Toukomasujen -07 huhtikuu

Huomenta!

Uni sitten taas hukassa vaikka sais nukkuakkin :headwall: Herään aina siihen kun mies lähtee töihin ja sit saa kiemurrella sängyssä.

Kiva kuulla VIIVI että olo on jo parempi ja hyvä että neuvolassa suhtauduttiin asiallisesti.

HIPPIMAMMAstakin oli mukava kuulla, ihanaa että olet saanut luvan liikkua, jaksuja vaan kovasti sulle :hug:

Jokohan TIRLITTANilla lie nyytit kainalossa? Innolla odottelee lisää kuulumisia. =)

Oi voi, kunpa jo pääsiskin vauvanhakureissulle. Eilen illalla kävin taas 10 kilsaa pyöräilemässä naapurin kanssa. Ja oikeen monttuista tietä :LOL: Kaveri sanoiki et aletaan vaan joka ilta ajeleen tätä pahinta tietä niin eiköhän se sieltä tule. =) Ihme kyllä että pystyn pyöräileen, loppumatkasta oli jo vähän inhottavaa kun alkoi vähän pistää mut ihmeen hyvälle tuntui, onneksi. Loppua kohden hävinny iskiasvaiva eikä liitoskivutkaan niin pahat. Jalat vaan väsyy ihan turkasen nopeesti.

Eilen taas innostuin leipomaan. Tein pakasteeseen kakkupohjan varulta, jos ei ennen tule syötyä niin onpahan ainakin tytön synttäreille valmiina (täyttää toukokuun lopussa sen 3). Sitten leivoin sellasia muffinsileivoksia ja siskolle unelmatortun sen miehen kolmikymppisille. Tänään pitää mennä kakut päällystämään ja muutenkin auttamaan kun siskolla käsi kantositeessä eikä saa tehdä mitään.

Pakko kertoa kun minusta oli niin ihana kun tytön kanssa juttelin että sitten kun äiti lähtee vauvaa synnyttämään sairaalaan että menetkö sinä sitten naapuriin siksi aikaa. Neiti vastas että joo, minä meen sinne synnyttämään tämän oman vauvan :heart: Häneltä pitää aina välillä kokeilla kuinka hänen vauva potkii mahassa. Ja ihan raskauden alussa (hui,kun siitäkin jo aikaa =) ) käytti omia nukkejaan vessanpytyllä oksentamassa. Tuumas aina vaan, taas tätä oksettaa ja sitten juoksujalkaa vessaan :LOL: Ihania nuo lapset kun ne niin samaistuvat aikuisiin ja ottavat mallia ihan kaikessa.

Vaavi potkiskelee tai oikeemmin möyrii kovasti ja on taas aloittanut että iltaisin hirveä villi päällä. Päivät hiljaisempia. :heart:

Mutta, kokeilen kai tulisko vielä uni ennen kuin neiti herää ja sanoo että äiti tuu antaan iltapalaa :D Sil on vähän ilta ja aamupala sekaisin.

Jopsa tässä itekkin parin viikon sisällä pääsis jo tositoimiin, toivossa on hyvä elää...

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 37+3

hei vaan kaikille ja paljon onnea jo vaavit saaneille!!!! :flower:

oishan tuo itsekkin jo melkein valmis lähtemään synnärille :D
no,mitään ei tapahdu niin tuskin tästä tarttee mihinkään lähteä..

neuvola oli eilen ja sanoi täti minulle että hyvä kun vielä tulit,et enpä oisi uskonu et näinkin pitkälle päästään..siis kun on toi streptokokki..
onko muilla ollut tuota esim. edellisissä raskauksissa?onko tullut miten paljon ennen aikojaan ?esikosta mulla ei ollut niin ei oikein tietoa..

sanoi että olisi hyvä jos sen viikon vielä pysyisi että sitten oisi keuhkot jo valmiina. :)

no,ihan iisisti ootellaan... :whistle:

alexandraana ja vaave 37+1

Huomenia

täällä edelleen flunssaa, mutta nyt eilen kävin lääkärissä ja kappas, poskiontelon tulehdus molemmissa onteloissa... en kyllä yhtään ihmettele, on sen verran tuota räkää valunut... Kuitenkin, nyt sitten antibioottia olen saanut, ja lisäksi astmainhalaattorin (mulla on taipumusta astmaattiseen yskään), jota pitäis ottaa 3krt/päivä, mut ajattelin tiputtaa yhteen heti kun olo vähänkin helpottaa.
Viime yö meni sitten jo paljon paremmin, ei tarvinnut yöllä ottaa särkylääkettä ollenkaan. :D

josko tämä tästä sitten lähtis menemään ja sais ittensä kuntoon... sit vois aloittaa lenkkeilyn ja siivouksen ja mitä vielä, että sais tämän vauvelin ulos massusta...

Anteeksi, unohdin jo, kuka siitä kyykistelystä puhui... taidan itsekin kokeilla, ei se varmaan huonoa tee... :)

Saunassa mäkin tykkään käydä, olen käynyt ehkä 3-4 krt/vko ja aion käydä edelleen... mut kuulemma sellasilla jotka ei käy usein, niin voi auttaa synnytyksen käynnistymiseen... eli sitäkin kannattaa kokeilla!!! =)

muita vinkkejä käynnistymiseen ois kiva kuulla... eihän ne välttämättä mitään auta, mut olis kiva tosiaan kuulla, mitä neuvoja teille on annettu... mulle on nyt näitten perinteisten sauna, seksi, siivous, kävely jne lisäks sanottu, että AVOCADO kuulemma saattais auttaa supistusten alkamiseen?! Tiedä häntä, onko siinä sitten perää...

Jaahas, kuumaa juotavaa ja vällyjen alle

Gabria + masukki 37+3 vakaana aikomuksenaan olla kunnossa ensi viikolla!!! :D

Siljuska harmailee
tervehdys,

vähän väliaika tietoja tänne, eli yhdessä osassa vielä ollaan, toissapäivänä oli neuvola, proteinit oli plussalla leukkarit +++, eli siis joku kiva tulehdus ilmeisesti päällä. vauva ei ole vielä edes kiinnittynyt mikä suuresti masensi ja lisäksi vauva on jotenki viistottain mahassa että pää on tuolla nivusissa, mutta on sentään pääalaspäin...
eilen illalla vauvan liikkeet tuntu tooosi epämiellyttäviltä, semmosta vähänniinkun "tärinää" tuli hetkittäin ja just tuolla ihan alhaalla..ja minä ihmettelen minkä raajan liike voi tuntua tommoselta tärinältä? se tuntu vähän pelottavalta jopa.

olotila on ollu tosi väsyny ja masentunu, liikkuminen on vaikeeta ja tuntuu ettei mitään jaksa tehdä. yöt san tosi huonosti nukutuksi. huono omatunto painaa kun ei jaksais oikein esikoisen kans mitään tehdä. onneks on viikonloppu tulossa ja miehelläkin toivottavasti vapaata.

tää nyt oli taas tämmönen valivali, ilmakin ulkona on mitä inhottavin, räntää tulee ja tuonne muka pitäs vaan mennä...

hauskoja viikonloppuja kaikille!

tv: siljuska rv37+2

Huomenta!

Ei niin aurinkoista tänään... Oli meinaan tosi kurja lääkärikäynti eilen! :( Vauvalla kyllä kaikki ok, ja äidilläkin päällisin puolin, mutta käsikopelolla lääkäri oli sitä mieltä ettei vauva mahdu alateitse, ja passitti mut magneettikuvauksiin. Sinne pitäs varata aika nyt sitten ennen seuraavaa lääkäriä, joka on 2 vkon päästä. Näin jo painajaisia koko yön mahdollisesta tulevasta keisarinleikkauksesta - mullahan on ihan kamala pelko epiduraalia kohtaan, ja olin henkisesti valmistautunut normaalisti synnyttämään ja siitä aiheutuvaan luonnolliseen kipuun. Ajatuskin että selkärankaan tungetaan jotain ja jalat on tunnottomat.. saati sitten että on tietoinen siitä että maha in auki jne..jne... :'( toisilla on pelkosektio, mulla on sektiopelko... Jabba olikos sullakin sama pelko? Muistan jonkun puhuneen pelostaan keisarinleikkausta kohtaan.. Tosiaan, jos lääkäri niin päättää ettei vauva mahdu alakautta, niin jääkö paljon vaihtoehtoja? EI!! Mieskin on ihan kauhuissaan :'( Ja sitte kaikki arvet sunmuut, paraneminen kestää eikä vauvaa saa nostella... Voi hitsi itkettää taas.. mutta niinku miehellekin sanoin, niin vauvan terveyshän tässä pääasia on, ja lääkärikin sanoi eilen, ettei hän halua sitä riskiä ottaa että synnytys alkaa ja 20h kuluttua vauva ei vieläkään ulkona ja sitten tulee päätös hätäsektiosta. Eli on se suunniteltu sektio parempi sekä äidille että vauvalle kuitenkin.

Anteeks tää vuodatus, on vaanniin paha olla just nyt :( Vauvakaan ei ollu vielä yhtään laskeutunut, eli samaa vaivaa kun Biancalla...

Tiitteräinen voi oot taas ollu niin ahkera ja leiponut! Mun tekis mieli tehdä omenapiirakkaa, mutta täytyy etsiä joku hyvä resepti ensin ja sit koittaa vaiks lounastunnilla väsätä (siis kun teen edelleen töitä, mutta kotoa, ja on ollu ihan hirvee kiire koko viikon).

Vielä eilisestä lääkäristä, sydänkäyrää otettaessa dude mellesti lähes koko 40min!! Sit tietty ultrassa nukkui tyytyväisenä :D

Mut sellasta.. Onneks on viikonloppu ovella :)

t. balou & dude 36+5

No nyt menee jännäks. Takana niitä etupäässä kivuttomia pitkiä ja helposti tulevia suppareita. Olin levossa ja pyysin lupaa saada alkaa tekeen hiukan enempi kaikkee ja sain.
No, eilen sitten tohotin vaunujen ja häkkisängyn pesun ja tuuletuksen ym kimpussa. Kun lopetin touhut ja menin makaan niin ristiselkään tuli ihan uudenlainen polte ekaa kertaa tän raskauden aikana. Meni ohi kun lepäsin.

Eilen menin kymmenen jälkeen petiin. Ehdin makaan muutaman minuutin kun alko poltteleen ristiselkää.
Mies nukahti siinä ja mä jatkoin valvomista mut yritin maata rentona ja nukahtaa. Ajattelin et ei kai täs mitään kun ei rytmisiä ole eikä edes purista jne.

No sittempä alkoi muutaman minsan välein polton lisäksi se poltto leviään alavatsaan ja samalla kun niin kävi, polte selässä koveni kymmeniksi sekunneiksi ja alaselän vasenta ja oikeeta kohtaa puristi. Huomasin et ihan samoja millä poika lähti syntyyn. Tuttu de javu tuli kyllä.

Herätin miehen ja kipastiin jännityskakille kumpikin :D . Takas petiin ja makasin rentona. Välillä poltti vaan tasasesti minuuttikaupalla ja välil maha supistu pieneks kovemmaks palloks. Toisinaan tuli niitä kovenevia polttoja.

Soitin synnärille ja sanoi et kun 34 rv täys niin ei tarvi enää pelätä vaan mua kohdeltas kuin normisynnyttäjää :) . Vauvan keuhkot alkaa kypsyyn ns ennenaikasella vauvalla siitä hetkestä kun synnytys alkaa. Kehotti nukkuun jos kykenen ja kattoon koveneeko vai mitä.

Nukuin pari tuntia. Heräsin ja edelleen ne poltot oli päällä. Siedettävinä edelleen mutta koveni hiukan taas. Nukahdin myöhemmin valvottuani sängyssä n.3h:ksi.

Nyt kun heräsin aamulla niin sama polte jatkuu melko tasasena ja maha pingottelee.

En toivo että vauva vielä syntyy mutta en ala pelkäämään jos syntyy sillä kyllä kätilö varmaan tiesi mistä puhuu.
Jos ei ala syntyyn kohta niin luulis ainakin et paikat alkaa avautuun tai pehmeneen tällä polttelulla.

fangis 34+4

Huomenta vaan kaikille räntäsateen keskeltä :/

Eilen oli lääkärineuvola. Ensin:
* Painoa oli tullut reiluun viikkoon tai oikeastaan 9 päivään lisää 1556g :eek:
Hieman th huomautti asiasta,mut se siitä..en ole mielestäni liikaa mitään makeita syöny..
* RR oli hyvä ,ei liian alhainen eikä liian korkea =)
* Liikeseurantaa pitäis alkaa tekemään.
Sitten siirryinkin jo neuvolalääkärin puolelle:
* Sf oli 35 cm. Viimeeks kun kävin neuvolassa 10.4 niin silloin sf oli 33 cm,eli hyvin kasvaa keskikäyrällä :D Vahingossa lääkäri sanoi että sf ois ollu 45 :whistle: Oli sit pakko tarkistaa asia heti,että anteeks mitä,paljonko? :snotty:
* Kohdunkaulaa oli vielä 2,5cm jäljellä,paikat oli jo hieman pehmenny :whistle: ,mutta kiinni oli vielä kohdunsuu B)

Eilen illalla tenava kyllä kovasti pyöri tai keikutteli takapuoltaan,mut nyt ollu viime yön ja tän aamun aikaan hiljaisempi..muljahduksia on kyllä tuntunut,mutta ei samalla lailla kun eilen illalla/päivällä. Jokohan ne liikkeet alkais sit hiljeneen...sitä vaa miettii,etteikö jotain pahaa ois tapahtunut..

Täällä ollu puhetta mm. lenssusta..mulla alkoi lentsu(kurkkukipu,nuha ja yskä) tuossa 1.3,kesti pari kolme viikkoa,sit lähti pois n.viikoksi ja viime vkl:na tuli uudelleen. Kävin silloin jo lääkärissä ja labrassa,mut eihän noissa oikein mitään ollu,crp hiukan koholla,ja lääkäri määräs tarvittaessa otettavaksi vaan jotain yskänlääkettä,mitä en kylläkään sit ottanut kuin pari kertaa.
Tänä aamuna tuntunu siltä,että kun nielaisee,niin vähän korvissa ja otsassa tuntuu. En tiiä,pitäskö pyörähtää vielä sh:n luona,jos vaikka sitä kautta pääsis lekurille..toivottavasti ei tulis jtn korvatulehdusta/poskiontelotulehdusta \|O

No niin,tämä valivali loppuu nyt tähän...

TuiKKu ja Tenava rv 36 tasan tänään :heart:

Balou mulla tosiaan on se järjettömän kauhean valtava SEKTION KAMMO!!! Olen asiaa täällä muiden kyllästymiseen asti vonkunutkin, kun nyt se näyttää aika todennäköiseltä että leikkuupöydällehän mie päädyn :'( Eli tiistaina aamulla on lääkärikäynti ja synnytystavan määritys ja silloin jos lapsi vielä on perätilassa niin saan ajan sektioon! Olen aivan kauhuissani mutta olo on rauhallisempi, lähinnä sellaisella tappiomielialalla nyt olen. Eli olen luopunut toivosta että vauva kääntyy ja siirtynyt säälimään itseäni :ashamed: Mies meillä on myös kauhuissaan, mutta ollaankin sovittu nyt molempien hermojen tähden että mies EI tule mukaan jos sektio tulee. Tukihenkilöksi tulee mun äiti ja sitten mies tulee sairaalalle kun homma on siististi paketissa.

Nyt tyttö kiskoo mua pois koneelta, jutellaan lisää jos haluat myöhemmin :hug:

Jabba 36+2

rasse04 harmaana
lumista huomenta :/

balou: mulla oli kans sektiopelko. luulin vauvan olevan poikittain ja ajattelin että joudun käännytykseen ja sen myötä sit ois sektiopäätös. en tosin päässyt niin pitkälle ennen kun vauva synty =) ja hän oli RT

fangis: teidän vauvalla on keuhkot varmaan ihan valmiit, meidän vauva on koko ajan hengittänyt omin avuin, eli valmiit oli myyllä keuhkot jo viikolla 32+6

kylläpä monella on kipeitä ennakoivia supistuksia. itse en onneks niitä ole joutunut kokemaan, mulla kun kipeet supparit alkanut niin ne on suoraan johtanut synnytykseen alle 12h alkamisesta

myyllä eilen painoa 1440g =)

rasse ja pikku myy 3vko1pvä :heart:

onnea commanderille tyttövauvasta!! :flower:

voi ku pääsis jo itekki synnyttään :headwall: neuvola oli tos ysiltä

paino:liikaa..no yli 500g/vko
RR: 120/74
pissa puhdas
hemo: huono..oli laskenu 113 vaan! lähetin äipän ostaa tänää rautatabuja mulle (aika finitto rahatila meil..)
sf-mitta: oli vielki nuossu :headwall: 36,5 (viikko sit oli 35,5)
rt <--- ollu jo kauan
vauvan syke: +155

meinas neuvolatäti et vauva on viel aika korkeella,voi dääm ja mä ku toivoisin et pääsis jo vaik ens viikol synnyttään tän vauvelin :'( ,,no jospa tää tästä.siivosin toissapäivänä pesuhuoneenki varta vaste et josko jotai auttas,mut ei no pikkasa tuli suppareita siivouksen jälkeen.sss ei voi kokeilla ku ei ole omaa saunaa!! ens perj.on seuraava aika,toivottavasti ei enää tarvis mennä vaan sais soittaa neuvolaa et vauva on syntynyt :heart: =) pitää toivoo parasta! ti tulee jo 39vko:a!täällä on inhottava ilma räntää sataa kokoajan. hyvää loppuodotusta kaikille!! enköhän tota viimestää 4:vko päästä ole vauva sykyssä,eipä se sinne masuun jää :D on kyl mielestäni liikkeet vähentynee,et jospa tää nappula syntyis 2vko päästä..aina saa toivoa.

Moips!

Balou
poika meille pitäis olla ultran (rv35+2) mukaan tulossa :D

Fang-Ann-75
Jännittävät paikat sulla...

Kotona olemisesta
Mä haluaisin olla kotona elokuuhun 2008 mutta saa nähdä onko se rahallisesti mahdollista. Koska olen hoitoalalla olisin luultavasti juhannukset ja monet viikonloput töissä ja lomia ei olisi, koska vakipaikkaa ei ole ja lomat maksettiin nyt ulos. Olisi niin kiva viettää aikaa pikkuisen kanssa vähän pidempään. esikoisesta menin töihin kun hän oli 2v4kk, mutta silloin olikin eri tilanne ei ollut asuntolainaa :/

Ultrakuulumisia
Mullahan arvioitiin ultralla silloin rv 35+2 vauvan painoksi 3600-3900g ja nyt sitten eilen arvioitiin 37+4 vauvan paino olisi 3700-3800g!!!
Kaksi eri lääkäriä tekemässä nyt jännittää mikä mahtaa olla todellisuus??? :eek:
Mielestäni tosi hullua ettei olisi reilussa kahdessa viikossa kasvanut lainkaan???
Kun lääkäri vaan tokaisi sisätutkimuksen jälkeen, että hyvä lantio kyllä se sieltä sitten syntyy kun on syntyäkseen eli ei käynnistetä aiemmin eikä mitään tarkistuksia enää! :kieh:
Jännittää vaan minkä kokoinen mahtaa syntyä kun tietää mikä heitto on arvioissa mahdollista. :eek: Täytyy toivoa että mun kohdalla arvio heittäisi alaspäin, mutta sf-mitta puhuu toista, kun ollut jo viikosta 30 36cm tietämillä ja nyt viimeksi rv 36+5 oli 37,5cm
Ja tuskin on vielä vähäänaikaan syntymässä kohdunkaula oli pehmeä sormelle auki, mutta kaulaa oli vielä 2,5cm jäljellä eikä vauva ollut vielä laskeutunut, tosin sehän voi laskeutua vasta synnytyksen käynnistyessä.
Esikoinenhan oli syntyessään 4100g 53cm syntyi rv 41+1.
Tää on kauheeta ku toistaalta ton painon puolesta toivoo et syntyis jo mut sit taas toivoo että olis vaan siel masussa viel ku itellä on nyt ihan hyvä olla selkävaivatkin hävinneet :LOL:

suzu1981 rv 37+5

Heippa kaikki!

Mulla oli eilen se synnytystapa-arvio ja varattiin sit leikkaus aika,kaikki kuulema haluaa syntyä vappuviikolla niin sillon ei ollu aikoja joten 7.5 tää pieni on viimeistään ulkona.sillon kyllä viikoja jo 40+1,mutta eiköhän sen kestä ku tietää et sillon viimeistään :) lääkäri oli mukava ja ihan saatiin keskusteltua vaihtoehdoista.vauvan painoksi arvioitiin 3432g eli laskettuna olis noin 3800-4000geli saman kokoinen ku esikko ja ehkä vähän isompi..lääkäri siis kyseli,että olisinko halukas yrittään alakautta jos käynnisteltäis?mutta sitten mietti että kun yks leikkaus takana niin lääkkeillä ei yleensä käynnistellä..siis siinä sit pähkäiltiin ja päädyttiin varaamaan tuo leikkaus.jos alkaa muka aiemmin tapahtuun niin sit vaan normaalisti sairaalaan ja sit leikataan aiemmin.

Nyt toisaalta on niin helpottunu olo kun tietää jotain,mutta sitte kuitenki oon vielä mielessäni pyörittäny kaikkea mitä juteltiin lääkärin kans..no kunhan saadaan turvallisesti vauva ulos =)

Jabba koita kestää..jännä kun itse ennemmin halus sektion ja toiselle se on niin kamala paikka,kunhan kaikki saa nyyttinsä tänne niin eiköhän sitte ala helpottaan =)

Mies siis tulee mukaan koko hommaan meillä,saa istuskella siinä mun vieressä turvana ja lähteä sit hoitaan vauvaa..reilu pari viikkoa enää :heart:

vointeja kaikille,tuli tosi omaa napaa mulla mutta... :ashamed:

MissH ja muru 37+5

jurristi harmaana
Pikana tulin kirjoittelemaan noista kokoarvioista. Itsellä kävi ekan kanssa niin, että äitiyslomalla (viimeisessä ultrassa) kätilö sanoi mulle, että lapsi on aivan liian pieni niille viikoille. Kätilö sanoi lapsen olevan korkeintaan parikiloinen. Siitä alkoikin sitten viikoittainen ravaaminen polilla "kokoseurannassa".

Kolmannella viikolla siellä oli vanha, kokenut mieslääkäri, joka oli aivan kummissaan tilanteesta: "Kuka ihme sut on oikein tutkinut ja vielä pelotellut, että vauva on minikokoinen? Täähän on ihan normaalin kokoinen, potra poika!" Heitti sitten vielä lopuksi kehiin arvion pojan painosta ja osui itse asiassa aikas lähelle, heitto oli 70g (esikoinen syntyi pari pvää kyseisen arvion jälkeen).

Meillä muuten nuo kummatkin pojat ovat syntyessään painaneet saman verran :D , 3570g. Pituudessa heidän välillään oli sentin ero. Ja ovat muuten nähneet päivänvalon eri sairaaloissa kumpainenkin... =) Saa sitten nähdä, minkä kokoinen tämä kolmas on. Sf-mitta ainakin menee aiempia kertoja alempana.

Nuo kokoarviot tosiaan riippuvat aika paljon tekijästä, kokeneet ammattilaiset osaavat jonkun tutkimuksen mukaan arvioida vauvan koon tunnustelemallakin ultran tarkkuudella, kun taas jotkut kokemattomammat eivät osaa vielä kunnolla käyttää edes sitä ultraa. Tietysti varmasti on muitakin asioita, jotka vaikuttavat tuohon koon arviointiin...no mä olen nyt :x , en ole mikään ammattilainen näissä asioissa... :whistle: :saint:

t. jurristi + potkunyrkkeilijä rv 35+6

ps. Fangikselle tsemppiä, jännittää jo sun puolesta! :wave:

Heips!

Mulla PITI olla se lääkärinneuvola tänään, mutta kuinkas ollakkaan lääkäri oli tullu sairaaksi ja se peruttiin... Ja uuden ajan sain ens keskiviikoksi. Eri lääkärille kylläkin.. ja just sille lääkärille minne en haluais mennä, mutta eipä tässä vaihtoehtojakaan ole. Viime neuvolakäynnistä onki aikaa melkein kuukausi, joten ei yhtään tiiä mikä vattassa tilanne.. vaikka olis kääntyny taas väärinpäin.

Ajattelin pitää tänään vapaapäivän töistä. Herättiinki nuorimmaisen kans vasta klo 10 ku heillä oli eilen eskarilaisten yöretki ja yöllä soi kolmen maissa puhelin, että voitaisko hakea tyttö kotiin ku kuulema niin kova ikävä oli tullu... No ei auttanu miehen ku hypätä autonrattiin ja kävästä hakemassa.. :whistle: Nyt on sitte vähän "pörrö" olo ku nukkunu tavallista pitempään... ei ole saanu mitänn vielä tehtyä.

Meillä kans nimi vielä hakusessa vauvalle... Kolme nimeä kuitenki tulee, mutta ei hajuakaan, että mitkä... ehkä se sitte selviää ku näkee minkä näkönen vauva on.

Mie olen alkanu nyt loppuraskauesta näkemään mitä ihmeellisimpiä unia... :eek: Jotenki ne liittyy aina päivän tapahtumiin, mutta siis todella outoja ja utopistisia.. Yks yö muuten synnytin tytön jonka tein keisarinleikkauksella ja painoa sillä siinä unessa oli 2980g ja pituutta 50cm.. No nyt tuli semmonen tunne, että olen kirjottanu tästä jo aiemminki tänne... näköjään jos alapäässä alkaa pehmetä niin yläpääki on jo aika pehmeä ku muisti niin hatara... :LOL:

Ai niin.. päivitin kuvanki, mutta kuvakulma aika huono. Minusta masu näyttää kuvassa paljon pienemmältä ku mitä todellisuuessa on... :whistle:

Hanna ja Nöössi 35+3

Aikoihin en oo kirjoitellut, vaikka ahkerasti oon juttuja lueskellutkin. Nyt on aikaa myös kirjoitella ja notkua enemmän netissä, kun sain tiistaina opinnot päätökseen ja paperit saan toukokuussa - jihuu!! Johan tuota on odotettukin, kun opiskelut on venyneet, kun oon ollut samaan aikaan töissä.

Mulla olis vielä vähän reilu viikko laskettuun aikaan eikä tää vauva ole odoittanut vielä mitään merkkejä syntymiseen. Supistuksia tosin tulee päivittäin, mutta ne ei tee yhtään kipeetä ja paikatkin oli vielä alkuviikolla ihan täysin kiinni. Alkaa olo olla jo niin kärsimätön, kun haluisin jo nähdä pikkuisen. Ja mun mahanahka ei voi enää venyä kovin paljoa, se on jo nyt niin pahoilla arvilla, vaikka oon monta kertaa päivässä rasvaillut. :/ Oisko kellään hyvää vinkkiä mitä noille arville voisi tehdä, mulla ne on syviä ja punaisia ja näyttää, että iho ihan tulehtuu siitä ympäriltä, kun repeää niin pahasti.

Niin ja onnittelut kaikille nyytin jo saaneille!

:flower:

Cailin 38+4

Paljon onnea Commander ja Parasta aikaa!!! :flower:

Hienoa, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, vaikka Commanderilla ilmeni jotain ongelmia puudutuksen kanssa. Kertoisitko mitä kävi... tässä jännitän jo tiistaina olevaa omaa suunniteltua sektiota ja kaikki kokemukset tervetulleita. Mieluumin menen kyllä sektioon kuin perätilasynnytykseen!

Kokoarvio oli eilen 3100g, eli siro vauveli tulossa, mikäli arvio ei suuresti heitä. Jännää, että kohta täällä asuu oikeasti pikkuinen ja kaikki nämä hänelle valmistetut systeemit saadaan käyttöön - ripustin jo vauvan kylpypyyhkeenkin suihkun seinälle. Kotiin pääsen sairaalasta viimeistään vapun aattona, luultavasti jo aiemmin.

Kotona olemisesta on ollut puhetta, en ole vielä päättänyt mihin saakka olen, mutta ainakin vanhempainrahakauden loppuun saakka. Sitten katsotaan kumpi jää kotiin ja kumpi menee töihin.

Painoa kertynyt jo huimat 16kg! Tosin viimeisten viikkojen aikana turvotus ollut jättimäistä ja nestettä kertyy kiitettävästi. Ennakoivat supistukset tekee tosi kipeetä varsinkin kun nousen autosta tai muuten syvän mallisesta tuolista ylös, teen liikaa kotihommia tai kävelen liian reippaasti. Aikasta hissutteluksi tuo kävely on muuttunutkin. :LOL:

Onkos ensi viikolla toisia sektioon menijöitä tai vaikuttaako siltä, että synnytys olisi lähipäivinä?

Lepoa ja voimien keräilyä viimeisille päiville/viikoille siskot!

Sykkyrä + Masukki rv 39 (38+3)

Neuvolassa tuli tossa aamupäivästä käytyä:

paino -350 g/vk
turvotus ++
verenpaine oli eka mittauksella 148/102 tokalla 150/111 ja viimisellä mittauksella 145/94 Eli aika huimissa lukemissa taas pyöritään. Kotona kun olen mitannu niin on ollu tuo alapaine siinä 90 kieppeillä. Joten edelleen sain samat ohjeet et yhteyttä polille jos proteiinit pissassa lisääntyy 2:teen +:aan.
hb oli laskenu 112:ta joten pitäs muistaa sitä lisärautaa ottaa.
Kohdunpohjan korkeus oli pienentyny 32 cm. eli vauva on laskeutunu vissiin entisestään. toi sf mitta mulla oli korkeimillaan viikko sitten. Silloin oli 33 cm
Rt
Sykkeet 150 :heart:
liikkeet ++

Seuraava äitipoli aika on ens tiistaina ja seuraava neuvola perjantaina. Toivoisin kyllä et tää vauva vois alkaa vaikka syntymään niin ei kerkee tuo raskausmyrkytys tän pahemmaksi. Muutenkin olo on kyllä aivan p...stä. On ihan tylsää täällä kotona yksin köpistellä. Mut meneehän nää päivät tälleenkin :)

Nyt lähen laittaan puhtaat lakanat petivaatteisiin ja sit päikkäreille... Oikein paljon jaksuja kaikille ja mukavaa viikonloppua :wave:

Kojo ja tyttö mellestäjä 38+2

neuvolaterveisiä: kaikki ihan ok(sinänsä masentavaa että mitään muutoksia ei ollu tapahtunu), vauva ei ole edelleenkään kiinnittyny, verenpaineet ok121/62
painoa oli tullu vaan 100g viikossa ja kohdunpohjankorkeus oli tipahtanu sentillä ja oli nyt 35. vauvan sydämensyke oli 145(tähän asti ollaan menty 130-140 tasaseen).

verensokeri oli mulla ilmeisesti kauppareissulla huimasti laskussa vaikka aamulla söin puuron aamupalaksi, ja siitä n. tunnin kuluttua kävin neuvolassa ja sitten kaupassa. kauppareissun jälkeen kun nälkäsenä ja raivokkaana aloin laittamaan ruokaa ni kädet tärisi ja heikotti. tosi omituista, mä yleensä syön saman annoksen puuroa aamupalaksi klo 8 maissa ja pärjään sillä jonnekin klo 12 tienoille vaikka sillon jo nälkä tuntuukin, mutta tänään oli tosiaan kyllä omituinen olotila.

nyt mä sainkin uuden neuvola-ajan jo tiistaiksi, ja lisää masentumisen aihetta( ;) ). yliaikaiskontrolli ei olekaan enää 10 pvää lasketun ajan jälkeen vaan 12 vrk lasketun ajan jälkeen :eek: 2 ylimäärästä päivää odoteltavaa siinä :(

no joo, ei murehdita suotta, lapset lähtee mummolaan viikonlopuksi ja mä alan houkuttelemaan vauvaa pois pikku-yksiöstään :whistle: siivoilen ja huomenna meen puutarhamessuille ja syömään miehen kanssa jne. ois niin helppoa jos tää päättäisi nyt viikonloppuna syntyä kun ei tarttis panikoida lapsenvahdin kanssa =)

t. maissikas 38+5(musta tuntuu että terkkatädin merkinnöissä päivät vähän heittelee. viime viikolla nla oli torstaina ja se merkkasi sillon 37+5..... :/ )

Päivää....

huonosti nukutun yön jälkeen tulin antamaan vain väliaikatietoja: jalat on niin puuduksissa, että itku tässä pääsee. Soitin synnärillekin jo, että mitä nyt. Tein jalkakylvynkin ja se vain turvotti entisestään. Ihan kuin joku laittaisi tikkuja mun jalkoihini. Tällä kertaa oli erittäin mukavan oloinen kätilö, joka totesi, että eipä sille mitään kummallista voine tehdä, mutta että jos ihan totta on sietämätön olo, niin tulla sinne. Koitan nyt ainakin tämän päivän vielä yrittää, jos vaikka onni kääntyisi. Yritän siis olla positiivinen viimeiseen asti. Kävi tässä mielessä, että jos menis hakkaamaan halkoja ja saunois tuntitolkulla ja joku suositteli niitä avokaadojakin, niin sillähän tästä tietenkin pääsisi kaikkein helpoimmalla. Luulen, että Jr. saattaisi olla jo ihan valmista kauraa, onhan nyt jo kuitenkin 36+5 menossa. Ja kun ei hänen iästään kukaan oikein tiedä... mies vaan sanoi, että seuraavana viikonloppuna olis hyvä aika :LOL: totesin, että juu, kyllä se varmaan kattoo kalenteristaan sun vaparit :LOL:

Noniin, kiiitos kun taaaaaaaaaaaas sain valittaa teille rakkaat siskot, ilman teitä olisin hukassa ja pulassa!

Voikaa hyvin ja pysykää loppuun saakka voimissanne!

Viivi+Wagner jr. ainakin 36+5

Oih ihanaa tänne on syntynyt lisää vauvoja. =)

Onnea kaikille synnyttäneille, mukavan kokoisia lapsukaisia olette saaneet.

Meillä paino arviossa vauva olisi tällä hetkellä 2.4-2.5kg.
Tai siis tuo tehtiin rv34+1 ja nyt olen rv35+1

heippa!!!

nyt ei kerinnyt kaikkia viestejä lukea..elikkäs omaa napaa..luulin jo aamulla etä nyt on varmaan synnytys käynnistynyt kun mahaa juilis koko ajan tai siis alavatsaa ja alaselkää..kaupungillakin koko ajan tuntui polttoja.no sitten kun aukaisin suuni ja kerroin kaverille niin samantien loppui juilinnat!!!! :eek: :eek: yllätys..esikoisen synnytys alkoi just näillä samoilla juilinnoilla jotka sitten muuttuivat kipeiksi suppareiksi mutta nää nyt ei tästä kovenutunut joten ei varmaan meille vauvaa vielä synny.värjäilen tässä just hiuksia ja mies hakemassa poikaa anopilta.

täytyykin mennä jotain (taas) syömään..perhdyn kohta paremmin teijän kirjoituksiin.

gismo ja kyllikki 38+5

taas neuvolakäynti takana ja kaikki ihan ok.

painoa: +850/viikko ( mut pistettiin vähän turvotuksenkin piikkiin ;) )
turvotus: +/+
paineet:112/68
hb: 107 (oli hieman laskenu)
sf: 30 (sama ku 2 viikoa sit mut johtunee mahan laskeutumisesta)
RT
syke:132

onko muille sanottu et raudan syömistä ei suositella enää tän rv 35 jälk.??
mulle täti suositteli neuvolas et alan syömään berokkaa ku siin ois B- ja C- vitamiineja niin ne auttaa raudan imeytymistä ihan omasta ruokavaliosta ( siis ruisleipää ja punaistalihaa vaan lisää ruokavalioon. :LOL: )
kuulema se raudan syönti (näin loppuraskaudesta) voi aiheuttaa että lapsella ne bilirubini-arvot (mitenkäs se nyt kirjoitettiinkaan) saattaa nousta ja tulla keltaisuutta.
en mie oo aikasemmilla lapsilla tollasesta kuullu vaan kyl mie jouduin rautaa vetämään ihan loppuun asti. keskimmäisellä nous vähän arvot syntyessään ja joutu sinivaloon mut riitti se yks ilta siel ja kun ottaa huomioon et tuli viikolla 36. et en nyt ainakaan raudan piikkiin laittas, :/
no aatelin et jospa koklaan tätin ohjeita et onko siitä hyötyä.. :whistle:
ens viikolla taas uus aika, saa nähdä onko mulla hemoglobinit jossain maan raossa sit. :LOL:

kauhee väsy päällä ku nuorimmainen itkeskeli jotain yöllä vähän väliä niin laukkasin siel sit moneen kertaan, vessareissujen lisäks. ku sitä oli jo niin kerta kaikkisen väsyny niin en oo ees kuullu ku jätkä on viel kömpiny meidän väliin jossain väliä yötä. :whistle:
mie kyl nukuin sit loppu yön ihan suht hyvin mut mies raukka ei oo nukkunu yhtään. jätkä oli kuulema sitä potkinu vähän väliä ja pyöriny ku hyrrä. \|O
mies päätti "myöhästyä" vähän töistä ja nukku sohvalla viel ku mie nousin vanhimpaa taksiin laittaan. :LOL: saas nähä ku illalla pitäs mun pikku siskon 6v syndeille lähteä et kuin innokkaana se on mukaan tulossa. voi olla et rojahtaa sänkyyn heti ku kotio pääsee ja nukkuu iltaan hyvillä mielin. :LOL:

mut taidanpa kömpiä itekki pehkuihin hetkeks ku pojat nukahti just päikkäreille. ei ois sit niin turpea ku pitää sinne kemuihin lähteä.. :p :whistle: <br><br>

Tirlittanin mies
Moi!

meille syntyi tänään aamupäivällä kaksospojat sektiolla. Molemmat olivat 51cm pitkiä ja painot A 3130 ja B 3110. Leikkaus onnistui ja Äiti ja lapset voivat hyvin. Äiti kirjoittelee lisää kunhan pääsee kotia.

Yhteistyössä