TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Ootte te kyllä tolkkuja kirjoittajia =) Mä en mitenkään kykene samaan, vaikka aivan joutilas tapaus olen, kai se on ok, että vähän taustailee kokoajan?! :D

Tosi jännittävää, miten monet ovat jo valmiita (siis ainakin viikkojen puolesta) synnytykseen. Mutta kuka se ekaksi lähtisi? Minä taidan tulla ihan häntäjoukossa, kun vasta n. kuukauden päästä olisi laskettu.

Musta oli ihana, kun muutkin sanoo olevansa känkkäränkkiä. Mulla on välillä niin hermot kireällä, että ihan nolottaa. Muuten on raskaus mennyt niin lievillä tunne-elämän muutoksilla, että ihme kun nyt lopussa on tällaista! Mutta lienee siis aivan normaalia :LOL:

Mä huomasin äitiyspakkauksessa semmoisen "mokan", että töppösiä oli yhteensä 3 kpl. Huomasin vasta, kun otin pesukoneesta ja ripustin kuivumaan. Onpahan varalla, jos vaikka tuo meidän terrieri onnistuu tuhoamaan yhden :D

Joku kyseli painosta. Mulle on tullut +5kg. +8kg oli jo enimmillään tullut, mutta RD:stä johtuen paino on tullut alaspäin. Ja tuosta raskausdiabeteksestä mulla olisikin kysymys.. Tiedättekö miten synnytyksen jälkeen, saako lapsen iholle, lähelle vai viekö ne heti vauvan jonnekin tutkimuksiin? Oon vähän surkeana, jos en saakaan heti lasta lähelle :(

Jaksamisia kaikille!!

Niiksu
 
Terppa!
Sanokaas miten mulla voi olla sokeriarvot hyvät,vaikka ei ole tullut viime aikoina paljon ruokavaliota noudatettua :whistle: :ashamed:
Toki hyvähän se on että arvot on pysyneet kohdillaan,mutta silti..
28.4 olisi seuraava neuvola,4.5 veritesti terkkulassa ja 6.5 ultra Koksissa,sitä odotellessa :heart:

BV ja P 34+3
 
Huomenta

Tupakoinnista. Olen polttanut lähes 7 vuotta. Molemmissa odotuksissa olen vähentänyt puolet pois. Esikoisesta tämä riitti myös neuvolaan, mutta nyt tästä odotuksesta kauhea lopetus painostus. Voi mä lopettaisin heti jos joku hommais mulle uudet hermot. Mun tarttis aloittaa kaiken maailman vihan hallinta kurssit sun muut kun en vaan käsitä pinna palaa ja olen todellakin vaaraksi itselleni. :/ :kieh:

Yön sain nukuttua hyvin. Ihme kyllä.
Eilen suppaili taas ihan mukavasti, mut yhtenä kappaleena edelleen.

Tänään on neuvolakin...

Niisku-rouva & pp37+0 poks poks :heart:
 
Ajatuksella kun luin läpi viestejä ja muistan vielä nimim.
Osanotto Villahousulle, hetken jo pelästyin että vauvalle on tapahtunut jotain kun luin pahoitteluista. Vaikka ei tuokaan nyt mikään hyvä uutinen ole. :headwall:
Syytän raskautta ja unen puutetta..

Mä kanssa ihmettelen suuresti ettei kukaan täällä tunnusta että olis vauvaa lähtenyt hakemaan.. :p Aloittakaa nyt joku... :whistle:

Tuosta vaa'asta, entisessä neuvolassa oli digitaalinen vaaka. Nykyisessä se sellainen vanhan ajan punnuksien siirtely vaaka. :D

Muistinko mainita että meille tuli uusi perheenjäsen? :heart: Tosin karvainen sellainen, eläinten auttajilta haettiin kisu joten yksi koditon kissa sai kodin. :) Tosi kiltti ja pitää lapsista ihan hirveästi. Väittivät että olis n 2v. Ei oikein uskota että ihan niin paljoa, niin leikkisä ja sopeutuvainen kuitenkin.
Minun perässä tosin kävelee alvariinsa. :) Kai olen sille jokin kasvattiäiti. :) Erikoista siinä on se että sillä on kuusi varvasta joka tassussa. Hieman hassun näköinen mutta eipä se kisua tunnu haittaavan. :)

Heh, noista eritteistä joo..tuntuu että se on raskaana olevilla ihan normaalia keskustelua. :D Ja ei ainakaan minua haittaa jos niitä puhutaan. Allekirjoittanut ei ole pongannut tulppaa. :) Parempi etten pongaa...kun panikoin nyt jo mahdollista perätila synnytystä.

Olikos täällä joku joka oli synnyttänyt PT vauvan alakautta? Miten se oli mennyt? Nimimerkillä: Huolestunut

Piti mun jotain muutakin kommentoida mutta en kuollaksenikaan muista mitä... :ashamed:

Niin joo, tervetuloa uusille! :wave:

Therean&neiti 35+2
 
Huomenia! |O

RockMummy ooottepa ostanu hienon auton.. kävin kattelees kuvia noista autoista! Wau! :)

Tupakoinnista Mä oon polttanu 9 vuotta, mut vähensin nyt plussattuani melko paljon.. Saatan välillä olla polttamatta monta päivää kun sitten taas jollaa viikolla poltan muutaman "hermo" tupakin.. mutta ei kyllä oo tehny mieli samalla tavalla kun normaalisti.. Luultavasti en kokonaa lopeta sillonkaan kun vauva on syntynyt.. tai sitten pyrin siihen että poltan vain jos oon viihteellä,koska muutaman kaljan jälkee tekee aina mieli tupakkia! :whistle: :D

Tytsy+masukki 37+3
 
Muutkin ovat olleet autokaupoilla. :) Onnea senkin puolesta. :flower: Mekin ostettiin toinen kun ei täältä niin vaan kuljeta kun entisellä paikkakunnalla.

Tupakan poltosta on ollut puhetta myös, esikoisesta ja keskimmäisestä tuli lopetettua plussa testiin kun seinään. Ei omatunto antanut periksi polttamiselle. Molempien lasten kohdalla aloitin uudestaan muutama kuukausi synnytyksen jälkeen kun en enää imettänyt.

Nyt voikin olla eri tilanne kun lopetin kokonaan kun alettiin suunnittelee tätä kuopusta. :) ehdin olee 2 puol kk polttamatta kun tein plussa testin. Että ehken ala polttaa uudestaan, toivon ainakin näin. :)

Onnea Niisku-rouvallekin täysiaikais poksuista. :) Nyt sinäkin sitten synnyttää. :flower:
 
Piti tulla vielä kurkkaa ennen neuvolaa.. :)

Kiitos Toukotytsylle auto-onnitteluista, on se auto kyllä niin ihana! Niin minkäslaisen Chryslerin te ostittekaan? Onnea myös Thereanille autokaupoista!

Toukotytsy, joo sama homma, sit kun pääsee eka kertaa viihteelle ja parille drinksulle niin luulen että annan kyllä itselleni luvan polttaa pari tupakkia, se on totta että silloin kun ottaa jotain niin tekee mieli röökiä aina. Mut se vaan niin helposti lähtee sit taas käsistä, nyt on ihanaa kun en oo polttanu melkein 9 kuukauteen.. Tosin kyllä se edelleen tuoksuu mun mielestä hyvältä.. :) Tosin alkuraskaudessa ei kyllä tuoksunut hyvältä, meinasin oksentaa jos joku poltti 500m läheisyydessä musta! :LOL: No katotaan nyt miten tässä käy, onhan vielä imetysaikakin jonka ajattelin myös olla polttamatta.. Tsemppiä muillekin tupakin kanssa "taisteleville"! :heart:

Tää lähtee kohta neuvolaan, tuun sit laittelee kuulumiset!

RockMummy 35+6!
 
Niiksu Kyllä rd-äidit saa vauvat heti rinnalle eikä vauvoja viedä mihinkään jossei sokeriarvot nyt sattuisi äkisti romahtamaan. Vauvan sokereita mittaillaan paripäivää mutta vauva on normaalisti vierihoidossa. Omille on määrätty lisämaitoa sen verran on sokruarvot heittäneet ja korjautuneet pian.

Olipa ihanaa nukkua hyvin yö. Oli kyllä niin alakerta eilen kipeä sen sisätutkimuksen jäljiltä ja verestävää limaa tulee vielä tänäänkin. Siinäkin tapahtu vielä sellainen hauska juttu, että se lekuri laski sitä tutkimuspöytää varmaan 10 krtaa ylös alas kun makasin siinä tuli lievä Mr.Bean;mäinen olo ja sitten piti vielä geelit mahassa nousta siitä ylös kyllä sitä eilen mietti tuota kättärinkin hoidon laatua että :whistle:

joka kerta tänne tulee että JOKO JOKO ja EIIIIIIIII! missä meidän VAUVAT on???? :D :D tätä menoa täällä synnytetään vielä juhannuksenakin tai sitten syntyy samaan syssyyn... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Onko muutes kaikkien muiden neuvolassa "tavallinen" vaaka jolla painoa mitataan? Meillä sekä edellisessä että tässä uudessa neuvolassa terkkari mittaa sellaisella vanhanaikaisella jossa siirrellään punnuksia :whistle:
Mä aina mietin että onkohan se ihan luotettava vai heittääkö sillä mitta paljonkin :D
Meidän neuvolan tätillä on tuommoinen punnus vaaka mutta kun hän oli lomalla viimeksi olikin toisella tätillä digitaalinen. :)

Tupakoinnista: Esikoisesta lopetin heti kun plussan tein enkä polttanut ollenkaan odotus/imetys aikana(sitä ennen noin aski päivässä ). Sitten kun alkoi taas viihteellä käymään tuli humalassa poltettua muutamia ja sitten taas vähän ennen tämän kakkosen odotuksen alkua poltin selvinkin päin päivässä muutaman mutta jätin taas koko homman heti plussaan. Toivoisin nyt että pystyn olemaan polttamatta tällä kertaa jatkossakin. :) Kaikille asian kanssa taisteleville tsemppiä!! =)

Pitänee masukuva ottaa tänään jossain vaiheessa. Mutta nyt esikoisen hampaat pesulle. :)

Jonz&Tessu 39+0!!
 
RockMummy Me ostettii Chrysler Voyager -98, Seitsemälle istuinpaikat, taaimmat penkit saa pois hyvin niin mahtuu koirat kyytiin.. Ihan kiva ja hieno mun mielestä, mut hiton vaikee ajaa ku tottunu pöristelee semmosel pienel autol millä mahtuu joka paikasta! :D

Mäkii oottelen jo näitä vauvoja syntyväks.. !! Sais syntyä tää meiän veitikkakin jo! :p
Jooo Nara pusaillaan varmaan kaikki sitte samaan aikaan! :LOL:
 
Huomenta kaikille! |O
Osanottoni Villahousulle :hug:
Täällä on taas niin aurinkoista ja lämmin päivä luvassa. Pitäisikö aloittaa ikkunan pesu?!
Ne on aivan tosi likaiset :whistle:
tuli nukuttua tosi hyvin vain 2 kertaa tarvi käydä vessassa. Pienet on raskaana olevan ilot. Mutta heti kun lähdin sängystä liikkeelle niin lantiossa tuntui painetta ja alaselässä. Tajuaisipa tuo ipana vihdoin kääntyä.
Ja kuulkaas te joilla on LA alkukuustaa. Alkaapas lähteä synnyttymään. ;) Jos te meinaatte synnyttää loppu kuusta niin me loppukuiset pusaamme vauvoja pihalle viellä kesäkuun puolessa välissä :whistle:
Vai Sovitaanko että kaikki on sitten laitoksella loppukuusta? Päästäsiinkö jo uutisiin jos toukokuun lopulla olisi joka synnärillä ympäri Suomea "synnytys ruuhka" B)

Tytti ja Papu 34+3
 
Joku kyseli sokruvauvoista...

Ei meidän neitiä mihinkään viety. Sokeriarvoja mittailivat minkä kerkesivät mut ei niissä ollut mitään poikkeavaa. Toinen asia mikä mua ihmetytti niin kävivät sen keltasuus mittarin kanssa neitiä mittailemassa melkein tunnin välein ja tiuskivat miehelle kun se kysyi et onko jokin hullusti ni juu kun ei teidän vauva ole yhtään keltanen vaikka pitäis... mä olin ihan et mitä hemmettiä ne sekoilee... :LOL: :LOL: :LOL:
 
Moikka!

Tupakanpolton lopetin heti plussa testiin. Toivon mukaan saan olluksi erossa tupakista. Mies polttaa :/
Painon nousuun tuolla ei ole kyllä vaikutusta, lopettanu ennenkin ja paino se vaan pysyy samassa...

Tänään tarkistukseen, toivottavasti pian tapahtuis jotain. Peittoakin heiluteltiin :LOL:
Perätila vauvan takia synnytystapa arvio, lantion kuvaus.

Auto pitäisi vaihtaa kans. Nyt tuollainen talousihme opel omega 3,0l bensa automaatti :kieh:
Tila-auto tarvitaan ja ollaan katteltu chevroletin trans sporttia. Lähes sama kuin tuo chrysler.

K&S 36poks
:heart: :heart: (2vko ja kaksosten la)
 
Piti vielä sanoa että juu lähtisin mielelläni synnyttämään. Jatkuvaa päänsärkyä ja huonoa oloa ollut maanantaista asti. Kaikki hajut etoo mua. Kahviin on kauhea himo mut sit kun juon ni meinaa tulla ylös. Äsken söin aamupalaa ja sekin kohta kurkistaa takas. Järkky olo. :kieh:
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

Villahousulle :hug:, harmi ettei mummo päässyt näkemään pikkuista, mutta varmasti katselee pilven reunalta. Meillä ei noita isomummoja ja - pappoja olekaan kuin enää miehen puolella, kun pari vuotta sitten mun viimeinen elossa oleva isovanhempi ( mummo) kuoli 90- vuotiaana.

Uusien autojen omistajille :flower: Meillä ei ns. omaa autoa olekaan. Ajellaan mun isän nimissä olevalla autolla. :ashamed: Ollaan aina välillä haaveiltu uudesta autosta, mutta aina isukki muistuttaa kuinka hyvä ja halpa auto se on. Ja kun siihen saadaan iskän bonukset vakuutusmaksuihin, ni se todella on halpa. Kuulemma sitä autoa ei kannata vaihtaa vaan ajaa loppuun.

Joku kyseli noista painoista. Mulla on tullut n. 15 kg ja lähtöpaino oli 51 kg. Nyt on ruvennut tuntuu ja näyttämään et kaikki ei todellakaan ole tossa mahassa vaan myös reisissä ja takalistossa.

Todella paljon tänne kyllä tullut tekstiä, mutta ei vielä vauvauutisia. Mutta onko Nasu kirjoitellut vähään aikaan, vai onko mulla mennyt sen kirjoitukset ohi. Yhteisiltä tutuilta en kyllä ole kuullut, että olis vielä jakautunut, mutta toivossa on hyvä elää. Itse olisin vähitellen valmis luopumaan jo tästä mahasta ja tapaamaan vauvan ihan kasvotusten.:heart:

Huomenna kokoarvioon. Toivon pientä en isoa ja toivottavasti mulla ei ole samanlaista ahdasta lantiota kuin äidilläni. No olispa jo huominen, et ois vähän viisaampi.

Hannapur 36+0 B)
 
Huomenta täältäkin!
Väsyttäis ... ja kahvia vois juoda kuin paljon tahansa, mutta mullakin on alkanut olemaan tuota pahoinvointia taas. JOtkut hajut todella etoo.. huhh
Yö tuli nukuttuu taas huonosti.. oli kuuma ja mikään asento ei ollu ok ja koski ja särki.
Luulenpa että yöllä tais limatulppa mennä...näytti ja tuntui ihan siltä.. tiedä sitten.

Tänää moikkaamaan äitini luo isomummia tyllerön kanssa.. Pitkästä aikaa. Kiva ett neiti vielä saa nähdä iso mummoja.

Pitäis neuvolaan varata aikaa.. en ole ollut pitkään aikaan neuvolassa :ashamed: :/ :|
Ainakin tuo potkii ja hilluu minkä ehtii.
Kipeenä ollut ja kaikenlaista sattunu ja tapahtunu muutenkin.

 
Heipä hei,

Neuvolaan täälläkin pitäisi lähteä.. kokoarvioon aika vasta parin viikon päästä. Aika myöhäselle meni.. :/

Tupakin poltosta..mä vähensin jo ennen raskautta että poltin vain töissä muutaman päivässä. Polttaminen loppui heti kun tein plussatestin. Nyt tupakki haisee niin kamalalta :x
Toivottavasti en ala polttaa uudestaan..tiedän että jos kuppia joskus otan..tupakkaa alkaa tekeen mieli. :ashamed: 8v. tuli polteltua..mies polttaa vain kun ottaa kuppia.

Eilen kävin varaamassa aikaa auton huoltoon..meinas aivan autokuume tulla kun näki ne autot siellä liikkeen sisällä..audi..sellanen melkein musta/harmaa. :p Meillä on molemmilla omat autot..täällä landella ei tule toimeen ilman autoa. Kaikki on niin kaukana ja bussit ei kulje usein. Yks asia mikä mua on mietittäny..mun autossa on se turvatyyny etupenkeillä ja vauvan turvakaukaloa ei voi laittaa eteen..kiva sitten ajella vauvan kanssa kaksin. Et näe saati edes tuttia pysty laittaamaan vauvalle ajon aikana. Pitää aina pysähtyä. :/ Mummolaankin meiltä melkein tunnin matka.

Onnea uuden auton ostaneille :flower:

Laitan linkin härkä lapsen luonnekuvauksesta..eipä ihme ettei kiirettä syntyä!
Muuten en horoskooppeihin usko, mutta monesti nämä luonnekuvaukset osuu oikeaan.

Aurora ja toukka 35+6

http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/harka.htm
 
Huomenta!
Wau, pääsin koneelle asti tänään enkä oo kuorsaamassa tossa sohvalla! :wave:

Sori mun puolesta mutta mä en millään voi lähteä synnyttämään ennen ensi tiistaita, silloin meillä on miehen kanssa tärkeä meno =) :heart:
Vaikkakin eilen neuvolassa täti totesi että sf-mitta valahtanut lähes 4 senttiä alemmas viikon sisään :D

Vaaka on meidän neuvolassa digitaalinen. Ja painonnoususta että sitä on nyt tullut 12kg, tosin nyt olen sitten laihtunut jo kilon verran, jeah!

Tupakoinnin lopetin raskauspahoinvointiin. En yksinkertaisesti voinut enää polttaa kun joka henkosen jälkeen tuli oksennus :$ Eli oli ihan fyysinen kannustinoire siinä lopetusapuna. Nyt ei tee tupakkaa mieli, hajukin etoo. Enkä todellakaan suunnitellut enää jatkavani! Tosin joskus näen painajaisia joissa joku mulle tarjoo ja minähän sitten vedän kaksin käsin kunnes muistan että olen raskaana :eek: Näistä unista sitä herää selkä hiestä märkänä ja on niiiin onnellinen että se olikin vain unta!

Autokaupoille oli ihmiset päässeet. Mekin käytiin citymaastureita katteleen mutta tykkään kyllä kovasti tuosta meidän peugeotin 407 jossa myös se lasikatto =)
Meillä kyllä oli jo 307 aikaan aina peitettynä se katto kun aurinko porotti ärsyttävästi päähän, ei siitä tullut paljoa taivasta ihailtua :D

Therean voisi laittaa kuvan kisun tassuista, varmaan ihanan persoonalliset! :heart:


Tänään jos jaksaisi iskeä tuon lakanavuoren kimppuun ja silittää ne kaappiin |O

Jaksamisia kaikille :hug:


Jasmin ja aarre 38+4 :heart:
 
Tervetuloa minultakin fiodetta! Alkoi pitkästä aikaa kahvia tekee mieli kun mainitsit :p

Aurora72 Eikö sun autosta saa kytkettyä pois niitä pelkääjän paikan turvatyynyjä?
Mäkin harmittelin ettei vois eteen sijottaa kaukaloa ennen kuin mies valaisi että ne voi tosiaan kytkeä siitä pois... :ashamed:
 
jasmin84 Kahvia menee nyt oikeasti varmaan enemmän kuin koskaan. Illalla tosin koetan välttää tai vaikuttaa taas nukkumiseen.

Tupakoinnista... kokonaan en itse ole pystynyt lopettamaan mutta yli puolella olen vähentänyt joskus päiviä että menee yksi.
Mullakin turhan olemattomat hermot, ikävä kyllä :ashamed:

meidän neuvolassa oli nyt digitaalinen vaaka..inhoan aina punnitukselle menoa :LOL:
 
Autoista ollut paljon puhetta. Meillä oli ennen Chrysler Grand Voyager. Vaihdettiin joku aika sitten uudempaan autoon ja mukaan tarttui Peugeot 807. Olis meille uusi Voyagerikin kelvannut, mutta ei ollut meille sopivaa tarjolla silloin. Välillä kyllä niin kaipailin tuon Voyagerin perään, kun siinä oli automaattivaihteet ja tässä uudessa taas ihan tavalliset. Mutta nyt kun olen taas oppinut käyttään noita tavis vaihteita, niin on tuo Pösö oikein kiva auto. =) Pienempi vaan kuin Grand Voyageri. "Pelkän" Voyagerin kokoinen. Tuohon Peugeottiin olis mahdollista saada yksi paikka lisääkin. Nyt siinä siis 7 paikkaa.

Tupakkaa
ei täällä ole poltettu sitten teiniaikojen. :saint:

Vaaka on neuvolassa digitaalinen. Koko painonnousu tässä raskaudessa on lähtöpainosta kilon verran. MUTTA mulla laski paino 5kg raskauden alussa, ja sitten vähän aikaa sitten laski taas kun olin mahataudissa. Mutta onhan tuota painoa se 6kg silti päässyt kertymään.

Huonosti nukuttu yö
täälläkin takana. Mikään asento ei ole hyvä kauaa. Ja se kääntyminen on tuskaista, alapää ihan kipeenä. Ja koko ajan tuntuu olevan vessahätä, niin siinähän sitä onkin syitä, minkä takia uni on hieman katkonaista. :whistle:

stk ja minivitonen 35+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Onko muuten muita tupakoinnin plussatestiin lopettaneita?

Täällä yksi. Tosin olen ollut vain sellainen juhlapolttaja jo vuosia, mutta kun ei ole tullut juotua, niin ei ole tarvinnut polttaakaan.
:D

Neuvolassa olin taas:

Rv 37+1
Painonmuutos +613g/vko, OOPS...
Verenpaine 123/72
Pissa puhdas
Hb 121
Sf-mitta 32,5 eli kasvanut edelleen....
Rt, mutta ei kiinnittynyt edelleenkään
Sykkeet 130
Liikkeet ++

Eilinen jumppa ei siis suinkaan viitannut siihen, että pikkuneiti olisi tehnyt matkaa alaspäin - hän oli vain kääntänyt kylkeä sitten viime viikon ultran. Tuli just sellanen fiilis, että tämä vauva ei synny IKINÄ. :headwall:

Neuvolan vaaka
on meillä digitaalinen.

Me hankittiin auto jo tammikuussa, Audi A6 farmari nelivedolla. Kolme vuotta vanha peli, mutta ihan priimakunnossa. Mahtuu kyytiin koira, lapsi ja tavarat. Tykkään autoilusta tosi paljon, mutta samaan aikaan kyllä ajatus yksityisautoilusta ahdistaa. Sen verran monta vuotta pärjättiin kuitenkin ilman ja kuljin joka paikkaan ihan ilolla kävellen tai fillarilla. No, ajat muuttuu.

Fiodetta
- eikö sinulle varata aina seuraavaa neuvola-aikaa, kun käyt siellä?! Meillä ainakin toimitaan näin ja viime viikolla varattiin aikoja toukokuulle asti.

Torkkujen aika.

PilkkuPantteri & kohtuun rakastunut Jyvä 37+1
 
Neuvolalääkärikuulumisia:

- Pissassa vähän sokeria
- Paino noussut viikossa 1,4kg!!! :snotty: en tajuu, viimeks oli noussu vaan 175g /vko..
- Hemoglobiini 124
- Verenpaineet ok (120/74)
- sf-mitta 33cm (hieman keskikäyrän alapuolella)
- vyötärön ympärys 116!!! (noussut 4,5 cm viikossa! Mitä ihmettä oikeen tapahtuu....)
- tarjonta: RT (jes, jotain hyvää =) )
- Syke 130-140

Käsikopelolla vauva kuulemma melko keskikokoinen, arvioi että nyt jotain 2,7kg, sen perusteella syntymäpaino olisi täysiaikaisena jotain 3,5kg. TOSIN vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt niin alas ettei saanut kokeiltua kunnolla päätä, joten voi kuulemma olla isompikin vauva. Mutta eipä ohjattu äitipolille jatkotutkimuksiin joten lopullinen paino tuleekin sitten yllärinä. Oletan että vauva mahtuu myös lantiosta tulemaan kun ei siitä mitään maininnut..

Kohdunsuu oli kuulemma hiukan pehmentynyt ja kohdunkaulaa oli vähemmän kuin ennen, kuitenkin jotain 3cm. Mutta hiukan on kuitenkin kuulemma "kypsemmät paikat" kun yleensä ensisynnyttäjällä näillä viikoilla. Ei kuulemma uskaltanut kokeilla kuinka paljon on paikat auki kun se saattaa aiheuttaa supistuksia..? Vauvan pään kuitenkin lääkäri tunsi jo sormella.. aika jännittävää..! :)

Tsemppiä kaikille unien kanssa, mulla sama juttu kuin Stk:lla, eli koko ajan vessahätä ja puolen tunnin-tunnin välein heräämistä joka yö... :(

RockMummy & poika 35+6
 

Yhteistyössä