Nyt on täältä taustalta jo pakko alkaa huudella
Miwwille. Soita ahkerasti sinne omaan neuvolaan vaan ja jos joku vaihde vastaa niin kysy voitko jättää soittopyynnön th:lle. Jos tiedät oman hoitajasi nimen ja työsähköpostin osoitteen nii laita sähköpostia ja kerro aiemmasta keskenmenostasi. Neuvolan toiminta on (tai anakin pitäisi olla) äitilähtöistä, joten kun tarpeeksi huolestuneena sinne viestin perille saa niin pitäisi kyllä asioille järjestelyjä löytyä. Naistentautien poli ei oletettavasti tässä vaiheessa pysty auttamaan, kun et lähetettä sinne ole saanut, mutta soita sinnekin, joku varmaan tietää miten tulisi edetä. Ja jos näistä ei oo apua, niin
mene lääkäriin. Meillä, jos aikaisempia keskenmenoja on, automaattisesti pääsee seuraavan raskauden alussa kunnalliseen varhaisultraan.
Tuo siun vaaleanpunainen vuoto ilman kipuja, ei vielä kerro mistään mitään. Mie olen saanut sellasen vaikutelman, että oot lukossa, kun et osaa vaan antaa asioiden mennä niin kun niiden on mentävä ja panikoit pienistä muutoksista. Koita olla stressaamatta ja uskoa siihen, että tyyppi on tarrannut kiinni, niinkuin nuo siun kaikki testikapulat antaa ymmärtää
. Vuotohan voi ihan hyvin johtua myös siitä kiinnittymisestä! Seksin jälkeen voi vuotoa tulla myös, jos pieni pintasuoni on katkennut. Nyt olet kuitenkin niin alussa, että kaikki mitä tapahtuu on täysin normaalia. Ja jos siulla olis nyt normaalisti kuukautisvuodon aika, voi tuo tiputtelu johtua siitäkin ns. valekuukautiset.
En tietenkään sano, ettei nyt varmasti ole keskenmenoa tai vähättele siun olotilaa muutenkaan. Mie olen kokenut itse samanlaisia tuntemuksia ja käynyt kaikki samat ajatukset läpi. Ensin viime joulukuussa (tm) ja viimeksi heinäkuussa (km rv5+2). Miulla ei spontaania vuotoa tullut vaan monesti tutkittiin ettei tehdä hätiköintejä, mutta lopulta tyhjennykset piti tehdä lääkkeellisesti, kun mitään elävää ei löytynyt eikä vuotanut pois itse. Km:n aikaan miusta ei edes tuntunut yhtään raskautuneelta vaan olin varma heti alkuun, ettei sekään onnistu kun ei tuntunut yhtään miltään. Todellisuushan kuitenkin on, että kyllä äiti tietää. Jos sie olet varma, että kesken menee, niin sitten se menee, eikä näille mitään voi. Se on vaan elämää ja se koettelee vaan niitä, jotka on tarpeeksi vahvoja sen kestämään.
Koita nyt vähän rauhoittua ja vähennä itsesi seurailua. Et sie tule hullua hurskaammaksi, ennen kuin siulla on faktat silmien edessä.
Mie olen seurannut pinoa salaa, kun toivon saavani liittyä kohta joukkoon. Miun pää sanoo, että touko
poika on matkalla ja hyvin menee loppuun asti, mutta testit huutaa vielä negaa (oviksilla oon testannu viimeksi eilen illasta dpo 13). Ehkä ens viikolla on vasta tyttöjenpäivät myöhässä, joten vähän hätäisesti oon tikutellu...
Ovis oli siis tosi aikaisin tässä kierrossa, tosin ensimmäinen kierto km:n jälkeen, että voi olla sekundakierto vielä... Mut silti toivon, että miun vaisto pitää kutinsa =)
Onnittelut teille kaikille plussasta ja onnea myös matkan varrelle!
Edit: Pyydä päästä kilpirauhaskokeisiin myös, kun soitat nlaan! Kilpparin toimintahäiriöt voi aiheuttaa keskenmenoja, mut oikeanlainen hoito vaaratonta sikiölle