Toukomurut 2014 ~ Maaliskuussa

Toukokuun lämpötilavaihtelu on muistaakseni miinusasteista lähelle hellerajaa...
Kummassakaan tapauksessa en ehkä vanupukua laittais (me tosin liikutaan autolla ovelta ovelle), mulla on valmiiks laitettuna pitkähihanen kietasubody, puolipotkarit, velourhousut ja -takki, sekä myssy, merinotumput ja - sukat Lisäks laitan viltin varoiks mukaan jos tarvii.
 
Hei!
Tulin poksumaan,eli 32 viikkoa poks poks!Niin se vaan aika menee.Kirjoitin päivällä pitkät pätkät,mutta se hävisi johonkin.
Patjastaoli puhetta.Taidan minäkin ostaa uuden sitten kolmen vauvan jälkeen,vaikka en ole ennen tuosta riskistä kuullutkaan.Se on kyllä ihan loogista,että liian pehmeä ei ole hyvä.

Sallamarianjuttuun tuosta puuskutuksesta oppitunneilla samastuin minäkin.Siinä vaiheessa itsekin jo mietin,että oikeasti mitä järkeä sinnitellä kipujen kanssa töissä.Nyt on sitten eka saikkuviikko,ja on näköjään hyviä ja vähän huonompia päiviä.Hyvinä touhuan ja huonoina lepäilen.Lapset vielä ensi kuun hoidossa,sitten alkaa odotettu loma.<3

Kivunlievitys.Aiemmin kerroinkin,että toivoisin taas spinaalia lähinnä ponnistusvaihetta ajatellen.Toivoisin taas voivani liikkua siihen asti kun mahdollista.Ekassa oli epiduraali,joka sitoi sänkyyn,mutta ei auttanut.

Tsemppiä Oxalis,Minttumaari ja muut,jotka asuntoasioiden kanssa kamppailette.Laiha lohtu sanoa,mutta kyllä kaikki järjestyy.<3Itse asuimme nuorimman synnyttyä muutaman viikon muuttolaatikoiden keskellä pienessä raksa-ajan rivarissa,mutta ah sitä tunnetta,kun viimein pääsi muuttamaan!

Papumammallajännää siellä.Onko limatulppaa tullut lisää?Hui kuinka jännittävää!

Mea ja tyttönen 32+0
 
  • Tykkää
Reactions: papumamma
Kotiutumisvaatteet oli esikoisella joka siis toukokuussa myös syntynyt niin vanuhaalari ja alla unihaalari vain.Nyt ajattelin laittaa alusbodyn,potkupuvun ja fleecehaalarin sekä tietty hanskat,hatut yms..Tai sitten sisävaatteet ja kaukaloon lämpöpussi.Meillä kevät/kesä/syksy malli niin ei niin kuumakaan ole. Tytöllä toimi ihan hyvin ainakin joka on muuten myös kevään lapsi :kieh:
Minttumaari, mä ainakin oon tosi herkillä ollut nyt viikon pari..Kiukkua,itkua ja ahdistusta ja sitten kuin taikaiskusta ihan normaali olo :D
Menkkamaiset kivut vaivaa vieläkin jonkin verran,yön aikana meni suurimmaks osaks ohi mutta oksetti ihan älyttömästi :x
Avantasia ja viikari 31+3
 
oxalis: Voin niiiiin hyvin samaistua talo-ongelmiisi! Omiani olen murehtinut, itkenyt ja stessanut. Eli meillä on talon rakentaminen kesken. Muutettiin puoli vuotta sitten anoppilaan ja tarkoitus oli, että oma koti olis valmis ennen vauvan syntymää. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että vauva ehtii syntyä ennen kuin talo valmistuu. Ja mä niin kovasti haluaisin uuteen OMAAN kotiin ennen sitä!!! Mut rakentaminen sujuu aivan liian hitaasti ja tulee aivan liikaa takapakkia. Ja mikäs miehen ollessa: hän viihtyy vanhemmillaan, ei stressaa muutosta ennen vauvan syntymää, ihmettelee et onks muka nyt niin kamalaa asua anoppilassa ja pistää kaikki mut stressit, itkut ja harmitukset raskaushormonien piikkiin. Mun ei huvittais alkaa laittaan vauvalle kotia tänne anoppilaan kun edelleen haaveilen et kuitenkin ehittäis saada koti valmiiksi ennen kuin vauva syntyy. Mut jossain vaiheessa se on varmaan pakko valmistautua vauvan tuloon tänne. Ihan epistä! Niin ja kaikki vauvakamat on laatikoissa pakattuina siellä sun täällä teillä tietämättömillä. Tässä harmissa ei oo kyllä tullut ajatustakaan uhrattua sairaalakassille, pinnasängylle, imetyskorille tai kotiintulovaatteille. Ja ne on sellasia asioita, joita olis ihana pohtia, haaveilla ja valmistella, jos muut asiat vaan olis järjestyksessä.

Että semmosta valitusta täältä. Vauvalla kait kaikki hyvin, jollei stressaantunut äiti ole vaaraksi. Mut sressaamatta oleminen ei vaan oo niin helppoo.

Jaahas, toivottavasti teillä muilla mukavampi päivä! Hyvät yöt!
 
Huoh eilen sitten pesin kaikki vauvan vaatteet ja aloin katsoo sairaalakassia valmiiksi. Muutama kivuliaan oloinen supistus ja yöllä pari. Mutta mutta tänään olo et elämän kunnossa ei supistuksen supistusta, eikä limatulppaa. Luulempa ettei tämä vielä mihinkään käynnisty. Mutta parissa viikossa? Ehkä?

nenäverenvuotoja ei täälä, mut kans niistäessä tulee veri paakkuja. Limakalvot muutenkin kuivat esim "alakerrassa" mut mitä sille vois tehdä. Bepanthenia koitin mut ei liian psksun oloista...

kotiutumisvaatteet itse laitoin pitkähihasen bodyn, puoli potkuhousut, neulehaalari, tumput (alu ja villa) , villasukat, myssyt. Lisäksi viltin ajattelin kaukaloon. Meillä tosin laskettu aika jo 30.4 niin veikkaan ettei vielä helteet tuolloin ainakaan ole. Ja tosin jos lämmin niin voi tuon viltin tai neulehaslarin villasukat jättää pois.

onko teillä joilla sf mitta alakäyrillä puhuttu et vauvan kokoa tarkastettais?

papumamma ja pähkinä 34+1
 
Tervehdys taasen :)

Nyt on pakko kysyä erinäisistä oireista, että onko muilla tälläistä tässä vaiheessa?

Vauva painaa virtsaputkea eli tuntuu välillä samalta, kuin kahdessa edellisessä synnytyksessä siinä ponnistusvaiheen tienoilla, jolloin vauvan pää on inhottavasti painanut virtsaputkea. Tyyppi heiluu jo pää-alaspäin, meni mielestäni siihen asentoon viikko sitten, kun kärsin ihan karseista suppareista. Mutta neuvolassa ei puhuttu mitään kiinnittymisestä. Toisaaltaan tää vaiva on oikeastaan aölkanut vasta tänään. Kaiken lisäksi musta tuntuu, että tunnen pään tuolla alhaalla :eek:

Poltot selässä ja mahassa samaan aikaan mä en ole ihan satavarma, että onko nää kuitenkaan supistuksia. Mutta mahaa alkaa särkemään ja menevät aaltomaisesti kyllä, kuten supparit, mutta maha ei välttämättä kovetu..ainakaan kokonaan. Tulee jopa huono-olo kun iskee päälle. Ja saattaa tulla esim 4 tälläistä polttavaa kipukohtausta 20min sisään, jonka jälkeen loppuvat.

Mulla oli neljännen lapsen kanssa ennakoivia supistuksia paljon ja kävin jopa naikkarilla lepäilemässä yhden yön ja sain lääkettä, joka lpetti supistukset. Supparit eivät kuitenkaan tehneet mitään, vaikka olivat kipeitäkin. Mutta tämmöistä polttavaa tunnetta mulal ei ole ollut yhdessäkään synnytyksessä tai raskaudessa.

Joosukka ja minimuru 31+2
 
iltaa =)

kotiutumis vaatteista, puolipotkarit ja pitkähiaanen body, fleecehaalari, villikset ja tumput ja lakki.. niillä mennään autos kumminki pääasias meen.. ja ehkäpä tuolloin toukokuun alussa ei tule enää taka talvi :D(toivottavasti) ja kävelymatkat pihalla yhteensä n. 50 metriä.

Lokakuinen on kyl kurja tilanne sulla ja ymmärrän täysin tuntees! en kyllä haluais olla viimeisiä hetkiä ennen synnytystä tai synnytyksen jälkeen ensimmäisiä hetkiä anoppilas ku sen enempää omien vanhempienkaan luona. kyllä saa tulla "hormooni" kiukkuja ihan rauhassa tuos tilantees :hug: ja juurikin tuo että vauvan tavarat saisi laittaa omille paikoille ja tietysti teidän muidenkin omat tavarat. stressaaminen ei ole hyväksi joo mutta kuka tahansa tuos tilantees ressais. mä varmaan menisin ja rupeisin itte touhuamaan ja riehumaan siellä raksalla että mikä on ku ei homma toimi :LOL:

jotenkin ihan järkky tunne kun tietää ett äpitäisi yrittää nukkua viime yön yhteensä 3 tunnin ja päivällä reiplun tunnin unien jälkeen ku ensi yö tuskin sen helpompi on mutta kun ei niin ei muka väsytä :/ Katsoin äsken katsomosta tuon tän päivän pieniä ihmeitä jakson ja olipas kaksi niin erillaista synnytystä :) mutta ihanan levollisia vaikka aika raju oli tällä mormoni perheellä kun oli altaan avulla tunnissa auennut 2 sentistä 9senttiin :O ja sitten tämä nuori pari joka joutui lopulta pihtisynnytykseen sai aivan mielettömän kokoosen poijan järkäleen :O kannattaa katsoa jos vaan on aikaa =) kätilöt oli kumpikin aivan ihania tavallaansa mutta jotenkin itselleni valitsisin sen rauhallisemman. mulla menis varmaan hermo sen piipittäjän kanssa :LOL:

noh mutta huomen päivä uusi =)

hyviä vointeja kaikista kivuista ja resseistä ja huolista huolimatta, pian on jo huhtikuu ja sit on jo toukokuu eli meidän kuu =)

Saspa ja Tirriäinen 33+0 (vielä hetken :D )

lisäys; mittasin muuten tänään kun löysin vaatturin mitan niin vatsan ympärys mitan n. navan kohdalta ja hurjat 110cm oli :x ja nyt vasta rupeaa vauva keräämään massaa ympärille ja hieman pituutta :O
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys taasen :)

Nyt on pakko kysyä erinäisistä oireista, että onko muilla tälläistä tässä vaiheessa?

Vauva painaa virtsaputkea eli tuntuu välillä samalta, kuin kahdessa edellisessä synnytyksessä siinä ponnistusvaiheen tienoilla, jolloin vauvan pää on inhottavasti painanut virtsaputkea. Tyyppi heiluu jo pää-alaspäin, meni mielestäni siihen asentoon viikko sitten, kun kärsin ihan karseista suppareista. Mutta neuvolassa ei puhuttu mitään kiinnittymisestä. Toisaaltaan tää vaiva on oikeastaan aölkanut vasta tänään. Kaiken lisäksi musta tuntuu, että tunnen pään tuolla alhaalla :eek:

Poltot selässä ja mahassa samaan aikaan mä en ole ihan satavarma, että onko nää kuitenkaan supistuksia. Mutta mahaa alkaa särkemään ja menevät aaltomaisesti kyllä, kuten supparit, mutta maha ei välttämättä kovetu..ainakaan kokonaan. Tulee jopa huono-olo kun iskee päälle. Ja saattaa tulla esim 4 tälläistä polttavaa kipukohtausta 20min sisään, jonka jälkeen loppuvat.

Mulla oli neljännen lapsen kanssa ennakoivia supistuksia paljon ja kävin jopa naikkarilla lepäilemässä yhden yön ja sain lääkettä, joka lpetti supistukset. Supparit eivät kuitenkaan tehneet mitään, vaikka olivat kipeitäkin. Mutta tämmöistä polttavaa tunnetta mulal ei ole ollut yhdessäkään synnytyksessä tai raskaudessa.

Joosukka ja minimuru 31+2
kuullostais kyllä kovasti ennakoiville nuo sun kuvailemat oireet.. ootko kokeillut ottaa särkylääkettä noihin että tasaantuuko nuo supistukset? mulle sano viimeks omalla nla käynnillä että jos tunnissa tulee 3 tai enemmän niin pitäis mennä näytille.. elä nyt kovin kauaa katsele kotona että kuinka käy :S

ja tuosta vauvan painamisesta, mulla ainakin painaa, tänään varsinkin olen rampannut vessassa useammin kuin keskustorin yleises vessas on kävijöitä :D ja tulee vaan vähän pissaa kerralla.. kun taas nousee ylös ja kävelee niin tuntuu että jalka tai käsi tulee ihan just pihalle tuolta kohdunsuulta vilkuttamaan :S
 
Joosukka ihan supistuksilta kuulostaa. Itsellä samanlaisia ja aluksi hämäs se et koko vatsa ei kovettunu. Mut sitten huomasin et kohtu menee niin pieneen sumppuun tuolloin et ylävatsa ei kovetu eikä nuo vatsa ääri sivutkaan. Nyt kin päällä yks. Kannattaa lähteä näytille jos kovin usein tai putkäkestoisia. Mulla ei kestä kuin semmoisen 30sek, mut nyt alkanut kohdunsuuta pehmentää ja edistää, kun lähti osa limatulpastakin. Meinasivat täälä että 34 viikon ollessa täynnä eivät enään.

virtsaus ja vauvanpää. Täällä kans tuntuu et vessassa käydessä vauvanpää olis melkein ulkona, pari kertaa jo kokeillut ettei ole :LOL: Mullakin tuo vähän virtsaa ja pian joutuu menemään jo uudestaa ongelma. Itsellä toisaalta virtsarakon lievä laskeuma, kuulemma tavallista monisynnyttäjällä ja etenkin raskauden aikana. Luo vaan sellaista inhottavaa lisäpainetta tonne alapäähän.

mut oikeen ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!

papumamma 34+2
 
papumamma sf mitta alakäyrällä. Ei ole muuta kasvu arviota tulossa kun käsikopelolla mahan päältä meinaa jatkossakin testailla. Ja normi/keski kokoiseksi nyt lupaillut.

Tosin meillä on se ylimääräinen ultra vielä ens kuun lopulla, rakenne ultrassa kaikki ok. mutta taustojen takia haluaa vielä varmistaa. Jos siellä jotain löytyisi synnytyspaikaksi vaihtuisi helsinki :/ kuinkas sinnekkin sitten yhtäkkiä lähdettäisi.. huoh.
Noh ei mietitä sitä, ei siellä mitään poikkeavaa löydy ;)

Saspa noin 110cm täälläkin ympärys mitta.

kotiutumis vaatteita täälläkin pähkäilty. Kun tosiaan sää voi olla tuolloin vielä mitä vaan! Tosin autolla kuljetaan. Mutta en oikein luota että tuo mies sitten noita löytäisi :D Jos vasta sairaalasta käsin ilmottelisi mitä tuoda.
Oisko se puolipotkarit, pitkähihanen body ja kevyt nallekarva haalari tumput+tossut+mysst varmasti riittävä jos onkin kylmä ja sateinen keli..

Nenäverenvuotoja kummastellut täälläkin, ei tosin onneksi tule kun niistämisten yhteydessä. Ei sen enempää muttei tämäkään normaalia ole! Allergia lääkitystäkin kokeilin, josko tukkoisuus siitä johtuvaa. Mutta ei vaikutusta joten olkoot lääkkeet vielä. Kunnes koivun kukinta tosissaan alkaa :/

Ohhoh kai se olis mentävä viimeisen ompelutyön kimppuun ennen mammaloman alkua, enempää en enää ota!

mintssi ja rinsessa 33+1
 
Saspa "tuntuu että jalka tai käsi tulee ihan just pihalle tuolta kohdunsuulta vilkuttamaan" IHAN SAMALTA TUNTUU välillä täälläkin :D Tosin tämä on edelleen hyrrä.

Poikittain viihtyy enimmäkseen, mutta yöllä kääntyi hetkeksi pääalas päin. jännä tunne, kun maha tuntui hetke jopa "tyhjältä". Kiepsautti itsensä pois sivuilta painamasta ja alkoi takoa kylkiluita, mutta ei kauan kyllä siinä viihtynyt. Saa nähdä mitä neuvolassa tänään sanotaan.

Pieni sf-mitta Miehen kanssa puhuttiin, että jos neuvolassa on tänään vielä alakäyrillä tai vaikka alle ja neuvolasta eivät aio lähettää eteenpäin niin varataan sitten itse vielä ultra yksityiselle. Mutta jos on kasvanut paremmin käyrillä niin sitten ei, siis käyrien sisään on vielä mahtunut, mutta koko ajan tavallaan "alaspäin", tai sf-mitta ei nouse niin jyrkkää käyrää kuin pitäisi eli jos sama suunta jatkuu niin tänään mennään ihan alakäyrällä ja pari viikon päästä alle. Mutta täytyy neuvolatädin kanssa jutella, jos saisi vaikka julkiselle lähetteen niin ei tarttisi itse maksaa ;) Vatsanympärys 98cm eilen. Pieni on. jokut löysimmistä omista housuistakin menee vielä päälle, jos niissä on matala vyötärö. Toisaalta alkuraskaudessa olleet äippäfarkut alkaa jo kiristää.

Enää ei tekis mieli ostaa mitään äitiysvaatteita joten ihan viimeset viikot meen varmaan jossain miehen takissa ja housuissa :D

31+4 (mulla varmaan menee nää päivät aina vähän sekaisin, että älkää ihmetelkö, jos teksteissä heittää päivän tai pari nämä viikko merkkinnät :D )
 
Kiitos kaikilel vastanneille. Mä varmaankin soittelen tänään jo neuvolaan ja kysäsen, josko pääsisin gynelle aikaisemmin, kuin viikolla 36 :) Tiputin nyt olojen takia lukion viimeisen jaksosta kaksi kurssia pois ja keskityn tuohon toiseen kouluun. Niin helpottaa koulu stressikin, kun ei kahta eritutkintoa tarvi tässä viimeisillään suorittaa :) Ensi vuos on vielä hyvin aikaa, kun lukiostakin lusittu reippaasti yli puolet :)
 
No niin neuvolakuulumisia

sf-mitta 25-26cm eli alakäyrällä tai vähän yli
paino +220g/vk
hb 106 -> 119
tarjonta vinoittain rt
muuten(kin) kaikki ok

Seuraava kontrolli reilun viikon päästä, vielä ei lähettäny eteenpäin, mutta katotaan tota sf-mittaa vähän tarkemmin, että mihin suuntaan aikaa mennä. Vauva kuulemma tuntuu kuitenkin ihan hyvän kokoiselta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Saspa myötätunnosta! Ite oon kyllä tosi paljon raksalla tehnytkin hommia just sen takii et kämppä valmistuis. Mut nyt on mua alettu toppuutteleen ja toki itekin nyt mietin et vauvaakin pitää ajatella. Mut mies joka vastuussa rakentamisesta saa kyllä kuulla kotona valitusta ja patistelua senkin eestä.

Oon nyt kuitenkin varuiksi jo alkanut pesemään vauvan vaatteita. Kait se on jotenkin valmistauduttava vauvan tuloon, jos se tuleekin etuajassa. Oon varmaan harvoja jotka toivois, et syntyis vaiks pari viikkoa myöhässä. Ihan siis vaan sen takii, et ois tsäänssit et koti ois valmis...

Mut siis vaatteiden pesusta: Ootteko pessy kaikki äitiyspakkauksen tekstiilit eli esim. toppapuvun ja makuupussinkin? Tai ootteko mahdollisesti jotain muuta sieltä jättäneet pesemättä? Tässä pohdiskelen siis juuri, et toppahaalari ja makuupussi säilyttäis lämpönsä paremmin, jos ei turhaa pesis, mut onko muutoin ne parempi kuitenkin pestä?
 
Pakkauksen vaatteista en ole pessyt mitään :) nostin tuohon hyllylle vain pinon jatkoiksi, muut kyllä pesin jotka on olleet säilytyksessä ja ihan muun pyykin seassa. Ja sit isommat tulevat vaatteet oman koon pahvi laatikoihi että ei tartte ku ottaa esille kun tarvitaan.
Lokakuinen, ole hyvä vain. Tämä palsta on kyllä siitä ihana että saa tsempata ja myös saa vertaistukea itse kun ei nuo kaverit aina jaksa kuunnella eikä niitä aina viitti kuormittaa omilla jutuilla <3
 
Täällä toinen jolla limatulppa havaittu :-S tai osia siitä.! Kävin illan suussa kaupassa ja sen jälkeen on ollut supistuksia vaan ei tuntuvia :-( äsken kävin vessassa ja jäi paperiin aavistuksen ruskeaa valko vuotoa jossa klönttejä :-o anteeksi näin tarkka selostus mutta meni muuten loputkin unet juuri!
 
äitiyspakkauksen vaatteissa suositellaan kaikille tekstiileille 60 asteen pesua (jos tuotteessa ei muuta mainita) ja niinpä olen pessyt kohta kaikki. :) olen ollut vähän varovainen, että jos ne päästävät väriä ja pessyt erikseen, mutta tähän mennessä ei ole mistään päässyt yhtään väriä. Puhtailtahan ne vaikutti, mutta pesen varmaan jatkossakin vauvan vaatteet ennen käyttöönottoa. makuupussi ja vanuhaalarit vielä pesemättä, kun jäin miettimään lokakuisen kysymystä :)

Aika jännittävää saspa! Limatulpasta synnytykseen voi olla aikaa vähän tai vielä viikkoja, mutta varmaan herkistää jo odottelemaan h-hetkeä :) Täällä ei supistuksia, edes harjoitussupistuksia eikä mitään muitakaan merkkejä vielä ole.

31+3
 
Heipsan!

Täällähän on paljon limatulpan bonganneita, itseltä sitä tullut jo nyt paloja ja esikoisestakin hirmu aikaisin, silti raskaus meni 10pv yliaikaiseksi. Siispä infoon vaan, että jos tulee osasia niin siitä ei oo mitään haittaa, limatulppa uusiutuu. Mut jos kerralla lähtee koko klöntti ni sit varmaan tilanne eri, mut paloista, melko runsaastakin määrästä, ei tarvitse vielä olla huolissaan.

Harkkasuppareita tulee päivittäin, välillä keilapallo haarusvälissä -fiiliksiä ja alavatsakipuja, mut silti kun lueskelen päiväkirjaa esikoisen ajoilta, en jaksa uskoa kovinkaan aikaiseen syntymään näillä oireilla. Oma fiilis on, että laskettuun aikaan mennään tai varmaan ylikin :)

Kohdusta välillä kuuluu hassua napsuntaa. Syytä en tiedä. Toisaalla foorumilla puhuttiin, että lapsen nivelet napsuu, toisaalla puhuttiin kohdun kalvojen paukkumisesta. En sitten tiedä, mut välillä useamman kerran päivässä napsuilee, yleensä juuri samaan aikaan kun tää masutyyppikin liikuskelee.

Meillä esikoisella ilmeisesti vauvarokko ja hirveetä kuumeilua :/
 
Äp-pakkauksen vaatteiden pesu Oon aina mielestäni essyt kaikki, mutta en ole varma talvipuvusta, että olenko sen pessyt.

Limatulpasta jos se lähtee irtoilemaan, niin kannattaa olla hieman varuillaan ja tarkkailla,e ttei lapsivettä lorahtalele tai jos alkaa supistella, niin aika herkästi soitella synnärille ja kysellä toimintaohjeita. Limatulppa voi uusiutua, mutta se voi myös olla uusiutumatta ja käynnistää synnytyksen. Mulla on neljästä lapsesta kolmella alkanut synnytys limatulpan irtoamisella. Ensin supparit on olleet hentoja, mutta ovat tuntien sisällä lähteneet voimistumaan.

Lokakuinen kannattaa pestä ne vaatteet. Voithan pakata osan laatikoihin valmiiksi muuttoa varten. Muuton seassa on ikävää alkaa pesemään vaatteitakin aj pyörittää vauva-arkea. Ja vauva voi aluksi nukkua äp-pakkauksessa :) Siinä on patja ja lakanat vaan siihen. Niin meidän neljäs lapsi teki ensimmäiset kuukaudet, eli nukkui äippäpakkauksessa, joka oli verhoiltu. Pinnasänky tuntui niin hurjan isolta, joten nukutettioin alkuun laatikossa joka oli pinniksessä.

(.) Ihanan levännyt olo! Mies oli rilluttelemassa yli 100km päässä ja sain tpuhuilla täällä kotona ihan rauhassa (meillä on huonejärjestelyt viellä hieman vaiheessa) ja kokko sängyn yöksi itselleni. MEnin jo yhdeksältä nukkumaan, kun kuopussimahti ja isommat muksut jäi 18-v siskonsa valvonnassa pitämään Harry Potter maratonia :) Vaikka heräsinkin yöllä 2h välein vessaan, niin tuntuu kuin olisi nukkunut paremmin kuin moniin kuukausiin.

Joosukka ja Minimuru 31+4
 
Kyllähän pistää miettimään kun kaikki edelliset on ylittänyt lasketun ajan eikä ole ilman käynnistystä tullut pihalle, että kuinka nyt sitten jo.olen 3 asti valvonut supistuksia kuunnellen. Otin taas yhden 500g parasetan 2 maissa ja mietin jo että kenelle soitan lapsen vahti keikkaa jos ei pian lopu. Ja kaikki yhden prisma keikan jälkeen. Toivoisin että edes vielä viikon pysyisi yksiössä mutta kaksikin sopisi ;-)
Nyt on hikka vauvalla ja toivottavasti ei käynnistä supistuksia uudestaan. Yöllä mietin tuossa että kun limatulppa on osin irronnut niid paljonkoha paikat auki :-o Kun Se vielä toissa viikolla oli ultrassa 5senttiä kiinni??

Lisäystä: Taidan sitä sairaala kassia ruveta tänään laittamaan :-S
 
Viimeksi muokattu:
Saspa, hui! Mulla esikoisen synnytys käynnistyi kun kävelin ikeassa... tosin siis sitten esteltiin, paikat oli sormelle auki ja kanavaa 1,5cm jäljellä kun seuraavana päivänä lähdin supistusten takia synnärille. 2 viikkoa ennen sitä oli paikat vielä kiinni.

Täällä en esikoisesta limatulppaa edes huomannut, vettä kyllä tuli. Joskus se voi lähteä niin huomaamattakin, ettei edes tajua.

Nyt taas oon niin varma, että mennään 2 viikkkoa yli, koska ei ole mitään merkkejä havaittavissa, että tämä aikoisi tulla ikinä pois mahasta. Supistuksia saa aikaan, jos imuroi koko talon tai menee reippaan lenkin koiran kanssa, mutta siis ihan 2-3 ja laantuvat heti kun ei tee enää mitään rasittavaa.

Muuten, oletteko muut tajunneet kokeilla tukipohjallisia kenkiin? Ostin prismasta ja auttavat älyttömästi! Muutoin jos seisoskelee ulkona tai kävelee pidempään alkaa lantiota ja takareisiä särkeä, mutta jos on noi pohjalliset kengissä niin jaksaa pidempään eikä särkyjä tule.

Vaatteiden pesu Pesin kaikki esikoiselle ja nyt sitten myös pahvilaatikoista säilössä olleet pesin koot 50-68, 50-60 on hoitopöydän laatikossa ja loput sitten uudestaan pahvilaatikossa odottamassa, ei tartte kuin siitä napata. Uudet vaatteet yleensäkin "käyttöönottopesen", isommalle lapselle en enää sellaisia, jotka ei tuu ihoa vasten, kuten toppahaalaria tms. Vauvalle pesin nekin, ensimmäisen pesun yleensä pesen jollain hellävaraisemmalla ohjelmassa, kun eivät sillain varsinaisesti ole likaisia - mutta ettei sitten vauvaa vasten tule mitään mahdollisesti uusissa vaatteissa olevia kemikaaleja tai jos päästää väriä niin päästää mieluummin sitten koneeseen kuin vauvan iholle.

31+5
 
Viimeksi muokattu:
Mie olen 2 päivänä kirjottanu tänne pitkän stoorin ja ku painan lähetä niin netti tilttaa PRKL!!!!
En ees ennään muista mitä kaikkea piti kirjottaa....
Noh maanantaina on viiminen päivä töitä ja torstaina eka äippispäivä. Äippäraha päätöski tuli ja olin vähän pettyny mutta pakko sillä on sinnitellä ku ei muutakaan saa...
Supistuksia on "tasasen tappavaan tahtiin" koko päivän mutta enimmäkseen ei kipeitä, rasituksesta tai nukkuessa yleensä tulee niitä kipeitä...

Vaikka limatulppa tuleeki niin ei se tarkota että paikat ois auki tai mitään muutoksia missään mutta voi ollakki :D

Minusta tuntuu että minun lapsiveen määrä on vähentyny koska tunnen vattan läpi lapsen paljon paremmin tai sitten se vain on kasvanu :D

Ens tiistaina ois seuraava neuvola ja sitä seuraavalla viikolla ultra kontrolli äippäpolilla...

ja kun 2 edellistä on käynnistettyjä (41+2 ja 40+2) niin en miekään jaksa uskoa että tämä ulos käsittäis tulla ilman käynnistystä... vaikka tytöistä ei kyllä koskaan ollu ees harkkasuppareita ja tästä niitä on ollu jo 4 vkoa...

Ja voiku saiski nukkua joskus ees 7 tuntia putkeen niin osin varmaan ku eri ihminen... toivossa on hyvä elää...

33+6
 
Wasabi, mulla myös sitä napsuntaa kuuluu masusta joskus. Aikaisemmissa raskauksissa en muista mitään sellaista. Olenkin miettinyt, että mitähän ihmettä se on.

Minä pesen kaikki vauvan vaatteet ennen käyttöä, koska tehtailla kankaisiin lisätään kaikenlaisia käsittelyaineita. Ja muutenkin tuntuu paremmalta pestä vaatteet ja muut tekstiilit ennen käyttämistä. Jaahas, pitäisikin lähteä käymään kaupungilla (jos pystyy vähän aikaa taapertamaan ilman supistusten sarjaa) ja ostaa jotain kivaa vauvalle, ehkä pieni viltti tai jotain vaatteita. =)

Mukavaa lauantaita!

Juliana ja vaaveli 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Soitin salille ja kerroin tilanteeni. Neuvot oli kuta kuinkin näin. Litra nestettä tunnin sisään juoden. Rauhallisesti ottaa koko päivän ja mikäli tuntuu tai tulee vuotoja tms niin näytille :) kysyin sitten että kuinka kauan estetään niin 35 viikolle yritetään.

Soitin valmius tilaan vähän vahtia jos sattuu että pitää näytille.
 

Yhteistyössä