:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Niisku-Rouvan kommentti tuosta "ei tarvii seksiä ajatella kun nyytti nukkuu vieressä" sai kyllä hymyilyttää..itse pohdin ihan samaa eilen illalla. :LOL:
Ja tuosta että et malta nukkua sitten päivällä, kuulostaa tutulta. :D Olen nyt yrittänyt pakottaa itseni nukkumaan just tuon jatkuvan tissittelyn takia. Unirytmi ihan hakoteillä vielä tuolla lapsella. :)

Höpöliinin Synnytys on kyllä ollut melkoinen. :D Hyvä että olit sairaalassa valmiiksi. :D

Miten se oli että maustetut ruuat saattais vääntää pikkuisen masua?

MITEN niin aivot pöperöä tänään viime yön tissittelyn jälkeen...olin vaihtanut kakkavaipan aamulla..nostin tytön syliin ja aloin viemään vaippaa vessan pönttöön...siinä sitten ONNEKSI tajusin että mitä helvett....ja laitoin roskiin...olis saattanut mies tykkää jos olisin tukkinut vaipalla viemärit... :whistle:
 

Niisku-Rouva Siis mulla on ihan sama vika, jos yö menee huonosti ja niinä yön pitkinä väsyttävinä tunteina miettii ja vannoo että vedän kyllä sellaset päiväunet ettei tosikaan! Mutta sitten seuraavana iltana huomaa ettei niitä päiväunia sitten tullutkaan otettua kun oli niin paljon "kaikkea muuta" :whistle: Sitten mua kaduttaa kun iltasin sen huomaa taas miten väsynyt on... Koskahan tää kostautuu ja tulee joku burn out?!? :snotty:
Samaa mietin viime yönä silmät ristissä että nukun ihan varmasti unet...joo..tässä sitä taas istutaan enkä osaa mennä nukkuu vaikka sain tuon tytön viimein rauhottuu. :headwall: Meidän pitäis ihan oikeasti pakottaa itsemme nukkumaan ettei väsähdä liikaa. :) :heart:

Hassut neuvot vauvan hoitoon Noh, anoppi oli aivan paras kun varoitteli tossa raskausaikana että älkää vaan sitten laittako vauvan nähtäville mitään kirkkaita kuvia kun se alkaa niitä sitten tuijottamaan ja menee niskat jumiin eikä pää enää käänny! :eek: :LOL:
Voi moro.. ja hän itse neljä lasta kasvattanut :saint:
Hyväähän nämä neuvot tarkoittanevat mutta mutta! :xmas:
Kiitos hyvistä nauruista! :LOL: Kaikkea sitä kuulee! :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fox82:
Therean: Eli juuri kun olin ponnistamassa tuota "möhkälettä" ulos =) Tosin sulla tuo synnytyssali reissu oli huomattavasti lyhyempi ku mulla...
Joo oli, tosin kävin monessa erässä. :D SUlla tuo möhkäle on kyllä kiitettävän kokoinen. :flower:
 
Kissinminttu kiitos uudesta pinosta! Ja meidän poitsulle voi laittaa nimeksi Jesper, ollaan jo ruvettu siis tulevalla nimellä kutsumaan ku pitää harjotella. :D

Meillä oli eilen aamulla 1kk neuvola, mitat oli pojalla jo 5040g, 53.5cm mittas myös pään mutta ei sanonut ääneen eikä muistanut kirjoittaa korttiin joten en sitä tiedä. :) Meilläkin siis hyvin kasvaa rintamaidolla jätkä. Ja tuntuu että onkin jo aikas jötkäle verrattuna siihen pikkuiseen vastasyntyneeseen. :heart:
Hartiat on aivan jumissa kanniskelusta ja imetyksestä. Pitää hierojalle yrittää kovasti päästä. :)
Höpöliinillä olikin aikas jännittävä synnytyskertomus. Hassua että se voi mennä niin kivuttomasti joillain melkein koko avautumisvaihe. :D

Ja Unista, meillä poju nukkuu mukavasti yöt ja päivät. On yhtä helppo ollut tähän mennessä kuin isoveljensäkin pienenä. Yöllä eka pätkä on noin 3-5 tuntia ja sitten syödään ja vaihdellaan vaippaa ja sitten yleensä nukutaan vielä 3tuntia ennen kuin taas tarvii syödä. Aamupäivällä on kyllä sitten hereillä enemmän ja päivällä alkaa taas nukkumaan parin kolmen tunnin unia syöntien välillä. :)

Mutta nyt herran luo pitää juosta. :heart:

Jonz & Juuso 1v9kk & Jesper 1kk

Tuossa pojat päiväunilla kun oltiin rannalla. :heart:
 
Turvotuksesta täällä sama juttu..jalat yhtä turvoksissa kuin raskausaikanakin :eek:
Mun vanhemmat aivan hermona että mulla jotakin vikaa sydämessä. Soitin sitten neuvolaan että onko tämä jotenkin epätavallista..sanoi että voi mennä kuukausi ennenkuin palautuu.
Mulla myös selkä hitsin kipeä..ja tuntuu että keskikropassa ei ole voimaa ollenkaan. Siitäkin neuvolatäti vain sanoi että koska kroppa tottunut isoon masuun..menee aikaa kun tottuu ettei sitä enää ole :D

Pikku neiti vaikuttaa tosi rauhalliselta ja nukkuu yöt hyvin. Ensin 4-5h jakson ja sitten 2-3h välein syödään ja taas nukutaan. Päivällä valvoo sitten enemmän. Toivottavasti näin jatkossakin =)

Mun kuume johtui luultavasti maidonnousuta. Kuume pysynyt tosi alhaalla. Olen sitten panadolia ottanut jo muutenkin tähän selkäsärkyyn. Kohtutulehduksessa kuulemma alavatsa kuin tulessa ja tosi kipeä.

Alhambra Laitoitko väliviivan sukunimeen? Mä muistan sun sukunimen mutta etunimestä en ole varma :ashamed: Mulla tosi huono nimimuisti.
Teidän neitistä tulee voimistelija :D Meidän neiti heräs..täytyy mennä kattoon.
Palataan.. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hammaskeiju73:
Kaikille muille ensinnäkin anteeksi, että tunkeilen pinoonne. Olen taustalla seuraillut epäsäännöllisen säännöllisesti alkumetreiltä alkaen kuulumisianne, mutta en ole koskaan saannut aikaiseksi liittyä joukkoon.

Mutta, Kissinminttu, olen vakuuttunut että tapasimme koksin synnytysvuodeosastolla. Minä sain tyttäreni perjantaina 22.5 ja seuraavana iltana taisimme vaihtaa muutaman sanan iltapalalla. En tiedä jäikö mieleesi, mutta olen se äiti joka ehti olla sairaalassa 20 min ja sitten vauva syntyi. Saatanhan erehtyäkin, mutta jotenkin minulle tuli tälläinen tunne.
Hyvää alkanutta kesää ja ihania vauvantuoksuja :heart:
Heippahei :) Kyllä mä sut muistan. Laittele vaikka yv:tä mullepäin kun ehdit. :)

 
Aika hurjalta kuullosti tuo höpöliinin synnytys! Hyvä tosiaan, että oli tuo polikäynti, ettei olisi tarvinnut synnyttää kotosalla! =)

Jokos muuten muilla on miten makuuhuone touhut mielessä..? :p
Niisku-rouvalla tosin ei tarvitse asiaa ajatella, jos pikkuinen viihtyy välissä! Toimii ainakin hyvänä ja edullisena ehkäisynä!
:LOL:
Meillä taitaa mennä vähän väärinpäin nämä roolit, kun se olen minä, joka vonkaa harvase päivä! :LOL: Heti, kun sain vain jälkivuodon loppumaan, niin... :p
Tosin mies jo hätäisenä kysyi, että ei kai tarvitse odottaa jälkitarkastukseen asti. Kait se olisi ollut ihan hyvä, mutta kun ei malttanut... :D

sitä piti vielä kysyä, että miten muilla, joilla samassa huoneessa teidän ja vauvan kanssa nukkuu muu/muitakin lapsia?? Meillä esikoinen nukkuu vielä meidän kanssa, ja on nukkunut todella hyvin yöt tähän asti. Mutta nyt kun vauva tuli, ja se yöllä tietenkin ähisee ja puhisee, niin esikon unet ovat menneet levottomiksi. Herää monta kertaa yössä itkemään, mutta asettuu kyllä takasin unille. Onko muilla tämmöistä?? Mielessä on käynytkin, että jos esikon siirtäisi kohta omaan huoneeseen...

Toivottavasti kaikki univelalliset saisivat torkahdettua edes päivällä, että voimat eivät ihan loppuisi...

nasu ja tytöt, pikkuinen kohta 4viikkoa :heart:
 
RockMummy ei ollu supistukset kivuliaita ennenkun siinä käyrällä istuessani alkoi tuntumaan enemmän puolen päivän jälkeen.. oli ne säännöllisiä kotona niinkun on useimmiten ennenkin ollut ja tuntui tietysti mut ei mitenkään kipeesti..

oon itekkin tosiaan aivan ihmeissäni miten näin voi käydä! esikoisen synytys ksti 12 tun tia ja avautumis vaihe oli siitä 11,5 tuntia ja KOKO sen ajan tuli kipeitä supistuksia, samanlaisia mitä nyt tuli puoli tuntia.. eli ei tosiaan olis tullu mieleen lähtee kotoo niillä suppareilla kovin ajoissa.. aamulla aattelin että ehkä tämä tästä alkaa pian käynnistyyn mutta aattelin että korkeintaan viikonlopun kuluessa :D

nyt lähdetään neuvolaan tytön kanssa punnitukselle kun lastenlääkäri on vasta perjantaina ja neuvolasta ehditään kotiin käymään vasta ens viikolla.. toivottavasti paino olis hyvin noussut niin voi olla varma että tyttö saa tissistä tarpeekseen..
 
Moerri. Onko teidän esikoinen nukkunut jo kauankin omassa huoneessa? Miten teillä yöheräily. Nukkuuko koko yön heräämättä??
Oma huone se on varmaan meilläkin edessä, kun uusi tulokas syökin niin kovaäänisesti. Kuulostaa, että ahmii koko tissin suihinsa... :D
 
no löytyihän tämä pino...=)

Nukkumisesta: köllykkä nukkui viime yönä enkat, 6,5 tuntia ja sit tissillä n,20 min jonka jälkeen 4 tuntia unta lisää... muutenkin hyvin nukkuu...

Miten tikkien laita, joilla repeämiä? itsellä tikit tiukasti paikoillaan, eilen tuli 3 vk synnytyksestä. joka wc käynnillä suihkuttelen vaik vuoto käytännössä jo loppunut ja yöllä "tuuletan": siis nukun ilman housuja..
esikoisen teon jälkeen epparin tikit oli kans kyl ilm, hieman normaalia pitempään, mulla kaikki haavat paranee yleensä tosi huonosti ja arpikudosta tulee reilusti( huono ääreis- ja pintaverenkierto)

*muoks* joo makkarihommista: sen verran tikit viel kiristää et ei vielä uskalla, mut mieli tekis kovasti..:ashamed: mieski niin kovasti silittelee ja pitää hyvänä et vähänväliä asia mielessä...

Kaikkea oli tarkotus kommentoida, mut jotenkin lyö nyt pää tyhjää...

Pije ja köllykkä 3vk+ 1 pv
 
Ei ole makuuhuonetouhut mielessä. Eppari ei vielä moista salli. :whistle:

Meillä nimetään pikkuinen sunnuntaina, ihan vaan isovanhempien ja kummien kesken. :) Miehen kanssa ollaankin harjoiteltu kutsumaan tyttöä omalla nimellään, mutta väistämättäkin se lipsahtaa Papuun tai Nöttöseen tai johonkin muuhun :LOL:

Tyttö syö hyvin, nukkuu hyvin ja kakkaa hyvin :D Tuntuu myös näkevän paljon unia, toisinaan painajaisiakin :| ...Siinä onneksi äitin tai isin lämmin syli lohduttaa :) :heart:



Pikku Nöttönen 1vko4pv :heart:
 
Ai että, olette laittaneet suloisia vauvakuvia! :heart: :heart:
Makuuhuone touhuista täällä kyllä jo kiinnostaisi kumpaakin, mutta kun tuota jälkivuotoa on...
Niisku-Rouva Millaisilla "mukavuuksilla" teidän mökki on varustettu? Kun täällä on kanssa harkittu tuota mökeilyä. Mutta meidän mökillä kun ei ole lämmintä vettä tai siis pieni poileri on missä lämmittää vettä :| Joten vähän mietityttää lähteä mökeilemään...

Tytti ja Olli 1vko 2pv
 
Kopsailen tänne tuolta toisesta pinosta kysymyksen, te kokeneet konkarit varmaan osaatte kommentoida. :) Edelleen siis olen pallomahana mutta mietin jo valmiiksi tuota vauva-aikaa.. Eli:

Mietin että jos vauvalla ja mulla on kaikki hyvin niin vois lähtee mökille jo ennen juhannustakin. Mietittiin et oiskohan helpompi vauvan kaa matkustaa vaunupaikalla IC-junassa kuin autossa..? Junalla menis vaan vajaa 5h kun taas kuumassa autossa varmaan paljon pidempään ja ois vaikee syöttää, pitäs aina pysähtyä jne. Junassa vois olla joko vaunuissa tai kantoliinassa ja imettääkin vois millon haluaa. Mies vois tulla auton ja tavaroiden kaa perästä sitten. Onko kellään kokemusta pikkuvauvan kaa junassa matkustamisesta?! Tietty voihan olla että ei mihinkään päästä lähtemään jos minä tai vauva ei voida hyvin viel sillon mut kiva ois kyl lähtee mökkijuhannusta viettää jos kaikki on hyvin. Mökillä on kuitenkin kaikki mukavuudet: juokseva vesi, sähkö jne.. Onko moni matkustanut kaksiviikkoisen kanssa? Vauva nyt ainakin on varmaan aika iso kun näin myöhäsillä viikoilla syntyy..

Jee viimestään lauantaina käynnistetään tämän vauvan synnytys, jihuu! :)

RockMummy jolla poksahtaa puolen tunnin päästä rv 42!
 
Suzyanne
Peittoja on täällä heiluteltu ihan sillä tavalla "semisti" vasta, mutta eiköhän sitä kohta uskaltaudu ihan kunnollakin.. ;) :p :D

Mökkeilystä, meillä ei varsinaista kesämökkiä ole, se asunto meillä on siellä Etelä-Viron maaseudulla. Oltaisiin menty sinne mielellämme jo juhannuksen viettoon, muttei ehditä saada Vilin passia siiheksi, kun isyyden tunnustus-aika on vasta 8.6, ja vasta sen jälkeen voi lähettää paperit maistraattiin, ja passissakin menee aikansa. Yksien ystäviemme mökille meidät on kutsuttu käymään tuossa heinäkuun alussa, mutta se on vielä harkinnassa, mietimme kannattaako sinne mennä, kun siellä ei ole ollenkaan mukavuuksia. Aika hankalaahan se olisi, vaikka pärjättiinhän ennenvanhaankin ilman vettä ja sähköä vauvojen kanssa. =)

Rockmummy, ainakin minusta pariviikkoisen kanssa voi hyvin matkustaa junassa. Siellä ei ole vauvalle liian kuuma kesälläkään, niinkuin autossa helposti, ja syöttäminenkin helpompaa. Tai no, rauhallisen vauvan kanssa lähtisin, koliikkivauvan kanssa (kuten Vili) en ehkä lähtisi.

Sulla on sitten viimeistään lauantaina nyytti sylissä, ihanaa! Tai eihän sitä tiedä vaikka tulisi jo sitä ennenkin! :flower: :heart:

Täällä epparihaava on jo ihan täysin parantunut, ja tikitkin hävinneet. Alapää on itseasiassa varmaan jo pari vk tuntunut ihan entiseltään, pieni jälkivuoto vaan vielä jäljellä, mutta on jo ihan loppumaisillaan.

Ihania vaavikuvia taasen! :heart: :heart:

Höpöliinillä on kyllä ollut tosi vauhdikas synnytys, olipa hyvä että sulla oli polikäynti, muuten olisi voinut tulla aikamoinen kiirus! Minähän pääsin tositoimiin myös suoraan polikäynniltä, kun vedet lorahti tutkimuspöydälle, mutta ei ihan noin nopeaa toimintaa kuitenkaan ollut. =)

Tänään sain sähköpostissa ilmoituksen, että tilaamani matkarattaat ja turvakaukalo tulevat huomenna, ne tuodaan suoraan kotiin. Kiva, täytyykin heti huomenna testailla sitä travel systemiä, eli noissa kaukalon saa rattaiden runkoon kiinni, autolla liikkuessa takuulla tosi kätevät. Niitten kanssa on mukava mennä sitten kauppoihinkin, kun ovat kauppojen kapeilla käytävillä näppärämmän kokoiset kuin nuo meidän tosi isot vaunut, ja ne on helppo vaikka nostaa pari rappusta, kun ovat niin kevyet. Vaunujen kanssa liikkuessa on ollut aika "vammainen" olo kun ei pääse tässä lähistölläkään, Hakaniemessä kovinkaan moneen liikkeeseen niiden kanssa, kun tosi monessa paikassa on rappusia. Lempparipaikkaani, Kauppahalliinkaan ei pääse, mutta onneksi torimyyjät on näin kesäisin torilla joka päivä. Harmi kun meissä toukokuun tuhisijoissa ei ole Helsinkiläisiä juuri ketään, ois järkätty kahvitreffit vaikka tohon Hakiksen torille. Ei olisi minulla ainakaan ollut pitkä matka, parisataa metriä. B)

Vilin vatsavaivoista, tai koliikkia se taitaa olla, nyt on pari päivää ollut hankalempia, tänään varsinkin ihan superhankala. Mies on ollut nyt parina päivänä suurimmaksi osaksi pois kotoa, ja tietysti juuri silloin Vilillä on ollut vaivalloisimmat päivänsä. Hän ei ole näinä päivinä nukkunut kuin ihan pikkupätkiä päivällä, ja alkanut itkeä heti jos olen hänet yrittänyt sylistäni laskea hetkeksikin, vaikka vessakäynnin tai ruuanlaiton ajaksi. Kantoliinailu ei ole onnistunut, ihan kauhea huuto. Tunneissa itkua on nyt ollut noin 5-7 h/vrk. Olen ollut nyt todella väsynyt ja tippa linssissä. Mutta tiedän että helpompiakin päiviä taas tulee lähiaikoina, on niitä ollutkin. En muista kuka se oli, mutta joku täällä pohdiskeli vähän aikaa sitten, että pitääköhän se uskomus paikkansa, että mitä vaikeampi raskaus, sen helpompi vauva-aika, ja mitä helpompi raskaus, sen vaikeampi vauva-aika. Ainakin minä allekirjoitan sen ihan täysin, mun raskauttahan voi sanoa kaikenkaikkiaan aika helpoksi, ja synnytystä myös. Löysin tänään netistä artikkelin suuritarpeisista vauvoista, sopi ihan prikulleen Viliin. Laitan siitä jutusta tähän linkin, jos muillakin on itkuisia vauvoja.

http://www.imetys.fi/itu/suuritarpeinen.php

Minä olen vieläkin sitä mieltä, että vaikka Vilillä on ihan selvästi vatsavaivaakin välillä, niin osa hänen itkuisuudestaan ja vaativuudestaan on myös ihan luonnetta, ehkä puolet. Ihan samanlainen kuin kuulemma minä vauvana, ihankuin olis mulle sukua, vaikkei biologisesti olekaan. =) Edelleen tässä on erittäin ihanaa se, että Vili kuitenkin nukkuu öisin suht hyvin, koko alkuyön useinmiten nukkuu heräämättä, noin 4-5 h putkeen, ja vasta sen jälkeen alkaa heräillä tunnin välein. Kun saamme nukuttua, niin päivätkin jaksaa paremmin kanniskella ja heijata itkevää vaavia.

Nyt kömmin miehen ja Vilin viereen nukkumaan.

Suzyanne ja Vili, 4 vkoa

 
Suzyanne kiitokset tosta linkistä :flower: :hug:

Mm.tämä oli kuin mun suusta sanottu: Tunnetko vauvan, joka itkee heti jos hänet laskee hetkeksikin sylistä, "asuu rinnalla ympäri vuorokauden" ja nukkuu korkeintaan varttitunnin pätkissä?
Meillähän Paprica käytännössä aamusta iltaan asuu mun tissillä,ei hetkeäkään viihdy nukkumassa omassa pedissään,vaikka sylissä nuukkuisi jatkuvasti..
Pitääpä myös imetystukineuvojan kanssa keskustella tuosta oikeasta imetysasennosta,jos sekin auttaisi asiaan että Paprica söisi kerralla tarpeeksi maitoa =)

BV ja P 3vk 5pv
 
Toivotaan moerri että esikoinen pian paranisi! Kun meillähän oli esikoinen oksennustaudissa kun vauva syntyi, niin kysyin asiaa neuvolantätiltä, että mitäs jos tarttuu vastasyntyneeseen. Sanoi, että vauva on saanut minulta masussa hyvän vastustuskyvyn ja kun imetän niin maidosta sitten saa lisää, että tuskin tarttuu. Eikä onneksi tarttunut!

Suzyannelle iso :hug: ja paljon jaksamisia pikku-vilin itkujen kanssa!!

Tikit lähti irti noin viikko synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen on paikat tuntuneet ihan omilta. Esikoisen aikaan emppari-tikit lähtivät noin 1-2 viikkoa synnytyksen jälkeen, ja parani paikat silloinkin todella hienosti. Että en valittamaan pääse, että olisi kauan joutunut repeämistä/leikkauksesta kärsimään.

Meillä on ristiäiset vasta heinäkuun ensimmäinen viikonloppu. Mutta kun aloin käyttää tytön oikeaa nimeä jo sairaalassa, niin koko ajan pitää varoa, että ei muiden kuullen lipsahda. Moni onkin kysynyt, että miten tyttö voi olla nipsu... Mutta kun hän on se ollut jo masussa, niin ei sitä nyt aleta muuttamaan. Ja onko se nyt niin vakavaa, jos vauvaa kutsuisi vaikka elmeriksi, ennenkuin oikea nimi tulee julki!? :D

Kauhea myrsky, ja harmittaa kun ei taaskaan pääse tyttöjen kanssa pihalle. Jospa se kesä sieltä joskus tulee... Sitä odotellessa. B)

Aivan valloittavan ihania kuvia olette laitelleet!! :heart:

nasu ja "nipsu" 4vkoa
 
meijätkin voi lisätä listalle eli 15.5 synty poika 4020g 53cm ja pipo 36cm ja raskausviikkoja 40+4...käyty neuvolassa ja prinssi oli saanu kahen viikon aikana painoa lisää hyvin.. ny painettiin 4455g eli maitoa tulee hyvin.isot siskot autteleepi hoidossa...ihanaa ku perhe kasvo taas yhdellä rakkaalla ihmisellä :)
 
hipshei!

Täällä vauva-arki alkaa rullaamaan. Vauva nukkuu tosi hyvin ja syöminenkin on jo parempaa. Nyt tahtoo syödä tosi useasti. ONgelmana on vain, että aina melkein nukahtaa tissille ja tuntuu, ettei saa juuri paljoakaan ruokaa kerralla.

Bad Virgin: kerro, jos saat jotain hyviä neuvoja tukihenkilöltä Paprican syömisen suhteen. Meilläkin kaivataan vinkkejä, miten vaaville saisi kerralla enemmän ruokaa mahaan. Jos ruokaa antaa pullosta, sitä menisi varmaan litratolkulla kerralla, mutta rinnalta on vähän laiska syömään. Enää en edes pullosta anna maitoa vaan pelkästään ruiskulla tai hörppyyttämällä, ettei tottuisi liian helppoon elämään.

Paino oli jo noussut pikkuisen, saatiin eilen punnitus, kun käytiin lonkkia näyttämässä lääkärissä. Lonkka oli ok, tai on siinä löysyyttä, mutta mitään hoitoa ei tarvita. Saatiin vain uusi kontrolliaika. Siihen mennessä olisi pitänyt parantua.

Nikunaku tai joku päivitteli turvotusta, täällä oli kans aivan kamalaa turvotus synnytyksen jälkeen. Raskausaikainen turvotus ei ollut mitään siihen verrattuna. Jopa crocsit puristi ja nilkoista ei ollut tietoakaan. Onneksi mulla se meni ohi ihan muutamassa päivässä. OIkeastaan heti, kun pääsi vähän enemmän liikkumaan.

Suzyanne: En tiedä miten tuon isyyden tunnustamisen kanssa menee, että voiko sen jälkeen heti mennä antamaan lapselle nimen, mutta jos voi, niin ehditte kyllä saada passin Vilille. Me vietiin tiistaina henkilökohtaisesti vaavin paperit maistraattiin ja he samantien naputtivat vauvan tiedot rekisteriin. Sitten sieltä suoraan marssittiin poliisilaitokselle passia hakemaan. Maanantaina oltiin käyty jo passikuvassa. Ja siis ensi viikolla pitäisi passin olla valmis. Eli reilu viikko siihen operaatioon menee.

Hyviä vointeja kaikille äideille ja vauvoille ja tsemppaukset myös pallomahoille, ei teilläkään enää kauaa kestä!
 
moikka

Niin tuttua nyt olis äidillä hetki aikaa nukkuu ku kaks pienintä nukkuu ja 2 isompaa on isän kanssa kaupassa.Mutta mitä tekee äiti? Teen vispipuuroa ja luen teidän kuulumisia.
Neuvolatäti kävi kotona.Vauvalla kaikki hyvin. Me puhutaan vauvasta ku kaikki ei tiedä tulevaa nimeä.Mun äiti ja siskon poika on meillä nyt sunnuntaihin asti. Jotenki arkailen käyttää sitä oikeaa nimeä.En tiiä miksi.Viimeksi oli ihan sama.Johtuisko se siitä ku nämä tavalliset nimet mitkä valittiin on kummiski mun mielestä vähän erikoisempia.
Vauvalla oli paino noussut hyvin,nyt 3380g. Eilen illalla mulle nousi kamala kuume.Ihan horkassa palelin kahden peiton alla.Rinnat ei ole kyllä tulehtuneet,mutta maitoa tulee paljon. Aamullakin vauva oli just imenyt ja tissit ihan täynnä.Pumppasin ja molemmista rinnoista tuli ihan kevyesti 110ml.Eli reilu 2 desiä meni taas down the drain.Meillä ei ole pakastimessä tilaa ja luovuttamiseen en lähde tällä kertaa. Neuvolatäti paineli kohtua ja totesi ettei se voi kohtutulehdus olla.Veikkasi,että kuume liittyi maidonnousuun.

En tiiä uskallanko edes "ääneen" sanoa,mutta mun turvotus on laskemaan päin.Mutta peräpukamat on ihan kamalat! :$ Neuvolatäti sano,että voi hyvinkin käydä niin että ne ei poistu vaan pitää hirttää.Auts.Millainenkohan kipu sen jälkeen on? Mietin vaan,että menenkö punapersepaviaanina
http://images.uncyc.org/commons/5/55/Baboon3.jpg Lontooseen vai kipeällä pyllyllä. :LOL:

Isommat sisarukset on innoissaan vauvasta.Nyt onneks se yli innokkuus on vähentynyt. 1v9kk haluisi kovasti hoitaa ja aluksi olikin ottamassa yksin heti syliin.Mutta nyt osaa jo varoa.

Onko Sompio päässy jo hommiin? Jos konsertin jälkeen vaikka lähti nyyttiä noutamaan.

Höpöliini: hui onnkes sulla oli se poli aika. :heart: Mullekin kelpaisi 7 cm kivuttomasti. Mulla ku alko omat supistukset ni niitä tuli heti 2 min välein ja kipeitä.

Ehkäisystä: Mun pitäis nyt ekaa kertaa miettiä sitä kunnolla.Mietin kiurukkaa:pillereitä mä en koskaan muista syödä ja olen ollu raivohärkä sillo ku olen sen pari kk ehtiny syömään. Aloinpa vaan miettiä ku mun kohdunsuu on niin korkealla,että saako sitä kierukkaa edes kunnolla laitettua. :eek: Synnytyssalissakin kun odoteltiin synnytyksen käynnistymistä ni kätilö ihmetteli kuinka korkealla kohdunsuu on. Pyysi opiskeljaa kokeilemaan miten korkealla se on....ja sanoi,että sinne pitää sitten tunkea ihan koko ranne sisään.Vähänkö repesin ku mulle tuli tälläinen mielikuva.

http://www.kaytannonmaamies.fi/s/f/editor/images/saksan-ell-1.jpg


Jasminin anopin ohje oli kyllä aika hyvä. :LOL:
Lisää tälläisia ohjeita kiitos.

Musta on jotenki ärsyttävää kun kaikki onnittelevat he onnittelevat SUURPerheen äitiä. :| ja tästä seuraakin hyvin seuraava kysymys: kai tää oli VIIMEINEN?
Olen sitte vastannut,että toistaiseksi. En mä voi sanoa,että tämä varmasti on viimeinen. Synnytyksen jälkeen kyllä olin sitä mieltä,mutta nyt kun on tää ihana vauva ni en menis vannomaan.Sen näkee sitten.

Onpa tylsää ku vettä sataa ja on kylmä. Tänään neuvolatäti sanoi,ettei näin pientä vauvaa kannata viedä ulos ja asteita pitäis ainakin olla 10.

Peittojen heiluttelu ei ole edes käynyt mielessä. Alapää ei ole kyllä ollenkaan kipeä.Mutta olen niin väsynyt sänkyyn ku pääsen ni nukahdan heti.

Nyt puuro on jäähtyny ni voin vispaa sen.

Jaksuja kaikille. Ja laitelkaa lisää noita ihania vauva kuvia. :heart:

NN ja C 6 vrk
 
nyt kaivataan vinkkejä... :attn:

Okei siis mun BMI oli ennen raskautta vaan sen 19. Olen koko ikäni ollut jonkin verran alipainoinen kun pituuttakin löytyy. Tänään kävin vaa'alla ja synnytyksestä on pudonnut nyt 10kg. Eli olen nyt muutaman kilon päässä lähtöpainosta. :ashamed:
En tahtois palata lähtölukemiin vaan tässä olis ihan hyvä, eli onko olemassa jotain vinkkejä miten sais vältettyä enemmän painonpudotuksen? :eek: Pitäskö mun vaan jotenkin muuttaa ruokavaliota..nytkin syön enemmän kuin koskaan ennen raskautta, mutta imetys verottaa ihan hitosti. |O

Sit toinen kysymys...
SÄPSÄHTELEEKÖ teidän vauvat unissaan, ja jos, niin kuinka paljon? Tuntuu että tää meidän neiti säpsii jatkuvasti..tai sit mä vaan kuvittelen ... :/

kissinminttu & Nöttönen 1vko5pvää :heart:
 
Kyllä meilläkin säpsähdellään sillointällöin.. ilmeisesti liittyy vauvojen hermoston kehitykseen, ihan normaalia.. esikoinenki säpsähteli, eikä ky mitään vikaa oo tyllerössä... ja paino ei ole itsellä pudonnut nyt alun 10 kilon jälkeen, syön paljon ja joka päivä suklaata tai karkkia... vielä on jokunen raskauskilo jäljellä.. mut ei vielä kiirettä, jättää sit nuo karkit ja suklaat pois ku haluaa laihtua, nyt syön kun vauva pelkällä rintamaidolla..

Voi että pikku-ukko nukkuu meillä paljon.. illasta on pisimpään hereillä, onneks ni iskäki ehtii toisen kans seurustella.. viime yönä nukku kuus tuntia yhteen menoon, on luxusta ku saa nukkua itekki kunnolla hyviä pätkiä...

Mahassa potki ja venytteli tosi paljon ja kovasti, niin nyt nukkuu x -asennossa kaikista parhaiten, kädet on pään molemmin puolin ja jalat rentona vähän harallaan... =) eka yönä kotona kokeiltiin unipussia, mikä on aika napakka "kapalomainen" putki, ahdistu raukka siinä ja ätisi niin kauan et otettiin pois...

Vielä tsemppaukset ja suppareita lopuille odottajille :hug:

Pije ja köllykkä 3vk 2pv :heart: :heart:
 
Höpöliinillä oli sitten vauhdikas synnytys.
Meilläkin Pikku-Mies säpsähtelee unissaan ja tuhisee ja inahtelee välillä vaika on ihan unessa. Taitaa nähdä unia :heart:
Painon putoamisesta ei ole mitään konkreettista todistetta viellä kun ole henkilövaakaa kotona. Täytyy käydä vaakassa kun käydään vanhemillani tai miehen vanhemmilla.
Pije :wave: meidenkin poju nukkuu mielellään X-asennossa.
(.) Meillä Pikku-Mies kovinkin virkeä ja nukkuin aamun jälkeen vain pikku unia mutta nyt on kolmesta eteenpäin vedellelyt sikeitä.
Meillä on lähetenyt kestoilu hyvin käyntiin parina ekana päivä tuli ohi vuotoja kun en ollut laittanut kuorivaippaa kunnolla. :whistle: Yöllä käytetään kuitenkin kertakäyttö vaippoja kun ne on helpompi vaihtaa yöllä ja jotenkin kestävät kauemmin kuivan tuntuisina. Tai siltä minusta ainakin tuntuu...

Tytti ja Pikku-Mies 1vk 3pv
 
En oo vielä uskaltanut vaa´alla käydä, mut kyllä on keveämpi olo ainakin. Kyllä ois vielä varmasti ainakin kymmenen kiloa tiputettavaa, ihannepainoon vielä varmaan enemmän. Paino ennen odotusta oli 68 kg ja mielelläni painaisin sen about 63 kg. Ruokahalua ei liiemmin ole, yöllä vaan on välillä kova nälkä. Juoda oon yrittänyt paljon. Synnytyksen jälkeen on tullut sellainen ihmeellinen juttu, että vatsa on joka päivä sekaisin, ihme juttu.

Maisalla oli eilen neuvola, painoa nyt 3870 g (3560 g) ja pituutta 51,5 cm (47 cm). Kaikki muutenkin ok, oma hb oli 128, ei tartte onneks sitten rautaa syödä. Maisalla on vatsavaivoja jonkin verran edelleen, käytössä on disflatylit, relat, pumppaukset, pystysyötöt yms. Kaksi tuntia on ihan maksimi, mitä se nukkuu kerrallaan. Oon nyt viime päivinä alkanut käyttämään kestoja enemmän, yöllä on kertikset käytössä.

Kerttu ja Maisa 17 vrk
 

Yhteistyössä