Toukomasujen -07 huhtikuu


ONNEA PARASTA AIKAA JA PERHE :flower: :flower: :flower: :hug: !

Ihana oli tulla lukemaan vauva uutisia! Voi nyt kyllä todella alkaa olla kova halu saada oma nyytti syliin mutta sitä saa vielä odottaa...

Nuhakin vaan pahenee. Onneksi isi vei tänään (ja vie jatkossakin loppu kevään ajan) vanhemman neidin kerhoon niin saa vähän levättyä kun on vaan yksi tyttö vahdittavana. Hänkin on vähän nuhainen niin eipä paljon jaksa touhuta... Nyt meen juomaan jotain kuumaa ja yritän houkutella ton tytynkin mukaani!!!

Kuulumisiin!!!!

Hepotyty ja toko 34+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 09:55 rasse04 harmaana kirjoitti:
aurinkoista huomenta!

hurjan paljon onnea parasta aikaa ja koko perhe rinsessasta :flower:


meillä oli iloinen ylläri kun eilen mentiin myytä katsomaan, hänet oli siirretty lämpökaapista vesipatjalle normaaliin sairaalan vauva sänkyyn :D ekaa kertaa sain pestä pepun hanan alla =) pienet ne on ilot :LOL: . maitoa menee nyt 40ml ja eilen oli pullosta koko satsin juonut

kumpaahan sukupuolta on commanderille ja sille kaksosia odottavalle ( :ashamed: en muista nimimerkkiä) syntynyt eilen
innolla odotan kuulumisiä

rasse ja pikku myy :heart:
Mä en jaksa aina ihan kaikkia lukea taaksepäin. Minkä kokoinen pikkunen nyt on? Koska kotiin? :wave: :hug:
 
Paljon onnea parasta aikaa ja koko perhe!!! :flower: :flower:

kotonaolosta mä olen näillä näkymin menossa töihin elokuussa 2008. Meillä on kanssa sellanen rahatilanne, että siinä on varmaan jo "pakko" mennä.

oma (.)
mulla on edelleen hirveä flunssa.
Tänään oli neuvola, joka oli kanssa hirveä. mun "oma" terkka oli lomalla ja siellä oli sijainen, joka oli ihan kiva, mutta lauko välillä tosi kurjia kommentteja...

Kun menin sinne tällasena räkäsenä ja yskäsenä niin oli kovasti huolissaan mun jaksamisesta jne jne. Sit ääneen siinä mietin, et tarttiskohan jo mennä lääkärissä käymään, kun mulla on astmaattinen taipumus ja tää yskä on jo aivan järkyttävän kuulonen. Siihen sanoi et: ei kai nyt sentään flunssasta lääkäriin kuulu mennä...

No, sitten kuunneltiin sydänäänet, niin sanoi; HERRANJUMALA kun sulla on VALTAVASTI raskausarpia!!!! Kysyi, onko ne tulleet ekasta raskaudesta, vai tästä. Sanoin että ekasta. Sit kysyi että paljonko silloin sitten lihosit, kun noita arpia on noin kamalan paljon... :headwall: ja mulla oli tosi hyvä mieli...

no sitten itkeä tirautin kun nukun sellasia puolen tunnin pätkiä ja sit yskin puoli tuntia, ja olen ymmärrettavästi aika väsynyt. Siihen kommentti oli, että eikö se kuitenkin ole hyvää harjoitusta vauvan kanssa valvomiseen. :eek:

no joo, ymmärrän että olen aika herkässä mielentilassa (n. viikon verran yöt valvoneena enemmän tai vähemmän), mutta tuli kyllä itelle tosi paha mieli...

Muuten neuvolassa saadut strategiset mitat:

paino +-0
hb ei mitattu
verenpaine 148/78
pulssi 95
turvotus +
vauva rt
sydänäänet 144
sf 36cm (ei siis kasvanut viime kerrasta, mutta yli käyrien mennään edelleen)

No niin, nyt hän sitten käpertyy taas peiton alle...
Anteeksi tällainen valitusviesti. Olen vaan oikeasti niin väsynyt, että ei mulle tartte sanoa ku hiukan poikkipuolisesti, niin alan itkee...

Gabria + masukki 37 +1
 
hei!!onnea oikeen paljo jo synnyttäneille!! :flower: voi ku itekki pääsis jo,ei pahemmin oo tuntemuksia et vauva syntyis pian :heart: ei jaksa kirjoitella enempää,laiskuus.. :D mut hyviä vointeja kaikille voikaahan hyvin!! =) profiilissa on uus masu kuva


t.Maitsu83 ja vauva 38+2 <br><br>
 
Vilmis82
HURJASTI ONNEA PARASTA AIKAA JA KOKO PERHE! :flower:

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Neuvolalääkärillä kävin eilen ja kaikki ok. Paikat on vielä kiinni, mutta vauva on laskeutunut jo tosi alas (ilmankos se närästyskin on vaihtunut jatkuvaan pissalla juoksemiseen). Verenpaine sen kun laskee, nyt oli alapaine enää 68. Eli lepo on auttanut :) Ainoa ikävä huomio oli paino, jota oli tullut huimat 1800g viikossa :ashamed: Ohhoh.. olin ihan nolona, mutta neuvolantäti lohdutti, että ensi kerralla sitten varmasti vähemmän.. Mulla on kyllä tosi kiva neuvolantäti, osanotto GABRIAlle todella ikävistä kommenteista. On se kumma, kun näitä hommia tekee tuommoiset ikävät ihmiset. Älä välitä :hug:

Eipä muuta tänään, päivänjatkoja kaikille :)

Vilmis 34+4
 
Sokuri
Onnea Parasta aikaa perheelle!
Tsemppiä seuraaville synnärille lähtijöille!

Jos listan päivittäjä havaitsee tämän viestin niin synnytyssairaala-kohtaan voi mulle laittaa SeKS =)

Täällä odotellaan, että tulisi edes jotain merkkejä käynnistyvästä synnytyksestä, sillä lääkäri meni viime viikolla sanomaan, että voi syntyä hyvinkin pian. No, kärsimättömänä olen siitä asti kuulostellut josko tuo alhaalle lähtökuoppiin laskeutunut vauva tuntisi tarvetta päästä ulos =)
Toisaalta sitten taas meneehän tää äitiysloma mukavasti eteenpäin näinkin, kun Ei ole mitään pahempia oireita.

Huomenna ois neuvola taas. Painoa on tähän saakka kertynyt kymmenisen kiloa. Toivottavasti ei enää mahdottomasti tulisi lisää, vaikka epäilen toista, sillä menneellä viikolla olen ruokkinut omituista jatkuvaa näläntunnetta monenmoisin herkuin...

Siitä tulikin mieleen että taidanpa mennä keittämään vadelmakaurapuuron Duphalacilla höystettynä :p

Sokuri 36+6
 
Suuret onnittelut Parasta Aikaa ja perhe! :flower:

Huomenna neuvola.

Jotenki kaikki kommentoitava katosi ko oli niin ihana uutinen.

Joskus muinoin on ollu puhetta hoitolaukuista. Me saatiin pyytämättä kaupanpäällisiksi vaunuoston yhteyessä vaunuihin sopiva hoitolaukku. Tuskin muuten oisin erillistä hoitolaukkua hommannu vaan käyttäny jo valmiina olevia laukkuja tai reppuja.

Parina yönä närästäny niin pahasti, ettei oo voinu nukkua ja eilen illalla oli kyllä niin väsyny ja epätoivonen olo, mutta viime yö olikisitte parempi. En heränny ko kahesti närästykseen ja aamulla oli kohtuu virkeä olo. Mietinki sitte, että oisko vauva laskeutunu entisestään. Tai sitte vaan vaihtanu asennon paremaksi minun kannalta.

Verenpainettaki oon saanu kotona mittailla. On nyt onneksi pysyny just ja just alle 140/90 (keskiarvona 133/88). Mulla tosin on koko raskauen ajan ollu korkea tuo paine nii ei oo sen suurempaa paniikkia.

Jännittyneenä ootellaan lisää vauvauutisia. :)

Hemppou ja sintti 37+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 11:31 Vilmis82 kirjoitti:
HURJASTI ONNEA PARASTA AIKAA JA KOKO PERHE! :flower:

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Neuvolalääkärillä kävin eilen ja kaikki ok. Paikat on vielä kiinni, mutta vauva on laskeutunut jo tosi alas (ilmankos se närästyskin on vaihtunut jatkuvaan pissalla juoksemiseen). Verenpaine sen kun laskee, nyt oli alapaine enää 68. Eli lepo on auttanut :) Ainoa ikävä huomio oli paino, jota oli tullut huimat 1800g viikossa :ashamed: Ohhoh.. olin ihan nolona, mutta neuvolantäti lohdutti, että ensi kerralla sitten varmasti vähemmän.. Mulla on kyllä tosi kiva neuvolantäti, osanotto GABRIAlle todella ikävistä kommenteista. On se kumma, kun näitä hommia tekee tuommoiset ikävät ihmiset. Älä välitä :hug:

Eipä muuta tänään, päivänjatkoja kaikille :)

Vilmis 34+4
Mullakin oli edelliskerralla yhtäkkinen hyppäys, peräti 2.5 kg/ viikko tullut viikon aikana! Olin ihan järkyttynyt ja viikon ruokailut meni kyllä täysin uusiksi. Nyt tällä viikolla paino oli tippunut 1.5 kg/ vko, joten neuvolassa puhuimme, että se on varmaan ollut vaan jotain turvotusta, jota kieltämättä onkin melkoisesti.

Vanilja
 
rasse04 harmaana
fangis eilen tytön mitait oli 41cm ja 1340g. kotiin pääsystä ei ole tietoa, lähempänä laskettua aikaa varmaan menee (18.5), vauvan pitää osata ja jaksaa syödä kaikki ruoka rinnasta tai pullosta ja painoa olis hyvä olla n.2.5kg
 
Onnea onnea onnea vaavinsa saaneille!

Ja kuullostaa hienolta miten Rassella on saavutettu suuria virstanpylväitä!

Itsellä ei kuulemma ole syytä huoleen, isännän työkaveri (metallimies) tiesi kertoa 100% varmasti että meidän vauva tekee vielä pikakäännöksen mahassa eikä sektioon päädytä. Ja tämän hän tietää siitä, että heidän ainokaisensa käänty viime metreillä pois perätilasta. :attn: Tiedän että ihmiset yrittää vaan lohduttaa tai rohkaista, mutta kun valitettavastihan elämä ei mene niin että yhden tapauksen perusteella voi muiden juttuja sanella... Juuri nyt jostain syytä mun ärsytyskynnys ylittyy tollaisesta. Taidan olla vähän herkillä :ashamed:

Kotona oloa ollaan meidän perheessä mietitty, tai siis mietintä on tehty jo aikaa sitten. Eli meillä on sovittu että jos nyt ei mitään suurta ja mullistavaa yllätystä tule vastaan niin olen kotona siihen että kakkonenkin täyttää sen 3v. Ja ehkä sen jälkeenkin, mies vähän kaavaili että olisin kotona kunnes lapset on koulussa (HUI!!). Mutta näillä näkymin siis olen ainakin siihen kevääseen 2010 asti kotona (VOI JÖSSES miten pitkältä ajalta toi kuullostaa). Enkä usko että keväällä palaan töihin, vaikka silloin 3v tulisikin täyteen, eli jos palaan niin syksyllä sitten yhteisten lomien jälkeen. Nythän olen ollut tuon tytön kanssa sen 2v ja vain aika ajoin ja lyhyesti on tullut sellainen kyllsätymiskohtaus, että olisin kaivannut työelämään. Mutta ilman vakipaikkaa ja hoitoalan ihmisenä mun työajat ei totisesti houkuta pienen lapsen äitinä...

Tietty minähän haaveilen ja puhun jo kolmannesta lapsesta, vaikka miehen mielestä tää olis nyt sitten tässä :saint: ... mutta se on sellainen pieni haave takaraivossa, katotaan kun vauva on ulkona masusta ja arki rullaa... :D

Miedän esikko on nykyään sellainen temppuiita, että kaikessa pitää tehdä vaikeimman kautta asiat, nytkin taistelee päiväunta vastaan kaikin voimin. \|O No, kyllä tää tästä tai se siitä.

Jabba 36+0
 
Päivää kaikille! Gabria :hug: Olipas kurja neuvola käynti.
Huomenna olis äitipolille käynti...Jännittää hirveästi minkä paino arvion antaa. Paikat olettetavasti on vielä kiinni, kun ei niitä supistelujakaan oikeastaan ole. Itellä vointi on hyvä, mitä kans välillä on käsiä yöllä ruvennut puuduttaan. Täällä vanhalla puolella on saatu laitettua jo väliseinien pysty puut paikoilleen. Levytystä ja villoja vaille. Miehen kans on toivomus vauvalle, ettei syntyisi kovin paljon ennen laskettua aikaa niin sais täällä vanhallakin puolella remontin hyvään malliin. Olo on kyllä sellainen ettei ainakaan vielä lähtöä oo tulossa.
Meillä näitten poikien ikäeroksi tulee 3.7v kans jännittää miten käyy, kun tuo esikko on saanut olla yksin tähän asti. Asioilla kyllä on tapana järjestyä, jos vaikka tuon uhmakin pahin vaihe olis jo menos ohi. Elätelen toiveita. :LOL:
Mistähän muusta on ollu puhetta? Niin joo ainakin kotona olosta. Oon luvannut syödä vaikka pieniä kiviä, että pystyis oleen kotona 1½ vuotta. :LOL: Poijasta menin töihin, kun oli 1 v. Miehen kans vaihdettiin aina lennossa poijan hoitajaa, mutta ei sopinut ainakaan mulle. Poika oli n.1v 3kk ikäinen, kun meni hoitoon.
Ihanaa tänään pääsen parturiin värjäyttään hiukset ja leikkauttaan. Samalla nypitään kulmat. Sanoinkin, että pääsee nättinä synnyttään. Nimittäin nyt hiuksissa kauhia juuri kasvu.
Niin ja rasse o4 onnea teille siitä että vauva on päässyt oikiaan vauvan sänkyyn. Varmasti on ihanaa, kun pikkuinen kasvaa ja toivottavasti pääsette pian kotiin.
Sekä himmelin perheelle onnea valtavasti siitä, että te pääsette jo perjantaina kotia! Ihana lukea teidän kummankin kuulumisia. Jännittyneenä odottaa commanderin ja vauvahaaveen (?) kuulumisia.
Olis muuten ihanaa jos tää sama porukka pysyis kasas vaikka jollain on jo nyt syntyneet vauvat ja toisilla voi mennä kesäkuuhun. On tää vaan niin ihana porukka. Ihana lukea aina kuulumisia ja tietää, että saa tukea jos haluaa. :hug:


Elli Ja Nyhverö 38 tasan. Täys aikaasia ollaan jo. :) :heart: <br><br>
 
Heippa!

Ja ihan ekaks onnittelut Parasta Aikaa ja perheelle tyttövauvasta! Ja vauvalle synttärionnittelut näin päivän myöhässä :)

Me saatiin eilen hyviä uutisia; sairaalasta soittivat miehelle viiden aikaan, että ehdittekö kahdeksalta kiertokäynnille!! Eli päästiin sittenkin tutustumaan sairaalaan, ja oli aivan ihana hoitsu esittelemässä! Tosi positiivinen ja vastasi kaikkiin kysymyksiin (ja englanniks!!) ja kun kysyin että kuinka kauan yliaikaiseksi yleensä annetaan mennä, niin sano että mun lääkäri ei anna mennä enempää kun 2 päivää :) Eli ei sitäkään tartte stressata. Saatiin paljon pieniä näytepakkauksia vauvalle ja äidille, sekä dvd ja kaikkea muuta infomatskua! Nähtiin myös keskososasto, ja voi siellä oli niin pieniä vauvoja! Täytyy vaan toivoa että oma pysyy vielä masussa, ettei tule mitään komplikaatioita pienelle. Vaikka onkin jo isompi kun yksikään niistä keskosista..

Tosin kyllä töissä on ollu ihan kamalan stressaava päivä tänään, ja sanoinkin pomolle, että jos en nyt rauhotu niin vauva tulee varmaan jo ensyönä tänä stressin takia :ashamed:

Yö meni tosi surkeesti, nyt on ongelmia jo vasemmankin käden kanssa! Molempia käsiä särkee ihan jumalattomasti olkapäistä sormenpäihin! ja koko yön! Tuskaa! Onneks huomenna on lääkäri.. ja ensyöks otan särkylääkkeen yöpöydälle valmiiks.. Niin, ja mun kaiki typot johtuu siitä etten tunne oikeen käden nimetöntä enkä keskisormea ollenkaan :(

Mutta nyt loppu valitus, pitäähän tässä nyt sentään nauttia viimeisistä raskausviikoista!

t. balou & dude 36+3
 
Parasta aikaa paljon onnea

täällä ei ihmeempiä.neuvola oli tänään.siellä ei mitn ihmeellistä.painoa oli viikossa tullut 1,5kg :ashamed: turvotus on kyllä melkoinen..no enivei.vauva on kuulemma alhaalla mutta sen jo tiesinkin kun paikata alapäässä kipeät.ensi viikolla taas neuvola.ensi viikolla mulla sitten on jo laskettuaika.nää vimpat viikot kuluu niin hitaasti..

Kotona olosta ajattelin olla kotona syksyyn 2008 kun esikoinen olisi 3v.ainakin rahallisesti olisi siihen asti mahdollista kun pojastakin saa vielä tukia.

Isyyslomasta mies pitää varmaankin sitten isyysloman heti kun vauvan kanssa kotiudutaan elikkäs sen 2vk.kolmee viikkoahan ei saanut peräkkäin pitää???

Ainun pupusta esikoisella sellainen on.tosin aika heikossa kunnossa kun poika sitä niin kovin rakastaa ja paijaa :D koskaan ei ilman sitä nuku.ostin hänelle uuden jos vaikka vaihtaisi mutta ei kelpaa.

nyt täytyy tehdä vielä jotain kehittävää ennen kuin poitsu herää :D

gismo ja kyllikki 38+3
 
isot onnittelut parasta aikaa ja muu perhe!!!!!!!!!

ikäerosta on ollu puhetta. meillä ikäerot on 1v2kk, 1v5kk ja nyt tulee 1v8kk........ja ihan hyvin on menny. vaikka mä olen sanonu kaikille että meidän lapset on vissiin toinen toistaan jääräpäisempiä. kova on välillä tahtojen taistelu, etenkin kun ne tappelevat keskenään :eek:
mutta ei meillä kyllä silti vaikeeta ole ollu. musta kaikki on kiinni siitä miten itse siihen asennoituu. ja mä asennoidun niin että mä olen nyt siellä minne olen aina halunnut, monen lapsen äidiksi, pienellä ikäerolla :heart:

mitäs muuta mun piti kommentoida...

ainiin kotonaolosta ja isyyslomasta: meidän isi ei pidä lomaa taaskaan, ainakaan heti alkuun, yrittäjänä ei pysty. viimeksi taisi esikoisesta pitää koko loman. piti se tytöistä viikon verran kummastakin mutta sitte myöhemmin kun työkiireet hellitti. mutta minkäs teet :/ nyt tosin sovittiin että jos on kovasti itkunen tää uusi vauva ni sitte se pitää vaikka pari pitkää viikonloppua tai jotain. sekin jo auttaa kyllä :)

mä meinaan olla kotona lasten kanssa ainakin siihen asti kunnes esikoinen menee kouluun. meillä on kuitenkin haaveissa vielä lisää lapsia että katellaan sitte oonko edelleen kotona vai menenkö jo töihin. mun mies on saanu olla lapsuutensa kotona ja haluaa saman mahdollisuuden meidän lapsille.

ja sitte vähän valitusta huolista: meidän kakkosen synttärit oli sunnuntaina ja siellä oli vieraana yks vesirokkoinen poika. nyt mä täällä masentelen kun terkka oli sitä mieltä että tää vauva kun syntyy ni me ei päästä kotiutumaan jos kotona sairastellaan vesirokkoa :'( ja se oli meillä monta tuntia se vesirokkopotilas ja lapset leikki keskenään eli mitä todennäkösemmin tarttunut on. ja laskettuun aikaan vajaa 2 viikkoa eli eiköhän se jyllää meillä just sillon, syntyi tää ajallaan tai 2 viikkoa yli. etenkin jos lapset sairastavat sen eriaikaan. saati jos mun mies saa sen(ei muistanut mies eikä anoppi onko mies sairastanut sen). kuka täällä sitten hoitaa lapsia ja tota miestä kun mä olen sairaalassa? nyyh, onpas kyllä tympee viikon odotus tässä kun odotellaan oireita. täytyy vaan toivoa sellasta ihmettä ettei jostain syystä oliskaan tarttunut :(

mutta ei sen kummempia täältä, odotellaan perjantaista neuvolaa ja seuraillaan vauvan liikkeitä kun se on hiljaseksi ruvennut tuo vauveli...
heippa vaan :wave:

t. maissikas 38+?
 
Pikaiseen...

Polikäýnnillä tuli siis sellainen tuomio, että nyt tässä keräilen kamoja ja pitää klo 17:sta mennessä olla osastolla. Raskausmyrkytys. Oli ihana lääkäri, ja vauvat maailmassa vielä tälle viikkoa!!!!! Hui kamala. Olen kuin puulla päähän lyöty nyt!

En ehtinyt lukea ketjua, mutta muita vauvauutisia ei kait ollut vielä tullut kuin parasta aikaa, jota jo ehdin eilen onnitella.

Ihan sekaisin oleva Tirlittan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:41 Tirlittan81 kirjoitti:
Pikaiseen...

Polikäýnnillä tuli siis sellainen tuomio, että nyt tässä keräilen kamoja ja pitää klo 17:sta mennessä olla osastolla. Raskausmyrkytys. Oli ihana lääkäri, ja vauvat maailmassa vielä tälle viikkoa!!!!! Hui kamala. Olen kuin puulla päähän lyöty nyt!

En ehtinyt lukea ketjua, mutta muita vauvauutisia ei kait ollut vielä tullut kuin parasta aikaa, jota jo ehdin eilen onnitella.

Ihan sekaisin oleva Tirlittan
Kurjaa että olet kipeä, toisaalta hienoa että vauvat tulevat jo pian!! PALJON ONNEA MATKAAN ja lepää nyt sitten kunnolla. Onnenhalauksia :hug:

Jabba
 
miam
:flower: parasta aikaa ja perhe,tosi paljon onnea!! :heart: ihana kuulla vauvauutisia ja että kaikki meni hienosti. mulla nyt rv36+5, olin maanantaina kokoarvio ultrassa,arvio n.3150g. tyttöjen kanssa en ehtinyt missään arvioinnissa käydäkkään kun syntyivät heti vk 36. olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä asti eli 5vuotta,ja varmaan tulen olemaan kotona seuraavat 3vuotta. täällä kreikassa ei saa kuin 49päivää äitiyslomaa ja lapsilisä on 70euroa vuodessa!! :( mitään muita avustuksiakaan ei saa,eikä tietty ole neuvolaa tms.juttuja. kaikki maksaa,mutta eipä valiteta. pääasia kun ollaan onnellisia ja terveitä =) turvotus on jo kamalaa,ja lonkat ihan irti,nukkuminen hankalaa.. mukavia kevätpäiviä kaiklle!! :hug: terkuin miam ja poika-masukki
 
rasse04 pikana
tirlittanille :hug: raskausmyrkytyksestä. kohta sullakin vauvat viekussa =)

kylläpä tällä viikolla vauvoja syntyy =)
ei kai kaikki vauvat meinaa tulla ennen toukokuuta ;)
 
Täältäkin :hug: halit ja onnea matkaan Tirlittanille. Varmasti ihanaa että kohta on vauvat maailmassa mutta tuo raskausmyrkytys ei niin ihanaa, sekavia tunteita varmasti, kohta on sullakin nyytit kainalossa :heart:

Maissikasko se pelkäsi vesirokkoa (pääsi jo unohtumaan :ashamed: ) Toivotaan ettei tulis, kurjaa kyllä jos tulee :hug:

Pitiköhän mun muuta...hyvä tuo muisti. No, just tungin kaks tiikerikakkua uuniin, siskolle leivoin kun niillä juhlat tulossa ja ulkoiltukkin tänään, tyttö parasta aikaa ulkona, joten taidan mennä seuraksi nauttimaan tuosta aurinkoisesta ilmasta. B)

Mieki tahtoisin niiiiiin jo sen vauvan kotia, joka päivä neitin kanssa keskustellaan ja aina joutuu sanomaan että ei siihen enää pitkä aika ole. Voi kun tietäiski millon tuo päättää syntyä. No, hyvää kannattaa odottaa!!

Tiitteräinen 37+1<br><br>
 
Tirlittanille tsemppiä koitokseen! :hug: :wave:

Ja sitten omia neuvolakuulumisia:
* verenpaine 128/76
* pissa puhdas
* turvotukset +
* painoa tullut 8 päivässä 800 grammaa (turvotusten piikkiin menivät)
* sf-mitta 34
* sydän pumputteli jossain 150 hujakoilla
* rt

Viikko sitten lääkärineuvolassa ei tosiaan ollut alakerrassa mitään merkkejä, että tää kaveri ois yksiöistään muuttamassa muualle ja pää ei ollut kiinnittynyt. Nyt kuitenkin viikossa tilanne sen verta muuttunut, että pää tiukasti kiinnittynyt. Sisätutkimusta ei tietenkään tehty, kun oli vain terkan tarkastus eli kohdunsuun tilanteesta nyt ei tiedä mitään. Mut taitaa tää kaveri ennen rippijuhliaan kuitenkin muuttaa meikäläisen mahanahan ulkopuolelle. :LOL: No eipä mulla tässä mitään hätää ole, olkoon siellä niin kauan vaan, kun parhaaksi katsoo. =)

-mennis ja keke 37+3-

P.S. Jotain puhetta ollut milloin meinaa palata töihin/kouluun... Mie oon aatellut palata takasin koulunpenkille elokuussa 2008, että valmistuis joskus. Isyyslomastakin ollut puhetta ja meillä mies pitää varmaankin viikon sitten, kun kotiudun ja loput sitten joskus, kun raksa vaatii. Hänellä, kun ei ole kesälomia, niin valitettavasti isyyslomakin menee suurimmalti rakennustyömaalla. Mut toki aikoo kotonakin olla mahdollisuuksien mukaan ja tutustua uuteen tulokkaaseen. Lisäksi hänen työnsä mahdollistaa liukumien käytön hyvinkin sulavasti eli niitäkin voidaan käyttää hyväkseen.<br><br>
 
hei!


En ole päässyt kirjoittelemaan, levossa ollunna.
Nyt on viikkoja jo sen verran ja lapsi isokokoinen että sain jo luvan rueta liikkumaan.
Painoarvio maanantaina oli 2560g. Mä olisin ainakin jo valmis synnyttämään. On tämä ollut kyllä semmoinen vaivojen taisto. :kieh:

Katsotaan nyt että miten menee, en ala jos yliaikaiseksi vetää vielä. Esikoinen uhmaa valtavasti ja potkii erityisesti minua vatsaan, en sitten tiedä tekeekö tietoisesti sen mustasukkaisuudesta vai miksi. :(

nukun hirmuisesti, riippuu saanko unta yöllä. vauva ja supistukset pitää hereillä monesti kolmeen asti, mutta onneksi voin nukkua vaikka neljä tuntia päivällä kun tuo esikoinen on hoidossa.

Sain sovittua lasten isän kanssa että hän tulee pariksi viikoksi apuun kun vauva syntyy, täytyy joku peti hommata sille lastenhuoneeseen niin saavat rauhassa Jaden kans siellä nukkua.

Onnea jo lapsen saaneille ja onnea koetukseen muille! Jos näkisin jotakuta OUYssa. Viimeinen lääkärikin järjestynee sitten sinne, kun minulla on niin erikoistilanne. :)
 
Tirlittan onnea siitä, että saat pian vauvat vierelle! :hug: Raskausmyrkytyksen takia. Mutta onneksi pääset osastolle jossa apu koko ajan lähellä, vaikka ei siellä häävistä oo maata.
Kiva kuulla sinustakin hippimamma! Saas nähä kuinka moni vauva loppujen lopuksi tulee etuajassa. Mutta nyt poijan kans ulkoilemaan...

Elli Ja Nyhverö 38 tasan :heart:
 
PALJON ONNEA PARASTA AIKAA + KOKO PERHEELLE!!!

Tirlittanille myös tsemppiä!

Työpäivä takana ja kotityöt eessä... Eli sitä samaa siivousta ja pyykinpesua. Tilasin sieltä Seljastaki niitä Kinderitin vauvanvaatteita.. todella helppoa ja mutkatonta tilaamista ja muutamassa päivässä perillä. Masussa päivällä aika hiljasta ja yöllä sitte mahoton meteli... toivottavasti vauvalla rytmi kääntyis sitte ku syntyy. Perjantaina se neuvola, joten omasta masusta en osaa sen enempää kertoa.

Täällä aivan mahtavat ilmat ollu.. yöllä pakkasta ja päivällä aurinko paistanu. Koululaiset käy vielä liksatunneilla hiihtämässä ja kelkoilla huristellaan pitkin metsiä. Kaikki pihatyöt vielä hamassa tulevaisuudessa.. vauvaki varmaan silloin jo maailmassa.

Mie varmaan jouvun lähtemään täyspäiväsesti töihin, heti mammaloman loputtua. Viimeksi olin kotona 2 vuotta ja 10 kuukautta. Täytyy vaan heti alkaa vauvan synnyttyä hakemaan sille hoitopaikkaa valmiiksi.. täällä on ne nimittäin kortilla.. ja tuo kaivoski aukeaa kohta niin se syö loputki päivähoitopaikat. Mutta perhepäivähoitoa olin lähinnä ajatellu.

Nyt touhuamaan..

Hanna ja Nöössi 35+1
 
Moonlight harmaana
Oikein sylintäydeltä onnea ja kukkasia :flower: Vauvojen saaneille!!

Kyllä niitä vaan alkaa pikkuhiljaan ilmestyyn, vaikka ei olla vielä edes toukokuun puolella.. huh!

Tirlittanille jaksuja sinne sekaviin tunnelmiin, ja kyllä kaikki vielä menee parhain päin, vaikka shokki tuosta raskausmyrkytyksestä varmaan on se ensimmäinen ajatus..

Balou se vaan jaksaa uurastaa reippaasti töissä, vaikka kädet on aivan tohjona ja särkee! Tosi paljon sulle positiivista energiaa, että loppuis se kipu. Mulla vähän nyt rauhottunu tuo sormien särky ku kuljen koko ajan vesipullon kans. Vieläki ne on silti aamulla niin tönkissä,ettei voi koukistaa..ja ranteita särkee myös, mutta ei noin paljon ku sulla.

Gabria raukka oli saanu Todella Typerän neuvolan tädin sitten itselleen, voi harmi. Monesti nuo tädit on niitä jotka ehkä ajattelee itselleen lapsia ja miettii kaikkia arpia sun muita, eikä yhtään ajattele mitä se toiselle merkitsee kun päästää suustaan tuommosia kommentteja.. jos ei itse ole kokemusta tästä herkästä tilasta. Ja se on jännä, miten sitä itse menee lukkoon, eikä voi eikä uskalla sanoa, että Kuule nyt kyllä aika lailla loukkasit minua tai että tuo ei kyllä ollut mun mielestä sopiva kommentti. Ne tulee aina jälkeen päin mieleen, mitä olisi voinut sanoa, että toinenkin olis huomannu oman virheensä.

Rasse, tosi kivaa ku Myy on jo niin kasvanu että ilokseen oli jo päässyt sitten pois lämpökaapista. Varmaan sulle tuli hyvä mieli kun yllätyit niin iloisesti :) Taas olette siis askeleen lähempänä kotia.. pian sekin päivä on, ihanaa.

Jabba, voi että tuo sun jännitys ja ressi tuosta sektio asiasta on aivan käsin kosketeltavaa.. kun voiski sua vaan jotenki auttaa. Se metallimieskin tietenkin vaan tahtoi antaa toivoa ja tottahan se on että moni vauva kääntyy vielä just ennen synnytystäkin. Ja jos ei käänny niin kyllä niitä pylly edelläkin syntyy. Juurikin mun todella hyvä ystävä synnytti tyttönsä pylly edellä ja sanoin, että helposti tuli ja tekis koska vaan uudestaan. Se oli vielä sen ensimmäinen lapsi. Mutta en tällä siis yleistä ja tarkoita että kaikille kävis näin, mutta hänellä oli helppo vaikka väärinpäin tulikin. Joten ehkä se on vaan otettava vastaan se synnytys ja tilanne miten se sitten tuleekaan. Niin minä olen ajatellut tehdä. Kun ei muutakaan voi ja turhaa en halua alkaa synnytystä suunnittelemaan kun se ei sitten kuitenkaan mene niinku pitää. Toisaalta mä menisin mielummin sektioon kuin alatiesynnykseen, kun niin pelkään sitä alapää kipua. .vaikka hullulta kuulostaakin.. No hyvin meille vielä käy!!

Omasta kotona olosta ; Kivasti te jotkut olette kyllä saaneet olla kotona ja meinaatte olla. .tosi ihana olis ajatella noin! Kateellisena mietin teitä!!
Mullahan tilanne on se, että kun mun äitiysloma vuoden päästä loppuu niin olen siinä vaiheessa muuttanut suomeen ja mulla tuskin on oikeutta mihinkään tukiin siellä. Eli se on sitten työttömäksi ilmoitettava itsensä jos meinaa kotiin jäädä.. Tai jos on sitten vaikka sillä aikaa raskautunut uudelleen niin sitten saa suomesta jossain vaiheessa sen pienimmän äippärahan :/ Toisaalta on sitten vaihtoehtona koittaa mennä töihin siellä hetkeksi,että edes sais jotain rahaa tai sitten tulla tänne norjaan takas siksi aikaa tienaan,että saa taas sen tavallisen äippärahan.
Eli mun kotona oleminen loppuu todennäköisesti ainakin sitten hetkeksi siihen kun lapsi on vuoden.. Tai sitten vaan just Venyttämään penniä ja olemaan miehen palkalla ja jollain pienellä tuella siellä suomessa.. .huh ku tietäski miten nää asiat menee.

Sitten omaa napaa..

Turvotusta tosiaan löytyy, mutta verenpaineet on kohdallaan kuiten. Vatsa on kasvanut tässä taas niin, että napa alkaa olla kohta ulkona..mutta ei vielä. Seksin jälkeen seuraavana päivänä on todella hankala olo aina, todella helposti alkaa kävellessä painon tunne alhaalla.. eli ilmeisesti supistaa? Oletteko muut huomanneet samaa??
Yöt alkaa olemaan kans samaa kuin muillakin täällä,että vessa reissun jälkeen ei enää tulekkaan uni ja sitten pyöritään tunti ainakin. Mulla se vaan tulee se vessareissu tuossa aamuviiden ja kuuden aikaan.. eli olen kyllä tavallaan koko yön siinä jo sitten nukkunut. Mutta sitten saatan nukkua vielä tuonne yhteentoista asti kun olen uudiksi unen saanut.. heh..

Vauvan liikkeet on viimeisen kahden päivän aikana hidastuneet huomattavasti, se on kait ihan normaalia?? Jännä homma vaan kuinka äkillisesti ne hidastui, siis kyllä se sitten kun alkaa tunnustelemaan niin jotain jalkaa tai selkää ym. liikauttaa, että hengissä siellä ollaan, mutta ei se enää möngerrä niinkuin vielä tosi paljon tuossa pari päivää sitten teki
:/
Omatkin liikkeet tuntuu kyllä hidastuvan, kun niin välillä painaa ja vihloo tuonne häpyluuhun,varsinkin iltaisin. No mutta toivottavasti sitten tekee kunnolla tilaa sinne päälle kun noin kerran tuntuu!!

No nyt taidan alkaa mokkaruutu kaakao hetkelle.. kunnolla suklaata taas,,heh. Eilen tein pellillisen mokkaruutuja ja puoli peltiä on enää jäljellä kun ollaan miehen kans pikkuseen nautittu.. :LOL: :LOL:

:wave: Moonlight :wave:
 

Yhteistyössä