Heippa!
Täällä vaihteeksi hieman paremmin nukuttu yö takana. Vaikka yöllä yskin ja nenä vuosi ja pissalla piti käydä niin taisin kuitenkin olla jo niin yliväsyny että sain ihme kyllä nukuttua. Puol kasilta oli kyllä valitettavasti herätys ku oli neuvola yheksältä ja pikkasen harmitti etten voinu jatkaa unia ku kerranki ois unta riittäny.
Piti mennä pyörällä neuvolaan ku kävellen en enää jaksa eikä tainnu kroppa tykätä hyvää ku nyt flunssa paheni taas selkeesti. Kurkku ärty heti ja nenä vuotaa kokoajan.
Voiku tää helpottais jo..tuntuu ettei jaksa enää.
Neuvolassa oottikin sit aika yllätys ku kävi ilmi ettei mulla ookkaan tavallinen käynti vaan viimeinen neuvolalääkäri ja synnytystapa-arvio. Olin vähän puulla päähän lyöty ku täti ei viimekerralla maininnu asiasta mitään. :/
Eli tässä tulee nyt kuulumisia neuvolalääkäristä:
-rv 35+5
-paino +747/vko
-kohdunsuu pehmeä ja kiinni. Pituus 3 cm.
-RR 137/86 toisella mittauskerralla. Ekalla oli korkeempi. Lääkäri käski heti tulla mittauttaan jos alkaa oireita olemaan.
-pissa puhdas
-sf 32 (tasan keskikäyrällä edelleen)
-painoarvio 2450g. Veikkas et vauva ois 3,5-kilonen syntyessään
-RT (huh..
)
-turvotus +
-alakautta lähetään synnyttämään
-pikkuinen oli nyrkki suussa ku ultralla kurkattiin
Lääkäri käski vielä hakee hiivakuurin ku totes et mulla on hiivaa. En kyllä ite oo huomannu mitään vaikka joskus ennen raskautta mulla on sellanen ollu ja sillon oli ihan selkeet oireet.
Kävin sitte vielä apteekissa ja ostin sen hiivakuurin lisäksi vielä sitä Lansinoh-rasvaa, rintakumeja ja korvatulpat. Vitamiineja ja maitohappobakteerejaki piti taas ostaa joten sain kyllä aika summan menee tonne apteekkiin..
Tänään en aio tehdä mitään muuta ku huilata ja lukea vauvalehtiä. Nyt aion tosissaan selättää tän flunssan eikä se taida muuten ku lepäämällä onnistua. Eilen tuli mukava yllätys postissa kun saan hyvät veronpalautukset ja aloinki heti miehelle puhumaan et jos varattais lomamatka ensvuodelle. Saapa nähdä mitä käyttöä noille palautuksille keksin..
Balou: On jo monesti pitäny sulle kommentoida sitä kuinka uskomattoman ahkera ja energinen sä mun mielestä olet! Vielä jaksat olla töissä ja hoidat kotihommia ja yrität laittaa kaikki vauvaa varten valmiiksi ja raskaus on jo noin pitkällä. Oot kyllä varsinainen teräsnainen! :hug:
Mun mies on kans sitä mieltä et kodinhoito ja ruuanlaitto kuuluu mun tehtäviin nyt ku oon kotona. Mies auttaa kyllä raskaimmissa hommissa ja esim. kaupassa käydään yhdessä, mut jos en siivois ja tekis ruokaa niin varmasti jotain kommenttia tulis. Nyt on tietty eriasia ku oon tässä karmeessa flunssassa.. En kyllä osais kotona ollakkaan jollei näitä arkiaskareita ois, koska tykkään hoitaa kotia ja laittaa ruokaa ja siten saa ajanki kulumaan paremmin, mut me kyllä asutaan kerrostalossa eikä oo ku toi yks pieni koira, joten se on vähän eriasia ku sun tapauksessa.
Mut nyt sohvalle peiton alle ja vauvalehteä lukemaan.. :wave:
HeLiNä-83 35+5