Toukomasujen -07 huhtikuu

TUPLAONNITTELUT TIRLITTANILLE JA PERHEELLE!! :flower:

Nyt taitaa sekä poikia että tyttöjä olla molempia 3 eli tasatilanne tällähetkellä.. :)

Parasta aikaa ja Commander: Kiitos synnytyskertomuksista! Toivottavasti ei mee enää kovin paljoo aikaa et pääsen kertomaan omani.

Täällä on onneksi flunssa selätetty, hieman vielä nenä vuotaa ja on tukkoinen mut voimat on jo onneksi palannu takas ja jaksaa taas touhuta entiseen malliin. Ja tosiaan touhuttua on sitte tullukkin koko viikon edestä. Innostuin siivoomaan, leipomaan suklaakeksejä, pakkaamaan sairaalakassin (vihdoinkin), ulkoilemaan koiran kanssa oikeen urakalla (joo..vesisateesta huolimatta..) ym ym.
Ainoastaan eilen alko jonkinlaisia tuntemuksia olla ku mentiin miehen kanssa illalla lenkille ja käveltiin aika reippaaseen tahtiin niin alko kyljissä tuntumaan pientä kipua ja kiristystä. Melkein jo kaipas jonkinlaisia merkkejä supistuksista, mut saan ihan tosissaan "riehua" et ees jotain pientä tuntis.

Mies oli NIIN ihana eilen. :heart: Se lähti aamulla kaverinsa kanssa Helsinkiin kattelee kitaroita ja viettämään rentoutumispäivää. Illalla se meni vielä toisen kaverinsa kanssa yhdelle kaljalle ja ilmeisesti koki sitte näistä menemisistään huonoa omaatuntoa, koska kun se tuli sieltä kaljalta niin sillä oli ärrän muovikassi mukana ja se oli sieltä käyny ostamassa mulle pokkarin, 2 sisustuslehteä ja sipsipussin ku joudun olemaan niin paljon yksin kotona. Sanoin miehelle et taidan laittaa tän pokkarin sairaalakassiin niin on sitte osastolla lukemista niin se totes siihen, et etkä säästä sitä, mä kyllä pidän huolen et sulla on sitte osastolla luettavaa ja mitä ikinä sit tarviitki.
Mun miehellä on tosi huono omatunto ku sen aikaa vie nyt hirveesti koulu ja työt. Mun mielestä se oli kyllä ansainnu rentoutumispäivänsä mut ehkä se sit kokee et mä tunnen oloni yksinäiseksi täällä kotona tai sit se pelkää et jotain sattuu sillon ku se ei oo kotona.

Vauva on taas innostunu liikkumaan enemmän masussa, esim. nyt potkii vimmatusti kun oon tässä koneella ja sit iltasin kun makaan selälläni sängyssä niin maha liikkuu puolelta toiselle ja vauva pyörii ku mikäkin. :D Hassun näköstä.

Mut nyt meen lukemaan noita sisutuslehtiä (jos niistä jotain kivaa löytyy niin sit mennään kuulemma ostamaan ;) )

HeLiNä rv 36+2

Ai niin..piti vielä kysellä teiltä muilta et onko teillä nyt raskauden aikana ilmenny nivelkipua sormissa? Meillä on äidin puolella suvussa sellasta vaivaa et raskauden/vaihdevuosien aikana tulee reuman oireita, jotka sit ku hormonitoiminta palaa entiselleen, häviää. Öisin on vielä kipeemmät ku päivisin, mut turvotuksellaki saattaa olla vaikutusta.
 
Heissulivei!

Ihanaa lukea noita synnytyskertomuksia, vaikka ei Commanderillakaan ihan sitten helpolla mennyt sektio, kuten piti. Mutta pääasia, että kaikki ovat kunnossa!

Ja niin olen minäkin =) Tulinkin ilmoittamaan, että jos jollekin tulee samoja ongelmia kuin minulle, ehkä tästä on jotain hyötyä. Olin eilen jo illalla niin väsynyt, että mietin tosissaan sitä sairaalaan lähtöä. Sitten kuitenkin sinnillä päätin, että kokeilen vielä jotain kotikonstia ja sehän sitten tehosikin. Ensin saunoin noin tunnin, niin että olin melkein katkipoikki ja rentona, kun sieltä ulostauduin. Sen jälkeen söin itseni törkeään ähkyyn ja katselin hetkisen telkkaria, jonka jälkeen otin kaksi panadol zappia ja hieraisin viininlehtibalsamia jalkoihini, että pistely edes hieman lakkaisi. Menin sänkyyn ja mies sanoi, että kyllä se ainakin kuului, että 'rouva' sain unenpäästä kiinni :LOL: Siis mä en ole nukkunut kuukauteen noin hyvin! Ei paljon haittaa, että jalat on vieläkin karmeessa kunnossa, kun on itse voimissaan. Että tuolla reseptillä saa itsensä todistettavasti tainnoksiin. Kuulemma se karmiva kuorsaus taas ehkä johtui siitä ruoan määrästä, joten mies ei ole yhtä levännyt, mutta sekös mua kiinnostaapi... :LOL:

Äitipuoli juuri soitti, että hänen työkaverinsa oli saanut eilen melkein nelikiloisen pojan ja hänen la olisi ollut kaksi päivää ennen minua... alkoikin tulla fiilikset aika todellisiksi, että tosiaan, kohtahan se on jo ovella, vauveli... Mutta nyt lähden hyvillä mielin Hot Rodiin tallustelemaan, hyvää viikonloppua ja kiitos kaikille kovasti tsemistä!

Hyviä vointeja kurjasta kelistä huolimatta: Viivi+Wagner jr. 36+6
 
Heippa täältäkin!

Ihana oli kuulla parasta aikaa ja Commander synnytyskertomukset. Hienoa, että kaikki on hyvin. Ja Parasta aikaa, :hug: sinulle, anna nyt aikaa isommille, kun vauva sitten kotiuduttuaan varmasti vaatii sitä myös. Varmasti on tunteet pinnassa kun pieni piti sinne jättää mutta onneksi kaikki hyvin :hug:

Himmeli saanut vauvan kotiin, ihanaa!!! :heart: Niin se odotus vaan palkitaan. Jaksamisia sinnekkin!

Vauvahaave taitaa olla vielä sairaalassa, no pitää malttaa odotella kuulumisia sieltäkin päin =)

Mitäs muuta mun piti, no, miehellä nyt viiden päivän vapaa joten olis hyvä aika syntyä tuolla meiänkin vauvalla mut ei se vielä taida =) Odotellaan...

Viime yönä innostuin ompelemaan taas ja kahteen astihhan sitä aikaa vierähti. Kun pääsee vauhtiin ei malta lopettaa. Sain tehtyä vauvalle viisi uutta vaippaa ja kuudeskin ois tullut mut loppui tarranauha. Nukuttiin sitten koko porukka piiiiitkääään. Neitikin heräs vasta kahdeltatoista :whistle: Ja tuli sitten herättämään iskää ja äiskää. Mekö aamu-unisia :D No, oon aatellut et nyt pitää nukkua kun saa. Ja kerran vaan piti veskiinkin herätä =)

Nyt taidan lähteä leipomaan sämpylöitä ja jos saunan sais tänään pestyä. Eiköhän siinä olis urakkaa tälle päivälle. :)

Mut voikaatte hyvin te jo synnyttäneet ja me pömppömahat (niinku tyttö minusta sanoo), voidaan me paksusti :D

Hyvää viikonloppua kaikille :hug:

:wave: Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 37+4
 
Oh, kiva oli lukea onnellisista kotiutuneista!! Commander ja himmeli ja parasta aikaa tervetuloa kotiin!! Kiva oli lukea synnytyskertomuksia ja saikin mut miettimään, että haluanko Spinaalin vai epiduraalin.. mutta sitä pitää miettiä sitten kun tietää mikä on tilanne! Oletteko muut miettineet noiden välillä?

Helinä, mulla on aivan järkyttävä tämä nivelkipu näissä sormissa. En siis aamuisin saa sormia koukkuun kun niin sattuu ja peukalot ja pikkurillit jumittuvat ihmeellisesti tuosta nivelkohdasta aamuisin, tuntuu todella inhottavalle. Mutta juuri tälläistä reuman tuntuista kipua ja nätisti vielä tällä turvotuksella höystettynä! Mutta päivisin se häviää se kipu, yöt ja aamut on pahimpia. Niin ja mulla särkee ranteitakin välillä..

Täällä kävin eilen saunassa pitkästä aikaa, kun eihän norjassa ole saunoja..paitsi kuntosalilla. Kyllä alko vauva kivasti pyöriskeleen masussa ku tuli kuuma, mutta sitten lopussa tuli jo niin kuuma että oli pakko luovuttaa tai olis pyörtyny. Mutta kyllä porukka katto mua siellä pukuhuoneessa,että onko tuo hullu käyny reenaamassa :LOL: Mulla siis kauhee masu.. ja ei ne nuoret tytöt ajatelleet varmaan että olisin voinut vaikka olla jossain mammajumpassa. .heh.

No samalla sitten kiertelin varmaan pari tuntia kaupoissa ja voi itku, mikä kipu mulla oli kuulkaa nivusissa illalla!! En voinut yhtään kävellä.. aivan järkyttävää ja vielä nyt aamulla kivasti jatkuu,mutta ei niin rajuna ja nokkakin on nyt sitten tukossa, kiitos eilisen saunan.

No mutta tässäpäs tulikin omaa napaa ja muuta en nyt muista.. joten hyvää viikonloppua!!

Moonlight ja sebbe rv.37 ja 28 päivää tilastollisesti synnytykseen ;)
 
Heippa kaikille :wave:

Ihanaa, Himmeli kun olette saaneet pienokaisen kotiin :hug: Voin niin täysin eläytyä teidän "kotiutumis"-tunteisiin, kun tyttömme vielä siellä osastolla kerää voimia :)

Commanderille onnea kotiutumisesta :flower: Ihanaa, että kaikki sujui lopulta hyvin ja että kotonakin sujuu hyvin :) Voimia :hug:

Minä palailin tuossa tunti sitten kotiin sairaalasta. Vein maidot maitokeittiölle ja sitten mentiin esikoisen kanssa katsomaan vauvaa. Jotenkin itketti ne ensihetket siellä, kun näki taas tytön ja sain pitää häntä sylissäkin :heart: Oli ollut niin kauhean kova ikävä tyttöä ja sitä vauvantuoksua :'( Esikoinenkin sai silitellä vauvaa ja otti meistä kuvia :) Olin tosi onnellinen, että sain mennä kahdestaan hänen kanssaan katsomaan ja hoitamaan vauvaa, esikoiselle ne olivat tärkeät hetket pikkusiskon kanssa :heart:

Tyttö oli syönyt yöllä oikein urakalla ja maitoannokset oli nostettu 60-70ml:n! Oli kuulemma ollut vähän omissa rytmeissään ja nyt klo 11 syötöllä ei ruokaa tarvinnutkaan, vaan nukkui onnellisena. Lypsin siellä sitten rinnat, niin jäi tärkeät maidot kuitenkin hänelle odottelemaan.

Tyttö saa edelleen antibiootteja ja tulehdusarvot ovat laskeneet edelleen, vaikka eivät juuri kohollaan olleetkaan. Bilirubiiniarvot ovat olleet koko ajan ihan ok ja koko ajan nekin laskeneet. Viiksillä meni vielä kevyesti happea ja siinä meidän siellä ollessa happisaturaatiot heittelehtivät hetkittäin. Hoitaja soittikin sitten päivystävälle lastenlääkärille ja päätettiin laittaa tyttö hetkeksi happikaappiin jotta saisi hengähtää kunnolla. En hirveästi siitä huolestunut, koska jos keuhkoissa edelleen on kosteutta tai nestettä, niin onhan se rankka juttu juuri hengitykselle.

Hän syö itse kuitenkin niin reippaasti ja on muutenkin hyvän värinen ja oloinen. Uskon siis, että happiasiat saadaan kuntoon, kun neste keuhkoista poistuu kokonaan. Kun teimme lähtöä, niin hoitaja tuli vielä ottamaan tytöstä uudet keuhkokuvat. Soittelen sitten illalla ennen klo 21 osastolle, niin kuulen taas verikokeiden ja keuhkokuvien tulokset.

Huomenna mennään sitten kaksosten kanssa katsomaan tyttöä :) Viikonloppuna siellä on onneksi muutenkin rauhallista, kun koko sairaala on vähän "unessa" :)

Ai niin, piti eilen jo kertoa sitten ne sappihappojen tulokset maanantailta... Sain tietää ne silloin perjantaiaamuna, kun niitä kyselin hoitajalta. Raja-arvo niissä on 10 ja minullahan oli pitkään ne 6-9 ja sitten n. viikkoa ennen synnytystä olivat nousseet siihen 15. Viime maanantaina ne sitten olikin 160 :eek: Ei ihme jos vähän kutitti :whistle: Eikä todellakaan ihme, että vauvalla tuli vähän hätä mahassa. Onneksi kaikki kuitenkin meni nyt sitten lopulta ihan hyvin. Vähän pistää vain mietityttämään, että olisikohan tyttö osastolla, jos minua olisi uskottu jo silloin edellisenä torstaina.... Mutta tilanne on nyt tämä ja jossittelu ei auta.

Eilisyön yökkö oli muuten kirjoittanut vauvalle sellaiseen ihanaan "sairaalamatkani"- kirjaan kaikkea mahdollista. Oli kuulemma ollut niin rauhallinen yö, että hänellä oli ollut aikaa täytellä sitä. No itkuhan siinä tuli, enkä voinut lukea sitä siellä ollenkaan :ashamed: Siihen oli laitettu kuvakin tytöstä. Siitä jää ihana muisto :heart: Ja vanhemmat voivat sitä täyttää myös sitten vielä kotona.

Piti muuten kertomani miten ihanasti meillä mies on täällä hoitanut kotia ja lapsia... Kun olin itsekin sairaalassa, niin mies oli vienyt kaikki havut ym. pois pihalta, haravoinut koko tontin, kaatanut naapurin puita ja auttanut pinoamaan niitä naapurille, pinkannut meidän puuvajan täyteen puita ja rakentanut pihalle uusia portteja aitaan, että lapset pääsee paremmin pelaamaan purtsua ja piilosta :D Tänään kun olimme sairaalassa, niin mies oli sillä välin kotona olevien lasten kanssa imuroinut koko talon, vaihtanut meille lakanat ja pessytkin ne, kuivurissa vielä kuivuvat. Lisäksi hän oli tehnyt ruokaa, tiskannut tiskit, pyyhkinyt pöydät ja tiskialtaan alueen (mikä on tooooodella harvinaista hänelle :D ), kuurannut vessatkin, kaikki oli siis tiptop kunnossa ja päästiin suoraan ruokapöytään esikoisen kanssa =) Ihana mies :heart:

Anteeksi jälleen omanapainen kertomus, mutta tässä hormoonimylläkässä elettäessä tuntuu ajatukset pyörivän vain ja ainoastaan oman perheen ympärillä :ashamed:

Toivotan edelleen voimia masujen kanssa oleville ja tsemppiä kaikille, joilla alkaa jo supistuksia ja muita lähestyvän synnytyksen oireita olemaan :)

Voikaa hyvin kaikki :hug:

parasta aikaa ja ihanan-ihana-tyttö 4pvä :heart: <br><br>
 
Onnea ja jaksamista kaikille kotiutuneille!! :hug: Mulla tulee ihan tippa linssiin ku lukee noita teän vauvantuoksusia juttuja... :'(

Mulla oli eilen illalla mahoton paineen tunne alapäässä.. tuntu, että sieltä kohta tipahtaa jotaki. Yöllä sitte oli pahemmat liitoskivutki ja tänään on pitäny vaihtaa pikkuhousunsuojaa jo monta kertaa.. en tiiä sitte, että onko se tihkuvaa lapsivettä vai lisääntyykö valkovuoto näin loppuajasta.. Aattelin oottaa sinne ens keskiviikkoon ku on se lääkärinneuvola ja kysästä asiasta..

Miehelle nauroin, että nyt ois "liukkaat kelit" alapäässä, mutta sitä ei oikein tuo seksi ole kiinnostanu koko raskausaikana.. :/ No ei silti auta painostaa.. en kyllä ittekkään tunne itteäni nyt kovin hemasevaksi :whistle:

Mutta eipä tänne kummosempia...

Hanna ja Nöössi 35+4
 
Tirlittan - niin paljon onnea etten tiedä miten sanoa!!!

Oikeasti mikä lienee hormonimyrsky täälläkin mutta ihan itkuksi menee lukea teidän synnytyskertomuksia ja kuvauksia vauvoista. Tulee niin kova tarve saada oma vauva vihdoin viimein syliin. Tosi ihanaa siis että kirjoittelette, mutta itsellä alkaa olla näköjään vähän herkät hetket, nyyh..........

Terveisin Vanilja

-ja pari pusua kaikille vauvoille minultakin...
 

MOI!

Voi että miten ihana on munkin mielestä lukea noita teidän kertomuksia... Todellakin tekis mieli saada vauva kainaloon =)

Onnea vielä kaikille vauvan jo saaneille :flower: !

Ite tulin just saunasta ja kohta laitan koko sakille jätski annokset ja sit nautitaan. Nyt onkin kiva juhlia kun ollaan nuhasta päästy (ainakin toistaiseksi!).

Hyviä vointeja meille kaikille!!!!

Hepotyty ja toko 34+5
 
Heips!

Onnea paljon Commander, Parasta aikaa, Tirlittan (x2), sekä myös Himmelille kotiutumisen johdosta :flower: .

Mitään asiaa mulla ei luonnollisestikaan ole, mutta koitan vaan pelastaa itteni kuolemasta tylsyyteen.

Tulee sellanen epätoivonen olo itelle, kun niin kovin haluisi sen oman vauvan ulos tuolta.:heart: Muutenkaan kun en ole mikään kovin kärsivällinen tapaus.
Pientä valoa tunnelin päässä on ehkä... Ens viikon torstaina taas vauvan painoarvio, kun edellinen oli niin jättivauva, että jos on tämäkin, niin käynnistystä voidaan kokeilla. Ei kuitenkaan luvannut, että onnistuu.
Mitään tietoa kohdunsuun tilanteesta ei ole, sinne on viimeksi kurkattu rv26, eli aikoja sitten. Supistuksia on jkv tullut, ei kuitenkaan menkkakipuilua kovempia tuntemuksia. Toivon kuitenkin, että olis jotain saanu aikaan, että käynnistystä voitais edes harkita. Pelottaa hiukan sellasta 5 kiloista pusertaa, vaikka todistettu on, että kyllä sekin sieltä mahtuu... :whistle:

Mies tekee ylitöitä viikonloppusin, kunnes vauva syntyy, on niin pirun yksinäistä. Esikoinenkin isällään joka toinen vkl. En vaan jostain syystä keksi mitään tekemistä, oisko ehdotuksia. =) Miten tää loppuaika voikin olla näin pitkä?

Noh, viikon päästä voin olla sairaalassa hyvällä tuurilla vaavi kainalossa. Tai viimeistään kesäkuun alussa... :LOL:

Jaksamista loppuaikaan.

-Torstaita odottava Nintzu ja Pökäle 36+1-
 
Olipas kiva kuulla commanderin synnytyskuulumiset =) ja hyvin ootte kotiutuneet!!
ja parasta aikaa mukava kuulla miten sielä menee :D toivottavasti pian saatte tytön kotiin!!!!!
himmeli se oli vauvan saanut kotiin,onnea kovasti :flower: aivan ihana juttu!!

kyllä tulee itelle edelleen tosi kärsimätön olo ku ajattelee teitä joilla vauva maailmassa :heart: vaikka kyllä tässä yritän nauttia näistä viimesistä viikoista vaikka alkaa pinna olla niin kireällä ja tunne ihan täynnä tätä raskautta!!!!

Jotain positiivista...jälleen uusi viikko lähti käyntiin :D

mmamaa 35
 
Onnittelut tosiaan kaikille vauvautuneille!

Meillä mies jää isyyslomalle heti ko vauva syntyy ja pääsee kotia. siitä sitte suunnitteli jatkavansa suoraan kesälomalle, joten saahaan rauhassa tutustua kolmestaan toisiimme ja kumpiki opettelee samalla vauvan hoitoa.

 
huomenta!

:flower: onnea tirlittanille pojista :flower:

olipas ihana lukea synnytyskertomuksia, aloin taas muistelemaan omia synnytyksiä enkä malta odottaa että pääsen itse taas toimiin :D

moonlight mulla oli edellisessä raskaudessa tota puutumista ja nivelkipuja, molemmissa käsissä ja joka sormessa, nyt onneksi puutuu vaan oikean käden nimetön ja keskisormi(ja nimenomaan öisin, päivällä ei oo mitään). viime raskaudessa terkka ei osannu sanoa siitä oikein muuta kuin että johtunee turvotuksesta eikä sille oikein mitään voi. niinpä mä kärsin siitä ja sen aiheuttamasta huonosta unesta monta viikkoa. tai lähempänä totuutta on että se kipu piti mut öisin hereillä :(
nyt mä yritän yöllä herätessä venytellä ja hieroa sormia muttei se oikein auta. yritän juoda päiväsaikaan tosi paljon vettä ja syödä ananasta jonka pitäis poistaa nestettä ja sitä myöten vähentää turvotusta.
ainoana lohtuna voin vaan sanoa että mulla ne öiset kivut loppu synnytyksen jälkeen kuin seinään. sain muistaakseni jo ekan yön sairaalassa nukuttua kivuitta :)

maissikas 39+0(nyt laskin ihan itse B) )
 
rasse04 harmaana
tirlittanille ja perhelle :flower: pikku rinssien johdosta!
parasta aikaa: :hug: toivottavasti vauva pääsee pian kotiin. meillä on kans tio sairaala matkani kirja mutta ei sitä hoitajat ole ollenkaan kirjoittanut. täytynee tänään kysyä

commander: kiva että voit jo hyvin, oli varmaan pelottava kokemus toi hätäsektio

himmeli varmaan ihanaa kun vauva pääsi kotiin. onnea!

meillä myyllä oli eilen painoa 1525g =) , tänään menen siskoni kanssa häntä katsomaan

rasse ja pikku myy
 
heippa ja sunnuntai päivää kaikille.

taas ihana auringon paiste ulkona,onkin ollut parina päivänä pelkkää vesisadetta vaan.

alkaa tämä odotus tuntua jo kurjalle.ei enää jaksaisi oottaa yhtään,eikä viikkoja ole vasta kun 38+4.mietinkin että jos menee yli la,niin miten ihmeessä jaksan ne yli menevät päivät?voi kurjuus...

on jo niin monena yönä ollut melko kipeitä suppareita ja etenkin niitä menkkakipuja,nyt tänä aamunakin oli 6-8 putkeen maha kipee silleen niinku ennen menkkoja.ajattelin siinä jo että yes,tänään pääsen synnyttämään,niin mitä turhia.kamala painon tunne ollu kyllä koko pv mahassa,tässä navan kohalla.kaippa se vaavi ei vaan oo vielä laskeutunu kunnolla,kun maha on tuosta alapäästä napaan asti sellanen röllykkä vaan,ei kova,niinku koko muu maha.vaikee selittää,mutta jospa ymmärrätte.muilla samanlaista?

huomenna olisikin taas aamulla neuvolaan meno.tympäsee sinnekki jo mennä,kun jo viikko sitten th sanoi,että saapa nähä vieläkö tulet paikalle,niin menenhän minä ja ties kuinka monta krt vielä jatkossakin???

saapa nähä kuinka joutusaan tää tulee ulos kun kuiteski jo kolmas muksu,edellinen tuli vajaassa 3.5 tunnissa.onko muilla jo kokeneemmilla miten nopeesti menny synnytykset?

mutta nyt laittaan lapset päikkäreille.jos vaikka äitiki pääsis levähtään...

virpi1980
 
Heips!

Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille! :flower:
Mukava lukea synnytyskokemuksia, jaksuja kaikille :)

Olisin kysellyt, että tiedättekö mitä meinaa sellainen mahdoton alapään vihlominen? Tai siis onko muilla ollut? Nyt on pari päivää ollut sellaista, että aina liikkeessä alamasussa ensin muljahtaa ja sen jälkeen vihlaisee tosi kovasti.
Ihan kun vauva "puskisi" päätään tuolla alhaalla. Liikkuminen on tosi työlästä ja kivuliasta, kauhea paineen tunne koko ajan. Ei ole vielä tällaista ennen ollut.


Sofia, rv36 tasan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 13:43 sofia78 kirjoitti:
Heips!

Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille! :flower:
Mukava lukea synnytyskokemuksia, jaksuja kaikille :)

Olisin kysellyt, että tiedättekö mitä meinaa sellainen mahdoton alapään vihlominen? Tai siis onko muilla ollut? Nyt on pari päivää ollut sellaista, että aina liikkeessä alamasussa ensin muljahtaa ja sen jälkeen vihlaisee tosi kovasti.
Ihan kun vauva "puskisi" päätään tuolla alhaalla. Liikkuminen on tosi työlästä ja kivuliasta, kauhea paineen tunne koko ajan. Ei ole vielä tällaista ennen ollut.


Sofia, rv36 tasan
Siis onko se alavatsalla vai ihan emättimessä? Mulla on tuota jälkimmäistä ollut kanssa tässä about viikon verran, vihlaisee tosi kovaa. Soitin siitä kertaalleen sairaalaankin, mutta ne vaan sanoi että se on joko jotain kohdunsuun kypsymistä tai sitten jotkin kiinnikkeet venyy ja vihloo. Mutta jollei muutu säännöllisiksi ja kipeiksi supistukset tai mene lapsivedet, niin ei mitään syytä soitella/ lähteä minnekään. Oikeastaan se mamma oli aika tylyn tuntuinen kun soitin sinne. Terveisin Vanilja
 
Kiitoksia vastauksesta. Siis ihan emättimessä vihloo/viiltelee mullakin. Enpä sitten ala mihinkään soittelemaan, jos ei tämä tästä sen kummemmaksi muutu. Keskiviikkona mulla onkin neuvolalääkäri, siellähän sen sitten näkee onko mitään tapahtunut tuolla alaosastolla :)

T: Sofia
 
sofia78 mulla oli kans just tollasta sukkapuikko-vihlontaa ja kaikkea maan ja taivaan väliltä :D joskus ihan ittekkin pelästyy että mitä ihmettä tällaiset kivut voi olla.mahaankin tai alavatsaan välillä niin kovin sattuu mutta terkka lohdutti kun kysyin että kuuluu asiaan.mutta tietysti jos itstä siltä tuntuu täytyy soittaa tai mennä lääkärissä käymään.

paineentunne alapäässä olen siitä myös kärsinyt jostain viikolta 28 asti..oikein tosi inhottavaa mutta nyt viimesen viikon aikana mennyt ohi :attn: mitä ihmettä??eikös nyt just pitäisi painaa???

kerkesin vain näin pikaisesti lukemaan teijän kuulumisia.ainakin rassen pikku tuhisija oli kasvanut taas :heart:

nyt poika heräsi päikyiltä jatkan illalla!!!

gismo ja kyllikki 39+0 (o-ou..alkaa jännittää.toisaalta tulis jo!!!!!!!!)
 
Aurinkoista sunnuntai päivää! :wave:

Juuri kotiuduttiin koiran kanssa pihalta. Käytiin satamassa pehmiksellä (TAAS) ja sitten mentiin vielä kaverin luokse teelle, joten mukava lenkki tuli tehtyä ja auringonpaiste piristi kummasti oloa. Koirakin oli onnensa kukkuloilla päästyään ulos ku eilen ei viittiny mennä lenkille kovan sateen takia.

Mulla on melko ristiriitaiset tunteet tätä loppuraskautta kohtaan. Toisaalta tää maha on aivan ihana ja vielä voi nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta ja nukkua niin pitkään ku unta riittää, mutta toisaalta taas olis kova kiire saada vauva jo syliin ja oma vartalo takas. Sen tiiän ainaki että kova ikävä tätä masua vielä tulee, joten yritän suhtautua siihen ja sen mukanaan tuomiin vaivoihin positiivisesti. Siis yritän.. ;)

Miehen kanssa irrotettiin eilen vaunuista, sitteristä ja turvaistuimesta päälliset ja nyt nekin on sitte pesty. Onneks suurimmanosan sai laittaa koneeseen ja vaan pari päällistä piti pestä käsin, joten aika helpolla päästiin. Mietittiin vaan et osataankohan me laittaa ne vielä oikein paikalleen.. :D

Otin nyt ton vesipullomenetelmän käyttöön jos se vaikka vähän helpottas turvotusta, ku tuntuu et turvotus lisääntyy ainavaan vaikka yritänki juoda paljon vettä. Ton pullon avulla on ainaki helpompi seurata että kuinka paljon sitä vettä päivän mittaan menee. Ehkä noi nivelkivutki helpottas hieman jos turvostus laskis...en tiedä..

Täytyy nyt varmaan lopettaa tää koneella istuminen ja keskittyä ruuanlaittoon ku saan poikkoilla koneen ja hellan välillä ku yritän tehä kahta asiaa samaan aikaan :D

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

HeLiNä rv 36+3
 
Meea
Onnea commander ja tirlittan! :flower: :flower: :flower:


Meillä kiireistä. Paljon ohjelmaa ja ihmisiä. En tiedä, että siitäkö sitten johtui, mutta eilen kyllä jo supisteli niin voimakkaasti ja kivuliaasti, että jo mietin pitäisikö johonkin lähteä. Kesti tunnin verran ja sitten ei enää yhtään mitään. Kai se on sitä treenausta. tänään ainakin toistaiseksi ollut ihan rauhallista!

Koettakaa jaksella vielä!
 
heippa!
täällä jotenkin taas hiljentynyt?
no,mutta ihanaa kun se kauhea räntä lumi vesi sade rintama meni ohi ja päästiin taas tänään ulkoilemaan :)
häpyliitoskipujen takia ei kyllä kauheasti käveleksitä mutta kaupoilla tuli kuitenkin käytyä.

masukki on kyllä hiljentynyt ihan totaalisesti.
saa oikeasti ihan miettimällä miettiä milloin viimeisin liike ja hiukan töniäkkin.
ennen se köllötteli tossa oikealla puolella,nyt on siirtynyt tuohon ihan keskelle,on muutenkin selvästi jo laskeutunut kun painaa jo tuonne alas.

ei sitä sitten tiedä milloin se lähtö tulee,en kyllä jaksaisi jos yli menee,on jo niin tukala ja turhautunut olo :D

hyvä kai sen siellä loppuun asti kölliä ja oikeasti pitäisi nauttia näistä öistä kun saa nukkua vielä ihan rauhassa :D

alexandraana ja masukki 37+3
 
Oli kiva kuulla teidän synnytys kertomuksia ja mukavasti kasvaa rassen myy. Meillä miehet olleet jo pian 3 tuntia viemässä roju kuormaa mökille traktorilla. Oon nukkunut ja silittänyt loput vauvan vaatteet jotka tuli äitiyspakkauksen mukana. Nyt vaan nautin olosta, kun saa olla yksin hiljaisessa talossa. Pitää kans mennä sitten ulkoilemaan, kun mies menee pelaan sählyä. Ajattelin, että jos jaksais jonkun lenkinkin vielä kiertää. Äsken kans mulla vihloi tuolta alavattasta, en tiedä sittne mitä oli. Mutta meni ohi, kun tähän koneelle rauhas istahdin. Mulla kans särkee sormien niveliä, kun nestettä kertyy. Pitääs kans muistaa täytetellä tuota juomapuolloa useammin ja juodakkin sitten vielä. :LOL:
Vointi on hyvä, mutta silti rupiaa oleen jotenkin malttamaton olo, että sais vauvan syliin. Mulla kans tulee ikävä tätä ihanaa raidoilla koristeltua pallo vattaa. :LOL: Mutta hyviä vointeja kaikille!! :hug:

Elli Ja Nyhverö 38+4
 
Moikkelis!

Ja oikein aurinkoista sunnuntai-iltaa =)

Helinä juot vaan paljon ja sitten osta delmonten ananaspaloja ja kiskot niitä aamuin illoin, tai tietenkin tuore ananas on kaikkein parhaimman makuinen, se on vaan paljon kalliimpikin tietenkin... minä otin säännöksi, että joka kerta kun kävin pissalla, join n. puoli litraa vettä. Nyt alkas helpottaan. Tai siis turvotus on ennallaan, mutta se ei enää särje. Mistä johtuen olen sitten nukkunut hieman.. sellaiset kevyet 12 tunnin unet tuli nykästyä viime yönä, jonka jälkeen otin vielä parin tunnin päikkärit :LOL: Väsyttääkö teitä muita kanssa näin paljolti?

Mulla vihloo kanssa alapäässä kovasti ja hikka tuntuu ihan tosi alhaalla. Samaten liikkeet on hieman harvenneet, tuntuu, että kyllä se liikkuu, mutta että vaan sillon tällön enää. Taitaa olla väsymystä sielläkin. Niin ja joku muukin valitteli, että housut on märkänä, sitä on liikkeellä juu, käsittääkseni aika normaalia.

Älkääkä välittäkö niistä tympeistä kätilöistä. Se on hyvä puhua kirjasta opittuja juttuja ja sanoa, että turha hätäillä. Oon huomannu, että ne, jotka on itsekin synnyttäneet, ovat paljon huomaavaisempia ihmisiä ammatissaan, kuin ne, jotka kertoo neuvot suoraan oppikirjoistaan.

Esimerkki: kävin neuvolassa, ja neuvolan'tyttö' (oli siis varmasti mua nuorempi ainakin 5 vuotta) asiantuntevasti neuvoi kaikkea. Kysäisin, että mitäs, kun mun kaverini ei erottanut harjotussuppareita oikeista, että mistä sen sitten voi tietää yleensä että kumpia ne on, jos on sellainen kipukynnys. Ja kun kivut on niin yksilöllisiä. Hän vastasi asiantuntevasti, että 'kyllä sinä sitten tiedät'. Kysyin, että ai miltäs susta ne tuntu sitten? Hän meni hieman hämilleen, että noh kun ei hänellä ole niitä lapsia vielä... että semmosta.

Oikeasti, kenenkään ongelma ei ole vähäpätöinen ja kukas sen oman tilan arvioi ellei sitä tee itse? Ei kukaan voi tietää, onko sulla huono olo, ellet sitä kerro. Rohkeesti vaan valittelemaan ja soittelemaan, ei se sairaalassaolokaan kait kuitenkaan ilmasta ole!

Minä taidan lähteä ulos, kun aurinko paistaa niiiiin kauniista ja siellä on lähestulkoon lämminkin jopa!

Aurinkoa ja iloa, nautitaan vielä näistä viimeisistä kevään masupäivistämme!

:flower: Viivi+Wagner Jr. tasan 37
 
:wave: :wave: Aurinkoista sunnuntaita!

Kiva päivä ollut ja ihana ilma, joskin meillä on vieraita ollut koko päivän.

Ihana kuulla että RASSEn Myy kasvaa noin hienosti =)

VIIVI, mulla kanssa armoton väsymys, 12 tuntia unta menee ihan keposeen, kerran siinä välillä pitää vaan vessassa käydä, ettei vallan unohdu missä päin taloa se sijaitsee ;) Kai se on jotain voimien keräämistä tulevaa varten. Ja jos päivällä makuulle erehtyy niin takuulla uni tulee.

Pakko kertoa teille kun kävi hyvä tuuri =) Eilen surhvailin täällä Kaksplussan sivuilla ja eräs palstalainen halusi antaa sohvat, ensimmäiselle joka kerkeää. Ja oli ihan tässä mein lähellä, 15 km päässä. No minä sit kerkesin ja tänään mies haki meille uudet sohvat, kaksi yhden istuttavaa ja yhden kolmenistuttavan. Oikeesti tosi hienot ja hyväkuntoiset ja ihan ilmaiseksi sai. Ruskean sävyiset, meillä ollut sellaiset kukalliset mitä olen aina inhonnut. Ne sai nyt sit ainakin väliaikaisesti uuden paikan vierashuoneesta ja takkahuoneesta. Mutta ihanaa, että on vielä tuollaisia hyväsydämisiä ihmisiä olemassa. Eikä muuten varmasti ole ilmaiset sohvat olleet ostettaessa. Kiitos vaan lahjoittajalle jos tämän luet. :hug: Piristää niin mukavasti mieltä.

Omaa napaa sen verran että täälläkin tuo masukki hiljentynyt kummasti, mutta kuitenkin liikkeitä aina välillä tuntuu että eiköhän se siellä vielä ole :heart: Sitä vaan itse tahtoo huolestua jos ei vähään aikaan kuulu mitään, olisin kyllä jo niiiiin valmis synnyttämään.

Tyttö nukahti tuohon sängylle, taidan mennä hetkeksi viekkuun ja jos vaikka sitten kävis ilta-ajelulla pyörällä =)

Voidaan hyvin!

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 37+5
 

Yhteistyössä