TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Miljoonat kiitokset kaikille ihanista onnitteluista! :) :heart:

Piti vielä tulla kurkkaamaan teidän kuulumiset ennen reissuun lähtöä, tää on koukuttavaa..

Oikein harmittaa ELLEN77:n puolesta kun jäi noin pienestä kiinni se 6kk tulojen mukaan laskeminen! Epäreilua, tsemppiä sulle! :hug:

Nara
, kiva kun sait kerrottua äidillesi ja onneksi suhtauduttiin asiallisesti.

Meillä mies ja sen bestmanit oli kasannut vauvan sängyn häitä edeltävänä iltana, oli mukava yllätys nähdä se meidän makkarissa eilen illalla kun tultiin kotiin reissusta! :heart: Ihanaa kun on nyt vaunut, turvaistuin ja sänky ostettu, kohta vois alkaa pestä pikkuisen vaatteita ja järjestää niille kaappitilaa..

Tänään yöjunalla Lappiin, laiskottaa tosin sen verran että mielellään jäisin sohvalle makoilemaan ja katteleen telkkaria miehen kanssa Lapin reissun sijaan, etenkin kun mies ei pääse mukaan. :| Väsymys on joka päivä kova, alkaa tää energinen keskiraskaus ilmeisesti päättyä ja väsyttävä viimeinen kolmannes häämöttää.. tai sit vielä häät painaa, tanssittiin aamukolmeen asti ja nukkumaan päästiin varmaan vasta puoli 5 aamulla.. ei siis ihme että hieman väsy painaa! :LOL:

Kovasti voimia kaikille jolla on vaivoja ja ei pysty enää töissä käymään tai liikkumaan. On varmasti turhauttavaa olla vaan paikoillaan. Tsemppiä!!! :hug:

Nyt pakkaamaan reissukamoja...

RockMummy + pikkumies huomenna tasan 26 viikkoa!
 
Onnittelut RockMummylle sekä onnea eemelin äidille onnea tulevan avioitumisen johdosta! :flower:

Onnittelut myös kaikille neuvolassa käyneille hyvistä neuvolakuulumisista!

Paljon olitte taas tekstiä saaneet aikaiseksi. Yritän kommentoida kaikkiin mitä muistan, mutta mun nykyisellä muistikapasiteetilla määrä on aika rajallinen. Töissäkin pitää kirjoitella itselle lappuja, että varmasti muistaa kaiken mistä on ollut puhetta ja mitä pitää tehdä.
Eilen oli varsinkin sellainen päivä, että aivot tuntui jääneen kotiin. Tuntu, että mitään ei ymmärtänyt kenenkään puheista.

Masun taputtelijoihin en toistaiseksi ole vielä pahemmin törmännyt. Sukulaiset on lähinnä kosketelleet, tosin nekin hyvin vähän kun harvemmin tulee nähtyä. Saa nähdä miten reagoin, jos joku tuntematon siihen tulee kajoamaan...

Kissinminttu: Täällä nukutaan oikeastaan kyljellään tai puoliksi mahalleen, mutta kyllä selälläänkin tulee vielä nukuttua. En koe tuota selällään oloa mitenkään ahdistavaksi, ainakaan vielä. Katsotaan miten on muutaman viikon päästä.

Ellen: Voih, ei ollut paljosta kiinni :( jännittyneenä odotan päätöstä miten ovat asian ratkaisseet. Kaiken järjen mukaan mun pitäis saada 6 kk tulojen mukaan, mut mun tuurilla Kela onnistuu kuitenkin vääntämään sen jotenkin 2007 tulojen mukaan.

Alaselkää on jomotellut tässä nyt muutaman päivän. Ei oikein tykkää istumisesta. Tuossa töissä tuumasinkin, että mun tähän asti suht helppo odotus kostautuukin näin toisella puoliskolla. Noh, eiköhän se tästä helpota. Tänään on ollut jo huomattavasti helpompi päivä kuin eilen =) Vielä olis n. 9 vko töitä ennen äitiysloman alkua. Saa nähdä selvitäänkö sinne asti vai pitääkö hakea sairaslomaa ennen sitä.

Nyt alkaa ajatus olemaan taas sen verran jumissa, että on pakko lopettaa etten ala kirjottelemaan mitä sattuu.

Fox, 25+3
 
RockMummylle onnittelut! Talvihäät on kivoja, meillä oli omat pari vuotta sitten tammikuussa.

Ellen77
- olipa paska tuuri. Mutta joo, ne käyttää äitiysrahojen laskennassa ilmeisesti samoja perusteita kuin edellisen tuen eli sinun kohdalla sairauspäivärahan laskuun. Toisaalta perusteena pitäisi olla viimeksi valmistutunut verotus eli 2007. Laskettiinko ne sun sairauspäivärahatkin siis 2006 tulojen perusteella?

Näköjään ollaan Suzyannen kanssa tilailtu jonkin verran samoja vetimiä vauvoille ainakin bodysetti ja potkarit näyttivät tutuilta. Sitä valkoista hupparisettiä mietin tosi pitkään, mutta tulin sitten siihen tulokseen, että meille se on liian valkoinen. Sotken siis kaikki omatkin valkoiset vaatteet ihan hetkessä... |O

Töissä on taas ollut ihan sikamaisen kiire. Mutta toisaalta en ole ollut erityisen ahdistunut, vaan iltaisin olen kyllä saanut aina pään tyhjäksi ja unesta kiinni heti, kun olen rojahtanut sänkyyn. Nukkumisesta muuten, mä pystyn edelleen nukkumaan melkein missä asennossa vaan, paitsi ihan suoraan mahallaan. Mutta onko muilla öisenä lievänä ärsykkeenä maitoa tihkuvat rinnat? Me nukutaan nakuna ja rinnoista valuu joka yö ihan kunnon lätäkkö sänkyyn. Inhottavan tuntuista, kun osuu sellaiseen kylmään länttiin.

Eilen oli lääkärineuvola. Paino noussut onneksi vain reilut 200 g/vko (kokonaispainonnousu nyt n. 7 kg), sf-mitta tasan tarkkaan yläkäyrällä jo 27 cm! Mutta vauva on kohdussa tosi ylhäällä ja se kuulemma vähän vaikuttaa. Syke 140 molemmin puolin. Omat paineet 135/70, hb edelleen aika hyvä 131. Kohdunkaula kiinteä ja kiinni, n. 3 cm. Eli kaikki siis varsin hyvin. Ja viime viikon sokerirasituksen arvot oli ok (4.2,5.2 ja 5.0).

Hohhoijjaa. Nyt kävelylle tai jumahdan sohvalle koko illaksi.

PilkkuPantteri ja Jytkivä-Jyvä 27+1
 
Heips, Onnea Rockymamalle! :flower:

Kyljellään nukun yleensä, on ainoa asento missä suht hyvin saa nukuttua. Vaihdan vaan kylkeä aina kun toinen väsyy.:)

Meillä on muuten kanssa kuulemma sellaista väljähtäneen kokiksen makuista se litku mitä juodaan sokerirasituksessa.

Sain tänään vietyä kelaan laput. Hyvä minä.. ( taputtaa itseään selkään )
ASunto asia täälläkin alkaa ratkee, hyväksyivät tarjouksen! Joten loppu kuusta tehdään sopimus. Eli muuttoa tännekin pukkaa sitten. Koska skeptinen olen niin uskon vasta kunnes nimet ovat paperissa. :D

Äippäloma alkais 23.3 mutta aion käydä viimeiseen asti koulua. =)

Sellaista tänne, toivottavasti en unohtanut mitään... Anteeksi teille jos unohdin jonkun.:)

Therean&neiti 25+2
 
Nukkumisesta Mä pystyn nukkumaan selälläni, mutta kyljellään on paras. Selkä jumittuu, jos on selällään. Mutta jumittuu se joka tapauksessa :headwall:

H&M ihania vaatteita. En ole liikkeissä nähnyt noita :heart:

Tunteet on pinnassa täälläkin. Eilen itkin neuvolalääkärissä kun puhuttiin synnytyksestä. Ja aamulla itkin pariinkin otteeseen miehen kainalossa, kun en olisi millään jaksanut lähteä töihin.

Omaa napaa. Nivuskivut ovat palanneet :'( Viimeksi neuvolantäti ja akupunktion antanut lääkäri olivat sitä mieltä, että eivät ole liitoskipuja, vaan säteilevät tuolta selästä ja pakarasta. Viikon päästä olisi viikon loma, mutta saa nähdä miten sinne asti jaksaisi. Varmaan joutuu kanssa lopulta sitä saikkua ottaa.

Lomien siirtymisestä Tietääkö joku, että jos nyt jäisin saikulle esim. ensi viikolla. Kun viikko 9 on mulla vuosilomaa. Menetänkö loman vai siirtyykö loma?

*muoks* Sain viime yönä kai ensimmäisen harjoitussupistuksen. Luin sohvalla kirjaa, kun yhtäkkiä tuntui, että nuppu imee napaa sisään. Ihme tunne. Oliko supistus? Kipeetä ei tehnyt.
 
Iltoja..

Sauna lämpeemässä joten pikasesti laitan teille kuvan uusista vaunuista jotka haettiin tänään.





870e hoitolaukun kanssa. Niitä on nyt pitänyt ihastella koko ilta..mies käveli ympyrää kämpässä niiden kanssa. :D

Onnea rokkimammalle häiden johdosta :flower:
 
PikkuPantteri: Täällä rinnat ovat tihkuneet jo tuosta vuodenvaihteen tienoilta asti elikkäs aikasta pitkään. Rintsikat päällä on tullu nukuttuu muutama viikko kun meni hermot niihin lätäköihin sängyssä. Tuossa pari yötä sitten ajattelin uhmata vuotavia rintoja ja nukkua ilman rintsikoita, niin enkös heränny yöllä kun lakanoissa taas märkä läntti. Päivisin saa olla suht rauhassa, mutta yöaikaan nuo villiintyvät.

Sompio: Mun muistaakseni loma siirtyisi tuossa tapauksessa. Olin reipas ja jaksoin kaivaa sulle jonkinmoisen linkin asiasta. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2005/20050162

Fox
 
Hö, mun viesti änkes kahteen kertaan ruudulle ja poistin toisen niin nyt ei ole kumpaakaan :headwall:

Huomenna äitipolille tarkistukseen. Toivotaan, että vauvat ovat pysyneet oikeinpäin.

Kiitokset onnentoivotuksista :heart: Meillä ei ole tanssihäitä, kesällä tarkoitus grillata kavereiden kanssa.

Ihania kuvia olette laittaneet ja niitä on kiva katsella jos saisi vaikka itselle vinkkejä niistä=)

Aika on mennyt äkkiä, ei pitkät ajat mene ku meillä on nyytit sylissä :heart:

Kunto ja Sievi 26 :heart:
 
Pikkupantteri Joo saan sairaslomarahaa 2006 vuoden verotuksen mukaan, koska saikku alkanut 2008 puolella.
Luulin, että äitiysraha menee kutenkin 2007 mukaan, kun laskettuaika on 2009.

Kävin Kelassa vielä iltapäivällä tarkistelemassa tietojani ja kyselemässä 6kk palkasta tehtyjä vähennyksiä. No sieltä koneelta se Kelan täti näytti minun palkanlaskijan lähettämää palkkatodistusta 6kk tuloista ja mielestäni siihen ei ollut ollenkaan laitettu lomarahoja oli vain 6kk palkka. Lomarahoja ei ole minulle viime vuonna maksettu sillä vaihdoin firmaa, mutta ne pitäisi olla silti merkitty siihen 4 kohtaan missä on arvio lisätuloista.
Tämä kannattaa mielestäni muidenkin huomioida, siis tarkistaa, että palkanlaskija laittaa siihen ne lomarahatkin oli ne sitten jo maksettu tai ei !!!!!
Minulla ainakin tämä palkkatodistus meni suoraan Kelaan, enkä sitä siis itse pystynyt tarkistamaan, paitsi nyt kun sen vaadin nähdä.

No huomenna tämäkin asia ratkeaa. Palkanlaskijani oli tämän päivän pois ja huomenna soittelen uudestaan sinne, että onko unohtanut laittaa lomarahat.
Kelan täti sanoi, että siinä palkkatodistuksessa pitäisi olla vielä erottelu mikä on palkkaa ja mikä lomarahaa... näin ei ollut ainakaan mulla...

No huomenna ratkeaa onko tuo 19euroa se todellinen ero vai puuttuuko lomarahat kokonaan.

Sormet ristissä ens yö, että niitä ei ole laitettu siihen palkkatodistukseen :snotty:

Kiva mun palkat laskee vielä yksi Suomen suurimmista palkkatoimistoista... luulisi siellä osattavan....

Thereanille Onnea asuntokauppojen johdosta :flower: ja Auroralle hyvistä vaunuostoksista :flower:

Nukkumisesta mä pystyn parhaiten nukkuun selällään ja hetkittäin kyljellä.
Vatsallaan ei oo pystynyt oleen moneen kuukauteen.
Onko kellään muulla niin, että vauva potkii eniten kyljellä maatessa?
Mulla ainakin, silloin vauvan potkut sattuvat eniten. Vauva varmaan saa tarpeeksi vauhtia ja monottaa kylkiluihin :)

Tulipa kauhee vuodatus.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fox82:
Sompio: Niin ja löytyy kohdasta 25 §.
Kiitos Fox. Ehdin ensin avata sen linkin ja selata sinne kohtaan 25 asti. Ja sitten luin vasta sun seuraavan viestin :headwall:

Eli pitäisi jäädä sairaslomalle ennen vuosiloman alkamista, että loma siirtyisi.
 
Hieno juttu Therean että asunto-asia tuntuu järjestyneen :) Voimia sitten vain muuttoon. Joko olet alkanut pakata?


Mä sain nyt jotain aikaiseksi valmisteluiden suhteen, kävin vauvan vaatteet läpi ja lajittelin erikseen 56cm ja pienemmät vaatteet. Ja muutamia 60cm bodyja pistin samaan kasaan, jos sattuu tulemaan iso vauva. Helppo sit tuosta vaan työntää pesukoneeseen, josko noilla sitten pärjäisi ensimmäiset viikot.
Oikeastaan kaikkea muuta on nyt tuossa kokoluokassa, mutta pienenpieni ulkopuku, töppöset, tumput ja kypärämyssy pitäisi vielä löytää. Ja ehkä jokunen yöpuku, ne on minusta kuitenkin kivemmat yöllä kuin body ja housut.

 
rockmummylle onnittelut! :flower:

therean: hienoja uutisia teillä!
meille kävi niin, että hyväksyimme lopulta myyjien vastatarjouksen ja kaupat tehdään 24. päivä. mutta olen samaa mieltä kanssasi, hihkutaan enemmän sitten kun nimet on papereissa.
meille voi tulla kiire ennen vauvan syntymää, koska aiomme remontoida taloa pintapuolisesti. vapautuminen on 2kk kaupoista, eli jäähän siinä muutama viikko aikaa ennen laskettua aikaa :whistle: . talo saattaa vapautua aieminkin, jos myyjä löytää kahden koiransa kanssa nopeammin vuokra-asunnon helsingistä. täytyy toivoa parasta...

meille tuli äitiyspakkaus tänään. ihan kivoja vaatteita siellä oli, paitsi ne oranssiraidalliset. ne ei oo mun juttu ollenkaan!

joku puhui väsymyksestä ja mä oon just kanssa viime päivinä huomannu samaa. iltasin oon ihan loppu jo yheksältä. nytkin meinaa silmät lupsahdella väkisin kiinni, mut tää palsta on koukuttanu mut :), et on pakko käydä kirjottelee ja lukee.

masuntaputtelijoista, mua ei häiritse yhtään, vaikka ennen raskautta olin varma, että häiritsis. ei kukaan ihan ventovieras tosin ole taputellutkaan..

tässä kai oli kaikki, luulisin :). nyt nukkumaan :wave:

yellow 26+6
 
HEI! Väsymyksestä puheenollen... Meidän taloudessa on eletty sen verran kiireisiä aikoja etten kertakaikkiaan ole jaksanut lukea kaikkia tulleita viestejä, saatikka kirjoittaa jotakin. Melkein kuukauden päivät olen roikkunut taustalla.

Mahantaputtajista häiritsevät oikeastaan vain sellaiset henkilöt jotka jostain syystä olen muutenkin koittanut pitää vähän kauempana. mm. muutamat työkaverit jotka jo yleisolemukseltaan ovat epäsiistejä eivät ole kovinkaan tervetulleita lääppimään mun mahaa.

Harrastuksista
Mitä harrastitte ennen raskautta? Salliiko raskaus harrastuksen jatkamisen myös raskausaikana? Jos ei niin miten pitkälle raskautta olitte harrastuksen parissa?
Siksi näitä kyselen kun omat juttuni liittyy kaikki hevosiin. Sivubisneksenä kengitän hevosia ja sitä olen tavallaan pitänyt harrastuksena kun muuta ei oikein ole ehtinyt. Kengitän jonkun verran vieläkin vaikka syytä varmasti olisi jo lopettaa. Ja heti kun pää antaa periksi niin että voin antaa itselleni luvan lopettaa ajattelin siirtyä hevosen selkään. Miten pitkälle raskausaikana olette jatkaneet ratsastusta?

Jennyfr & Mp 26+5
 
Huomenta..

artunäiti Auttaisko neuvolassa jos heittäytyisit "vaativaksiasiakkaaksi" ;) Minä käytän sitä usein jos en julkiselta sektorilta saa jotain mitä mulle kuuluisi tai jotain mitä ehdottomasti haluaisin.. Toimii yleensä.. Latelen mitä haluan, perustelen itsevarmasti ja jos en meinaa saada kysyn ottaako kyseinen henkilö henkilökohtaisesti vastuun jos jotain tapahtuukin ;) Eivät ole vielä olleet valmiita siihen ja kun verojakin olen vuosia maksanut olen yleensä saanut mitä haluan.. Pitää vaan pitää huoli ettei vingu ihan kuuta taivaalta vaan haluamiset olis realistisia ja perusteltuja. Neuvolassa toimii kaikki nykyään hyvin, terkkarin tunnen jo työnpuolesta, mutta on meilläkin ollut hakemista että ollaan saavutettu tällainen suhde. Neuvola kun on mun mielestä just neuvola eikä mikään paikka josta sanellaan ihmisten elämää. Hemoglobiini oli aikoinaan meidän taistojen kenttä |O Mulla on normaalisti ainakin tuo 158 ja kun synnytyksen jälkeen laski 130:iin tunsin olevani kuollut. Ei meinannut mitata vaan vakuutteli vaan että väsymys on normaalia.. Lopulta intin että paljonko se helkatin lasiliuska maksaa kaupungille jos kerran turhaan ottaa, voisin pulittaa sen ja vaikka mitata itse jos ei kerkiä |O Joo, ehti mitata ja nyt tässä raskaudessa sain jo 130:n hujakoilla luvan syödä sitä uutta rauta+c+d valmistetta ettei mene yhtään matalammaksi :D Kun tuli aika antaa lapselle kiinteitä tämä ystäväiseni vaan tokaisi että luehan tuo vihkonen, siinä on suosituksia.. Mutta sinäpä et taida niistä kamalasti perustaa ja nauroi päälle. Minä siihen, että voin lukea, mutta kuten arvattua teen just niinkuin parhaaksi näen :LOL: Olen siis koulutukseltani lähäri ja suuntautunut lapsiin ja nuoriin, että siltä saralta on pikkusen pohjaa päätöksilleni. Kovin on huolehtivainen ja ammattitaitoinen ihminen ja hänen sanomisensa ovat kyllä olleet ihan vakavasti otettavia, joskin joskus pikkusen hätävarjelunliiottelua, mutta mieluummin niinpäin kuin että jälestä itkettäis kun ei puututtu ajoissa.

siksakkia Voiko kuvitella ukon ilmeet kun aina vessaan mennessä siellä roikkuu uuden näköinen puku kuivumassa, silmät vaan pyörii ympyrää ja koko mies on ihan sanaton :LOL: Ja ne kaksosethan meille oli tulossakin, ehkä tää onkin jotain takaumaa ja hormoonien vaikutus on vielä valtava |O Multa ultrattiin munasarjoja myöten kaikki kolot ettei muita veijareita ole lisää piilossa.. Onneks nyt kuitenkin vaan yks tällä kertaa kun se toinen meni alussa kesken.. Kaksoset tähän sakkiin olis vieneet kyllä mun mielenterveyden |O

Olipa kiva herätys aamulla.. Omppu vinkui kolmelta jotain ja kävin sen peittelemässä.. Samalla reissulla huomasin että haisee omituiselle, ei ihan savulle mutta erittäin kypsälle ruualle.. Ja katku tuli naapurista.. Neljään torkuin ja sitten noustiin Ompun kanssa tutkimaan tilannetta.. Pikku vpk:laisena hiippasin naapurin ikkunan takana ja kurkin sisälle. Keittiössä kaikki valot päällä ja uunissa safkat..tosi kypsinä.. Hakkasin ovea ja pimputin.. ei mitään.. herätin ukon ja se meni vuorostaan paukuttamaan.. kotona oli ilmeisesti vaan perheen pikkupoika n. 10v?? joka oli tosi pelästynyt!! Ukko opasti tuuletuksessa ym.. ja hätä oli ohi. Joko vanhemmat oli todellakin jättäneet sen yksin tai sitten ovat niin juntteja että pistävät lapsen yöllä ovelle kun hakataan!! Harmittaa että en päässyt itse kysymään onko laps oikeasti yksin!! Ihmettelinkin jo iltasella kuinka siellä puolella seinää on kerrankin hiljaista eikä se eukko naura hysteerisesti kuten tapana on.. Tarina todellakin saa jatkoa kunhan rouvan näen..

Mukavaa päivää kaikille..

Anu
 
Kiitoksia kaikille.:)

[/b]Yellow Onnea teillekin! Meiän ei onneksi tarvii remppailla juuri nyt, pinta remppaa sekin joiltain osin vaatis mutta sauna sekä keittiö on suht uusittuja että siksi ei taideta pitää kiirettä. :) Joo, onhan se 2 viikkoa ennen LA ihan hyvä aika. :D Toivottavasti napero ei synny hieman ennen.. :whistle:

Ei olla alettu pakkaa vielä. :) Odotetaan varmistusta, kun skeptisiä ollaan. Kauppojen jälkeen aletaan, hienoa vaan että koulussa juuri maaliskuu on kiireistä aikaa mulla.. :/ Täytyy yrittää ottaa vähän kerrallaan.

Joskus aiemminkin puhuttu tuosta taputtelusta ja ei onneksi kukaan ventovieras ole taputellut. Kaverit ja perhe vaan, mutta jos joku ventovieras tulis niin saattaisin hätkähtää. Koska ei sitä mun masua muulloinkaan tule kukaan taputtelee niin miksi sitten pitäis outojen ihmisten saada taputella nyt?

Meijerit vuotaa jonkun verran mutta onneksi ei vielä niin paljoa että olis lätäköt sängyssä. Yöpaidassa pieniä läikkiä saattaa olla.

Nyt olen parina yönä nukkunut ihan ok ja SYMPATIAT teille jotka ette oo saanut nukuttua. Se on ihan kamalaa.. Mä ainakin olen tosi huonolla tuulella ja itkuinen silloin. Siis NORMAALIA enemmän itkuinen.. :p

Samaa mieltä
Nara, teidän oma asia. Mutta hyvä että otti noin hyvin tiedon vastaan.
=)

Anu Kuulostaa aika kamalalta että tuon ikäinen olis yksin... :( Onneksi ei syttynyt palamaan koko talo..

Jaahas, kai se pitäis mennä taas. Jaksamisia äidit. :flower:

Therean&neiti 25+3
 
:wave:

Tytti83 Ei se kiukkuisuus taida mikään "virallinen" pojan odotusmerkki olla. Mulla vaan on sattunut meneen sillain odotuksissa. :D Paitsi jos tää uus tulokas osoittautuukin pojaksi, sitten joudun perumaan noi mun kohdalla "varmat" merkit, kuten tuo kiukkuisuus olis ihan selvä poika-merkki. Ja taas älytön pahoinvointi ihan selvä tyttö-merkki. Mulla oli tän raskauden alussa varmaan kamalin pahoinvointi missään raskaudessa ja se yleinen v*tutus-olotila puuttuu kokonaan. :D Sillä tässä nyt tyttöä ollaan arvailtu. :D

nukkumisesta kyljellään on paras asento, ja se tyyny jalkojen välissä. Täytys joku kerta testata auttaako se noihin liitoskipuihin, jos sen tyynyn jättäs pois. Mutta kun en mä osaa nukkua ilman sitä, en saa hyvää asentoo. :D Selälleen on joskus pakko mennä vähäksi aikaa, vaihtelua tuolle kylki-asennolle. Mutta se selällään olo ei kauaa tunnu hyvältä. Pienen hetken pystyy oleen.

Rockmummylle Oikein paljon Onnea!!! :heart: :heart:

masuntaputtelijat ei mua haittaa. Eikä sitä kauheesti ulkopuoliset ole taputellutkaan. Miehen mummu on sen suhteen oikein aktiivinen. Aina kun nähdään, mummeli on silittämässä masukumpua, sama juttu ollut joka raskaudessa. :D

Asuntokaupoista Onnea!! :flower:

Huomenna olis sitten neuvola. Siellä pitäis vaa´alle mennä, kääk! :eek: Musta tuntuu et oon vaan syönyt nää viikot viime neuvolasta tähän asti. Saattaa pian näkyä vaa´an lukemissa. :snotty: Mutta kun on aina vaan "nälkä". Ja "pakko" saada millon mitäkin. :xmas:

stk ja minivitonen 25+2 :heart:
 
Huomenta,

En sitte ehtiny kunnolla katsella niitä lasten vaatteita ku 4 v halus tulla nukkuu mun viereen ja höpötti ku papupata. Ihana kysely kausi menossa.
Pitäis alkaa keräilee leluja olohuoneesta pois ja keittiön siivoominen.Eka astianpesukoneen tyhjenys ja sitte saakin alkaa uudelleen täyttää.Eilen illalla olin ihan poikki,onneks mies hoiti yöheräämiset,mutta kyllä mä silti niihin itkuihin heräsin itsekin. Yllätys yllätys,mies on taas Hesassa töissä.Oikeesti 3 kertaa viikossa! :eek: Kamalasti ajamista.

Yritän tässä samalla pistää lapsia keräämään leluja takas leikkihuoneeseen,mutta melko huonolla menestyksellä.
Tein eilen super helppoja ja maistuvia sämpylöitä.Lisäsin taikinaan sokerin tilalle hunajaa ja porkkanaraastetta. Ajattelin leipoo tänään lisää pakkaseen.Toisen pellillisen porkkanaraastteella ja toisee ajattelin pinnalle hieroo oliiviöljyä jossa valkosipulia ja yrttejä.
http://headisu.blogspot.com/2007/12/helpot-smpylruudut.html

Näin vauvaunta,mutta vauva oli masussa vielä.Mutta hän potki niin kovasti että näin mahanahkani läpi pienen pienen jalan josta erottui varpaat ja otin jalasta kiinni.Aivan ihana olo siinä unessa ja aamulla herätessä.

Katsoin aamulla nelosen meille tuli vauvaa ja tottakai heti siellä oltiin synnyttämässä. a-p-u-u hui,tuli kyllä sellanen olo,ettei kiitos enää yhtään synnytysohjelmaa vähään aikaan.

Mut nyt siivoo ja sitte taas saa tulla koneelle lepäämään. :whistle:

NN rv 23+6
 
Jennyfr: Mä harrastan hevostelua. Hevonen ja poni löytyy, nyt vielä ovat naapurin tallis. Hevosella ajoin(harrastehepo) rv18, mutta silloin ei enää tuntunut hyvälle. Oli turhan könkköistä baanaa.
Muuten olenkin nyt vain hoitanut, siivonnut karsinat ja laittanut ruuat.
Ehtiipä tuota taas harrastaa ku ei ole vauvoja masussa.

Anu: Hui, onneksi ei käynyt pahemmin. Kamala jos ihan yksin oli kotona.

Palailen iltasella =)

 
tunti tehokasta siivoamista takana.Nyt en jaksa enää,pikku tauko ennen imurointia.
Vauva on alkanu liikkumaan paljon useammin.Yleensä hän nukkuu päivät ja kun pääsen illalla sänkyyn niin herää. Nyt on selvästi aktiivisempi.Monta kertaa jo tänäkin aamuna potkinu.Ihanaa :heart:

Anu: siis ihan uskomatonta toimintaa naapurissa. Mutta lähipiirissäni tiedän yh-äidin joka jätti nuorehkot koululaiset yksin kotiin yöksi ku meni mies ystäväälleen yöksi,lapset ei halunu mukaan.Hienovaraisesti vihjasin,että voisko mummo tms tulla yöski laste seuraksi.

Mä aloin miettimää tuota 4 d ultraa. Jos tää nyt jää meidän viimeiseksi vauvaksi ni nyt olis pakko sitte sinne mennä. Jos sen äippäpakkauksen rahan käyttäiski siihen. Jaksaako kukaan uudelleen kirjoitella niitä edullisimpia 4 d ultria. Joko Tampereen alueelta,tai Hämeenlinnassakin tais olla joku edullinen,ja eikö joku joskus kirjoittanu,että Raisiossa oli edullinen 4 d?niin siis paljonko se maksaa? Ja voitteko suositella jotain paikkaa jos olette jo käyneet?
En kyllä yhtään tiedä mitä mies tuumaa ajatuksesta.Aikasemmissa raskauksissakaan kun ei olla oltu. :whistle:

Mulla on taas on ollu niin päin,että kun tyttöä olen odottanut olen niin kiukkuinen ja räjähdysherkkä.Olen sanonu,että kropassani on tupla määrä naishormoonia.Mä en itseasiassa osaa sanoa,millainen olen ollu nyt.En kyllä niin kiukkuinen ku voisi olla.....tai no olen ollu kyllä aika kamala silloin ku olen ollu tosi väsy ja yh:na hoitanu kotia ja lapsia enkä ole hetkeäkän saanu omaa rauhaa. :ashamed:

onko siellä kelan sivuilla joku laskuri tms. millä näkis koska alkaa äippäloma? siis varhennettuna?

 
NIkunaku Kelan sivuilla on laskurit tyyliin kaikkeen =) Ja Kaarinassa on mun kummityttö käyty kuvattaas viikolla 27 (en ihan sata) ja kuvista näki täysin että on ihan isänsä näköinen tyttö tulossa. OLi tosi mukavat lääkärit kuulemma ja dvd:n kanssa hinta 135?.
Tuossa vielä sivut http://www.vslaakaripalvelu.fi/mambo4/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=33
 
Jennyfr: Kyselit noista harrastuksista. Ennen raskautta pelasin jalkapalloa, jonka jätin suosiolla kun plussa pärähti. Oon sen verran tapaturma-altis yksilö, etten viitsinyt ottaa mitään riskejä. Kävin kuitenkin joukkueen kanssa pelailemassa sählyä jonnekkin 17 viikolle asti eli sinne joulun tienoille. Olen kova käymään myös erilaisissa jumpissa, mutta onnistuin tuossa syksyllä rasittamaan mun operoitua polvea sen verta paljon, että päätti turvota, joten jätin jumpat jo silloin pois. Nyt sitten innolla odotetaan jo ensi kesää/syksyä, että pääsee taas juoksemaan pallon perässä :)

Therean& Yellow: Onnittelut asuntokaupoista! :flower:

Nikunaku: Ihana uni, kummasti vetäs hymyn huulille =)

Tänään on taas sellainen päivä, että mikään ei onnistu. Onnistuin töissä kadottaman tuolta yhdesta ohjelmasta yhden laskun... kaipa se sieltä jostain löytyy ja saan sen takas. Pyysin jo apua, mutta henkilö on tänään poissa. Niin ja työpaikan faxikin sai lopullisen tuomion, on rikki eikä kannata korjata.

Fox, 25+4
 
Heippa pitkästä aikaa!

Taas on niin paljon juttua, että kaikkeen en varmastikaan muista kommentoida, mutta yritän ny jotain kuitenkin...

RockMummylle paljon onnea rouviintumisesta :flower:

Me vietellään tänään miehen kanssa jo yhdeksättä hääpäivää :heart:

Thereanille & Yellow:lle onnea asuntokaupoista ja voimia muuttopuuhiin!

Harrastuksista, mä harrastin ennen raskautta ratsastusta, mutta lopetin sen sitten heti plussattuani. Kyllähän ne toiset ratsastaa ihan koko raskauden ajan, mutta mä en uskaltanu ottaa mitään riskiä. Etenkään kun en mikään huippuratsastaja ole.

Masun taputtelijoita ei ole mulle tullu vielä vastaan ja toivottavasti ei tuliskaan..Vieraammat ei välttämättä edes huomaa raskautta kun tuolla kylillä toppatakki päällä liikkuu.

Välillä tulee vielä nukuttua selällään, tietoisesti en selälleni nukkumaan mene koska aika usein selinmakuulla ahistaa, mutta joskus yöllä saatan unissani selälleni kääntyä ja silloin on ollut ihan hyvä olo selinmakuullakin. Mahallaan en ole pystynyt nukkumaan enää aikapäiviin.

Kela asiat oon saanu hoideltua, täyttelin hakemukset netissä ja eilen oli päätökset tullu. Tänään tuli äitiysavustus tilille, en vaan keksi mitä sillä nyt sitten hankkis, taitaa mennä nyt ainakin ihan ruokaan...on meinaan sen verran kuivissa tili taas.

Nikunaku mulla on sellanen mielikuva, että työnantajalle tulee ilmottaa 2kk ennen äippäloman aloitusta.

Huomenna olis mulla sitten vuorostaan se ihana sokerirasitus :x Täällä onneks ainakin viimeks oli sitä laimentuneen kokiksen makusta litkua mikä ei nyt niiiin kauheen hirveetä ollu. Toivottavasti samaa olis nytkin. Niin sitä mun pitikin kysyä, kun en labrasta muistanu kysästä, että onko ravinnotta oltava 10 vai 12 tuntia ennen testiä?

Väsymystä on täälläkin ollut viime aikoina ilmassa. Tosin on tässä jos jonkinlaista hulinaakin ollut, mutta oon mä kuitenkin levätäkin saanut ja silti kyllä varsinkin iltapäivästä väsähtää niin että ilta menee melkein sohvalla röhnöttäessä. Selkä on kans alkanu vaivaamaan entistä enemmän. Paikallaan seisominen on ihan tuskaa. Ruokaakin laittaessa on pakko välilä istua kun ei kestä seistä siinä hellan ääressä. Toinen mikä saa selän vihottelemaan on kaikenlainen köykkiminen, niinpä siivouspäivän jälkeen oonkin ihan rampa. No mut nää nyt on pieniä vaivoja verrattuna siihen mitä kaikkee vois olla.

Jaaha, nyt riittää taaperolle äidin koneella istuminen...täytyy lopetella.

villahousu & Sulo 27+0 POKS :heart:
 

Yhteistyössä