Toukomasujen -07 huhtikuu

Peppikö se kyseli käynnistyksistä?

Mulla on käynnistetty suurinosa synnytyksistä :/ .
1. lähti omilla mutta lopahti ja laitettiin tippa 40+6
2. omilla 41+6
3. Käynnistys 42
4. Käynnistys maanittelujen jälkeen 39+6
5. Omilla 40+6
6. Käynnistys 41+5 ei onnistunut ja seuraavana päivänä lähti omilla

Suurinosa on syntynyt lasketunajan jälkeen :/ . <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 16:07 HissunMyy kirjoitti:
Peppikö se kyseli käynnistyksistä?

Mulla on käynnistetty suurinosa synnytyksistä :/ .
1. lähti omilla mutta lopahti ja laitettiin tippa 40+6
2. omilla 41+6
3. Käynnistys 42
4. Käynnistys maanittelujen jälkeen 39+6
5. Omilla 40+6
6. Käynnistys 41+5

Suurinosa on syntynyt lasketunajan jälkeen :/ .
On nuita käynnistyksiä sullakin sit takana. Onko susta käynnistetty ollut kivuliaampi kuin itsekseen lähtenyt? Mulla oli toisesta aivan mielettömän tuskainen 36h kestänyt supistelu ilman mitään tulosta, oli kuulema käynnistyssupistuksia ja kun ne on loppu sitten vasta alkaa oikea synnytys!!! Onneksi sanoivat sen vasta jälestäpäin.... Ekasta ei ihan niin kauan kestänyt, vain 12h!! ARGH... mä niin haluaisin et tämä käynnitys itse!!
 
lumikko
Heippa kaikille!

Täällä yksi onnellinen äiti. Meidän prinsessa syntyi 14.4.07 kello 11.17. En ole päässyt aiemmin ilmoittamaan ilouutista, koska kone on vielä edelleen täällä vanhassa kodissa. Nyt otin iltavapaata vähän ja tulin kirjoittelemaan.

Onnea myös muille äideille!

Kirjoitan toisella kertaa koko synnytystarinan. Päästiin viime keskiviikkona kotiin, vauva voi hyvin ja samoin äiti. Mahavaivoja pikkuisella vaan on, välillä valvottaa meitä koko yön, välillä nukkuu.

lumikko
 
Liikuttavaa ajatella, että huomenna meillä on vauva! =)
Huomenna on suunniteltu sektio ja tänään on vauva ollut koko ajan mielessä... aiemminkin toki, mutta nyt niin konkreettisesti.
Saas nähdä kuinka tässä saa edes ensi yönä unta, kun jänskittää. :)

Onnea matkaan myös MissH:lle!
Vähitellen alkaa vauvoja syntyä tihenevään tahtiin kun toukokuulle päästään.

Kirjoittelen sitten kokemuksia kun palaamme joskus sairaalasta - ehkä jo viikonlopulla.

Onnea odotukseen siskot!

Sykkyrä + Masukki... valmiina syntymään! ;)
 
hissunmyy:miten nopeesti sulla nuo aikasemmat on tullu?nopeesti on tullu ainaski 2 viimesintä.mulla keskimmäinen synty 3t25min.ja pelottaa että tää seuraava syntyy puolta nopeemmin.hädin tuskin ehittiin viimeksiki sairaalaan....laitoin sulla y-viestiäki...

marjuska81:joo minut tunnistaa taas siitä kun tyttö ja poika on niin vilkkaita....heh.mutta laitan korvan taakse että olit marjut....jos vaikka tavataan....

missH ja sykkyrä:onnea teillekki käynnistykseen/sektioon!!!!vauvoja tuleekin urakalla nyt.

lumikko:onnea paljon pikkuisen johdosta!ihanaa,ja synnytyskertomusta odotellaan =) :flower: :hug: :heart:

minulle ei mitään uutta edelleenkään.
 


ONNEA LUMIKOLLE :flower: :flower: :hug: ja onnea matkaan käynnistykseen :flower: :flower: :hug: !

Me oltiin tänään noin 5h ulkona kun oli niin ihana sää ja nyt sitten onkin paikat kipeenä ja kolottaa ja supistelee... Elikkäs pitäis yrittää vähän relata...!!!! Mullakin niitä vihlomisia aika reippaasti mut kun ne voi jopa olla hyödyllisiä niin antaa tulla vaan =) kyllä mä kestän! Mut nyt huokasemaan...!

Hyviä vointeja kaikille!!!

Hepotyty ja toko 35 tasan!
 
Moikka!

Onnea kovasti tirlittan ja Lumikko vauvoista :flower:

Tänne ei mitää uutta, alkaa jo ahdistaa tää maha... Vauva riehuu iltasin tosi paljon, eikä tunnu kovin mukavalta enää... :/ Vois tulla jo!! mut tosiaan, se th sano että luultavasti menee sinne lasketulle ajalle ainakin. En millään malttais odottaa, että pääsee kuuntelemaan tuhinaa ja nuuskuttaa vauvan tuoksua :heart: Ja nyt kelpais ne kakkavaipatkin, ennemmin kun tää ahdistava maha :D

Mites muuten, en muista oliko tästä joskus täällä jotain puhetta, mut onko teillä ammeeseen ne jalat? Onko ihan tukevat? Kun meillä on sellanen amme johon jalat sais ja kun tuo kylppäri on kovin ahdas, vois olla varmaan hyvät ne jalat... Vai mitä suosittelette?

Sellasia tällä kertaa, jaksellaahan vielä mahoinemme ja voimia jo vauvan saaneille :)

Bianca ja pikkunen 38+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 16:24 Peppi78 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 16:07 HissunMyy kirjoitti:
Peppikö se kyseli käynnistyksistä?

Mulla on käynnistetty suurinosa synnytyksistä :/ .
1. lähti omilla mutta lopahti ja laitettiin tippa 40+6
2. omilla 41+6
3. Käynnistys 42
4. Käynnistys maanittelujen jälkeen 39+6
5. Omilla 40+6
6. Käynnistys 41+5

Suurinosa on syntynyt lasketunajan jälkeen :/ .
On nuita käynnistyksiä sullakin sit takana. Onko susta käynnistetty ollut kivuliaampi kuin itsekseen lähtenyt? Mulla oli toisesta aivan mielettömän tuskainen 36h kestänyt supistelu ilman mitään tulosta, oli kuulema käynnistyssupistuksia ja kun ne on loppu sitten vasta alkaa oikea synnytys!!! Onneksi sanoivat sen vasta jälestäpäin.... Ekasta ei ihan niin kauan kestänyt, vain 12h!! ARGH... mä niin haluaisin et tämä käynnitys itse!!
Ei minun mielestä nuo käynnistykset ole olleet sen kivuliaampia. Yhtä supistusta on viimeinen puolituntinen aina ollut. Mulla on ollut ilokaasu ainoana lievityksenä neljässä synnytyksessä ja ekassa epiduraali ja tokassa aquarakkulat ja ilokaasu. Joka kerta oon vaan ajatellut että mitä enempi supistelee sitä nopeempaa tämä on ohi :LOL: .
Mulla yritettiin käynnistää tuo viimeinen synnytys mutta ei onnistunut ja seuraavana päivänä lähti omilla ja sitten mentiin ja nopeesti. Ei siinä kerinnyt paljoa ajatella :p .
 
Lumikolle paljon onnea Prinsessan johdosta :flower: :flower: Toivottavasti pienen mahavaivat helpottaa. Ja ilmoittele joskus syntymäpaino ja pituus niin päivitän tuonne listaan, sanoin RV milloin syntyi. En jaksanut laskea :ashamed:

Mulla on todellakin jo kestoväsy päällä, yöunia nukuin 10 tuntia ja sohvalle kun viiden aikaan kallistuin niin silmät aukeni seiskalta. Saa nähä kuka nukkuu ens yönä :whistle: Tänään otin taas sellasen "en tee mitään" päivän. Enkä kyllä oo pakollisen ruuan ja pyykinpesun lisäksi muuta tehnytkään.
Nyt ajattelin jos lähtis pienelle pyörälenkille.

Minä jo niin tahtoisin kyllä tästä mahasta eroon. Aion aloittaa ratsastamisen taas vajaan 10 vuoden tauon jälkeen. Kaveri mua siihen houkutteli. Jos kerran viikoon kävis sitten vaikka jossain. Ja välillä huolestuttaa kun tuo vaavi liikkuu niin vähän. Tai siis liikkuu kyllä mutta kun ennen oli niin kova nyrkkeilemään. Onhan siellä kyllä jo tila aika vähissä että silleen ymmärrettävää.

No, huomenna neuvola. Siellä taas selviää, vaikka ei ne tuota alapään tilannetta tarkista. Ois kyl kiva tietää onko nuo supistukset mitään tehneet.

Mutta nyt menen...

Kipeitä supistuksia odotellen...

Tiitteräinen 37+6
 
Onnea lumikolle trinsessasta! =) :flower:

Omat neuvolakuulumiset:
* hb132
* RR 126/86
* painoa oli edellisviikon käynnistä tullut 300g (tosin olin juuri ennen neuvolaa käynyt syömässä koululla kupuni täyteen :D )
* turvotukset +
* sydän pumputteli 135-150 välillä
* rt
* sf 33,5 (puoli senttiä pienentynyt edellis kerrasta)

Juteltiin terkan kanssa mun äidin synnytyksistä joita on neljä kappaletta joista pisin kestänyt 6 tuntia ja nopein n. 40 minuuttia, niin terkka sanoa, että munkin kannattaa aika herkästi sitten lähteä näytille, että voipi olla mullakin nopea synnytys luvassa. Saapa nähdä oonko äitini likka. ;)

Mut eipä muuta. Olo hyvä (iltasin tosin aika väsynyt ja jalkoja pikkasen turvottaa) ja ei kivuliaita suppareita ollut ollenkaan ja niitä kivuttomiakin aikas vähän. Eli koulua edelleen urhoollisesti painan ja raksallakin käyn välillä istumassa ja nojailemassa johonkin harjanvarteen. :LOL:

-mennis ja keke 38+1-

P.S. Ai niin, profiilissa päivitetty kupukuva.<br><br>
 
Sykkyrä ja MissH Onnea huomiselle sektiolle ja käynnistykselle!!!
Onnea myös lumikko pikkuisen prinsessan johdosta!! :flower: :hug: :heart: . Pitää vaan jaksaa uskoa, että se oma pikkuinen on pian kainalossa. Toivottavasti ainakin, ettei menisi 2 viikkoa lasketun ajan yli. Täällä on kans nyhverö laskeutunut jonkun verran alaspäin. Kait on tuosta takan purkauksesta oli hyötyä. :LOL: Tiilis kiviä on tullut nakeltua pihalle ikkunasta ja muutenkin oon yrittänyt parhaani mukaan olla apuna. Niin kauan teen, kun tuntuu että pystyy. Huomenna saadaan onneksi koko muuri purettua pois....On niin järkyttävän likaista hommaa. Supistelujakin on tullut jonkun verran, tulee näköjään osaa selän kautta. Särki päivällä selkää vaikka silloin en vielä mitään erikoista tehnytkään. No onneksi niitäkin rupeaa tuleen jos vaikka paikat aukenis. Mutta nyt meen tuonne ukko kullan viereen kattoon tv:tä. Kaikille jaksamisia olonsa kanssa!!! :hug:

Elli Ja Nyhverö 38+5
 
MissH ja Sykkyrä paljon onnea käynnistykseen + sektioon, vaikka onnentoivotukset eivät varmaan ehdikään ajoissa!

Ja Lumikolle myös hurjasti onnea vauvan kainaloon saamisesta!!!

Itse oon tästä juuri lähdössä neuvolaan, edelleen jännittää tuo painonnousuasia, vaikka se viimeksi hallintaan saatiinkin. Edelleen olen pitänyt ruokavalion kasvispitoisena, popsinut valtavat määrät vesimelonia ja tuoretta ananasta sekä porkkanoita. Myös salaatilla on korvattu about puolet ruoka-annoksesta. No, toivotaan parasta. Muuten ei mitään merkkejä synnytyksestä, mutta ei mulla ole ennenkään ollut mitään sellaisia merkkejä, mistä voisi ennakoida yhtään. Kieltämättä alkaa olla jännää, koko ajan mietin, mihin lapset laittaisin jos nyt tulisi lähtö!

Moonlight muuttaa Turkuun... Itse varmaan harkitsisin jotain Naantalia tms. siitä lähistöltä, jos vaan mahdollista. Me on kovasti mökkiä katseltu Turun ympäristöstä, niin on tietty vähän eri näkökulma verrattuna siihen, että jos ihan kokonaan muuttaisi sinne.

Tytön synttärit on muuten tällä viikolla (28.4.), saapi nähdä miten lähelle toisiaan syntymäpäivät ajoittuvat!! Tämä on kyllä kiva aika viettää synttäreitä, kun on keväistä ja samalla saa viettää vähän niin kuin vappujuhlia!

Terveisin Vanilja
 
Paljon onnea Lumikolle tyttövauvasta :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Ja MissH ja Sykkyrä onnea synnytyksiin!

Tää on kauheeta kun tuntuu ettei saa mitään tehdyks kun on jäänyt tähän koneeseen kiinni! Seuraa tätä palstaa ja sit oli s-postissa 125 saapunutta niin yrittää lueskella niitä, vaikka pitäis siivota oma vaatekaappi ja pedata vauvalle sänky valmiiksi. Kohta taas kello jo niin paljon että esikon eskari on loppu :whistle:
Tuntuu et aika menee niin äkkiä mut sit taas hitaasti ku odottelee jo näkevänsä pikkuisen :D Jotenkin on ruvennu kauheesti jännittämäänkin että miten sitten pikkuisen kanssa kaikki sujuu kun on kuitenkin jo 7vuotta aikaa ku esikko oli vauva. Meilläkin syntymäpäivät menevät aika lähekkäin luultavasti esikon LA oli 14.5 ja synty 22.5 =) Kaipa sitä on nyt vaan pakko irtautua tästä koneesta ja mennä siivoilemaan ;)

suzu1981 38+2
 
oikeen paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! sais kyl vauva syntyä jo! tunntus kyl et vauva on rauhottunu jokin verran (jospa ois merkki et synnytys lähenis :heart: )onha vauval kyl varmasti ahasta jo tuol kohdussa.supistuksia tulee muutama päivässä (ei kivuliata!) perj. on neuvola vasta "toivottavasti ei tarvis mennä vaa sais soittaa sinne et vauvaa lähden hakemaan" hyviä vointeja kaikille!!pitää mennä valmistamaan kakkua (kulta täyttää vuosia tänään :heart: :heart: :) )


t.maitsu83 ja vauva TASAN 39!
 
Heissan!

Onnea Lumikolle :heart: ja tsemppiä heille, joilla koitos pian edessä!

Itellä aivan turhautunut fiilis, koska L.A TÄNÄÄN, eikä nyyttiä vaan kuulu ei näy :headwall: Tiesinhän minä jossain taka-alalla, että ylittehän tämäkin matkalainen menee, mutta silti sitä niin toivoi, että yks tulis ajallaan :'( Ja kun alkaa jo ahdistaa nää kotiseinät...Jospa se tästä, kun aurinkokin yrittää paistaa :p

Tänään on taas neuvola ja saa nähä tiheneekö käynnit, kun mennään L.A:n ohitte? Käynnistelemään vissiin aletaan vasta 14 vrk tai enemmän ylimenneitä, ellei mitään ihmeitä tapahdu olotilassa,vai? Näin ainakin olen käsittäny. Vai onko tääkin sairaalakohtaista? No, toivotaan, että ihan luomuna pääsen synnyttämään!

Viikonloppuna särki kauheesti päätä ja jatkui vielä eilisen. Saas nähdä, onko verenpaine kuinka koholla!? Muuten olo ihan jees.

Eipä mulla tän ihmeempiä ollu, sekun tässä höpisen ja aikaani kulutan!

T: Turhautunut Melli, 40+0
 
MissH tsemppionnittelut :flower: :hug: :hug: :hug:
lumikko rutkasti onnea tytöstä :heart: :hug: :flower: odotellaan synnytystarinaa :wave:

Omat jutut:

Neuvolassa tänään...
-Hemppa noussu kun oon juonu rautajuomaa. Noussu niin hyvin et pitää pienentää satsia :D (Kräuterblutsaft, luontaistuote).
-Verenpaine edelleen tosi hyvä.
-pissassa nyt ekaa kertaa valkuaista. Saattaa olla kuulemma vain valkovuotoliraus näytteessä tai muuten vaan joku loppuajan juttu. Mutta varm vuoksi teen pisunäyteen näyteputkiloihin aamulla ja vien labraan. Katotaan et onko virtsis.
-vauva on jo laskeutunut :)
-terkka ultras vauvan ku epäili et väärinpäin. Sanoin et mun mielestä se on viikkokaupalla ollu pää alaspäin. Ultrassa oli tosiaan ihan pää alaspäin ja siis laskeutunut. Pui nyrkkiä siellä :kieh:
TAAS kysyin sukupuolta (jo 4. kerta) mutta vauva ei vaan suostu näyttään vehkeitä!!!
-kokoarvioon ihan varm vuoksi lähete sen takia kui vaikee oli esikoisen synnytys ja miten iso se ja sen pää oli. Kahen viikon päästä kutsu. Ehkä sitten ultrassa näkyy vehkeet? Tai sitten ei :LOL: Muuten mahamitta keskikäyrällä ja pään koko pikaseen mitattuna myös. Mutta polilla voivat mitata tarkemmin, ihan pään ympäryksenkin, ettei vain korvasta korvaan mittaa.

Vauvan laskeutumisen takia tuntuu et alapää räjähtää ja vauva pulahtaa ulos :LOL: kauhee paine peräpäässä ja alapäässä.

fangis 35+1<br><br>
 
Melli, sulla on LA tänään! Taidat muuten olla ihan ekoja, joilla on mennyt jo LA:n yli? Kyllä nämä päivät LA:n tuntumassa ovat jotenkin niiiiiin pitkiä, enkä mä hirveästi ainakaan pysty lohduttautumaan sillä, että keräisin nyt jotain voimia vauva-aikaa varten, koska oon niin vetämättömässä kunnossa. Mulla ainakin edellistä odottaessa kun meni 14 päivää yliaikaiseksi, alkoivat LA:n jälkeen neuvolakäynnit 2 kertaa/ viikko, ja samaa ehdotteli neuvolantäti nyt jo kun viikkoja 38+4 (sovittiin kyllä vasta viikon päästä seuraava, ja soittelua jos olo huononee tai jotain tulee). Ja yliaikaiskontrolli oli mulla ainakin 10 pvää LA:n jälkeen, ja sitten kai parin päivän välein äitiyspolilla. Eli aika tiivistä seurantaa se loppuaika oli. Toivottavasti sullakin pian synnytys nyt käynnistyisi!!!!!

Itse käväisin neuvolassa, kaikki OK, painokin on taas ihan hallinnassa. Verenpaineet oli vähän koholla varsinkin kun mulla on yleensä olleet niin matalat (110/85), mutta kun ei muuta oiretta kuten valkuaista pississä, päänsärkyä, kovaa turvotusta tms. niin ei muuta kuin seurantaa ensi viikolle. Vauva on kuulemma yli 3.5 kg, mutta alle 4 kg eli ihan sopiva. Mitään synnytyksen käynnistymiseen liittyvää th ei halua ryhtyä arvuuttelemaan, koska se on niin epävarmaa touhua, mikä on varmaan ihan totta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 12:12 vauvahaave kirjoitti:
Pikasesti kerron kuulumisia :)

Pojat syntyivät 17.4:ttä suuniteltulla sektiolla. Kummatkin oli 46cm A vauva 2620g ja B vauva 2550g, molemmat sai 9 pistettä. Synnytys meni hyvin jäi ihan postiivinen kuva.
ONNEA teille!!! :flower: :hug: :heart: :flower: :snotty: :) :hug:
 
Äitipoli kuulumisia taas...

Eli just kotiuduin tuolta äitipolilta koko arviosta. Vauva ei ollu kasvanu mittojen mukaan yhtään viimekertaseen nähen eli arvio oli 2800 g.
Sano kyllä et nyt kun on eri mittaaja niin voi olla et toisiinsa nähen hieman heittää mutta ei tuo vauva ainakaan mikään suuri ole. Jos käyrän mukaan menis niin olis "pitäny" olla n. 3200-3400 g. viime neuvola käynnilläkin sf mitta oli laskenu 32 cm, joten sekin kielii siitä ettei ole viimeviikkoina kovasti kasvanu. Tarkkaan se ultras napanuoravirtaukset ja sydämmen aortan virtaukset ja kaikki oli kunnossa. Mistään ei mitään häikkää löytynyt ja hyvä niin. Nyt on turvallinen mieli vaikka mulla noi verenpaineet onkin hieman taas kohonneet.
Sokeri jutuista sano et mulla on nyt vähän liian alhasia nuo arvot. Guarem määrää kuulemma pitää vähentää, jos vaikka nousis nuo arvot vähän. Olen ilmeisesti ollu liian tunnollinen noiden kanssa. Mut vauva kuulemma omansa ottaa ettei toi vähäinen kasvu kuulemma siitä johdu että mulla on ollu liian alhaset sokerit. On tuo homma kyllä niin nuoralla tanssimista...
Sitten se teki tarkastuksen tonne alas ja olin 2 cm auki ja kaulaa oli jäljellä vajaa sentti. Sit se sano et nyt mie vähän täätä kuopasen jos saatais vaikka supistuksia sulle aikaseksi. Sit sano et saattaa tulla jonkin verran verta ettei tartte säikähtää. Anto siteenkin sieltä varuilta ja tarpeen se olikin. Oli tullu jonkin verran tossa kotimatkan aikana. Ja ilmeisesti limatulpasta pienen pieniä hiutaleita. Saas nyt nähä sit koska se lähtö tulee :)


Oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower:
Yllättävän moni on vauvansa jo tässä huhtikuun puolella saanut...
Ja oikein paljon jaksuja Mellille joka taitaa olla ensimmäinen joka on saavuttanut lasketun ajan. Toivottavasti ei mene paljoa yli :hug:

Nyt poistun lounaalle ja nukkumaan :wave:

Kojo ja tyttö mellestäjä 38+6
 
tervehdys!

vauvahaavelle ja lumikolle hirmuisesti onnea! :flower:
just meitinkin vauvahaavetta, että tulikohan 2 poikaa kun oli niin ultrassa veikattu.

sykkyrällä ja missH:lla on varmaan jo kohta vauvat sylissä =) tai ainakin sykkyrällä (jos oli sektio)

melli taitaa olla eka jolla vauva on pysynyt koko 40vkoa masussa

taitaa toukomasuja syntyä 5 kuukauden välillä, kun himmelin poika syntyi helmikuussa ja jos jollain syntyy kesäkuussa

mut minä alan soittaa sairaalaan ja kysyä vauvan vointia

rasse ja pikku myy
 

Yhteistyössä