+++ TOUKOKUUSSA PLUSSAAVAT, kesäkuuta suunnittelevat +++

MiiJane voiskohan sulla olla sitten kemiallinen raskaus, että vuoti niin aikaseen pihalle ja aiheuttaa nyt nuo kivut?

Heh, ystävä sanoi kuullensa, että kaksos raskaudessa tuo hormooni nousee hitaammin, pitääköhän paikkaansa? Jos mä odotankin kaksosia :D
Nojoo, vähän on hakuammuntaa, kun ei ole mitään aavistusta missä vaiheessa koko kiertoa edes mennään. Täytynee varmuudeksi saada mies kellistettyä vielä tänään, jos onkin oikea ov vasta nyt :eek: Vaikka vähän oudoltahan se tuntuu, mutta siihen on hyvä tarrata jos viivat ei vahvistu eikä vuoto ala :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristen:
MiiJane voiskohan sulla olla sitten kemiallinen raskaus, että vuoti niin aikaseen pihalle ja aiheuttaa nyt nuo kivut?

Heh, ystävä sanoi kuullensa, että kaksos raskaudessa tuo hormooni nousee hitaammin, pitääköhän paikkaansa? Jos mä odotankin kaksosia :D
Nojoo, vähän on hakuammuntaa, kun ei ole mitään aavistusta missä vaiheessa koko kiertoa edes mennään. Täytynee varmuudeksi saada mies kellistettyä vielä tänään, jos onkin oikea ov vasta nyt :eek: Vaikka vähän oudoltahan se tuntuu, mutta siihen on hyvä tarrata jos viivat ei vahvistu eikä vuoto ala :)
Mulla tuli myös mieleen tuo mahdollisuus, että MiiJanella olisi kemiallinen. :|

Ei oikein mene minun ymmärrykseeni miten tuplaraskaudessa hormoni nousisi hitaammin. Eikäs sen pitäisi mennä juuri päinvastoin? Onkohan esikoiseni sitten ollut kaksonen, kun haamun sain menkkojen ollessa jo muutaman päivän myöhässä ja alkuraskaudessa oli vuotoakin useamman päivän ajan? Olin kyllä käynyt np-ultrassa eikä siellä toista havaittu, mutta kai se on voinut jäädä piiloon. Vai onko?

Taitaa olla parempi, että en tuosta nyt innostu. Kovasti toivoisin raskaana olevani ja oireetkin siihen viittaavat. Testi ei kuitenkaan näyttänyt mitään, joten toistaiseksi luotan siihen. Jospa se ferrari kaartaisi pihaan huomenna, jos on tullakseen. Taidan tilata seuraavaksi Mammaksin 25 herkkyisiä testejä, niin ei tarvitse pohtia luotettavuutta.
 
Sotkenut vaatteita, muutaman rantapatjan, sohvan ja sängyn. En oikein itsekään tajua, mitä tässä tapahtuu. Joudun vähän väliä vessassa käymään, tosin pahin taitaa olla ohi.. Tänään vielä samat vaatteet päällä, mitkä aamusta laitoin.

Vuoto on kirkasta, ja sitä vaan tulee kirkkaana, mutta suht tummana-- hyytymiä ei ole paljoakaan, jota ihmettelen.
Aluksi oli mustia hyytymäkasoja, sen jälkeen ei mitään.
Kivut oli aluksi sairaan kovia, ja jouduin ottamaan panacodia ja sekään ei täysin auttanut. Eilen sain muutaman kipukohtauksen kohdun ja peräsuolessa asti tuntui vihlova kipu, viiltävä kipu. Tänään olo ihan ok, alkuviikon järkyttävät päänsärytkin on poissa. Myös mieli on rauhoittunut, yksi lomapäivähän meni ihan ketuiksi, koska itkin ja raivosin koko päivän. Halusin erota, vaikka ei sellainen oikeasti ole ees vaihtoehto. :D Jotenkin tuntui, että maailma kaatuu ja syytin siitä miestäni.

Olin aika toiveikas maha -ja kohtunippailujen vuoksi. Vielä silloinkin kuin tuli vaaleanpunaista limaa, mutta sitten kun muuttui rusehtavaksi tajusin, että ei taaskaan. Niin lyhyt luteaalivaihe on, että ei voi ees tärpätä.

Mulla se keskimmäisen pojan raskaus oli alkanut kaksoisraskautena ja tämä voi olla syy, miksi tuli normimenkatkin, jos se toinen sitten silloin luovutti. Ja testeissä mulla ei tosiaan näkynyt mitään, vaikka oli melkein 3 viikkoa hedelmöityksestä. Jälkeenpäin siis nuo laskettu. Poju tärppäs kesäkuun 28. Tiedän tarkalleen näin jälkikäteen kalentereja katsoessani. Heinäkuun 14-17 ei testit näyttäneet mitään. Ja sitten alkoi menkat.. 9.8 tein testin ehkäisyneuvolan pyynnöstä.. :D Poju syntyi siis maaliskuussa.. :)
Että vielä on toivoa kaikille, vaikkei testit mittään näyttäiskään..

Itse marssin lääkäriin ja vaadin keltarauhashormonia.. Joskos auttaisi..
 
MiiJane: Tännekin tuo sun vuoto kuulostaa vähän kemialliselta raskaudelta, ei kai noin vahvoja limakalvoja voi normaalisti olla että noin massiivista vuotoa muuten tulisi? Joka tapauksessa, :hug: , toivottavasti koko loma ei ole mennyt piloille!

Macy Gray: Vielä siis jännätään alkuviikkoon sun jatkotestailuja :) bd

Täällä menossa kp 21 ja usko oviksen tuloon on ollu kovilla...lämmöt tähän asti alhaalla, ovistesti negaa. Edellinen kierto kesti 40 päivää ja näköjään tästä tulossa vastaava. Pillereiden jälkeen oma kierto on nyt heittänyt tähän pituuteen, joko se jatkossakin on näin tai sitten on joku hormonivajaus. Kierrot 2 ja 3 pillereiden jälkeen oli kyllä ihan ok pituisia, n. 30 päivää. Eikös tuo pitkä kierto kerro jostain keltarauhashormonin puutteesta..? Katselen nyt tämän kesän ja syksyllä sitten lekuriin :/

Nyt pari päivää aamulämpö ollut vähän nousussa, ja vatsassa hieman (ehkä) ovistuntemuksia. Tänään tehty halpa ovistesti oli aika tumma, melkein positiivinen. Eilen vielä selkeä nega. En tosin koskaan saa mitään supertummia noihin liuskoihin, siks oon käyttänyt Clearblueta. Nyt jo tähän kiertoon törsäsin yhden paketin Clearblueta kun odottelin oireiden mukaan ovista jo viikko sitten o_O

Toivon että ovuloisin nyt viikonloppuna, mies koko ensi viikon työreissussa. Kyllä tästä vielä munasolu saadaa liikkeelle :D
 
Täällä siis kp20 niinku päivityksestä voi lukea :D 7 päivää niin voi oikeesti testata koska kierto on kai 27-29pvää. Kai testaan vähän ennen myös,ihan varmuudeks :LOL: alamaha pullottaa mut muuta ei oo... Välillä tulee pyyhkiessä laimeen rusehtavaa josta ei oo hajuakaa mitä on.Su ja ma tuli myös ja sit taas eilen alko. No ei ole monta päivää kärsittävää.
 
tosi ohkaset limakalvot, kun ei tuu ees mittään hyytymiä. :LOL: Samalla uhosin lopettavani greippimehun litkimisen, jos ei apua näköjään ole. Mutta hyvä, jos limakalvot kunnossa. :D Mä oon ihan himogreippimehun juoja. Tölkki menee hetkessä, pitäis varmaan rajoittaa sitäkin hupia. :)

No tuosta kemiallisesta. Tein ennen matkaa testin (mammaksin sen herkän) ja en tiiä, oliko siinä viiva. En oo noihin testeisiin koskaan saanut kahta viivaa. Ajattelin, että se on joku varjo, koska en tiennyt missä sen paikka olisi. Eli saattanut taas hedelmöittyä, mutta sitten loppuikin omat hormonit raskauden ylläpitämiseen. Mä en käsitä oikeasti, miksi tuo luteaalivaihe on noin lyhyt.. Voiko se muka iän mukana muuttua? Koska tosiaan ennen olen raskaaksi tullut jopa pillereillä.

No ajatukset on jo uudessa kierrossa. Niin ja matka oli ihana, vaikkakin tämä hieman vaivasikin mua. Uutta matkaa jo suunnittelen. :)
 
Mä nyt jaksan jauhaa tätä omaani, mutta otin kuvan nyt noista testeistä, kun tuo toinenkin on kuiva, niin mun mielestä tuossa alemmassa (uudempi tänään tehty) on kyllä vahvempi viiva kuin siinä ylemmässä. Näkeekö joku muu samaa, vai onko tuokin vain haavekuvan aiheuttama harha?
 
Ihan omaa napaa; minut saa laittaa syrjään, olen miettinyt meidän elämää ja suruikseni todennut,että meidän avioliitto vetelee kuitenkin niin viimeisiä (kun oikein rehellisiä ollaan)eikä näin ollen vauvoista voi enää puhua :'(
Kovin paljon plussaonnea kaikille ja pitäkää huoli toisistanne ja läheisistänne :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristen:
Kuulkaa kun tässä mun tilanteessa on yksi pikku mutta; Kun sitten päivällä tein sen tosi herkän liuskatestin, se oli ihan negatiivinen ja ov taasen positiivinen. Eli ei innostuta vielä...
Päivällä onkin hormonipitoisuus paljon pienempi. Älä siis vielä lannistu. Kyllä tuon kuvan mukaan viiva on vahvistunut huomattavasti ja varmaan kuvassa näkyy himmeämpänä kuin oikeasti on. Selvä plussa sen minun mielestä on. =) Koitahan olla testailematta muusta kuin aamupissasta, niin on helpompi olla hermoilematta. Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia! Lisään sut haamuihin ja toivottavasti ihan pian plussanneisiin. =) Onnea paljon! :flower:

Auneliini > :hug: Todella harmillista, että olette ajautuneet tuohon tilanteeseen. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä vaikka yhdessä ette jatkaisikaan. Kaikkea hyvää ja tervetuloa takaisin, jos tilanne muuttuu!

Olen nyt tehnyt sen päätelmän tästä etovasta olosta, että johtuu Metuista. Toissailtana unohdin ottaa iltalääkkeet ja eilen illalla otin sen määrätyn kaksi. Nyt polttelee välillä mahaa vaikka olen syönytkin hyvin. Tänään otan vain yhden iltalääkkeen ja huomenna jatkan normaalisti annoksella 2+2. Jos etova olo ja vatsan polttelu jatkuu, siirryn vähäksi aikaa ottamaan vuoropäivin iltaisin yksi ja kaksi tablettia. Aamun annos 2 tablettia on ihan ok eikä aiheuta oireilua.

Toisaalta tuoksujen ja hajujen sieto on heikentynyt, hajuaisti herkistynyt ja suussa hieman kummallinen maku. Tuo maku voi johtua myös flunssasta, sillä kurkku on vielä kipeä ja yskittää. Piinani jatkuu, joten jättäkää tarvittaessa raporttini osuus lukematta. :D
 
Kristen, voi että, harmillista että meni noin sekavaksi. Oishan se ollut ihanaa se kunnon plussa :hug: toivottavasti pian saat selkoa tilanteeseen.

Auneliini :hug: paljon voimia!

Mmitähän muuta täällä oli..joka päivä käyn kyllä lueskelemassa mut jotenkin kirjoitusta ei saa aikasee, kiireellistä töissä ja kotona. Nyt aloitellaa olohuoneen remonttia, edellinen huone saa vimoset listat ja verhot tänään, niin het uutta putkeen :))

Omassa tilanteessa ei vielä uutta, sitä ovista odotellessa. Pähkäilenkin että tilailenko testejä vaikko enkö.

Sadepäivä terkuin Minnäi
 
Auneliinille voimahali! :hug:

Ostin tänään ovistestejä. Kiiruhdin tekemään heti samantien, vaikka olin juonut paljon ja virtsa laimeaa. :ashamed: Silti testissä näkyi hailakka haamu. Oiskohan se ovis odotettavissa sitten lähipäivinä? Onhan noita testejä käytettäväksi, mutta kun ei malttaisi odottaa!
 
Heippa vaan :wave:
En ole juuri mitään palstalle kirjotellut, lähinnä vaan muiden juttuja lueskellut hyvinkin ahkerasti. Täällä edellinen yritys päättyi erittäin varhaiseen keskenmenoon ja lekurilta lupa yrittää uudestaan vaikka heti. Nyt siis kp 26/28 ja peitot heiluneet ahkerasti oviksen aikoihin. Neljättä (toista yhteistä) toivotaan.
Nyt jännittää ihan kamalasti. Eilen aamulla hienoista vaaleanpunaista pyyhkiessä (olisko kiinnitysvuotoa???) Huomenna aamulla ajattelin testata CB:lla, joka aikaisemmin antanut mulla herkimmin plussan. Millään en aamua jaksaisi odottaa...
 
lauantai 29.5.2010



Mukiin menevä........kp49/27-29................23v.....2. lapsi.........yk2
macy gray...............kp48/19-47(32-34).....30v.....2. lapsi........yk6
toiveikas -87...........kp35/30.....................23v......2. lapsi
Jade-......................kp32/31................................1. lapsi........yk4
onnipellervo............kp26/28.................................4. lapsi.......yk1
mamitus..................kp23/28.....................26v......2. lapsi........yk5
marika 83................kp22/30-36...........................1. lapsi........yk5
samara88................kp22/22-27...........................1. lapsi........yk4
Sarmiina..................kp21/25-30...........................3. lapsi........yk3?
NeliApina.................kp21/27-29...........................4. lapsi........yk1
wilkat......................kp20/35.................................3. lapsi........yk7
Jinda.......................kp19/32.................................1. lapsi........yk3
BloodyEnd...............kp14/30....................19v......1. lapsi........yk30
An-nie.....................kp12/~30..............................1. lapsi........yk2
ToinenToive............kp11/31.....................20v......2. lapsi.........yk5
TUUtikiks.................kp11/?.......................29v.......2. lapsi.........yk1
Minnäi.....................kp8/31......................30v.......4. lapsi.........yk1
MiiJane76................kp6/26-34................33v........4. lapsi........yk27
saraji.......................kp6/28-30................33v........4. lapsi........yk3
Mariel85..................kp2/?.....................................2. lapsi........yk2
inspire...................................................................1. lapsi



TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone Sinful
Coya
Paha päivä
Marble
very important baby
Nasukka82
Heathy
A-H
pia
Onnellinen x5
Auneliini



PIINAILIJAT
Jade-..........................dpo16
samara88...................dpo9
Kristen........................dpo?



PLUSSANNEET 2oo9
MaybeSomeday...25.12. ...kp28/28-30........23v...1. lapsi..........yk8
Tellu30................27.12. ...kp32/30.......................5. lapsi..........yk2


PLUSSANNEET 2o1o
Riemu ..................1.1. ......kp24(26)/28........32v...5. lapsi.......yk1
tyyty85................2.1. .......kp31/28........................2. lapsi.......yk3
Lara-..................16.1. ......kp40/??.........................1. lapsi.......yk1
ennie.................10.1. .......kp36/29-31 ........33v......................yk4
Hyväsetti...........15.1. .......kp31/33..............30v....3.lapsi........yk2
jemppero...........15.1. .......kp34/28
Auroora..............21.1. ......kp28/28-34

HayLina.............1.2. .........kp33/29-32.........25v....1. lapsi.....yk14
Leli82................3.2. .........kp32/29...............27v....2.lapsi......yk3
Neila
sutulii...............15.2. ........kp27/28..............30v.....3. lapsi
Sintsu78...........23.2. .......kp27/27-34..........31v....4.lapsi......yk12
Eveny...............24.2. ........kp27/30........................1.lapsi.......yk4
miimii10............24.2. ........kp49/36..............23v.....2.lapsi......yk2

RiikkaVaan.......3.3. ..........kp26/32..........dpo10
piprane ema....3.3. ..........kp27/28..........................................yk8
Sanelma..........9.3. ..........kp28/34?........dpo13
Ezziina............10.3. .........kp22/28...........................................yk2
Tinker Bell.......14.3. .........kp30/33...........................................yk3
miya................25.3. .........kp27/28-30......dpo12......................yk2
AaVee.............26.3. .........pp16/16...........................................yk15

Unelmahöttö...3.4. ..........kp42/36.......................4.lapsi..........yk1?
Viulu...............26.4. .........kp33/28-30.................4. lapsi..........yk2
babar.............11.4. .........kp35/35.........dpo12....2. lapsi..........yk3
Neppi.............26.4. .........kp42/28-??...................3. lapsi.........yk1

Piupula....................4.5. ....kp31/30-48.....dpo13....1. lapsi........yk8
icefairy....................7.5. .....kp26/28-35...................2. lapsi.......yk2
Milja Sivupolku........14.5. ...kp28/28-30...................4. lapsi.......yk1
HelinäKeiju10..........16.5. ...kp33/31-33...................3. lapsi.......yk1
Sophie84.................21.5. ........................................2. lapsi........yk1
vauvahaaveilija85...22.5. ...kp29/32........................2. lapsi........yk1



HAAMUILIJAT
Kristen....................28.5. ..kp40/32?............21v.....2. lapsi........yk8
 
onnipellervo > Tervetuloa!

Kristen > Vastasin sinun kysymykseen omassa aloituksessa. Oletko nyt testannut peräkkäisinä päivinä vai piditkö välipäivän? Jos et aamun ekasta pissasta r-testillä testannut, niin pidätysajalla luultavasti on merkitystä. Sinuna odottaisin rauhassa (niin rauhassa kuin mahdollista) pari päivää ja testaisin vasta sitten seuraavan kerran. R-testi aamun ekasta ja ov ohjeen mukaan, jos sellaisenkin haluat tehdä. Toivotaan ettei kyseessä ole kemiallinen. Nuo linkittämäsi kuvat vaikuttavat kyllä lupaavilta, joten älä vielä lannistu tämän päivän testituloksista. :hug: Plussausonnea! bd

Alavatsan tuntemusten mukaan kehossani tapahtuu jotain, mutta ei edelleenkään merkkejä tätin saapumisen puolesta. Kp48 tai 29. (Toivottavasti se 29 :D)
 
Nyt illalla laimeasta pissasta (n. 1,5h rakossa ja juomisia ja syömisiä taustalla) testiviiva oli ov testissä huomattavasti kontrolliviivaa haaleampi. Kyllä mä kuitenkin taidan nyt luovuttaa.

Mulla on toi testaaminen vähän ongelma, kun joudun ravaamaan yöllä vessassa, eli perjaatteessa aamun ensimmäinen pissa olis joskus viiden aikaan, mutta sen ja edellisen välillä ei välttämättä ole montaa tuntia... Joten oon yrittänyt siitä laskea sen n. 4h eteenpäin, ennen kun käyn seuraavan kerran. Tänään sitten erehdyin käymään vessassa kuuden aikaan, enka tajunnut kelloa silloin, joten testaaminen siirtyi, enkä kerinnyt odottaa että 4h tulisi täyteen...
Jos ov testi reagoi raskaushormooniin, toimiiko se silloin niinkuin raskaustestit, eli aamulla vahvimmasta pissasta tulee vahvempi viiva, kuin päivällä tai illalla. ov:n omissa ohjeissa kun kehotetaan olemaan pari tuntia juomatta ennen testin tekoa.

Täytynee huomenna vielä yrittää niin, että tekee r-testin tosiaan aamun ensimmäisestä, vaikka silloin klo 5 aamulla ja ov:n sitten siitä 4h päästä 10 ja 20 välillä. Että millasta tulosta saan aikaseksi.
Jos ov testi on edelleen vaan haalistunut tai noin haalea kun nyt illalla, sitten tietää sata varmasti, että tämä oli tässä...

Nyt tosiaan tuo ov testi ei anna kuin ihan hailakan viivan :(
 
Kristen > Miksi sinun täytyy käydä vessassa monta kertaa yösn aikana? Juotko paljon illalla? Paljonko juot koko päivän aikana? Onko tämä jatkuvaa. Ei kuulosta normaalille, paitsi jos olet raskaana. Koita olla nyt se 4h aamuyöstä pissaamatta ja sitten testaa. Toivottavasti näyttää selkeän plussan. bd Siihen en valitettavasti osaa vastata kuinka kannattaa ov-testin kanssa toimia.
 
Onko sulla sokeriarvot ok? Diabeteksessä tuo virtsaamistarve on lisääntynyt.

En tiedä, oliko mulla tosiaan kemiallinen. Vieläkin vuodan, tosin enempi rusehtavaa ja paljon vähemmin. Ennen vuotoa ja vuodon alkuaikana olin super väsynyt koko ajan. Nyt ei voi sanoa samaa. :)

Hiljalleen etiäpäin..
 
mg ja miiJane Mähän olen siis 1 tyypin diabeetikko :) Se liene selittää tuon yöllisen vessatarpeen :)

Aamulla tosi herkkä liuska ja apteekin oma testi tyylipuhtaat negat, ja pystyin vielä olla koko yön käymättä vessassa (n.8h). Eli siis, muta voi kyllä poistaa haamuilijoista, kierron pituudenkin voi laittaa kysymysmerkiksi, sillä pahoin pelkään, että tässä joudutaan odottamaan vuotoa toooosi kauan :(
 
Kristen: Pahoittelut haamujen katoamisesta :hug: Uuden kierron odottelu ON todella raskasta..itselläkin pitkähköjä kiertoja nyt ollut, tuntuu että mahdollisuudet plussaan on ihan epäreilun harvassa! Vaikkei oma tilanne mitenkään olekaan sun tilanteeseen verrattavissa.

Täällä nyt vihdoin kai ohitettu ovis. Huh. Perjantaina sain ovistestiin sellasen ehkäplussan, liuskat näyttää mulla tosi huonosti kunnon tummia viivoja. Nyt oli mun mittapuulla tosi tumma. Lämmötkin on nyt ollu nousussa torstaista lähtien, olettaisin oviksen olleen joko ovisplussapäivänä pe tai sitten la. Lasken kuitenkin että nyt on dpo 2 ja ovis olis ollu pe. Joka tapauksessa se on hyödynnetty, ja hyvin onkin :D Ei muuta kun odottelemaan.
 

Yhteistyössä