Toukokuun toukat 2013 *MARRASKUU*

Meilläkin on kaikki joille kerrottu, olleet aidon ilahtuneita, ehkä ilahtunein esikoinen, joka huusi kädet pystyssä että JEEEE !!!!!!!! :heart: Muutamaa on hieman yllättänyt että kolmonen tulee jo nyt, aattelivat että näiden kahden jälkeen olisi ollut pitempi tauko.

Kiitos kaikille supisteluja kommentoineille. Varasin nyt sitten huomiselle gynen ajan koska eivät tunnu rauhoittuvan, ja todella epämukavalle ja hurjalle paine tuntuu niiden aikana. Saa nähdä mitä selviää.

Mulle vois päivittää iän 30v

Kristiin 16+3

Muoks. Tervetuloa Sonjasusanna! Onnea kolmosen odotuksesta. Hurjalta kuulostaa edellinen synnytys kyllä :)

• Tykkää
Reactions: Cherrie_
Hei kaikki :wave: Yksi taustailija ilmoittautuu, mutta taidan pysyä kuitenkin listoilta pois, kun en varmaan ehdi kovasti täällä pyöriä ja päivitellä tilannetta. Meille toinen tulossa ja viikkoja 12+, joten varmaan uskaltaa jo alkaa iloita pikkuisesta. Np-ultrassakin käyty ja kaikki näytti olevan mallikkaasti.

Ihana kuulla, että ainakin useimmat ovat saanet iloisia kommentteja raskausuutisista. Itse en ole kertonut kuin edellisen työpaikan esimiehelle ja sen esimiehelle, koska työssä oli altistumista kemikaaleille, niin niiden piti hoitaa mut vaivihkaa toisiin hommiin. Sukulaiset, kaverit ja tuttavat odottakoon vielä, kerron sitten myöhemmin. Varsinkaan oman äitini hösäämistä en kestä lainkaan ja tiedän, mitä se on uutisten kertomisen jälkeen :D

Tupasvilla taivasteli lääkärikäyntiä ja sisätutkimusta, samaa olen minäkin hämmästellyt. Esikko syntyi Ruotsissa ja alkuraskaudessa asuttiin vielä eräässä toisessa maassa, eikä mulle tehty koko raskauden aikana yhtään sisätutkimusta. Mulle sanottiin (varsinkin Ruotsissa), että sisätutkimus on yleensä täysin turha ja jopa riski. Sanoivat, ettei edes ennenaikaisen synnyksen vaaraa pysty täysin todentamaan, sillä synnyttäjillä voi kohdunkaulat näyttää hyvin erilaista eri vaiheissa raskautta.

No, kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee ja kunnioitetaan toistemme mielipiteitä. Tupasvillalle kuitenkin haluaisin sanoa, että voit aivan hyvin kieltäytyä joko pelkästä sisätutkimuksesta tai koko lääkäristä, jos haluat. Eikä sitä tarvitse edes lääkärille mitenkään perustella. Itse kysyin neuvolassa alkuraskauden lääkärikäynnin tarkoitusta, eikä se osanut nimetä kuin sisätutkimuksen. Kun kysyin sen tarkoitusta, niin mumisi jotain raskauden toteamisesta. Kun totesin, että mun raskaus vaikuttaa kyllä jo melko todelliselta, niin neukkutäti myönsi, että onhan se vähän turha käynti ja tutkimus!?? Sovittiin sitten yhteisymmärryksessä, että mun on ihan turha mennä lääkäriin nyt ollenkaan :whistle:

Heips!

Tervetuloa uusille!:flower:

Mä en vieläkään kerkeä pitkälti kirjoitteleen ja paljon on vielä lukematta!
Omat kuulumiset päivittään tulin. Oltiin tosiaan reilu pari viikkoa sitten ultrassa, sieltä löytyi pikkuinen toukka jonka sydän sykki loistavasti :heart: viikkoa pienempi hän on :) Viime viikolla oli lääkärineuvola ja sydänäänet kuului loistavasti syke oli 160 :) ja komiasti hän potkaisi siihen anturiin että pamaus vain kuului :)

Elikkäs laskettu aika muuttui se olisi nyt 9.5.13

Janlind & Tiltu-Ilmari 13+3 :heart:

• Tykkää
Reactions: Tiiti* ja Cherrie_
Muille kertomisesta, kaikki kenelle minä olen kertonut, ovat onnitelleet ja ovat onnellisia puolestamme. Lapsille kerroimme alku viikosta ja vaikka lupasivat olla kertomatta asiasta koulussa, niin unohtumaan se sitten pääsi ja nyt koko kylä taitaa tietää asiasta, ärsyttää tällänen tuppukylä kun kyllästyneet kotirouvat vaan juoruaa sitten toisten asioista.

Kamala väsymys painanut päälle jo monta päivää, haukotus : / Ei jaksaisi tehdä yhtään mitään, kohta kyllä ajattelin lähteä käymään kaupassa, jos vaikka leipoisi korvapuusteja :) Muuten olo on ennallaan, pahoinvointia on aaltoillen :x Huomaa kyllä että tuo väsymys ja pahoinvointi kulkevat käsi kädessä, töihin paluun jälkeen olen ollut todella väsynyt :(

13+5

Kertomisesta Kaikki ovat olleet ilahtuneita uutisista, mut eivät juurikaan yllättyneitä. Ovat jo kovasti ootelleet, et millon meille tulee vauva.
Ja melkonen sattuma kävi, kun serkulla on päivää ennen mua laskettu aika. :) Miten onkin voinu noin lähekkäin sattua.

Tiiti* 14+2

Heippa. Huomenna olis aikas kiireinen päivä,hirvittää jo valmiiksi: /
Lapsille ajateltiin kertoa vauvasta,jos ultrassa kaikki ok,vielä vajaa 2-viikkoa ultraan.
Eilen sain kauhean pääsäryn ja migreeniltä vaikutti,yö meni huonosti nukkuen: /

Poikaolo vaan vahvistuu,suolaiset uppoaa paremmin,perjantaina leivoin kinkkupiirakkaa ja se kyllä uppos:pSaa nähdä mitä sitten sykkeet näyttää aikanaan:D

petronella ja toukosalaisuus 10+4:heart:

Täälläkin muuten poikaolo, en tiedä miks mutta siltä vaan tuntuu.. Nyt 11+6 eli pahin alkaa olla ohi, nyt sitä jotenki vähän luottavaisempi fiilis et hyvin kaikki tulee menemään.. Ajatella melken 1/3 jo takana nopeesti tää aika vaan menee vaik voisin kyllä hypätä jo tonne joulun tienoille ja sinne et tunnen ekat liikkeet..
Itellä sillee kiva ettei oo tarvinnu viel ostaa mitää isompia vaatteita ku laihduin 6kg ennen raskautta niin nyt ku tullu pari kiloa niin hyvin mahtuu vaatteet joita oon vuosi sitten käyttäny ku olin painavampi kuin tällä hetkellä..
Olis muuten suunnitelmissa tammikuun lopussa lähtee viel ulkomaan reissulle, Dubai olis ehkä sellanen kiva paikka jonne uskaltais mennä, ootteko muut ollu raskaana ollessa ulkomailla? Thaimaa olis kans kiva mut ei jaksa niin pitkiä lentoja varmaan tossa vaiheessa..

Huh leidit, selasin kaikki teidän aikasemmat löpinät läpi! Hali kaikille menetyksen kokeneille, toivon kaikkea hyvää jatkossa :heart:.

Mitenhän nyt muistaisin edes puolet kommentoida käymistänne keskusteluista, alotetaan äitiyspakkauksesta: kiikun kaakun, kummin tekisi. Esikoisella otettiin ja käytettiin hyvin vähän niitä vaatteita, kaikki muut tarpeelliset tavarat siitä on tallessa. Vanhan äitiyspakkauksen makuupussin ajattelin uudestaan päällystää jollain herkulla kankaalla =). Vaatteista nyt tietää jo mitä tykkää vauvalla käyttää ja ison määrän minivaatteita olen jo hamstrannutkin, kietasubodyt ja puolipotkarit roks. Kaksi aikasempaa vauvaa ovat olleet 4kg ja nyt valmistaudutaan siihen että vauva syntyy hyvinkin ennenaikaisena ja on pieni, jännittävää ostaa nuita aivan pieniä 40cm vaatteitakin, herranjestas ne on pieniä <3. Ajattelin ehkä siis luopua tuosta äp-ottamisesta, vaikka siinä ihan oma fiiliksensä onkin, ja ostaa sillä 140€:lla sitten pientä oman mielen mukasta vaatetta tarpeen mukaan. Äp:n vaatteet kuitenkin hyvin reiluja!

Vaunuista: ostettiin viime viikolla Emmaljungan City Crossit ja niihin City-koppa, kuopukselle vielä seisomalauta. Pojilla oli aikanaan Phil&Tedsin explorerit ja pidin niistäkin hurjana, nyt kuitenkin kuopuksen ja vauvan välillekin tulee ikäeroa reilu 3v joten en usko että tarvetta tuplille tulee. Jos mieli muuttuu/tarvetta tulee niin toimitaan sitten sen mukaan!

Sokerirasituksesta: kävin ensimmäisen kerran jo rv 7, yksi arvo koholla (2h). Esikoisen odotuksessa rd-todettiin 4D-ultrassa rv 27, vauva oli hurjan iso viikkoihin nähden. Mihinkään riskiryhmään en kuulunut, eikä pissassa ollut koskaan sokeria. Kuitenkin kaikki arvot olivat rasituksessa sitten koholla ja sain insuliinit saman tien. Toisessa odotuksessa kaikki arvot pielessä jo rv5 ja insuliinit saman tien. Nyt menen toiseen rasitukseen sitten ennen kakkosseulaa (joulukuun alussa).

Kertomisesta: tutut tietää ja isovanhemmat myös, kerrottiin niskapoimu-ultran jälkeen. Pojille ei olla vielä sanottu, pienempi ei vielä mitään ymmärräkään (tuosta rankasta syntymätavasta jäi hänelle puheenviivästys ainakin, ei siis vielä 2,5vuotiaana juuri puhu/ymmärrä ikätasoisesti) ja isommalle olen jotenkin lykännyt kertomista, tässä odotuksessa kun mitä vaan voi käydä oikeastaan koska vaan. Mutta varmaan tässä lähiaikoina sanottava kun ihmettelee kenelle nuo pienet vaatteet sopii ja miksi äidin vatsa kasvaa =).

Onko täällä sellaisia jotka olisivat joskus joutuneet sairaalaan/vuodelepoon hyvissä ajoin ennen synnytystä?
Pelottaa koska se omalla kohdalla on ajankohtaista ja miten asiat järjestyy, pojat kun ovat kotihoidossa ja mies tekee vuorotyötä. Kaikki kokemukset olisi mukava kuulla!

Yritän selata vielä taaksepäin kenelle fb-ryhmään liittymisestä kannatti viestitellä, voisin sinnekin liittyä =).

Ja loppuun poksutaan 14+0 ja leppoisaa sunnuntaita kaikille vatsan kasvattajille :heart:

Moikka todella pitkästä aikaa :)

Ensinnäkin suuret pahoittelut kaikille vauvansa menettäneille :hug:
Ja onnea kaikille joilla pikkuset jatkaa kasvamistaan :heart:

Jäin taka-alalle hetkeksi, monet huonot uutiset alko pelottomaan, mutta olen lukenut sillon tällöin. Nyt kun reilu viikko sitten saatiin hyviä uutisia np-ultrasta, uskallan taas tulla mukaan :)

Kertomisesta, me ollaan kerrottu perheille ja töissä oon kertonut, muutama ystävä tietää. En mitenkään salaile asiaa, mutta en sitä kaikille huudakaan. Yleisesti ihmiset on olleet iloisia uutisesta, mutta töissä tämä toinen raskaus ehkä tuli vähän yllätyksenä ja sen takia muutamat otti sen vähän nihkeesti... Palasin siis töihin syyskuussa, joten eipä kerkee kauan siellä olemaan ennen ku taas jää pois.

Vaunuista, meillä on Emmaljungan duo edget ja niistä tykkään paljon. Nyt sattu vahingossa kohdalle käytetyt sisarusrattaat, vierekkäin istuttavat, ja hinta 50e! joten ostin talteen :) pehmee kantokoppa vauvalle pitää niihin sitten ostaa. Sisaruksille tulee ikäeroa 2v 2kk.. mut saas nähdä kuinka paljon esikoinen enää niissä haluaa istua.

Äitiyspakkauksesta, nyt tosiaan kun nuo sisarusrattaatkin on hankittu, ei ole mitään suurta mitä pitäis enää hankkia. Joten sen takia olen miettinyt että se on oikeastaan sitten ihan sama ottaako pakkauksen vai rahan.. Toisaalta olis kiva jos toisellakin olis sitten oma äippäpakkaus muistona :)

Tyttö/poikaoloista, jotenkaan en osaa kuvitella meille tyttöä, joten siks on poikaolo :D Mutta oikeestaan kaikki oireetkin tähän asti on ollut samat kuin esikoisestakin, joka on siis poika.

Nyt kun ollaan jo näin pitkällä, voisin minäkin uskaltautua sinne fb-ryhmään, laitanko Tipelle yksäriä??

Voisin antaa muutamia puutuvia tietoja mitkä vois päivittää : Haave2/ LA 6.5/ 28v/ 2.lapsi/ Satks

Haave2 13+6

• Tykkää
Reactions: -Tipe-
Huomenta.Tänään tuli sitten kerrottua ensimmäiselle ystävälle vauvasta,en viitsinyt valehdella,kun kysyi koska palaan töihin,sanoin vaan,etten ole vielä ultrassa käynyt ja asia on vielä salainen:D

Eilen illalla ,kun sain lapset nukkumaan ja löhöilin sohvalla juoden glögiä ja katsellen palavia kynttilöitä,olin tuntevinani jotain kuplimista masussa,epäilen,ettei kyllä vielä voinut olla vauvan liikkeitä:D

petronella ja toukosalaisuus 10+5:heart:

• Tykkää
Reactions: attol-
nibsu: oon samoilla viikoilla sun kanssa. mikä doppleri sulla on? ite oon kuunnellu sydänääniä Angelsoundsin halvimmalla laitteella. Mulla kuuluu äänet tosi alhaalta, ihan häpyluun reunalta ja TOSI pieneltä alalta, saa olla tarkkana :D

ässämix me lähdetään tammikuun viimeisenä päivänä kaukomaille reissuun, yhteensä koneessa istumista tulee n. 16h verran. Himppasen jänskättää, miten sen ajan saa kulumaan ja miten jaksaa olla koneessa noin kauan. Tukisukat jalkaan vaan ja menoksi, ellei neuvolantäti ja lekuri ole toista mieltä asiasta..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille masun kasvattajille!
En oo vähään aikaan kirjoittanut tänne, mutta päivittäin lukenut teidän kirjoituksia.

Nyt uskallan taas iloita raskaudesta kun tänään ultrassa näin että pienellä kaikki hyvin, ei mitään hätää. :)
Oli tosi aamulla aikaisin ultra, pikkuinen vissiin oli justiinsa herännyt kun veti aamuverryttelyjä siellä. Saispa sen jo syliin!

Onko teillä muilla ollut nivusissa, niitä ärsyttäviä kipuja?

Tuntuu, että joku nuppineulalla tökkii sinne, oiken vihlovaa kipua on.. Mutta eiköhän se tästä.

rv 12+5:heart:

Onko kenellekään alkanut tulla rv.10 jälkeen ihmeellistä tunnetta alamahaan?

Ei itsellä siis ole mensumaisia kipuja toki tullut, mutta tuntuu, että vatsa on ihme käymistilassa - en osaa tuon paremmin sanoa. Tämä "vaiva" alkoi jo viime perjantaina varhain aamusta, eikä vatsa ole vieläkään kunnossa. Tuntuu myös välillä, että alamaha menee ihan kovaksi eli kai tuo on niitä ennakoivia suppareita.

Petronella, mitä sinä liikkeistä puhuit, niin samaa olen kanssa toisinaan miettinyt. Ei niitä nyt joka ilta tule, mutta silloin tällöin, kun illalla sänkyyn maate ja olen hetken aikaa ihan rauhassa. Niin tuntuu sellainen jännä pieni liike oikealla puolella alamahaa. Ei tuota tuntemusta tule kuin 1 tai 2 kerrallaan ja sitten se loppuu.

Mietin tässä myös sitä kerta alamaha on näin kummallisen tuntuinen, että onko mahdollista neuvolalääkäriltä pyytää todistus siitä, että ei voi tehdä raskaampaa työtä. Itse olen siis ollut ennen tätä työttömäksi jäämistä reilun vuoden verran hoitotyössä ja nyt olen siis työkkärin listoilla. Mutta en kyllä haluaisi enää joutua aikuisten ihmisten nostelutyöhön takaisin. Tuntui kuitenkin, että kun kuuntelin työkkärin tätiä, että kerta äitiyslomaani on vielä niinkin pitkä aika, että tässä minut voidaan laittaa aivan kaikenlaisiin hoitotöihin. Suosittelihan tuo tätikin sijaiseksi ilmoittautumista esim; vanhainkoteihin. Mutta tuo on minusta niin veivaamista ja kääntämistä, että en kyllä mielellään haluaisi tuollaista työtä enää hetkilleen tehdä.

Tupasvilla ja mutukka rv.10+4

Tänään on ollut siivouspäivä tai ainakin alkanut sellainen, pölyjä olen pyyhkinyt ja seiniä ja ovia, tuntuu että tuota rapaa on ihan joka paikassa :kieh:
ja kaappeja olen käynyt läpi, lasten vaatekaapit, oma vaatekaappi ja keittiön kaapit, apua hirveä määrä rojua lähdössä pois :headwall: Nettikirppareille olen laittanut myös kuopuksen pieniä vaatteita, mä olen niin vakuuttunut että uusi tulokas on poika etten jaksa säilytellä tytön vaatteita :D

Omaa napaa, olot ennallaan ei mitään uutta, välillä jotain kipuilua alavatsassa ja pahoinvointia välillä. Iho on ihan rutikuiva ja kutiseva, ärsyttävää :kieh: Hiukset on taas vaihtuneet alkuraskauden rasvaisuudesta, ihanan kiiltäviin ja puhtaisiin, pari kertaa viikossa riittää hiusten pesua :)

13+6

Heippa taas pitkästä aikaa!

Olen lukenut päivittäin teidän muiden kuulumisia mutta minuakin on pelottanut noi huonot uutiset ja oman nt-ultran odottaminen niin paljon, etten ole uskaltanut iloita raskaudesta vähään aikaan...mutta tänään näin mitä ihanimman vauvan ultrassa, joten ilo on taas takaisin!! Ja nyt koitan pitää tän positiivisen mielen :)

Aluksi vauva vain nukkui eikä liikuskellut mutta sairaanhoitajan vähän häntä heräteltyä alkoi aikamoinen jumppa; kädet ja jalat vispas siihen malliin, että hyvin näki montako jalkaa ja kättä vauvalla on. Nenä oli ihan surper söpö kuvassa :) Mies kun ei päässyt mukaan niin sain kotiin viemiseksi 15 kuvaa, ihan loistavaa! Syke oli 169 ja pituus 5 cm...turvotusta sen verran, että hätää ei pitäisi olla. Viikot aikaistuisivat nyt yhdellä päivällä mutta päivitän ton mun lasketun ajan sitten neuvolan jälkeen, koska siihen ei ole vielä otettu kantaa muuta kuin yksityisellä ja neuvolan täti pohtii asiaa vasta tän ultran jälkeen....itse veikkaan sitä 28./29.5.2013.

Äitiyspakkausta en muuten nyt aio ottaa, koska sisko oli sen makuupussin ostanut Finlaysonilta ja sain häneltä ne tarvittavat pikkusälät (sakset ym.) kun niitä hänellä riitti. Pakkaus ei muuten oikein säväyttänyt....itse laatikko olis tietty ihan kiva muistojen säilytykseen mutta täytyy nyt sitten keksiä joku muu boksi.

Noita repäisykipuja on alkanut olla mulla oikeastaan ekaa kertaa...la-su yönä käännyin ja tuntui kun vino vatsalihas olis revähtänyt yms. kipu oli todella kova. Eli öisin kannattaa hieman hiljentää tahtia.

Mulla on kans se Angelsoundsin kotidoppler enkä ole saanut kunnolla sydänääniä kuuluviin...jotain heikohkoa kohinaa, josta on vaikea itse laskea sykettä. Tänään kyllä aion kokeilla uudestaan, koska edellisestä kokeilukerrasta on jo yli viikko. Nyt on ainakin uskoa asiaan :)

Olot on pysynyt suht samoina, ainoastaan noita repäisykipuja on siis alkanut tulla ja huomaan, että jotkut hajut saa mut yökkään ja hampaiden pesu myös. Muuta pahoinvointia ei siis ole ollut. Niin ja useita ruokia ei tee mieli, ei okseta muttei maistu. Suklaa yms. maistuu vähän liiankin hyvin mutta toisaalta myös kaikki raikas eli salaatit ja hedelmät. Kana ja jauheliha on pannassa.

Seuraava neuvola on marraskuun lopulla, 28. pvä, eli vielä on siihen aikaa. Noista seulontojen tuloksista pitäisi kuitenkin tulla kotiin postia ja soitto, jos jotain hälyttävää on. Pitää kuitenkin venailla n. 1,5-2 viikkoa. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa myös niiden osalta!

Viikonloppuna mennään miehen kotipuoleen ja tavataan kavereita...siinä se uutinen sitten kyllä tulee julki, kun en alkoholia voi nauttia enkä enää jotenkin halua edes keksiä tekosyitä. Eiköhän nyt voi jo hyville ystävillekin kertoa ilouutisen?!

Mukavaa marraskuista viikonalkua!

Farkkutyttö + Ihanuli (10+6, kai)

• Tykkää
Reactions: Tiiti*
KevätMamma ja Farkkutyttö, jes, kohtatovereita! Oon teidän kanssa samoilla viikoilla ja mulla on kanssa tuo Angelsoundsin doppleri (halvin versio) ja oon viikon ajan kokeillu tyhjällä mahalla ja rakolla aamuisin, tuloksetta. Omat sydänäänet on vaan tullu esiin alavatsan sivuilta. Ja sitä kohinaa vaan.. Tokihan sitä pettynyt on ja epävarmuus jatkuu ennen ultraa.. Mulla saattaa tosin vaikuttaa sekin, että kohtu on taaksepäin kallellaan. Ja dopplerin ohjeissa lukee, että suositus laitteelle on rv 14-16, joten eiköhän tää oo ihan normaalia! :)

Tupasvilla, mulla on selkeesti tullut alavatsa kovemmaksi ja välillä tuntuu jänniä kipuja ja tuntemuksia. Luulen että johtuu ihan vaan siitä että kohtu kasvaa. Ummetus on tullut myös kuvioihin :ashamed: Joten siinä ehkä mulla toinen syy. Magnesiumia oon ruvennut syömään enemmän ja on tainnut auttaa vähän tilanteeseen.
Vatsaa myös kutittaa etenkin sivuilta, liittynee kasvuun ja venymiseen?

Muille kertomisesta: uutiset on jaettu jo useimmille lähimmille ystäville ja minun vanhemmille. Ihanasti on otettu uutiset vastaan =) Ja jotenkin helpotti tätä odotustakin kun saa jutella asioista muiden kanssa eikä tarvii enää salailla. Illanistujaisissakin sai rauhassa juoda limpparia ilman ihmettelyä.

nibsu ja masuasukki 11+0

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Farkkutyttö
Hei kaikki!

Ihana kuulla teidän ultrakertomisista:)
Mulla vielä yli viikko odottelua. Ultra 13.11 ja seuraava neuvolakin vasta 10.12:(
Haluaisin niin kovasti liittyä tohon facebook ryhmään mutta en uskalla. Ainakaa viel.
Koko tää raskaus ollut niin epävarmaa eikä vieläkään lopu.. :( viikolla 5, viikolla 7 ja nyt taas 4 päivää tullut verta, ei paljoa mutta kuitenkin... Toivottavasti nää ois vaa valemenkat tai jotain. Toivo mennyt jo useasti. Ainut mikä helpotti oli syke joka näkyi viikolla 8.
Ostin ton perus angelsoundinkin mut en tiiä onko syke jonka sieltä kuulen mun vai vauvan? Voiko oma syke kuulua myös alavatsalla?
Menis vaikka tää 29 viikkoa nyt vaan nopeesti ja turvallisesti.

Viivimamma + Aarre 11+0

Viivimamma minä vuotelin myös epäsäännöllisen säännöllisesti aina tuonne 12 viikoille asti, mutta kaikki oli aina ultrassa hyvin ja mitään syytä vuodolle ei löytynyt. Oli kyllä hyvin niukkaa se vuoto kaiken aikaa, mutta verta silti ja aina se säikäytti. Paljon tsemppiä ja uskoa tulevaan :heart:.

Kotidopplerilla oma syke tosiaan kuuluu hyvin molemmin puolin alavatsaa, siinä munasarjojen kohdalla. Pikkuisen sykkeen erottaa siitä että se on hurjasti nopempi, hevosen laukalta kuulostava =). Aikaisilla viikoilla doppleria täytyy hiukan painaa ja kuuntelualue aivan häpyluun tietämillä.

Attol- jos liitoskipuja meinaat niin täällä myös samaa :/. Yhdellä jalalla on todella vaikea seistä kun tuntuu että tuosta värkin kohdalta repeää kokonaan kahtia :LOL:!

Sonja ja "Peetu" ;) 14+1

• Tykkää
Reactions: Viivimamma
Kiitos kannustavista sanoista <3
Mullakin vuodellut tosi vähän, oikeestaan vaan pyyhkiessä jää vähän verta paperiin.
Kiitos kauniista samoista Sonjasusanna <3
Nyt vaan harjoitteleen doplerin käyttöä:)
Mukavaa iltaa!!

En mäkään esikoisesta varhaisilla viikoilla sykettä dopplerilla löytäny mutta nyt ku on toista kertaa asialla niin kohtu on paremmassa asennossa suhteessa äänien kuulumiseen. Ei varmasti kannata murehtia. :heart:

Yhteistyössä