:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Hei!

yellow onnea hampista! :)

Meidän typyllä ei ole vielä tullut hampaita, ihme kyllä. Sisaruksilla oli jo tässä iässä 2 hammasta.

Muutama päivä sitten Mira oppi istumaan selkä suorassa ilman tukea lattialla ja ollaan otettu syöttötuoli käyttöön.
Konttaamaankin alkoi jo viikko sitten :whistle:
Välillä pitää etsiä, että minne se pikkuinen jo kerkesi mennä.. :eek:

Joo, tosiaan tuota turvaistuin asiaa mekin ollaan mietitty kovasti ja päädyttiin BESAFE IZI COMBI ISOFIX:iin. Istuin käydään ostamassa ensviikon lauantaina samalla, kun lähdemme sukulaisiin Ouluun :)

Mira ei oikein ole aamu syöjä, ainakin tosiaan äidinmaitoa syö aamulla mutta puuro ei oikein maistuisi. Ruokaa syö hyvin ja onneksi iltapuuroa syö tosi hyvin :heart:

keisha ja Mira 6kk 20pvää :heart:
 
Jasmin Jaksuja selän kanssa :hug: Joko olet käynyt lääkärissä?
Meillä ei miehen selkää ole leikattu vieläkään. Ensi vuoden puolella leikataan JOS leikataan...

Pianissimo Ei haittaa vaikka soija unohtui =)
Sitä soijaa on kyllä tungettu ihan joka paikkaan :headwall:
Tulee oikeesti laihduttua tässä samalla, kun jäänyt kaikki ylimääräinen puputtaminen pois ja syön kunnon annoksen ruokaa ja puuroakin taas usein aamuisin =)

Me käytiin puolivuotisneuvolassa hieman ajoissa viime perjantaina ja mitat olivat seuraavat:
Paino 9420 g, pituus 66 cm ja py 43,5 cm.
Painoa oli tullut vain 300 g/3 viikossa, mutta terkan mielestä ihan riittävästi. Ja sanoi, että nuo reidethän on aika legendaariset =)
Allergiatestejä varten käydyissä verikokeissa oli maidon arvo koholla. Mutta odotetaan nyt ne itse testit ennenkuin tehdään tarkempia päätelmiä.

Viime yönä meillä nukuttiin pitkästä aikaa kun jätettiin iltapuuro pois ja mä olen jättänyt omenankin pois ruokavaliosta. Joko sattumaa tai sitten toisesta näistä oli apua =)
Eli meillä on ruokavalio tällä hetkellä tissiä ja bataattia :D

Nuppu on alkanut liikkumaan ihan erilailla tässä parin päivän aikana. Hukkuu aina välillä kun pyörii lattialla pitkiäkin matkoja jo. Ja peruuttelee. Eteenpäin ei mennä, eikä ryömitä. Eikä muunlaiseen liikkumiseen ole vielä mitään aikomustakaan, kun maha pysyy maassa ja kädet ja jalat nousee ilmaan :D
Istuminenkaan ei oikein onnistu ja unohtuikin neuvolasta kysyä syöttötuolissa istuttamisesta. Mutta ei meillä ole vielä sitä syöttötuoliakaan ostettuna. Ja eihän meillä ole juuri mitä siinä syötäisikään :D
 
Oho, taallahan on tullut juttua :). Kiva, jossain vaiheessa alkusyksysta kun meni viikkokin per viesti...

Jasmin84: Olen maustanut soseita aika reippaastikin samoilla mausteilla kuin itsekin kaytan mutta toistaiseksi pienempia maaria. Tillia, persiljaa, basilikaa, timjamia, pippuria, paprikaa, chiliakin. Currya en ole viela kokeillut, kun tuossa meidan curryssa on suolaa, pitaa menna kauppaan katsomaan jos loytyisi suolatonta, vaikka ei kai noin pieni maara mitaan haittaisi. Mies laittaa tuolle kuivattua valkosipulia ja siita kovasti tykkaa, mutta sitten sen henki haisee seuraavat 24h niin aiti ei tykkaa... Ihanaa nyt kun on noita soseita jo sen aikaa puputettu, etta pystyy itse jo aika vapaasti sekoittelemaan makuja. Tanaan laitoin kanaa, sipulia, bataattia, perunaa ja paprikaa mausteilla ja kivasti upposi. Eilen jauhelihaa, sipulia, tomaattimurskaa, kesakurpitsaa ja porkkanaa.

7kk neuvolassa oltiin tanaan hiukka etuajassa. Pituutta oli tullut vain 1,5cm (nyt 71,5cm) ja painoa sitten liikaakin, puolisen kiloa (nyt 9970g). Ei kuulemma saa ainakaan yhtaan tuputtaa ruokaa ja yotissi pois (vaikka harvoin tuo yolla enaa syokaan). Muuten ei paljoa tehty, uskoi ihan kertomalla etta mita osaa eika niita sitten kokeiltu. Hammasharja saatiin odottamaan josko kohta jo sita tarvittaisiin.

Onko kellaan taalla leikkikehaa? Vissiin kamalan epamuodikas nykyaan kun lapsia silla lailla muka suljetaan hakkiin ja hui kauhistus... mutta meille loysin ihanan puisen ja reilun kokoisen kirpparilta. Niin paljon lapselle vaarallisia paikkoja taalla meidan kampassa etta kun alkaa ryomia saati kavella niin en paasisi sitten edes vessaan jos yksin olen taalla vauvan kanssa. Tuonne saa sitten nakattua kaikki lelutkin ja saa oman mukavan pesan sinne. Valvotusti sitten tutkitaan paikkoja laajemmalti.

Nyt poika vetaa sikeita tuolla jo kolmatta tuntia, pitanee menna herattelemaan ettei younet mene. Taisi vieda mehut tuo vauvauinti ja heti peraan neuvola.


Maya ja poika 7kk
 
Jospa rustais tännekin hieman jotain kun poitsu on päikkäreillä. Facebookin puolella oon ahkerammin kirjoitellut ja täällä vain käynyt lukemassa kuulumisia.

Hienosti on kaikkien kääröt kasvaneet. Meillä tuo painonnousu on ollut hieman nihkeää ja nyt 6 kk neuvolassa sitä on kerääntynyt yhteensä 8890g (+190g/kk). 3 kk painoa tullut yhteensä 850g eli ei hurjasti. Terkka meinas ensin ottaa välipunnituksen ennen 8 kk neuvolaa, mutta oli kuitenkin sitä mieltä ettei sitä tarvita. Meillä vaan tuo paino ei nouse vaikka kiinteitä menee helposti 3 purkkia päivässä sekä päälle vielä maidot sekä iltapuuro. Silmin kun katsoo niin poitsu on sopusuhtanen kun taas jos käyriä tuijottaa niin mennään ties missä. Pituutta minimiehellä on hurjat 74,2cm eli pitkä ja hoikka poika.

Hampaita löytyy tällä hetkellä 3 kpl. Viimesin puhkes viime viikolla, joten ei ihan oo vielä kunnolla näkyvissä. Kyllä sitä taas tehtiinkin pari päivää.

Meillä minimies pyörii ympyrää lattialla siis navan ympäri. Jonkin verran pakittelee ja nousee konttausasentoon, mutta eteenpäin ei vielä mennä. Maya: Leikkkikehää ei ole, mutta toisaalta voisi olla varsin loistava kapistus. =)

Tässä pikaisesti kuulumisia täältä suunnalta.

Fox sekä minimies 6 kk
 
Sompio viikonloppuna paiston vähän siirappipipareita kun kävi vieraita. Tuo sununtain pipari taikina on maidonton, munaton ja soijaton. Ei siis tarvitse ilman pipareita joulua viettää.
Tossa leikkikehässä voisi olla ideaa. Meillä liikutaan kanssa navan ympäri ja vähän pakittamalla. Mutta jotain täytyy keksiä ennenkun Olli oppii kunnolla ryömimään. Meillä kun on takka ja leivinuuni mitä lämmitetään talvella usein. Säästää pitkän pennin sähkölaskussa. Leivinuunin luukku on niin korkealla että siihen ei yllä moneen vuoteen, mutta takanluukkuja tuhka luukku on kyllä niin alhaalla. Eli takan eteen pitää ainakin hommata joku este.
(.) Meillä oli maanantaina 6kk neuvola 8220g ja 70cm. Pituus+10 ja paino -4. Terkka sanoi ettei syytä huoleen. Meille tulee pitkä ja hoikka poika. Tosin sain ohjeistuksen lisätä sose annokseen tee lusikallinen rypsiöljyä. Tämä siitä syystä kun olen itse tehnyt soseita enkä ole lisännyt öljyä ja kaupan valmiissa liha ja kasvis soseissahan on lisätty rypsi tai auringonkukka öljyä.
 
kiitos hampaasta onnittelijoille! nyt Pyryllä onkin jo kaksi hammasta :)!

keisha: meillä on tuo besafe izi combi istuin, tosin ilman isofixiä. se on ollut kyllä tosi hyvä ja varsinkin vielä parempi, kun tajusin eilen ottaa lisäpehmusteet irti. on ollut jotenkin nahkea laittaa lapsi sinne nyt talvivaatteissa... mitään vikaa en ole kyllä istuimesta löytänyt!


mayaXs: Pyry oli 6kk neuvolassa 71,5cm ja 10170g :). älä panikoi sen painon suhteen! meille neuvolantäti sanoi, että lapsi kasvaa sen mitä kasvaa, eikä sitä voi rajoittaa tai nopeuttaa.

leikkikehä olisi kyllä kätevä, mutta meille ei oikein mahdu... jotkut ovat käyttäneet matkasänkyäkin leikkikehänä. minä ajattelin viedä pojan lelujen kera pinnasänkyyn vessareissujen ajaksi sitten, kun Pyry alkaa liikkua.
meilläkin on kyllä takan luukku semmoisella korkeudella, että siihen pitää kyllä jotain estettä keksiä. ja ne lasiset takan luukut kuumenevatkin niin, että siinä helposti pikkuinen satuttaa itsensä....

yellow + Pyry 6,5kk?
 
Maya Paljonko painoa olisi sitten sopivasti, jos puolikiloa on liikaa? Meille ei ole sanottu mitään koko aikana, vaikka paino on koko ajan +30 käyrällä...

Leikkikehää tuskin ostetaan, mutta jotenkin pitäisi takka ja takkapuut piilottaa. Meillä kanssa lämmitetään lähes päivittäin takkaa ja luukut on niin alhaalla, että niihin yltää kyllä pikkuiset kätöset ennenkuin kukaan ehtii kieltämään. Ja pinnasänkyyn meillä varmaan jemmataan vessareissujen ajaksi. Tosin nytkin jo pyöritään pitkiä matkoja ja polttopuita oltiin jo kerran rapsuttelemassa kun äiti kävi toisessa huoneessa.

Kiva kuulla myös Foxin kuulumisia :wave:

Tytti Kiitos tiedosta :heart: Elän toivossa, että saisin ottaa ne mukaan omaan ruokavaliooni ja koitetaan jos Nuppu kestäisi niitä edelleen äidinmaidossa mutta ei suoraan annettuna. Ensi viikolla on onneksi ne testit, että ehkä minä jouluna syön taas "normaalisti".

Mä olen alkanut murehtimaan noiden soseiden syöntiä, kun meillä ei niitä vielä syödä kunnolla. Kun tässä nyt pitäisi pikkuhiljaa syödä jo kunnon annoksia ja 5 ateriaa päivässä. Ja hätäisesti ½ jääpalakuutiollista menee soseita ja muutama maissunaksu päivässä. Tosin kesäkurpitsa tuntui tänään olevan hitti, mutta tämä eka annos oli kuitenkin vain sen lusikallisen. Katsotaan kuinka huomenna menee isompi annos.

Sompio ja Nuppu (eilen 6 kk :heart: )
 
sompio: minkälaisia maitomääriä teillä vielä menee? sehän menee nimittäin aika käsikädessä soseiden syönnin kanssa. eihän sinne mahaan paljon ruokaa mahdu, jos on maitoa pullollaan...
ja jos joku alkaa maistumaan tosi hyvin, niin sitä sitten ja pikkusen aina sekaan jotain muuta makua. kyllä se siitä lähtee, mun mielestä just toi vaihe kiinteiden alottamisessa oli jotenkin tosi turhauttavaa!

yellow + Pyry 6kk ja risat
 
Yellow Meillähän ollaan vielä tissimaidolla ja varmaan liian usein ollaan vielä tissillä :ashamed: Olen yrittänyt vaunupäikkäreiden jälkeen antaa sosetta, mutta ei sekään auta. Tissillä ollaan 1-2 h tunnin välein hereilläollessa. Ja sosetta yritän sillain, että maidon antamisesta olisi ainakin tunti.
Noita makeampia soseita ei ole vielä annettu kun ollaan yritetty vihanneksia. Mutta eihän meillä vielä montaa laatua ole ehditty kokeilla että kaippa meiltäkin sellainen suosikki löytyy joskus =)
 
sompio: no juu, eihän niistä määristä ole hirveästi tietoa, kun imettää.
meillä Pyry saa maitoa vain aterioiden yhteydessä, ruuan päälle, 3-4 tunnin välein. ja sit yöllä ne kaks kertaa :/ .
me taidettiin muuten ihan aluks alottaa banaanilla, kaikkia ojeita uhmaten, että saatiin lusikka tutuksi... mut parempihan se on kyllä vihanneksista alottaa, ettei ala hedelmät vaan maistumaan. porkkanaa pidin pohjana sit uusille mauille, kun peruna oli niiiin pahaa :). nyt menee jo perunakin.

yellow + Pyry 6kk 3vkoa
 
Meillä syödään soseita :D Ja arvatkaas mikä auttoi :D
Kun kokeilin kerran, että kun sitterissä oli sellaista vääntöä, että mites söisi sylissä. Ja siinähän suu aukesi kuin linnunpojalla :D Annokset on vielä pieniä, mutta oikeaan suuntaan ollaan menossa.
Meillä syödään nyt aamupuuro, lounas, päivällinen ja iltapuuro. Ruuan päälle ja ennen päikkyjä tissiä ja iltaisin aika usein tissiä ja yöllä vaihtelevasti (1-3 kertaa). Kerralla ruokaa menee 1-2 jääpalallista, mutta menee jokatapauksessa :D
Uusia ruoka-aineita ei olla nyt kokeiltu kun torstaina on ne allergiatestit. Sen jälkeen jatketaan sitten uusilla, nyt syödään riisipuuroa, kesäkurpitsaa, batattia ja maissinaksuja.

Kyllä tämä tästä meilläkin, kiitos tsempeistä :wave:

Sompio ja Nuppu 6 kk ja vajaa viikko
 
Hyvä Sompio! hienoa että soseet alkoivat menemään alas :) sama se millä tyylillä, kunhan lopputulos on halutunlainen!

äitiys ja onni: mitäs henkilökahtaisia FB:ssä kirjoitellaan? pitäisikö sinne sitten minunkin liittyä, kun noin patistellaan ;) . no käyn tyrkyttämässä itseäni sinne...

yellow + Pyry 6kk ja 3 vkoa
 
:wave:

Kävin lukemassa kuulumisia taas muutamaan päivään, joulutohinoissa kuluu niin mukavasti aika että tulee aina muutama päivä ennenkuin tajuaa ettei ole käynyt täällä eikä naamakirjassakaan näyttäytymässä :)

Joululahjat alkaa olla hankittuna, yksi tai kaksi puuttuu. Ja paketoitunakin on suurin osa, wau! :D Leeville ei oikeastaan mitään varsinaista joululahjaa ostettu, Brion taaperokärry ja vauvapulkka hankittiin mutta pulkkaa käytetään heti kun lumi malttaa tulla ja kärrykin kootaan joulun jälkeen että pakettiin niitä ei kiedota, mutta ne ikäänkuin lahjoina. Sukulaisilta saa kuitenkin jonkun paketin ihmeteltäväksi joten eiköhän se riitä sekoittamaan pikkumiehen päätä aatoksi =) :xmas:

Sompio selästä pääsen lääkäriin päivää ennen kuin matkataan joulunviettoon äitini luo, meni siis aika pitkän matkan päähän ajansaanti mut parempi kuin ei mitään! =)
Kyllä Nuppu ehtii soseiden syömisten kanssa samalle viivalle muiden kanssa, nopeasti ne sitten rupeaa menemään kun asia käy tutuksi, harjoitelkaa vaan ahkerasti (mutta omaan tahtiinne kuitenkin!) =)
Sitterissä syöminen oli tappelua meilläkin, syöttötuolissa poika on halunnut ruokailla alusta asti!


Nyt aamupuuhailua vielä ja sit ulkoilemaan :wave:


Jasmin84 & Leevi 7kk2vk
 
Jasmin Me ostettiin Nupulle kanssa brion taaperokärry, sellainen Hello Kitty :heart:
Tsemppiä selän kanssa :hug:
Meillä ei vielä syöttötuolissa syödä kun Nuppu ei osaa vielä kunnolla istua. Retkottaa niin etukenossa että neuvolassa sanoivat että jos syöttötuoliin laittaa niin pitää tukea tosi hyvin tyynyillä. Niinpä olen katsonut paremmaksi syöttää vielä sylissä.
En mä noista soseista enään ole huolissani. Menee sen mitä menee ja jokapäivä menee kuitenkin. Ja kasvu on ollut niin hyvää, että senkään takia ei tarvi murehtia. Ja allergiatestejä varten otetuissa verikokeissa oli myös hemppa, joka oli erinomaisen hyvä.


Niissä allergiatesteissä tosiaan käytiin ja Nupulla on maitoallergia. Se näkyi verikokeissa ja ihotestissä molemmissa ja nyt saadaan automaattisesti B-lausunto kelaa varten eikä tarvi mitään maitoaltistuksia tehdä. Rintamaito on vieläkin pääasiallinen maito, mutta varuiksi sitten se apteekin maito jos tilanne korvikkeelle tulee.
Minä olen edelleen sillä imetysdieetilläni, mutta aion kokeilla maitoa takaisin omaan ruokavalioon. Odotan vain, että ehdimme sen apteekin maidon hakea ja testata, jos saakin rintamaidosta sitten kovia oireita niin en voi sitten imettää. Tai sitten pitää pumpata etukäteen maitoa riittävästi talteen.
Muita testattavia oli viljasarja, muna, soija ja kala. Muissa ei näkynyt mitään. Ja ainakin riisi ja maissi on sopivia kun niitä on Nuppu itsekin syönyt.
Joskus muutama pieni näppylä tulee, mutta ei mitään isompaa ole tullut.
Vuoden ikäisenä meillä on konrollikäynti ja jos jotain uusia allergioita/ongelmia ilmenee niin mennään sitten 3 kk:n päästä uudelleen.

Eli kaikki ok tällä hetkellä. Onhan tuo maito vähän tylsä juttu, varsinkin jos itse joudun välttemään vielä maitoa, munaa ja soijaa koko imetysajan. Mutta toivottavasti Nupulta se maitoallergia aikaa myöten häviää ja uusia allergioita ei ilmene.
 
:wave:

Sompio Se on aivan ihana se hello kitty-kärry! =) Pikkusta vaille oli etten ottanut sitä, mut mies olis ehkä voinu jotain murahtaa jos oisin se kainalossa palannut kaupasta :D
Mun periaate on että ei ole mitään "tyttöjen ja poikien värejä", mutta jäi silti kauppaan se pinkki unelma! ;)
Hyvä että Nupun vaiva selvisi vaikka kurjia nuo allergiat ovat kun jonkin verran aina enemmän tai vähemmän rajoittavat syömisiä ja on oltava tarkkana.

 
Sompio, lähetätkö sen lausunnon kelaan, vai kopion siitä? Vai onko sillä väliäkään. Meillähän myös maitoallergia ja tuo B-lausunto odottelee tuossa hyllyllä mutta en ole sitä mihinkään toimittanut :snotty: Ja eikös se riitä että sen vie/lähettää sinne, ja ei tarvii mitään hakemusta tms täyttää enää?
Tsemppiä teille allergian kanssa, itteäni hirvittää aina antaa uusia ruokia ja varsinkin sellaisia jotka on herkästi allergisoivia joillekkin.. Mielessä on vaan maidosta saatu reaktio, ja kauhukuva siitä että pitää taas soittaa ambulanssi paikalle. Onneksi sellasia reaktioita ei oo tullut enää ja ei varmaan tulekaan! Mähän vältän myös maitoa ja kananmunaa, soijaa saan syödä mutta pitänee tarkkailla tuleeko siitä oireita. Iiron iho on aika heikossa kunnossa edelleen, ja ei oikein osaa sanoo mistä mitkäkin näpyt ja punotukset on tullut.. :(

Mä olen myös enemmän tuolla facebookin puolella, mutta tulee täälläkin käytyä kurkkaamassa aina!

Ihanaa joulunaikaa kaikille, se olisi sitten vauvojen eka joulu!! :heart: :heart:

miida+Iiro reilu 7kk
 
Jasmin Meillä on niin paljon Hello Kittyä, vaaleanpunaista ja muutenkin tyttömäistä, että Nuppu varmaan kieltäytyy koko pinkistä sitten kun itse alkaa mielipiteensä sanomaan :D
Olen itse yhden vaaleansinisen potkupuvun ostanut ja heti sisko ja mies ihmetteli, että mites mä nyt sellaisen pystyin ostamaan :saint:

Miida Just soitin kelaan kun en itsekään tiennyt, että miten pitää toimia. Lääkäri lähetti meille B-lausuntoja 2 kpl, toinen meille ja toinen Kelaan. Ja hakemusta ei tarvita, ainoastaan tuo lausunto toimitetaan kelaan. Ja korvattavuudesta tulee kelan oma päätös ja korvattavuus voi alkaa aikaisintaan siitä kun se todistus on kelaan toimitettu.
Mä en muista, että minkälainen teidän reaktio oli? Vai oletkohan tällä puolella sitä edes kertonut. Mä kun en saa aikaiseksi liittyä sinne fb:n...
Meillä tuli Nupulle tosi raju iho-reaktio, jossa oli koko iho nokkosihottumaa ja punaista laikkua. Lisäksi korvat ja takaraivo oli ihan tosi turvoksissa. Me mentiin omalla autolla päivystykseen, mutta jos tuo takaraivo olisi ollut kotona jo turvoksissa niin varmaan ambulanssi olisi soitettu. Onneksi ei vaikuttanut hengitykseen ja ei ollut kipujakaan.
Ja onko teillä Iiro vielä täysin rintamaidolla vai lisäksi myös erityiskorvikkeella?
Tsemppiä teillekin :hug:
Meillä on onneksi Nuppu nyt oireeton. Tosin vaippaihottuma on välillä aika pahaa ja epäilen senkin johtuvan ainakin osittain jostain mun syömisestä.
Mä vältän vielä Nupulle esim. omenaa ja porkkanaa, joiden allergiaa löytyy lähisuvusta.
 
Sompio, voi olla että on jäänyt kertomatta täällä, en muista nyt varmaksi!! :ashamed: Noh, se oli lokakuussa kun kokeiltiin maissivelliä ja siitä tuli hetkessä reaktio suupieliin, mihin velliä oli valunut, ja sitten huulet alkoi turpoamaan. Hirveen näköistä, mutta onneksi tosiaan heki kulki koko ajan ja Iiro oli suht rauhallinen. Ambulanssi tuli paikalle ja katsoivat tilanteen, parhaaksi nähtiin että lähdetään terveyskeskukseen, ja siellä Iiro sai lääkkeet/adrenaliinipiikin, ja sitten eikun ambulanssilla siirto keskussairaalaan. Siellä oltiin tarkkailussa yö. Oireet paheni vielä sairaalalla kun varmaan lääkkeiden vaikutus loppui, mutta sitten illan aikana tilanne helpotti ja nukuttiin olosuhteisiin nähden hyvin siellä osastolla. Pahimmassa vaiheessa oli koko pojan iho tulipunainen ja nokkosihottumaa siellätäällä. Ja voitte kuvitella että saattoi olla tuskaisaa vauvalle kun kutitti ja tuntui epämukavalta :( Kunnon rasvaus sairaalalla+kortisoonit+allergialääkkeet niin alkoi rauhottumaan.

Ollaan oikeestaan täysin rintamaidolla vielä, ollaan kokeiltu almiron peptiä, ja se siis tuntuu sopivan, mutta totuutellaan vielä ja maistellaan sitä. Maitoaltistuksessa käytiin ja siinä 3minuutissa tuli reaktio iholle, eli ei "tarvinnut" edes maistaa maitoa. Sitten prick-testeissä kananmuna ja maito oli ne joosta tuli oireet.

Pitää mennä, kun poitsu heräsi...

 
:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:


Tulin toivottamaan toukokuisille rauhalliset, mukavat joulut pienten tonttujen seurassa :heart: =)


Me pakkaillaan iso kasa tavaraa ja lähdetään viettämään joulua sukulaisien nurkkiin, eli luvassa todellinen loma kun pojalle riittää hyysääjiä! :)

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:


 
Oikein Ihanaa Joulunaikaa kaikille ,Ihanaa lunta ja pakkasta,ollaan terveitä ja tämän vuoden ihme Joulutonttuna mukana .Elämä on ihanaa :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :whistle:
 

Yhteistyössä