TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Kiitos kiitoksista ja olkaa hyvä :) Niin ja kertokaa ihmeessä jos joku haluaa ottaa päivitys-homman hoitaakseen :wave: Oletteko miettineet että jatketaanko täällä odotuspuolella siihen asti koko porukka kun viimeinenkin on synnyttänyt, vai siirtymävaiheessa kaksi pinoa sekä tällä puolella että vauva-puolella omansa? Niin tai sitten vauva-puolelle toukokuussa syntyneiden pino johon olisi tervetulleet myös vielä yhtenä kappaleena olevat? Miettikää ja kertokaa mitä mieltä olette :)
Minusta ainakin olisi kiva lukea sekä jo synnyttäneiden että vielä odottavien juttuja ja vaikka samasta pinosta.

Suzyanne: Tosi ikävä tilanne tuon pelkopoli-ajan kanssa että joutuu jännittämään ehtiikö sinne edes päästä :/ :hug:
Osa kauhutarinoista on varmasti liioiteltuja ja se saattaa vähän helpottaa jos ajattelee että Suomessa on kuitenkin todella turvallista synnyttää. On saatavilla hyvät kivunlievitykset ja synnytyksiä hoitaa ammattitaitoinen henkilökunta. Lisäksi vauva saadaan tarvittaessa tehokkaaseen hoitoon.

Toisaalta noissa kauhutarinoissa (vaikkei pelkääminen olekaan yhtään kivaa) on se hyvä puoli että voi käydä niin kuin mulle esikoisen synnytyksessä, eli voi yllättyä todella positiivisesti! Pelkäsin kamalasti sitä kipua ja kaikkea kun mulle oli kerrottu vaan kamalia juttuja synnytyksestä. Odotin koko ajan että milloin se touhu käy sietämättömäksi yms. mutta sitten se olikin jo ohi ja olin ihan että häh, eikö kaikki ne kauheudet tapahtuneetkaan.
Ainoa sietämätön tunne minusta oli se kun pää syntyi, mutta se kesti vaan pari sekuntia ja sitten kipu oli kokonaan ohi.

G: Me oltais haluttu perhehuone, mutta sellaisia ei ole mahdollista saada ollenkaan tuolla sairaalassa mihin oon menossa :| :kieh:

Esikoisen synnyttyä oltiin perhehuoneessa ja se oli kyllä ihanaa!! Itse asiassa mies oli sairaalassa yötä jo ennen kuin vauva edes syntyi, kun se vaan kesti ja kesti se homma. Minusta oli ihanaa kun vauvan pystyi pitämään koko ajan vierihoidossa ja mieskin pääsi mukaan heti alusta alkaen joka hetkeen :heart:
Jotenkin tuntuu etten osais itse nukkua ollenkaan (en osaa sairaalassa kunnolla muutenkaan) jos vastasyntyneeni on jossain toisessa huoneessa toisten ihmisten hoivassa. Toivottavasti kaikki menisi nytkin niin hyvin että itse kykenen ja jaksan vauvan hoitaa alusta asti.

Nyt onkin sitten päinvastainen tilanne, osasto on aika vanha ja huoneet neljän hengen huoneita, ei vessaa/suihkua vaan se on jossain käytävällä ja vierailutkin on tarkkaan määrätty. Vauvan isän ja sisarusten lisäksi ainoat sallitut vieraat on isovanhemmat, jotka voi käydä klo 17-19. Tietty siinä on hyvätkin puolensa, mutta jotenkin se touhu siellä vaikuttaa kuitenkin aika jäykältä verrattuna siihen sairaalaan missä esikoinen syntyi.

Valmennuksessa moni äiti kertoi että oli ollut jopa 5-6 äitiä samassa huoneessa!

kissinminttu: Täällä päin vähän vaihtelee nuo neuvolalääkärit tilanteen mukaan. Eli polikäynti voi korvata neuvolalääkärin. Kävin toisessa neuvolassa melkein tänne asti, niin alkuraskauden nla-lri oli yhdistetty np-ultraan. Sitten mulla oli ylimääräinen ultra polilla viikolla 29 niin ei ollut sitten sitä toistakaan käyntiä. Loppuraskaudessa kai olisi ollut yksi käynti lääkärillä neuvolassa, niin on täälläkin uudessa neuvolassa. Ensi viikolla mulla olis tuo käynti eli vko 36. Polille ei enää pääsekään ultraan, ellei jotain erikoista ole. Onneksi täällä neuvolassa on ultra niin tk-lääkäri sillä katsoo mutta en tiedä tekeekö painoarviota tms.

Sande: Huh miten paljon olet touhunnut :eek: Onneksi olette saaneet nyt muuton tehtyä :heart: Onnea uuteen kotiin :flower:

Täälläkään ei varmaan kuukauteen voi vaihtaa kesärenkaita vielä, luntakin olis vaikka muille jakaa. Mutta viime viikolla ostettiin uudet kesärenkaat että sitten kun se aika tulee niin on ihan tuliterät odottamassa :)

luppa-: Siis ymmärsinkö oikein että ajoit itse synnärille viime kerralla? :eek: Minusta ei olis moiseen :D
Ihanasti sulla menee nuo äitiyslomat, miten voikin sattua noin hyvin :D :D

Nara: Harmi ettei arvot olleet niin hyvät kuin toiveissa oli :/ Sä joudut kohtuuttoman paljon noiden sokereiden takia kärsimään :hug:
Voimia voimia voimia :hug: :hug:

Mä kävin tänään neuvolassa antamassa pissanäytteen. Pakko oli aamulla heti soittaa että onko nää viiltävät kivut alapäässä enää normaalia :/ Ajattelin jos vaikka olis joku tulehdus niin hyvä sulkea pois se vaihtoehto, tulos tulee huomenna. Viikon verran nyt koskenut, viiltänyt ja vihlonut ainoastaan maanatai oli vähän parempi. Panadol ei auta yhtään ja viime yö meni taas valvoessa aika hienosti kipujen takia. Terkkari oli sitä mieltä että jos johtuisi vauvan alaspäin porautumisesta niin yöllä pitäisi olla rauhallisempaa. Ja mulla kun nuo kivut tuntuu koko ajan, niin levossa kuin touhussakin.

Muuten viime yö oli erikoinen ja huippuhieno! Esikoisen uusi sänky tuli nimittäin eilen ja kasattiin heti että pikkumies pääsee siihen harjoittelemaan nukkumista :D Oli ihan mahdottoman reipas, nukahti siihen tosi nopeesti ja nukkui koko yön!! Olin odottanut vähän erilaista siirtymistä omaan sänkyyn, varautunut siihen ettei ehkä kävisi noin helposti, tietty voi olla ettei tänä iltana enää kiinnostakaan niin paljon se oma punkka kuin eilen :heart:
Oli kyllä ihan outo tunne kun oli meidän sängyssä niin paljon TILAA kun kahdestaan miehen kanssa siinä vaan nukuttiin :whistle: Mutta ehkä pojasta oli just sen takia niin hyvä nukkua omassa sängyssä kun mahtuu pyörimään ja hyörimään eikä kääntyessä ota jalat kiinni äitiin. Monesti aamulla herätessä löytynyt varpaat tyynyltä :heart:


Siksakkia 34+6
 
Terkut neuvolasta. En sen kummemmin erittele, mut kaikki hyvin. Vauvan pää oli aika alhaalla, oonkin tuntenut viime päivinä melkoista poraamista. Kuinkas ne sykkeet nyt menikään? Vähän 130 päälle oli, että voisko siitä päätellä jotain? Molempia löytyy, joten en tätä nyt vakavasti ota... Poikasyke se taitaa olla :)

Painoa ei ihme kyllä ollut tullut kuin kilo kolmelle viikolle. Tällä syömisellä odotin suurempaa nousua :D

Täällä on kaksi - kolme lääkärineuvolaa. Alussa, keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa. Joskus keskimmäinen jätetään pois, jos ei mitään tarvetta käynnille ole.

Taidan minäkin pakata piakkoin kassin, kun ei sitä koskaan tiedä. Hyvin suppea sisältö, rasvoja tosin tarvin päivittäin, atoopikko.

Sitteri ja itkuhälytin vielä varusteista puuttuu.

Vähä ihanaa, kun laskettu aika lähestyy ja aletaan olla turvallisilla viikoilla :heart:

alhambra +Napero rv33+3
 
Mun puolesta voitas olla täällä niin pitkään että viimeinenkin on posahtanut. Ei tarvis sitten vikojen kärvistellä "yksikseen". Mä oon varmaan niin laiska etten jaksa sitten rampata kahta pinoa mutta jaksaako vauvan saaneet enää lukea mahajuttuja heh toisaalta ekana synnyttäneet sais taas enempi apua vastauksia ongelmiinsa myös täältä puolelta jossei moni ole kerrennyt vielä synnyttäneiden pinoon niin tai näin ..molempi parempi. =)
 
Täällä on neuvolalääkäri kolme kertaa raskauden aikana. Eka oli 10. viikolla, toka 26. viikolla ja vika sitten 36. viikolla. Meillä myös ultrataan joka kerta lääkärineuvolakäynnillä!

Siksakkia ei varmaan kahta pinoa kannata laittaa. Mun mielestä sillai vois olla ihan hyvä, että ollaan täällä koko toukokuu ja siirrytään sitten vauvapuolelle ja ne ketkä on poksumatta vielä vois tulla sinne sit jo kans valmiiks. Mut siis ihan sama mulle loppujen lopuks millä puolella sitä kirjottelee.

villahousu & Sulo 34+0 POKS :heart:
 
alhambra: Saa nähdä kuinka noi sykkeet menee. Täällä toisella n.130-140 ja toisella n.155.

Meillä kävi perhetyöntekijä laittamas ruokaa ja imuroi :heart: Kyllä on kiva ottaa rennosti =)

Eilen illalla tuntui liikettä ihan alhalta, melkein olis käsipäivää saanut sanoa :LOL:

Tässä kuvaa ku vanhemmat lapset harjoitteli vauvan pukemista ;)


Mä voin ainakin käydä täällä kertomas kuulumisia synnytyksen jälkeen.

Jaksamisia kaikille. Onnea uuteen kotiin Sandelle.

K&S 33+1 :heart: :heart:
 
Täällä ollaan kanssa vähän sillä kannalla, että jos pysyttäisiin tässä samassa pinossa, kunnes jokainen on saanut pienokaisen syliinsä... :heart:
Minäkin lukisin ihan mielelläni samasta pinosta jo synnyttäneiden sekä odottajien kuulumisia. :)

nasu ja nipsu 35+0 :D KOLME VIIKKOA ja vauva on jo täysiaikainen ja saattaa syntyä!!

eemelin äidillä on aivan hurmaava vauva jo!! :LOL:
 
Siksakkia jep jep.ajoin kyllä :) alkoi aamulla puol seiskan aikaan supistaa tasasin väliajoin ja mies oli jo lähteny töihin..Oli vielä moottoripyörällä liikkeellä joten ei sitten kuullut puhelinta.seiskalta irtos limatulppa ja hirveet kivut.ei muuta kuin lapsenvahdin soitin esikoiselle ja autossa odotin et supistus loppuu ja eiku menox.Jälkeenpäin tajusin et oishan sen ambulanssinkin voinut soittaa..onnex matkaa ei ole kuin muutama kilometri.Ja rv oli 36+2 sillon..
 
Mites muuten se olikaan ton täysiaikaisuuden kanssa, kun jotkut mun mielestä pitää että 37+0 on jo täysaikanen ja jotkut että 38+0. Kumpikos se on ihan virallisesti? Tossa googlailin ja jotain keskusteluja aiheesta löyty ja aika moni niissä tuntu olevan sillä kannalla että vauva olis täysiaikainen jo 37+0. Tuli vaan mieleen että Nasullakin sen mukaan olis jo kahen viikon päästä täysiaikanen vauva.

Ihana kisuvauva Eemelin äidillä :D
 
luppa-: Oot sä ollut rohkea :D Tietysti jos vaan lyhyt matka niin helpompi, jos montakymmentä kilometriä matkaa niin ehkä sitten vähän tukalampi juttu :xmas:

Just luin neuvolasta saatua opusta ja siinäkin oli että 37+0-42 +0 väli on normaali, täysiaikainen raskaus. Tiedä sitten vaihteleeko esim. eri lääkärien mielipiteet että onko vasta 38 täysiaikainen.

Heh, Eemelin äidillä tosiaan suloinen vauveli :heart: Tainnu vähän jäädä lanugo-karvaa pikkuiselle :LOL:

alhambra: Meidän esikoisella sykkeet oli aina matalat, tuo 130 oli aika maximi ja poika tuli. Tällä vauvalla taas ollut korkeammat sykkeet joka kerta eikä kahdessa ultrassa pippeliä ole näkynyt, tosin ei ultraaja varmaksi uskaltanut sanoa onko tyttökään.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Meinasin vasta parin-kolmen viikon päästä sen katsella kasaan. Ellei sitten ensi viikon nla-lääkärissä tilanne näytä siltä että esim. kohdunsuu olisi jo alkanut aueta tms. Mutta nyt vauva ei edes ole vielä laskeutunut lähtökuoppiin niin en usko että lähtö olisi vielä ihan lähellä.
 
eemelin äiti. No sehän on hyvä, että teillä on "kaksoset" entuudestaan, niin voi jo valmiiksi harjoitella kahden pienokaisen hoitoa!! :D

Itse olen ainakin ymmärtänyt, että vauva olisi täysiaikainen rv 38+0.??
Neuvolantäti ainakin sanoi, että vauvanhan on normaalia syntyä rv 38-42... Kun oli siitä käynnistyksestäkin puhetta, niin sanoi, että "synnytyksenhän voisi käynnistää vaikka heti kun 38 viikkoa tulee täyteen...

 
Tänään, kun kävin Kättärin Haikaranpesässä synnytyssuunnittelussa, niin kätilö sanoi, että vauva on täysiaikainen, kun viikko 37+0 alkaa :)

Oj, ihastuttava "vauva" Eemelin äidillä :LOL:

Mä en ole myöskään vielä pakannut sairaalakassia oon kyllä miettinyt, että pitäs alkaa pakkailla. Ehkä mä saisin viikonloppuna aikaiseksi, kun la alkaa viikko 35+. Tuntuu kyllä, että aika menee ihan hurjan nopsaan nyt tässä vaiheessa raskautta, jaiks. Vielä on muutama vauvatarvikekin ostamatta. Ja meillä on se muuttokin vasta kolmen viikon päästä perjantaina :eek: No eiköhän tässä vielä ehdi :)

Kaptah me taidettiin sun kanssa olla samassa Haikaranpesän valmennusryhmässä?? :) Kerran meillä on lasketuissa ajoissakin vaan päivän heitto. Meillä ne valmennukset oli 19.3 ja 26.3 ja tänään tosiaan käytiin siellä synnytyssuunnitelussa.

Mutta nyt tarttis tehdä jotain...
Nukuin tänään 2,5h päikkärit, mutta oli kyllä ihanaa :) Viime yö tuli nukuttua aikas huonosti, niin nyt päivällä kyllä väsytti.

Ihanaa ja aurinkoista alkanutta huhtikuuta kaikille mammoille :flower:

Alx & Baby 34+5
 
Munkin mielestä rv 37+jotain on jo täysiaikainen. =)

Meillä on tytöillä ja pojilla ollut sykkeet aika samoissa. Tällä masuasukilla on sykkeet ollut muuten aina +150, paitsi ekalla kertaa +160 ja kolmannella +140. Keskiarvo siis aika tarkalleen se +150. :D Tyttöä ollaan itse arvailtu alun pahoinvoinnin takia. Kumpikos se sitten oliskaan sykkeitten perusteella?? :D

Yhden pinon
kannalla olen minä!! Ei kuitenkaan tulis kahteen pinoon kirjoteltua samoja juttuja... Kerhoilukin mun osalta jäänyt sen takia (vaikka perustaja olenkin) , kun täällä kirjotan kuitenkin samat mitä sinne kirjottaisin... :whistle:

stk ja minivitonen 32+2 :heart:
 
Suzyanne
Kiitoksia teille myötätunnosta pelkopoli-asiassa. :heart: Ajattelin että ensi viikon äippäpolikäynnillä kätilöltä kyselen jo jotain mieltä askarruttavia juttuja, mulla kun on aina mahdollisuus joka käynnin jälkeen jutella kätilön kanssa, kun hän varaa mulle seuraavan lääkäriajan. Mullahan on nyt äippäpolikäynnit olleet 2 viikon välein. Niin ei sitten harmita niinkään, vaikken sitä varsinaista, pitkää käyntiaikaa ehtisikään saamaan, kun joka kerta vähän juttelee kätilön kanssa mieltä askarruttavista asioista.

Minustakin parempi on yksi pino vain, ja sitten kun kaikki on poksahtaneet, vois siirtyä tuonne vauvapuolelle. Katselin että joillakin muilla on kaksi pinoa, ja siirtyvät aina sitä mukaa toiseen kun vaavit syntyy. Mutta siinä on sitten vähän se huono puoli, ettei varmaan moni jaksaisi kahteen pinoon kirjoitella, ja sitten ne loput odotuspuolella olevat jäisivät keskenään kirjoittelemaan.

Eemelin äidillä taitaa olla aika rauhallinen kissa, meidän katit olisivat singonneet sadasosasekunnissa pois puvusta, jos niitä sellaiseen saisi edes tungettua. :D

Siksakkia tosi ikäviä nuo kipusi, jaksamista sinulle. :hug: Tässä alkaa itselläkin olla jo niin vaivainen olo, että ihan hyvin vaavi voisi saapua jo siinä parinkin viikon päästä. Itselläni närästyksen ja refluksin lisäksi eniten vaivaa selkä, sitä särkee nykyään ihan päivittäin, oikeastaan vain yksi ainut tuoli, sekä istuma-asento on sellainen missä sitä eri särje, se on tämä keittiön pöydän nahkaselkänojainen tuoli, jossa nytkin istun. Elokuvateatterin tuolit on pahimpia, niissä kipu alkaa puolessa tunnissa, siksi en enää leffaan voi mennä, vaikka normaalisti käynkin suht usein.

Tänään on ollut taas väsypäivä, jolloin en ole jaksanut tehdä yhtään mitään muuta kuin maata, ja nukkua, kahdet nokoset olen jo ottanut tänään. Kohta pitäisi jaksaa suoriutua bänditreeneihin, tai ehkä jopa jätän väliin, on tosi voimaton olo, ja kivuttomia harjoitussuppareita levossakin ollut tänään aika paljon. Onneksi bändin pojat on aivan ihania, ja perheellisiä itsekin, ymmärtävät kyllä jos perun viime hetkellä tuloni.

[/b]Muuttamisesta joku kirjoitti. Mekin oltais saatu kämppä, juuri haluamaltamme alueelta, rempattu saunallinen kaksio, eilen tuli tarjous, kun meillä on ilmoituksia kauppojen seinillä. Mutta, huoh, vuokra 900 e... |O Neliöitä tasan 50. Ei näihin Helsingin hintoihin kyllä totu ikinä.. :/ Taitaapa jäädä väliin siis se kämppä. :(

Suzyanne 35+1
 
Olen varmaan sitten hakoteillä näiden viikkojen kanssa... Tosin esikoisenkin kohdalla sanoivat sairaalassa, että kun 37+0 tulee täyteen, niin vauvaa ei enää pidätellä, joten sen jälkeen saa tulla. Mutta hämää kun neuvolassa puhuvat siitä 38 viikosta, ota näistä nyt selvää... :D

syli täynnä kultaa. Olen itsekin miettinyt, että kumpikohan on sykkeiden perusteella tulossa, kun meilläkin on sykkeet joka kerta olleet 150 (kahta ensi kertaa lukuun ottamatta)
Itse taas olen pahoinvoinnin perusteella veikannut poikaa! :D
(esikoisen sykkeet oli 160-165 ja tyttö tuli)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissinminttu:
Mitä mä KOKSissa olin silloin osastolla, niin siellä on pikkuisia yhden hengen sekä myös kahden hengen huoneita. Perhehuoneista en sitten tiedä kattaako se saman asian kuin tuo pikkuinen yhden hengen huone. :D


Mun käsittääkseni kaksihuonetta siinä heti toisellapuolen naistentautienpuolella on perhehuoneita. Sieltä käyvät kuitenkin ruokailemassa yms. synnyttäneiden puolella. Itse kärvistelin syksyllä pahoinvoinnissa viereisessä huoneessa ja mukavasti vauvanitku kuului huoneeseeni välillä.

Mun mielestä voitaisiin kaikki palstailla toukokuunloppuun odotuspuolella ja kesäkuunpino aloittaa vauvapuolella.
 
Yksi pino on varmaan helpoin ja selkein. =)

Neuvolan täti sanoi mulle nyt viimeksi että heidän puolestaan sitten viikon päästä saan vaikka synnyttää. Kun on se rv37 silloin. :D ENS VIIKOLLA!! :snotty: :eek: :D
Mut siis esikoinen tuli tosiaan 41+0 joten en osaa odotella tätäkään ajoissa. ;)

Jonz&Tessu 36+1
 
Nopeasti täältä taustalta huikkailen, että tuon neuvolan VAU-kirjan mukaan raskaus on täysiaikainen kun viikkoja on kasassa 37+0.

Ihana vauveli Eemelin äiti!Tykkäisköhän noi meitin neitit, jos harjottelisin pukemista niiden kanssa?

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta lista on valmiina pöydällä.

Fox, 32+4
 
rv 34 jälkeen vauvaa ei pidätellä ainakaan täällä ja rv 37 on täysiaikainen yleisestihän puhutaan että laskettunajan +- 2vkoa on täysaikainen mutta on se rv 37 ainakin synnärillä onko sen alle sitten keskonen tosin keskonen voi olla jo painonsa puolestakin?
vastaavasti törmää monesti siihen että moni sanoo että on heti LA:n jälkeen yliajalla heh vaikka sitä on vasta rv 42 jälkeen :p

Mulla on ollut nuo sykkeet nyt kokoajan 160-200 heh taitaa tulla supertyttö edellisessä raskaudessa oli kans 160 ja tyttö tuli en muista oliko pojista matalampia sykkeitä ... liikkuminenhan sitä sykettä kuitenkin nostaa.

Mä en vie kyllä meidän katteja lähellekään vauvatarvikkeita heh nuo kaks pikkukilliä kävi jo taannoin tekemässä tuttavuutta uusissa vaunuissa. Tulos: pohjakangas rikki. Nyt vaunuissa on laatikot väärin päin ettei sinne pääse nukkumaan. Kolmas kissa on sellainen karvakasa että sais päivän imuroida jos menis sitä laittamaan mihinkään heh onneks ne ei tule meidän makkariin koskaan nukkumaan eikä tarvi tulla jatkossakaan. Ei paljon naurattais jos 3 kissaa nukkus vauvan lämmössä :eek: tää on eka kerta kun meillä on kissoja ja vauva.

no olipas kallis vuokra suzyannelle tarjotussa kämpässä? noin pienikin..
 
Alexandra-85 Aika hauska, ollaan oltu samoilla valmennuksilla! =) Minä olin se joka halusi kokeilla aquarakkuloita siinä ekassa valmennuksessa, jos ehkä siitä muistuisi mieleen. Istuttiin siinä sängyllä ikkunan vieressä kun oltiin synnytyssalissa. Mitäs tykkäsit Haikaranpesästä? Me pidettiin kyllä paikasta ja se valmentaja-kätilö sekä synnytyskeskustelun pitänyt kätilö olivat tosi mukavia, ainoastaan siellä oli sairaalamaisempaa kuin mitä olin ajatellut. Olisipa hauska törmätä siellä, jos meidän vauvat päättää tulla maailmaan samoihin aikoihin.

Perhehuone meille pitäisi periaatteessa tulla koska kuulutaan Haikaranpesään, mutta sehän on ihan tuurista kiinni onko niitä vapaana. Toivottavasti, olisi mukava olla omissa oloissaan ja mieskään ei saisi yksinään nukuttua kotona. Ei saa varmaan sairaalassakaan, mutta oltaisiin ainakin toistemme seurana. :)

Neuvolassa oli kaikki hyvin, vauva oli RT mutta ei vielä kiinnittynyt. Neuvolalääkäri on ensi viikolla, ja se on minulle toinen lääkärikäynti. Ihan ensimmäistä lääkäriä minulla ei ollut, asuttiin silloin vielä Helsingissä ja terveyskeskus päätti säästää siinä kohtaa - ei mikään yllätys... täällä Vantaalla sitä sitten kauhistelivat.

Takaisin kouluhommiin! Jaksuja kaikille!

Kaptah 34+4
 
Siksakkia mä kannattaisin myös yhtä pinoa. Vaikkapa sitä että jatketaan tällä odotuspuolella siihen asti että kaikki on syntyneet, tai ei huono ehdotus sekään että vauvapuolella olis ketju jonne vois vielä masunkantajatkin osallistua synnyttäneiden lisäks. :)

Oikeestaan mikä vaan käy mulle kunhan ilmoitatte mikä lopputulos tulee olemaan :LOL:
 
Siksakkia, yksi pino kiitos. Jotenkin kuulostaa helpommalta! Kyllä mä ainakin mielelläni täällä kerron synnytystarinani.

Eemelin äiti, mahtava kisuvauva =) . Eivät ole vaippoja vielä pukeneet kisulle?

Tuosta autolla ajamisesta synnärille, niin vois olla tuskaa ajaa, kun supistelee!!!! Eräs tuttuni käveli synnärille supistusten alkaessa (matkaa 12km). Välillä kun sattui oikeen kovaa, hän pysähtyi bussipysäkille lepäämään. Pääsi suoraan synnyttämään kun saapui sairaalaan. Kuulemma se liikkumien edesauttaa kohdunsuun avautumista ja helpotti kipuja!!! Huhhuh!!!!

Tänään uusi neuvolakäynti uudessa paikassa. Vauvalla kaikki hyvin ja on kuulemma jo kiinnittynyt. Oli pää niin alhaalla, ettei pystynyt sitä kokeilemaan. Ultrasi sitten varmistukseksi, että vauva tosiaan RT. Sf-mitta 31. TYTTÖVAAVIN sykkeet 140, joten voiko noista sykkeistä oikeasti päätellä sukupuolta?

Tänään herkuttelin rahkapullilla, kun ystävä toi tuparilahjaksi. Voi että kun ne maistui nannalle. Pikkasen pitää malttaa tuota herkuttelua. Mahtaa olla hankalaa teillä, jotka niiden sokeriarvojen kanssa painitte. Ootte kyllä super vahvoja!!!!

HUOMENNA POKSUU 35. Ihanaa!!!!!!!!
 
Kaptah Kyllä muistan sut! :) Me istuttiin siellä synnytysalissa sen toisen sängyn vieressä. Ja mies ojensi kätilölle sen ilokaasusysteemin, kun esiteltiin niitä kivunlievitysjutskia :) Mekin tykättiin Haikaranpesästä, vaikutti tosi rauhalliselta paikalta, ja kätilöt tosi mukavilta. Sehän voi hyvinkin olla, että ollaan samaan aikaan siellä uunituoreiden nyyttiemme kanssa, olisi kiva saada uusia ystäviä. Mulla ei ainakaan montaa mammaystävää vielä ole. Kirjoitit tossa aiemmin, että ootte muuttanut pari kuukautta sitten. Me muutetaan kolmen viikon päästä Tammistoon, Vantaalle. Jänskättää saadaanko rakennettua pesä vauvalle ennen syntymää.

Siksakkia mäkin kannatan yhtä pinoa :)

Sitten oli vielä noista sykkeistä puhetta. Meillä sykkeet ollut max. 150. Yleensä kuitenkin 145 ja meille siis poika tulossa :)
 
Hei kaikki

Olen jo pidemmänaikaa seurannut keskustelua taustalla. Nyt aloitin äitiysloman ja ajattelin uskaltautua mukaan keskustelemaan. Laskettu aika on 12.5. synnytyssairaala on Keski-Suomen keskussairaala. Toinen muru olisi tulossa ja ikää minulle on kertynyt 35 vuotta. Toivottavasti Nasu ei pahastu, sillä meidän esikoinen on nimennyt massuasukkimme Nipsuksi... :saint:

Elida ja Nipsu 34+2
 

Yhteistyössä