TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Kiitos Nasu :heart: Toivotaan näin =)

Sheivaamisessa on mies auttanut jo ennen raskautta :heart: Mulla on yksi luomikin siinä niin pahasti, että sen repii usein auki. Mieheltä onnistuu paremmin kun näkee mitä tekee :D Sääret on tällä hetkellä tosi kamalan näköiset, pitäisi varmaan ajella nekin :whistle:

Eemlin äidin maha on ihana :heart: :heart: :heart:
 
Tervehdys täältäkin suunnalta! :wave:

Tervetuloa uusille! :flower:

Kauheasti ootte saanu aikaseks kirjoitettua tän päivän aikana. Kävin puolen päivän aikaa kurkkailemassa sen hetkiset tekstit niintähän mennessä olikin tullut siten joku 1,5 sivua lisää tekstiä! Noh, ehkä tässä taas kohta kerkii useammin lukemaan kun saa yksinään tehdä töitä. Nyt viime ja tän viikkoo ollut sijainen koulutettavana, joka on kyl vienyt multa kaiken ylimääräsen energian. Noh, enää 6 työpäivää ja alkaa äippäloma =)

Pinnasänkyyn meinasin nukuttaa tän tulevan vauvelin. Tosin meinasin lakanan alle laittaa viltillä/pyyhkeillä hieman reunaja ettei olisi niin aukea paikka.

Manducan perään haikaillaan täälläkin. Meinasin sen jo viime viikolla tilata jostakin verkkokaupasta, mutta maltoin kuitenkin vielä mieleni.

Mies on lähdössä synnärille matkaan. Tosin jos sattuu niin ikävästi, että on töissä eikä kerkiä ja vauva ei tahdo ulos ennen laskettua aikaa niin systeri jää sopivasti kesälomalle siinä la:n kieppeillä, joten hän saa toimia sijaiskärsijänä kunnes mies kerkiää paikalle.

Sheivaamisesta sen verran, että olen suosiolla jättänyt tuon alakerran siistimisen väliin. Yksinkertaisesti on liian lyhyet kädet ettei meinaa ylettyä ja toiseks en oo jaksanut kaivaa peiliä ja alkaa sähläämään sen kanssa. Sääret saan ajeltua vielä toistaseks, mut siihenkin täytyy keksiä kyllä kohta jokin muu keino.

Jaahas, liitän mukaan kuvan mun möhömahasta, joka on otettu viikolla 32+4 tai jotain sinne päin.


Fox, 33+1
 
Ai niin, piti vielä sanomani, että kauhialta kuulostanut Siksakin pyörtyminen sekä Auroran liukastelut. Toivottavasti nimimerkit meni oikein kun tällanen dementikko niitä tuolta päivällä lukemistáan viesteistä muisteli.

Onpahan kummallisen värinen ilma ulkona. Jos olis kesä niin voisin veikata ukkosen olevan tulossa, mutta ei kai nyt sentäs vielä tähän aikaa vuodesta. Tosin olihan se tässä muutama viikko sitten salama iskenyt jonnekin päin suomea.

 
Moikka!
G: Mies lähtee mukaan synnärille .. meinas jo loukkaantua kun leikillään sanoin että taian ottaa ton äipän mukaan.. :D
G: Mä laitan äippäpakkauksen laatikon ekaks pinnikseen tai ainakin kokeilen sitä ! :)
G: jalkoja sheivailen mutta alapään oon jättänyt jo rauhaan, ei onnistu enään, paitsi käsituntumalla :LOL:

( . )

Nyt ei tarvii mun enää käydä pitkillä lenkeillä tai juosta kaupoilla tuntia pidempää..
On ruvennu sattumaan niin paljon jalkapohjiin ja lonkkiin ja selkään sen jälkeen että hyvä ku kykenee nousemaan sohvalta! ja kaupoilla pyöriessä maha on kovana kokoajan.. tuntuu tosi ilkeältä... tuntuu tosi oudolta kun mieli jaksaisi vaikka mitä mutta keho pistää vastaan.. Ihan uusi tunne mulle! :ashamed: :) Käytii miehenkaa tänää ostamassa tapettia ja maalia että v-loppuna pistettäisiin seiniin vähän väriä! Täytyy itse vaan koittaa puuhailla ihan rauhakseen.. kiva saada uutta ilmettä tänne, lattiat pitäis myös vielä laittaa ennen kuin vauva syntyy..
huomenna olisi sitten neuvola-lääkäri ja siellä katsotaan saanko lähetteen sinne äippäpolille vaavin ulkokäännökseen ja ultraan.. Luultavasti kyllä, koska ei tuo minusta ole asentoa vaihtanu RT:hen!? :whistle:

Huomenissa lisää..
Tytsy+masukki 35+1 :heart:

Muoks. Piti kommentoida vielä nuita teidän ihanan isoja masuja !! :heart: =)
 
:kieh: :kieh: :kieh:

kirjotin pitkän jutun ja sit kun painoin että vastaa niin tää kirjas mut ulos ja katos koko teksti!!!! |O |O |O |O

Nyt uudestaan lyhyesti:
G1: mies tulee mukaan ehottomasti - en suostu menemään ilman sitä! :)
G2: Äippäpakkauslaatikko on takkien säilytykseen oikein sopiva. :D Eli vauva nukkuu pinnasängyssä makkarissa meidän kanssa.
G3: alapään sheivailua en uskalla sokkona yrittää - vois olla aika huvittavan näköinen... :D rehottakoon rauhassa.... :D :D

(.) supistuksia ja yöllisiä polttoja lantion seudulla. Huh. :snotty: ei onneksi mitään säännöllisiä vielä. Saa vauva rauhassa olla siellä masussa vielä muutamia viikkoja.

EM & Miss Dee 34+6
 
Meillä vauvat aina nukkuneet alkuun mun ja miehen välissä, niin tulee tämäkin nukkumaan. On niin helppo tapa yöimetyksien kannalta. =) Esikoinen ensin laitettiin pinnasänkyyn, mutta ei mennyt montaa yötä, kun väsyin siihen ylös-vauva rinnalle-imetys-vauva takaisin pinnikseen-takaisin nukkumaan-rumbaan. :D Mä oon liian laiska. :D
äp:n laatikot on kyllä hyötykäytössä, jokainen täynnä vaatetta, nätissä pinossa vaatehuoneen nurkassa.

Samaa mieltä olen sen jonkun :D kanssa, kuka kirjoitti että kolotuksista huolimatta useammin ne vauvat syntyy vasta la:n jälkeen. Ainakin omat 4 on aina mennyt vähintään siihen la:han asti. Onneksi parhaimmillaan "vain" viikon yli, ettei sentään kahta viikkoa. Mutta saa nähdä miten menee tämän vitosen kanssa. Supistuksista ja jomotuksista veikkaisin, että ennen la:ta syntyy, vaikkakin järki sanoo että la:n yli mennään taas kerran. Pääasia, että pysyis masussa siihen rv38 asti, sitten tulkoon milloin haluaa. :heart:

Kukas täällä kahdeksattaan odotti? :D Huh heijaa, että olis raskaana ja puolet isompi ikiliikkujalauma täällä päivien piristeenä. Nyt jo oon aivan katkipoikki iltaisin, kun lapset (4kpl) sänkyyn asti saan peiteltyä. Tulee aina sellanen syvä huokaus, ja sellanen "rauha maassa" olo. :D :D

Huomaan tässä minäkin jonkinasteisen raskausdementian iskeneen, kun noi nikit tahtoo unohtua... muistan aina että joku sanoi noin ja joku noin, mutta en muista et kuka. Koittakaa kestää. :xmas:

Niin ja sheivausG... alakertaa vähän (epätoivoisesti) olen koittanut sokkona pitää jossakin kuosissa. Sääret pidän muutenkin aina kunnossa, eikä anna luonto periksi tässäkään tilassa siitä lipsua. :xmas:

Huomenna neuvolaan.

stk ja minivitonen 32+6:heart:
 
felicia
Tehotuhot: sul on kyl hyvä nikki :LOL:
Mulla on kanssa 7 lasta, ja kahdeksas tulossa. Ei kyl meilläkään hirveesti ehdi
lepäilee, mut onneks oon pirteessä kunnossa, väsyneenä vois olla rankempaa.

Nyt on jo alkanut se vaihe kun ihmiset alkaa kysellä et vieläks oon kotona,
näytän vissiin niin poksahdus valmiilta. Nyt ei kyl ole ollut mitään merkkejä
et synnytys lähenis. Supisteluja ei ole ollut ja muutenkin olo liian hyvä.
Asennoudun et menee laskettuun aikaan tai yli.
 
G: Mies on ollut synnytyksissä mukana ja tulee tälläkin kertaa, jos vain ehtii. Vielä vähän auki, kuka lapsia sillä aikaa hoitaa. Kolmas synnytys kesti kolme tuntia, että tuskin tämäkään kovin pitkällinen on. Miehen tuki synnytyksessä on ainakin mulle ollut tosi tärkeä.
Nasu: Mä olin ekan synnytykses sellaises hienos altaas, mut ei ollut ollenkaan mun juttu. Lähinnä iski pakokauhu siellä kylppäris kipujen kans. Mut mä en ole alkuunkaan mikään vesi-ihminen. Tuntui helpottavalta päästä sieltä pois :(

G: Laitan vauvan suoraan pinnikseen ja todennäköisesti myös nukutan yösyötöillä viereeni silloin, kun en jaksa nostaa takaisin sänkyyn. Usein syöttelen makuulta ja siihen on hyvä molempien nukahtaa. Oon niin herkkäuninen, ettei ole tarvinnut murehtia, että lapsi alle jäisi.

Olo täällä hyvä. Oon jaksanut taas lenkkeilläkin. Vauva poraa välillä alaspäin. Sf-mitta ei ollut enää noussutkaan. Tosin siihen vaikuttaa niin moni asia. Mut th sanoi kyl vauvan olevan alhaalla. Nyt viikkoja tasan 34 :) Tänään koko päivä mennyt kotitöitä tehden, huomenna otan rennosti ja lähden vähän shoppailemaan.

Mukavaa viikkoa!

Alhambra ja napero rv 34
 
Tuosta sheivauksesta säärikarvoja olen kyllä ahkerasti sheivannu, mutta tuo pikiini raja on päässyt rehottamaan kun en enään nää. Mutta täytyykin kokeilla tuota peiliä tai sitten pyytää meistä avuksi.
Tuosta KOKS:in perhehuoneista oli täällä puhe tuli tänään valmennuksessa puhe. Ne ei ole tällä hetkellä käytyössä kun vuodepaikkoista on aina pulaa. No eipä me oltu kyllä perhehuonetta harikittu.
Kissanminttu minustakin tuntuu että meidän äiti pyörtyy jos joutuu tukihenkilöksi miehen sijaan. Oli huolissaan kun ei muista miten synnytyksessä pitää hengittää :LOL:
 
Huh kyllä teidän jaksamista, jotka odotatte viidettä tai kahdeksatta. Nostan kyllä hattua teille :heart:

Meidän nukkekoti on saanut tänään olohuoneeseen parkettilattian :D Sitä on vain liian vähän, ei riitä kaikkiin huoneisiin :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tytti83:
Kissanminttu minustakin tuntuu että meidän äiti pyörtyy jos joutuu tukihenkilöksi miehen sijaan. Oli huolissaan kun ei muista miten synnytyksessä pitää hengittää :LOL:
Hahaa! :D Mun ei tarvinnut kuin vihjata äiteelle asiasta ekan kerran niin se ei meinannut päästä sohvalta ylös ja helahti kovin punakaksi kasvoilta.
 
huomenta,

Jopas on taas tullut tekstiä.

Kantamisesta: Mä ostin meille manducan repun sekä hug-a-bubin liinan. Ostin ne Bebesistä. Etsiskelin niitä myös huutiksesta. Silloin kun noita Manducan reppuja oli myynnissä, niiden hinnat läksivät usein 70 eurosta ja siihen vielä melkein kymppi postikuluja. Tahdoin sit ihan uuden, kun hintaero on kuitenkin niin pieni. Sit päädyin kyllä ostamaan liinankin uutena. Tuolta Bebesistä ne kun näytti saavan vielä ihan samaan hintaan kuin netistäkin (tietty jostain ulkomailta ois varmaan saanut tilattua halvemmalla). Bebesin täti vaan kyllä sanoi, että 4 kk:een asti on liina parempi kantoväline vaaville, kuin tuo reppu, vaikka sillä kyllä voikin kantaa jo 3,5 kiloista vauvaa. Noihin merkkeihin päädyin täysin teidän suosituksista, joten kiitos vielä niistä.

Sheivaamisesta: mä olen ihan ihan sokkona sheivannut bikinirajaa. Eihän se jälki ihan parasta mahdollista ole, mutta jotain sinnepäin kuitenkin... Jalat onneksi sujuu paremmin.

Hurjalta kuulosti Siksakkian kaatuminen. Onneksi mitään vakavampaa ei sattunut.

Kivaa kuulla myös harvemmin kirjoittavien kuulumisia. Kohtahan kaikki on äippälomalla, joten aikaakin on enemmän.

G1: mies tulee synnytykseen jos ehtii. Äiti tahtois tulla, jos mies ei ehi, mutta mä en tahdo. En tiedä, miten sen nyt nätisti kertois vielä äitille.

G2: Vauva joutuu pakosti nukkumaan äippäpakkauksen laatikossa ensimmäiset pari kuukautta, koska emme asu sitä aikaa kotona ja sänkyä ei ole. Perhepeti kuullostaa ihanalta, mutta minuakin pelottaa, että litistän vaavin jossain vaiheessa. (se äippäpakkaus vaan puuttuu vielä, mutta eiköhän se sieltä kohta putkahda. Toivottavasti hakemus ei ole unohtunut ö-mappiin).

Ja kohta onkin jo pääsiäinen. Mun pääsiäisruoho on ihan nysää vielä, mut onhan tässä vielä pari päivää ja kasvaahan se nopeasti. Nyt pitää lähteä evakkoon, talosta on vedet poikki 9-13, joten pitää mennä paikkaan, jossa tarpeen tullen pääsee vessaan...

Pianissimo
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Meidän nukkekoti on saanut tänään olohuoneeseen parkettilattian :D Sitä on vain liian vähän, ei riitä kaikkiin huoneisiin :(
Mä kanssa remppasin tyttöjen nukkekodin, samalla kun täällä kotona uusittiin tapetit ja maalit. Maalasin nukkekodin ulkopuolelta ja laitoin seiniin tapetit. :D Mutta lattioita ei meillä uusittu, niinpä nukkekodissakin sama vanha lattia, suoraan -80(?) luvulta. :D

Kohta lähdetään neuvolaan. Masukuvan tuli vain laittamaan pikaisesti, kun sellaisen tässä aamun piristeeksi otin. Ei vaan meinannut tulla hyvää kuvaa, kun tän koko pötsin mahduttaminen kuvaan itse kuvaamana olikin jo yllättävän haastavaa. Aina puuttui osa masusta. :D :D


Rv 33+0 :heart:



 
Tervehdys :wave:

Kasassa ollaan. Tänään neuvolalääkäri taas. Joten palailen iltapäivällä niiden kuulumisien kanssa. :whistle:

Vauveli oli eilen vielä pt kun potkut tuntui tosi ikävästi tuonne ales. Toivottavasti olisi yön aikana kääntynyt. Ultrassa viimeistään selviää.

Galluppia.... mies tulee synnytykseen jos kerkiää. Esikoisen hoidosta ei tietoa... Ja ja miehen työ sillaista ettei sieltä niin nopeesti lähdetä.

Vauveli nukkuu... en edes tiedä ei ole älaatikkoa ei vaunun koppaa ei mitään... :/ Noh mies saa hommata jotain kun olen sairaalassa vauvan kanssa. :whistle:

Jaksuja kaikille. :hug:

Niisku-rouva& pikkupapu 34+6 :heart:
 
stk Mun nukkekoti on ollut ikuisuusprojekti jo monta vuotta :ashamed: Haluan sinne itse tehdä kalusteet ja kaikki ja en ole oikein saanut sitä aloitettua. Nyt oli aikaa ja innostustakin sairaslomalla jatkaa. Ja koska mä olen kerännyt niin paljon kaikkia vanhoja tapettirullia, maaleja, parketinjämiä, laatikoita, muoveja, kaikkea pikkusälää mitä voisin tarvita, niin meillä oli yksi komero puolillaan niitä. Nyt on pakko saada tehtyä tilaa Nupun vaatteille ja karsittava askartelutavaroiden määrää. Ja vauvan synnyttyä sitä ei varmaan ehdi kauheasti tehdä niin olisi sitten joskus leikittävässäkin kunnossa tuo nukkekoti :whistle:

Niisku-Rouvalle hauskaa neuvolalääkäriä :wave: Toivottavasta pikkupapu on kääntynyt :heart:

Pianissimo Sanoiko Bebesin täti miksi liina on parempi alle 4 kk:n ikäiselle? Mitä haittaa olisi kantaa heti pikkuista tuossa Manducan repussa? Vai saako pikkuisen parempaan asentoon liinaan?
 
Suzyanne
pian 3xäippä mullakin meni 2 kk äippärahapäätöksessä. On kyllä käsittämätöntä mikä siinä voi niin kauan kestää.. :headwall:

Perhepedistä ajatus miellyttäisi, ja varmasti helpottaisi esim. öisiä imetyksiä. Mutta nukumme molemmat sen verran levottomasti, ettei kyllä taida mitenkään uskaltaa, ettemme rullaa vaavia. :xmas:

Pianissimo minäkin ihan täältä lukemistani suosituksista Manducan keksi, tuntui heti että voisi minulle sopia. Käytettyjä olen katsellut, mutta hinnat tosiaan aika järkkyjä verrattuna uusiin, esim. eilen oli jollain palstalla myynnissä käytetty Manduca hintaan 85 e? postikulut, kun uusia saa vähän alle satasen.. :/

(.) Onneksi huomenna on äippäpolilla lääkärikäynti, se minun ihme kipuni jatkuu, ei tunnu helpottavan, eikä se selvästikään ole mitään supistusta tms., päivystykseen soittaessanikin samaa sanoivat, varsinkin kun kipu on sellaista että esim. henkeä vetäessä, niistäessä tai yskiessä sattuu selkään ja vatsaan. Se on sellaista vähän "kirvelevää" jomotusta, ei kuitenkaan ihan menkkamaista. Eilen puhelimessa hoitaja arveli että olisko pissatulehdus, mutta eihän se mitenkään voi olla, kun minulla on siihen estolääkitys jota minun pitää käyttää koko raskauden ajan. Ja mitään pissavaivoja ei ole. En kuitenkaan ole päivystykseen lähtenyt, eivätkä soittaessani pyytäneetkään, koska kipu ei ole mitenkään kovaa, häiritsevää vaan, ja kun vaavikin liikkuu normaalisti. Miltään esim. liitoskivulta tms. venymiskivultakaan se ei tunnu.No, huomenna toivottavasti lääkärissä jotain selviää, en usko että se mitään vakavaa on. Aina se vaan vähän hämmentää, kun tulee uusi kipu, jonka syytä ei tiedä. Viime yönä pystyin nukkumaan kivun puolesta ihan hyvin, otin nukkumaan käydessä panadolin, se piti jomotuksen sen verran kurissa että sai nukuttua. Heräsin ainoastaan kerran, vaihteeksi siihen että tuli laatta suuhun ja nenään kesken unien. :x

Kohta lähden miehen avuksi kesärenkaita vaihtamaan. Ei minusta varmaan kauheesti ole apua, mutta menenpähän ainakin seuraksi, ei täällä jaksa koko aikaa ihan mökkihöperönäkään kököttää. Ja saanpahan vähän ulkoilmaakin samalla. B)
 
Suzyanne
Sompio, pianissimo minäkin ihmettelin tuota miksi liina on parempi alle nelikuiselle, kun Manducassa pitäisi käsittääkseni pystyä kantamaan vastasyntynyttä, ja sen takia sitä olen hankkimassakin, että se menisi pitkän ajan.
 
Huomenta! Meinasin äsken hyytyä koirakävelylle ihan tyystin. Tuntui, että jalat meni ihan puhki ja energiat loppuivat. Huhhuh, ei varmaan kannata lähteä enää ihan älyttömän kauas kotoa. Tosin olen nyt alkanut pitää puhelinta sentään mukana, että voi soittaa vaikka taksin, jos ei jaksa kävellä :)

Sheivaamisesta - säärikarvat ajelen n. kerran viikossa, mutta alapäästä ja kainaloista huolehtii kosmetologi 8- 12 viikon välein. Ensi viikolla olen vielä menossa viiemeistä kertaa ennen synnytystä. On sitten siistit paikat :LOL:

Mies lähti aamulla työmatkalle ja tulee vasta viikonloppuna takaisin. Se käy samalla moikkaamassa parasta kaveriaan, joka asuu Amsterdamissa. Ankeeta. Ja toisaalta ihan kivaa, kun saa olla "rauhassa". Ohjelmaakin on melkein joka päivälle, joten ei tässä kyllästymään ehdi.

Väsyttää, taidan ottaa torkut.

PilkkuPantteri & Jyvä 35+0
 
Varmaan liina on siksi parempi vastasyntyneelle että se tukee ja myötäilee vauvaa paremmin kuin reppu pääkin tulee paremmin tuettua.

Paasto oli aamusta taas 5.6 inskojen nostosta huolimatta mulla on nyt niin hirvee paniikki jo tästä vauvan koosta että olen syönyt kynnet vereslihalle... :kieh: hitto jos sf-mittakin kasvaa 2vkossa 4cm. Niin ja nyt joudun huomenna menemään taas kättärille hakemaan neuloja ja liuskoja, koska neukkutäti panttas sitä lähetettä 2vkoa ja toimitusaika on vielä viikko. Ihan tarpeeksi *ittuttaa muutenkin tämä homma ilman että pitää metsästää neuloja ties mistä?

Tänään alko äitiysloma so? heh lomallahan tässä on oltu jo monta viikkoa. Loma heh mikä vitsi :D

Niiskulle tsempit vauvankääntö yritykseen.

suzyanne toivottavasti saavat selvyyden kipuihin.

Valkovuoto on taas lisääntynyt räjähdysmäisesti eikä muuten tosiaan päde se vessapaperijuttu kyllä siitä vaan menee valkovuoto läpi. Joka yö herää myös suppareihin mutta nyt kampean väkisin eriasentoihin ja saan supparit nopeammin laantumaan.

Mun äiti oli esikoisen synnytyksessä mukana siis puolet siitä mies tuli loppukoitokseen.
 
Seurannut täällä muiden hammasvaivoja tyyliin et onneks ei itellä, voe perskules, eilen söin reippasti grillikylkee, ni eikö lohennut takahampaasta kauhee pala, hammas terävä ku mikä, tänään menossa hl-päivystykseen jonottamaan, nukuin koko viime yön jenkki poskessa, ettei raapis kieltä verille :headwall: pläääh...

Sheivaamisesta: itse sen verran tarkka, että sääret olen kokoajan vahannut ja peilin kautta myös bikinirajan ja myös alempaa, mies ois kuulema mielellään apuna :LOL: mutta vielä itse taiteillut, normaalia hankalampaa kylläkin...

Vauva nukutetaan alussa vaunun pehmo-kopassa, jonka nostan pinnikseen ja sit kevyesti kapaloituna peittoon... esikoinen nukkui ainakin tosi hyvin näin, toivotaan et kakkonen myös yhtä hyvin...

Ja omaa napaa, ihana mies illalla hiero särkevää selkääni ja kun kiitin sanoi: sinähän tässä kannat yhteistä lasta ja teet suurimman ja raskaimman työn, pitäähän hänelläkin osallistua jotenkin.. :heart: voi että meinas itku päästä ku toinen niin sano...

35+2
 
Kiitos kaikille kestovaippa ja kantoliinavinkeistä!!! :wave:

Suzyanne, sheivaus onkin yksi stressi, en ole pitkään aikaan nähnyt sheivailla alakertaa ja en uskalla käsikopelolla ajella.. pitäis varmaan ottaa peili ja alkaa siistiä, mies on keksinyt mulle uuden lempinimenkin tän puskan ansiosta: Turakainen!!! :LOL: Sekin kun on tottunut että paikat on siististi ajeltu normaalisti.. heh.

Upeat masut Eemelin äiti, Fox ja Stk!!! :heart: Laittakaahan muutkin masukuvia, yritän itsekin laittaa kunhan muistaisin vaikka tänään sellaisen ottaa!

Neuvolassa kävin tänään aamulla ja sokerirasituksen tulokset oli tullut.. paastoarvo oli ok, jotain 4,6, mut tunnin mittauksessa 10,1 (meni 0,1 yli sallitun rajan!) ja kahen tunnin mittaus oli ihan ok 7,5.. eli terkka suositteli dieettiä, eli pitäs nyt loppuaika vähän kattoo mitä suuhunsa laittaa.. No, onneks ei kuitenkaan huimia ylityksiä..

SF-mitta oli mulla laskenut kolmen viikon takaisesta 2cm! Eli oli nyt 29cm, eli tiputtiin yläkäyrän yläpuolelta keskikäyrän alapuolelle. :) Terkka ei ollut huolissaan, johtuu kuulemma vauvan asennosta todennäköisesti. Onko muilla käynyt näin? Vauva oli raivotarjonnassa, huh, pää tuntui hyvin lantiossa ja peppu ylhäällä, jalat sivuilla! Ei pitäisi kuulemma enää kääntyillä, loistavaa!

Painoakaan ei ollut tullut nyt kuin jotain 500g viikossa, mikä on huomattavasti vähemmän kuin aiemmin, jolloin on tullut melkein kilo viikossa! Ehkä mä en sittenkään synnytä jättiläistä! :D Sykkeet olivat noin 135-140, eli oikein hyvä, ei pompahdellut paljoa. Verenpaineet ok, hemoglobiinia ei mitattu tällä kertaa. Kahden viikon päästä onkin sitten lääkärineuvola.

RockMummy + poju 33+5 :heart:
 
Oi, mä oisin varmaan purskahtanut itkuun, jos mun mies ois sanonut noin, mitä pijen mies. :heart: On hieman tunteet herkässä ollut viime aikoina... itku- räjähdys- ja superonnellisuuskynnys ei ole kovin korkea... :xmas: Viime viikolla yhtenä iltana sain pienoiset napsut ihan jostain olemattomasta... mies katsoi mua kuin vierasta sikaa ja tuumas että onkohan tää nyt joku raskaushormonikiukuttelu. :LOL: :snotty: :D

RockMummy Mulla oli sf-mitta laskenut vajaassa kahdessa viikossa sentin. Viimeksi oli 31, ja nyt sitten 30. Neuvolantäti tuumas heti kun masua alkoi koittamaan, et onko täällä tultu alemmas. Ei vielä sentään kiinnittynyt ole. Mutta taisi se "poraaminen" mitä mulla tuntunut, olla juuri tuon laskeutumisen takia. Mulla vaan ei koskaan aiemmissa raskauksissa vielä näillä viikoilla ole laskeutumisesta ollut tietoakaan. Vasta n. viikkoa ennen la:ta, joka raskaudessa ei edes silloinkaan.

Neuvolakuulumisia siis tältä aamulta...

Rv 33+0
Painonmuutos +700g/ viikko (hui! :snotty: )
Verenpaine 135/76
Pissa puhdas
Hb hurjat 108
Sf-mitta 30
Raivotarjonta
Sykkeet +150
Liikkeet ++
 
Rockmummy Mulla kans oli viimeksi neuvola käynnillä jämähtänyt sf-mitta sitä edellisen käynnin lukemaan, eli ei ollut kasvanut. Mutta mäkin olen koko ajan ollut sen mitan kanssa siellä yläkäyrän yläpuolella joten olin vain tyytyväinen että tuli tasoitusta =) Ja perjantaina ultrattiin vauvan kokoa ja ihan ok oli, niin en ole moksiskaan sf-mitasta. Tänään taas selviää onko kasvanut kun on neuvola.

Suzyanne Hyvä kun pääset tutkituttamaan kipusi, toivotaan että syy ja helpotuskin niihin löytyisi! :hug:

Sheivaamisesta täällä sitä ei ole koskaan oikeastaan harrastettu jos säärikarvoista puhutaan. Olen niin mahdottoman vaalea että säärikarvani ovat sen mukaiset, huomaamattoman vaaleat, lähes untuvaiset mitä ei ole mitään järkeä alkaa ajeleen.
Tuota alakertaa olen siistinyt mutta viime kerrasta on jo muutama kuukausi, tuskin enää itse pystyisin... voishan sinne vielä peilin kans vilkasta jos jotain olisi vielä tehtävissä :saint:

Pilkkupantteri Mullakin ollut jo pitkään puhelin mukana koiralenkillä jos ei jalat kannakkaan enää kotiin. Pari kertaa itsekin hyytynyt seisoskelemaan tien laitaan että nyt ei enää metriäkään! =)

Pianissimo Mä istutin omat pääsiäisruohot vasta eilen joten turha kai niitä pääsiäiseksi on odotella :D

Sompio Kerrohan vaan aina välillä miten nukkekodin remontti etenee! Miehen veljen vaimolla on myös itsetehty kolmikerroksinen älyttömän kaunis nukkekoti jota pikkuhiljaa on sisustanut. Kateellisena ihastelin kaikkia ihania yksityiskohtia mitä hän on sinne vaivalla väsännyt. Hän on ostanut sinne muutamia valmiita huonekaluja kaupasta mutta maalannut ja verhoillut ne uusiksi mieleisikseen. Todella kiehtova projekti mielestäni!


Pije Kauniisti miehesi sanoi, ihanaa kun noin osaa ajatella raskaudesta! :heart:


Nyt lähden herättelemään yövuorosta tullutta miestä sinne neuvolaan :wave:

Jasmin ja aarre 36+3 :heart:
 

Yhteistyössä