kasvuseurannasta. Tällä tyypillä siis ei oo ollut näköjään missään vaiheessa varsinaista syytä siihen, tai siis ei ole ollut ainakaan pienikokoinen missään kohtaa. Neuvolalääkärillä en ole käynyt kertaakaan enkä ole menossakaan. Käyn jälkitarkastuksen sitten yksityisellä, varmaan vain huonoa tuuria, mutta mulla on niin huono kokemus edellisen raskauden neuvolalääkärikäynneistä (1 kpl ja jälkitarkastus), että en ole enää koskaan menossa.

Sain kaverilta tänään säkillisen pieniä vaatteita ja kokeiluun sellaisen pitkän imetystyynyn. Ja voi jestas, miten tuntui tossa äsken kölliessä sen kanssa asento tosi mukavalta! En vaan mitenkään pysty perustelemaan itselleni, että laittaisin 80 euroa tyynyyn... Sen se näytti uutena maksavan. Tosin en myöskään osaa kertoa mikä on parempien yöunien hinta, jos tyyny siihen pystyy.

Lenkillä käytiin tänään perheen voimin, kun esikoinen on oppinut ajamaan ilman apupyöriä. Siinä sitä onkin, kun toinen rallittaisi hirveetä vauhtia, minä lyllerrän kaukana perässä ja mies yrittää parhaansa mukaan olla siinä molempien apuna ja tukena :) Vaikka hirveesti kyllä puuskutinkin ja tottahan tuo kostaa nyt illalla, niin henkistä voimaa nämä yhteiset ulkoilut kyllä antavat senkin edestä.

TeaPotille ja kaikille muillekin hyvää yötä :heart:!
 
Viimeksi muokattu:
srz
Sallamaria84:
Täältä isoja plussia sille pitkälle imetystyynylle !! Sain sen mieheltäni synttärilahjaksi kun odotin meidän nuorimmaista ja se oli ihan ehdoton. Ja on nytkin ollut käytössä jo pitkään. Tässä mukuloiden välissä oli myös kaverillani lainassa ja kehui sen maasta taivaaseen :) Mä olin meillä jo uutta sänkyä ostamassa sellaiseen moottoriversioon yms :D Toi tyyny kyllä pelastaa paljon. Niitä saa varmasti käytettynäkin vähän halvemmalla. Postikulut tietty on kalliit jos postittamalla joudut ostaan mutta ehdottomasti suosittelen! Tässä vaiheessa on niin vähän asioita mikä parantais mieltä... itteeni ei ainakaan kauheesti kiinnosta panostaa ulkonäköön kun mikään ei mahdu päälle ja meikkaaminen ei kiinnosta, suihkussa käyminenkin ottaa välillä voimille... herkutella en voi ton rd:n takia ja kävelylenkkejä en juurikaan voi tehdä, ainakaan pihatien ulkopuolella :/ Mulla siis mielen piristäjinä tyyny, netflix ja kasa pakastemarjoja puoli jäisinä :)

-Srz ja jätkänpätkä rv32+0
 
iltaa =)

TeaPotille vomia ja jaksamisia sinne lepoon :heart: tuo on kyl varmaan kaikille meille se "pahin" pelko niin sen kannalta että joutuu vaan makaamaan mutta myös sen että saisi olla vielä keuhkoja ja massaa kerryttämässä viikon-pari ees turvallisessa yksiössä.

painoarvio mulle on tehty aiemmis raskauksissa keskus sairaalas äippäpolilla mutta nyt täs raskaudessa tehdään toisessa kaupungin neuvolas, jossa on kuulemma mahtava lääkäri mun kohdalla. Luulisin että joku säätö toimi tämäkin (?). Mulla on ikävä kyllä tehty arvioita vasta aivan loppu suoralla ultraten mutta viime raskaudessa oli mahtava nla täti joka osasi ja halusi käsin vatsan päältä arvioida kokoa ja odasikin sen oikein hyvin. minulla onkin ensi viikolla tiistaina se koko arvio niin saa suuntaa.

neuvolasta ja neuvola käynneistä. nyt rupeaa tihentymään täälläkin, 28 vko:lle asti oli 4viikon välein ja sit oli 2 nla lääkäriä niiden supistusten takia ja nyt oli 3 vko:n väli, ensi viikolla se koko tutkimus ja sitten seuraava nla varattiin 2,5viikon päähän mikäli sinne asti pysyn kasassa ;)

Valmennukset jää kyl väliin mulle. olin ekan odotus aikana ja eipä siitä juuri mitään apua ole ja nyt kun nykyään täällä ei pääse smmärille tutustumaan niin eipä kiinnosta sit mennä valmennuksiin. Netissä saisi katsottua virtuaali esittelyn synnäristä mutta kuinkas ollakkaan mun koneella se ei toimi.

liikunnasta mä oon kyllä rehellisesti sanoen kateellinen teille jotka saatta liikuttua näiden viikkojen sallimien rajois :ashamed: kävin tänään nla:ssa ja ajelin vähän autolla ja kävin kirpputoripöytäni katsastamassa ja täyttämässä ja illalla näytin pahimmille villakoirille kyytiä niin johan on supistellut :S

Töihin paluu tapahtunee mulla 3 vuoden kuluttua näillä näkymin. silläkin uhalla että käteinen ja turpilainen taas vauhdis tuolla eduskunnas. se että mä saisin 100-200e kuukaudessa enemmän rahaa käteen ja menettäisin lasten vauva ja taapero iän ei ole sen arvoista. mä kerkeän kyllä olemaan potutukseen asti työmaailmassa ja kun tuota eläkeikääkin vaan nostetaan. Muuuttta jokainen tekee justiin niin ku parhaaksi näkee ja kokee :whistle

(.)
tänään joo oli neuvola käynti tosiaan ja oli kyl ihanaa kun oli oma täti pitkästä aikaa ja puhuttiin pienes kiirees tosin taas kuulumiset.
33+6 (31+0)
Paino +210g/vko (300g/vko yhteensä n.14 kg :( )
paineet 116/76 (110/85)
pissa puhras
hb 113 (19+4=129)
SF 27 (mut lyön vaiks pään pantiksi että mitatessaan sanoi että 29, viimeksi mitattu 23+5 ja tuolloin 22)
tarjonta RT JEEEEEEE :D
sykkeet 150-160 :O
liikkeet ++

hypin melkein onnesta tuon painon kanssa kun se on niiiiiiiin ressannut mun mieltä kun se liikunta on pois suljettu mun kohdalla niin sitä jotenki pelkää että sitä tulee sen kilo per viikko vauhtia. Paineet mitattiin nyt tuolla "vanhanajan" mittarilla ja heti näytti hyviä lukemia onneksi. mutta nyt sit koko tutkimuksessa mitataan se paine varuuksi kun mua on niin hengästyttänyt ja kädet on sen tuntuuset kun ois tunnin laittanut verhoja ylös nipsuuhin, muttei pitänyt täti mitenkään "huolestuttavana" koska kohtuhan on nyt just korkeimmillaan. sit kuunneltiin ja mitattiin. epäiltiin yhteen ääneen että pieni herra yhä edelleen istuisi mutta ultrattiin ja kappas olikin kääntynyt oikein päin. TOKI tilaa on kääntyä vielä vaikkapaha siihen viistoperään mutta laitettii peukut pystyyn että ymmärtäisi pysyä nyt oikein päin. ei ollut laskeutunut alas vielä (eikä välttämättä laskeudu ennen ku synnytyssalissa) joka mahdollistaa tämän kääntymisen mahdollisuuden.
mietin toki itse sitten taas syöksysynnytyksen mahdollisuutta mutta sitten toisaalta tuntuu että kun edelliset kaikki on käynnistetty että kuinka ihmees nyt tällä kertaa tulisi "omin avuin"

tääl on kans kaikki valmiina vauvaa varten. ainut mikä ei ole valmis niin puhdas koti ja kaapit ja ja ja :'( tiedän että murehdin aivan liikaa sitä mutta just nyt ei pysty juuri mitään tekemään ja synnytyksen jälkeen en varmasti kerkeä ensi alkuun. nuorimmaisen mumma on alustavasti luvannut vahtia muksut mutta meillä on erinäkemykset siivoustasosta ja hän ei ole ilmeisesti valmis olemaan täällä kun on tuo koira ja kissaki.. tuottaa vähän harmaita hiuksia näin viime metreillä. mut ei kai auta kun vaan tehdä itse ees vähä puhtaan kodin eteen.

SAspa ja tirriäinen 33+6 =)
 
Saa nähdä synnytänkö mä ensimmäisenä meistä :p illalla taas supisteli 1,5 h 1-5 min välein. Onneksi hiljeni yöksi niin sai nukuttua...
Jos nyt syntyis niin keuhkot ovat ainakin saaneet jo kasvettua ettei hätää olis. On jotenkin turvallinen olo kun on jo sairaalas eikä tartte arpoa että koska pitäis lähtee, saa vain soittaa kelloa <3

Nyt rv 33+4 (jes, yks päivä lisää!)
 
Teapot jaksamisia lepäilyyn!

Täällä kivuliaita supisteluja kestänyt jo 3 päivää. Eilinen pahin. 1g paratabs avulla sain lopulta unenpäästä kiinni. Mut tuo parin tunnin kivulias supistelu pari kertaa päivässä alkaa olla jo liikaa. Varsinkin jos tätä kestää vielä monta viikkoa. Ei oo ennen ollut tälläistä vaan ne kivuliaat supistelut on tullut vasta synnytyksessä. Tympäsee kyllä, varsinkin kun tunne ettei tää vielä pariin viikkoon täältä tuu. Neuvolantätikin totesi että uudelleen synnyttäjä voi olla paikat auki 4cm pitkäänkin ennen kuin syntyy:mad:

Ja eilen oli neuvola:
RR 111/74 p. 89
paino +680g/vko (yht tullut jo 15 kg):ashamed:
Sf mitta 34
sykkeet 140-150

toivoi ettei enään kahden viikon päästä nähtäis, on jo niin hyvän kokoinen vauveli ja minä olisin jo täysin valmis :D

Papumamma ja pähkinä 35+1
 

Yhteistyössä