+++ TOUKOKUUSSA PLUSSAAVAT, kesäkuuta suunnittelevat +++

mg: tänään lämmöt olleet ennätysalhaalla: 36,0 (norm. 36,5!) Laskua on tehty nyt pari päivää, nähtäväks jää millon nousee. Mulla tulee yleensä selkee dippaus ennen ovista ja hidas nousu oviksen jälkeen. Nyt vaan niiiin toivois että ovis olis tapahtunu jo tänään (eilen oltiin yliaktiivisia :D ) tai sitten vasta mielellään ke kun tänään ei actionia enää ole tiedossa. Ovistestiin (Clearblue) ei vaan ole tullut plussaa, voihan se olla että tästä taas kaikista oireista huolimatta tulossa myöhäsen ovulaation kierto.

Syöttekö muuten kukaan foolihappoa? Itse harkitsen alottavani, onko näkemyksiä noista lisäravinneasioista?
 
marika 83 mulla on foolihapot nyt ollut pari kiertoa käytössä. Toivottavasti niistä olisi apua. Toivotaan, että teillä oli nyt sitten se ovis. :)

saraji iso ja lämmin voimahalaus. Kyllä se on tyhmä täti, kun meitä kiusaa, vaikka olisi muita, joita se voisi ilahduttaa olemassaolollaan. :( :hug:

ON: pikkuhiljaa alkanut ilmaantua ovistuntemuksia, joten parin päivän kuluttua saa aloittaa peuhaamiset. Tässä nyt pitää muutaman päivän tauko, että mieskin on sitten innoissaan, ettei tule samanlainen kierto kuin viimeksi. Yksi pupuilu kerta pari päivää ennen ovista ei paljon lämmitä. :( Millähän miehen libidon sais ylös... huoh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saraji:
Hanat aukes joten kp1 yk3. :headwall:
Voi harmi! Parempaa onnea uuteen kiertoon! :hug:

marika 83 > Tänään tai huomenna lienee sitten se h-hetki, joten viikonloppu riittänee ja ehkä ehtii vielä varmistella. :) Tärppionnea! bd

Foolihappoa on lullakseni tuossa syömässäni raskaana oleville ja imettäville tarkoitetussa monivitamiinissa. Erikseen en ota.

Yöh! :x Kurkussa tuntuu ällöttävä pala enkä ole syönyt mitään närästävää. Kahviakin olen juonut ihan kohtuudella eli en enempää kuin normaalistikaan korkeintaan juon. (Juon 2-4 mukia päivässä ja tänään join tuon 4). Röyhtäily auttaa hetkellisesti, joten taidan ottaa nukkumaan mennessä Rennietä. Tänään nostan Metu-annoksen määrättyyn neljään, joten huomisen olo hieman jännittää. Mulla meni monta viikkoa ennen kuin vatsa alkoi sietää kolmen tabletin päiväannosta, joten tuo neljäskin luultavasti aiheuttaa etovaa oloa. Täytyy yrittää syödä hyvin ennen iltalääkkeiden ottoa mitään ei oikein teekään mieli syödä.
 
Oon tosi huonoa matkaseuraa. Alkoi kamalat mahakivut, ihan järkyttävät. Otin panacodin ja ei ainakaan vielä auta. :( Vatsan veti ripulille, kun niin kovasti SUPISTAA ja juilii. :(

Kun täältä palaamme, marssin lääkäriin ja vaadin terot tai muut sellaset clomien lisäksi. Eihän tuu mittään, että dpo 8 rupee tuhruttaa ja dpo 10 aukee hanat ( tosin tuhruttaa muutamaa veritippaa lukuunottamatta edelleen ).

Mutta oikeesti-- tyroksiinia 0.20mg päivässä, clomit kp 3-7-- ja jos nyt sitten tulee vielä keltarauhashormonia.. Tuskin ees siihen jäädään.. :/
 
tiistai 25.5.2010



Onnellinen x5.............kp50/25...........................5. lapsi........yk3
Mukiin menevä...........kp45/27-29.........23v........2. lapsi.........yk2
macy gray..................kp44/32-34.........30v.........2. lapsi........yk6
Kristen.......................kp37/32?..............21v........2. lapsi........yk8
Mariel85.....................kp33/?................................2. lapsi........yk1
vauvahaaveilija85......kp32/32..............................2. lapsi........yk1
toiveikas -87..............kp31/30................23v.........2. lapsi
Jade-.........................kp28/31...............................1. lapsi........yk4
mamitus.....................kp19/28................26v...........2. lapsi........yk5
samara88...................kp18/22-27...........................1. lapsi........yk4
marika 83...................kp17/30-36...........................1. lapsi........yk5
Sarmiina.....................kp17/25-30...........................3. lapsi........yk3?
NeliApina....................kp17/28................................4. lapsi........yk1
wilkat.........................kp16/35.................................3. lapsi........yk7
Jinda..........................kp15/32.................................1. lapsi........yk3
BloodyEnd..................kp10/30.................19v...........1. lapsi........yk30
An-nie........................kp8/~30................................1. lapsi........yk2
ToinenToive...............kp7/31.................20v...........2. lapsi.........yk5
TUUtikiks....................kp7/?........................................................yk1
Minnäi........................kp4/31.................30v...........4. lapsi.........yk1
MiiJane76...................kp2/26-34............33v..........4. lapsi........yk27
saraji..........................kp2/28-30............33v..........4. lapsi........yk3
Auneliini.....................kp2/28..................27v..........2. lapsi........yk4
inspire....................................................................1. lapsi



TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone Sinful
Coya
Paha päivä
Marble
very important baby
Nasukka82
Heathy
A-H
pia




PIINAILIJAT
Auneliini......................dpo18
saraji...........................dpo14
Mariel85......................dpo13
Jade-..........................dpo12
MiiJane76....................dpo11
samara88...................dpo5
Kristen........................dpo?



PLUSSANNEET 2oo9
MaybeSomeday...25.12. ...kp28/28-30........23v...1. lapsi..........yk8
Tellu30................27.12. ...kp32/30.......................5. lapsi..........yk2


PLUSSANNEET 2o1o
Riemu ..................1.1. ......kp24(26)/28........32v...5. lapsi.......yk1
tyyty85................2.1. .......kp31/28........................2. lapsi.......yk3
Lara-..................16.1. ......kp40/??.........................1. lapsi.......yk1
ennie.................10.1. .......kp36/29-31 ........33v......................yk4
Hyväsetti...........15.1. .......kp31/33..............30v....3.lapsi........yk2
jemppero...........15.1. .......kp34/28
Auroora..............21.1. ......kp28/28-34

HayLina.............1.2. .........kp33/29-32.........25v....1. lapsi.....yk14
Leli82................3.2. .........kp32/29...............27v....2.lapsi......yk3
Neila
sutulii...............15.2. ........kp27/28..............30v.....3. lapsi
Sintsu78...........23.2. .......kp27/27-34..........31v....4.lapsi......yk12
Eveny...............24.2. ........kp27/30........................1.lapsi.......yk4
miimii10............24.2. ........kp49/36..............23v.....2.lapsi......yk2

RiikkaVaan.......3.3. ..........kp26/32..........dpo10
piprane ema....3.3. ..........kp27/28..........................................yk8
Sanelma..........9.3. ..........kp28/34?........dpo13
Ezziina............10.3. .........kp22/28...........................................yk2
Tinker Bell.......14.3. .........kp30/33...........................................yk3
miya................25.3. .........kp27/28-30......dpo12......................yk2
AaVee.............26.3. .........pp16/16...........................................yk15

Unelmahöttö...3.4. ..........kp42/36.......................4.lapsi..........yk1?
Viulu...............26.4. .........kp33/28-30.................4. lapsi..........yk2
babar.............11.4. .........kp35/35.........dpo12....2. lapsi..........yk3
Neppi.............26.4. .........kp42/28-??...................3. lapsi.........yk1

Piupula...............4.5. .......kp31/30-48.....dpo13....1. lapsi........yk8
icefairy...............7.5. ........kp26/28-35...................2. lapsi.......yk2
Milja Sivupolku...14.5. ......kp28/28-30...................4. lapsi.......yk1
HelinäKeiju10....16.5. ......kp33/31-33....................3. lapsi.......yk1
Sophie84...........21.5. ...........................................2. lapsi........yk1



HAAMUILIJAT
 
mg Mulle vois laittaa tohon dpo ? Kun selvästikään ov ei ollut silloin kun luulin :D
Uusi satsi testejä tilattu, tulevat liene huomenna joten saas nähdä koska sitä taas seuraavan kerran testataan... Oireita olis vaikka muille jakaa, tosin väsymys saattaa johtua tästä hurjasta lääkityksestä, mutta jatkuva "raskausetominen" ja rintojen aristus ei. Ja siis raskausetominen siitä syystä, että muistan tän olon, kn piti yrittää keskittyä koulussa johonkin tärkeään juttuun ja pää vaan mietti, koskahan sitä pitäs vessaan lähteä. Jotenkin erilainen...

Röntgeni olis kuitenkin tossa kahden maissa ja vähän pelottaa, jos sieltä löytyykin jotakin, sillä phaimmassa tapauksessa sääriluun murtuma on kipsissä 12 viikoa! Jokohan mä sitäkin tänne päivittelin :ashamed:
Nyt tää menee nukkumaan pahaa oloa pois ja keää rohkeutta lääkärireisulle...

Pahoittelut tädin yllättämille!
 
Mihin aika katoaa? :eek: Pian on jo kesäkuu ja uuden pinon aloitus. Haluaako joku siirtyä päivittäjäksi? Jatkan ihan mielelläni, mutta voin väistyäkin. Tarvitsen ainakin lomittajan jossain vaiheessa (heinäkuussa), sillä olen reissussa pari viikkoa enkä sinä aikana käytä konetta. Meillä ei ole läppäriä, joten joudun katsomaan sähköpostinikin toisten koneilta.

Oletteko huomanneet, että täss pinossa pistäytyy välillä sellaisia yhden tai parin viestin kirjoittajia. Ekat kuulumiset kerrotaan aikaisintaan siinä vaiheessa, kun on raskausepäilys ja ne mahdolliset toiset sitten plussattua. Listalle olen lisännyt, mutta tuntuu hassulta laittaa melkein viimeiseen asti taustalla pysyneitä. Ei mulla mitään heitä vastaan ole. Kyllähän itsekin saatan pitkäänkin seurailla jonkun porukan kirjoituksia ennen kuin itse kommentoin, jos edes kommentoin. On vaan jäänyt sellainen tunne välillä, että meidän pitäisi muistaa heidät vaikka eivät ole aikaisemmin itsestään ilmoitelleet. Ehkä heillä sitten on ahkeran taustailun vuoksi sellainen tunne, että ovat osa porukkaa. Sehän on oikeastaan ihan hienoa, että täällä kokee olonsa kotoisaksi myös taustailijat. :)

Navan alle ei kuulu mitään uutta. Ällötys on ehkä hieman helpottanut, mutta kahvi ei tunnu oikein hyvälle. Ilta- ja aamulääkkeiden väliin jäi 10 tuntia, joten jännityksellä odotan tuleeko jotain oloja annoksen nostamisesta. Eilen siis otin illalla ekaa kertaa myös illalla kaksi tablettia eli nostin määrättyyn annokseen. Onko muuten kellään teistä sitä toista Metformiini-lääkemerkkiä? Se on kuulemma huonommin siedetty eli aiheuttaa enemmän vatsaoireita. Voisikohan se kuitenkin tehota paremmin kuin tämä nyt käyttämäni merkki?

Pahoittelut ja tsempitykset tädin ja negan kohdanneille! Kyllä se aurinko varmasti jossain vaiheessa teillekin paistaa. Nautitaan kesästä ja koitetaan olla stressaamatta liikoja. Jospa ne pikkukaverit sitten uskaltautuisivat kyytiin ja päästäisiin isolla joukolla odottajien puolelle. =)
 
Macy Grey: Sitten, kun taas päivittelet mulle voi lisätä tietoihin 2.lapsi ja ikää 29v. Toi on varmaan totta, että ihmiset tuntevat olevansa porukassa, vaikka eivät aktiivisesti kommentoisikaa. Mä oon ainakin eläytyny tosi paljon muiden kohtaloihin, mut sit kun ois kommentoinnin aika tulee usein jotain muuta (lapsi herää, ajatus katkeaa jne.). =) Toisaalta tää ketju vie välillä mukanaan aikamoisiin kuumeilun syövereihin. Sitä alkaa tuntee jos minkäkinlaisia oloja.

).( Oviksen tuloa odotellessa ja greippimehua hörppiessä aika menee hitaasti. Toisaalta, kun katsoo kalenteriin, huomaa, et kohtahan on syksy. :p
 
Kiitos BloodyEnd. =)
Mä aloitin foolihappokuurin, clearbluen ovistestit vielä ostamatta mutta eiköhän tässä ehdi kun ovikseen on vielä matkaa, joskus aika tuntuu matelevan vai johtuuko se tästä vauvakuumeesta? :kieh: Onneks kesä on vasta aluillaan ja saa paljon muuta mietittävää, kesälomatkin on vielä edessä...huoh odottavan aika on piiitkäää!!! B)
 
hellurei!
Täällä oli ja vissii jo meni täti! Monilla yleensä runsaammat menkat km jälkee, mulla taas niukemmat kuin yleensä.. Ellei sitten vielä yllätä ja aloita uudelleen, epäilen kyllä..
Mutta tästä taas päästää vauhtiin ;) ja ovista odotteleen. Enköhän minäki siitä aktivoidu taas enemmän!
Otetaan tähtäimeksi et lista tyhjäksi syksyyn mennessä B) Tsemppiä kaikille :heart:
 
Ihan sitä piti tulla toteamaan, että kylläpä sitä saa pieni ihminen kiksejä siitä, kun alkaa hahmottaa mitä omassa kropassa oikeasti tapahtuu ja milloin. Ja sitä kuvitteli tuntevansa noin niinkuin perusperiaatteiltaan naisen biologian perusjutut. :D

Ovista olen nyt täällä a) lietsonut greippimehulla esiin b) tikutellut ja c) harmitellut, koska se osuu tietysti (no, ainakin todennäköisesti) päiviin, joina pupuilemaan ei kertakaikkiaan päästä. Mutta kyllä se harmi tässä vaiheessa vielä kumoutuu oikeastaan ihan sillä, että jotain näyttäis tapahtuvan joka tapauksessa. :) Sitä paitsi aina voi toivoa, että simpat onkin sisukkaita ja onni myötä. Miiistäpä tuota koskaan tietää.

Aurinkoisempaa loppuviikkoa kaikille, kyllähän nämä sateet ja harmaudet ois tästä nyt nähty!
 
Huh, ei ollut tämän äidin jslks kuin tärähtänyt pahasti!
Mutta elämme jänniä aikoja siskoseni ;)
Availin tota digitestiä ja siinä yhdessä liuskassa oli kolme siliminnähtävää haamua, tai yks niistä oli kyllä tumma, mutta se yks vois olla aikas lailla roskishaamu :)
Huomenna pitäis postissa tulla uusien testien, josko ne antais jotain tulosta...
Maha on kyllä ihan turvoksissa, pahoinvointia pitkin päivää ja olo on kuin esikoisen raskaudessa joskus rv 10 ->
Joskus on kiva leikki ajatuksella, josko kuuluisinkin näihin, joilla ei testit vaan anna plussaa vaikka raskaana oliskin, ja sitten olis paljon kuviteötua pidemmällä kun viimein pääsee ultraan :D
Nojoo, faktat faktoina, josko se plussa nyt tulis viikon sisään, sais selitykset oireille ja pitkälle kierrolle.
 
Kristen > Peukkuja seuraavaan testaamiseen, että tulee heti ne kaksi viivaa! :)

Jinda >
Ihan totta. :D Minäkin olen ihan innoissani, kun huomaan kroppani toimivan. Tuntuu hyvältä huomata, että kehossa tapahtuu jotain ja raskautuminen on mahdollista.

Mulla on iltaällötys. Eilinen kuvio siis toistui illan tultua eli en usko tämän johtuvan ilta-annoksen nostosta. Sitä paitsi eihän se neljäs tabletti voinut aiheuttaa etovaa oloa ennen kuin olin edes ottanut sitä. :D Tänään on ollut vähän väliä nälkä ja jano. Suklaan himo alkoi, joten epäilen menkkojen lähestyvän. Verisuonet ovat rinnoissa taas selkeästi näkyvillä, mutta en ole varma liittyykö se ovulaatioon. Näyttää olevan sama ilmiö melkein jokaisessa kierrossa. En siis tiedä kannattaako sitä pitää raskausoireena. Palellus on alkanut jälkijunassa lämpöjen nousua ajatellen. Ihan niin kuin palelun aiheuttaisi tieto normaalia korkeammasta kehon lämpötilasta. :LOL:

Nyt on pakko mennä laittamaan iltapalaa ja katsoa, jos saisin jollakin pienellä herkulla suklaahimon pois. Hiilihydraatteja en saisi tankata, mutta kovasti tekisi mieli tehdä suklaakiisseliä. Jos siihen vielä saisi kermavaahtonokareita päälle, niin herkkuni olisi kruunattu. Toki kiisseliin tulee myös sulattaa ainakin muutama pala suklaata. (Normaalisti teen rasvattomaan maitoon tummaa sokeritonta kaakaota käyttäen ja jätän puolet ohjeen sokerimäärästä pois. Nyt tekee mieli täyteläisempää versiota. :D) Jääkaapissa houkuttelee myös fetajuusto, mutta ei ole mitään sen kanssa. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristen:
mg plussataan tämän viikon aikana yhdessä ja mennään sitten käsi kädessä tonne odottajien puolelle :D Mun oli kans ostettava fetaa kaupasta, kun teki niin kamalasti mieli :LOL:
200g fetaa ja puolikas kurkku on ihan hyvä iltapala. :whistle: Löytyi sittenkin yksi salaattiaines, joten pääsin herkuttelemaan. Saa nähdä keittelenkö vielä sen kiisselin yöpalaksi. :ashamed:

Plussataan vaan ja kiskotaan nuo loput pinolaiset sitten perässä. =) Sen verran paljon on plussanneet käyneet plussatuulia puhaltelemassa, että meidän kaikkien luulisi pääsevän pian odottajien puolelle. :D
 
Macy: mulla on ollu kierto aina sen 21-22 päivää. Kerran aikoinaan tuli 19 päivän kierto, eli luulis luteaalin olleen aina yhtä lyhyt. Pillereillä kierto pysy siinä normaalissa 4 vkossa. Nyt pillereiden jälkeen menkat alkaneet kp 28, 27, 23. Nyt odotan menkkoja kp22 eli "omaa kiertoani", ja sen mukaan luteaali olis 8... En millään usko, että kierto yhtäkkiä ainakaan pitenis, koska pidempää kiertoa on tullut vain pillereiden takia, ei koskaan yhtäkkiä ole pidentynyt? o_O Ellei mulla tosiaan ole vielä kroppa sekasin...

Sain tk:n omalääkärille ajan kesäkuun alkuun, vaadin siltä lugeja tms jolla pitkittää luteaalia, eihän sinne kohtuun muuten ehdi mkn kiinnittymään. Ja jos saan ne heti matkaan niin saattaa ehtiä seuraavaan ovikseen. Olo tuntuu vialliselta, en saa edes lasta aikaiseksi ominpäin. Ja henkisesti raskasta olla yhteyksissä kahden parhaimman kaverin kanssa, jotka ovat raskaana, ja katsella lisäksi kahta raskaanaolevaa työkaveria päivittäin, vaikka toki heidän puolestaan olen onnellinen - eihän se multa ole pois, mutta tuntuu niin äärettömän epäreilulta. :eek:


Muita joilla luteaali 8-9?
 
Mulla alkaa dpo 8 aina tuhru ja sitten hanat aukeaa muutaman päivän sisällä. :(

Clomit pidensi kiertoa, mutta luteaalivaihe lyhyt.

Mä olen matkoilla ja kun täältä palaan, menen kanssa lääkäriin vaatimaan luget tms.

Eilen lomapäivä meni ihan ketuiksi, itkin ja raivosin vaan. :( Käytiin miehen kanssa keskustelu, kuinka pitkälle tää viedään. Mies lupas tukea enempi ja tulla kaikkiin tutkimuksiin mukaan.
Ollaan tosiaan reilu 2 vuotta annettu vauvan tulla, mutta eih. Nuorempana lapset tuli jopa pillereiden kanssa. Nyt vaan ei tärppää.. :(
 
samara Olet sitten siellä lääkärissä kovana, että TIEDÄT luteaalivaiheen olevan liian lyhyt raskautta ajatellen, joten VAADIT lääkityksen siihen (luget, terolutit tms.) Voi olla pieni homma korjata tilanne ja saada teillekin alkuvuoden vauva :heart:

Nyt kun se posti tulisi, olisi aamuinen pissa jo purkissa odottamassa. Pahoinvointi ainakin jatkaa kulkuaan juuri samanlaisena... Jänskättää :)
 
HAAMU
Paksu vaaleanpunertava haamu 25mIU testillä :D
Nyt sitten vaan sormet ja varpaat ristiin, että tämä haamu ei ole enää haamu muutaman päivän päästä, vaan kunnollinen paksu viiva!!!
Ettei käy niin kuin joka kerta aikaisemmin haamun saatuani :ashamed:
 

Yhteistyössä