Toukomasujen -07 huhtikuu

Tirlittanin perheelle oikein paljon onnea!!! :flower: :flower:

mulla on kanssa tuota turvotusta ollut aika lailla nyt, täytyykin kokeilla ananas-vinkkiä... Kiitos vaan viivi neuvosta!!!

Ja Tiitteräisellä on kyllä käynyt ihan uskomaton tuuri sohvien kanssa!!!!! Enpä ole ennen kuullut, että kukaan lahjoittaa hyväkuntoisia sohvia ihan tuntemattomalle, onpa vielä reiluja ihmisiä maailmassa!!! Onnea vaan, kun ehdit ekana!

sofialle ja muillekin vihlonnoista kärsiville... mulla on niitä kanssa ollut, ja nimenomaan emättimessä... mulle sanottiin myös ettei ole mitään vakavaa, mutta voi olla, että on jo niitä kohdunsuuta avaavia viiltoja... nyt tässä raskaudessa en ole saanut "tsekattua" tilannette lääkärissä, koska vihlonnat ovat vasta alkaneet, mutta viime raskaudessa niitä oli jo aikaisemmin, ehkä vkolta 34 ja silloin oli jo viimeisessä lääkärineuvolassa vajaan sentin auki. Eli mä otan ne viillot "ilolla" vastaan, jos ne jotain auttais eteenpäin (toki mun eka raskaus meni 12 päivää yli, joten eipä siitä silloin apua ollut... :D )

omaa napaa ei oikein mitään ihmeellistä. Flunssassa edelleen, mutta alkaa olla jo 50x parempi olo kuin viikko sitten. Kyllä se lääkekuuri on näköjään tehonnut, kun ajatukset alkaa taas olla siinä, et vois jo lähteä synnyttämään... :D
Viime yönä mulla oli ihana tilanne, sain nukuttua niin hyvin, että heräsin vain kaks kertaa pissalle... olipas mahtavaa!!!!
Ai niin, nyt aamulla pikkuhousuissa oli sellanen verisen ruskea limaklöntti... oisko se nyt sitten limatulppa?!?!? Ekasta kun en kyseistä huomannut ollenkaan. Joka tapauksessa, eihän sekään vielä mistään mitään kerro...

Ai niin ja vauvan sänky on nyt lakanoita vaille valmis. Sisko teki siihen sellaset ihanat kevään vihreät pehmusteet reunoille... on tosi kaunis.

Niin ja tajusin illalla että täytyyhän tuolla esikoisellakin olla joku hoitokassi katottuna valmiiksi, jos yöllä tulee lähtö, niin saa napattua mukaan!!!! Joten sitä ajattelin ruveta nyt laittamaan kuntoon.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille

Gabria + masukki 37+6
 
taas uus viikko ja uudet kujeet.. =)
mulla alko pe yöllä ihan törkeä närästys ja aamuyöstä supistukset. lauantai meni sit suihkun ja sängyn väliä ravatessa ja kelloa tarkkaileessa.
supparit alko alaselästä ja kankuilta ja sit meni mahalle, #%/&¤ et oliki jo ankeita. \|O hyvin vähän aikaa pysyi säännöillisinä mut tiuhaan tuli kylllä. :whistle:
no ne sit asettu alkuillasta tietenki ku mie jo miehelle sanoin et jos nää illalla jatkuu niin kaveri saa jäädä meille kattoon poikia niin lähetään käymään oysis tarkastuttaan tilannetta. en mie ois toista yötä jaksanu noilla kivuilla. :ashamed: :headwall:
mie sit aloin katteleen noita vauva-opuksia eilen ja niis sit sanottiin et ku viikkoja on alle 37 ois noilla oloilla pitäny jo sairaalaan mennä.. :kieh: :ashamed: ja tiiä kuin nopeasti sielt vauvaki viel tulee niin nyt on sellanen ihan toope olo. pitää soittaa neuvolaan aamulla et pitäskö mun nyt sit käydä lääkärillä katotuttaan tilanne vai mitä. mullaki neljäs jo tulossa niin mulle nyt sit eilen tuli sellanen olo et MIE EN IHAN OIKEESTI TIIÄ KOSKA LÄHTEÄ! :eek: voiko tää olla ihan totta??!! onko muilla ennestään jo synnyttäneillä samaa vai oonko mie jo ihan avuton!!??? :'( :ashamed:
maha ja selkä on ihan sika kipeänä ja kosketusarkana nyt niistä suppareista mut onneks ku saunas käytiin illalla niin lihakset hieman rentoutu ja se pahin arkuus menny jo ohi.
supistuksia tulee päivittäin useaan kertaan mut ei sillä mallilla ku lauantaina ja sit ku poika painaa nyt niin pahasti tuonne alas et kakkauskaan ei oo onnistunu kolmeen päivään. :kieh:

miehellä jotenki nyt iskostu sinne pääkoppaan et se vauveli syntyy ihan oikeesti kohta ku niin tyynenä ollu tähän asti. nyt se sit et hän sit pitää pekkasia tai talvilomaa töistä jos mie viikol oon sairaalas, se on sit poikien kaa kotona ja "ei hitto, kamera laturiin ja äkkiä ja autoon pitää viedä hiluja et auton saa sit sairaalas parkkiin"!!!! :LOL: :LOL: no hyvä et se joskus alkaa sillekki selvetä.. :D

pitää lähte poika viemään kerhoon ja sillä aikaa kipaista kauppaan hakemaan pakolliset ruokatarvikkeet mut kiitos taas ku sain purkaa tätä mun oloa!!! mut on vaan niin pöljä olo ku ei ees tässä tilantees tiiä millon pitäs sairaalaan lähteä eikä parempia ihmisiä oo kelle kertoa tätä omaa epävarmuuttaan. :ashamed:
illalla palaan viimeistään taas katsastamaan uudet kuulumiset.. :wave: :heart:

marjuska81+ pikku nelonen 35+4 <br><br>
 
ai niin pika pikaa piti niistä viilloista sanoa kans ku mullaki niitä kans ollu jotain kuukauden päivät. itekki hiukka säikähdin ensimmäistä ku niin kovasti kävi kipeää mut samaa mullekki neuvolatäti sanoi et se nyt valmistelee siellä kohdunsuulla tulevaa synnytystä varten. :D nyt ku oli niitä supistuksia niin niitä viiltoja tuli tosi paljon ja nyt su autolla ajettaes niitä tuli melkien joka kuopan ja möykyn kohdalla/vähäki ku auto hypähti ja näköjään jo auton tärinästäki alkaa supistaa. :headwall: jokohan ois kohta meilläki nyytti sylissä vai meinaakohan lie mua näillä harjotuksilla reenauttaa pitemmänki aikaa.. :whistle: :D
 
Marjuska81 :hug: kyllä mä tunnun olevan yhtä pihalla siitä, koska pitää lähteä.
Uudelleen synnyttäjällä kun tulee enempi kiire kuin ekaa odottavalla ja siksi meille on eri lähtösääntö.
Oon nyt koittanu päntätä sitä päähän eli :D : kun suppareita tulee SÄÄNNÖLLISESTI 10min välein JA kestää vähint 30sek niin oppaassa sanottiin et silloin UUDELLEEN synnyttäjän pitäs jo lähtee. Ekaa odottavalla pitää olla tiuhempi suppaväli sillä niillä aukeaminen kestää kauemmin :wave:

Mutta mullakin kun on noita suppia ollu jos jonkinlaisia (viimesimmät ihan polttoja/puristusta jota oli pojan syntymän alussa) niin pelkään et avaudun jo paljonkin ennen kun ite synnytys tapahtuu ja sit on jo kiire :/ :D
Uudelleen synnyttäjällä saattaa kohdunkaula olla ihan auki jo jopa 5cm ENNEN kuin varsinainen synnytys edes alkaa.
Siksi mä kieltämättä pelkään että tulee liian kiire. Kun hoitajat hiukan huonossa hapessa koiralle ja pojalle :/
Että et ole yksin aatostes kanssa :hug: :wave: :flower:

fangis 35+0
 
Heippa :wave:

Täälä myös mietitään millon lähteä synnärille ...ja just tuo kun ei tiedä onko ne oikeita vai "valesuppareita"....viimeks lähin ihan hyvään aikaan vaikka olin illalla sitä mieltä etten ennen aamua lähde :whistle: mut kyllä se olo vaan alko käydä niin järkyttäväks et lähettiin...sairaalas sitte ehdittiin n.3tuntia olla ku poika oli maailmassa =) että kyllä tässä joo väkisinki miettii et apua mistä mä tiedän koska lähteä :eek:
mullaki noita suppareita tulee,mut ei ne oo mitenkään järkyttäviä...sellasta lievää jomotusta ja paineen tunnetta!
No tuskin tässä lähtö tulee vielä muutamaan viikkoon ja ei tarvi tullakkaan kun noita viikkoja ei vielä ihan riittävästi ole. mut kyllä täs alkaa miettiä kaikkea mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään =) ja vielä ku ei tiedä kumpi laskettu aika tässä olis luotettavampi kun sitä mentiin vielä siirtämään rakenne ultrassa!! Noo toukokuuhun ku päästään niin sillon täytyy alkaa olla varuillaan....vaikka sit koko kuukauden ajan :/

no joo mut tällänen pikainen käynti täälä tällä kertaa...pitää mennä pojan seuraks ennenku se tuhoaa joka paikan :LOL:

mmamaa 35+2
 
Sateista maanantaita =)

Neuvolakuulumisia ajattelin tulla kertomaan eli:

rv38+1
paino +1000g/10pv (yht. 21,8kg) :ashamed:
turvotus: +
RR: 118/79
U-prot: -
U-gluk: -
sf: 36 (laskenut 1,5cm)
RT

Sellasia, neuvolantäti sanoi myös että ikävää kun lääkärit antaneet niin samat painoarviot vaikka 2,5vko välissä ja nyt asiaa ei enää seurata... mutta neuvolantäti lupasi laittaa mut vielä lasketun ajan koittaessa lääkärille vaikka ei kuulemma ole tapana! Toivoi myös ettei enää ensimaanantaina nähtäisi :LOL: ite sanoin että kyllä varmaan nähdään :whistle:

Toisaalta kauhee kiire synnyttämään mutta kun ei ole vaivoja niin mikäs siinä on ollessa kun saa vielä yötkin nukkua :D Eilenkin olin pitkällä lenkillä koiran kanssa eikä tuntunut missään!

Synnyttämään lähtemisestä oli puhetta... en kyllä varmaan myöskään tiedä koska pitäis lähteä, kun esikoisesta meni lapsivedet niin lähdin silloin sairaalaan tarkastamaan tilannetta ja siinä matkalla ja odotellessa ne supistelut kovenivatkin.

Oli pakko vielä kerran tulla muokkaamaan :D
Eli mullakin ollut myös noita vihlontoja jonkun kk verran mutta ainakin torstaisella lääkärin käynnille mennessä eivät olleet tuottaneet tulosta: eli kohdun kaula oli edelleen 2,5cm pehmeä ja sormelle auki.

suzu1981 38+1 <br><br>
 
Heippa!

Tässä sen verran kommentoin omaa napaani, että ei siis ollut yhtään pelottava se hätäsektio, kun asiantuntevaa porukkaa oli niin paljon ympärillä ja tiesi koko ajan mitä tapahtuu. En siis säikähtänyt yhtään, paljon parempi kokemus tämä oli verrattuna edelliseen!

Kaikille sairaalaanlähtöä panikoiville: tuo edellä ollut ohje oli oikein hyvä, tietysti pitkältä matkalta sairaalaan tuleville arviointi on vaikeampaa. Mutta hyvin harva lapsi syntyy Suomessa muualla kuin sairaalassa, eli kyllä se vaisto vaan taitaa asian kertoa :)

Koittakaahan jaksaa turvotusten, vihlontojen yms. kanssa, minä lähden tyhjentämään armaan sinappikoneeni vaippaa. Saimme taas tällaisen 8 kertaa kakka päivässä lapsen. No, eipä ole ummetusta :LOL:

Commander ja tyttönen
 
maanantai päivää kaikille.

täällä kans neuvola käynti takana päin ja tällästä sinne kuulu:

paino +-0(jee,hyvä minä)
viikkoja 38+5
rr 125/77
valkuaista hieman pissassa
sf 34(laskenu 2cm)
rt
syke ja liikkeet ++
turvotusta oli nilkoissa myös

ens maanantaina seuraava käynti,vaan jospa en enää silloin ois yhtenä kpl.niin th meinasi myös,että en varmaan enää sinne mene.toivotaan nyt.merkit ois ainaski hyvät.

ja tässä kans sellanen joka yhtyy siihen,että ei tiiä milloin pitäs lähtä,vaikka kolmas muksu mullaki jo tulossa,vaan kai se onkin niin,että mitä useamman tekee niin sitä epävarmemmaksi tulee.ja sit tosiaan kun synnytykset nopeutuu jne..mua ainaski pelottaa ajatus että lähen oysiin liian myöhään ja sit joutuu ojan penkalla työntään vaavia maailmaan,etenkin jos lähtö tulee yöllä,niinku varmaan tuleeki,niin jos vaikka nukkuu liian pitkään....kääk,tää on kamalaa....

mutta jos nyt menis vähän lepäileen...

t:virpi1980

marjuskan kanssa ollaan sitten samassa sairaalassa(oys)tiiä vaikka satuttas sinne yhtaikaa,onko sun oikee nimi marjuska? =)
 
moi!

taas mä olen täällä valittamassa. anteeksi :ashamed:

mutta kun tuntuu oikeesti että pää räjähtää tämän päivän (ihan hirveiden ;) )vastoinkäymisten kanssa.

mies vei aamulla auton koska työautonsa ei lähteny käyntiin. no mä ajattelin että reippaana lähden bussilla kauppaan, kun pääsee kuitenkin melkein ovelta ovelle.
sittepäs alkokin satamaan, eli ei päästä sitte uloskaan,tai en jaksa mennä kun itelläni ei oo sadekamppeita, ja samasta syystä en viitti sille kauppareissullekaan lähteä. ja kaapista puuttuu just kaikki oleellinen; kahvi, maito, kananmunat, margariini jne jne.....

siihen päälle noi lapset sitte vielä kokoajan kinaa ja kitisee niin että tympeä olo alkaa olee valmis :headwall:

ja vauvakin vaan möyryää ja möngertää eikä tule pihalle :whistle: ;)

maissikas 39+1
 
keväistä maanantaita kaikille!

täälläkin kärsitään noista vihlonnoista, niitä tuntuu myös alamahassa mut enimmäkseen tuolla alapää-osastolla. välillä painaa tosi inhottavasti tuonne alas, istuminenki on vaikeeta sillon kun paineen tunne on pahimmillaan.

mullakaan ei ole mitään hajua tosta et millon sairaalaan kannattas sitten lähtee, mä oon niin huono laskemaan noita supistusten välejä ja kestoja ja en ole varma edes että millon supistaa ja millon ei. tommoset harjotussupparit tunnistan, mut kipeemmät onki sitte juttu erikseen, mulla on jomotellut alaselkää ja repinyt kylkiä ja poltellut alamahaa ja säteillyt sisäreisiin ja oon jo ihan sekiasin että liittyykö ne edes supistuksiin ja onko ne niitä vai eikö ole......mut kai sen sitten tosiaan tunnistaa kun lähtö on.

jännittää kyllä vähän huominen, mulla on se synnytystapa-arvio ja jännityksellä odotan että alkavatko käynnistelemään vaiko eivät..ite toivosin sitä käynnistystä, ellen ihan itseäni väärin lue niin melkolailla samoissa mitoissa ollaan kun esikoisen aikaankin. esikoinen syntyi siis imukupilla ja yli tunnin ponnistamisella, enää en toivoisi sitä rääkkiä. siks tuo käynnistys ois paikallaan että ei vauva ainakaan kokonsa puolesta jumisi tonne kanavaan...monestikkohan olen tämänkin selittänyt, itellä on joku selittelyn tarve kun jotenkin tuntuu että olen huono äiti kun toivon käynnistystä....

mut iloista päivänjatkoa kaikille, me lähdetään tästä päiväunille!

tv: Siljuska rv 37+5
 
Heipsis!

Ajattelin tulla ilmottaan,että me mennään aamulla käynnisykseen osastolle..Tämä vauva on sen kokonen,että voi mahtua syntymään normaalisti niin päädyttiinkin sitten ensiksi näin yrittään ja jos ei ala tapahtuun niin sitten leikataan.

Elikkä eiköhän sitä jo parin päivän sisällä ole kahtena kappaleena =)

Jännittää ihan tosi paljon...

MissH ja vauveli 38+1
 
:wave:

Onnea MissH matkaan :hug: :flower:
Ja kaikille muillekkin kenellä lähtö lähenee.

Täällä ei varmaan vielä aikoihin vaikka toivoisin toisin. Supistuksia on mutta ei ollenkaan kipeitä, joskin esikoltakin alkoi ne kipeät supistukset yhtäkkiä ja se oli sitten menoa. Jospa nyt käy samanlain.

Ja minäkin jännitän osaanko ajoissa lähteä. Kuiten pitää esikko viedä hoitoon ennen sitä ja hänen synnytyksestä ehdin olla sairaalassa sen puoli tuntia, ja mies jännittää samaa. Sanoo et kun et sä kuitenkaan edes sano jos supistelee kunnolla että älyttäis lähteä. Ja mulla kun on tuo kipukynnys (onneksi) korkea. Noo, eiköhän sinne kerkeä. 35 km on sairaalaan matkaa.

Jeps, vauva möyrii joten kaikki ok. Yöt nukun kuin tukki ja kerran vaan pitää herätä vessaankin. Tuntuu että kivut on hävinneet kaikki. Tosi hyvä olo, joskin kaikki kyykkiminen ja muu sellainen on hankalaa, mutta ie ihme tämän mahan kanssa.

Maha näyttäis kanssa laskeutuneen kovasti, sekin helpottaa oloa!

Nyt ulkoilemaan, kun mieskin vapaalla!

Tiitteräinen ja Vauveli 37+6
 
MissH ONNEA kovasti huomiseen käynnistykseen!!!! :D


Poika nukkumassa ja mä tietokoneella ;) ei taas mikään muukaan kiinnosta :ashamed: aamulla näytti vähän aurinkoiseltakin,mutta nyt ulkona aivan tympeä ilma :kieh: olin vielä ajatellut et mentäs pojan kans ulos,mut ei kiinnosta yhtään!! Oon vähän laiska ton ulkoilun suhteen varsinki nyt ison mahan kans ollu....nuo pukemis jutut ei innosta yhtään.
itelläkään ei meinaa vaatteita enää olla...tuntuu et mitkään ei oo hyviä! mammafarkkuja en voi enää käyttää,ne puristaa ja kaikki mun omat paidat nousee rintojen alle..eih oo paitojakaan...ukon kaapilla tuleeki käytyä tosi usein =) parhaat on nämä löysät joustavat gollege mammahousut :D ja sitten nuo trikoiset mammahousut on ihanat! tälläsillä "kalsareilla" sitä on melkein oltava ku ei muut enää tunnu hyvältä päällä =)


mitäs sitten....eikai ihmeempiä....kaikille jaksuja masun kans
:heart: alkaa monella olla lähtö lähellä(ainakin siltä kuulostaa :whistle: )

 
marjuska81 harmaana
lääkärillä sit kävin nyt aamusella piipahtaan niiden supistusten takia ja hieman oli paikkoja pehmitelly mut ei pahasti.. :whistle:
kanava lyheni 1,5cm (pari viikkoa sit n. 2,5cm), sormelle auki niin ku viimeksikki ja pää laskeutunu nyt ihan kiinni asti (niin ku epäilinki ku ei siitä huusis käynnistä mitään oikeen tuu ja paikat krampaailee ku hermot niin lytys jossain välis. :kieh: \|O ) mie sille lääkärillekki surkuttelin ku ei tiiä koska lähteä niin sano et ei mun kovin pitkään kannata alkaa odotella kotosalla jos uusii noita mitä viikonloppuna oli, voipi tulla matkalla. :eek: käski soitella synnärlle ja kysyä heti ku sille tuntuu et kannattaako viel lähteä.
no meillä ei onneks mee oysiin ku max. 10 min. ku ajetaan mut miten hoitaja tänne ehtii onki sit toinen juttu. :whistle: pitääpä muistuttaa et ei jää sit meikkaileen kotia enää vaan suoraa taksiin.. :LOL:

onpa ihana kuulla kun muillaki epäilyttää toi lähtö!! :heart: :hug: mullaki on se et ku on jo yks tosi nopea synnytys alla et ei vaan sit menis liian tiukille mut et ei nyt siel ihan turhaankaan laukkais. :/

virpi1981 kyseli mun nimestä niin se on marjut mut en mä siitä nimestä ite kauheena pidä niin ei sit jaksa sitä joka paikkaan laittaa. :LOL: meil tosiaan sama sairaala, saas nähdä satutaanko törmäämään. pitää pitää silmät ja korvat auki.. :D
meidän pesueen ainaki kuulee ja näkee.. kauhee lauma villejä ja "suulaita" poikia!! :LOL: :LOL:
 
Onnea koitokseen MissH,jännittävät ajat kyseessä.. :)

Ja onnea matkaan muillekkin joilla se on ajankohtaista.. mulla se tuskin vielä lähiaikoina on. Ja enhän minä edes tiedä, miltä tuolla alapäässä näyttää kun sitähän ei katsota. Keskiviikkona on taas neuvola,joten siellä täti kokeilee onko vauva oikeinpäin..jos osaa sitäkään!

Täällä viikonloppu meni asioita miettiessä ja ulkoillessa.. Kävimme miehen pomon kanssa neuvottelut ja nyt onkin sitten kesän jälkeen muutto edessä Turkuun!! En ole kunnolla käynytkään Turussa ku aina vaan laivalle ja laivalta ulos.. ja ketään en sieltä tunne.. huh huh ja mikä homma koittaa sieltä nyt saada asuntoa kun ei yhtään tiedä missä ja minkälaiselta alueelta kannattaa yrittää.. Jos täällä pyörii Turkulaisia niin olisi kiva saada vinkkejä. Eli tämmöistä pientä asunnon haku painetta vielä tähän kesälle tiedossa vauvan syntymän jatkeeksi..

Mulla ollut kans sitä samaa vaikeeta kyykistelyä ja liikkumista nyt pari päivää kuten muillakin (nim. merkkiä muistamatta :ashamed: ) on ollut. Ja tosiaankin kaikki ihanimmat housut on löysät colleget ja perjantaina ostin vielä viimeiset äitiys farkut kun ne oli semmoset matalavyötäiset ja niillä kivasti kulkee sitten aikansa synnytyksen jälkeen.

Näkeekö muut nyt synnytyksestä unia? Mä näen nyt melkein joka yö ja se vauva vaan muka tulee sieltä, eli en näe mitään kipuja. Tlee aina helposti ja nopeesti. .heh, joku itsensä puolustus vissiin kipua vastaan. Kun päiväs aikaa niin kauheesti pelottaa se kipu omalla tavallaan.

Helinä ja Viivi, mä kyllä olen kans tuon vesipullon ja ananasten kans värkäilly.. välillä se tosiaan auttaa mutta välillä ei. Jos kunnolla juo vettä päivän aikana, niin se kipu ei ole niin kovaa, mutta siltikin on hankala koukistaa sormia aamulla. Eli ei tähän varmaan auta tosiaan muu kuin tuo vauvan tulo ulos ja hormoonien tasapainon paluu. Eilen just kaiholla katselin uusia vihkisormuksiani, joita en kauaa ehtinyt käyttää kun lihoi ja sormet turpos. Kauhulla mietin eilenkin,että jos ne ei sitten koskaan enää nuo sormet menekkään pieneksi, mutta kai ne menee?? Ja tämän väliaikaisen sormuksen saa sitten pienentää toiseen käteen varmaan, mutta nyt tosiaan vihkisormukset menee vaan tuohon niveleen asti ja ei puhettakaan että menis pidemmälle..vähän siis turvoksissa!!

Mutta nyt mä näköjään alan taas jotain romaania tänne vetään, ku on tylsää..joten säästän teidät ja alan touhuaan jotain muuta..

Niin ja tuli kuule taas leivottua, kääretorttuja ja mokkaruutuja jälleen...mikähän tämä kumma leipomisvimma oikein on?! Onko muilla? Ja tulee sitten syötyäkin vissiin.. hehheh!

Moonlight
 
Vilmis82
TIRLITTANIa en tainnut vielä onnitella, eli PALJON ONNEA POJISTA :flower: Nyt on sitten tytöillä ja pojilla tasatilanne listassa, molempia saman verran..

MISSH:lle onnea matkaan, taidatkin olla sitten seuraava! Tosi kiva lukea synnytyskertomuksia (hurjiakin..) ja valmistautua itse samalla ajatukseen synnytyksestä.. Kohtahan se on tosiaan väistämättä edessä ja kun teidän juttuja lukee, niin varmaan alkaa kohta olla semmoinen olokin, että kumpa jo pääsisi tositoimiin..

Itse pääsin vielä nautiskelemaan, kun kunto on ok, eli lääkärin luvalla kävin miehen kanssa kylpylässä yöpymässä :) Olipa rentouttavaa, ja hetken tuntui olokin vähän kevyemmältä siellä vedessä lilluessa.. Niin ja olipa mulla vauvakutsutkin tossa viikonloppuna, kaverit järjestivät :heart: Oli ihanaa syödä hyvin ja höpötellä vauvajuttuja, ja mukavasti tuli myös lahjoja pikkuiselle :)

Omaan napaan ei muuten mitään uutta.. kävellessä tulee nyt jo aika nopeasti se kiristyksen tunne, eli olisiko kuitenkin jo pientä supistelua..? Tiiviistihän ne paikat vielä viime viikolla olivat kiinni, mutta nyt kun kylpyläkin on käytynä, niin voisi vaikka alkaa jo jotain tapahtumaankin.. ajatus yliajalle menemisestä tuntuu jo tässä vaiheessa inhottavalta.

Kiva kuulla, että VIIVIn olo on helpottanut. Mullakin tuota väsymystä on ja ihan tummat silmänaluset, vaikka nukun 10 tuntia yössä ja muutaman tunnin päikkärit yleensä päälle. Kai se unen laatu vaan alkaa olla sen verran huonoa, että ei saa tarpeeksi lepoa kuitenkaan.. Turvotukseen on mullakin auttanut vesi ja ananas.

Joku muuten kirjoitti valmistuneensa koulusta, nolona myönnän etten nyt nimeä muista, mutta ONNEA PALJON :flower: Tässä vaiheessa on ihana saada vanhat kuviot päätökseen ja odotella uutta :)

Mutta nyt jääkaapille ;)

Vilmis 35+2
 
Onnea huomiseen käynnistykseen MissH! :hug: Mä varmaan kiipeilisin seinillä jännityksestä jos tietäisin etukäteen synnytyksen ajankohdan.. :D

Me käytiin koiran kanssa lenkillä jo tossa 12 aikaan ku näytti siltä et koska tahansa alkaa satamaan. Aika reipasta vauhtia mentiin niin että pohkeet oli ihan puutuneet ja kipeet ku päästiin sisälle..ja turhaan kiirehdittiin ku ei vieläkään sada vaikka taivas on ihan harmaa.

Että mua harmittaa kun palkanlaskennassa ovat laskeneet mun palkkoja väärin ja sen takia en oo vieläkään saanu sitä palkkatodistusta kelaa varten!! Hävettää ku kelalta tuli jo muistutus asiasta. Jos ei huomenna oo tullu niin sit pitää taas soitella sinne palkanlaskentaan ja hiillostaa niitä. Ne vähän lupaili et se ois tänään tullu mut eipä kuulunu. :(

Mies ehdotti eilen et mentäis käymään Plantagenissa. Voi että siellä oli kaikkea kivaa ja ostettiinki sitte muutama kukka sisälle ku parvekkeelle ei vielä uskalla mitään laittaa. Toivottavasti saan pidettyä noi kukat hengissä, kun oon vähän liian innokas kastelija ja siks tapan aina meidän kaikki kukat.. :/

VIIVI76: Täällä on nyt sitte syöty ananasmurskaa ja juotu vettä runsain määrin, joten toivotaan että turvotus tästä helpottuis ja nivelkivut sen mukana.
Kyselit et onko muita väsyttäny niin EI. Yöllä saan kyllä nukuttua ihan hyvin, mitä nyt nukahtaminen kestää aika kauan ja sitte saa vessassa rampata, mutta päiväunia en nuku enää ollenkaan ja sekös harmittaa.. Oli niin mukava nukkua koira kainalossa sillon ku vielä väsytti päivisin, tuntu et aikaki kulu sillon paremmin. Nyt mua vaan ärsyttää jos mies nukkuu päikkärit ku mua ei väsytä yhtään.

GABRIA: kiva kuulla että sun vointi on paranemaan päin. Mulla edelleen nenä vuotaa mut muuten olo on hyvä.

COMMANDER: Mäkin haluan päästä vaihtamaan kakkavaippoja..taidan tulla teille apulaiseksi kun sinappioma kone viihtyy niin hyvin masussa. :D

MAISSIKAS: Jaksamisia sinne 4-seinän sisälle. :hug: :)

Nyt meen kävelee kämppää ympäri ja miettimään mitä seuraavaksi tekis. Taitaa kyllä mennä koko päivä pelastusarmeijalle ku mihinkään ei voi lähteekkään jos vaikka kastuu.. ;) (edelleenkään ei sada..)

HeLiNä rv 36+4
 
Moonlightille vielä pakko kommentoida. Täällä myös sormukset otettu pois ku tosiaan mullakin menee enää tohon niveleen asti eikä yhtään pidemmälle. Onneksi otin ajoissa pois..Ja tosiaan, mun kihalsormus oli vielä löysä ennen raskautta, joten sormet alkaa kyllä olla aikamoiset nakit.
Täällä kanssa vaivaa sama leipomisvimma. Sämpylöitä, pullaa, mokkapaloja ja suklaakeksejä koko pakkanen täynnä, kun pakko jemmata sinne tai muuten söisin kaikki pois. :D
 
MissH zemppiä huomiselle!!

täällä oli tänään neuvola.mitään ihmeellistä ei siellä ollut.paineet oli 120/88.alapaine oli vähän koholla.painoa tullut 1kg/vk.ups.pissa puhdas.turvotus ++.sf-mitta 35cm.sama kuin viimeset 3vk.hmm.olikos muuta??

mulla on laskettuaika tällä viikolla.kyselin terkalta että milloin on yliaikais kontrollit jne..niin täällä annetaan mennä 10pv yli sitten käynnistetään.elikkäs viimestään sitten 2vk päästä meillä baby kainalossa.toivoisin ettei ihan niin pitkälle tarvii mennä.

tuli nyt vähän omaa napaa vaan :ashamed:

jaksuja kaikille!!!

gismo ja kyllikki 39+1
 
moonlight-80 kyseli niistä turun asunnoista..
kannattaa varmaan ihan googlettaa ja sillä tavalla etsiskellä.
turun kaupungin omat asunnot on ainakin nimellä tvt-asunnot,
mutta sitten on paljon niitä yksityisiä ja muita mistä voi hakea.
turku on minun mielestä ollut ainakin ihan kiva paikka asua,olen itse asuskellut täällä noin viisi vuotta.


täällä tuntuisi jo lähdön olevan lähellä (joo niin varmaan, ;) )
vihloo tasaisin väliajoin kohdunsuuta ja supisteleekin jo ihan kivasti.
mutta niin,toivossa on hyvä elää.. :D
..katsellaan..

37+3
 
Moikka,
Onnea matkaan MissH, varmaan alkaa jo jännitys olemaan huipussaan, kun itselläkin sovittu sektio kahden viikon päästä ja nytkin jo tuntuu, että jännitän. Mitä se sitten on lähempänä,
Aikaisemmista lapsista mulla on etukäteen ollut varma tunne siitä kumpaa sorttia he ovat, mutta nyt en ollenkaan osaa sanoa.

Mulla on huomenna neuvola, viimekertainen painonlasku, on nyt varmaan "korjaantunut" tupla nousulla, sillä ruoka on taas alkanut maistumaan liiankin hyvin. Ja neuvolan jälkeen pitäis vielä Kelaan viedä papereita, vaikka en jaksakaan uskoa, että me saatais sitä hoitolisää, mutta ainahan sitä voi yrittää.

Lähdetään tänään lasten kanssa sirkukseen ja mie jo etukäteen mietin, että onkohan siellä miten vessoja...

Jaksamisia kaikille mammoille ja nauttikaa te muut jo vauvoistanne!

T:Minnihiiri
 
Onnea kovasti uusille vauvoille ja perheille :flower: . MissH tsemppiä huomiselle.

Virpi kyseli synnytyksien kestoista, mulla ne on vain lyhentyneet. Kaksi viimeisintä, 5. ja 6. ovat olleet nopeat :eek: . Viides kesti 3t ja 10min ja kuudes 1t ja 42min :LOL: . Nyt ootan seitsemättä ja en tosiaankaan tiedä missä mennään :kieh: . Huomenna on Oyssiin meno ja siellä ne sitten päättää käynnistetäänkö sitten lasketunajan läheisyydessä vai ei.
Meillä on matkaa sairaalaan noin 90km ja en vissiinkään kerkiä sinne synnyttämään jos kotona käynnistyy :eek: . Suppareitakin on ollut ihan kivasti.

t. HissunMyy

 
Olipas mukava lukea noista vihlonnoista. Tai siis ei mukavaa, että muillakin vihloo, mutta tiedänpähän nyt, että voi olla ihan hyvä juttukin tuo viiltely. Viillelköön sitten vaan, jos siitä jotain apua olisi. =)
Mulla tukala olo edelleen ja liikkuminen hankalaa, vauva tuntuu olevan tosi alhaalla. Huoh, jos kuukausi vielä pitää odotella näin.. Jännittää kyllä jo kovasti synnytys. Kauheesti olen nähnyt minäkin unia, että vauva on jo syntynyt. Joka yö olen tainnut synnyttää viime aikoina tai sitten vauva on olevinaan vaan tullut jostain ilman synnytystä.

Mullakin on vaateongelma, niinkuin jollakin muulla taisi olla.(en nyt yhtään muista kuka siitä kirjoitti..) Mitään muuta ei oikein enää voi pitää jalassa kun trikoisia mammahousuja ja ne alkaa olla niin kuluneet ja reikäkin on pyllyn kohdalla, ettei niillä ulos ilkee mennä. Ja uusia en kyllä enää osta.


MissH:lle tsemppiä käynnistykseen :flower:

Moonlight, mullakin on kauhea leipomisvimma. Juuri mokkaruutuja tuli tekaistua viikonloppuna. Tuntuu, että joka päivä pitäisi olla leipomassa jotain. Mies on ainakin tyytyväinen, sokerin perään kun on =) Itse ei kyllä välttämättä tule niitä leipomuksia niin syötyä(ihme kyllä), mutta muille kyllä on kiva leipoa.

Nyt taidan oikaista pienille torkuille, niin kovasti alkoi väsyttämään.


Jaksamista kaikille

=)

Sofia ja Jaska 36+1
 
jurristi harmaana
Onnea Tirlittanille perheineen! :flower: Ja tsemppiä MissH huomiselle! =)

Jos nyt pitkästä aikaa vähän omaakin napaa... ;) Tänään olin kirjallisen ruotsin parituntisessa tentissä ja oli kuulkaa karmea; sanastotehtävän lisäksi meidän piti kääntää suomesta ruotsiksi puoli sivua (A4:sta) tekstiä, joka koski oikeuslaitoksen ja kihlakuntien uudelleen järjestelyjä Suomessa ja kansalaisten oikeusturvaa.... :x :eek: \|O Pitäkää peukkuja, että pääsen läpi, uusinta kun osuu turhan lähelle laskettua aikaa... :whistle: Nyt sitten jäljellä vielä keskiviikkoinen suullisen ruotsin tentti, jossa joudumme pölöttämään 15min ruotsiksi opettajan antamasta aiheesta sekä ensi viikolla olisi vielä kansainvälisen oikeuden tentti. Sitten jäänkin jo oikeasti äitiyslomalle!! :D (se laskettu aikahan on "vasta" 19.5)

Vointi on ollut ihan ok, minä kyllä taidan kuulua siihen kastiin, joka tässä vaiheessa viihtyy tosi mielellään unten mailla. Voisin surutta nukkua kymmentuntisten yöunien lisäksi myös parin tunnin päiväunet! Vähän on pitänyt kyllä toppuutella itseään noiden päiväunien suhteen. Muuten kaikki on sujunut oikein mukavasti, enkä muuten edelleenkään tiedä supistuksista mitään tämän raskauden kohdalla. Närästys on kyllä yrittänyt jonkun verran vaivata ja pitkien pyörä-/kävelymatkojen jälkeen tuo alaosasto on vuorokauden verran aikas hellänä ja tuolloin kävely sujuu kuin ankalla konsanaan :LOL: . Mutta, mitäs pienistä.

Laitokselle lähtemisestä...kuten joskus kerroinkin, mulla synnytykset on olleet (tosi) nopeita. Eli alle kolmessa tunnissa supistusten ensituntumisesta/lapsiveden menosta on ollut vauva sylissä. Ja nyt tän kolmannen kohdalla mua oikeasti pelottaa, että miten tuonne sairaalaan mahdan keretä... :\| Sen tähden pojat saavat olla hoidossa vauvan syntymään asti, en millään ehdi järjestää heille hoitoa, jos lähtö tulee keskellä päivää. Sitten mietityttää vielä tuo sairaalaan meno: mies on päivät töissä "hevonkuusessa" (tekee metsäsuunnitelmia) eli hänelle mun ei edes kannata soittaa. Taksin saanti tässä kaupungissa takeltelee pahemman kerran, voi huonolla tuurilla tulla vasta tunninkin päästä soitosta. Onneksi siskoni ja vanhempani ovat luvanneet olla tietynlaisessa hälytysvalmiudessa, eli heille varmasti ensiksi soittelen h-hetken koittaessa. Velikin lupasi tarvittaessa tulla vaikka töistä poliisiautolla mua kuskaamaan, vaan tuskinpa se ihan noin vaan onnistuu... :D No joo, vaikka eipä kai näitä kyllä kannata etukäteen kauheasti murehtia. Mutta se mulle on sanottu, että heti ensituntemuksesta nokka kohti synnytyslaitosta...eli mä en jää kauheasti miettimään tuntemuksiani.

Sairaalakassiakaan en ole vielä pakannut ja vaikka kaksi lasta olenkin jo synnyttänyt, pää lyö taas tyhjää sen suhteen, mitä sinne otan mukaan. Pitänee kuitenkin varautua sinne jäämiseenkin, vaikka kovasti toivon, että kaikki menee niin hyvin, että saan sen polikliinisen synnytyksen.

Jaaha, pitää ruveta tekemään nakkikeittoa kohta kotiutuvalle miesväelle, simat sainkin pullotettua juuri ennen tämän romaanin rustaamista. Vointeja kaikille! :wave:

t. jurristi + potkunyrkkeilijä 36+2
 
Heippa!

Onnea missh:lle matkaan käynnistykseen.

Voi että ois ihana jo hoitaa kakkakonetta =)

Täällä on kanssa yksi jolla ei mitään hajua et millon se oikeesti pitäs lähtä sairaalaan, varmaan mäkin tajuaisin siinä vaiheessa kun pää ois jalkojen välissä tulossa ulos :LOL: ei uskois et kolmatta menossa tekemään...
Mulla kun on nuo aikaisemmat käynnistettyjä rv 41+5 eikä kohdunsuulla ollut tapahtunut ennen sairaalaan menoa mitään :( et olen jo henkisesti valmistautunut siihen et ei se tämäkään tule ulos ennenkuin lähtöpassit saa, ja sen saman 10h45min varmaan se synnytyskin kestää...

Onko teillä muilla kellään käynnistetty synnytystä yliaikaisuuden takia??

Mulla meinaa olla vissiin vähän hormoonit ja hermot pinnassa kun ärsyttää kun ihmiset joka päivä etkö vieläkään ole levinny, ja tee sitä ja tee tätä että käynnistyy, onpa sulla iso maha jne.... :kieh: ärsyttääkö ketään muuta nuo kyselijät??

se ananas on muuten hyvä keino saada ylimääräistä turvotusta pois =)

Anteeksi tälläinen omanapa purkautuminen, on tälläinen peittokorville ja sänkyyn maanantai.... :headwall:

Peppi ja masuasukki 37+5
 

Yhteistyössä