Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

Pahoinvointi Rannekeiden kanssa sujuu, nyt jo hieman pidempiä pätkiä voi olla ilmankin, mutta sieltä se kammottava olo hiipii pikkuhiljaa kuitenkin. Ja siis erilaisia oireita voi tosiaan olla, ykkösestä pahoinvointi alkoi vasta 9+ viiikolla, kaverilla ei kuulemma ollut ollenkaan. Toisaalta just välillä heitän nää rannekeet jonnekin nurkkaan, kiukuttaa kun pitää niitä pitää eikä olo ole hyvä ilman, mutta toisaalta välillä on kai hyvä testata, että se "hyvä olo" onkin vain valheellista ja kyllä raskausoireet on vielä tallella. Tänään on vain väsyttänyt törkeesti ja ei oikein meinaa ruoka maistua.

Papumamma, ihan kuin minun tekstiäni. Täälläkin vuodettiin verta kaksi päivää aika hurjiakin määriä ja käytiin päivystyksessä eilen aamulla. Olin jo toivoni menettänyt kokonaan eikä lääkärikään kuvauksieni jälkeen toiveikkaalta kuulostanut ja ennen ultraa jo kyseli, että kuulostaa keskenmenolta, kai olet valmistautunut huonoihin uutisiin... Noh, sielläpä tuo pikkupapunen hengaili ja syke löytyi. Nyt vieläkin pelko ahterissa melko suuri ja turhaa rasitusta pyrin välttämään, mutta kyllä säikäytti. Vuoto on nyt ollut poissa täysin eilisestä aamusta alkaen ja toivon, että tulee pysymäänkin poissa ja saataisiin pieni nyytti maailmaan ensi vuonna <3

Wasabi ja tyyppi tyyppinen 9+3

• Tykkää
Reactions: papumamma
On vaan niin pelko persiissä ettei kaikki oo ok :( kävin viime vkolla ultrassa ja kaikki ok, paitsi asukki tosi pieni ,yli kaks vkoa muuttui la. Vaikka viimeiset menkat ollut 3.8 ja ovis 17.8 niin silti vastas vkoja 6+1. Viime vkon ke oli ultra. Ja tänään on tullut housuihin vähän rusehtavaa vuotoa :( selkä sairaan kipeä. Mitä teen? Aamulla soitanko neuvolaan? Edellisissä raskauksissa ei oo ollu vuotoja yhtään. Nyt pelottaa.

bansku, soita ihmeessä huomenna nlaan ja yritä päästä ultraan, niin ei tarvitse epätietoisuudessa elää -ja varmasti kannattaa sitä ultraa ihan oikeasti vaatia, jos eivät tunnu yhteistyöhaluisilta. Eihän sille km:lle mitään voi varhaisessa vaiheessa, se tulee, jos on tullakseen, mutta ainakin itsestäni pahinta on epävarmuus. Pidän peukkuja, et kaikki olis sulla kuitenkin ok -serkulleni ei lääkäri aikoinaan antanut vu:ssa mitään toivoa, kun papu oli niin paljon pienempi kuin piti ja nyt tuo papu on terve 4-vuotias.

• Tykkää
Reactions: Maikkki
bansku minusta ei kuulosta hätäiltävältä, mutta tietysti omalle mielenrauhalle aina parempi, että soitat neuvolaan ja vaadit ultran. Meidän esikoisen la siirty noin 2 viikkoa aikoinaan ja minä en sitä voi vieläkään uskoa, koska a) olisin muka aloittanut raskaustestit hedelmöityspäivänä, vaikka olin silloin jo täysin varma, että oon raskaana ja vihoittelin niille testeille, että varmaan näytätte sen plussan :D b) ei puuhailtu niin, että se ois mahdollista, jollei miekkosella oo viikon kestäviä supersimppoja.... mutta niin se vain oli. Lääkäri sanoi, että "no on vaan sitten kiinnittinyt myöhemmin" eli kai siinäkin voi mennä yllättäviä aikoja ?

Hmm. Mulla ei ole ollut noita pahoinvointeja kyllä juurikaan,ei ollut esikoisen aikanakaan,hieman kuvotusta parina päivänä mutta sekin mennyt ohi jo,ja taaaaaaas tuli mieleen jotta oonko raskaana enää kun sekin oire loppui :0 Mutta niin kipeät tissit kyllä muistuttaa siitä,että eiköhän tässä olla :) Onko teilä muilla hirveetä janon tunnetta vähän väliä?? Mula kun tuntuu että välillä janottaa niin jottei mikään meinaa riittää..

Hiulu itseasiassa miehen siittiöt voi elellä sellaiset 5vrk naisen elimistössä :) Ja alkio voi arpoa paikkaansa kohdussa jonkusen tovin. Noita myöhhemmin kiinnittymisiä on tullut eteen, kun on tehty hedelmöittymishoitoja/alkion siirtoja ja la ei sitten täsmää sen siirron kanssa vaikka "helmöittymisajankohta" tiedetään tarkalleen. Eli mahdollista on :)

• Tykkää
Reactions: Maikkki
Jep, hyvinkin voi siittiöt elellä sen viisikin päivää :) Meillä tämä lapsi on saanut alkunsa juurikin 4-6 päivää "vanhoista" siittiöistä.. Tiedän tämän tarkkaan siitä, että miehen työmatkojen ym. takia meillä heiluteltiin peittoja tasan KERRAN viimeisen kierron aikana ja se ei ollut lähelläkään ovis-päivää (tein lukuisia ovistestejä, myös digitaalisia, ja ne näyttivät ovisplussaa vasta 4 -5 päivää sen JÄLKEEN, kun oltiin peittoja heiluteltu).. Olinkin ihan varma, ettei mitään toivoa raskautumisesta ollut, mutta toisin kävi :D

Ja esikoinen sai myös alkunsa vähintään 3-4 päivää "vanhoista" siittiöistä ja sillon mulle sanottiin, että "varmasti tyttö tulossa", koska tyttösiittiöthän tunnetusti ovat sitkeämpiä eli elävät pidempään (tämä siis ihan faktaa ei mitään "uskomustietoa" ;) ) ja tyttöhän sieltä tuli.. Joten kait se on sitten tyttö tälläkin kertaa, kun siittiö on elänyt vieläkin pidempään ;)

• Tykkää
Reactions: Joosukka
Meillä tuli esikoisesta poika, simppojen ois pitänyt elellä 7-8vrk. Taikka sitten tosiaan vaikka 5vrk ja alkio etsi kiinnittymis kohtaa jonkin aikaa. :) Sekin oli jännä, että ihan alusta asti silloin jotenkin tiesin, että poika on. Lopulta tosin syntyi keskosena ja isona viikoihin nähden, että tiedä häntä sitten oliko kuitenkaan niin paljon pienenpi alunperinkään...

8+0 POKS

Neuvolakorttiin merkityt la:n mukaan 10+0 :flower:

Aamun ehdin aloittaa miettimällä, että onkohan koko saikku turhaa, kunnes aamurutiinini mahahappojen kanssa taas alkoikin kahden päivän tauon jälkeen. Yäk. En himmaile turhaan, kait siitäkin nyt tuli jotenkin kierosti parempi mieli, kun en olekaan lusmu...

Mahdollisimman hyvävointista viikkoa kaikille =)

Wasabi toivottavasti sielläkin kaikki on ja pysyy hyvin. Onhan se nyt semmoista odottelua ja epätietoisuutta että tapahtuuko tässä nyt jotain. Itselläni hiukan sellaista rusehtavaa vuotoa oli eilen mutta sekin loppui. Ylihuomenna neuvola jospa nyt sinne odottelis.

bansku77 Toivottavasti kaikki hyvin.

Onpas monella stressaava tilanne :/ itsellekin kyllä hiipii välillä mieleen että jos tuolla ei olekaan mitään vauvaa tulossa..Huomenna eka neuvola ja toivoisin että kokeiltaisiin sydänääniä saada kuuluviin:) pitäis vaan ottaa tenavat mukaan niin tuskin siitä mitään tulee :kieh:
Avantasia ja nömpiäinen *poks* rv9+0

kaikille iso:hug:joille sattunut jotain ikävää,miksei voi mennä et kaikki oisi hyvin mut ei ja aina säikäyttää kuten itellä holahti veret pari viikkoa sitten mut se loppui kuin seinään ja tottakai sitä hysteerisenä mietti et mitäs nyt mut onneksi oli alkuraskauden ultra niin ei tarvinnu huolehtia montaa viikkoa toiseen ultraan joka onkin vasta 3 viikon päästä ja neuvola väli onkin 6 viikkoa: /ja suosittelen kaikille joilla jokin epäillyttää vähänkin niin vaatikaa vain ultraa....miten oisko kenelläkään tietoa vesirokosta:(miten vaikuttaa sikiöön jos perheessä lapsi vesirokkoa sairastaa ja ite sairastanu lapsena?

Tsemppiä ihan hirmusesti kaikille ja :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille!

Olin viikonlopun reissussa, enkä ehtinyt täältä lueskella kuulumisia ja nyt olikin tullut yllättävän paljon uutisia. Mulle ennustettiin viikonloppuna korteista ja taisi osua aika hyvin kaikki ennustukset omalle kohdalle. Tosin nyt jäi vähän huolettamaan kun mulle ennustettiin ongelmia lasten saannissa. Se tosin voi olla ihan joku pikkunen juttu, mutta pieni pelko perseessä silti, että pysyykö matkalainen hengissä ja mukana loppuun asti.
Toivon vaan, että kaikki menee hyvin. Viikon päästä ultra, eikä millään malta odottaa.
Heku & Nökö 11+0 POKS

sannuliina, vesirokon pitäis olla vaaraton, jos olet sen jo itse sairastanut, mut tietty kannattaa tarkistaa nlasta. Mulla on kuitenkin sellanen mielikuva, et jos rokon sairastaa ekaks lievänä, niin se mokoma voi uusia. Mun pitää vältellä vesirokkoa, koska ei ole satavarmaa, et oisin sen sairastanut, vaikka on kokeet otettu. Vanhemmilla lapsilla kuitenkin rokotukset sitä vastaan, joten toivon, et kiertää meidät kaukaa. Käsittääkseni vesirokko voi silloin olla vaarallinen, jos äiti sairastaa sen odotusaikana, mut tää siis perustuu siihen, mitä mulle nlassa sanottiin.

Ollakovai..? ja 9+0 Poks(jee)

Tänää ensimmäinen työpäivä saikun jälkeen. Olo oli aamu todella hyvä ei pahaa oloa/kuvotustakaan, mutta sitten alko aamupäiväst semmonen paha olo että oli pakko töistä lähtee pois :( taasko sitä saikkua pitää hakee? Viel en oo pomolle edes sanonnut raskaudesta kun en mielellään sanois kellekkää kun aikasessa on vasta.

Olisko jollakin vinkkejä millaisen talvitakin voisi ostaa? En yhtään vielä osaa arvioida miten isoksi maha talvella ehtii kasvaa ennen kevättä :p Olisi kätevä sellainen takki jota voisi jollain tapaa säätää... Tietäiskö joku hyvää?

TeaPot & The Masu 9+1

Yhteistyössä