TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

kissinminttu: Mä oon myös kuullut useammaltakin ihmiseltä että se värinä/tärinä tulee siitä kun poikavauva pissaa masussa B)
Esikoista odottaessa mulla värisi masussa ja poikahan siellä asusteli. Nyt ei ole värinää ollu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissinminttu:
K Y S Y M Y S :attn:
Väriseekö teidän masuissa? Ootteko tunteneet hassua värinää masuissanne aiemmissa raskauksissa?
Tuntuu vähän niinkuin vesi värisisi. Tänään ensimmäisen kerran olen moisen tuntenut ja lyhyen ajan sisällä kolmeen otteeseen. Mitähän mahtais olla?
Juu värisee! Välillä tuntuu just siltä ku joku suihkauttaisi pissasuihkut mahan sisällä :D En tiä mitä lie värinää se on, jotkuthan tosiaan sanoo että vauva pissaa, mutta mä en usko että sitä voi tuntea ja toisekseen mulla toi värinä tuntuu yleensä alavatsalla missä vauvan pää on.

 
Suzyanne
Matilda-08:lle paljon onnea pikku prinsessasta! :flower: :heart: :flower: :heart:

Nyt se vauvautuminen meillä alkoi sitten toden teolla, saapa nähdä kuka on seuraavana, eipä ainakaan tähän asti ole laskettujen aikojen mukaan järjestys mennyt. Itse tosiaan jotenkin luulen että oma aikani tulee vasta tuossa toukokuun puolenvälin tienoilla yliaikaisena. Saapa nähdä kuinka hyvin ennustukseni pitää paikkansa! B)

Täällä ei värise, naksu tai muutakaan mahassa, ainoastaan ihan muljahtelua ja pieniä potkuja tuonne oikeiden kylkiluiden alapuolelle, ja hikkailua muutaman kerran päivässä.

luppa hyvä kun vauvan kääntö onnistui! Muillekin pt:ssä oleville kuperkeikkoja!

(.) Tänään on ihan mieletön väsy, varmaan johtuu huonoista yöunista, kun jouduin kakomaan vähän väliä sitä vatsalaukun sisältöä kurkusta ja nenästä. :x Olo on kuin olisi jyrän alle jäänyt, olen ihan vain köllötellyt ja lukenut, äsken sain sentään käytyä lähikaupassa ja tehtyä jauhelihakeittoa. Tänä iltana olisi akustiset bänditreenit, emme normaalivolumella ole enää soittaneet vähään aikaan, ettei Vili Vilperi ärsyynny. :heart: En kyllä millään tältä väsyltä jaksaisi lähteä, eikä edes laulata kun vain nukuttaa, mutta kun nämä voivat olla viimeiset treenit pitkään aikaan, niin toisaalta olisi kiva mennä. Saas nähdä saanko itsestäni irti.

Ikkunanpesua olisi täällä, se on vielä tekemättä. Joku innokas voisi sen tulla meille tekemään! Minä nimittäin inhoan ikkunanpesua ihan kybällä, enkä oikein miehellekään viitsisi delegoida, kun hänellä on hulluna tekemistä muutenkin vielä ennen vauvan syntymää. Parvekelasit varsinkin ovat kamalan näköiset, ei nämä sisäikkunat sillä tavalla likaannu, ku tosiaan on lasitettu parveke. No, ehkä jätän sen vauvan syntymän jälkeen. Jos vauvaa katsomaan tulevia vieraita parvekelasien likaisuus häiritsee, peskööt itse. :kieh: :D

Nyt pitää mennä taas köllöttelemään sohvalle, ja lukemaan uusimmasta Seiskasta Matti Nykäsen uudesta heilasta, ja kaikkea muuta yhtä sivistävää. :whistle: :D

 
MATILDA ONNEA! :flower: :flower: :flower:

Nythän niitä alkaa tulemaan.. :) Alkaa jo itteäkin jännittämään! Eka lapsi tulossa niin on kyllä aika täpinä.... :LOL: :LOL:

mulla maha naksuu ja värisee. Mä kuvittelen et se värinä johtuu siitä kun lapsi venyttelee ja se värinä on se venytyksen lopputärinä... :p

luppa hienoa että vauva kääntyi!!! :heart:
 
Eiliset neuvolakuulumiset vielä

***********************************

Neuvola

rv 37+1
paino 70,3 kg
painonmuutos +1120 :LOL: oho
turvotus -
RR 128/74
sf-mitta 33 (viime perjantaina oli muka 31)
tarjonta RT
syke 145

Maha on alhaalla ja vauvan pää on kiinnittynyt!! :D :D
Hyvä homma - tervetuloa vauveli maailmaan vaan... :p
Th sanoi kyllä että mitenkään ei pysty ennustamaan että milloin vauva tulee, mut sanoi et uskoo kuitenkin et viel menee aikaa... :)

Kysyin et minkä kokoinen vauva olis niin sain vaan vastauksen et hyvä kokoinen. Ei jättiläinen kuitenkaan... mitähän tarkoittaa, jaa-a. :D

***********************************

EM ja Dodoliina 37+2
 
Matilda-08: onnittelut pikku prinsessan johdosta. :heart:

Pieniä vauvoja syntynyt.
Mä olin viime raskauden loppuvaiheessa niin huonossa kunnossa,että pelkäsin etten pysty synnyttää. Mulla painoa ihan järkyn paljon,mieletön turvotus eikä jalat taipunu,iskias niin kamalana etten voinu oikeen makaa tai istua kunnolla.Mutta silti hyvin se synnytys meni.

Mullahan värisi yhdessä vaiheessa viikon ajan melkeinpä taukoamatta.Ja totesin,ettei todellakaan voi olla vauvan pissaamista ku sitä tuli ihan kokoajan,tyyliin minuutin tauko ja tärinää.½ min taukoa ja tärinää,2 min taukoa ja tärinää.Sit sekuntti taukoa ja värinää.
Neuvolassa eivät osanneet kukaan sanoa,mitään.Veikkasivat,että kohdunkannattimet tai jotku kohdun lihakset värisi/tärisi esim.paineen alla tms. Viikon verran sitä värinää oli melkein taukoamatta ja sitte se loppu.

Tänään onki ilmestynyt jalkoihin ekaa kertaa kunnon mielettömän kamala turvotus.
Olen istunut tässä koneen ääressä ihan liian kauan ja tuli suolaista syötyä.
Mies on matkalla Espoosta kotiin.Banaanisuklaa kakku odottaa uuniin pääsyä.Pakko oli tehdä ku oli 2 banaania menossa vanhaksi. :whistle: Sitte pitäiski suunnitella se ruokakin.Lapset meni tosi myöhään päiväunille.Tulee myöhäinen ilta siis.

pesukoneenki vois mennä tyhjentää,ei ollu vasta toka koneellinen tänään.

NN rv 33+ 6 ( oisko se jo menkkojen mukaan 35+0)
 
Matilda onnittelut,ihanaa että vauvoja alkaa tulla tänne pinoon :heart:

Mä lupaan pitää vielä babyn masussa,ainakin vielä muutaman viikon ajan,sen jälkeen alkaa mahtisiivous jne vaikka tuskin ne saa synnytystä käyntiin,no toivossa on hyvä elää B)

BV ja P 34+4
 
Niin tuskimpa tuo värinä pissaamista on. Tosin esikon kohdalla ei sitä ollut ja tyttö tuli, joten olisikohan nyt tulossa prinssi? Jos haluaa kaiken maailman hömpötyksiin uskoa, niinkuin minulla on tapana! :D

On se uskottava, että meidän pikkuinen ei ole vielä valmis tulemaan tähän maailmaan. Kaikkea "hiillostusta" on yritetty. Kolmea ässää, lenkkeilyä, portaiden kiipeämistä... Pelottaa vaan tuo vaavin koko, kun nuo sokeriarvot hipoo pilviä. Seuraava äippäpoli käynti on vasta kahden viikon päästä eli rv40+. Jospa suostuisivat ensi viikolla neuvolasta sinne soittamaan, ja kysymään, että eikö käyntiä voisi yhtään aikaistaa... :|

Jotain puhetta oli vesien menosta..? Omalla kohdalla kävi viimeksi niin, että 02.00 alkoi supistukset. 05.00 lorahti vähän vettä, ja 07.00 vähän lisää. Sairaalassa 10.00 kun lääkäri teki sisätutkimusta, niin loputkin vedet holahti siihen pöydälle. Itsekin soitin sairaalaan ja kyselin asiasta, kun en todellakaan ollut varma, että oliko vettä vai ei. Täällä ainakin on mentävä aina näytille, jos edes epäilee vesien menoa...

ElinaMaria. Täällä ollaan nyt PALJON enemmän täpinöissään, kun viimeksi. Viime kerralla olin niin levollinen, ja ajattelin, että syntyy kun syntyy. Nyt jännittää todella paljon enemmän, ja kytistän koko ajan merkkejä, että joko, joko... :D (luulin tämän menevän toisin päin!!)

Ilta-askareiden pariin, ja saunan lämmitykseen. Pitänee vielä kerran yrittää tuota saunaa. Ja jos saisi miehenkin vielä illalla yrittäämään asian edistystä omalta osaltaan.. :LOL:

Mukavat illan jatkot!! :wave:
 
Mulla muuten yksi kaveri sai eilen tytön ja toinen kaveri on mahdollisesti just nyt synnyttämässä ni se lisää omiakin täpinöitä. Molemmilla heillä kylläkin 41+jotain on sit synnytys alkanut..

Käytiin äsken kevään ensi pyöräilyllä ja oli kyllä vaikeeta ku maha otti vastaan ku polki. :D
Mut kaikkea pitää koittaa, kun jos tuommoinen erilainen liikunta vaikka käynnistäisi synnytyksen. :D

Jonz&Tessu
 
Kukahan tuonkin on keksinyt että siivoamalla saisi lapsen pihalle heh jossei se ole sieltä 9kk aikana siivoamalla tullut niin tuskin se tulee nyttenkään. :LOL: Mä kyllä sanoisin että siivouksesta saa ku stressihormoonit liikkeellä joka taas vain estää synnytystä :whistle: mä ja mun huippulogiikka :p saunan nyt voisin jotenkin ymmärtää että se rentouttaa ja siten saa hyvänolon hormoonit liikkeelle mutta eipä synnytyksen käynnistymismekanismia tiedä edes lääketiede. Mä vaan näen että niin moni turhaan uuvuttaa itseään kikkakolmosilla mutta eihän siistikoti haitaksikaan ole mä vaan odotan että pääsee sairaalaan lepäämään kämppä seisoo siihen asti muut sitten puunaa kämpän kun mä olen lasaretissa :LOL: onko se 3 ässän kolmas kohta siideri? ja mikähän sekin logiikka on ? rentouminen :whistle: mitäs jos vetäs kunnon kännit ei muistas edes synnyttäneensä :D :D :D
vai oliko se seksi sauna ja siivous ...muistanko siiderin ihan väärin ;)
 
Onnea Matildalle pikku prinsessan johdosta!!! :heart: :heart: :heart:
Ja vauvoja tulee lisää.
Kiitos Pauzille synnytys kertomuksesta.
Ja ihanaa luppa että teidän vaavi oli yhteistys haluinen. Toivottavasti tämä meidenkin Papu olisi yhtä yhteisty haluinen, kääntö yritys on minulla edessä 7.5 eli rv.36+4.
(.) Minä niin toivoisin että tuo meidän ipana kääntysi ja pian. Taas yritti tunkea päätä oikean kylkiluun alle. Ei tunnu yhtään kivalta :| Ja kun oikein innostuu mahassa pitämään potkunyrkkeily harjotuksia niin pallea sekä rakko ovat harjotus vastuksena. Ja siitäkös äiti tykkää...

Tytti ja Itsepäinen Ipana alias Papu
 
Lupalle onnea kääntymisestä :heart: Onko vaaraa, että vauva kääntyisi itse vielä väärinpäin vai pysyykö nyt oikeissa asemissa?

Onnea Villahousulle täysiaikaisuudesta :heart:

Sairaalan lähtö jännittää muakin, että osaa lähteä oikeaan aikaan. Varsinkin kun me varmaan taksilla kuljetaan, niin ei viitsisi edestakaisin kulkea pirssillä. Mies tosiaan tuskin vielä on ajokunnossa :/

Onnea Matildalle prinsessasta :heart: :heart:

Nara Vai siideri :LOL: Seksi, sauna ja siivous on ainakin mulla tiedossa :D
 
Pauzille onnea prinssistä ja Matildalle onnea prinsessasta! :flower: :heart: :heart:
Ihanaa kun me toukokuiset ollaan ruvettu jakaantumaan.
Tuokotytsylle onnea kihlauksesta! :heart:

Täällä palstalla oli niin paljon ihania ja onnellisia uutisia, että omakin v... helpotti hieman. Luppa kiva kuulla, että kääntö onnistui. Ite täällä naureskelin, kun rupesin miettimään miltä näyttäis, kun viimesillään oleva mamma yrittäis kuperkeikkaa heittää. :LOL:

Mulla siis oli tänään lääkärineuvola, jossa ainakin piti kokoarvio saada ja katsoa et onko tarvetta tarkempaan tutkimukseen ton synnytystavan vuoksi, siis mahtuuko tulee. Nyt oma lääkäri oli lomalla tai jotain ja tää sijainen oli kyl oma tapauksensa. |O Ei osannu sanoa mihinkään yhtään mitään. Ultralla yritti katella, mutta ei osannu mittailla sillä vauvan kokoa ja väitti että sillä ei sitä kokoa voi katsoa. NO MILLÄ SITTEN?:headwall: Ja oma lääkäri kyl katsonut sen koon kyllä sillä ihan samalla laitteella. On vain tehnyt mieli huutaa koko päivän, kun toi lääkäri ottanut niin päähän. Sen verran tajus sitten sentään, että laitto lähetteen äippäpolille, et joku edes osais mittailla ton vauvan koon. Ihan kiva vaan tietää, että se lääkäri saa siis palkkaansa siitä, että ei osaa hommiaan.:headwall: Saa nähdä kuinka nopsaa tuolta äippäpolilta tulee kutsu. Onko muilla kestänyt kauan varsinkin PHKS:tä.
Eli täälläkin sitten edelleen jännitetään kuinka iso kaveri on tulossa, kun aiemmat ultraukset on antanut viitettä yli nelikiloisesta.

Mä oon muuten muutaman päivän kärsinyt huonosta olosta. Sellanen öklötys koko ajan. Närästystä ollu koko ajan muutaman kuukauden, mut meinaa välillä laatta lentää. Eilen piti ottaa sängyn viereen ämpäri, kun meinas oksennuttaa. Mietin et onko tää jotain lievää mahapöpöä vai liittyykö tää raskauteen. Suzyanne eiks sulla ollu tota refluksia, ni eihän siihen mikään etova ja vellova olo liity, vaan ihan se et ns. oksut tulee kurkkuun.

No jos huomenna ois parempi päivä. Hannapur 36+1
 
Onnea Matildalle prinsessasta :flower: :heart:

Olin kaverin 2v tyttöä hoitamassa äsken hetken. Supistuksista ei tietoakaan.
Mulla tyhjenee suoli ylä ja alakautta. En ole stressannut suihkuja siinä vaiheessa.

Hyvät illan jatkot =) K&S 36+1
 
ihanaa kun vaaveleita on alkanut syntymään :D :heart: Onnea Matildalle :flower:

Täällä aloitettu ikkunan pesu puuhat.. jalat meinaa sanoa sopimuksen irti, mutta täytyy pestä pari ikkunaa per päivä. Mies lupasi pestä vaikemissa paikoissa olevat ikkunat. ;)
Sauna lämpiämässä..tekee hyvää mun selälle. Siivoaminen ei kait synnytystä oikeasti edesauta ..olen lukenut että "vauva" viestittää (joku hormooni) kun on valmis syntymään.
Kenelläkään se ei ole sinne jäänyt :LOL:

Luppa kiva kun kääntö onnistui noinkin helposti. Helpotti varmaan. :)

Aurora ja toukka 36 POKS! :heart:
 
Suzyanne
Hannapur Joo mulla paha refluksi. Siihen ei ainakaan mulla liity etovaa oloa, ainoastaan sellainen "paineen" tunne tuolla jossain ruokatorvessa, saa välillä ihan istuallaankin pistää kunnolla hanttiin ettei nouse kamaa kurkkuun. Ja kun tulee , se tosiaan tulee ihan ilman ennakkovaroitusta. :x :x

Olipa sullakin ammattitaidoton lekuri, yllättävän monella niitä on, millä ne oikein lääkärinpaperinsa ovat saaneet, arpajaisista voittaneet varmaan. :headwall: :headwall:

Joku kirjoitti jännittävänsä kakkaako synnyttäessä. Ihan samaa minä olen miettinyt, kun olen lukenut että niin voi käydä. Se ei olisi ollenkaan mukavaa, ja nolottaisi minua kovasti. :ashamed: Mutta kaipa ne kätilöt ja lääkärit ovat kaikenlaista nähneet. :whistle:

 
Mä oon varmaan nähnyt unta siideristä :LOL:
uskomatonta tunarointia noilta lekureilta. :/ sitten noista käynneistä pitää vielä maksaa että saa päivän pilalle.. :whistle:

Joo ja hormoonit heittää taas häränpyllyä ärsyttää jo tää olotila kun vaihtelee tunnin välein. Sama synnytyksen suhteen välillä on ihan valmis synnyttää ja sitten taas ei oo ja sitten taas veetuttaa vielä kun tietää että se synnytys edes ala ilman käynnistystä vaikka supistas kuinka ja tulis ämpäri tolkulla verta limaa räkää vot evö :LOL: netistä jos lukee niin ihmiset synnyttää suurinpiirtein heti kun menee milli limaa heh mutta en minä. Meikä on sissi mut pitää räjäyttää halki että saa vauvan ulos.. :D

en muista kirjotinko tuosta synnytyskakasta :p mutta mä ole koskaan edes miettinyt moista heh ja suolihuuhtelu on tehty aina.
 
Nara, kyl mäkin oon kuullut ton sauna, seksi ja SIIDERI.. :) kovasti tekis mieli kokeilla, mut joo ehkä ei ois kiva jos ei muistais koko synnytystä kännin takia..! :LOL: No vitsi vitsi..

Kiitos Ellen77 ja Kissinminttu ja muutkin, ketkä kommentoi tuota lapsivesiasiaa. Voipi olla että soittelen huomenna Jorviin ja vähän kyselen kun tosiaan se streptokokkikin on...

Ja ihanaa, uusi vauva syntynyt tähän pinoon, onnea halausten kera Matilda -08!!!

RockMummy rv 36
 
RockMummy juu vois kätilöt vähän katsoa jos olis itse hommannut valmiiksi kokovartalopuudutuksen. :LOL: joo sitä siideriä ei kannata ehkä joka ilta kokeilla :p välillä kyllä tuntuu että voi yks kylmä siideri tehdä terää ... veis veetutukselta kärjen. :whistle:
 
Huii kun kirjottelette paljon lyhyessä ajassa :D
Ite ajattelin huomenna ottaa yhden oluen saunan jälkeen. Ukko ottaakin sitten sen pari tai kolmen. Sais ite edes vähän rentoutuu kun tänääkin ollu itellä taas jokin ihme kiukku päivä.

Tyllerö meneekin isälleen viikonlopuks, ekaa kertaa eron jälkeen. Sekin jännittää todella.

Mitenköhän kauan menee limatulpan menon jälkeen että tulee lapsivedet/supistukset? Tai onko niillä jotain yhtänäisyyksiä? *on ihan pöljä*
 
Ammattitaidottomia työntekijöitä oli tänään eräässä lastentarvikeliikkeessäkin :kieh: Ensin meinasivat myydä meille väärät ammejalat ja sitten eivät osanneet koota niitä. Onneksi pyydettiin varastosta kokoamaan näytille ja olivatkin niin rimpulat että jäivät kauppaan. Kokosivat jalat väärin ja jos niihin olisi ammeen laittanut täytenä päälle, niin ne olisivat kaatuneet kasaan. Mies niitä neuvoi kokoamaan niitä.

Kyllä mullakin oli ammattitaidoton lääkäri, kun piti todeta kilpirauhasen vajaatoiminta. Joka kysymykseeni kävi kysymässä naapurihuoneen lääkäriltä vastauksen ja lopuksi pyysi saada kokeilla kilpirauhasta, kun ei ole ikinä suurentunutta kilpirauhasta kokeillut :headwall:

Raskaus on vain niin herkkä asia ja toivoisi tosiaan, että jokainen saisi hyvää ja ammattitaitoista palvelua alansa ammattilaisilta. Ei paljon luo luottamusta tulevaan synnytykseen, jos lääkäri veikkailee asentoa tms. että ehkä näin ja ehkä ei...

Siideri kyllä maistuisi :p Olen muutaman kerran ostanut alkoholitonta, mutta ne ovat aika pahoja :x
 
ammattitaidottomasta työntekijästä tuli mieleen kun oltiin ostamassa tytölle turvaistuinta joskus vuosia sitten. Hyllyssä oli vain 1 mallikappale, mies sitten kysyi myyjältä, minkä juuri ja juuri sai kiinni, että onko heillä kyseisiä istuimia vielä laatikoissa... Myyjä siihen vastasi "kauniisti" : "Ei ne missään laatikoissa ole, vaan pusseissa! ootas kun soitan kun soitan ja kysyn!" Ja puhisi siinä puhelimeen kun siellä ei vastattukaan. :xmas:

Tänään muuten lääkärineuvolassa annettiin painoarvioksi n. 3,5kg. Ja nelisen kiloa syntymäpainoksi. Ei siis ihan pieni tapaus tulossa, kuten ei koskaan aiemminkaan ole tullut.

Synnytykseen lähdön ajoittaminen jännittää vähän muakin. Ei viitsis turhaan sitä ambulanssia soitella...

35+2... edelleen. :D
 

Yhteistyössä